صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
موانع طبیعی چین را از تمام تمدن های دیگر جدا ساخته است
Key
water
River
rest Wall
city
Country torder
صفحه 5:
جين بالا
جين 1
جين كشاورزى
جين از لحاظ جغرافيليى به دو بخش نقسيم شده است. جين شمللى (بالا) .يك كوه ها بالاء فلات. جلكه ها و بيابان است. جين كشاورزى كه ۹۵ درصد از
مردم چین در آن زندگی می کنند
تحت حکومت کمونیست چین . زمین های کشاورزی و کشاورزان چین برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در مزارع سازماندهی شدرود.
۳3
صفحه 6:
جمعیت چین بیش از یک میلیارد نفر, بزرگترین گروه ملی در جهان است. دو سوم از مردم چین کشاورز هستند. اما
تنها 4 درصد از زمین های چین قابل کشت است .
5
فلي"
0,666,606 2006 Popuaica 660,666,666 6:
در تلاش برای تعادل رابطه بین زمین و مردم, در سال 1980 سیاست "یک زن و شوهر, یک کودک" به
me ۳"
صفحه 7:
سا جين باستان توسط یک طبقه حاکم از جنگجوها اداره می شد که در صدر آن پادشاه قرار داشت. خانواده حاکم به صورت سلسله ای بوده است . سلسله
شانگ( ۱۷۶۶ قبل از میلاد)اولین سلسله اثبات شده است که در چین برای ۶۰۰ سال حکومت کرد. سلسله شانگ بوسیله ی که لا21۱0 سلسله ی دیگری
را تاسیس و ایده ی قطعنامه ای از بهشت را معرفی کرد ۰ سرنگون شد.
0 سلسله هان دولت چین ار متمرکز کرد و بوروکراسی که شامل هجده مقطع مختلف شغل خدمات ملکی(005ز 56۳۷166 |1۷ بود که غیرنظامیان
بتوسط امتحانات رقابتی در آن هها استخدام می شدند.
سن تاسیس شد مووی۷ مق
الس ۱۹۱۱-۱۹۴۹ جمهوری چین تحت رهبری سو
ل 1585 جمهورى جين به جزيره تايوان نقل مكان كرد و جمهورى خلق جين تحت رهیر ی
کمونیست مائو تسه تونگ به قدرت زسید. وطسرا (Dear
لا پس از مرگ مائه تسه تونگ در سال 1976 چین یک پرنامه
نوسازی از چهار مدرنیزاسیون را به تصویب رساند.تحت رهبری
جدید © 0 جين در پی بهبود تولید محصولات
کشاورزی, به روز رسانی و گسترش صنعت, نوسازی ارتش خود,
صفحه 8:
ار راز ۱9۳-۱
mae
ل در اه ل ۱
صفحه 9:
Population Population
1.338 Milon 212 Million
yg =
—
۹ 5
— -
شهرنشینی چین در طول سه دهه ی گذشته,
دارای رشدی شتلبا ن بوده است .در سال ۱۹۸۰
بسیار متفاوت از وضعیت کنهنی است .کم تر از
۰ میلیون جمعیت شهرنشین داشته است ولی
با رسیدن به سال ۰۲۰۱۱ ۷۰۰ میلیون ( نصف
جمعیت جهان) در شهرها زندگی می کردند.
بیشترین مهاجرت در جهان, تا سال ۲۰۱۲
د
صفحه 10:
سا سیستم خانه های عمومی در حال حاضر در چین یک میرات مستفیم از دوران پیش از اصلاحات سال ۱۹۴۹ است
.از یک طرف موجودی مسکن مردم قبل از اصلاحات هنوز هم بخش عمده ای از کسری مسکن شهری جين را تشكيل مى دهد.
از سوی دیگره تسلط مسکن عمومی در مسکن شهری یک تفاوت اساسی بین برنامه ریزی های اقتصادی و اقتصاد بازار است.
اك بتابراین,دانش پیش از اصلاحات مسکن عمومی و اصلاحات مسکن لازم برای درک سیاست های فعلی مسکن عمومی چینی, نیاز است
صفحه 11:
Public Housing in the Pre-reform Era: 1949-1978
bs
Table 2.1 Distribution of property rights to housing stock in major cities, 1955
owned (%)
Foreigi
18
2.6
7.6
4.16
4.46
0.95
Transformation of
40.2
61.3
80.25
86
Public! ed (%)
44.35 مالکیت عمومی
43.41
25.8
22
57.9
64
55.31
37.75
19.75
14
ox
Ly Beijing
سم Tianjin
Shanghai
@ Jinan
Qingdao
@ Shenyang
© Harbin
Nanjing
Wuxi
Suzhou
Source: Report on “The Current Basic Conditions and Opinions of Soci:
Private Housing in Urban Areas” from the Office of the Second Secretary of the CCP (October
1955)
(2013)
صفحه 12:
در اواخر ۱۹۵۰ دهه ی 5 دولت کمونیست چین مالکیت قسمت گسترده ای زمین و مسکن خصوصی رادر تمام مناطق شهری ملی
کرد
حدود يك ميليارد متر مربع از مسكن خصوصى در عرض جند سال ملى شدند.
در همين حال. دولت شروع به ايجاد مسكن هاى جديدى با مالكيت عمومى كرد به طوری که در بیان دهه ی ۱۹۷۰ تنها ۲۰/ از موجودی مسکن کل جين در
دست بخش خصوصى بود و خانه هاى عمومى در حال تبديل شدن به فرم غالب. 47 مسكن موجود جين را تشکیل می داند.
مالکیت NS اواخر دهه ی
عمومى شر 1950
تیک بايان دهه ی
اه
1970 74.8%
صفحه 13:
دلایل از بین بردن مالکیت خصوصی و غلبه ی مسکن عموی ۱۹۵۰-۱۹۷۰
تفاوت چین با دیگر کشور های سوسیالیستی در این بود که واحد های کا ر al“work unit Or danwel) کننده ی مسکن بودند نه
سازمان های دولتی که به تا حدودی به فرهنگ سنتی و قبیله ای چین مربوط است.
ادغام کار وزندگی توسط واحد های کار به منظور تسهیل در بزتولید ترويج بهره ورى بالاء و حصول
اطمینان از ثبات اجتماعی بوده است
» ایجاد ساختمان های کارگری» وفاداری به شر:
علاوه بر عوامل ایدئولوژیک و فرهتگی, غلبه مسکن عمومی به دلایل اقتصادی نیز
مربوط بود.
دلایلی از جمله :
0 ظرفيت كم بخش ساخت و ساز سور
0 نیاز فوری به افزایش مسکن با هزینه ی کم برای ساکنان شهری با توجه به دلایل غلبه ی ای
استطاعت پایین خانوارها در دسترسی به مسکن مناسب به دلیل پایین بودن حقوق
و کمبود ابزار های مالی دلایل اقتصادی
0 و نیاز به حصولاطمینان در مورد سلامت و بهره وری کارگران شرکت متعلق به
دولت (]50)
۱.8 یر ۱
صفحه 14:
نابرابری در ارائه مسکن
الأ رفاه مبتنی بر واحد کار در بنامه ریزی مسکن . موفقیت هالیی را از جمله گسترش سریع بخش دولتی و اسکان کارمندان بخش های دولتی در مناطق
شهری را در طول دهه ی ۱۹۵۰ بدست آورد ولی سیستم خلنه های عمومی در روستا ها برقرار نشد و در سال ۱۹۵۸ جمعیت روستایی از کار و زندگی در
شهر محروم شدند «مسکن تنهابه ساکنان شهری ارائه مى شود و با اين حال نابرابرى ها در ارائه ى مسكن به ساكنان شهرى نيز مشهود بود
O خلنه های بهتر در میان رهبران حزب به مقامات دولتی . نخبگان و مدیران شرکت های دولتی اختصاص می یافت و اختصاص مسکن به كاركران ويا ساير
اعضای طبقات اجتماعی چین تقریبا در تمام شهرهای چینی دور از برنامه ریزی بود و کیفیت خانه های عمومی با توجه به نوع کار متفاوت
منتاجران متفاوت: يود .كاركتان :هر واحد هاى شغلى سطخ يانين عتع راهن براق دستریتیبه واحد:های مسكوتى يا كيفيت نباشتيد.
خانه هاى بهتر در ميان رهبران حزب تقسيم مى شد
نابراری ها در ارائه مسکن
عمومی
یقیت خانههای عمومی با توجه به نوع كار متفاوت مستاجرانمتفاوت
ل] بود .كاركنان در واحد هاى شفلى سطح بايين هيج راهى براى دسترسى
.به واحد های مسکونی با کیفیت نداشتند
صفحه 15:
مشکلات دیگر در ارائه ی مسکن
الأ اگرچه ارائه ی مسکن عمومی فقط در بخش محدودی از شهرستان های چینی بود ولی بودجه ی عمومی برای پاسخ به تقاضای مسکن كل كافى نبود زيرا
تمام هزینه های ساخت مسکن در چین صرفا توسط دولت تامين مى شد و نهايتا اجاره ی کمی توسط بعضی از مستاجران پرداخت می گردید.
بودجه ی عمومی به طور مداوم کم تر از رشد تقاضای مسکن بود بابراین دولت چین سرمایه گزاری مسکن را سرمایه گزاری سودآوری تلقی نکرد به اين
دلایل سرمایه گزاری در بخش مسکن تا قبل از سال۱۹۷۸ بسیار پایین بود . به طور متوسط حدود 7۶.۷ که بسیار کوچکتر از متوسط جهانی۲۰-
در مدت مشایه است .
بودج las
Ls a
به عنوان یک نتیجه بلند مدت از سرمایه گذاری ناکافی در بخش مسکن, کمبود مسکن در مناطق شهری چین در
دهه ی 1970بسیار حاد شد.
در سال 1978,عداقل سرانه فضای زندگن. در مناطق روستاین چین 3.5 مقر مریم يود (فضاى ساخت و ساز
سرانه 6.7 متر مریع), که حتی کوچکتر از 4.5 متر مریع آن در سال 1950 بود.
در همین حال: 41:5 درصد از خانوارهای شهری در مساکنی با کیفنت پابین زندگی می کردند.علاوه بر اين؛ سیستم
مسکن رفاه تبدیل به مانع حیاتی برای رشد اقتصادی گردید.
۶. pe د ©
7
صفحه 16:
Housing Reform in China: 1978-
1998
در آغاز دهه ی 1980, دولت چین شروع به اصلاحات مسکن بازار محور نمود که جزءی ضروری از انتقال
چین از یک اقتصاد برنامه ریزی شده به اقتصاد بازار به شمار می رفت.
اصلاحات مسکن چینی شامل چند جزء کلیدی بود :
تجاری شدن محصولات مسکن
کسب درآمد از مصرف مسکن
بازاری کردن تخصیص مسکن
خصوصی سازی سهام مسکن عمومی
واجتماعی کردن مدیریت مسکن
يا اين حال تا اوایل 1990 9۵90 از ساکنان چینی در خانه های عمومی زندگی می کردند ( بالاترین نسبت جهان در
آن زمان)
در یک حرکت شدید, برای مقابله با فشارهای اقتصادی و مالی بحران مالی آسیا در سال 1997, شورای دولتی
چین در ژوئن 1998 سند سیاست نقطه عطف در اصلاحات مسکن را صادر کرد که به طور رسمی منجر به
لغو سیستم خانه های عمومی مبتنی 54 واحد کار شد و واحد های مسکونی با تخفیف به مستاجران ساکن
فروخته شد. در یک سال و نیم, بیش از 60 درصد از مسکن عمومی شهری به اقراد فروخته شد.
صفحه 17:
هدف
سا خصوصی سازی در مقیاس کسترده ای ازبخش مسکن عمومی یک گام مهم دراصلاحات اجتماعی و اقتصادی مبتبی بر بزار در چین بود . شکستن لینکی
که کارگران را به مسکن عمومی ارزان از طریق واحد کار گره می زد يك عنصر مهم از پیشروی دولت چین به سمت اصلاحات است.
لس علاوه بر اين, آزادسازی بازار مسکن نیز یک گام مهم در تحرک نیروی کار بوسیله ی اصلاحات اقتصادی است.
لس آزادسازی بازار مسکن تا حد زیادی به افزایش فرصت های اشتغال مهاجران که دسترسی به کار واحد مسکن ندشتند می انجامد
الس و توسعه بزار مسکن خصوصی نه تنها تبدیل به یک ابزار برای تقویت اقتصاد بلکه یک ستون مرکزی درساخت یک سیستم رفاهی مبتنی بر
دارایی شد.
در نهایت, تامین مسکن_بزار محور تا حد زیادی به افزايش انتخاب فردی و آزادی در زندگی روزمره می انجامد.
اصلاحات اقتصادی مهم ترین دلیلی است که سیستم ارائه ی مسکن را بازار محور و
ميدي بر مالكيت غصوصى مى أكند
صفحه 18:
!مشکلاتی که خصوصی سازی بوجود آورد
لا پس از پایان حوضه ارائه مسکن رفاه در سال 1998 ارائه ی مسکن عمومی به طور چشمگیری در
مناطق شهری چین تنزل پیدا کرد و ارائه ی مسکن خصوصی به عنوان بخش اصلی تامین مسکن به بازار آمد .
لا مستاجران ساکن در واحد های مسکونی با کیفیت بیشترین بهره را از خصوصی سازی برده در حالی که
مستاجران ساکن در نمونه هایی با کیفیت پایین تر بهره ی کم تری بردند و به افراد بیکار نفعی نرسید , پژوهش ها
نشان داده است که خانواد های کم درآمد به شکلی ناعادلانه از فرآیند اصلاح خصوصی سازی رنج می برند.
ل اگر چه خصوصی سازی مسکن منجر به گسترش موفق موجودی مسکن شهری گشت , غلبه بازار در ارائه
مسكن باعث افزايش جشمكير قيمت خانه شد 7
ل و قيمت مسكن به يكى از مسائل حاد اجتماعى درجين بدل شد.خانوارهایی با درآمد کم و متوسط
فرصت انباشت دارايى هاى خود را از دست دادند و با بازار مسكنى تامين نايذير مواجه شدند.در جنين
شرایطی ,مقرون به صرفه بودن مسکن چنان به موضوع مسئله برانگیزی تبدیل شد که منجر به نارضایتی
اجتماعی مهیبی شد.
0 تحت فشارهای سیاسی و اجتماعی و , دولت
اسا
صفحه 19:
اتنا لد لصون
در طول سه دهه ی اخیر چین گام های بلندى در بهبود تامين مسكن برداشته است ولى با اين حال استطاعت مالى براى تامين مسكن بين
خانواده های متوسط وبا در آمد eee ا Se
Kai Ching Estate (C
00 ) consists of six residential
buildings completed in 2013
It houses around 5,200 flats for
13,300 residents and shares
the "Ching Long Shopping
entre" with Tak Long Estate.
صفحه 20:
چرا دولت جين بس از تق oly حل برگزید ؟
صفحه 21:
بر اساس مشاهدات ماء توجیه اصلی برای خانه های عمومی در چین نیازهایی است که بر
اساس رشد اقتصاد بوجود آمده.
مدت زیادی است که منطقه شرق آسيا به عنوان یک کل به سوی "سرمایه داری رفاه مولدگرا؛"
گام برداشته است که در آن سیاست اجتماعی تابع سیاست های اقتصادی است, اساسا هیچ
مفهومی به نام "حق اجتماعی" وجود ندارد.و ارائه دولت رقاه اجتماعی تنها بر اساس پیشرفت اهداف مهم
دولت است به عنوان یکی از مشهور ترین نمونه هایی از "سرمایه داری رفاه مولدگرا." چین دارای یک
سنت طولانی تدوینسیاست های اجتماعی با توجه به نیازهای اهداف برجسته ی دولت است
با اين فرهنگ سیاسی, اجتماعی,طبیعی است که "(در چین) ارائه مسکن توسط دولت به عنوان پیشرفتی
اقتصادی در نظر گرفته شود تا اجتماعی.
در سیاست مسکن سازان چینی انتظار می رود که اشکال مختلف از مسکن عمومی می تواند با
سازگار نمودن تضاد بين نیاز به سودآوری توسعه دهندگان و استطاعت تامین مسکن کارگران به ترویج
شهرنشینی و ماندن کارگران ماهر یا نیمه ماهر در شهرستانها بزرگ بیانجامد.سیاست گذاران چینی علاقه
مند به حفظ آثرات اقتصاد محرک از طریق گسترش سرمایه گذاری در بخش مسکن عمومی هستند.
علاوه بر اين, در ذهن رهبران چین, مسکن مقرون به صرفه تر در منطقه شهری موجب آزاد کردن درآمد
خانوار برای هزینه های مصرفی می شود.زیرا تحریک مصرف داخلی به عنوان مهمترین وسیله برایتنظیم
عدم تعادل اقتصادی و ترویج تحول اقتصادی در دهه ی آینده در نظر گرفته می شود.
(201.
صفحه 22:
اولویت های اول در اختصاص خانه های عمومی با توجه تغییرات اجتماعی و تحول جمعیت شناختی دیده می شود.
در طول دوره ی شهرنشینی شتابان فقرای شهری با افزایش سختی ها مواجه شدند , بسیاری از مهاجران
روستاها که به شهر آمدند از بازار مسکن رسمی حذف شدند و در اصطلاح در روستا شهرها متمرکز گشتند.
کمیسیون جمعیت ملی و برنامه ریزی خانواده چین (۳۴۴6) گزارش داد که در سال 2011, تنها 37 درصد از
مهاجران روستایی جایگزین های بازار اجاره خصوصی شده و بقیه در خوابگاه و پا کلبه میریزد در محل كار خود به
سر می برند .
و این یک واقعیت است که بازار اجاره خصوصی توسعه نیافته یک راه حل بی اثر برای خانواده
های آسیب پذیر در این شرایط قتصادی و اجتماعی در حال تغییر فراهم می کند.
به غیر از مهاجران روستایی, بسیاری از متخصصان چوان و تحصیل کرده مایل به پیوستن به صفوف طبقه
متوسط شهری اند که کیفیت بالاتر زندگی را داراست. با اين حال, بسیاری از اين اقراد در ابتدا نمی تواند
استطاعت مسکن در بازار را داشته باشند.
تصور می شود انقجار تقاضای مسکن در چین در دهه گذشته ,به طور گسترده مربوط به
انتقال جمعیت سریع در اين دوره است.
در طول دهه گذشته, چین تغییرات شدیدی را در پروفایل های جمعیت شناختی تجربه کرده است: در هر دو
ساختار سنی و اندازه خانوار.
1)اين منطقى است كه نسبت سرعت در حال رشد بزرگسالان از كل جمعبت به عتؤا Yo.
اصلى افزايش تقاضاى مسكن باشد.
صفحه 23:
علاوه بر توجیهات اقتصادی و اجتماعی, فشار قوی برای خانه های عمومی دارای پیامدهای مهم سیاسی است.
در حالی که تورم قیمت مسکن ومشکلات استطاعت مسکن به علت عدم تعادل های اقتصادی بنظر می رسند » علل
آنها عمیقا ريشه در مشکلات سیاسی جامعه دارد .
cular از مسکن طبقه ی کارگر تبدیل به یک تقاضای بسیار مهم سیاسی گشته است که حزب کمونیست نمی تواند از
آن نقتم يونلتف كنة,
و تغييرات مهم قركيب جمعيتى از جمله درصد بالاى مهاجران و فارق التحصيلان جوان و حرفه اى نيز تقاضاى
تنظیمات قابل توجهی را در استراتژی های توسعه دارند , ارائه حدود 20/ از خانه های عمومی در مناطق شهری می
تواندیک گروه:بزرگ ازساکنان جدید را وازد: سیستم کند: توسعه مسکن عمومی:به این:طریق:می تواند.یکی: از
راهکارهای مهم برای حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی باشد .
"مسکن مناسب برای همه" برای اولین بار در دولت چین در کنگره 17 ملی حزب کمونیست چین در ماه اکتبر سال
7 به عنوان یک وعده سیاسی بود. و بارها توسط نخست وزیر ون جیابائو در گزارش سالانه کنگره خلق در 2009-
1 تکرار شد
. البته, مسکن مناسب برای هر کس نه لزوما به معنی مالکیت خانه های خصوصی,برای
ae sls:
صفحه 24:
در طول دو دهه ی گذشته چین تعدادی برنامه ی
برنامه های مسکن مقرون بصرفه خود را به عنوان ی
كن مقرون به صرفه نقش فزاینده و معنی داری در رفاه اجتماعی و
پروگرام
مسکن راحت و اقتصادی 56۲
برنامه
(crn)
برنامه واحدهای مسکونی با سقف قیمتی
لسعم
برنامه واحدهاى
(RH) حكومتى
مسكونى استیجاری
قرون بصرفه را شروع كرده است . در مراحل اوليه . حكوم:
به اجرا در آورد ولی اخیرا برنامه هاى
های امنیت اجتماعی ایفا می
دوره زمانی | نوع تصرف مسکن گروه های هدف
۵ مالكيت رآمد کم و متوسط
۴ تا به آمروز | اجاهای خانوارهای مستمند
خاوارهای با درآمد کم و متوسط
(قبل از سال ۲۰۰۷
S| eee خانوارهای با درآمد کم مد از
۷ به امروز
آمد کم و متوسط؛
۰ به امروز | اجاهای کارمندان جدید؛ مهاجران واجد
رايط در برشى شهرها
صفحه 25:
برنامه ی 010 بر مبنای : مساعدت حکومت محلی . حمایت واحد های کار و تامین هزینه های ساخت از سوی خانوار ها بود.
حکومت مرکزی تامین ۴۰ 4 از سرمایه را از طریق وام بانکی تضمین کرد و حکومت های محلی مسئول تامین ۶۰ ؛ باقیمانده ی منلبع مالی
شدند.همچنینی حکومت مرکزی حکومت های محلی را متعهد کرد که زمین مورد نیاز واحد های مسکونی جدید را با تخفیف و با رایگان اختصاص
داده و زیرساخت های اولیه را تامین کند .
عملکرد ۵10] انتظاراتت حکومت مرکزی را به دلایل زیر برآورده نکرد :
لآ حکومت های محلی و سرمایه گزاران هر دوبانبود مشوق سرمایه كزارى در 010 مواجه بودندزیرا طبق لزام حکومت مرکزی نمی توانستند
از شرکت در برنامه 01۴ سود یبرندانبوه سازازن برای کنترل هزینه های ساخت به سمت استفاده از مصالح کم کیفیت ساختمانی متمایل
شدند .حکومت های مرکزی برای کنترل هزینه ی زمین ۰ پروژه ی 210 را در مناطق حاشیه ای توسعه دادند
سا سیستم وام مسکن شرایط نامطلوبی را عرضه میکرد به طوری که نیاز به پیش قسطی برابر ۴۰ ارزش مسكن داشت و تاريخ سررسيد وام از ده
سال تجاوز نمی کرد
برنامه 010] ارتباط بین تامین مسکن و واحد های کار را رها کرد در حللی که خانوار ها اعتماد به تامین مسکن توسط واحد های کار را دنبال
کردند ار این تقاضا بای واحد های 010] بسيار ضعيف يود .
صفحه 26:
خانوارهای
مستمند
در سال 1998,حکومت برنامه ۴614 رابراي جايگزيني برنامه ۴۱۳ آغاز کرد.
درحالي که هردوپرنامه مالکیت. مداربودند: برنامه6(4 ارثباط بین واحدهاي کاروتامین. مسکن
مقرون به صرفه را قطع کرد.
حکومت مركزي تخصیص زمین و تامین یارانه براي برنامه (٩ ازسوي حکومت هاي محلي را خواستار
شد.
حكومت ٠ واكذار كردند .اين
آنبوه سا 57 0 کردون I hg Se sagt بق فروش واحدهاي
CRS. =
مسکن از طریق بازر بودند =
یر
|
صفحه 27:
"0 برنامه 86۷4 به دلیل عدم وجود ضوابط مشخص براي تشخیص شايستگي متقاضي, براي خانوارهاي پر
درآمد نسبت به کم درآمد ها منفعت بيشتري داشت .
لت جر دهم 1900 lv cass gly معلي وجبزسی به اطلاعات دراه افرآوبزاي برس سارهاي
متقاضیان دشوار بود .
Qa
به علاوه حكومت هاي محلي انكيزه لازم را براي بررسي معيارهاي متقاضیان نداشتند.
0 نگرانيهای آنها ار اينببود که صوانط یقت گیرانه: سرعب قروبای را اهنا دهد:
2 علاوه براین بعضي از حکومت هاي محلي به ارتقاء استاندارد هاي مسکن , مانند پيشنهاد قطعات بزرگ
gly مسکن مقرون به صرفه , علاقه نشان مي دادند تا اين خانه ها را براي خریداران طبقه متوسط با
قدرت خرید بیشتر نسبت به خانواده هاي کم درآمد فراهم کند.
2 وقتي در سال 1997 بحران مالي آسیا فروکش کرد , حکومت مركزي اعتماد به ECH pal»,
جذب سرمایه داخلي ادامه نداد,علاوه براین,حکومت هاي محلي شکاینت"داشتند که
صفحه 28:
لا برنامه 011 به دليل عدم وجود ضوابط مشخص براي تشخیص شايستگي متقاضي, براي خانوارهاي پر
درآمد نسبت به کم درآمد ها منفعت بيشتري داشت .
لت جر دهم 1900 lv cass gly معلي وجبزسی به اطلاعات دراه افرآوبزاي برس سارهاي
متقاضیان دشوار بود .
Qa
لا به علاوه حکومت هاي محلي انگیزه لازم را براي بررسي معيارهاي متقاضیان نداشتند.
0 نگرانيهای آنها ار اينببود که صوانط یقت گیرانه: سرعب قروبای را اهنا دهد:
2 علاوه براین بعضي از حکومت هاي محلي به ارتقاء استاندارد هاي مسکن , مانند پيشنهاد قطعات بزرگ
gly مسکن مقرون به صرفه , علاقه نشان مي دادند تا اين خانه ها را براي خریداران طبقه متوسط با
قدرت خرید بیشتر نسبت به خانواده هاي کم درآمد فراهم کند.
2 وقتي در سال 1997 بحران مالي آسیا فروکش کرد , حکومت مركزي اعتماد به ECH pal»,
جذب سرمايه داخلي ادامه نداد,علاوه براين.حكومت هاي محلي شکایت داشتند که 7
صفحه 29:
اي
فقیر
01 سال 1994 باهدف خانوارهاي بسیار فقیر ومستمند شروع به کار کرد.درحالي که قیمت مسکن بعد
ازسال 2003به شدت افزایش پیدا کرد. حکومت مركزي متوجه شد.صاحب خانه شدن بعضي از
خانوارها غیر ممکن است وبنابراین دستورداد. شهرها و مناطق باید يك سیستم تامین 08۱۱ را تاسال
8 دایرکنند.
CRP(cheap-rented program)aol. 4 شكلي از رفاه اجتماعي تحت حمایت مالي شدید بود.
لا حکومت هاي محلي از مستاجران اجاره ناچيزي مي گرفتند یا از کل آن چشم پوشي مي کردند. ازهمین
رو معيارهاي انتخاب افراد بسیار سخت گیرانه بود.
2 پروژه هاي 0۳۱۱ دراشکال مختلفي به اجرا درآمد که شامل :
لا ساختمان هاي جديد. واحدهاي مسكوني اجتماعي قديمي وخانه هاي از دل ساختمان هاي غیر مسكوني
در آمده مي شد,
لا مشکلات:
۲ برخلاف انتظار, برنامه 08۳ بارمالي سنگيني را به دوش حکومت هاي محلي
حکومت هاي محلي قادر به فروش واحدهاي 8۴ براي جبران سرمایه اولتة
صفحه 30:
بین سال هاي 2003 و2007 قیمت مسکن 66 درصد در سراسر دنیا اقزایش یافت . استطاعت مسکن
به چالشي جدي بدل شد. علاوه بزاین بین سال هاي 2005 و 2007 تسبت آغاز به کار هسکن مقرون
به صرفه کمتر از 7 درصد بود. عموم مردم به علت کاهش مسکن مقرون به صرفه به حکومت شدیدا
جعمرسن ببیوند دن باسع مب بربایه als ly POH ارام زین ارسایین مرجم آغاز ود
نا پربیه تقط که مسگن با سیم قییسی دزگانه چم بآییوه من شوید: امن که آبوه سازان رین ارم
را پیدا مي کردند, حکومت هاي محلي از قبل يك سقف قيمتي بر روي قیمت نهايي تعیین مي کنند و مي
توانند هزینه زمین و واحد مسكوني را از خریداران دریافت کنند.
O برخلاف برنامه ۴6۷٩ برنامه !۴ تمام حقوق مالکیت را به خریداران عرضه مي کند: مثلا مالکان مي
تواننداز واحدهاي 86۱٩ خود به عنوان وثیقه استفاده کنند.
صفحه 31:
0 قیمت واحدهاي مسكوني !۳0۲از واحدهاي مسكوني بازار پایین تر ولي از واحدهاي ECH(ECONOMIC
COMFORTABLE) 6 بیشتر است.
لا بااینکه قیمت واحدهاي 06 از قیمت مسکن در بازار کمتر بود ولي هنوز براي خانواده هاي کم در آمد
بسیار گران بود . همانند برنامه ,26۱٩ برنامه ,۳۱٩ نیز براي طبقه متوسط مفید بود:
2 برنامه 86۷ زیر نظر حکومت مرکزي نبود. باز هم حکومت هاي محلي به دو دليل اشتياق كمي به
برنامه ۴6۱٩ نشان دادند:
۲ نخست, حکومت هاي محلي نمي خواستند زمین هاي را که مي توانند به شکل هاي ديگري توسعه
یابند و سود بيشتري تولید به اين برنامه اختصاص دهند.
% دوم : حکومت هاي محلي نگران بودند که برنامه ۴۱٩ مي تواند با مسکن بازاري رقابت کتد :
بنابراین تنها شهرهاي با ظرفیت بالاي اقتصادي , برنامه ۴6۱4 را تصویب کردند.
صفحه 32:
برنامه مسکن اجتماعي تا کنون بزرگترین بزنامه هسکن مقرون به صرفه بوده است|
واحدهاي مسكوني مي توانند اشکال مختلفي داشته باشند که عبارتند از برنامه لاو وق ناددع
دو مورد آخر برنامه هاي مسکن اجاره اي هستند. ولي
1
real
1 1 ۱ PR aly
بسيار | پروگرام
]۳۳( از شد, پروژه زندگی ارام
)8©14( مسكن راحت و اقتصادى lito
i در سالا
— دهند. ب
(crx) LS مي
Int
ین اجتماعی | برنامه واحدهای مسکونی با سقف قیمتی
شانگها (ecu)
دودلیل
8 برنامه واحدهای مسکونی استیجاری
(PRE) 095
v
3
هه
EE جح ي صوبصي بر
an
مشتري هاي هدف آ
fi
دوره زمانی
9
۳ تا به امروز
۸ تا به امروز
۲۰-۷ تا بهامروز
۰ به امروز
pos
PRH
Reading lan. ly
جلسلییهای CRH ب 1
نوع تصرف مسکن | گروههایهدف رو
مالكيت لد ل
اجارماى خانوارهاى مستمند
کر
(ev إقبل از سال
J 2 مالکیت
خلوارهای با درآمد کم ند از[
۲.۷ سل
= طبقه متوسطا اكه انتطاعت ور a
ری" را نان
Tite. پا درمد کم و توس رن
اجارماى کارمنان جدید؛ مهاجران واجد
2
7
ری تور
er یط
ووضعیت ثبت نام خانوار بیش از حد محدود کننده بودند. اهداف متناقضّتتتیاست کارايي 50
صفحه 33:
v
قیمت زمین و املاک و مستغلات در چین تا حدی افزایش افت که این افزایش قیمت
غير قابل تحمل شد.
ly bY كه بازار به اين موضوع واكنش
جشمكيرى كرد.
نشان دادو قيمت املاك و مستغلات سقوط
” در حال حاضر درموجودى مسكن جين بيش از ۶۴ میلیون واحد آبارتمان خالى وجود
دارد ولى به دليل قيمت هاى بالا هيج خريدارى نيست.
v
صفحه 34:
China's Housing Inventory is 64 million vacant units
= The populations of California and Texas combined!
صفحه 35:
دولت مرکزی سیاست پولی ضعیفی طراحی کرد که منجر به گرفتن وام از سوی دولت ها ی محلی « سازندگان و شرکت های
مامش لا
دولت چین فکر می کرد که برنامه ی محرک اقتصادی یک شروع جهشی برای اقتصاد.سرمایه گزاری و رشد است
در نتيجه ٠ تزریق پول در سال ۲۰۰۹ افزایش قیمت املاک و مستفلات را به همراه داشت
حباب مسکن توانایی شهروندان برای انطباق با شرایط گسترش سریع .همچنین رلبطه ی بین انسان و زمین را نادیده گرفته
حال حاضر به نظر می رسد سیاست دولت این است که .تا سال 2050, 9670 از مردم روستا ها به شهرها مهاجرت OS
یر
صفحه 36:
Oreck Pere 08 O Owersyy.Por cheutrud Dow Ooty عمجت ۲ 0۵10۲۳۵ وتات بممسمست0016(<0 )6 موق
Jie Chen, Juan Jing, Yanyun Man, and Zan Yang(2013) “Public Housing in Mainland China: History,
Ongoing Trends, and Future Perspectives” springer
Ping wang ya (2004)urban poverty housing and social change in china,routledge London and new
yourk
Ping wang ya (2004)urban poverty housing and social change in china,routledge London and new
RE
Aa &
صفحه 37:
BRE
Aa &
+ Darks Grer(ODI2)»Oevoveriny Ohioag OGL OP Ree oP “hier atirad Otrrah سم 06 0 Oxtersty.Por chextowd Dov Oo
+ Jie Chen, Juan Jing, Yanyun Man, and Zan Yang(2013) “Public Housing in Mainland China: History,
‘Ongoing Trends, and Future Perspectives”springer
+ Ping wang ya (2004)urban poverty housing and social change in china,routledge London and new
yourk
یانگژو زو ,ترجمه مریم کریمی آذر (1393) تنافض های موجود در سباست مسکن مقرون به صرفه در چین «نشریه
اسنترنتی سازمان نوسازی ؛سال پنجم,شماره 27