معماری و عمرانعلوم مهندسی

معماری دیکانستراکشن

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۶ اسلاید پاورپوینت بررسی معماری دیکانستراکشن کامل و جامع همراه با منابع

ppt.ir

صفحه 1:
داتطجو : EI Aer) مسماری دیکانسراکس

صفحه 2:
تعريف لغوى ديكانستراكشن : * دیکانستراکشن در فارسی به ساختار زدایی , ا ل م و بن فکتی ترجمه شده است . شاید اين کثرت اسامی به دلیل آن باشد که دیکانستراکشن یک ‎a RCN We EL ReCy set)‏ ۱ نوع متتی دارد. OWS Tey i ee ae ‏أبراى *ديكانستراكتيريسم»‎ اول برهم زدن ساختار دستوری واژه‌های یک جمله . به عبارتی دیگر. اگر کلمات یک جمله را عوض کنید. آن جمله را دیکانستراکت کرده‌اید. ‎tees) Te ee ees TC rr‏ ۱ دستكاه. براى حمل آن به جاى ديكر. * معنايى كه راك دريدا بسيار به آن توجه م ىكند . معناى «رفلكسيو» آن است؛ يعنى خودساختارشكنى كه از خارج تحميل نمى شود . بلكه ساختار. خود به خود تغيير بيدا مى كند.

صفحه 3:
|۱7 FO lS ele ea ee ee el eee ee ae Pe arty ele re soe CKO Cy Ee LOD CLE CII fee a fea econ raed ‏رت‎ Don Se Sed ene Seen kee eee] She ‏از نظر وی . فرد ماهیت خویش را شکل می دهد. سارتر آزادی بی قید و شرط را از‎ Pep eve brea et eee eae OOM Ie eT er eee ‏ا‎ ‎Beene ‏ا‎ *_ از نیمه دوم ‎ee‏ به نام مکتب ساختار گرابی شکل گرفت . این مکتب در ابتدا توسط فردبناند دو سوسور » زبان شناس سوییسی و لوی استراوس ۰ مردم شناس فرانسوی . مطرح شد. ساختارگراها معتقدند که عاملی مهم تر از ذهن وجود دارد كه بيوسته مورد بى مهرى قرار كرفته و آن ساختار زبان است . اكر از دوره ا 000 ماهيت انسان در بستر فرهنك شكل مى كيرد و جهت رهيافت به ماهيت بشر , بايد ‎eae)‏ م ا ا ا ا ل 0 ‎es oer ese ies‏ ااال لا ا ‎SP‏ ee

صفحه 4:
| cine my ry " مكتب ديكانستراكشن توسط راك دريدا( - ‎.)19٠‏ فيلسوف معاصر فرانسوى . ‎Pos ene eNOS Care‏ ل ا 0 ‎re rym d eee Serer Penn ea peer eer a res‏ 1۱ تغيير مى كند . يس روش ساختاركراها نمى تواند صحيح باشد . به عقيده 1 متن هرگز منهوم واقعی خودش را آشکار نمی کند . زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر ‎rey Penees riper epee ee noc a Cenc ae a eee es‏ 1 مولف داشته باشد . * از نظر دريدا . نوشتار ابزار خوبى براى انتقال مفاهيم نيست و يك متن هركز دقيقا ‎te MneN ee Ca Fe er SFP Pry‏ 1 لین سای وی ی Om Pee ae Crom RE Tern ean ‏نيك و ب‎ eB eee Neate SE ee BL TCS cad 0 ae at aa ‏همواره در فلسفه غرب مطرح بوده است‎ ‏دیگری برتری داشته است. ولی به نظر دریدا هیچ ار جحیتی وجود ندارد . او این‎ . ‏منطق سياه و سفيد و مسئله يا اين يا آن را رد مردود مى داند‎

صفحه 5:
فلاسفه ديكانستراكشن : 00 ‏ا‎ ia ‏كردن يك متن به معناى بيرون كشيدن منطق‎ 0 واقع كسترش درك مجازى است . در بینش دبکانستراکشن . آنچه که خواننده استنباط و برداشت مى كند واجد 1 109 niee eg pincer ayc ter neve tte eae yer) ‎neee mon Cry ees‏ ۱ و و ارتناط تین دال و مدلول و رابطه بین متن و تفسیر شناور و لغزان است . ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
7 ‏ار‎ ee ne Speer) Exery pret pie e Cierny cmrecane Werner) Women pwey Cauwe INC iets lias [0 vynn ft cree neen PomereRr ome nie e ay rowed SS ee eee ele erties renner rye rey eoge | RSVR Hey aroee Fer rSCF Sr ‏و سس ل لا ابر‎ هر زمان و مكان بايد اكنونيت داشته باشد . متعلق به زمان و مكان حاضر باشد . ا م ا ا 0 تقارن . تناسب . وضوح . ثبات . مفید بودن و سودمندی بوده است . در این تقابل های دوتایی همواره یکی بر دیگری ارجحیت داشته . اما آنچه که مورد غفلت ۱ ‎all eet RT SCS eee cal aed TS‏ ‎aD aS De oe eee ene eee oe‏ يت قرار گرفته . بخشی از زندگی امروز ما است .

صفحه 7:
معمارى ديكانستراكشن : لذا شکل کالبدی به صورت یک مجموعه چند معنایی »ابهام انگیز » متتاقض و ‎boa‏ ا ۱ eae ee per trom ee pene ene cree nr eer . ‏مطالعه و وارسى دقيق قرار كيرد‎ ی وس ای لب سای دیق که سایت در آن قرار گرفته نیز مورد بازبینی موشکافانه قرار می گیرد * در مرحله بعد تفسیرها و تاویل های مختلف از اين مجموعه مطرح مى شود . درنهايت كالبد معمارى به صورتى طراحى ‎a‏ شود كه در عين بر آورده نمودن ‎Sore Scene ae Pond‏ 0 ‎Beyer un ice ete er pers‏

صفحه 8:
پیتر آیزنمن : مرکز هنرهای بصری وکستر ( ۱9۸۲-19۸۹ ۲ | 00 0 5 ees ۱ هنرمندان و دانشجویان دانشكاه در آن است .. 0 ۱ كه فضاى باريك بين دوساختمان موجود در سایت اليو ل ا گرفته بود.

صفحه 9:
پیتر آیزلمن : اساسا ار سمل ۱[ كه دم تفای دور سم PPR ree Som eyes BOL Ry Cae a Crna pe nergery ‎ees ۳ ۳‏ دو قشر انتخاب شد . يكى ‎BS Srey lise ‏تدر عل ا ا‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
ا ۱۹ يس از باز نمودن و شكافتن فضاى بين 1 متوحه بی های یک مربوط به دانشکده نفلامی ‎aes‏ ‏ِ سايت بروزه باشد . قرائت كرد و اين قرائت را به صورت کالبدی ‎Byer‏ . لذا ا دانشكده نظامى . كه شبيه يك قلعه نظامى بود . در قسمت سردر ورودىٍ سا ختعان ف كز ‎Srl Bina ed)‏ ا

صفحه 11:

صفحه 12:
۳

صفحه 13:
برنارد پومی : Soe tree toed 3110110 ‏ا‎ ‏ه رکدام در‎ 0 : Oe Te ea ets oe ees nee eT od ‏هم دارند.‎ گاهی آنها با یکدیگر شدیدا ا ‎See da‏ .يكى در برابر ديكرى تحريف مى ل ا 0 ‎aed‏ ا ‎eb CE‏ ‎ate tea‏ 0 كاهى هم آنها صرفا همزيستى دارند بی تفاوت به یکدیگر و همانگونه که

صفحه 14:
پرتارد چوهی : پارک لاویلت, پاریس

صفحه 15:

صفحه 16:
0

صفحه 17:

صفحه 18:
يارى لاويلت. ياريس

صفحه 19:
مرك هنرهاى معاصر روزتتال 3 4 شين سيناتىء امزيكا دملا 51 |[ 100

صفحه 20:
هلک کلک, ۱۹۸۲ اسکیس از کلیت طرو

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
۱۳۱ CL ‏آلمان,‎

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
)2 هذلذ * پارک سوار مونهایم شمالی, استراسوز, فرانسم, ۱99۹-۲۰۰۱

صفحه 27:
© توسعه موزه برلين» موز

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
31 = ۰ لنئدنء انكلستان, 999

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
گوپ هضیل لا( * دنتر وت بر بام سافتمان ستی . IGAE-1%

صفحه 35:

صفحه 36:
0

صفحه 37:
01 012 os) e) 199P-9A

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
22111011 1 : (LIVNI AST Gott, WW s0/ امن = ۱ bal = 1۳ wai ) کاس

صفحه 41:
ساتتا مونيكاء و سم سس | ny yi 7s 0 ۱9

صفحه 42:

صفحه 43:
فرائى كهرى :

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:
معمارى معاصر غرب : دكتر وحيد قباديان ‎rere‏ ‏سايت : إجومص. عوجوج جص ةن 1

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
22,000 تومان