صفحه 1:

صفحه 2:
فهرست: * ترتیب شکل گیری دوره ها ۰ خروب اهرام * مقدمه © چگونگی ساخت اهرام مصر * تاریخچه مصریاستان دس 1 * اسطوره شناسی مصر * معبد میلیونها سال * معماری در دوره پادشاهی کهن * معيد رامسس سوم * تالار ستوندار اصلی * معبد تدفینی رأمسیوم ۶ خورشید پرستی * معماری در دوره پادشاهی میانه * اطلاعاتی مختصر درباره اهرام ۶ منابع * معماری در دوره پادشاهی جدید Sse ‏سب‎

صفحه 3:
ترتیب شکل گیری دوره ها: | |

صفحه 4:
جه سيار زا کر و كار سرخت در بناى جامعه بشرى با أن همه كليساء مسجد » قرو دكاه راهن را کارخانه اش صرف شده است . اين ب يايدار مى تمايد كه يندارى هميشه ‎ol Casas) oon‏ بد خيال خی دراه دهیم که روزی [ رجسته در دل خاک مدفون ‏بر دم جوانى كه بيش از سه هزار سال ‏استان کنار رود نيل مى زيستند »نيز جنين فكرى داشتند . ايد مى ينداشتد كه ‏یس کوش وی رن رگشان هرگز زیر شن و خاک ‎ ‎ ‏مدفون و مفقود نمی گردد مصريا ان قديم مر تجیب و سرفا او ‎heat‏ ری ‎ ‎ ‎ ‎ ‏بز در ‎‘An,‏ غالب » حل شد . ت تا مورخان را به ‎ ‎ ‏2 هرا سازد قناعت نکرده و پیوسته به خود گفته است* ‎te‏ رجه سناد ات رو وت ‎bg al‏ هریز امعم را با گذشت سال ها کي کم قطعاث براكتده داستان اين نزاد بزرك و باستالی به هم پیوست و ز تأريخ قديمش در كنب بيشييان و تراجم كتيبه هابی که بر سنگ وير خراية ها كده بول وت بر ‏افته شد . در این مدا 3 ۸ ‏عادات مركم وجااشاهان خويقن را ده إدند .» « ‎bo Soll‏ بان نمده است ‎pee TGR AN‏ حدود ۵۰۰۰ سال قبل» اغاز تمد اين نثائه كذارى براي تعيين مبداء تاريخ يذيرشس عمومى يافته ‏ ‏دو یه مود بت یعنی اختراع خط وآغاز تاريخ شايد فقط با اندك اختلافى همزمان بوده اند ؛ و از جهتی ان مذارگ خطی مسلم يكى از اخثلافات عمده لى أت كه جامعه هاى قبل از تاريخ را از جامعه هاى تاریضی متمایز مي دارد اما > ای مطلب یم » با چند مساله 5 ‎Oe ae EME OT ee ee‏ شوده + .جنب مساله ى خامض رو ‎ ‏رانسته است دفن يا ابش ان ان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
0-00 ادام مخف بود و تاوت شت د ده تمدن ‎ne‏ منبع الهام بين | ین همان گونه که دیدیم به رغم یا ۲ یک شیوه ی بادوام بود . تمدن بین عم سرگذشت پر نشیب در آثا شکل فرفته ‎SEBEL PE oo EA HE EG OE‏ اثيراتى مهم تون ی ات مشاه كرد أن ان تايرات ونه همان أدوار یی محدود می شود .هر مصر در ‎abl Wed oa Se‏ یگست که کر تحت ی رار 16 مصر با تارب رام و یکدست که كمتر تحت هجوم قرا مستقل و با ثبات و دست نخورده را براى مدتى بسيار طولانى. رود نيل در طول تاريخ منشاًآبادان حيات ‎(١‏ ود با ی بوده است أبن رودخأنه أز ميان دو بيابان خشيى © صحرای عربستان *(در رو صحرای لبی | کرده و نوار سبز و حاصلخيزي | در اين پهنه خشک و سوزان ایجاد نموده , مى توآن به جرأ شاهرگ حیاتی تمدن مصر دان ‎reps‏ مصر از دو تيره مختلف بوده اند قسمت ثسمالى ‎٠‏ در دلقاى نيل انسانهابى از نؤاد آسيايى با صورتهای گرد و پوست های روشن می زیسته اند . ساکنین دره نیل مردمی با جمجمه ها و صورت های کشیده و پوست قهوه ای از تیره آقر بوده اند. اين دو تيره در ابتدا حكومت هاى ى مجزا دأشته اند ودر نتيجه سرزمين مصر به دو قسمت مصر عليا و مصر سلفى نقسيم شده بود 50-6 26۲ که در 1 يام حكمران مصر علا و فرماندهى مقتدر بود توانست در سال ۳۳۱۰ با تسلط بر مصر سقلیٍ ‎obs‏ ميان دو منطفد به وجود أورن ول مصر از دير زمان چون خامدا هنر مصر در مدا

صفحه 6:
مسیررود یل 7۳۲۳ مه an Anas 00 ‏ی‎ eeu © ke “tis ‏و‎ Abe Sint

صفحه 7:
‎eas‏ خود 2 بدن مرده را قا حد ‎seas‏ یکی از راههای حفظ جسد بود. اما ‎1S‏ ‏: مومياد ‎o‏ از را بو ار ‏می بليد او سای هه همچنین ‎emer‏ ‏ی درون مقابر‌عمدتا » ‎ni ge‏ ‏آفراهم آرند. ما نکه ای ‏1 رشن ثار هنری ؛ در خد: مصری یعنی فرعو ‎ee aed‏ ‎Sea ee Ein a ae hee es Saas‏ ن مسایلی بود که تندیس ساز باید لن ‎Sees‏ استحكام ‎ee‏ ‏مسایل نیز ضرورت دا لذا. بخصوص در مورد آگراد سرشناس ‏ سنگ براشیده سل شنده تن یکن از فرعون ها به تام حلون یکی اوعد دیسا های ششبیه به هم است که برای مقبره آو ساخته شده بودند. در لین تندیس ‏ خفرن بر تختی نشسته ] در روكي أيه شان كن نقشمى تركيبى أز ساقه ها دو که بومی مصربه نام پاپیروس" و" لوتوس " کنده شده ا بال هاى محاة یک شاهين كه بر سر او کسترده شده اشاره به مقام الهی خفرن به عنوان پسر * خدای- خورشید " دار . . ظاهر قالبل كهنه تنديس به خاطر ان ست كه بيكر تراث مصری تندیس خود را به روش "تراش قسمت های ز تخته سنگ " به وجود می آورد .لن ها در هنر چهره سازى تا حد آمکان به طبيعت 2010110111 .به طور کلی نقانمان مصری . برای تجسم پیکره های انسانی قواعد و قراردادهایی رابه کار می بردند که بی شباهت به سنتهای تجسمی بین النهرین نبود. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
* از روزگاران بسیار کهن. مصریان باور ادامة حیات بعد از مرگ راء تداول بخشیدند و دریافتند که می‌بایستی با جامعة خود در مناسبات خدایان مربوط به طبیست. کشاورزی و جانوری. هم‌نوا شوند. بسیاری از اسطوره‌ها. با این دو جنبه از باور دینی در آرتباطند. در آغاز هر ناحیه. خدای پومی خود راء به صورت یک نماد پرستشی داشت که در ضریحی نئین نگه‌داری می‌شد. سپس, رسای قبایل قدرتمندتر عنوان یادشاه را به دست آوردند و زبارت‌گاه‌ها و ضریح‌هاء به تدریج تبدیل به معابد شدند که در آن‌جا شاه. آیین‌های پرستشی راء در ‎Blas alee‏ بومی به‌جای مردم منطقه. اجرا مي‌کرد. معبد جای پرستش عموم مردم نبود. بلکه به عنوان خلنةٌ خدا تلفی می‌شد. یعنی جلیی که پرستشی با ملازمت کاهنان: نیلیش می‌شد. کاهنان ن وظلیف مذهبی برعهده نداشتند کار عمدة آن‌هاء آجرای مراسم دینی جهت خدایان؛ و در برخی موارد. برای مردگان يا پادشاهان خدا شده بود. خدایان به عنوان موجوداتسی با نیازهای انسانی مانند خوردن غذاء آشامیدن. در برکردن جامه. استراحت و بازآفرینی تلقی می‌شدند. دادن غذا پوشاندن جامه, بر پیکر خدایان پرستشی.به عنوان .يك شعيرة دينى. همه روزه اجام مى كرفت ودر شمن براى خدایان. جشنهای موسمی و سالانه برپا مش و مت دار مواقعى كه ‎pa gil‏ 2 مىداد. جشن كرفته مى شد..با لمن كه جشنها در ‎BUS‏ مختلف. دارای گونه‌های متفایتی بودند. ولی آیین‌های روزلنه در تملمی معلبد خدایان گرا می‌گشت. صحنه‌هایی از ايين گونه مراسم. هنوز زینت‌بخش برخی دیوارهای معابداند و شاه را در حال اجرای مراسم نشان می‌دهند. از لحاظ اصول ظاهری, شاه‌به سبب برتری موقعیت یکلنة خود.به عنوان یر et eave ents atlas tee 2 cant arte ‏اندان موقعیت مهم و برجستة خدلبى بود » دختر شاه پیشین و ملكة بزر‎ او به شمار می‌رفت. 19051 این دخثر عظيمالشان دربارى. امر ولايتعبهدى ویر بردشت بای با 9 تخت. مسلم می‌ساخت و همین ‎gl‏ بیشتر. موجب ازدواج میان خواهر و برادر در خانوادة تا می‌شد. * با وجود نقش يگانة شاه به عنوان پسر خدا. در هر معبد. کاهن اعظم در مراسم روزانه شرکت مي‌جست و شلید در معبد اصلی که مقر بزرگ‌ترین خداي منطقه در شهر. و آقامتگاه شاه بود وی.به علوان پسر خدا انجام اي نگونه وظاسف را خود آو شخصا برعهده می‌گرفت. بر اساس اندیشة ینک مباهلة متقلبل. در مورد اجرای مراسم روزلنه جهت خدایان. تصور می‌رفت که آنجام این گونه مراسم. موجب پیروزی شاه بر دشمنان. و رفاه و شکوفایی مصر می‌شد.

صفحه 9:
اسطوره شناسی مصر: * اسطورهشناسی مصر . بسا ارجاعات بسسیار پدیده‌های طبیصی و خدایان طبیعست. بافت جغرافیایی و اجتماعی ویژْذ مصر را با تاب می‌دهد و وایستگی کامل لّن سرزمین راسبه نیروهای دوكلنة حیأت بخش, یعنی رود نمل و گرمای خورشید. مشخص می‌سازد. درهُ نیل که از تهاجمات و نفوذ بیگانه به دور مانده بود. در طول دورة سازندة تاريخ مصرء به انداى حیات بخشید. اسطوره‌های مصری در جامعه‌ای با تضادهای وسته. يادآور مفهوم مرگ و حیات به مصریان بود. و تاب خود از در باریکی در مصر علیا به دلتا می‌رسد و سرآنجام وارد دریای مدیترانه مي‌شود. بارش باران در مصر. موجب وابستكى لن سرزمين به طغيان سالانة رود نيل آفريقاى مركزى سرجشمه مى كيرد و طغيان آن. موجب افزا و شستن ساحل ويوشاندن لمنمبا رسوبات غنى از كل سياه مى شود. توجه ‎ol sal Aste‏ موجب آن شد كه مصريان به سرعت ,به كار كشاورزى در دو سوی نیل, که زمینی سرسبز و حاصلخیز بود. دست یابند. زیرا نیل» حامی حیونات و محصولات استت که اگر لین رود نم‌بود مصرید صورت ۱ صحرایی متروک درمی آمد. مجاورت زمین حاصلخیز و صحراء لین تاثیج ۱ ‎fi)‏ ‏بر انديشة ساکنان کهن بر جای نهاد که یک هم‌جواری میان حیات و مرگ. نیز درست به همین شکل صورت می‌گیرد و هم‌چنان که زمین هر ساله می‌میرد و دوباره زنده می‌شود. پديد مرگ و زندگی برای انسان‌ها نیز. از چنین کیفیتی برخوردار استد ی سا

صفحه 10:
| بللغ بر ۳۰۰۰ سال است که در تمدن مصر. مفاهيم اصولى. قوانين سیاسی. دین و گونه‌های برجاى مانده است. كر جد كاه تحولاتی‌با درجات ‎wile‏ در ادوار تاريخى آنان به جشع رد. ولی مهم‌ترین عصر تاریخی مصر دورةٌ ن. میلنه و جدید است و میا دوردها. دو دورة دیگر نیز وجود دارد که با نام‌های هی )یه ول وم نع می‌شود - یعنی زمان اضمحلال داخلی و تهاجمات خارجی. بعد از عصر پادشاهی جديد, مصر وأرد دورهاى با زوال و ا 2 إدد. تاربخ دين. نش دز تشه بضي عسوز داهت: در اصل مصر. از جند قبيلة مجزاء.با خدايان محلی خود. تشکیل شد وبه محض تلفیق قبیله‌ها از لحاظ سیاسی. خدایان آن‌ها نیزجا یکدیگر ادغام شدند. و هنگامی که در حدود ۰ ۳۱۰ از میلاد. وحدت نهای صورت گرفت. خدایان بومی هم‌زمان, در شمال و جنوب به تدر در معبد خدایان به یکدیگر از نقاط دیگر مصر آمده بودند. رخ را بسه سسبب عدم صورت‌های جانوری و بت‌های پرسستشی در فاصلة ‎ PETTIOR,‏ ع رس مصريان به ظاهر. خدایان بسیاری راعه غالبا دإراى ويذكي هاى ضد و تعيض بودند. سنایش می‌کرنند اما پرستندگان خدایان منفرد. عادناء فقط خدای بومی خود و نیز خدایان مرتبط با وی راء پرستش می‌کردند.

صفحه 11:
و شهر ‎SS,‏ ب هاء در اصل» أفرينئدة جهان هستند. همة اسطوردها بر لين باور تأكيد دارند كه فرايند أفرينس» تد ‎ae‏ 0 اولين با ‎ee eet‏ و آفرینشی یی لاس ی انين احلاقيات و نهادها ‎ob pro lead a‏ شد. ‏ولیس به صورتر م و مسو کسترده از اهمست والایی نا بود. آفریدگار اناد های ‏مس ‎se‏ ‏ی ما ای ها رم ‎ee boat‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏نت با تا أصلى پولیس به شما یرف آغازین ۵ - خدا د بیرون تس 0 یبد نام حب وار از انشد آوز ‏پدر فرزند وی یعنی ‎amen galas 3‏ اهلی ‎ ‏است که از او گروه انادهای هلیوپولیس ‏ممفیس ادعا می‌کردند که این خدایان ان ‎att‏ ‏گروه هلمت ان خدايان به نام اوكدرتد رجود داشتند وار ‏(جاودانكى (.كوكى - (تاريكي] 7 2% هید همراه همسرآنشان تشکیل بودند. اعتقاد ديكرء کیهانی ال تور توب ید آطده است" ‎ ‏۰ هالوهت. کانوکت و بود كه جهان از ‏مطلق خدا؛ یعنی آمون؛ کاهنان تبس اعلام داشتند ‏پیدایی ی يشه گرفتهاست. روایت ‏وم فوج تین بود که صورنی از آمون به مار مدعی بود که ‎Strait te‏ را بر روى جرخ سفالكرى خود شكل بخشيده و از كل به عنوان 3 اوليه استفاده رده است. ‎ ‎Ee ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 12:

صفحه 13:
: سلام دوست عزیز لطفاموارد زیر را به دفت بخونید دیخولسغ بل اویوینتشاییسامعلییجهالگنسستد و گرد هو کات در سبکه امین یلاها فد .شبکه یم جری افته شود غیر مرگ دیمیو تاقمراست بقيسطين_لوريوينت أشقيري | معطيوههان ‎٠٠‏ :© تومازميه اشد. 2 در صويتيكه مليله خريد لزهستيد بالطافاه صاوير بيشترئدر رلبطه با لزمىخولهيد با شسلیه 7 لفن؟۰ ۰۹۱۸۲۳۱۱۳۷ تعاس‌هاصل_رماییبا در 3۰ تلكلم يندم بيفام بكتاريد @mozhgan_afrinsh پسراز دیخولستبپلیسا لوپویننک (می‌نود.4 :تیجه مهم [بل از هر اقدامى حتما بخوتيد بسرإزديخولستشما به ادميزمحترم زمانيكه تصميم به خريد و بردلختوجه كرفتيد ليشا زإيتباط شما با مديريتمجموعه را برقرار من ليك لنا حتما** «سايد به سول لتمديريتر يمينه نحود عملكرد كريد و وضايتمندىياسخ دهيد و بسراز لنوجه مورد نظررا به حسابم د يرينواريز سطييد تسذكرميج لكر ديخولس فجام يروم دلتشجويل روي لعاده طيلحئط يلحئ تا١ ‎٠١‏ ثشيته ندىك دىك ردزمدا ركس اختمدلینگدر ۲دواز فوشت ** يلاي ايانامه أيشدبرويز قله و _إداييد فقطبا مديريكر ميان _كتارينإدر جدل ابرؤكقتمديرين يد شسده) و صرف حر ليزيمينه از ليتباط با انميز «بسيرهيز يدانا ديصويتيكه ادمين به ثسما بسيشنها نجام سورد را اد اس دبنگ یلید رکه در .1 7۱ ۲ 0916900960 ‏تومان‎ 00000 telegram.me/Saman Mzde moz! شما(ارتباط مستقيم با مديريت) كانال مركزى بازديد از نمونه ‎telegram.me/memarina‏ ‏کارها اينستا كرام ‎Project.of.art‏

62,000 تومان