mazayaye_VOIP

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی VOIP”

معرفی VOIP

اسلاید 1: VOIPVoice Over Internet Protocol

اسلاید 2: فهرست : مقدمهتعريف VOIPطرز كار VOIP VOIPیک شبکه اتصالگراست یا بدون اتصال مقايسه شبكه‌ي مخابراتي سنتي و شبکهمقدمهتعريف VOIPطرز كار VOIP VOIPیک شبکه اتصالگراست یا بدون اتصال مقايسه شبكه‌ي مخابراتي سنتي و شبکه VمقدمهVOIPتعريف VOIP تاریخچهVOIPمزایامحدودیت هایVOIP

اسلاید 3: … VOIP یک شبکه اتصال گراست یا بدون اتصالچهار حالت استفاده از VOIPکامپیوتر به کامپیوترکامپیوتر به تلفنتلفن به کامپیوتر

اسلاید 4: … تلفن به نلفناجزای VOIPنحوه ایجاد یک اتصال VOIPچرا تا کنون از VOIP در ابعاد گسترده استفاده نشدهتفاوت VOIP با گپ اینترنتی

اسلاید 5: … ماشین حساب پهنای باندمهندسی انالیز ترافیکسرورهای مدیریت تماسپروتکل دروازهپروتکل H.323

اسلاید 6: … پروتکل SIPقابلیت های SIPجریان پیام در شبکه SIPپروتکل IAXجملات مطرح در VOIP

اسلاید 7: … VOIPارائه راهکارهایی برای نتيجه گيري منابع

اسلاید 8: مقدمه voip نسخه جدیدی از شبکه های تلفن سنتی یا pstnها می باشد. کيفيت بالا و هزينه پايين از مهمترين   دلايل فراگير شدن تکنولوژی فوق است .   

اسلاید 9: BCAسرویسي برای انتقال مکالمات از طریق شبکه اینترنت به جای شبکه سنتی مخابراتی یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال و ارسال از طريق اينترنت استتعريف VOIPمخفف کلمه Voice Over Internet Protocol

اسلاید 10: تاریخچه voip شرکت vocaltec اولین ارائه دهنده سرویس voip در سال 1995 یوده است.اولین تلفن اینترنتی vocaltec به شمار می اید و طوری طراحی شده بود که بک کامپیوتر شخصی را بسیار شبیه به تلفن های اینترنتی امروزه می کرد.از پروتکل h.323 استفاده می کرد. در 1998 تقریبا 1درصد از کل تماس های تلفنی در امریکا را voip پشتیبانی میکرد.سرویس های تلفن اینترنتی ، با زیاد شدن تعداد شرکت های ارائه دهنده voip در سال 2005 مورد توجه واقع شد. در سال 2007 درامد حاصل از سیستم هایی با پهن یاند به چیزی حدود 3 بیلیون دلار رسید و تا اخر سال 2008 به رقمی معادل 8.5 بیلیون دلار افزایش پیدا کرد.

اسلاید 11: مزایای VOIPهزينه‌ي بسيار پايين نگه ‌داري . قيمت پايين خريد يك شماره (حتی مجاني) و مكالمه‌ي تلفني .پشتيباني كليه امكانات مخابراتي كنوني و حتي ارايه خدمات جديد ، با هزينه‌ي بسيار پايين و سهولت اجرايي بالا . جابه‌جايي آسان شماره‌هاي تلفني به اين معنا كه يك شماره تلفن مانند يك آدرس پست الكترونيكي از هر نقطه‌اي از دنيا قابل دسترسي خواهد بود و مي‌توان از طريق آن تماس گرفت و يا با آن ارتباط بر قرار كرد. قابليت برنامه‌نويسی بر روي گوشي‌هاي تلفني همانند يك گوشي موبايل و يا حتی پيشرفته ‌تر از آن .انتقال چندین مکالمه همزمان روی یک خط تلفن .

اسلاید 12: محدوديت هاي VOIPمهمترين مسئله در ارتباط با VoIP ، تاخیرصوت است . فشرده سازی و برگرداندن داده به حالت اوليه ،  زمان پردازش مختص به خود را خواهد داشت . علاوه بر اين ، فشرده سازی افت كيفيت صدا را به دنبال خواهد داشت .برخی از سيستم های VoIP اختصاصی بوده و صرفا امكان تماس با ساير افرادی را فراهم می نمايد كه از نرم افزار مشابه استفاده می نمايند . در صورت استفاده از يك سيستم VoIP مبتنی بر كامپيوتر ، به منظور برقراری تماس ، به خود كامپيوتر نيز وابسته خواهيم شد . برخلاف تلفن های سنتی ، يك سيستم VoIP ( مبتنی بر كامپيوتر و يا يك تلفن VoIP ) در زمان قطع جريان برق غيرقابل استفاده خواهد بود .

اسلاید 13: VOIP یک شبکه اتصالگراست یا بدون اتصال ؟ترافیک تماسهای تلفنی IP با سرعت 30تا50 دیتاگرام درهرثانیه برروی شبکه حمل می شود بررسی تحویل هریک ازاین دیتاگرامها می تواند یک گلوگاه عملکرد را به وجود آورد که دریک نرم افزارکاربردی صوتی غیرقابل قبول است وکیفیت صوت را تحت تاثیرقرارمي دهد بنابراین تقریبا تمام داده های صوتی که برروی یک شبکه VOIP جریان دارند Connection lessدرنظر گرفته شده وتوسط پروتکل UDP حمل می شوند.

اسلاید 14: شبكه‌هاي تلفني VOIP : سوئیچینگ بسته ای شبكه‌هاي مخابراتي سنتي : سوئیچینگ مداری نگه ‌داري شبكه‌هاي تلفني VOIP بسيار آسان‌تر و كم هزينه‌تر مي باشد. استفاده از خدماتوابستگي به مركز مخابراتيسيستمهاي voipدرجه اطمینانی(از نظر خرابی) در حد سيستم‌هاي مخابراتي سنتی دارند.پويايي و تحول سريع سيستم‌هاي مخابراتي جديد سرعت بر قراري ارتباط مقايسه شبكه‌ً مخابراتي سنتي و شبکه VOIP

اسلاید 15: برای استفاده از VoIP ، چهار حالت متفاوت وجود دارد : کامپیوتر به کامپیوتر ( PC to PC) تلفن به کامپیوتر (Phone to PC ) كامپيوتر به تلفن ( PC to Phone) تلفن به تلفن (Phone to Phone) 15

اسلاید 16: کامپيوتر به کامپيوتر ساده ترين روش استفاده از VoIP است . برای استفاده از روش فوق به نرم افزار مربوطه ، ميکروفن ، بلندگو ،  کارت صدا و  خط ارتباطی با سرعت مناسب ( خطوط DSL و يا مودم های کابلی ) نياز خواهد بود . MSN Explorer يک نمونه از نرم افزارهای مربوطه در اين زمينه است .

اسلاید 17: کامپيوتر به تلفن با استفاده از روش فوق می توان از طريق کامپيوتر با هر شخص که دارای يک خط تلفن است ، ارتباط برقرار کرد . برای استفاده از روش فوق به يک نرم افزار سرويس گيرنده نياز خواهد بود . هزينه مکالمات انجام شده ، بمراتب پايين تر از روش های قديمی است .  مثلا نرم افزار Net2Phone تماس های تا مرز پنج دقيقه را در سرتاسر امريکا مجانی انجام داده و در صورتيکه تماس از پنج دقيقه تجاوز نمايد ، بابت هر دقيقه حدود 4 سنت دريافت می گردد .

اسلاید 18: تلفن به کامپيوتر برخی از شرکت ها ، شماره تلفن های خاصی را به منظور تماس کاربران معمولی تلفن با کاربران کامپيوتر فراهم نموده اند . نصب يک نرم افزار خاص براي انجام عمليات فوق ، بر روی کامپيوتر سرويس گيرندگان ، الزامی است.

اسلاید 19: تلفن به تلفن برای استفاده از سرويس فوق که توسط برخی از شرکت ها ارائه می گردد ، بايد در ابتدا با يکی از Gateway های مربوط به آنان تماس برقرار کرد. در ادامه شماره تلفن مورد نظر خود را مشخص و نهايتا توسط شرکت مربوطه امکان برقراری ارتباط با استفاده از يک شبکه مبتنی بر IP فراهم خواهد شد . در اين روش لازم است که در ابتدا از يک شماره خاص استفاده گردد.( شماره مربوط به Gateway شرکت ارائه دهنده خدمات فوق ) . مانند کارتهای تلفن راه دور

اسلاید 20: اجزای voip تلفن های ip : یک اتصال به شبکه اترنت برای ارسال و دریافت تماس های صوتی دارد. عامل تماس : جایگزین PBX در شبکه voip است دروازه ها : میتوانند تماس ها را بین انواع مختلفی از شبکه ها ارسال کنند. دروازه بان : به عنوان پلیس ترافیک بر روی شبکه های گسترده انجام وظیفه میکند. واحدهای کنترل نقاط : برای برپایی کنفرانس های تلفنی استفاده میشوند سوئیچ های اترنت با امکان پشتیبانی از صدا: قابلیت سرویس کنترل کیفیت (QOS) را به سوئیچ های شبکه اترنت معمولی متصل می کنند.

اسلاید 21: تلفنهای IPوATA هردو به عنوان میزبانهایی برروی شبکه IP در نظر گرفته می شوند وهمانند سایر میزبانهای TCP/IP آنها باید دارای آدرسهای IP بوده و با طراحی شبکه IP انطباق داشته باشند .

اسلاید 22: نحوه ايجاد يك اتصال VoIPتبديل سيگنال آنالوگ به ديجيتال : تبديل سيگنال صوتی آنالوگ به سيگنال ديجيتال ( مجموعه ای از صفر و يك ) توسط يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ( ADC ) 22

اسلاید 23: فشرده سازی سيگنال ديجيتال :  پس از تبديل سيگنال صوتی به ديجيتال ، بيت های موجود می بايست بر اساس يك فرمت مناسب فشرده تا آماده ارسال گردند.در اين رابطه از پروتكل های متعددی استفاده می گردد . PCM و استاندارد   ITU-T G.711 نمونه هائی در اين زمينه می باشند . استفاده از يك پروتكل بلادرنگ : در اين مرحله ، بسته های صوتی با استفاده از يك پروتكل بلادرنگ ( عموما RTP بر روی UDP  ) در بسته های اطلاعاتی قرار می گيرند.

اسلاید 24: استفاده از يك پروتكل سيگنالينگ : در اين مرحله لازم است از يك پروتكل سيگنالينگ به منظور فراخوانی كاربر استفاده گردد . پروتكلH323 ، ITU-T نمونه ای دراين زمينه می باشد . H.323 يک پروتکل پيشرفته و پيچيده است كه دارای مجموعه ای از ساير پروتکل ها بوده که هر يک دارای کاربرد خاص خود می باشند. تبديل سيگنال ديجيتال به آنالوگ : در سمت گيرنده ، می بايست بسته های اطلاعاتی  از يكديگر مجزاء ، داده ها استخراج و به سيگنال های صوتی آنالوگ تبديل و  در نهايت برای كارت صدا  و يا تلفن ارسال گردند .

اسلاید 25: چرا تاكنون از فن آوریvoip در ابعاد گسترده ای استفاده نشده است ؟ در اين جا لازم است به برخی مسائل حاصل از ائتلاف بين معماری VoIP و اينترنت اشاره گردد. مبادله داده صوتی می بايست به صورت بلادرنگ و بدون توقف انجام گردد و اين موضوع با معماری نامتجانس اينترنت كه ممكن است از تعدادی روتر ( ماشين هائی كه مسيريابی بسته های اطلاعاتی را انجام می دهند ) به منظور مسيريابی بسته های اطلاعاتی استفاده نمايد، همخوانی نداشته و می تواند باعث بروز مسائل خاصی نظير افزايش زمان) RTT ( Round Trip Time یعنی زمان رفت و برگشت صوت گردد . بنابراين ، بايد با اعمال تغييرات لازم و بكارگيری فن آوری های ديگر ، زمينه استفاده موثر از فن آوری VoIP را فراهم نمود.

اسلاید 26: تفاوت voip با گپ اینترنتیVoip (ارسال صدا بر روی اینترنت) یک اصطلاح عمومی است که به خانواده ای از تکنولوژهای انتقال جهت ارتباط صوتی اینترنتی اطلاق میگرددگفتوهای اینترنتی روش جدیدی برای ارتباطات اینترنتی است که به یک نرم افزار خاص مثل yahoo messenger احتیاج داردvoip در لایه انتقال (لایه چهارم) مدل osiرده بندی می شود در صورتیکه که گپ اینترنتی در لایه برنامه (لایه هفتم قرار ) دارد. 26

اسلاید 27: ماشین حساب پهنای باندمحاسبه میزان پهنای باند مورد نیاز با مشخص کردن فیلدهایی مانند: - payload صوت فشرده سازی سرآیند RTP - انتخاب دستیابی رسانه ها هر سر بار اضافی -اندازه بسته را افزایش می دهد

اسلاید 28: مرحله 1. زبان کنترل گفتگوی تلفنی (Erlangs) را بر اساس کاربرد ماهیانه شبکه تلفن داخلی (Private branch exchange-PBX) محاسبه کنید .مرحله 2. درجه خدمات (Grade of sevice –GoS) را تعیین کنید . (یعنی چند تماس ناموفق در ساعت پر ترافیک روز قابل قبول است ) .مرحله 3. تعداد کابل های مورد نیاز را بر اساس ارزش Erlang و ارزش GoS ، با استفاده از ماشین حساب Erlang B مبتنی بر وب محاسبه کنید .مرحله 4. مقدار پهنای باند مورد نیاز را با استفاده از ماشین حساب پهنای باند صوت وب محاسبه کنید .مهندسی انالیز ترافیک

اسلاید 29: سرورهای مدیریت تماس تک سایتی پردازش تماس متمرکز پردازش تماس توزیع شده خوشه سازی در شبکه گسترده

اسلاید 30: پروتکل های دروازه : پروتکل H.323 پروتکلMGCP پروتکل SIPپروتکل IAX

اسلاید 31: پروتکل H.323: پروتکل H.323 تدوین شده توسط موسسه ITU-T ارتباط بین تجهیزات متفاوت تلفنی و چندرسانه ای را در شبکه های IP برقرار کرده و ارتباط صوت ، ویدئو و داده را به صورت بلادرنگ فراه می کند.پروتکل h.323 مجموعه ای از رویه های ایجاد مکالمه و مذاکره را تعریف میکند. مهم ترین ان ها در برنامه کاربردی voip ،H.225،H.323 ،H245 و اعضای سری های سیگنالینگ Q.900 میباشند.H.323 گروهی از کد گذارها صوت برای ارتباطات VOIP ، مانند سری های G.700 را نیز مشخص می کند .

اسلاید 32: پروتکل SIP: یکی از پروتکل ای سیگنالینگ، پروتکل SIP میباشند که توسط کمیته IETF در RFC3261 توصیف شده است.سازگاری با ساختار اینترنت و سادگی پیاده سازی از جمله دلایل عمده محبوبیت این پروتکل می باشند.SIP یک پروتکل کنترل (سیگنالینگ) لایه کاربرد جهت ایجاد ، تغییر و خاتمه دادن به جلسات ،با حضور یک یا چند شرکت کننده می باشد

اسلاید 33: SIP قابلیت های زیر را برا جلسات چند منظوره فراهم می کند : موقعیت کاربر(user location sip) : توانایی تشخیص مکان کاربر نهایی به منظور برقراری یک جلسه یا تحویل یک درخواست SIP را فراهم میکند و متحرک بودن کاربر نهایی به طور دائم در SIP پشتیبانی میشود .توانایی کاربر(user capabilities sip): این امکان را به کاربر میدهد تا امکانت رسانه ای دستگاه های که در جلسات درگیر هستند را تعیین کند.در دسترس بودن کاربر(user availability sip) : این امکان را میدهد که رضایت کاربر نهایی از ارتباط را تعیین کند.تنظیم جلسات (session setup sip): امکان ایجاد ارامترهای جلسخ را برای طرفینی که در جلسات شرکت می کنند ، می دهد.اداره جلسات (session handeling sip): امکان تغییر ،ارسال و یا اتمام یک جلسه فعال را به ما میدهد.

اسلاید 34: جریان پیام در شبکه SIP توضیح شکل:خطوهای خاکستری نمایانگر درخواست های SIPو نقطه چین ها پاسخ ها را مشخص میکند.

اسلاید 35: پروتکل IAX (Inter-Asterisk eXchange))این پروتکل جدیدتر از پروتکل های sip و h.323 است و نسبت به انها به تازگی به جمع پروتکل های voip پیوسته است .IAX پروتکل اختصاصی Asterisk شناته میشود.IAX2 از پروتکل دیاگرام داده (UDP)غالبا روی پورت 4569 برای ارتباط بین دو طرف و انتقال سیگنال و داده استفاده می کند.

اسلاید 36: حملات مطرح در VOIPحمله مرد در میان حملات اختلال در سرویس دهنی و اختلال توزیع در مسیردهیپیام های بی معنی در VOIPحمله کد مخرب هاحمله دسته های ولگرد(Regue Sets)حمله پروتکل پیکربندی پویای میزبان(DHCP)حمله فارمینگ(Pharming)حمله بات نت (Botnet)حمله تلفن تقلبی

اسلاید 37: ارائه راهکارهایی امنیتی برای VOIPدیواره اتشتست نفوذ و اسیب پذیریمنحصر کردن همه اطلاعات VOIP به یک شبکه مجازیروش های مانیتورینگ و پیگیری ترافیک روی شبکه VOIPلزوم اتخاذ تدابیر اساسی برای سکپارچه سازی سرورهای VOIPاستفاده از لایه های چند گانه رمزنگاریایجاد سرویس پشتیبان از سرور شبکه VOIP:لزوم قراردادن تجهیزات شبکه پشت دیواره های اتشبه روزرسانی بسته های اصلاحگر(PATH)

اسلاید 38: ارائه راهکارهایی امنیتی برای VOIPاتصال غیر مستقیم شبکه VOIP به اینترنتمحدود کردن و به حداقل رساندن استفاده از تلفن های نرم افزاریبررسی امنیت اجرا بصورتی قانونمند و منظمارزیابی امنیت از نظر فیزیکی استفاده از فروشندگانی که گواهینامه های امنیتی دیجیتالی ارائه می دهندایمن سازی دروازه های شبکهمدیریت جداگانه هر کدام از سرورهاتقسیم ترافیک و بار SIPتنظیم بررسی درخواست های تماس ها در لایه کاربرد

اسلاید 39: ارائه راهکارهایی امنیتی برای VOIPجدا سازی ترافیک صوتیاستفاده از پراکسی سرورهافقط برنامه های کاربردی ای را که برای ارائه و نگهداری و پشتیبانی سرویس های VOIP ضروری هستند را اجرا کنید پیکر بندی برنامه های کاربردی در مقابله با سواستفاده های احتمالیامنیت لایه های نهایی سیستم خود را تقویت کنیدمحدود کردن دسترسی ها بر طیق ملاک ها و معیار های معین و قطعی

اسلاید 40: تهیه کننده : Alooiran.ir

اسلاید 41: پایان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید