صفحه 1:
a مركز تخمیویی معماري لیزان اويل ديف جع

صفحه 2:
سبك وجه تسميه باروك: بركرفته از وازه يرتغالي “ باروكو” : مرواريد تغيير شكل يافته

صفحه 3:
5 ِ fb 3

صفحه 4:
ب نام دوره - باروك اوليه (00)©©)-©©06) - باروك پشرفته (960-4666) - باروك نهايي (0260-660) مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 5:
=

صفحه 6:
‎BY) sales ۶‏ انديشه عوامل ناپایدار و اغتشاشات سياسي در اواخر دوره پاپي سیکستوس پنجم : ‏- ناآرامي كليساي کاتوليك به علت نهضت پروتستانها. ‏- بي نظمي آلمان به علت دو نیم شدن . ‏- سر بریده شدن ملکه انگلستان . ‏- سر بریده شدن نيروي دريايي فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا. ‏> رویگرحاني انکلستان بر اي همشه از مذمب کاو اراد . ‏- جنگ مردم براي کسب استقلال و کسبه وبازرگانان براي آزادي, ‏مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 7:
در پي عوامل ناپایدار: - قابل كنترل شدن يروتستانها. كنار كذاشتن روشهاي خشونت آميز. روي آوردن به تبلیغات فریبنده . - همزيستي مصالحت آمیز کاتولیکها و پرونستانها روح حاکم بر جامعه مي شود . مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 8:
* محل بروز انديشه رم: محل آغاز باروك اوليه تحت حمايت ياب . تحرك بخشيدن به فضاهاي شهري رم : - كليساها - اب نماها - كاخها مرکز تجصمی مساری ليران

صفحه 9:
محل بروز باروك پیشرفته . برنيني در مجسمه سازي . برميني در معماري . داكر: كنا در نقاشي 5 فرانسه : محل بروز قوي سبك (باروك نهايي) تحت حمایت لويي چهاردهم . مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 10:

صفحه 11:
معماري : گاحهای بلطنتي - کلیساها و نمازخانه ها © بناهاي نطلمي - ماکت در معماري - شهرسازي - طراحي منظر

صفحه 12:
كاخهاي سلطنتي ( دوره حکومت مطلقه سياسي ): - از بناهاي با شکوه قرن هفده و هجده - به عنوان سکونتگاه ابرقدرتان - مركزي براي حکومت دولتمردان کاخ ورساي در فرانسه کاخ " ريولي " و " کاسرتا " در ایتالیا ( تحت تاثیر کاخ ورسای) کاخ " کرملین " در روسیه ( تحت تاثیر کاخ ورساي) Bedarra ‏مرکز‎

صفحه 13:
کلیساه و شر كن ها سالهاي نخستین قرن هفده تجدید دوباره نيروي پاپهاي کاتوليك در رم كليساهاي کاتوليك: - در مقیاس بزرگتر از كليساهاي ماقبل. - تزیین فضاهاي داخلي توسط مجسمه ها, نقاشي. - نورپردازيهاي شگرف و پرشور. - فرمهاي پوياي معماري . فراخواندن مردم به عكسالعملهاي فوري و احساسي. ایجاد حالتي از احترام و ترس در بیننده. Bedarra ‏مرکز‎

صفحه 14:
معماري نظامی : قرن هفده دوره جنگهاي پیوسته در اروپا (بعد از چهار سال بدون جنگ) - قلعه ها - مهمات جنگي - بخش نظامي نیروی در يايي نشانه قدرت ملت امکان دفاعهاي سخت و قاطع ساخت الگوهاي مدلهاي فراوان و باقیمانده از قلعه هاي نظامي مدرك باارزشي از پيشرفتهاي شهرسازي زمان باروك است. مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 15:
ماكتهاي معماری : - فراهم آوردن امکان مطالعه طرح به صورت سه بعدي - بیان فوري ماهیت پيشنهادي براي متقاضیان ای ما اش - راهنمايي و هدایت کارکنان حین ساختمان سازی معمار روسي قرن هیجده " واسيلي ایوانویچ بازنو": * براي درك بهتر از زيبايي و کیفیت کار آینده به ناچار باید آنرا در يرسيكتيو به تصوير كشاند و براي باوربهتر آن بايد ماكتي از أن تهيه كرد. در واقع ساخت ملكت در قالب انجام نيمي از كار است,” مرك تقصصى مصی بان مسي وسو سيم

صفحه 16:
SE ire ‏قلسفه مجسمه سازي:‎ (شمایل نگاری) در نشان دادن معجزات دین مسیح به کمال میرسد. (اساطیری) جهت اعجاز انگاري نوعي اشتیاق را بیان میدارد. شخصيتهاي معروف: - گیان لرنتزو برنيتي (1960-48060) -بير يكت( فرانسوي) ني كميسوكس ( فرانسوي ) آب نماي چهار چشمه مرکز تخصصی معمتری ایران برنيني

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
م رت كمراتا: مجموعه اي از شاعران و موسیقیدانان که عناصر درام يوناني را دوباره زنده مي کردند و شیوه اپرا را در اروپا گسترش میدانند. - کلاديومنتوردي و گيواني گابریل : شخصیت هاي مهم در موسيقي باروك اولیه بوده اند که تاثیرات چند سرايي را معرفي کردند. - پیدایش قطعه هاي موسيقي . کنسرت گروسو و پیشرفت گونه هاي محلي ابرا ی کنتانا: مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 21:
* مقياس كسترش انديشه

صفحه 22:
- فراند» ( نمایانگر ارمان سیاسی) - "خیمه اورلنان " اثر " فرانسوا مانسرو" - كليساي " سنت لويي " ( نماينده كليساي باروك فرانسه ) - " موزه لور" اثر " لويي لوور" - " کاخ ورسای" ( نماینده واقعي باروك فرانسه ) Bedarra ‏مرکز‎

صفحه 23:

صفحه 24:
معمازان: - ميخائيل زمتسو - ايوان كربو - يبتر يربكين “كاخ زمستاني اثر “بارتولومو رسترلي” كليساي جامع “سمنلي كانونت اثر “بارتولومو رسترلي”

صفحه 25:
هلند : - در پي نيازمنديهاي تجارت - پیرو پروتستان - اضافه نمودن ويژگيهاي محلي به شیوه کلاسيك معماران کلیسای باروك در هند مرکز تعصصی مساوی ال

صفحه 26:
* موضوع انديشه - وحدت بين هنرها ( معماری.نقاشی,مجسمه سازی) ایجاد تاثیرات بصری شکو همند: تحرك در معماري سایه روشنها و نور پردازي در نقاشی نزدیکی معماری و مجسمه سازی | 0

صفحه 27:
- وحدت شگفت انكيز روشهاى فكر و احساس (علم و هنر) - بيان بينهايت بوسيله ابزار مادى : يرسيكتيو (نقاشى و معمارى) بى انتهايى در كليساهاى كوجك رم بی انتهایی در جو در نقاشهای هلندی بی انتهایی در طبیعت( متظره و جاده) قرانسه پایه اي برای محاسبات علمی (ریاضی) - ظهور شخصيتهاي علمي همچون : پاسکال( بسط تتوري احتمالات ): سکوت جاویدان این فضای بیکران مرا می نبوتن ( در قوانین نيابي جاذبه زمین) نیتز ( کشف رابطه درونی بین منادها و کل جهان ) مرکا تسم مسار يرق مسي وسو ‎ae‏

صفحه 28:
ویژگیهای معماری باروك - عدم توجه به سبك گذشته (داشتن اختیار تام توسط معمار) - سطوح انحنادار و زاویه دار(پرهیز از خطوط مستفیم ) - استفاده از تقارن در راه اجلال همراه با ترویج بي قاعدگی و ازادي - تاثیرات ژرف نما - شكلهاي کشف شده 7 تزئینات زیاد و چشم فریبی - هنر جنبش مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 29:
- گشاده دستی در اختصاص دادن فضاهای باز و مجموعه های برون شهری ( برای آرايش تصوير قصرها) باغها سطوح سبز آرايش شده حجمهايى كه از بهم ييوستن شاخ و برك درختان بوجود مى آيند استفاده از بيشترين داده هاي كياه شناختى در راستاى اثركذارى بهتر و دلنشينتر باغها حضور علم كياه شناختى به همراه اصل يرسبكتيوهاى زيبا مرك تقصصى مصی بان مسي وسو سيم

صفحه 30:
- پرسپکتیو نامحدود ( در مقابل پرسپکتیومحدود دوره رنسانس) 7 باززنده سازی محورهای اصلی شهر - طراحی مدبرانه فضاهاي مرکزی شهر ميدانهاي نوساز در قلب محله های مسکونی بسیار کهن میدانهای در ارتباط با هم مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 31:
* تبلور فيزيکي انديشه معماري - فرانچسکو برميني - گارینو گاريني - بالتازار نویمان ‎mast‏ مسازى يزان ‏طراحي منظر ‏- لويي چهاردهم:پادشاه فضاي آزاد (قرن هندهم) - لويي لوو ‏- اندره لنوتره ‎٠‏ شهرسازي ‏رد ‏میادین (قرن هیجدهم) ‏- لرنتزو برنيني ‏ژول هاردوئن مانسار جوزپه والادیه

صفحه 32:
‎a)‏ ماری ‎IO?) ‏فرانچسکو برمینی‎ «seo ‏- كليساي “ كارلو آله كولتروفنتانه” ‏- حركت در معماري (ديوار موجي شكل) ‏- ادغام معماري و مجسمه سازي (خاصیت شكل بذيري) ‎

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
cay hall — << ۹ 5 R a

صفحه 37:
-گارینو گاريني(1965-4666) - کليساي"سان لرنتزو" تورين (©60-066) - بيان بينهايت و تصور فضاي نامحدود ذر سقف بوسيله ابزار معماري: مرکز تجصمی مساری ليران مسي وسو سيم

صفحه 38:
= لحظه طلوع بینش براي شروع فن در معماري " جنبه عملكردي تزیینات هلاليهاي متقاطع حمل كننده بار - تند.

صفحه 39:
Ponts ‏در قرن بیستم‎ ‏شکل‎ ‏از دیوار موجی‎ ‏نمودی از دی‎ ج یادگار 9900 ‎ee ۱‏ در مسکو برج يا

صفحه 40:
ل طراحي منظر - قدرت مطلقه غير مذهبي لويي جهاردهم - عدم علاقه يادشاه به شهرهاي بزرك - جيركي بر طبيعت - ساخت قصرهاي سلطنتي در خارج از شهر - نظم فضاي خارجي - قصر “و- لو- ويكنت “ (6-0©©140©©) اثر “ لويي لوو” - قصر “ورساي “ (02006-06©40) اثر ‎١‏ “لويي لوو“ زول هاردوين مانسار” “ اندره لنوتر” | Goan

صفحه 41:
- قصر ورساي ( قصر. باغ . بولوار ) مقید نبودن به محدوديتهاي شهري. رابطه نزديك با طبیعت و تفوق بر طبيعت. ايفاي سه نقش اصلي ( مقر پاشاه. ت شاهزادگان,وزارتخانه هاي

صفحه 42:

صفحه 43:
تر .خطوط مستقيم - بامهاي مسطح ‎ve‏ ‌ جوابي ‎Lane‏ ‏ار ‏اي به خواستي اجتماعي

صفحه 44:

صفحه 45:
Ae ee - eae ‎oS‏ وس سح ‎

صفحه 46:

صفحه 47:
شهرسازي تك ميدانها ميدانها در ارتباط با يكديكر (از ويذكيهاي اواسطقرن هجدهم) ييدايش جاده وحدت معماري و طبيعت بيدايش مجموعه اي واحد مرك تقصصى مصی بان مسي وسو سيم

صفحه 48:
- نخستین فضای آزاد بزرگ داخل شهر (بر خلاف میدانهای محصور رنسانس) - وحدت اجزا (ترکیب سه عامل معماری) - دقت ساختمانی میدان(پله هاي طویل جهت نشستن برای جشنهاي مذهبی)

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
بيدايش جاده ( به مفهوم امروزین) - جاده متصل كننده قصر” ورساي” به قصر” لوور” در كنار مناظر سبز و خرم ( شانزلیزه) بر اسا س همان نقشه لوئي جچهاردهم تنها جاده پاریس که راه به خارج می برد میدانها در ارتباط با هم - " کارلسروهه " . آلمان . 809 - * سه میدان شهر نانسی" . فرانسه . (99-4288) مرك تقصصى مصی بان مسي وسو ‎ae‏

صفحه 52:
se | - زارعی. محمد ابراهیم . 0/0" آشنایی با معماری جهان". همدان. فن آوران - فلامکی . محمد منصور.10720."شکل گیری معماری در تجارب ایران و غرب”. تهران . نشر فضا - كيديون . زيكفريد.1976. “ فضا.زمان.معمارى “. ترجمه منوجوزمزينى انتشارات علمی و فر هنگ - پیرنیا محمد کریم. (0606." سبك شناسی معماری ایرانی ". نشرپژوهنده و معمار - نیلوفری پرویز. 696 ."باغهای ایرانی ,پردیس ها و باغهای بزرگ و زيباى ايران زمين”. نشر دانشكاهى - بهبانى هما. ©0©/00.26). ” سير تغييز “مفهوم باركهاى شهرى"ال*قزان”

صفحه 53:
بالتارار نویمان (9070- ‎(arse _‏ كليساي چهارده مقدس (۳۵6۵۵۵) - مثالي از تاثیر معماري غیر مذهبي بر کلیسا - وحدت و نوازن عالي بین هنرها (معماري و مجسمه سازي و نقاشي)

صفحه 54:

صفحه 55:
- اتصال سه بعدي اجزاء داخلي(پیشرفت علم حساب انتگرالی) - ساخت چهار طاقي (به اشکال مختلف) بجاي گنبد در محل تقاطع بيضي و دوایر متقاطع پلان.

صفحه 56:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان