کسب و کاراقتصاد و مالیسرمایه‌گذاری و بورسسایرورزشی

منابع درآمدی رويدادهای ورزشی

صفحه 1:

صفحه 2:
مركز مديريت ورزشى آكادمى ملى المبيك و بارالمبيك ل 6200 سات د رارع ‎yy‏ و و درست علیرضا الهی ل رل

صفحه 3:
‎ee‏ عدم توانایی بسیاری از مدیران رویدادهای ورزشی در كسب درامد ‎pact‏ شناخت صحیح از رویداد و وجهه آن در جامعه ‎ROC at ET nO ces eo‏ | ارزان فروشی رویداد و تاثبر مخرب آن بر وجهه رویداد ‎ok‏ عدم اطلاع از وجود برخى منابع د رآمدى بالقوه

صفحه 4:
در هر صورت : *د رآمدزایی برای توسعه . بر نامه ريزى

صفحه 5:
يخش تلويزيونى صدور مجوز ها حمايت مالى ‎ery a eer)‏ درآمدهای محل 2 مسابقه ‎Ke‏ موبایل رایت ‎۱ ‏ورودیه ورزشگاه ها ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
لع رز درز بر

صفحه 7:
Sport Sponsorship ۲۱ One of the powerful tools in order to promotion and advertisement of corporations and their products or services. Attaches Sport Event to Economy .

صفحه 8:
۳ " ارائه تعاريف مختلف به دليل مواجه بودن با موقعيت هاى مختلف با ویژگی های متفاوت ۳ 4 موضوع مشترك در همه تعاريف : ا وسیله ای ارتباطی BES PSST eT No See ee به عئوان ارتباط اقتصادى بين موضوع مورد حمايت و شركت ‎vee‏ ل سود براى هر دو طرف قرارداد (51111311013 1 آلالا ‎١‏ آلالا»

صفحه 9:
EBS Td ae eas Sa "" حمايت از يك ورزشء رويداد ورزشىء سازمان ورزشى يا رقابت توسط يى شخص يا شركت براى كسب منافع يا سود دوجانبه براى هر دو طرف قرارداد ‎(Caen renee‏

صفحه 10:
* حمایت مالی از ورزش یک پدیده جدید به شمار نمی رود. * مشار کت بک شر کت استرالیایی به عنوان حامی مالی مسابقات كريكت انكلستان در سال ‎188٠‏ ميلادى

صفحه 11:
The relationship between the 11011۲5 ۵۷۷۲۸۵۱ ۵1۱6۱ UST Perceved Velie [esse ed 20 Ne isc ۳ ‏سس‎ ‎030301 10 oh A to the sponsor s ‏میم‎ (5

صفحه 12:
تخمين ميزان هزينه كرد در حمايت مالى از ورزش در سراسر دنيا " سال ‎"8/١ : 7500١‏ بيليون دلار آمريكا 0 ‏ل ل ا ا ا‎ ar | Oe ‏لم‎ SPIN ‏ل ل ا ل‎ | or

صفحه 13:
Two types of event sponsorship

صفحه 14:

صفحه 15:
حمايت مالى شركتى ‎(Corporate Sponsorship)‏ " حمايت شركتى عبارت است از شناساندن محصول , تام رم ا مس 1ك من ‎U2 Ys ais) Sip‏

صفحه 16:
02 (telecoms) WS (finance) FiyBe (airine) HSA (insurance) Reebok (sportswear) all:sports (sports retailer) Emirates (alrtine) ‘Churchill insurance) Chang Beer (brewing) dabs.com (electronics) Carlsberg (brewing) ‘Thomas Cook (travel) Vodafone (telecoms) ‎(gaming‏ وم هه ‎internet)‏ ‎‘Northern Rock (finance) ‎(automobiles) ‎ty (toys) ‎Friends Provident (finance) ‎‘Thomson (travel) ‎TMobile (Relecoms) ‎ ‎‘Arsenal ‎‘Aston Vila Birmingham city Blackburn Rovers Bolton Wanderers Chariton Athletic Chelsea (crystal Palace Liverpool Manchester City ManchesterUtd Middlesbrough ‎Newcastle United Norwich city Portsmouth ‎Southampton ‎Tottenham ‎Hotspur ‎West Brom Albion ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
Forms of sponsorship "Brand names on kit "Banners at grounds and in arenas "Adverts in programmes, websites, TV ‏عول*‎ ۵۲ ۵۱2۷6۲5 2110 162110 ۱۲ 5 =Personal endorsement of products "Free transport, ...cars, flights etc. "Free kit and equipment "Sponsorship of facilities "Achievement schemes in schools

صفحه 18:
Forms of sponsorship - examples = an event or competition 7176 ۵۱۵۵/۱ ۱۹۱۵۱۱۱۵۱ 9 a sport Athletics’ Norwich Union: 2۱ 6 David) Beckham) Adidas a team Man City, aihiomeas, Cool England Foprbeall, Navionwide a facility Emirates Stadium

صفحه 19:
AtosK> Origin 8۰ Kodak lenovo IM Manulife

صفحه 20:
0 Lem) ae حمايت مالي ورزشي

صفحه 21:
ا ‎in‏ 0۵و 5 UK now invest more than 1 billion pounds annually in > Sport res

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
- حسن نیت - داشتن سرگرمی - مورد تصدیق قرار كرفتن مدير - ارتباط با ساير حاميان مالى

صفحه 25:
Samples : Shirt Sponsorship Only = Manchester United : 20/4 million Euro = Juventus: 43/4 million Euro = Barcelona: 30 million Euro = Chelsea : 17/4 million Euro = Bayern Munich: 17 million Euro

صفحه 26:
كل ee 1 a py = حاميان مالى (ميليون يوند) ۳۷ ك1 30 درصد از کل 03 ۳ ۳ YW. 5

صفحه 27:
Pe SET eer ete eee 1 Sy) ‏با آمیخته بازاریابی‎

صفحه 28:

صفحه 29:
تعريف جديد از حمايت مالى ورزشى ‎Cae Byte‏ 0 ا اك 6120 ركهم رویداد فرهنگی اجتماعی و به منظور دستیابی به مولفه های ‎po ere)men ered)‏ ۱

صفحه 30:
مدل عملیاتی به کارگیری و مدیریت حمایت مالی در ورزش و و ۱ * هماهنگی استیاتژی ارتباطی با حمایت مالی ورزشی " ارزيابى موثر و دائمى حمايت مالى ورزشى "" تدوين توافق نامه قرارداد دقيق . مشخص و شفاف " توافق نامه در صورت امكان بلند مدت " لزوم ارتقاء 817313601 حمايت كننئده

صفحه 31:
اصول ارتباطربا صامیان مالب 19 ‏اا‎ Orcas cca eIC Rn ‏ا‎ eUMOp NR ‏ا‎ *' مسئولين و خانواده حاميان مالى را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد. *"تقدیرنامه و گواهی ویژه به حامیان مالی اهداء نمایید. * پس از رویداد. ارتباط خویش را با حامیان قطع نکنيد. "نام و آرم حامیان را در کلیه انتشارات رویداد درج کنید. 1۱ ‏ا‎ er eyes ieee Tali re rears ‏حامى ارسال نماييد.‎ ا ل ا ا 0 آنها به توافق نرسیده‌اید. ابراز امیدواری کنید که در موقعیت دیگری با آنها همکاری نمایید.

صفحه 32:
۰۱۱۱۳۵۷ 5۵۵۲۲ 6۷۵۱۵۵ ‏ای ۱۳۵۱ ظز‎ not meet the appropriate revenue from Sponsorship?

صفحه 33:
: Main Question ¥Y What are the barriers to revenue making from sponsorship in Iran's Sport Event ?

صفحه 34:
۴۶ ۱۵0 0۲ ۰۵0۵۱ Economic System” and “optimum interaction” With other countries. - 'Governenlarital Ownershio? Ormost ols Iranian Corporation. حرف زر کرک رش ‎GovVariinantal‏ - ‎Professional Clubs‏ Lo (eval? Foreign Dirset Investrnant’ (FDI)

صفحه 35:
Environment uncertainty, for ۱ ۶۲۱۰ la ‏الیل‎ 7 0 0200270016105 == in Iran. - Be lacking in strategic and operational rharcetirig olen. ~ Problems in quality and quantity of ۱۱۷ 2 ۵

صفحه 36:
‎of, transparency in| financial‏ ۲۵0 خم 7 0ت 177977۶۱۱ ‎of Stacliurns‏ 2001 011916 20910 0لا" ‎for meeting Sponsors objectives.‏ ‎-- No ciooreoriaite scractilinc of freatenas ‎- Be lacking in using business managers 0۳33961 ۳۷ ‏با‎

صفحه 37:
۶ ۱۵۷۷ ۵۱۵۱۱۶ ۵/۵۳۵ 3۷۷۵۲6۱۱۵55 ۲ leagues and clubs. _ Be lacking in appropriate => ‏ا‎ ‎se iio =tem Kole oe) «=a ‏رد‎ Lo) alse) eo 356 150611119 Irnnvairicecirig) eicjerits ainel Soecialists:

صفحه 38:
Match’ day tevenues ‏د راد تا‎ jy) AOA

صفحه 39:
per eet) (1, Foods) شرط بندى در محل ‎(On-site gambling)‏ دریافت ورودیه ‎Gate receipts‏ PERRET. فروش كالاهاى با آرم ‎(Licensed Products)‏ q

صفحه 40:
BGs 5 ign) bs ‏ايحاد‎ | ارت سس 1 زایش تكرار مصرف خددات

صفحه 41:
BRONZE (۳ Three-tier System GOLD

صفحه 42:
Gold level = Private car parking = Exclusive entrance = 5-star private dinning ® viewing facilities = Centrally situated lodge with Private toilets = Bar , refrigerator and etc .

صفحه 43:
۱ ۴ تخلیه هیجانی. احساس لذت . ابراز شادی و تفریح سالم " كانون سمبليى جمعى براى احساس وابستكى به يى محيظ اجتماعى 0 ل

صفحه 44:
که ل سطح درآمد مردم شهر , قیمت بلیط , جمعیت شهر . تعداد مسابقات ‎Belcan eon Corser bar opera Rec ecg Foe‏ ترا شکست در ۴ ماه گذشته , داشتن شانس قهرمانی در لیگ , نداشتن شانس سقوط به رده پایین تر , عدم اطمینان مسابقات , پخش زنده مسابقات, شرایط جوی ,زمان انجام مسابقه , مسافت طی شده توسط ار ۱ ‎CML‏ 00 ۱ شناسایی و هویت هواداری

صفحه 45:
‘i ۹ ‏عدم اطمينا‎ ٠ ™ ۳ ‌ 4 ‎ee‏ یا وجهه رویداد ‎2 ‎a‏ ا ‎2000 0 eS aE ‏عوامل تاثیر گذار بر جذب تماشاگر در رویداد ورزشی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏(عوامل ورزشگاه/ ‎Nee,‏

صفحه 46:
۱ ere a ۳2 ۶ 00 1

صفحه 47:
Competitive Balance( CB) ۶ تعادل رقابتی به پیش بینی هواداران در مورد این که چه تيمى برنده خواهد شد اطلاق مى كردد 7 0 ‏رد‎ aoe ‏برابر بازی را شروع می کند .بنابراین در مجموع . نتیجه‎ ee ee ere Oe are * اگر تعادل رقابتی وجود نداشته باشد نتیجه نهایی به نفع یک ‎ery LCE eee Maren Ir‏ ۱ SSNS ere Spe > Cec nO ey 7-16 eel

صفحه 48:
يك سوال ؟ سر ور رل رت در زار رن مر از در ور ملع ار 0

صفحه 49:
نتایج چند پژوهش بل | روزهای غیر تعطیل تا ۱۵ درصد تاثیر منفی ا آلان (۲۰۰۳۴): عدم تاثیر معنادار ار ل 0 POM ‏ا‎ نتبجه : کاهش در تعداد تماشاگران معنادار است ولی در کل از نظر سا رو كت

صفحه 50:
بدرزطر سا س-سرانسی درهر ار" ‎eee‏ ‏بامل از تناشا بران کر زرندادها ی آزرزشی ‎ISS 385‏ 5

صفحه 51:
* تاثیرات پایین بودن سرانه در آمد ملی در کشور ۴ فقدان رویه های متاسب و منطقی قیمت گذاری بر روی محصولات صنعت ورزش کشور ۴ کیفیت پایین امکانات فیزیکی و ویژگی های ورزشگاههای محل ‎wemea) pee‏ ۱ " مديريت نامناسب فرآيند بركزارى رويدادهاى ورزشى * حضور صرفاً طیف های مشخصی از طبقات اجتماعی * عدم امکان حضور بانوان برای تماشای رویدادهای ورزشی * فقدان مدیریت و رویه های مناسب جذب . حفظ و توسعه هواداران

صفحه 52:
صحه گذاری ‎Endorsment‏ Ray pave Sere parva War wee] ca We) Re Sey We ee FCO SST) ‏ورزشی در فروش آنها تأثیر بگذارند.‎ pond vere RE SME roe eon one ‏ا الل ا ل ل‎ lc) ‏در سطح جهان ايجاد كردد.‎ gabe ‏ا ل ا‎ GS 1 ‏م ال‎ پب ا ا ا 0 ا ا ا ‎CRC‏ 0

صفحه 53:
TY of Brodeleasting Rights

صفحه 54:
چهار عامل متمایز کننده صنعت ورزش از ساير صنايع ‎seater aha‏ را ‏* نوع خاص ساختار و نظارت ؛ ‏۴ روابط بازیکتان و مدیریت ‏6 ‎ye)‏ ی ل ‏در ورزش (

صفحه 55:
Television Soorct Ineluscery’s Driver

صفحه 56:
Football World Cup = 1966 England : 47 million viewers = 1998 France : 37 billion viewers = 1998 South Korea- Japan : 50 billion viewers

صفحه 57:
ایجاد تحول در روند دق پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک هزینه‌های حق پخش -بازی‌های تابستانی كل هزيندها در هر سال all Year a 8 Millions

صفحه 58:
تاریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی pre ‏قرارداد‎ ۱۹۸۳ ما ۱۹۸ ۱۹۸ سس ۳۷ errr ”سال ۳ pleas ‏سال‎ ۵ ۶ سال نام شبکه BBC/ITV BBC/ITV BBC/ITV ‏ریز‎ ‎BSKYB ‎BSKYB تعداد پخش حق ی سالانه (میلیون پوند) ay vr 7A) AIS ۱3۷/6۰ ia eat 8 ‏برتر انگلستان‎ عن يو هر مسابقه (میلیون Cos ۳۹ زور رو را زر va

صفحه 59:
The Olympic Broadcast ‏ك2‎ ب ۰ ساعت برنامه " ؟ ميليارد نفر بيننده تلويزيونى ‎ies‏ ا ل

صفحه 60:
The Olympic Broadcast US - 18 hours per viewer Europe - 15-40 hours per viewer Australia - 35 hours per viewer Japan - 32 hours per viewer

صفحه 61:

صفحه 62:
در ایران نه تنها پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود بلکه بخش آنها در تلويزيون به عنوان لطفى از 1 ا ا

صفحه 63:
قوائین بین المللی چه می گویند؟ ‎IB EIB ene ewig 5‏ رت ‎Era‏ ا 0 باشكاهها:مى باشد. ‏أ ‎|W oc‏ ا 0 ‎pea‏ ا ل ا ل ا ك5 ‎ ‎LOM‏ ا سر اه رسيده است) . حق يخش تلويزيونى را حق مشروع صاحبان رويداد ‏ا ال

صفحه 64:
بء ثظر ارات میت ری ‎je BBS‏ ‎ce.‏ رشان ای زر درد ‎Danes‏ ‎SF Xs US‏

صفحه 65:
وجود مشكلات عمده حقوقى در موضوع كبى رايت يا حقوق اثر در كل كشور لت جامع . مدون و لازم الاجرا برای به رسمیت ‎gee cr)‏ ا ‎Pe eee) flere WC eee‏ ماهیت حکومتی و انحصاری بودن سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 00 cer pe Sco RUC U py ore NONE LY EU) ‏فدراسيون ها توسط دولت‎ 00 ‏ا ا ا‎ cy ‏فقدان تقاضای خرید و رقابت شبکه های کابلی خارجی‎ ‏براى اخذ مجوز حق يخش تلويزيونى رويدادهاى ملى ايران‎

صفحه 66:
۱ Oy eet es) ROR CO ROL Be 4) ۱ SIs) ۳ ee |

صفحه 67:
Mobile Rights

صفحه 68:
Mobile Rights = "Mobile Rights" means the right to distribute the Content by Mobile Devices via Mobile

صفحه 69:
Mobile Rights = FIFA world cup South Africa Agreement : 2.4 billion US$

صفحه 70:
Rights All 64 matches All 64 matches All 64 matches All 64 matches : All operators Cire ‏و را‎ sis ae beste 0 ‏وم ر ل‎ five goals of week , video ۳ ۱ Moet Operator (oy 5۳۴ Dentsu اریز Hutchison Orange, Vodafone Territory Germany France ‏مقمدل‎ ‏لیا یات‎ Austria, Denmark, Australia , Hong Kong , India ,واه 8 ای ارس Even ۳۱۳۸۵ نه لالا Cup 2006 اد ‎champ‏ ‏أطكصه1 ‎p‏ ‎Leagu‏ ‎e‏

صفحه 71:
بررسی و مقایسه یک ذ يك تمونه

صفحه 72:
منابع مالى و هزينه هاى سازمان ليك ايران درآمد حاصل از تبلیغات ‎etn‏ ا زارت 0 eres eels) Pa ea ‏ل‎ 0 هويّته داوران و ناظراقٌ هزینه اداری. مصرفی هزینه مراسم و تشریفات هزينه اياب و ذهاب هزینه خرید رایانه حق‌الزحمه پرسنل هزینه مأموریتها خريد لوازم ورزشى

صفحه 73:
منابع مالى و هزينه هاى سازمان ليكد زاين 5 0 (sis UgalS tl Ge pent ™ aa UAE ‏ار‎ LS erat ‏سادرم‎ ‏پر هزینه‌های اداری و مدیریتی‎ 3 0 4 ‏ور مجوز‎ ‏دیگر هزینه‌ها‎ * ۱ و مسابقات به میزبانی سازمان ليك ا ديكر درآمدها

صفحه 74:
1 ye Re Ones ee Bran Carel

صفحه 75:
ل ا

صفحه 76:
000000 غات و حامیان مالی در سازمان لیگ حرفه‌ای ایران و سازمان ليك فوتبال اين

صفحه 77:
0 ee Rel Lely Re sD ned ome eee el ‏در فصل اخير‎

صفحه 78:
j Aiodg 5 (gly 02 2 ‏نير‎ ay 1 ی ین باشکاهها 1 ‎ee‏ ى فوتبال

صفحه 79:
رتبه or} eo fl eer soa ‏ملو ابوت‎ yy) ۸۳ 2 xt ‏لكك‎ ‎V/00 ‎vs ‎07 ۱/۹ 2/1۸

صفحه 80:
! Pay Attention please = Without Money every thing can be neglected!!! = So, Please Do not hesitate to seek Revenue for Your Sport Event!!!

صفحه 81:
2۸۳۷ ۷

صفحه 82:
Thank You for Your !Attention

51,000 تومان