کسب و کار مدیریت و رهبری

مفاهیم و نحوه اجرای گمبا کایزن در واحدهای خدماتی و صنعتی

mafahim_va_nahve_ejraye__KAIZEN_dar_vahedhaye_khadamati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفاهیم و نحوه اجرای گمبا کایزن در واحدهای خدماتی و صنعتی”

مفاهیم و نحوه اجرای گمبا کایزن در واحدهای خدماتی و صنعتی

اسلاید 1: صبح بخيربسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: آشنايي با مفاهيم و نحوه اجراي گمبا كايزن در واحدهاي خدماتي و صنعتي عزيزاله جعفريرضا پورخردمنداسفند 1383

اسلاید 3: اِنّی مٰا اَخٰافُ عَلیٰ اُمَّتی الفَقرَ وَلٰكِن اخٰافُ عَلَيهِم سُوءَ التّدبِيرِحضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله و سلم من از فقر برامّتم بيم ندارم ، ليکن ازآنچه که بر امتم بيمناكم سوء تدبير است.

اسلاید 4: كايزن چيست؟

اسلاید 5: كايزن(KAIZEN) چيست ؟KAI = تغيير ZEN = حالت خوب KAIZEN = CONTINUOUS IMPROVEMENTKAIZEN = تغيير در جهت بهتر شدن كايزن = بهبود مستمر با مشاركت گروهي ماخذ : نوشته هاي آقاي شوئيچي يوشيدا ، موسسهGTR

اسلاید 6: كايزنبهبود مستمرمشاركت گروهي

اسلاید 7: Paradigm Shift of Japanese Products19601980CheapExpensivePoor QualityExcellent QualityCopiesLeadershipLow TechHigh TechJunkSuperSource:Discovering The Future By Joel Arthur BARKER

اسلاید 8: الگوهاي بهبود بهره وري بهبودزمانالگوي بهبود مستمر بهبودزمانپيش بينيواقعيالگوي رايج بهبود(نوآوري) تغيير در فناوري

اسلاید 9: الگوهاي بهبود بهره وري الگوي بهبود تركيبي بهبودزمانبهبودزمانپيش بينيواقعيالگوي رايج بهبود(نوآوري) تغيير در فناوري

اسلاید 10: «من استوی يوماه فهو مغبون»هر كس كه دو روزش يكسان باشد، زيان ديده است .رسول اكرم ( ص )

اسلاید 11: قدرت و اعتبار يك سازمان در ايجاد تحولات يك شبه و بدون پشتوانه نيست  بلكه ... قدرت در استمرار است ، حتي اگر بهبود ايجاد شده كوچك باشد. Continuation is Power

اسلاید 12: اگر علاقه مند به داشتن فردايي روشن و آباد براي كشورمان و سعادت و بهروزي فرزندانمان هستيم ، بايد به اين امر ايمان داشته باشيم كه ساختن فردا جز با دستان ما امكان پذير نيست.

اسلاید 13: ...... و به اين نكته نيز واقف باشيم كه پيشرفت و توسعه يكباره و دفعي ايجاد نخواهد شد، همان گونه كه مشكلات نيز يكباره به وجود نيامده اند. پس توسعه گام به گام و تدريجي است .

اسلاید 14: مسئوليت‌ها در برابر بهبودمديريت ارشدمديريت ميانيسرپرستانكاركناننوآوريبهبودحفظ بهبودماخذ : مقدمه اي بر رويكرد جامع ارتقاي بهره وري بهپويي ( كايزن ) عملي نوشته هاجيمه سوزوكي

اسلاید 15: مودا(MUDA) چيست؟MUDA = WASTE = فاقد ارزش هر فعاليتي كه براي سازمان ايجاد هزينه مي كند اما براي مشتري نهايي ارزشي توليد نمي كند. سازمان براي حفظ بقاي خود بايد تا جايي كه مي تواند از انجام فعاليت هاي غير ارزش آور پرهيز كند .

اسلاید 16: دسته بندي اوهنو از مودا 1- موداي توليد بيش از حد نياز 2- موداي انتظار و تاخير 3- موداي حركات اضافه 4- موداي حمل و نقل 5- موداي انبارش 6- موداي ايراد در فرآيند 7- موداي دوباره كاري و ضايعات ماخذ : گمبا كايزن ، نوشته ماساكي ايمايي ، ترجمه شهلا پرسا(آقاي تائيچي اوهنو ، معاون توليد شركت تويوتا موتورز )

اسلاید 17:

اسلاید 18: موداي توليد بيش از حد نياز 1- توليد محصول بيش از نياز بازار ، با هدف فروش در زماني ديگر 2- توليد قطعات اضافي با هدف انبارش براي جلوگيري از توقف خط 3- توليد اطلاعات و داده هايي كه از آن هيچ استفاده اي نمي شود 4- توليد كپي هاي اضافي و نگهداري آن در مراكز مختلف 5- ايجاد پرونده هاي اسناد و مدارك ، بدون هدف مشخص6- ...

اسلاید 19: موداي انتظار ( تاخير ) 1- انتظار ماشين براي تعويض قالب يا راه اندازي اوليه 2- انتظار اپراتور ، در حالي كه ماشين كار مي كند 3- انتظار قطعات براي عمليات، بازرسي يا حمل و نقل 4- انتظار ماشين ، براي اتمام كار ماشيني ديگر 5- انتظار ماشين براي تعميرات كلي و جزئي 6- انتظار نامه يا سندي براي امضا در كارتابل مدير 7- انتظار ارباب رجوع براي دريافت خدمات 8- انتظار يك نامه در ماشين نويسي 9- ...

اسلاید 20: موداي حركات اضافي 1- تردد كارگر براي دريافت قطعه و ابزار از انبار 2- تردد براي انتقال قطعه يا محصول ، به جاي ديگر 3- حركات اضافي كارگران در ايستگاههاي كاري 4- در دسترس نبودن اسناد و مدارك لازم 5- تردد بيش از حد افراد در طبقات ساختمان 6- تردد ارباب رجوع ، براي دريافت خدمات 7- تردد نامه يا سند از جايي به جاي ديگر 8- ...

اسلاید 21: موداي حمل و نقل 1- حمل مواد اوليه به انبار يا سالن توليد 2- حمل كالاي در جريان ساخت 3- حمل كالاي ساخته شده از سالن توليد به انبار 4- حمل كالا ، به بازار مصرف 5- حمل كالا ، بين انبارهاي مختلف 6- حمل تجهيزات ، ملزومات و ...7- ...

اسلاید 22: موداي انبارش 1- انبار مواد اوليه 2- انبار كالا يا قطعات در جريان ساخت 3- انبار ضايعات و دوباره‌كاري‌ها4- انبار محصول ( محصولات مختلف ) 5- كمدهاي نگهداري اسناد و مدارك 6- بايگاني 7- ...

اسلاید 23: موداي ايراد در فرآيند 1- هر كاري را به روش نادرست انجام دادن 2- هر كاري كه انجام آن لازم نيست 3- اموري كه توسط پيمان كاران مي تواند انجام شود 4- انجام هر كاري كه براي سازمان هزينه ايجاد مي كند ، اما براي مشتري نهايي ارزشي توليد نمي كند 5- هر كاري كه ...

اسلاید 24: موداي ضايعات و دوباره كاري 1- ضايعات حين توليد 2- دوباره كاري حين توليد 3- تعميرات كلي و جزئي محصول توليد شده4- دوباره كاري روي نامه ها و گزارشهاي اداري 5- ...

اسلاید 25: چگونه مودا را شناسايي كنيم؟همه فعاليت هاي كاري خود را به عناصر كار تجزيه و آنها را به صورت يك سلسله واقعه ببينيد تا قابل تجزيه و تحليل شوندكارها را به دو دسته كلي تقسيم بندي كنيد ، فعاليت هايي كه ارزش افزوده ايجاد مي كنند و فعاليت هاي ارزش افزوده ايجاد نمي كنند ( مودا) زمان هاي فعاليت ماشين را از زمان هاي كار دستي جدا كنيد و هر يك را جداگانه تجزيه و تحليل نماييد

اسلاید 26: 5 دليل مهم براي اين كه از تغيير و تحول سر باز زنيم 1- ما اين طوري عمل نمي كنيم( روش ما اين جور نيست). 2- آنها فرهنگ خاصي دارند . با فرهنگ ما سازگار نيست. 3- ما نمي توانيم اين روش را ياد بگيريم. 4- ما سعي خودمان را كرديم . اما ... 5- از قديم همين كار را مي كرديم . مشكلي هم پيش نيامد.

اسلاید 27: عملكرد اجراي برنامه كايزن در ايران- بخش صنعت(1379-1382)تعداد موداها/اتلافهاي حذف شدهتعداد موداها/اتلافهاي شناسايي شدهنفر ساعت كار انجام شده(5روز)تعداد اعضاي تيمهاتعداد تيمهاتعداد شركت/سازمان/واحدنام استان / شركت30015009600120126يزد500200012000150147آذربايجان شرقي30019009600120126(تابع)شركت مگاموتور600210012000150146مازندران600230012000150146كرمان820225011200140116خراسان699176810400130126اصفهان4251200750010288ذوب‌آهن اصفهان4244150188430010629751جمع

اسلاید 28: دستاوردهاي حاصل از اصلاح چند فرايند- طرح كايزين دربخش خدماتبعد از كايزنبعد از كايزنبعد از كايزنقبل از كايزنقبل از كايزنقبل از كايزنشرح فرايندرديفمسافت طي شدهزمان صرف شدهتعداد مراحلمسافت طي شدهزمان صرف شدهتعداد مراحلشرح فرايندرديف5005 ساعت341700052 ساعت47صدور مفاصه حساب براي املاك1400013 روز35800083 روز77بررسي اسناد هزينه خريد كالا27622-- روز491098853 روز141صدور مجوز براي فعاليت‌هاي فرهنگي345115 روز20221930 روز54صدور مجوز تأسيس شركت تعاوني4--1 روز4150014 روز8فروش و واگذاري تلفن 53541/5 ساعت146291/8 ساعت18پذيرش بيماران در اورژانس بيمارستان6356893 ساعت181078963 ساعت29تسهيلات تكليفي تبصره 37--12103--16 روز118صدور مجوز بهره‌ برداري از معادن870001 ساعت3112502 ساعت15صدور معرفي نامه براي راهنمايي و رانندگي جهت پلاك گذاري وسائط نقليه افراد غير بومي9

اسلاید 29: اصول ساموئلسن1- انديشه هاي نو را از صاحبان انديشه بقاپيد 2- انديشه ها را بي كم و كاست اجرا كنيد 3- نواقص انديشه را در اجرا برطرف كنيد 4- انديشه هاي نو خلق كنيد دكترپل ساموئلسن ، پدر علم مديريت نوين كيفيت

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید