علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

معرفی رشته ی مهندسی هوافضا

mohndesi-hava-faza

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۴ اسلاید این پاورپوینت شامل نکات بسیار زیادی در رابطه با رشته هوافضا میشود . برای ارائه بسیار مناسب می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1197 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی رشته ی مهندسی هوافضا”

معرفی رشته ی مهندسی هوافضا

اسلاید 1: معرفی رشته ی هوافضا

اسلاید 2: یکی از رشته‌های بسیار جذاب و پرطرفدار مهندسی، رشته‌ی علوم فضایی است. البته این رشته در ایران بیشتر روی بعد مهندسی این علم کار می‌کند و نام مهندسی هوافضا را به آن داده‌اند، اما در کشورهای پیشرفته‌ی جهان علاوه بر بخش مهندسی برای کشف و تحقیقات فضایی نیز از متخصصان این رشته و رشته‌های مشابه آن استفاده می‌شود. هدف اصلی این رشته بیشتر روی ساخت هواپیما و موشک و جنگنده‌های نظامی است.

اسلاید 3: رشته ی هوافضامهندسی هوافضا یکی از رشته‌های مهندسی است که هدف اصلی آن طراحی و ساخت هواپیما و فضاپیما است.طراحی هواپیما، فضاپیما، ماهواره، ماهواره‌برها و موضوعات وابسته، طراحی خودروهای کم‌مصرف و تجهیزات خاص نفت و گاز و سیستم‌های تولید توان و نیروگاهی نیز از دیگر موضوعات وابسته به این رشته است. این رشته‌ی مهندسی به‌طورکلی به دو بخش اصلی هوانوردی و کیهان‌نوردی که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند، تقسیم می‌شود.

اسلاید 4: راه ورود به رشته‌ی مهندسی هوافضارشته‌ی مهندسی هوافضا یکی از رشته‌های دشوار گروه مهندسی است. برای تحصیل در این رشته باید در شاخه‌ی علوم ریاضی و فیزیک در دبیرستان تحصیل کرده باشید و سپس با کسب رتبه‌ی مناسب در کنکور ریاضی وارد این رشته شوید. لازم به ذکر است این رشته به دروس ریاضی و فیزیک بسیار وابسته است. داوطلب علاقه‌مند به این رشته باید در این دروس از توانمندی بسیار خوبی برخوردار باشد.بیشتر دروس تخصصی این رشته به زبان انگلیسی هستند، همچنین مطالب و مقالات علمی این رشته نیز به این زبان منتشر می‌شوند، پس محصلان این رشته باید در زبان انگلیسی مهارت خوبی داشته باشند. این رشته یکی از رشته‌های پرمخاطب و پرطرفدار کنکور ریاضی است و از طرفی ظرفیت پذیرش آن و دانشگاه‌هایی که این رشته در آن‌ها ارائه می‌شود کم است این عوامل موجب شده تا برای قبولی در این رشته دانش‌آموزان باید رتبه‌ی نسبتاً بالایی در کنکور به دست آورند تا بتوانند وارد این رشته شوند.

اسلاید 5: کاربرد مهندسی هوافضاازآنجایی‌که هدف اصلی این صنعت طراحی و ساخت وسایل پرنده مانند هواپیما و موشک و... است فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و هر جایی که بحث پرواز و هواپیما باشد مشغول به فعالیت شوند، اما علاوه بر اشتغال در مراکز فوق، یک مهندس هوافضا با تسلط بر علوم آئرودینامیک، طراحی سازه و روش‌های طراحی توربو ماشین‌ها توانایی کار در شاخه‌های متعددی از مهندسی و پروژه‌های خارج از حیطه صنایع هوافضایی را نیز دارد.کاربرد زمینه‌های مطالعاتی یک مهندس هوافضا تنها به طراحی هواپیما و وسایل پرنده محدود نمی‌شود. صنایع خودروسازی، ساخت کشتی، ساخت و طراحی توربین‌های گازی نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و سازه‌های زمینی و دریایی همگی از حوزه‌های فعالیتی این رشته هستند. بخش پژوهش عملیاتی، مؤسسات آموزشی، مدیریت حمل‌ونقل و ترابری، عملیات نیروگاهی، عملیات تأسیسات گازی و نفتی و صنایع خودرو، چند نمونه از مواردی هستند که از تخصص فارغ‌التحصیلان مهندسی هوافضا استفاده می‌کنند

اسلاید 6: لیست دانشگاه‌هایی که رشته‌ی هوافضا در آن‌ها تدریس می‌شود:این رشته در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (وابسته به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، صنعتی مالک اشتر، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا و دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد و علوم و تحقیقات در تمام مقاطع تدریس می‌شود6

اسلاید 7: 7

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید