سایرورزشی

مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز

صفحه 1:
مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز ناهيد انقيا عضو هيات علمى دانشگاه الزهرا

صفحه 2:
عقیده قدیمی : اگرشما اماکن ورزشی را بسازید.مردم خواهند آمد ** زمان به سرعت تغییر کرده و اماکن ورزشی مدرن در مقایسه با نسل قبل . چه به لحاظ ظاهر و چه به لحاظ عملکرد بسیار کرده ‎ .‏ ‏احتیاجات مشتری تغییر پیدا کرده و منجر به تغییر عملکرد اماکن مدرن ورزشی شده "در خلال این تغیبرات موضوع مهم سودآوری برای مجموعه ها پررنگ تر شده ومنجرية: در استراتژی مکان یابی اماکن كه این فر آیند نیز منجر به : *" بازبینی در بازار هدف اماکن ورزشی

صفحه 3:
امروزه: 7اماکن ورزشی و تفربحی مالک شخصی و سرمابه گذار خصوصى بيدا کرده “فعاليت های اجرایی مربوط به این اماکن ( از جمله امتیازهای انحصاری ۰ حقوق کالا و حقوق رسانه ها ) به شکل خصوصی در آمد "شرکت ها ی خصوصی آماده پرداخت پول کلان برای خرید باشگاه ها شده اند ارزش حق نام گذاری استادیوم ها به شکل قابل توجهی افزایش یافت 7 اطراف استادیوم ها به قلب تفریحات شهری مبدل شده

صفحه 4:
آندرسون پنج خصوصیت را که افزایش میزان ساخت اماکن ورزشی را تایید می کند .این گونه مطرح کرده است : 0 ساخت اماکن جدید . از بازسازی اماکن فدیمی جهت به روز کردن آنها بسیار به صرفه تر است ۲ اماکن ورزشی جدید اغلب .اماکنی مدرن و مرکب از قضای تجاری, اداری و مسکونی هستند. ۲ اماکن جدید به لحاط داشتن قابیت ارایه خدمات کسترده به بهره برداران ,کمک بیشتری خواهند کرد. ۴ هنگامی که تیم های ورزشی خاص و يا مسابقات ورزشی خاص در یک مکان جدید برگزار می شود. بازیکنان نیز متوجه جذابیت مسابقه برای هواداران می شوند. ۵) تثوری افزایش هزینه نشان می دهد که تنها اماکن جدید میتوانند میزان سود لازم برای کشف سرمایه های جدید را تأمین می کند.

صفحه 5:
دلایل رشد تعداد رویدادهای ورزشی : »)پیر شدن جمعیت جهان اغلب کشورها به سرعت پیرمی شوند وافراد مسن تردارای وقت بیشتر و پول بیشتر هستند ) توسعه تکنولوژی »که به دلیل آن ارتباطات انسانی کمترشده . 7 ‎eS‏ > ) رشد اقتصادی دنیا ) زمان iw 177 eee ‏انسانها استراحت‎ به همین دلیل مردم حاضرند برای تماشای تعداد بیشتری رویداد 2 3 3 پول بپردازند.

صفحه 6:
دلایل جدید برای گرایش به رویدادهای ورزشی : 0) تفریحات ورزشی ) فانتزی ورزشی و) کیفیت ورزشی ع) هویت ورزشی ) سنت ورزشی ) وجدان ورزشی

صفحه 7:
») تفریحات ورزشی انسانها علایق فراوانی به ماجراجونی دارند. برای نمونه گرایش به ورزشهایی مانند بانجی جامپینگ و نیز ورزشهای مهیج از اين قبیل اند ) فانتزی ورزشی نیازهای احساسی .اشتیاق برای رفاقت را در محیطهای ورزشی ایجاد می ‎(O‏ کیفیت ورزشی لذت بردن طبیعی ازشرکت در رویدادهای ورزشی موید حضور کیفیت در آن فضاهای ورزشی است ۴) هویت ورزشی بیرون کشیدن احساس هویت هواداران با تیم های ورزشی محبوب خودء بخش هویت ورزشی را تشکیل میدهد.

صفحه 8:
) سنت ورزشی سنت گرانی ورزشی از ترکیب دو عنصر آرامش خاطر که بر احساسات خوب تمرکز دارد و ارزش های قدیمی تشکیل می شود. علایق احساسی انسانها زمانی که ورزش بتواند به آنها روزگار با شکوه گذشته را یادآوری کند و یا الهام بخش اعتماد باشد» برانگیخته ميشود . ) وجدان ورزشی درواقع نگاهی اخلاقی درکار است مثلا برخی افراد از موسسات خیریه بهره می برند و با آن بار گناهان را کم کرده و احساس درست رفتاری شخصی را

صفحه 9:
چهار زمینه برای توجیه سرمایه گذاران برای اينکه چرا یک مکان جدید ورزشی یا یک رویداد ورزشی می تواند ارزش افزوده برای افراد ذینفع ایجاد کند : "توسعه اجتماعی "توسعه اقتصادی توسعه دانش و اطلاعات 7 توسعه فرهنگی اجتماعی

صفحه 10:
‎٠‏ توسعه اجتماعی ‏مكان جديد شانس بيشترى براى اجتماع محلى و شناخت بهتر يكديكر و دركيرشدن دررويدادهاى اجتماعى و همجنين تجربه فرهنك هاى جديد را فراهم ميكند . ‏؛ توسعه اقتصادى ‏پرداختهای مالی شرکت کنندگان » بابت غذا » اقامت و حمل ونقل» سرمايه كذاريهاى نهادهاى دولتى و خصوصىء تأثيرات مستقيم وغيرمستقيم خود را روى كسب كارهاء توليد كالاها وارايه خدمات مى كذارد.

صفحه 11:
» توسعه دانش و اطلاعات تبادل اطلاعات باعث نزدیکی مفهومی ملت ها میشود. این تبادل اطلاعات در حوزه های ورزشی» موجب توسعه نواحی شهری از تک مرکزی به چند مرکزی؛ شهرهای جدید اقتصادی ميشود. » توسعه فرهنگی و اجتماعی آماده سازی کارمندان و افراد داوطلب برای برگزاری رویداد» تولید دانش مربوط به رویداد » مزایای حاصل از بازاریابی» رشد هویت ملی یا هویت شهروندی برنامه های متمرکز بررشد جوانان» برابری جنسیتی»ملیت چند فرهنگی و سلامت اجتماعی

صفحه 12:
چگونه یک شهر می تواند به عنوان جایگزین جذاب برای تمامی گروههای ذینفع رویدادهای ورزشی به شکل فزاینده ای به عنوان استراتژی بازاریابی شهری به کاربرده اخته شود؟ می شوند . این به آن دلیل است که رویدادهای ورزشی امکان گردآوری تمامی گردهمایی های ملی و بين المللی را فراهم می آورد .

صفحه 13:
همانگونه که شهردوم اسپانیا یعنی بارسلون به عنوان جایگزینی جذاب برای مادرید به حساب می آید. با میزبانی موفق بازیهای المپیک ۰06 بارسلون در حال حاضر به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا با سیستم حمل و نقل مدرن؛ هوای پاک محیط های زندگی توسعه یافته و احیای ارزش های فرهنگی و اجتماعی ما بين شهروندان» شناخته شده است.

صفحه 14:
تأثیر میزبانی بازیهای المپیک بر اقتصاد ملی تأثير به عنوان درصدی از تأثير خالص اقتصادی شهر میزبان تولید ناخالص ملی کشور (ملیارد دلار) میزبان 40/1 6/2 سئول 1988 90/2 6/16 بارسلونا 1992 07/0 1/5 آتلانتا 1996 سیدنی 2000

51,000 تومان