صفحه 1:
صفحه 2:
بت ide gia کبک و تفاهم وهم
is, اوى -خو
وهدایت انسانها -اقناع كنج
گرا یی جهانی
صفحه 3:
آموزان با تحولات ورودیداها ی مهم ایران در دوره های
مختلف اشنا می شوند .
6 نسبت به os sl بزرگالهی مرتبطبا تمدهای ایران
وجهان آشنایی پیدا می کند.
-آشنایی جغرافیای تاریخیایران با تکید بر تمد وفرهنگ
6 -مفهوم علیت در تاریخ را بر اساس نمونه هیی از
تاريخ درک می کند.
صفحه 4:
6 ستقویت حس خودشناسی وخداشناسی از طریق تامل در
پدیده های تاریخی دوران ها ی مختلف.
0باعث تقویت عبر آموزی از تاریخ براساس آموزه های
تاريخ
© 9-تقويت حس علاقمندذی به میهن وتمامیت ارضی
کشور ووحدت ملی بر اساس تاریخ ایران
<-علاقه مندی به مطالعه تاریخوسرگذشت شخصیت
های مهم تاریخی دورانها ی مختلف:
صفحه 5:
© )-توانايى نسبى تجزيه تحليل رويدادهاى مهم تاريخ
© ©-توانايى تهيه كزارش در بريه آثار و موضوعات تاريخ
oe توانایی نسبی براى استفاده از كتب نمودارهاتصاوير
نقشه های تاریخی
صفحه 6:
روش تدریس های
صفحه 7:
دروان های تاریخی
الف-دوران اسا طیری
ب- دوران تاريخ مدون
صفحه 8:
#-الفهد)عصر حجر 4دوران سنگ نتراشيده ها ©-
درن سنك تراشيده ها
صفحه 9:
#-قریون قدیم (از. ابتدا تا سال 06( م سال تجزیه روم )
قرون وسطی (از سال 00 مت 0866 سال
سقوط روم شرقی به بوسیله سلطان محمد فاتح )
قرون جدید (از سال 4800 تا(209) سال
انقلاب فرانسه) قرون معاصر از سال 209 تاکنون
صفحه 10:
٩ آموزش اهمیت درس تاريخ در حياط بوسيله يرش
©آموزش مفهوم زمان با سه صندلى
صفحه 11:
ب) عصر فلز 0 مس ۵مفرغ ©-آهن
اهمیت واهداف درس تاریخ
اهمیت تاریخ :عبرت آموزی -آشنایی با بزرگان
ودانشمندان -حفظ میراث های فرهنگی -پیش بینی آینده
آشنایی با ملت ها وتمدنها –چگونگی حفظ میهن تربیتوهدایت انسانها -اقناع کنجکاوی -خودشناسی -تفاهم وهم
گرا یی جهانی
اهداف شناختی
آموزان با تحوالت ورودیداها ی مهم ایران در دوره های
مختلف اشنا می شوند .
-2 نسبت به انبیا ی بزرگالهی مرتبطبا تمدهای ایران
وجهان آشنایی پیدا می کند.
- 3 آشنایی جغرافیای تاریخیایران با تکید بر تمد وفرهنگ
- 4 مفهوم علیت در تاریخ را بر اساس نمونه هیی از
تاریخ درک می کند.
اهداف نگرشی –ارزشی
- 1 تقویت حس خودشناسی وخداشناسی از طریق تامل در
پدیده های تاریخی دوران ها ی مختلف
- 2باعث تقویت عبر آموزی از تاریخ براساس آموزه های
تاریخ
-3 تقویت حس عالقمندذی به میهن وتمامیت ارضی
کشور ووحدت ملی بر اساس تاریخ ایران
-4 عالقه مندی به مطالعه تاریخوسرگذشت شخصیت
های مهم تاریخی دورانها ی مختلف
اهداف مهارتی –حرکتی
- 1 توانایی نسبی تجزیه تحلیل رویدادهای مهم تاریخ
- 2 توانایی تهیه گزارش در بره آثار و موضوعات تاریخ
- 3 توانایی نسبی برای استفاده از کتب نمودارهاتصاویر
نقشه های تاریخی
روش تدریس های پیشنهادی
پرسو جو
پرسش وپاسخ
ایفای نقش
نمایش فیلم
پس ختام
اعضای تیم
قصه گویی
توضیحی
-1دروان های تاریخی
الف-دوران اسا طیری
ب -دوران تاریخ مدون
- الف )عصر حجر -1دوران سنگ نتراشیده ها
درن سنگ تراشیده ها
-2
- قرون قدیم (از ابتدا تا سال 396م سال تجزیه روم )
قرون وسطی (از سال 396م ت 1453سال
سقوط روم شرقی به بوسیله سلطان محمد فاتح )
قرون جدید (از سال 1453تا 1789سال
انقالب فرانسه) قرون معاصر از سال 1789تاکنون
تاریخ نگاری :
ه.ش
ه .ق
ق.م
م
آموزش اهمیت درس تاریخ در حیاط بوسیله پرش
آموزش مفهوم زمان با سه صندلی
-ب) عصر فلز -1مس -2مفرغ -3آهن