khodkoshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفاهیم مرتبط با خودکشی”

مفاهیم مرتبط با خودکشی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2مفاهیم مرتبط با خودکشی1-SUICIDE : افرادی كه به طور جدی خودكشی می كنند و با روشی كه انتخاب می نمایند به زندگی خود پایان می دهند.2- :ATTEMPTING TO SUICIDE خودكشی ناموفق: آنهایی كه با هر روش انتخابی اقدام به خودكشی می كنند و نجات می یابند.3- SELF MUTILATION= SELF INJURY= SELF HARM= SELF DESTRUCTIVEخودزنی، برای رسيدن و ارضاء نياز به کنترل، عزت نفس، جنسی و ...

اسلاید 3: 34- :HIDDEN/CHRONIC SUICIDE به عنوان مثال: اعتیاد به مواد مخدر، الكل، سیگار، استفاده غیرمجاز از داروهای زیان آور، و یا بیماران قلبی ، فشار خونی ، و دیابتی ها ؛ كه این بیماران در مورد استفاده از داروهای تجویزی بی توجهی می نمایند و رژیم غذایی خود را رعایت نمی كنند. درهمین زمینه بعضی از تصادفاتی كه منجر به مرگ راننده شده و نمی توان دلیل و یا علت مشخصی را برای آنها پیدا كرد، نمونه ی این گونه خودكشی است.

اسلاید 4: 4اپیدمیو لوژی جالب است بدانیم كه سفید پوستان بیشتر از رنگین پوستان خودكشی می كنند آمار خودكشی در افرادی كه از كشوری به كشور دیگر مهاجرت می نمایند بیشتر است. مردان سه برابر بیشتر از زنان، خودكشی موفق دارند و زنان چهار برابر بیشتر از مردان اقدام به خودكشی می نمایند كه نجات می یابند و یا این كه زنان بیشتر تظاهر به خودكشی می نمایند.

اسلاید 5: 5هرچه سن بالاتر می رود میزان خودكشی افزایش می یابد. به طور كلی مردان از سن 45 سالگی به بعد و زنان از سن 55 سالگی به بعد اقدام به خودكشی بیشتری دارند و آمار خودكشی در سنین حدود 75 سالگی سه برابر جوانان است، اما بیشترین آمار خودكشی از سن 15 تا 24 سالگی است كه در پسران كمی بیشتر از دختران است.

اسلاید 6: 6دین و مذهب در خودكشی نقش مهمی دارد . در بسیاری ادیان، خودكشی رفتاری گناه آمیز و ممنوع  و در نتیجه حرام اعلام شده  و این عاملی است كه افراد را از اقدام به خودكشی باز می دارد. به طور كلی آنان كه اعتقادات مذهبی پایدار و محكمی دارند كمتر خودكشی می كنند. مسیحیان كاتولیك و مسلمانان آمار كمتری از خودكشی دارند، و یهودیان بیشتراز مسیحیان پروتستان خودكشی می كنند . از سوی دیگر در بعضی از گروه ها برای اعتقادات خاصی كه دارند و برای هدف و یا اهدافی كه دارند به عنوان نوعی قربانی، برای آن هدف، خودكشی می كنند.

اسلاید 7: 7آمار خودكشی در روستاها و شهرهای كوچك در مقایسه با شهرهای بزرگ كمتراست و این می تواند به دلیل وجود قید و بندهای خانوادگی و اجتماعی و ارتباطات خاص محلی باشد؛ همچنین در روستاها و شهرهای كوچك فشارهای روانی كمتری به انسان ها وارد می شود تا در شهرهای بزرگ.

اسلاید 8: 8افرادی كه از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر هستند و ارتباطات اجتماعی كمتری دارند اقدام به خودكشی بیشتری دارند و آنها كه ارتباطات اجتماعی بیشتر و پایدارتری دارند كمتر به فكر خودكشی می افتند. درحقیقت عدم توانایی دربرقراری ارتباطات اجتماعی و عدم توانایی همسویی با گروه های مختلف اجتماعی و تنهایی ، احتمال اقدام به خودكشی را افزایش می دهد.

اسلاید 9: 9كاركردن و داشتن شغل، خطر خودكشی را كم می كند. بعضی از كارهای سخت و طاقت فرسا و فشارهای روانی محیط كار كه خستگی جسمی و روانی را ایجاد می نماید احتمال اقدام به خودكشی را بالا می برد. به همین دلیل است كه آمارها نشان می دهد خودكشی در پزشكان دو برابر دیگران است. عوامل دیگری مانند ورشكستگی ، تنزل مقام و... نیز احتمال خودكشی را بالا می برد.

اسلاید 10: 10 میزان خودکشی در افراد مجرد دوبرابر متاهلین است. معهذا در بین افراد مطلقه شیوع آن بسیار بیشتر از افراد مجردی است که هرگز ازدواج نکرده اند.

اسلاید 11: 11سلامتی و بیماری در خودكشی نقش دارند، افرادی كه از سلامت جسمی  برخوردارند كمتر اقدام به خودكشی می نمایند. 50 % از مردانی كه دچار بیماری سرطان هستند و 70% از زنانی كه دچار انواع سرطان هستند خودكشی می كنند. به طور كلی بیماری های سخت جسمی و درازمدت، بیماری هایی كه ایجاد معلولیت های حركتی می كنند و یا باعث دردهای مزمن می گردند، بیماری هایی كه روابط اجتماعی را محدود می نمایند، احتمال و یا آمار خودكشی را بالا می برند.

اسلاید 12: 12خودکشی در ایران زنان در اقدام به خودكشی و مردان در خودكشی بیشترموفق هستند. به تعبیر دیگر در كشورهای دنیا معمولا زنان سه برابر مردان دست به خودكشی می زنند اما مردان سه برابر زنان در خودكشی موفق می شوند . زنان متاهل از اصلی ترین و اولین قربانیان اقدام به خود كشی در ایران هستند. گروه بین 15 تا 30 سال بیشترین درصد خودكشی را به خود اختصاص داده است.

اسلاید 13: 13در خصوص انگیزه اقدام به خودكشی دو موضوع اختلافات خانوادگی و فقر اقتصادی از مهم ترین انگیزه های خودكشی در ایران است. نهاد خانواده مسئول بیش از 90 درصد اقدامات خودكشی در ایران است.بالاترین نرخ خودكشی مربوط به غرب وجنوب غربی كشور است. نرخ خودكشی از غرب به شرق كمتر می شود.

اسلاید 14: 14بالاترین نرخ خودکشی متعلق به استان ایلام و بعد استان کرمانشاه است و پس از این دو استان با فاصله ی زیادی استان های لرستان، همدان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی،کرمان و کردستان دارای بیشترین موارد خودکشی ثبت شده هستند. در سال 1385 كل جمعیت ایران 70495782 نفر بوده است و در همین سال نرخ كلی اقدام به خودكشی 10/5 در هر صد هزار نفر است كه می توان گفت كه نرخ طبیعی است.

اسلاید 15: انواع خودکشی15خودکشی ناخواسته خودکشی تقليدی (سندرم ورتر)خودکشی اجباری خودکشی دسته‌جمعی خودکشی آيينی

اسلاید 16: 16خودکشی با قرار قبلی خودکشی به علت احساس گناه خودکشی به علت ترس خودکشی به علت شکست در عشقخودکشی سالگرد

اسلاید 17: 17عوامل و شرایطی که سبب شکل گیری افکار خودکشی و اقدام به خودکشی می شود1- روانشناختی IMPULSIVE BEHAVIORS (HISTORY OF SUICIDAL BEHAVIOR, SELF HARM HISTORY)HOPELESSNESSHELPLESSNESSCHILD ABUSEDYSTHYMIACOPING SKILLS DEFICITE

اسلاید 18: 182- روانپزشکیMOOD DISORDERS (DEPRESSION, SAD, DYSTHYMIA, BIPOLAR)DRUG DEPENDENCE (STIMULTORSABUSE, ALCOHOLISM) SCHIZOPHRENIAANXIETY DISORDERS(PANIC, OCD)INSOMNIADEMENTIA(ALZHEIMER)BORDERLINE PERSONALITYBIPOLAR DISORDERBULIMIAANOREXIA NEVROSAAUTISMTOURETTTE SYNDROME

اسلاید 19: 193- فیزیولوژیکGENETICNEUROBIOCHEMICAL(SEROTONINE DECREASE)CIRRHOSIS RENAL FAILUREHUNTINGTONS PMSMENTAL RETARDATIONBRAIN INJURY

اسلاید 20: 204- عوامل محیطی -اجتماعی خودکشینظرية دوركهايم: تقسيم خودكشي به سه طبقة اجتماعي1) خودخواهانه (Egoistic): شخص فاقد رابطة قوي با هيچ گروه اجتماعي2) ديگرخواهانه (Altruistic): همبستگي افراطي فرد با يك گروه اجتماعي3) بي‌هنجاري (Anomic): آشفتگي همبستگي اجتماعي، پس از تغييرات وسيع اقتصادي، بي‌ثباتي اجتماعي، فروپاشي ارزشها

اسلاید 21: 21عوامل دیگر محیطی اجتماعیازدست دادن شخص یا رابطه ی عاطفیبیکاری، مشکلات اقتصادی، فقرمشکلات در محل کار یا تحصیلخودکشی در اطرافیان یا دوستاننبود حمایت های اجتماعیتنهایی، انزوانبود دسترسی به مشاوره و درمانتاثیر رسانه ها(سرایت خودکشی)

اسلاید 22: 225- عوامل روانکاویفرويد: خودكشي بازتاب نوعي پرخاشگري نسبت به Introjected loved objectMenninger: نوعي ديگر‌كشي معكوس ناشي از خشم فرد نسبت به شخص ديگر

اسلاید 23: 23ارزيابي خطر خو دكشيمتغيرپرخطركم‌خطرالف) ویژگی های جمعیت شناختیسن< 45 سال > 45 سالجنسمذكرمؤنثتأهلمطلقه، بيوه متأهلاشتغالبي‌كارشاغلروابط بين‌فرديConflictualStableزمينة خانوادگيConflictualStable

اسلاید 24: 24متغيرپرخطركم‌خطرب) سلامتيجسميبيماري مزمن تندرست مصرف‌زياددارو يا مواد مصرف كم‌داروياموادروانيافسردگي شديدافسردگي خفيف سايكوز نوروزاختلال‌شديد‌شخصيتي شخصيت نرمالنااميديخوش بيني

اسلاید 25: 25متغيرپرخطركم‌خطرج) فعاليت Suicidalافكار خودكشيفراوان، شديد، طولاني كم، خفيف، گذرااقدام به خوكشي چندين بارنخستين اقدامطرح‌ريزي شدهImpulsive روش‌خودكشي‌مهلك روش‌خودكشي‌كم‌خطرو دردسترس و كم‌دسترس

اسلاید 26: 26متغيرپرخطركم‌خطرد) منابع (Resources)شخصي موفق نا موفق بينش ضعيف بينش كافياجتماعي Poor rapportGood rapport Socially isolated Socially integratedخانوادة Unresponsive خانوادة دلسوز

اسلاید 27: 27علایم هشداردهنده ی خودکشیناامیدی شدیدصحبت مداوم درباره مرگ و نیستیافت شدید کارکرد شغلی و تحصیلیتغییرات در خواب و اشتهاانزوا و کناره گیری از دوستان و فعالیت های اجتماعیبی انگیزه بودن و بی تفاوتی

اسلاید 28: 28عبارت های هشدار دهنده(به زودی از شر من راحت می شوید- کار من تمام است...)شادمانی و سرخوشی ناگهانی در یک فرد شدیدا افسرده(تصمیم خطرناک)ادای قرض ها و بذل و بخشش ناگهانی اموال

اسلاید 29: 29باورهای نادرست درباره ی خودکشی آدم ها ناگهان و بی مقدمه اقدام به خودکشی می کنند.

اسلاید 30: 30باورهای نادرست درباره ی خودکشی هرکس که از خودکشی حرف می زند، خودش را نمی کشد.

اسلاید 31: 31باورهای نادرست درباره ی خودکشیگاهی یک شکست یا اتفاق کوچک باعث خودکشی است.

اسلاید 32: 32باورهای نادرست درباره ی خودکشیبه کسانی که می خواهند خودکشی کنند، نمی توان کمک کرد.

اسلاید 33: 33باورهای نادرست درباره ی خودکشیفکر خودکشی نادر است

اسلاید 34: 34باورهای نادرست درباره ی خودکشیپرسیدن سئوال مستقیم در مورد خودکشی از بیماران باعث تشویق آنها به این کار می شود.

اسلاید 35: 35باورهای نادرست درباره ی خودکشیاگر کسی از یک اقدام به خوکشی نجات یافت، دیگر خطری او را تهدید نمی کند.

اسلاید 36: 36باورهای نادرست درباره ی خودکشیکسانی که از روشهای کم خطر تر برای خودکشی استفاده می کنند واقعا قصد خودکشی ندارند.

اسلاید 37: 37و در نهایت به یاد داشته باشیمبسیاری از کسانی که خودکشی می کنند، قبل از مرگ درباره ی این مسئله با پزشک یا مراقب خود صحبت کرده اند.

اسلاید 38: 38

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید