معماری و عمرانعلوم مهندسی

معماری ارگانیک

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
بينش معمارى اركانيك ‎eam‏ ریشه در فلسفه رمانتیک ( منبش مقابل فرد كراين مدرئيسم ) ‎٩‏ معماری ارگانیک در امریکا در قرن ‎۱٩‏ توسط فرانک فرنس و لويئ ساليوان شکل گرفت. @ اور شکونای_ ...نیمه اول قرق بیستم دز نوشتاره و طرم هاى فرانك لويد رايت ‏بر اسان نظریه ار گانیک همه فرم ها طبیعی و يويا مستند ‎

صفحه 4:
سالیوان از پایه کذران مكتب شيكاكو و معمارى مدرن در مریکا اعتقاد بسیرزیای به فرم هاى طبيعى و سبك اركانيك داشت ساليوان فرم تابع عملكرد را در بروسه رشد و مركت طبيعئ مى ديد رابطهى اركانيسم هابا مديط فود وابستگی بین ار کان ها با يكديكر رابطه 6 بیق فرم و عملکرد ارتباط معماری جا ار گانیسم های طبيعى ‎dul‏ ميات ‎ ‏مطالعه طبيعت مواد را آغاز کردم و دیدن آنها را آموفتم..اين کار نیازمند تمرکز بسیار و قدرت تصور بود. هر مااه اى م بايد به كونه ای متفاوت مطرم شود. آرمان ساد ی به مثابه جسمائیت ارکانیک است. طرمی که برای یک ماده مناسب بود و برای ملده ای دیگر متاسب نیود

صفحه 5:

صفحه 6:
ات در ۸۰ مه ۱۹۵۳ در تليسين معمارى ار انیک را در عبارات ذیل تعریف کرد طبيعت: شاقل محيط فارم و ذاقل بنا و اجزا و مصالم آن ار گانیک» همکون و تلفیق ابزا نسبت به كل و كل نسبت به اجزا شكل تابع عملكرد. تلفيق فرم:و عملكرد و استفاده از ابداع و قدرت تفكر انسان در رابطه با عملكرد لطافتء شكل دهى مصالم و سازه سفت سافتمان را به صورت فرم های دلپذیر و انساني, مکانیک سافتمان در افتيار انسان سنت, تبعیت سنت اساسس تفکر معمارع اركانيك تزئینات, رابطه تزئینات به معماری همانند کل ها به شافه ها بوته روم: روم بايد در درون ساختمان وجود داشته باشد و قابل القا نيست» از دافل به فارم کسترش می یابد بعد سوم: ضفامت و عمق فضاء عنصرى دائما در حال كسترش , فضا یک شالوده پنهانی است كه تمام ريتم ها سافتمان بای از آن تبعیث شود و در آن جريان داشته باشد

صفحه 7:
فانه ادوارد-می- کاقمق که به نام فانه ابشار معروف است در سال ۱۹۳۶ در بالای ابشاری در 016/۱ در چنسیلوانیای آمریکا سافته شد. طرام آن معمار معروف قرانك لويد رايت ميباشد و محاسبات فنى آن توسط ويليام وسلى بيترز انجام شده ‎Cul‏ "فانه آبشار يكى از بزركترين هداياى الهى وماصل تجریه ذهن انساق بر روق كره فاكى استه من فكر مى كنم تا ‎(ally gua do a)‏ تا اين اندازه با هماهنگی و هارموني بيان نشذة اس مهمترين نكته در آن مفظا ارامش جنكل ‎ ‏امش وكوش ذادن ‎ay‏ صداماى كوش نواز دعوت ‎ ‏و رود وصفره است وهمه اينها بعلاوه سافتار فائه شما م كنند آن هم نه هر ‎lun afl hun‏ موسیقی آب و آیشار ‏اين فانه راهئ است براى رسيدن به آرامش " فقط تگاه بوم شنافتی این مدل " کارایی دقیق از ‎aig"Underbrush"leid)>‏ ها" جزییات سنگ روی پل و مزبیات سنگ بر روی زمین را نشان میدمد ‎

صفحه 8:
موارد طرامی و اجزاثی را که رایت ‎ly‏ اين فانه ويلائى در نظر كرفته بود مى توان در مشت مورد ذیل فلاصه کرد مداقل دفالت در فمیط طییعی تلفیق مهم سافتمان با معط طییعی به گونه ا) که هر یک مکمل دیکری باشد. ایجاد فظاهای_قاربی پین سافتمان و ممیط طييي تلفیق ‎las‏ ذافل با قارع نصب ينجره هاى سرتاسری و از بین بردن گوشه ‎GL Gla‏ استفاده از مصالم ممیط طبیعی مانند صفره ها و کیاهان چه در دافل بنااهه در فارم بنا نمايش مصالم به همان کونه که هست چه سنگ چه چوب ویا آبر استمرار نمایش مصالم از دافل به ‎Ui‏

صفحه 9:
فانه آبشاری جعنوان يكى از بزركترين شاهكارهاى رايت براى هر دو فاصيت يويايى اش و نيز برای بيوستكن و يكباريكى اش به طرز قابل توجهى با محيط بيرامونش وفق ذاده شده بود علاقه شديد رايت يه معمارى زأينن بطور قايل ملاهظه اى در طرم فانه أبشارى منعكس شد و بخصوص در آممیت نفوذی سطوم فارجي و قضاهای درونى و تأكيد شديد بر ذا هارمونى بين انسان و طبيعت . گافهن :« رایت می دانتنت که تمامي انانها مخلوقات طبيعتند : بنابراين طرم معمارى كه در طبيعت بنا شود و با طبيعت همنواي داشته باشد مطابق با انهه كه انسائها به أن تمايل نشان مى دهند است ‏ ‎ly‏ مثال اكرهه كل اين فانه "بشارى توسط نواره هاى يهن ينجره ها باز نکه داشته مي شود , مردم درون آق كاملاً در امائند . اثكار كه در عمق يك غار جاى كرفتهاند. يعنى داشتن امنيت كامل در مفهوم تبه هام يشت سرشان

صفحه 10:
کف ها و بام ‎glo‏ خانه آبشار به طور چشمگیری پیش آمده است پنبره ها در کوشه های اتاق ملاقات میشوند که همان سرچشمه محدود كردن فرسايش ميباشد تر کیبی مناسب به وسيلة غناصر بصرى از قبيل يلكان و دودكش با نمائى از سنگ و سطمی زیر صمیمیت ‎aid‏ ‏اند سطم شناور فانه آیشار طنین اندازجریان مسیل اشار می باشد كف ها و سقف ها به صورت مستقلی به سمت فارج كسترش یافته اند عناصر قائم اين جريان به سوى اسمان"كسترش داده شده اند اسکلت فانه به وسیله بتون مسلم اجرا شده ‎Cun!‏

صفحه 11:
تادوا آندو ۰ «من فکر مي كنم رايت مهمترين جنبه معمارى (يعنى همان طرز صمیم بکارگیری فضاها )راز ژپنیها یلا گرفته است . وقتیکه من از فانه آبشاری در پنسیلوانیابازدید کردم مس تشفیص و دقت فضایی یکسانی را مس کردم اما چیزی که ‎angi‏ مرا به فود جلب کرد صداها و آواهای د انكيز طبيعت يود كه در آن فانه بفويم شنيده مى شدند .» معروفیت فانه آبشار ...4# مرتيط يودنش يا زمين ان اظرافش و قراركرفتنش ذرست بالاى ابشارى كه تا بائين فانه جارى است طرم الهام كرفته از 4 داستان وندام ( فيلم ميجكاكة بنام زفتن به شمال از راه شمال غرب ) " کارایی دقیق درفتها 00806۳۵۳5۳"بوته ها"جزییات ‎Li‏ روى يل ومزييات سنك بر روى زمین تلالو رنك هاى طبيعئ در آب و حركت ابشار اين مدل با واقعیت یک اثر هنری میسازد. فانه بر فراز ابشار قرار كرفته است و اين طرامي باعث شده است , كفته م شود فانم كافمن از روى ‎Galo lo aly ol)‏ گیری می کرده اسست.

صفحه 12:
بکیارچگی با مد نظر قرار دادن مزئیات بسیط و کلی تا جزئیات ریز و فرعی اعمال شد © «ر بهار وقتيكه برف ها آب می شوند دیواره های سنگی درای کانی های طییعی هستند و تيرماى تراس شكل صفره ها می يايند ‎gluing‏ آبی که از ورودى أبشار بيرران يكه ميكند يك هارقونى كامل در طبیعت اطراف بوجود می آورد در پل که خانه اضلي را به فانه مهمانان و بخش خحه وصل می کند یک چشمه آب چکان طییعی در دافل برپاست _شیشه ما روی دیواره سنگی نصب شدند و از هیچ چارپوب فلزی استفاده تشد ۵ از تیرک پیش آمده در اناق نشيمن يك پلکان مستقیماً به شمت پاین ‏ به طرف نهر زر فنه متا درد © اتاق فوابها كويكند و بعضی از انها فيز قفي كوتاة دارند @ دالانما. بالکن ها و درب های فروجی (دور این فانه) مکانهای مورد علاقه هر بازدید کننده ا6 است. © رتكهاى انتفايع اوليه رايت ‎Gable Gly‏ رنك فاك سر روشن برا قسمت بتنى و يك نوع رنك قرمز فاص (بنام چروکی) برا قسمت هاى فولادي

صفحه 13:
فضاى نشيمن اصلى اين فانه ‏ ۳ پنجره های سرتاسری و کف ‎(Liu‏ ترس ۳۳ ‎hs Lit gg)‏ ردو سترس از چپ و راست فضای نشيمن )69 راديله ...سس پوششی که اتاق نشمين اصلى رابه آبشار وصل مى كند و وقت این فضا باز است مدای آبشار تمام فانه رادر بر مى كيرد و وقتى بسته است يك بس زميته رام و ‎Ly}‏ از صداوا آب در فانه طنيزانداز ميشود

صفحه 14:
.۰ هسته مرکزن و عمودی این فانه از سنگ معلی سافته شده این سنک بزرک در قسمت مرکزی این فضا قدمتی هزارساله دارد که فان را به زمینی که در آن سافته شده متصل می کند. © شومينه اتاق نشيمن اصلى از تجمع سنگ های سائیده مویود در ‎A Guo}‏ منطقه سافته شد برای سافت سقف فانه نیز از همین سنگها استفاده شده یت

صفحه 15:
8 در کفپوش لیه سنگها که تا پئین زمین برآمدگی داشتند در امتداد كف اتاق هارمونى قابل توجهى را بين محيط فارم و دافل ایبلا کرد سنگهای کف صیقلی . قلب فانه از دالت صاف و دشت كُوئه فود درآورده تا تأثير برامدكيوان صخره هاى فشك ‎I)‏ که بر ار طوقان بوجود آمده بودند را نشان دهد.

صفحه 16:
در امثه بليي فانه اصلع چهار طاقنمای بدوق سقف وجود داشت که محل استقرار فدمتکاران و فائه مهمانان بود این سافتمان دورافتاده و متصل به سافتمان اصلى ذو سال بعد با بکارگیری کیفیت یکسانی از مولا در رابطه با جزئیات فانه ‎(Lol‏ شافته شد. در قسمت محل سکونت مهمانان یک استفر کوچک شنا با فواره های آب و زهکش هایی به رودفانه زيرين سافته شذه بود ‎

صفحه 17:
Fidwva Xpiote6oURou — Fipostawpaipeon ‏سره‎ 1 ۰ 2 سمي ا ويه سل ‎ar‏ ‏5 ام ۳ fn |

صفحه 18:

صفحه 19:
IT ‏ب‎

صفحه 20:

صفحه 21:
مدرسه نانیانگ در مومه غربی سنگاپور واقع شده است. وسعت این سایت مدود ۲۰ هکتاز اسست. در مر کز این سایت منطقه ای دره مانند وجود دارد که در طرم تانگه به عنوان فضای سبز و ریه تنفسی دانشگاه در نظر گرفته شده بود.

صفحه 22:
« ‏ل‎ py همین نقل قول از هونگ بی لاک _ رئیس 6۳66 كافى است که نشان دهد چقدر برای طرمان مدرسه هنر مهم )039 هویت سبز و فلسفه محيطى ريه تنفسی دانشگاه مفظ شود.پروژه بايد به كو نه اى طرادئ ميشد كه با فقيط اطراف دراميزة و به شكلى در محيط ‎qo‏ شده و تا جای ممکق دیده نشود

صفحه 23:
شيشه - بتن - ووب كفاهان سیمانی و ماه ای در قسمتی از زمین و استفاده از نرده هاى جوبى و بى رنگ فضای حافلی را در شکل و رنگ بسا رمتنوع نموده ‎Cul‏

صفحه 24:
فرم كلى سافتمان ۳ . توسطادو كدان که به تدریم شيب كرفته اندو توسط كمان سوم کوپک تری قطع شده اند. شکل گرفته سقف های منعنی با چمن مترا کم پوشانده شده اند این کمان در عین اینکه کار کزد زیباشناسانه دارد و مانند مجسمه ای متواضع در لندسكيب منطقه فوشن نشسته است اعتبار زيست مميطى سافتمان را هم بالا برده اند وبا توجه به شرايط اقليمى منطقه و آبٍ و هواى كرم و مرطوب كاركرد موثرى در تنظيم شرايط محيطى دافل سافتمان داشته استر

صفحه 25:
سقف سيز متحت , اين سافتمان را از دیگر بناها در معوطه متمايز مى كند اما فطى تار و نامشخص بين نما و سافتمان ديده م شود سقف ها فضاهاى باز ايقَاا من كنند سافتمان را عایق هی کنند, هوای بيرون را فنك ‎Go‏ كنند و آب باران را يران أبيارى ‎Gag‏ ها ذفیره می کنند. ‎ag)‏ هاى سبز سقف با جمن هاى ,طبيعى زمين آميفته شده و سافتمان را اماطه مئ كند و آنرا به زمين متصل م کند. ‏فط بین کیامان و همن های سقف در نزدیکی زمین به طور زیبای) محو کردیده و سقف با شیبی ملایم از طريق ركاب به زمين متصل می شود فضان سقف براى بركزارى تجمع های فصوصی و غیر رسمی استفاده می شود که ین فضا شور و هیجانع وصف ناشدتی را در انسان ایجاد می کند ‏ترکیب ‎dag‏ ها با کیهان معلی نوی ر به ومزا آورده ات — ‎

صفحه 26:
سافتماق قدرسه هنر کلا بر اسان تفکر سبز و يايدار طرامى شده است. چمن کاری به شکل مترا کم در ستگاپور متداول تیست و آب و هوای ‎Gf‏ به هیچ وجه مناسب استفاده از سطوم چمنی نیست. طرافان براى رسيدن به هدف فود با طرادى يك فرايند بيجيده مصيرى زير فاك سيك روى سقف بتنى تعبیه کرده اند که از طریق یک شبکه آییاری و زهکشی دائمى هميشه مرطوب من ماند سه بلوك از سافتمان مدرسه به طورناتى و طبيعى درهم بافته وآميفته وغرق با محوطه محصور مستند ومنمصريه فرد وهمجون جريان به هم بيوسته

صفحه 27:
(as © درفضان ميان 1ك مجتمع فوابكاقي © ايجاذ قسن فظبوع زيباي شناسائه © ايجاذآب و هواى فنك مقيط بواسطه وجود آب در سايت مركزى © محل مناسي براى برقرارى«متاسبات اجتماعى درون آن جذابيت هاى كمان هاى شيبدار سز و حياط مر کزی برای زنیدن به این امداقه بن تاثير نيهده اند

صفحه 28:
کانسپت طراهی معماری داخلی سافتمان. »3 دستیابی غیر فطی به مفموم ؟موزث هنر فضاهایی ‎gly‏ بروز فلاقیت های دانشجویی سس بوم های ارآن نقاشی در اطراف ‎(WV‏ 9 جاهای مفتلف سافتمان ماهيت سراشيي در فرم معمارى 2 .از فضاهای آموزشی به اشکال مفتلفه

صفحه 29:
معماری مفتص اين محل به تكميل زيبايي و ايجاد مهیط و ممیط مساعد براى اكتشاف و تبادل ايده هايى برا دانشجويان هنر و طراى .فرم و xa (ol) ‏شكل قاض‎ در سمت راست . دفاتر و فضاهای استوديو و اديتوريوم در جنام مب اتاق هاى سمينار . فضاماى كالرى , كلاس هاو كتابفانه

صفحه 30:

صفحه 31:
جداره میاط مر کزی دافلی جداره ای شفاف طرامی شده که نور طبیعی را در طول روز به دافل مى تاباند و به دليل بهت كيرى فاص سافتمان نور مطبوع شمال و جنوب ‎yl go Jab ah‏

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
AUDITORIUM PLAN FIRST FLOOR

صفحه 35:
‎TO CONTEXT AND CLIMATE‏ ۹۳0۱8۶۴ عع ممم ‎SITE WAS ORGNALLYA ‎yaLiey Thar Was MEANT OREM ‎99 5 ۱536۸۲۱۳۷۵ 1۲۷5 ۷ ‎ ‎INTENTION OF MAINTAINING THE SITE ‘AS WOODLANDS ACHEIVED THROUGH INCLUSION OF GREEN SPACES WITHIN, AROUND AND ON TOP OF STRUCTURE. AS WELL, ‎ ‎| RESPONSE To TROPICAL CLIMATIC ——J ConDmions, IN THE FORM OF A www.LandSeapes IR CENTRAL LANDSCAPED COURT ‏يمجن ديوع همع ‎ScHooL OF ART,‏ اد شا مس مش ‎Gases‏ تخبط ویو اس( ‎

صفحه 36:
NS ES PUBLIC SPACES 5 z 5 8 3 5 8 wow.LandSeapes.1R SCHOOL OF ART,DESIGN & MEDIA, NTU PG CONSULTANTS SinGarone 2008. ARJUN HORAKERE V aV 90 AT v8

صفحه 37:
ANALYSI seem (CIRCULATION INTERIOR CIRCULATION MAIN VEHICULAR CIRCULATION IS AROUND THE PERIPHERY OF BUILDING. ROADS APPROACH BUILDING AS APART OF THE LAND- SCAPE INTERIOR CIRCULATION IS ALONG THE COURT AND OPENS INTO LARGERGATHERING SPACES FOR (OPEN EXHIBITIONS ETC. INTERIOR CIRCULATION www LandScape3.IR EPG CONSULTANTS SCHOOL OF ART,DESIGN & MEDIA, NT

صفحه 38:
SECTION B-B 7 SECTION A-A SS

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان