صفحه 1:
مهارتهای مساله یابی و حل خلاق
مسائل سازمانی
x :مدرس
1 فشين ماهوشی
صفحه 2:
بخش اول
wLIs-1
عصر خلاقیت و نوآوري
The age of Innovation
CC aap Dear Te med er pene Str] Be meet
اطلاعات
دوران رشد و توسعه فزاینده ابداعات و اختراعات
ANYON) CWS UNE WL CT) WANE TOD tc
صفحه 3:
ea
21 دراكر: جالشهاى قرن
2 آثین های نوین مدیریت
لالآرقابت رو به افزايش
0200 اا 0
oj slejob >,21, B
ا 0[
۱0
الآ بهره ورى كاركنان
صفحه 4:
ea
خلاقیت 9 po:
مردم دنیا (چیزها) را آن طور که هست نمی بینند بلکه ۰
۱
:خلاقیت *
cee ese tat 5 ۱۳۵
پیشرفت وحتی بقا Rens
حدندم راحا کتته
صفحه 5:
پالایش ایده
خلاق
با
واقعیتهاو
شناخت
= روشنتر
rae RC eB nee ۱
yeah لت
صفحه 6:
| تعاریف خلاقیت و نوآوري
- فرايند توليد ايده هاي نو
es ۳۴ م
۱ 0 - يافتن راه هاي جديد براي حل مسائل
- فرايند عملياتي كردن ايده هاي نو
- تحقق بخشيدن به مفاهيم جديد
( - اجراي راه حل هاي جديد
- عملياتي شدن خلاقیت
صفحه 7:
ر ۳ 53000000 و نوآوري
۱۲0۱۲ محصول -1
possibilities wLlS.l-2 =
71065569 زر
PCOS Ce ee rere) eae)
۱ Meal ii mear Lalla
صفحه 8:
1 ۹ رابطه چهار ۲ با
-
خلاقيت + فرهنك سازماني| -<| نوآوري
5 كك
فرآيند هاإتكنيك ها) 01
خلاقیت فردي و نوآوري
كروهي امکانات محصولء فرآيندء
ل 2
مديريت
صفحه 9:
.1١ تكنيك هاي خلاقيت فردي
2 تكنيك هاي خلاقيت كروهى
3.تکنیک هاي خلاقیت فردي گروهي
صفحه 10:
1 تکنیک slo خلاقیت فردي
صفحه 11:
2 تکنیک هاي خلاقیت کروهي
صفحه 12:
3 تکنیک هاي خلاقیت فردي - گروهي
صفحه 13:
صفحه 14:
oer ا
اگر پیوسته در جست و جوي مسائل نباشید
پس چگونه خواهید دانست که آیا این
مسائل وجود دارد يا نه؟
شركت نفت 12115611/511611 103:21 ميليون ها
0 و اقتصاد و کسب اطلاعات 1۳
ا ا ا 22 22020
ا ا ال ات
eee Cre ed a er eee
صفحه 15:
۱ 3 ۲ 0 fe ae ۹
۱7 Jl> Ly sl alinae asilgis aScl jl Giay
{Pare eee) bee ee) eed eer Se le rere] Bere oc)
.فرصت با خبر شوید
۱ 7 7 0 aS (nolSim Jlis sly
اقدام به تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط 1990 ans
۱
48 Segal کرد بل حای کار اخرات است. حشکل
5 ۱ لل ee
OS ere ee ee ا
را تکمیل کرده است به دست آورد» به دست نمي
.آورد
صفحه 16:
ea
تفکر استدلالي و شهودي هر دو در
(no go al> yo ul - 1
0۲ عقلايي و استدلالي
. حل مسائل واقعی سازمان
صفحه 17:
Peet ot ee) on Peer |
۱۳۱0 شناخت
1
کسییت أثیر گناشتی | خواهد 2
چه زمانیاتفاق افتاد یا خواهد افتاد؟ -3
slisl glail aigS> ۹ ۱
چرا اتفاق افتاد یبا خواهد افتاد؟ -5
۱
صفحه 18:
\
فرضیه سازي درباره وضعیت عوامل
Pee) reer ene CeO] per ee ney | -
ی ا
که نی ايع جديد ۳۳ ۳ شود
aigS> خواهد Srv) ۳ واکنش مدیرتان
نسیت به Srv) ۳ a> Po] ep) Perro)
صفحه 19:
PCY FAY ol, خلق ea
ert ers
خلق راه كارهاي مختلف مستلزم فهرست بندي
راه كارهاي شناخته شده و ايجاد راه كارهاق
اضافي مي باشد.خلق راه كارهاي مختلف تا
حدودي يك امر عقلايي و استدلالي و تا حدودي
شهودي و غیر استدلالي است.. هنگامي که
مهندسان شركت ايل كامييوتر«نيوتن» را كه
ال ا ا re ree) ا
اا xo لل لل 0
Tees Ser eee Lense 30000
.قابلیت اصلي از بین بقیه اتتخاب شد
صفحه 20:
4 انتخاب ol, yu jl کارهاي
wes
هنگامي که مهندسان هوندا براي اولین بار
اس را طراحي كردند كه 55 مايل در هر
0070 كارهاي مختلفي
CEul sl ال ۳
جدید بر هزینه تولید سازگاري با | سيستم هاي
انتقال نيرو و غيره براي تصميم كيري آنان در
cusrl «syol ov? vbul 7 7 |
يك از فن آوري هاي ممكن مي بايست به
لحاظ pal آنها بر اين عوامل» مورد ارزيابي
.قرار مي گرفت
صفحه 21:
A
اجرا bs
پس از آنکه دیدگاه روشني نسبت به
ا ا ا Hi 00
كرده و برنامه sl براي ebil 3 داشتيد
آنكّاه مي توانيد caw) Macs به كار
ال oer] Weel Pert vee
ل ا Ce
. پیش بيني موانع و غلبه بر انها
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
۳
تحقيقات نشان مى دهد كه خلاقيت را مى
ieee OC gear) Pee ere) me) Cr
.موضوع پی برده آند
repere e reret yy ۳
صفحه 25:
مقايسى : دیگران1/1
ترركت ها براى ستاسابى مسائل بالفوه.به
الكوبردارى به صورتى كه توسط شركت زيراكس
ق شده, همراه بانسخه جنرال الکتریک معروف
PUSS eer ee emo wor eee
از نتايج اين مقايسه ها براى ايجاد تغيير و به عنوان
اهداف سم ا 30000000
ابر رقیب خیالی خلق کرد و مورد مقایسه قرار
داد. شرکت های دیگر ابر رقیب مرکب د
و رویه های برتر را در زمینه های مختلف
.دریافت و آنها را ترکیب می
صفحه 26:
cd کارگیریی یشگویانومشاوران22
ol glire ,S29 vbsSiu 9 VLG oaul
وجود دارند که می توانند راهنمای شما
باشند. اغلب جشم انداز و افق تازه اى را
براى شما باز مى كنند.براى مثال ممكن
۳ Be] ۱۳ cul
«ممکن ال 20 انجام آن نباشد
صفحه 27:
=
RIE a Fea ween Cg pereny
SG تكنيك برنامه ريزى راهبردى استاندارد نشان دادن
۱ علایم و سیگنال های ضعیف در بازار
olor> le oa wg cowl 000
Lass GLa] 42 1, ji 2590 Sle Wb aislgs wo b™
Are ret Peel COR Sere PT Cay YS] ECG
را ایفا کند.دو تن از سازندگان مستغلات تصمیم
خود را به = lS Veins Sle wh 211955
ا لل ا ا يي 3 ممح
سال هاى 90-92 به فروش برسانند از مبالغ حاصل
yvsr95l 2 ل oval
الا ل ل ۳
صفحه 28:
جسو جویفر ص4۱
|
:تواند
eee ee er eee Seon eny
.شود
صفحه 29:
Py ee TEL) Fe Orn ©
CU Lege ve vey le re eet er
Wdawy 72 aS nolSe oi,al 5) sybuw
uno azgio iI osle plISL ..922 w
شوند که مسئله ای وجود دارد. افراد
۱ eee ek en eee ee
قبلی تجارب گذشته يا عملکرد سال
زا eee
.مسئله اى آكَاه شوند
صفحه 30:
bank,» اک(
حل هاي جدید مي انجامد
هنگامي که توماس ا رئیس بانك
۱
بازرکانی تاسیس کرد متوچه شد که
موفقيتش ينه در By glusl ۳۳ ماموران
زبردستي كه بتوانند قراردادى را منعقد
کنندبستگی دارد. شش مهارت بعد از
Lb cunis ا ال aS aw
.برای داوطلبان ضرورت حیاتی داشت
صفحه 31:
شش مهارت ضروری برای
داوطلبان
1عتماد بص 9
و
525 1
مهاوتهایقویبیناشخاص(5
pasul Spit Sable معاملانه
صفحه 32:
9
cuniog JL ل ا ا
موجود را با آن مقایسه کنید. چه
اختلاف هایی وجود دارد؟ چرا این
اختلاف ها وجود دارد؟جه مسائل يا
فرصت هايى را اين اختلاف ها را
همراه مى آورد؟
صفحه 33:
2 جك ليست هآ
استفاده ازجك ليست به هنكام بررسى
۱
۰(
اا الا ا لا نالك
2 01216 ) (حفكر جالبى است)
Jd ال ا ا 0 0
تحليل وضعيت طراحى كردند.
صفحه 34:
توفان ف کرعمعکوس/7
i ha rarer ee ge eo ery 9
PIPE Hl iN BAe pa PS eee se]
شروع می شود و به دنبال يك راه حل می کردداما
توفان فكري معكوس با يك واه حل شروع مى شود و به
جست و جوی مسائل بالقوه می بردازد.مانند فقدان
انگیزه در نیروی کار به عبات دیگر شرایط ظاهراً
رضایت بخشی را در نظر می گیرید و سپسن به دنبال اين
می گردید که eine. اين شرايط داواى نقص يا خطا
pore A
صفحه 35:
4 فكاهى و طنز
Pee pera ar PC) eer een per merc et eres Fan ed bere Par ge)
اشعار فکاهی و طنز آمیز درباره آن شرایط بنمایید. برای
۳۳ ۳ ae 0
Man pale jle glyco bl 25S prlois nt gioge ail, SL
ecm ree ne
esis Lb ror 52 Le SSsine 1955 Guugigh sgl yl Lb
در ریورسیتی دچار مشکل هستیم.این مشکل ما با «م»
[۱ Qler 9 2454 we ULL «ao» L 9 Eg ps &
آقا مشکل درست در همین جا در ریورسیتی.وی مخفیانه
eee rb Oe ore bt bes) meee ace ree
عالي توزیع کرد. مسولان شنازمان موضوع را بيكيرى
۳ ees bore Pe See nee) fae Cem ress
24245 Gorges.
صفحه 36:
۱ reer Ey
يك روش موئر برای اشکارسازی
۳ مسائل این است که از کارکنان:
F مشتريان يا دیگر عناصر بخواهیم
طى جريان توفان فكرى فهرستى از
L salpail wyqo a L, wis
.گروهی تهیه کنند
صفحه 37:
۱] رز awl,
Pers perry eer Pee es nk
aimuls aS x8 cno yly Law 955
7۳۴ ۳ eee Pe cre) 2990 است
حتي اكّر اين مسائل و فرصت ها دور
5-0 2 ا
صفحه 38:
ليفائ: قش::/11
Pe Soe) meee] eee Feet) CF eee
.وانمود كنيد كس ديكري هستيد
صفحه 39:
ا 1 ما
از دیدگاه سازمان» برنامه بيشنهادها
فرصت های بیشماری را برای آکاه
شدن از وجود مسائل و به دست
.آوردن راه حل ها فراهم مى سازد
صفحه 40:
تمرینودیگر رویکردها عگروهیو13
ee: 9 را طراحی کرد.يك
عقب نشينى سه روزه ul wb aS
مدیران و زیردستانشان دورهم جمع
ino شوند تا مسائلی را که واحد
كارى مربوط Pee eee ۳
.فصل کرده نمایند
صفحه 41:
۳
:تمرین *
نگارش مشکلات و مسائل فرارو در *
قسمتهاى كارى
00 Nee
صفحه 42:
7 ake
در میانگ ذاشتنپ | دیگران14/1
در میان گذاشتن يك مسئله با کسی
دیگر استفاده از این نظریه است که
.دو فکر بهتر از يك 4S9 |
صفحه 43:
a 7 i &
— را تعریف
١ ده© و براي بك
كلاه ربكي خاصي را
به عنوان 90
صفحه 44:
ee ۰ = Be pee
نه قضاوتي فقط
ها مورد حستحو 500 .
قرار
.مي گیرد
صفحه 45:
تلا ه
براي بیان و جستجوي
Pere ee eee
۳۹ 3
een pets ۳
cul L elles ylglol
Pere rer) A ees A ere
صفحه 46:
صفحه 47:
صفحه 48:
9 7
براي بيان و
جحستحوي
جنبه هاي
صفحه 49:
كلاه ابي ١
ا 0۳ (iy
ساماندهي فرایند
برنامه ريزي براي تفكر
و استفاده ازكلاههاي
صفحه 50:
د 11
از 0 2000
نقتشش را در
0 كروه تغيير مي دهد و نهايتاً تنوع و كثرت
ين
شود.
BPC SCH UME TE TEC PSOMCS CW Cr 7a
So از
خود یا قالب هاي ذهني جدا شده و به
صفحه 51:
تخنيك © كلذه
فكري:
ae} ل 00
الود و تنها چيزهايي را كه مي
4-يكي از محدودیت هاي اصلي در
nas oS مقابله ام آمن*
ا 217 353002
صفحه 52:
بارش ايده ها (طوفان مغزي) :
تكنيك هاى بيشمارى براى كسب اتفاق
تظروجود دارد- از جمله این JS? هاامی
ogui a SoS sh w ulyi 7
Pe ee ee. et Pe ۳ Bry
درباره مسئله تا زمان رسیدن به يك اتفاق
نظر گروهی اشاره کرد طوفان فکری
.مهمترین و متداولترین تکنیک است
1 RCE SF
1 OEM PSI EG TIES E TS Bite
صفحه 53:
ی
ره
1- هيج كس حق قضاوتء ارزيابي يا
3 انتقاد ندارد.
2-هر جه ايده ها دورتراز ذهن,
* بهتر است.
3-هرجه تعداد ايده ها بيشتر »
a ae ee at ae | =
صفحه 54:
Sly» ۱ و
17 Jb 52 0945 Ay oline ra.lac joy
alinuc g JSino Sh J> slp oligS sib;
0
5200 ab 1
0222700000
لت ul >
۳ ulas yog05 oleul >
بهبود عقاید یکدیگر <
صفحه 55:
٠ محيطي براي بيرون ريختن استعدادها فراهم
کنیدبدون عيبجوئي از یکدیگر .عقاید دیگران را
بيذيريد. درمقابل هيج عقيده اي موضع كيري
10000 Ll
مانتند يك ترمز عمل نکنید تا.شرکت کنندگان *
تشویق شوند که عقاید خود را براحتي ابراز
نمايند . مهم نيست كه اين عقايد جقدر دور از
0 g Ywpiwr
صفحه 56:
عقايد زيادي را ايجاد كنيد
ل عقاید زيادي ایجاد کنید . sb غواص
Boerner tres pee mver) meres rey)
15 صدف را رورش دهد نضبت. به آینکه: 0
الي 20 صدف را يرورش دهد.
perp} By? om Bi یکدیگر ۳۳۱/17
0
et Piper Ye PEC et ep eer to
صفحه 57:
صفحه 58:
صفحه 59:
ت۳۳
۰ | 00
۱ سب
اا
یه
صفحه 60:
00000
برای شرکت کنندگان انتخ
نمائیده
صفحه 61:
ب ابا ا 0
Snel
و ** هر شخصی بطور . نر وه اب
et DICE. 0
200011000 8 7
** حضور دیگران خلاقیت را اذ 002000 0
* يك ائتلاف بين عقايد و منبع با
صفحه 62:
<>
تكنيك اسكمير 27ماكى:
0
Combine
0
۱0
Mm KY
نه رهاض 17"
ل 1
صفحه 63:
Substitute -
مواد قبلیبه کار برد؟
<>
صفحه 64:
000
Combine wS5),i
جه ايده هائي را مي توان تركيب كرد'
اكر مخلوط شود جطوراستة؟
چطور است واحدهاي سازمان را باه
ترکیب کنیم؟
چطور است به طور دسته جمعي ... ؟
صفحه 65:
Adapt(adopt)
اقتباس یا انطباق
جستجوي مشابهت ها
ا ل
چه ایده هاي ديگري پیشنهاد مي کنید؟
اين به جه جيزي شبيه است؟
صفحه 66:
Modify(magnify)
NC CoFe bia واي انالا 002 nee
ان ee ee a ae Re dd
CPT Sees emit eeraseryr Spy 1g GH) Cor [pyle
جرا آن را جند برابر نكنيم؟
صفحه 67:
Put toother uses
كنيم؟ =
30
صفحه 68:
Eliminate
کوچکسازيو حذف ۳1۱011016
9
ل ل
BY nee ا ا 0
جه جيز را مي توان حذف كرد؟
Te Ie eed ان
صفحه 69:
یت ۸:۱2
تغيير ترتيب 1162113106
جه مي شود اكر اين سل تغییر داده شود؟
eemC Les C 5
صفحه 70:
به تصویر کشیدنمسئله 16/3
a 0) BN) | ا SUPE tee
pie tee
oes اه كارهاى مختلف
.استفاده كرد
صفحه 71:
كوله بار تجربص174
كوله بار تجربه توسط 56026 1062
eee ey اا ال SPY
اين L, alias YlSauS J> pug, ۳
فضایی از تجربه ۱
|
راه حل هاى بيشتر و بهترى ارايه
صفحه 72:
نمودار استخوانماهئة /18
دياكرام علت و معلولٍ
اا ا ا ۱
me oe ا Pe 00000
می شود *
نه یک نمودار علت 7
* مشخص نمودن مساله
Tay ey cae 0
Peer ye Pie ia
* دسته بندی علل براساس :
0 ne ec
رسم نمودار علت و معلول *
| Teens perc ad
tore ruree ie
صفحه 73:
صفحه 74:
|
= 4 الحيات
cul Gola peri ۳
صفحه 75:
صفحه 76:
wal 7 yogq: rxi0d9w Vd
Ied alice] 5 Leo leak pisses cs ar My salen S32 SI
تشویق میکند pyre pereran از
0000 ا o Seiya سم تمایش رولبط
Rav Oe PRS) Evel Gee per ee
702
0 0 alimoylSriiSJ> a+
PP TPR) IK ا PX SK ee,
-روشی رابرایک اهشحیطه مسئله به دستمدهد 6
0 SnotleS lol a
ی
صفحه 77:
تعریفدوبارم مسئله یا فرصم/20
a duilgi no aS Gull L I, alinne
روش های متعدد تعریف کنید.شاید
ir ere) Cel ۳ ؟7
صفحه 78:
و لا
“9g 2
براى اينكه مطمئن شويد واقعا به
sloal كل ا
.چند روش مختلف بازنویسی کنید
صفحه 79:
فشار و کشش22/9
Pr a ern ee
eee ۳
ا تحلیل کنید
صفحه 80:
برای فشردن يك مسئله يك سری از
پرسش ها را مطرح کنید که با يك کلمه
مثال
برسش: جرا اين كار را مى كنم؟
.ياسخ: زيرا مى خواهم
يرسش: جرا مى خواهم اين كار را انجام دهم؟
.پاسخ: جون رئیسم از من خواسته است
يرسش: جرا رئيسم از من خواسته است اين كار را بكنم؟
ee eee LS Send
صفحه 81:
۳ Le yu jl ل
برسش: اين مسئله درباره جيست؟
ياسخ: فراكيرى تحليل مالى
يرسش: تحليل مالى جيست؟
.ياسخ: حسابدارى و روابط بين حساب ها
يرسش: اصلا فراكيرى جيست؟
... ياسخ: كشف» توسعه و
يرسش: حسابدارى جيست؟
.پاسخ: معنا بخشیدن به عملیات يك سازمان
صفحه 82:
>
7
ow از آنکه تشخیص دادید مسئله ای
وجود دارد آنچه را که درباره آن
۱ مى دافية روی کاغذ ۱
ويزكي هاي مومقعيت مورد نظر را
.نام ببرید
صفحه 83:
>
URES Pree eee meee
Sle Wb! wa 0567 ۳ الگوها
crplins yl jl at L le lula, L
aSruS paw yi Sylogoi Fru no
0d)S aa aS |, gla> yu lulg,
.اید نشان دهد
صفحه 84:
>
ا ا ل
AuS ul ا ا ا 07
59 ال لل 500
albino 551 ا ا 00
و شما علت ان را ببرسيدء als qu احتمالى
Pe es eS) eee Se ee eee) ty
طراحی محصول 2- تبلیغ نامناسب 3- توزیع
غير موثر 4- بالا بودن بيش از حد قیمت 5-
nt ا ا Be SL
صفحه 85:
صفحه 86:
صفحه 87:
صفحه 88:
: پایان بخش دوم
1
* تشخیص مسئله و شناسایی
9 ۱ 1ص Sai 9۳ و Barer
* تمرین عملی طوفان فکری در کارگاه و
کار
صفحه 89:
= یه سازری
jl
auc ,9 Sil ae 26/1
همه فرضيه هايى را كه درباره مسئله به
Lb teil oss! PV peti Fee Sane ere) ts)
معكوس كنيد و سعى كنيةاكسئله را حل
ا PG Mes
براي رسيدن به انديشه هاى تازه براي حل
ا اال ا ا
صفحه 90:
تپ را ریم
برای ماندگاری در شرایط محیطی عصر حاضر خلاقیت
ا ۱
۱
eee) ge | PO Fg Peg ererry | ا Poo Cremer
دارد.نوآوری رمز بقا است.
ل الل ةا
صفحه 91:
lbywls اله
قیاس و استعاره مي توانند cy عنوان
Jibs lvls sly sl aluvy 9
درك بهتر آنها. عمل كنند.اغلب مي
bY ا ا 00
قياس به عمل اوريدء يا ان را به
.صورت استعاره بیان کنید
صفحه 92:
قیاس
roves es Pee I) | ا اا |
sab 2529 lgil yr peitlud aS prs iro lis Jot gull Lando.
استعارة
استعازة توعي كلام ابت كه در آنء دو انديشه)به وسيلة يك نقطه
Cr lenin و ا BRP
Pa rae Peper Fegan errr ares Preller Pn ar
216
pols Egs alias 51 م ۳
Fer Pape nPEN Peery Peer Sn Pare ier pw ate MS Peer S
JI 6391 559 atl yg OL) Sis Gisiw2>161191 «no Sl Sis ol»
تشابه همجنين مي توان براي طرح مقايسه هايي كه راه حل ارائه
هي كتنده استفاده كرد
صفحه 93:
تحلیلرام حلهايگ ذشته 282
1
aS داستان هاي مربوط به اينکه دیگران چگونه
Feet Been ee rece eal erran Fe
۱ Cae rer
نه كاركدرى eg ۳7
۱۳ pee PEP SOT ETRE Sec Ot Par] |
Face ease eel ere mee ieee) eC ee Peer
AOS ل ee
صفحه 94:
3 تداعى 24550601211011
تداعي يعني برقراري يك رابطه ذهني
بين دو شي ء يا دو انديشهء كه براساس
سه قانون اولیه صورت مي گیرد.
1- مجاورت :001211011117)
ا الا اكت
3- تباين 001211251
صفحه 95:
CULL WA Sera) Cee pre ary
Bere eee eros Yep ye er eee ieeri Ot wo rrucingey |
1 Sr Ser eed Py
Ug8LLS arts ualo> cro aS au G09 Jlio
Por Sere eee ee) beet) eer mel ret mB)
PRO) ee Ser vee ee es) Seer ete eat a
glel -ol lial 9 ain jm nS 55 Sy wig cojlal
0 2
eer ee ec see ل
.كاهش هزينه آن يا تركيب آن بيا بيد
صفحه 96:
2 Rye ett pen)
عبارت است از برشمردن كليه صفات يا
۱ ne re ere ey
9 a IL, wlas 0955 L wlao jl sb
تحليل و سعي مي كند به هر جند روش
abo past L, Lgl .ممکن؛
صفحه 97:
با زگشتبه مشترع/32
مي توانيم با روي بركّرداندن از مسائل
مربوط به توليد و روي اوردن به
مسائل لل ل
بین فعالیت هاي خود و مشتریان را
ا ۳
صفحه 98:
با زگشتبه خورشید 337
*" همه جيزهاي فيزيكي را مي توان به معادله هاي انرزي
]2 ا ا ال Beer
cee ey ee ede ا |
تواتیم وابطه بین er ee مسئله را درك کنیم. مثال
& 7 1
لاتكس خامء كارخانه لاستيك: درخت كائوجو
صفحه 99:
جرخه فرصية!34
این فرآيند ۳ Ed تاو ويزكي
آوردن موضوعي كه بتوان آن را در
جلسه توفان فكري بررسي كرد
ee 0 ۳
صفحه 100:
1۳ تعدادي برنامه هاي ۱1 سس bl
براي خلق راه كارها و راه حل هاي
0 كوناكون ا ا
خلاقیت را به فرایند حل مسئله افزود.
م ا كل Re De San)
1062 ۳15۳6۲ به لحاظ محاسبات, برنامه
است.
صفحه 101:
نواوري»نواوري»نواوري در هرمن میلر
هرمن ميلر دومين فرشنده بزرك مبلمان اداري
در آمریکا است. این شركت به عنوان نوارترين
rere eee notre eno ge
algore sy 90 a: 1, 55592 9 Solel MS
و واحد كامل توليد مي كند. يكي از منحصر به
فرد ترين جنبه هاي نواوري اين شركتء تلاش
0 ا
محيعلي) اتجام oe
.مي دهد
صفحه 102:
موعد مقرر 36/10
See rede ED ene Reel al ed
تساه سب دیدن قرب
لاجل براي خلق راه كارهاي مختلف و
برانكيختن كار خلاق» بي نهايت مؤثر است.
جج م rege ors
a
صفحه 103:
0
POSE) een Fs re eee ee Ferre gee ee Pa
مربوط به زمینه اي خاص در زمینه خاص ديگري به
۱ ل ا لا ا
كه در صدد ياقتن راهي براي كشت دانهيهاايا
ee era a pee ay Fer ed FP 7
iloins oh ريم
تجزيه يذير را توليد كرد و بذرها را با فواصل معيني
ail ا
.(شيار) خواباند
صفحه 104:
2 منابع ایده را مشخص كنيد
Wee) eter Cer] it) Bey چا
oe oe ere 7
ها را در داخل مربع هاي كوجك نشان مي
دهندء ورق مي زنم.خودتان را با منايع اشنا
محدود نسازید. مکان هاي جديدي را جست
C Meera Src ary 1
صفحه 105:
با حول سينجكنه خو.د مسئله 39/13
۳ بريسيكنيد
ی
رسیدن به ایده هايي درباره مسئله تان
و چگونگي حل آن استفاده کنید؟
۳۹
Saylasug— a> -2
3- Goylasubro a>
صفحه 106:
0
1 ۱ محصولات یا خدمات
وس ها
چگونه مي توانید آنها را در مقابل رقبا قرار
دهید این تکنيك به شما کمك خواهد کرد.
شبكه شظطرنجي 11013 00
طراحي شد. این شبکه يك ماتریس چهارخانه
اي, مشابه با ماتریس Logos aS cowl cule
PO ee ee eee oe]
Br eee reer] |
صفحه 107:
CUBE yer eens eee po Ova aan
[0 7 eee ere ey
ويزه |
as jla aS cowl Gulic pula curdge sly
۳ pyle نطب بالاي خلاقبت
ايده ها براي تبليغ طرح هاي كلي با كبي
01000 لل ا
9 es oe Pes nO ees
wo vail Ssace job w alos, gle oul L
[۳
صفحه 108:
ا 7 ل 0
از بيرون از سازمان كسي را بياوريد كه جيزي درباره
مسئله نمي داند, شاید كسي از زمینه كاري متفاوت
و يا از شرکت ديگري. چنین شخصي ممکن است
کت ۲۳
|
کاهی ب2 مستله بباندازد او هنور آن آندازه بزرگ
بح
.جه به زبان مي آورد همان راه حل درست باشد
صفحه 109:
0 eee | eee Be ee
Pere Moree rel a Serer eerCeT Cec Me BI Ly
Poe) Oe Pe Cee et Sere we) Creve fod en od
260 ل ا ee ee eC eT |
ai oolaiwl! (nm9)5 9 5259 Sle aul>
تصادفي از تابلوي قفسه بندي مخصوص است.
ea Pee eres Pr Bers ree ot Pa
.بررسي در اين قفسه ها قرار داده مي شود
صفحه 110:
۱ az yids
olusl همواره داراي ايده و فکر است. ايده ها
a eel ae ی
0 .. به سراغ Law
مي آيند. هميشه يك دفترجه یادداشت کوچك
er aire سوس بم هنكامي كه
ees eee ee rer 3 1
fond ۱۳۹ آنها 7 ۳ كنيد!إهمين ١ خالا
صفحه 111:
كوشدادنبه موسيقع46)20
Sore) Oe We Bere en ner Ee iy
Urea! Set Steere ل 00
است. موسيقي در سمت راست مغز شنیده
rapt ie ey) ۳
شهودي است تا استدلالي ry عقلي »
موسيقي عا عن معمولاً ash مي شود
.ترتیب» سمت ادراکي مغز فعال تر شود
صفحه 112:
نقشه کشيذهنی 472
نقشه كشي ذهني در ابتدا توسط «توني
بوزان» از گروه روش هاي يادگيري در
انگلستان oo شد. اين = سس
مي دهد مغز در درجه اول با ۳۳۳
as 9g SUIS ال ا ل 0
يكياجه: كار مي كند.نقشه كشي ذهني يك
.فرآیند فردي توفان فكري است
صفحه 113:
۱ eli
به یافتن راه حل ها براي دسته كاملي از
Sees irra en | eetiqe oy en
محصول a بافدن كارتردهاي ین مت
استفاده نمي شود: كك يك عاد ers
شوینده و سفید کننده Ae سردسازء
cal re) PES
صفحه 114:
تکنيك ناپلنئون49/23
وانمود كنيد كه شما شخص مشهوريٍ
ا ا م ا Po)
شخص حل کنید. شخصیت مقروض شما
7ب 1
Sle wap Law w alice yl wa uw
ere) eed mere Cie Pe Fre | Fe 2
این مسئله روبرو مي شد, چه مي کرد. ؟
صفحه 115:
جستو جويةصاد في سازمانزيافته 50/24
براي بسياري از افراد. يك روش مطلوب
sl» رسیدن oul w هاي جدید این است
که صفحه اي از واژه نامه اي را به طور
aaa yl sl ojlg jl 9 14S jb .9ob05
براي خلق ايده ها به شيوه اي كه از جك
Coe et cred eee) noes
۳۳۹
صفحه 116:
1 eet Pe)
نوع wb ۳ قياس محدود ۹
قياس شخصي است. wy. 55
روش بسعي مي کنید خودتان 87
در موقعیت مربوط درگیر
مشاهده كنيدء شايد از طريق نقش
.بازي كردن
صفحه 117:
توفان فكري در شرکت
مدیران خودشان را به جاي موي سر انسان تصور
ا ا ال ا 0
كردند كه موي سر جه ديدكاهي يه زندكي دارد:
ازاينكه هر روز شسته مي شوم وحشت دارم. من
glgsiew 5! ااا لا 000000
بي روحي مي کنم.بعضي خواهان شامپوي ملایم
براي حفاظت از قسمت انتهاي آسیب دیده موهاي
خود شدند.هر کس احساسات متفاوتي داشت در
aris این امر شامپوي ۹110806 بود كه با
SylS jl aline slag aline slo jlu 1۱
صفحه 118:
۱ Cee ae
هدف از تکنيك تحريك تصويرء به وجود
10۳ ee eee ere pore
Pepe Rv Ces ee ore
sliitwl acuul GbS 9 cond uss
.يك 2 به تصويرها 2 5 مي اكنند
صفحه 119:
> زا
:سعي كنيد آن را | :آن لل x1 [
ts نرم و ملایم
ببافيد تس
آویزان كنيد عمودي
از باد خالي كنيد نشكن
كازدار كنيد اسه كوش
Pees ee eens
تلویزیون as
مورچه شیار
چهار تصل 3
میکروب ولکرو
سر لانسلوت قدرت
صفحه 120:
بط 5428
اصطلاح ربط داشتن عملي است که
طي آن كليه فعاليت هاي ۳
eee eae فهرست
ا ay ey yok were
محصولات جدید در شرکت خودتان به
صفحه 121:
>
وازه هاير بطر و2 )55
ال ا اا فرآيند رابطه
roe) pee re ی ار Pee
ا ل ا ال Pere
دارند. از تكنيك هاي رابطه اجباري,
هنرمندان و نویسندگان و بازاریاب ها که
Fier rr aera! | نامكذاري محصول جديدي
.هستند مي توانند به خوبي استفاده کنند
صفحه 122:
معکوس عکس معکوس56/3
تكنيك معكوس- عكس معكوس مي تواند شناخت
هايي نسبت به راه حل هاي جديد براي يك
مسئله به وجود اورد. با استفاده از يك فعل
۱
|
به این ترتیب خلق شده, حل كنيد. راه حل هاي
این مسئله ممکن است ایده هايي درباره حل
اال ال ال
صفحه 123:
>
CRG Pe) pC Cope peers
last cus 59 aliuc oyb 5. ruilgi ino
مطالبي رابه شكلي که به راحتي قابل
خواندن باشدء مثل خلاصه مقاله ها و كتاب
aS cul onl ل ال >
0 LS, wLlasl 9 al ۳
.اوري کنید
صفحه 124:
یافتنرام حلمسئلم در 59/33
خوابو رویا
| oligS lb 099 jl WEI yguusal yulegs
براي برورش ايده ها استفاده مي كرد. روي
01 ee re ge Ey ene)
ل ل ل ee eee
Pe pred Pee Sere Ler) خواب فرو مي رفت.
Peer ee) mele etme Sie ree EE Nop)
روي كف اتاق مي ريخت. وي مدعي بود كه اين
روش ب اد كمك مي كتد نا با استفاده أز فعاليت
اا اا ال eraser ery
wh ا ال ا ا ال dho5ji.
صفحه 125:
60/3451 dLis_i
Peete) | ee) ee eer eer ee
50 ee oe ee eed eee er] Cemetery
مسئله محدود كند. با تكنيك دو كلمه يا
| oer as) ۳ عبارت
و ترات مناك telat
از كاهش غعيبت 9 تاكنون نوانسته ايد
2010-00-6
.حل اين مسثئله خلق كنيد
صفحه 126:
2 واژه هاي
متنا وب
تخفیف ات
کسر کردن re
کر داخل نیست
کم کردن خر یت
مختصر كردن كمبود
محدود كردن ود
صفحه 127:
ل ا ۳0
Sir) ل 0 ل 10200
ايجاد py eve) . براي مثال ممکن است 01۳
قطاعي به صورت سه بعدي ظاهر شود و
در حال حرکت در فضا چرخش نیز داشته
باشد.
صفحه 128:
000 Jb obs. Vigiw jl nial de
500 eee ere) Poe Re
هاي جديدي به بار آورد Pi eepiee] Peper ast er)
eres eet) Per are reenoe ne
متداول ترين جك ليست براي خلق ايده هاي
اسبورن طراحي شد و آن هنگامي بود که وي
.در Sb شرکت بزرگ تبليغاتي شراکت داشت.
صفحه 129:
>
تجسم 6337
ان ار
Be es re مختلف أست. به
Cet) CS i eer ee ee we)
OS ee SSO emer Lee 00
هایتان را ببندید و مسئله را در ذهنتان مجسم
ا ا ل ل 0 00ت
ا 000
بررسي کنید. چه راه حل هايي را مي توانید
مشاهده كنيد؟
صفحه 130:
JIRA eeeeY Eee eee
Pe serra er) Caen aec i ae eeeerins] Eee |
مي شودء جه ييامدهايي خواهد داشت؟» براي
مثال چه مي شود اگر سال آینده يك میلیون
۱ خود با به فروش برسانید؟ بر
Peeper cae See ae cr B) گذارد؟
yl تكنيك مي تواند ابزار قدرتمندي باشد مدیریت
Cs ere emer eer) By ل ا ال 7 9
eee etc we bok oa ee oem be ie
1۱۳ 7 ieee ray rer rs een
MS تكيه مي Srp al, sla yuiSlo.
صفحه 131:
9 Lee od
Pow) aT Ps) OPO Bo) a) pees eee] pe mok Ser
خارجي و ناتوانايي در دستيابي به محصولات
جديدجهت عرضه سريع و به موقع در بازار»
تصمیم گرفت عملیات طراحي خود را بازسازي
eee awa ی
(010 ) رأ باسك ميليارد د 0
کرد.)]) شامل يك کارخانه توليدي است که
ro Lb adygl aigas asbs ssleraul,s |
همزمان با طراحي يك خودروي جديد توسعه داد
Fy ااال ا ال ا الل ال
صفحه 132:
راهنماي سريع تكنيك هاي مطلوب
تداعي/ تداعي آزاد
Reem eee) gre een SYP By TTB.)
۱۳ ۷ ۳۵ ۳۳۱ ۱۳۹0 ۱ ۱۳ ۳ ک
ae TS een rer recy
۱ ۳ TRO ES ETSY CE aes
CC OPALOWIS Koc NUNS SOT Br SSt War toC TB)
.فرآيندهاي معمولي ایده هاي زيادي به وجود نمي آورند
صفحه 133:
See
۱7 9۱ ۳۰ ۱ ۱ ras. Perri py فان فكري
.نیاز است
۱ eel - Sk le ELE
۳ ir ral Veep)
براي درك موضوعات ذیربط در مسائل پیچیده» و براي 55
spy die da) APO
صفحه 134:
کر رایخ راز
صفحه 135:
كروهي
ل ل الل 0
ارائه کند
0000
Ke ۳ >29 5052100
Pern ey باشند راحنتر آنرا میی ذیرند
Roe es COW ee ender Mets ا bere)
4 كاركزوهييم تلاشگستردم تر در امر جستو
.جو و يزوهش كمكموكند
00 ewe) پذیریمتعا ۳
A PR Pon Ry 2 م100
7
صفحه 136:
(0
1 252220 Bole re
0 See
RE gma ا Oe
۱ Ped Bh ME Cre eee) |
0111 1 1 1 [1 1
mee ا
001 ere Ferro
گروه: فرآیند توفان فكري با يك گروه 6 تا 12
ل الا ا ااال
صفحه 137:
۱27 0 0
نگارش فكري شكلي از توفان فكري است که
اصول اوليه توفن فكري در مورد آن مصداق
دارد. شرکت 0000 خود را براي حل
مسئله اي معين روي آن مي نويسند و آن را
۱
معيني با بررسي نظرات ديكّران ايده خود را
روي كاغذ نوشته و به نفر بعدي مي
pen We per ا SG
elles as Vauisy ogg: by UL S> ols
.ماقبل خود است
صفحه 138:
سبد نگاوش ف کر 67/2
۱
ا ۹ ۳
كروه 6 تا8 نفري دور ميز نشسته اند نظرات
eee ا ل ۱
نویسند هرگاه شرکت کننده اي 4 ایده نوشت
مي تواند کاغذ ب 00
(no oI,91 Ll 0
ادامه دهند.در نهایت همه افراد باید کاغذ خود
را با يكي از كاغذهاي روي ميز مبادله كنند.
صفحه 139:
69/5 9Masjlw eur
از اين تكنيك اغلب در برنامه هاي خلاقیت و
0
است:
1- تجسم يك نیاز خاص به تغییر
رل 9
Pager pear) ل ا
eae eee) ل تك تك افراد انجام
داد و تصاویر ذهني حاصله را به گروه ارائه کرد
یا تحت سرپرستي يك فرد به اجرا درآورد.
صفحه 140:
>
00
روش قدرتمندي براي توسعه مفاهيم
پیشرفت است و هنگامي روي مي دهد
كه كروه به راه حل هاي ۳
ااا ۳
برمي كردد تا برنامه اي را براي عملي
Peers Cor bere] ropecy
.موضوعات مشکل افرین را حل مي کند
صفحه 141:
۳1
دوایر خلاقیت/71
7 Pee TSC Te Se
۳ .n2.8 Silbuc I> sl» oS
298 Qhinr.9> yols sylS sla ano;
٠١ .هم مي أيند
صفحه 142:
روشت کم کاغذ 72/8
1
در سال 1925 سي .«سي کرافورد روش تکه
Peer Pris Pers Per eels 1
است 3۳۳ 067 نام آن a خاطر ۳ ۳1
ey Coe ea rere ae ita
۳ است که شركت كنندكان sb oul
خود را روي آنها مي نويسند.اين كروه مي
تواند از هر تعداد افراد تشكيل شود.هرجه
بيشترباشد بهتراست زيرا زمان اختصاص
Le onl gl> sly aish ۹ 11
صفحه 143:
9 تكنيك دلفي
در این فرآیند پرسشنامه اي براساس
برداشت هايي از يك موقعيت براي
ق ا ل [oe
يكايك آنها جمع آوري و خلاصه مي شود و
خلاصه يباسخ ها همراه با رهنمودهايي به
هريك ل 0
فرايند جند بار تكرار مي شودتا يك اتفاق
نظر كلي حاصل شود.
صفحه 144:
Oe تا ید راز
این تكنيك در ابتدا به عنوان بخشي از فرآیند
شد.این تکنيك هنگامي مفید است که گروه
حتي بعد از استفاده از دیگر فرآيندهاي
خلاق مانند 00 فكري پا داستان نويسي
۱ 7
صفحه 145:
>
روشكاريا75/1
در اين روش به جاي ايده هايي كه تغيير
(24D) (no Cundgo آفرینندگان ايده ها
oe) OO] PCS] Peer See ore! Peaeere y
sul iS از این مسئله بود که هر يك
ازاعضاي گروه حوزه كاري 9
نظر مي گیرد و يك گالري ایده خلق مي
yopre 52 9 uS 7 0[
By. Sy
صفحه 146:
تکنيك گوردرلینتلج76/12
اين تكکنيك توسط ells گوردون ۳ شرکت
لت اي آرتور دي woe Lb Ji. خاص
Pree ee yee Cer ۳
برخورد با متفاهيم انتزاعي پیدا مي کنند,
ا Sb w 000
۱
اي سب
.دادن حوزه دید و چشم اندازه تشویق کند
صفحه 147:
۷ ear.) | Serene)
سیستم هاي نرم افزاري يا سخت افزاري
ا ا Cer
را ۱۳
قدرت گروه ها براي انجام كارهاي خلاق
ا 2 ۱۳
ار
كروهي براي gl aS cuss slesiLs
ا ا ال ل ال
صفحه 148:
cA
78/14 & ouks gilli
0 ey pepe me Oe eee etree Fy
است كه در ان» مسئله اي روي يك تابلو يا
گروه ۱ ea eee el ees Cee
مي توانند افکار خود را که قبلاً بر روي
كارت هاي ۳ نوشته 00
اضافه کنند.مزیت مهم آن این است که همه
0 uS pro Ja>> L, oll
علاقه اختصاصي نسبت به راه حل هايي كه
ee Ltn ال ال ا ا
صفحه 149:
محر كهايايدم ها 79/15
حامیان يا محرك هاي ایده بي نهایت براي خلق
aS (nolSim Jlic sly» rite 10020 Le ou!
استیو کانج مشاور توسعه محصول, براي كمك
به حل کنندگان مسئله براي اختراع چاشني هاي
G9 ous aid 4S rors a, Life Saver 22> 09[
Pert) Sieber enema er 1 et Cem so] |
نمونه هايي از ميوه هاي نااشنا و نمونه هايي
لا ا 0 ا ل
io] LECTC Se ا ا اللا CC)
ل ا ا يم
صفحه 150:
98
ی
در اين تكنيك,مديران:نمايندكان فني و ديكر كاركنان
هلدز ددر21]5 512 حل مسبائل متشكيلا كلسة
net Sine) ال ا 9
اا م ما 9
باشد كارهاي بهتر و بيشتري انجام خواهد
شد.شرکت نرم افزاري میکروکامپیوتر 1711
سازنده برنامه 1101:67() که به مصرف کنندگان
7 FN Bn Yer PEN SOON COS
جك هاي خود را به وسيله اين برنامه بنويسيد و
ا لي PONE DK Ra 22010101
Pe 7 اال
صفحه 151:
7 a
SUSE Spee) ee eer pany
ea
در گروه نوآوري درون شركتي, مسئولان
اجرايي ارشد از شركت هاي مختلف به
رهبري يك مشاور نوآوري» تشکیل جلسه
مي دهند تا مسائل شرکت را به روش
ابتكاري حل و فصل کنند.چنین گروه sla
هايي در اروپا به ویژه نروژ ودانمارك
بسیار متداول هستند و در ایالات متحده
aul ano .نیز به تدریج رواج
صفحه 152:
لاسنه شیر 82/18
oa هاادر مقابل _شيرنها: oo
Pa ere eae 0010000
9g (LB op )oouw gus sl alien
مناظره خود را با دیگر اعضاي گروه
.(شيرها) انجام مي دهد
صفحه 153:
9 تكنيك شكوفه نيلوفرآبيء يا
قفا
یاسواماتسوموراء رئیس بخش تحقیقات مدیریت
Rope reno Wier seer) re ee oe
طراحي كرد. كلبرك هاي شكوفه نيلوفر آبي
Sen ee Soe ee ay
opr sbul L woul Go yupid alas yl
p> orlaial r590 sla opau Lb abioc wl
برنامه هاي كامييوتري: بخش هايي از يك
7 ا ا
بندي كرد كه يك موضوع اصلي براي استخراج
ل 1
صفحه 154:
روشتوفان ف کر 84/20
1- شرکتنندگان ف رصدادم میشود قبلاز Po]
[Espey ee keeny ۱
بر رويكاغذ.ه سر شوق بيايند
ل الك لل ال oe) ۳ هر ۳7 افراد 0
داوطلباند ايدم هايخود را با صدايبلند
.بخوانند
0 0 ساعتيعدوافراد ا Pe
خواهند داد cay ور وه i.
تجزیم و تخل بیدگاد هایارائه ۳ ۳ لین4
a e5-Y arg Ls olpor a2 a+ alad
duly sno فرهنگي ادامه ۱۳ ۳ 3 dass.
صفحه 155:
Lew Jao از ۳ مدز
5 و
eK SE
Kp sSi9j 5159? lows VS jlo oo bw Sulos
ارائه شد.يك ماتریس که در محور عمودي آن
۳ 199 9513949 wolass 10 j19g WLosuiro
شده است. در محور ۳
۱۳ Jl SS افقي دسته
فاعل هاء قيودء افعال و... درج شده
قرار دادن دسته اي از ويژگي ها در مقابل
1 gl> 20> sl oul > sl aiwo.
صفحه 156:
2 روش 771112
هيروشي ناكاشي بعد از سال ها اموزش
ل ا ل 00
شركت يخش برنامه هاي راديويي 5
or s) ۳ طراحي کرد. يا آنکه این
روش بك فرآيند ۱۳۹۳۹۳ بسن اما همانند
مي شود oS یب ادغام و
جدا شوند و در نتيجه ايده هاي جديد خلق
صفحه 157:
0 2-5-0 5
00 ل CeCe Arte
سازمان يافته اي براي خلق ايده ها
است. از اين تكنيك مي توان براي از
ا اص يسم
1۱۳7 ال ل qulis
.کرد
صفحه 158:
كت
فيلييسر6 6 88/24
0 0 ا ل meee)
ا ا ا
pet eee ye ea atc ge ene een
به كروه هاي SPR NO On eS
۱ cro eami L798
MUS pe sles slell ys axl, 21,51 lz 95
eee) Sc SPEC Ta SE meer)
ا لب ote
0
صفحه 159:
89/25 Ls lg i Is F gus 5
عكکسبرداري
گشت و گذار توأم با عکس برداري از اصول
مشابه با شبیه سازي تصويري استفاده مي
كند. دراين روش از شركت كنندكان خواسته
مي شود به جاي استفاده ازتصاوی رآماده براي
ا ا ا ل ۳ 7
دوربين يولارويد در منطقه اطراف قدم بزنند
و از راه حل هاي احتمالي يا استعاره هاي
ee) عكسبرداري كنند. ۳۳
كه اعضاي كروه مجدداً تشكيل جلسه مي
td! ee) ae et Dy لل ا ال ا
صفحه 160:
>
تكنيك كار تّتسنجاقم )90/2
0000 كت نام کارت سنجاقي در
موسسه بالت فرانکفورت 5 به وجود
Pa a ۹ On|
توفان فكري اقتباس كرده aul بر پایه
تكنيك خلاقیت ديگري موسوم به ۳۹
انسار اسدوار اس
اين مدل توفان فكري سازماندهي سريع ايده
اها راافزاهم مي آورد
صفحه 161:
>
سناريونويسي91/2
۱
Sense ee Ree ee 0ت
درباره آینده بالقوه شرکت.سناریو نويسي
ce, 7
قابل توجهي نياز دارد. فكر كردن درباره
احتمالات آینده بسیار حائز اهمیت است. اغلب
USS ees eee Ses Leer)
مختلف براي شرايط احتمالي مختلف آينده
.استفاده مي شود
صفحه 162:
شرح دهنده
توسعه اقتصاد
جهاني
00
جغرافياي سياسي
سناريوي الف: آینده کشور تحت
الشعاع لقتصاد نفت و كاز است
۳۳۹
اقتصادي
ان فحنا
اا بي ثباتي نرخ ارز
oe sae
کند یا معکوس سازي سیاست
ا ee dal
تتش بین آمریکا و اروپاي
غربي؛ بهره برداري از اين تنش
توسط روسیه
سناريوي ب: منافع نفت و كاز به جيب
0
اا پیشرفت هايي در جهت
تجدید ساختار
۵
نوسانات دوره لي در تورم و نرخ
ارز
[۱ eres crs
DP Og ا
9 زارف
52200000
0200
صفحه 163:
۳0
ار
رشد تقاضا براي نفت 90
رشد تقاضا براي گاز 966
ae دستاوردهایحاصل از برتري اوپك
" توسعه درياي شمال و درياي برنت
"" عملیات قوي بالاست بعد از 4990
On ملي: نامطمتن » شناور
ا تجدید ساختار اقتصادي
2 فقیت تعداد اندكي از نوآوریها
ا Pre
تك
" رشد تقاضا براي نفت 960
شد تقاضا براي گاز 968
" افزایش قدرت اوپك
" توسعه درياي شمال و درياي برنت
" گسترش گاز0006000
9
02000
re
Pee ec
ee eel nero!
RSE ا oa
096
صفحه 164:
سناريوي ج: كشور در جهاني تحت فشار
مبارزه مي كند
[۱ ey oy
OECD 5/1% رشد
بي ثباتي در تورم و نرخ ارز
دنياي پر از تتش بي ثبات: رشد حمایت
دولتي ملي كرايي
تأكيد بر كنترل هاي دولتي
تخریب تجارت و روابط بین شرق و
غرب
Be lS oe er Ere ee)
۱ Tee FS ee
PONS ee Rep ene
OECD 5/3-3% رشد
تورم و نرخ ارز نسبتاً ثابت
توافقهاي حاصل از روابط سياسي پایدار
بآ
کشیده شدن بیشتر 601260۷ به
۱
صفحه 165:
رشد تقاضا براي نفت:960
شد تقاضا براي گاز:960
زه لت براي 0
تأخیر افتادن توسعه درياي برنت
انه
52000
PRS St Pete ES Sc eens
تحت مالكيت دولت
0
تجدید ساختار اقتصادي
nen ۱
۱
""رشد تقاضا براي نفت:960
ار تن
از دست دادن قدرت و انجام اوبك
كند شدن توسعه درياي شمالء و درياي برنت
0000000 ae
خصوصي سازي بعضي از عملیات تحت
53000017
عزم ملي قوي و يويا
ساختار اقتصادي
۳
اهميت بيشتر كاز نسبت به نفت
۱
صفحه 166:
590150
این تکنيك در موسسه باتل فرانکفورت
المان طراحي شد. حروف .511 يك سر
دازه زاذر ران الماتي تشكيل مي دهد
که ترجمه آن به زبان فارسي 020
| متوالي اجزاي
مسئله» اين تكنيك شبيه به ديكر كونه
HON,
اند.
صفحه 167:
eee ey See eret eee) coca) رز
داستان نويسي بر روي تابلوي ديواري روش
0 5559 Ylogi ys —nitne aid QL jlu
Ce od ere oe Roel: Sams. Se
راحتي مي توان ان را اصلاح كرد. در همه
eS مراحل ا ا ا
راه کارها و انتخاب از بين انها موثر واقع
.مي شود
صفحه 168:
له
مطاله فرآيندهايخلاق حلمسثله 94/30
asd. ۳[ خلاق شكلي از توفان
كر ارو ا يب Pim
| م ا ا PRR Cap) PRS oer
دارد و از اين تكنيك ها كمك مي كيرد تا ذهن
ero rece wie a Sele eed Ieper) ea |
See 0 برقرار كند. هدف
دوگانه را 0 ا cul
صفحه 169:
ea
11 روش 2
pl ا KJ yivgy
مبدع ان يعيني جيروكاواكيتا كه در ان موقع
اف
آوري توکیو بود نامگذاري شد. از روش اولیه
كامي كره هو يا روش كاغذ باطله براي خلق
5 ااا لا ا
|1050 خام استفاده شد. لل
۱ a Oe ne Od eee a reid oo]
Pe Fee ren eros res
تسش ات شتاساتي مسئله وزاة حل مسئلة
صفحه 170:
صفحه 171:
صفحه 172:
تغییر در کانونهای مورد توجه مدیران
صفحه 173:
Pe ates le بررسی
ey انجام شده نشان می دهد که ايران
-< 0 مواد غذايى ۳ ۳۳ 506 7
2 مواد غذایی که هر شبانه روز در
كشور به هدر مى رود ۳۳۳ 1600
sl obs ۱ , در صورتی که
PPO re pv pte ee merit se
سالهای اخیر, 3900 aes 00000
صفحه 174:
eee] | وری ساعت کار طبق آمار
رسمى منتشر شده توسط golro
-علمی: ساعات 0 00 زاين
ا ص نت
- اين رقم در كره جنوبى به 54 تا
0ساعت و در آمريكا 36 تا 40
ساعت در هفته است در صورتیکه
uae Solely Le wlio » ~
wo wtiw12 LF 8 ay Sian
ree DW) | آمار | Ps res 051901
صفحه 175:
۳
ae oa در زمینه مصرف"
۱ ۳۱ ارائه شده نرخ
دنياست. جنانجه مصرف انرزى در
| د Pew
مصرف سرانه انرژی در چین 33,
.در هند 19 و اندونزی 14 wo باشد
صفحه 176:
اه
۲ اتلاف را می توان به پنچ
1- اتلاف در جریان توا
: Fo ere ما
و تا 1 1 10 a
al (0 A از
5- اتلاف ناشى از
صفحه 177: