کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواداستارتاپ و کارآفرینی

مهارت های مساله یابی و حل خلاق مسائل سازمانی

صفحه 1:
مهارتهای مساله یابی و حل خلاق مسائل سازمانی ‎x‏ :مدرس 1 فشين ماهوشی

صفحه 2:
بخش اول wLIs-1 عصر خلاقیت و نوآوري ‎The age of Innovation‏ CC aap Dear Te med er pene Str] Be meet ‏اطلاعات‎ دوران رشد و توسعه فزاینده ابداعات و اختراعات ANYON) CWS UNE WL CT) WANE TOD tc

صفحه 3:
ea 21 ‏دراكر: جالشهاى قرن‎ 2 آثین های نوین مدیریت لالآرقابت رو به افزايش 0200 ‏اا‎ 0 oj slejob >,21, B ا 0[ ۱0 الآ بهره ورى كاركنان

صفحه 4:
ea ‏خلاقیت‎ 9 po: مردم دنیا (چیزها) را آن طور که هست نمی بینند بلکه ۰ ۱ :خلاقیت * ‎cee ese tat 5‏ ۱۳۵ پیشرفت وحتی بقا ‎Rens‏ ‏حدندم راحا کتته

صفحه 5:
پالایش ایده خلاق با واقعیتهاو شناخت = روشنتر ‎rae RC eB nee‏ ۱ ‎yeah‏ لت

صفحه 6:
| تعاریف خلاقیت و نوآوري - فرايند توليد ايده هاي نو ‎es ۳۴‏ م ۱ 0 - يافتن راه هاي جديد براي حل مسائل - فرايند عملياتي كردن ايده هاي نو - تحقق بخشيدن به مفاهيم جديد ( - اجراي راه حل هاي جديد - عملياتي شدن خلاقیت

صفحه 7:
ر ۳ 53000000 و نوآوري ۱۲0۱۲ ‏محصول‎ -1 possibilities wLlS.l-2 = 71065569 ‏زر‎ PCOS Ce ee rere) eae) ۱ Meal ii mear Lalla

صفحه 8:
1 ۹ رابطه چهار ۲ با - خلاقيت + فرهنك سازماني| -<| نوآوري 5 كك فرآيند هاإتكنيك ها) 01 خلاقیت فردي و نوآوري كروهي امکانات محصولء فرآيندء ل 2 مديريت

صفحه 9:
‎.1١‏ تكنيك هاي خلاقيت فردي 2 تكنيك هاي خلاقيت كروهى 3.تکنیک هاي خلاقیت فردي گروهي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
1 تکنیک ‎slo‏ خلاقیت فردي

صفحه 11:
2 تکنیک هاي خلاقیت کروهي

صفحه 12:
3 تکنیک هاي خلاقیت فردي - گروهي

صفحه 13:

صفحه 14:
oer ‏ا‎ اگر پیوسته در جست و جوي مسائل نباشید پس چگونه خواهید دانست که آیا این مسائل وجود دارد يا نه؟ شركت نفت 12115611/511611 103:21 ميليون ها 0 و اقتصاد و کسب اطلاعات 1۳ ا ا ا 22 22020 ا ا ال ات eee Cre ed a er eee

صفحه 15:
۱ 3 ۲ 0 fe ae ۹ ۱7 Jl> Ly sl alinae asilgis aScl jl Giay {Pare eee) bee ee) eed eer Se le rere] Bere oc) ‏.فرصت با خبر شوید‎ ۱ 7 7 0 aS (nolSim Jlis sly ‏اقدام به تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط‎ 1990 ans ۱ 48 Segal ‏کرد بل حای کار اخرات است. حشکل‎ 5 ۱ ‏لل‎ ee OS ere ee ee ‏ا‎ ‏را تکمیل کرده است به دست آورد» به دست نمي‎ ‏.آورد‎

صفحه 16:
ea تفکر استدلالي و شهودي هر دو در ‎(no go al> yo ul -‏ 1 0۲ عقلايي و استدلالي . حل مسائل واقعی سازمان

صفحه 17:
Peet ot ee) on Peer | ۱۳۱0 ‏شناخت‎ 1 کسییت أثیر گناشتی | خواهد 2 چه زمانیاتفاق افتاد یا خواهد افتاد؟ -3 ‎slisl glail aigS>‏ ۹ ۱ چرا اتفاق افتاد یبا خواهد افتاد؟ -5 ۱

صفحه 18:
\ فرضیه سازي درباره وضعیت عوامل ‎Pee) reer ene CeO] per ee ney | -‏ ی ا که نی ايع جديد ۳۳ ۳ شود ‎aigS>‏ خواهد ‎Srv)‏ ۳ واکنش مدیرتان نسیت به ‎Srv) ۳ a> Po] ep) Perro)‏

صفحه 19:
PCY FAY ol, ‏خلق‎ ea ert ers خلق راه كارهاي مختلف مستلزم فهرست بندي راه كارهاي شناخته شده و ايجاد راه كارهاق اضافي مي باشد.خلق راه كارهاي مختلف تا حدودي يك امر عقلايي و استدلالي و تا حدودي شهودي و غیر استدلالي است.. هنگامي که مهندسان شركت ايل كامييوتر«نيوتن» را كه ال ا ا ‎re ree)‏ ا اا ‎xo‏ لل لل 0 ‎Tees Ser eee Lense‏ 30000 .قابلیت اصلي از بین بقیه اتتخاب شد

صفحه 20:
4 انتخاب ‎ol, yu jl‏ کارهاي wes هنگامي که مهندسان هوندا براي اولین بار اس را طراحي كردند كه 55 مايل در هر 0070 كارهاي مختلفي ‎CEul sl‏ ال ۳ جدید بر هزینه تولید سازگاري با | سيستم هاي انتقال نيرو و غيره براي تصميم كيري آنان در ‎cusrl «syol ov? vbul‏ 7 7 | يك از فن آوري هاي ممكن مي بايست به لحاظ ‎pal‏ آنها بر اين عوامل» مورد ارزيابي .قرار مي گرفت

صفحه 21:
A ‏اجرا‎ bs پس از آنکه دیدگاه روشني نسبت به ا ا ا ‎Hi‏ 00 كرده و برنامه ‎sl‏ براي ‎ebil‏ 3 داشتيد آنكّاه مي توانيد ‎caw) Macs‏ به كار ال ‎oer] Weel Pert vee‏ ل ا ‎Ce‏ ‏. پیش بيني موانع و غلبه بر انها

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
۳ تحقيقات نشان مى دهد كه خلاقيت را مى ‎ieee OC gear) Pee ere) me) Cr‏ .موضوع پی برده آند ‎repere e reret yy‏ ۳

صفحه 25:
مقايسى : دیگران1/1 ترركت ها براى ستاسابى مسائل بالفوه.به الكوبردارى به صورتى كه توسط شركت زيراكس ق شده, همراه بانسخه جنرال الکتریک معروف ‎PUSS eer ee emo wor eee‏ از نتايج اين مقايسه ها براى ايجاد تغيير و به عنوان اهداف سم ا 30000000 ابر رقیب خیالی خلق کرد و مورد مقایسه قرار داد. شرکت های دیگر ابر رقیب مرکب د و رویه های برتر را در زمینه های مختلف .دریافت و آنها را ترکیب می

صفحه 26:
‎cd‏ کارگیریی یشگویان‌ومشاوران22 ‎ol glire ,S29 vbsSiu 9 VLG oaul ‏وجود دارند که می توانند راهنمای شما‎ ‏باشند. اغلب جشم انداز و افق تازه اى را‎ ‏براى شما باز مى كنند.براى مثال ممكن‎ ۳ Be] ۱۳ cul ‏«ممکن ال 20 انجام آن نباشد‎

صفحه 27:
= RIE a Fea ween Cg pereny ‎SG‏ تكنيك برنامه ريزى راهبردى استاندارد نشان دادن ۱ علایم و سیگنال های ضعیف در بازار ‎olor> le oa wg cowl‏ 000 ‎Lass GLa] 42 1, ji 2590 Sle Wb aislgs wo b™ Are ret Peel COR Sere PT Cay YS] ECG ‏را ایفا کند.دو تن از سازندگان مستغلات تصمیم‎ ‏خود را به‎ = lS Veins Sle wh 211955 ‏ا لل ا ا يي 3 ممح سال هاى 90-92 به فروش برسانند از مبالغ حاصل ‎yvsr95l‏ 2 ل ‎oval‏ ‏الا ل ل ۳

صفحه 28:
جسو جوی‌فر ص4۱ | :تواند eee ee er eee Seon eny ‏.شود‎

صفحه 29:
Py ee TEL) Fe Orn © CU Lege ve vey le re eet er Wdawy 72 aS nolSe oi,al 5) sybuw uno azgio iI osle plISL ..922 w ‏شوند که مسئله ای وجود دارد. افراد‎ ۱ eee ek en eee ee ‏قبلی تجارب گذشته يا عملکرد سال‎ ‏زا‎ eee ‏.مسئله اى آكَاه شوند‎

صفحه 30:
‎bank,»‏ اک( حل هاي جدید مي انجامد ‏هنگامي که توماس ا رئیس بانك ۱ بازرکانی تاسیس کرد متوچه شد که موفقيتش ينه در ‎By glusl‏ ۳۳ ماموران زبردستي كه بتوانند قراردادى را منعقد کنندبستگی دارد. شش مهارت بعد از ‎Lb cunis‏ ا ال ‎aS aw‏ .برای داوطلبان ضرورت حیاتی داشت

صفحه 31:
شش مهارت ضروری برای داوطلبان 1عتماد بص 9 و 525 1 مهاوت‌های‌قویبیناشخاص(5 ‎pasul Spit Sable‏ معاملانه

صفحه 32:
9 ‎cuniog JL‏ ل ا ا موجود را با آن مقایسه کنید. چه اختلاف هایی وجود دارد؟ چرا این اختلاف ها وجود دارد؟جه مسائل يا فرصت هايى را اين اختلاف ها را همراه مى آورد؟

صفحه 33:
2 جك ليست هآ استفاده ازجك ليست به هنكام بررسى ۱ ۰( اا الا ا لا نالك 2 01216 ) (حفكر جالبى است) ‎Jd‏ ال ا ا 0 0 تحليل وضعيت طراحى كردند.

صفحه 34:
توفان ف کرعمعکوس/7 ‎i ha rarer ee ge eo ery‏ 9 ‎PIPE Hl iN BAe pa PS eee se]‏ شروع می شود و به دنبال يك راه حل می کردداما توفان فكري معكوس با يك واه حل شروع مى شود و به جست و جوی مسائل بالقوه می بردازد.مانند فقدان انگیزه در نیروی کار به عبات دیگر شرایط ظاهراً رضایت بخشی را در نظر می گیرید و سپسن به دنبال اين می گردید که ‎eine.‏ اين شرايط داواى نقص يا خطا pore A

صفحه 35:
4 فكاهى و طنز Pee pera ar PC) eer een per merc et eres Fan ed bere Par ge) ‏اشعار فکاهی و طنز آمیز درباره آن شرایط بنمایید. برای‎ ۳۳ ۳ ae 0 Man pale jle glyco bl 25S prlois nt gioge ail, SL ecm ree ne esis Lb ror 52 Le SSsine 1955 Guugigh sgl yl Lb ‏در ریورسیتی دچار مشکل هستیم.این مشکل ما با «م»‎ [۱ Qler 9 2454 we ULL «ao» L 9 Eg ps & ‏آقا مشکل درست در همین جا در ریورسیتی.وی مخفیانه‎ eee rb Oe ore bt bes) meee ace ree ‏عالي توزیع کرد. مسولان شنازمان موضوع را بيكيرى‎ ۳ ees bore Pe See nee) fae Cem ress 24245 Gorges.

صفحه 36:
۱ reer Ey ‏يك روش موئر برای اشکارسازی‎ ۳ ‏مسائل این است که از کارکنان:‎ F ‏مشتريان يا دیگر عناصر بخواهیم‎ ‏طى جريان توفان فكرى فهرستى از‎ L salpail wyqo a L, wis ‏.گروهی تهیه کنند‎

صفحه 37:
۱] ‏رز‎ awl, Pers perry eer Pee es nk aimuls aS x8 cno yly Law 955 7۳۴ ۳ eee Pe cre) 2990 ‏است‎ ‏حتي اكّر اين مسائل و فرصت ها دور‎ 5-0 2 ‏ا‎

صفحه 38:
ليفائ: قش::/11 ‎Pe Soe) meee] eee Feet) CF eee‏ .وانمود كنيد كس ديكري هستيد

صفحه 39:
ا 1 ما از دیدگاه سازمان» برنامه بيشنهادها فرصت های بیشماری را برای آکاه شدن از وجود مسائل و به دست .آوردن راه حل ها فراهم مى سازد

صفحه 40:
تمرین‌ودیگر رویکردها عگروهیو13 ‎ee: 9‏ را طراحی کرد.يك عقب نشينى سه روزه ‎ul wb aS‏ مدیران و زیردستانشان دورهم جمع ‎ino‏ شوند تا مسائلی را که واحد كارى مربوط ‎Pee eee‏ ۳ .فصل کرده نمایند

صفحه 41:
۳ :تمرین * نگارش مشکلات و مسائل فرارو در * قسمتهاى كارى 00 Nee

صفحه 42:
7 ake در میان‌گ ذاشتن‌پ | دیگران14/1 در میان گذاشتن يك مسئله با کسی دیگر استفاده از این نظریه است که .دو فکر بهتر از يك ‎4S9‏ |

صفحه 43:
‎a 7 i &‏ — را تعریف ‎١‏ ده© و براي بك كلاه ربكي خاصي را به عنوان 90

صفحه 44:
ee ۰ = Be pee ‏نه قضاوتي فقط‎ ‏ها مورد حستحو‎ 500 . ‏قرار‎ ‏.مي گیرد‎

صفحه 45:
تلا ه براي بیان و جستجوي ‎Pere ee eee‏ ۳۹ 3 ‎een pets‏ ۳ ‎cul L elles ylglol‏ ‎Pere rer) A ees A ere‏

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
9 7 براي بيان و جحستحوي جنبه هاي

صفحه 49:
كلاه ابي ‎١‏ ا 0۳ ‎(iy‏ ‏ساماندهي فرایند برنامه ريزي براي تفكر و استفاده ازكلاههاي

صفحه 50:
د 11 از 0 2000 نقتشش را در 0 كروه تغيير مي دهد و نهايتاً تنوع و كثرت ين شود. BPC SCH UME TE TEC PSOMCS CW Cr 7a So ‏از‎ ‏خود یا قالب هاي ذهني جدا شده و به‎

صفحه 51:
تخنيك © كلذه فكري: ‎ae}‏ ل 00 الود و تنها چيزهايي را كه مي 4-يكي از محدودیت هاي اصلي در ‎nas oS‏ مقابله ام آمن* ا 217 353002

صفحه 52:
بارش ايده ها (طوفان مغزي) : تكنيك هاى بيشمارى براى كسب اتفاق تظروجود دارد- از جمله این ‎JS?‏ هاامی ‎ogui a SoS sh w ulyi‏ 7 ‎Pe ee ee. et Pe ۳ Bry‏ درباره مسئله تا زمان رسیدن به يك اتفاق نظر گروهی اشاره کرد طوفان فکری .مهمترین و متداولترین تکنیک است 1 RCE SF 1 OEM PSI EG TIES E TS Bite

صفحه 53:
ی ره 1- هيج كس حق قضاوتء ارزيابي يا 3 انتقاد ندارد. 2-هر جه ايده ها دورتراز ذهن, * بهتر است. 3-هرجه تعداد ايده ها بيشتر » a ae ee at ae | =

صفحه 54:
Sly» ۱ ‏و‎ ‎17 Jb 52 0945 Ay oline ra.lac joy alinuc g JSino Sh J> slp oligS sib; 0 5200 ab 1 0222700000 ‏لت‎ ul > ۳ ulas yog05 oleul > ‏بهبود عقاید یکدیگر‎ <

صفحه 55:
‎٠‏ محيطي براي بيرون ريختن استعدادها فراهم کنیدبدون عيبجوئي از یکدیگر .عقاید دیگران را بيذيريد. درمقابل هيج عقيده اي موضع كيري ‎10000 Ll ‏مانتند يك ترمز عمل نکنید تا.شرکت کنندگان‎ * ‏تشویق شوند که عقاید خود را براحتي ابراز‎ ‏نمايند . مهم نيست كه اين عقايد جقدر دور از‎ 0 g Ywpiwr

صفحه 56:
عقايد زيادي را ايجاد كنيد ل عقاید زيادي ایجاد کنید . ‎sb‏ غواص Boerner tres pee mver) meres rey) 15 ‏صدف را رورش دهد نضبت. به آینکه:‎ 0 ‏الي 20 صدف را يرورش دهد.‎ perp} By? om Bi ‏یکدیگر‎ ۳۳۱/17 0 et Piper Ye PEC et ep eer to

صفحه 57:

صفحه 58:

صفحه 59:
ت۳۳ ۰ | 00 ۱ سب اا یه

صفحه 60:
00000 برای شرکت کنندگان انتخ نمائیده

صفحه 61:
ب ابا ا 0 Snel و ** هر شخصی بطور . نر وه اب ‎et DICE.‏ 0 200011000 8 7 ** حضور دیگران خلاقیت را اذ 002000 0 * يك ائتلاف بين عقايد و منبع با

صفحه 62:
<> تكنيك اسكمير ‏ 27ماكى: 0 ‎Combine‏ ‏0 ‏۱0 ‎Mm KY‏ نه رهاض 17" ل 1

صفحه 63:
Substitute - مواد قبلیبه کار برد؟ <>

صفحه 64:
000 Combine wS5),i ‏جه ايده هائي را مي توان تركيب كرد'‎ ‏اكر مخلوط شود جطوراستة؟‎ ‏چطور است واحدهاي سازمان را باه‎ ‏ترکیب کنیم؟‎ چطور است به طور دسته جمعي ... ؟

صفحه 65:
Adapt(adopt) ‏اقتباس یا انطباق‎ ‏جستجوي مشابهت ها‎ ‏ا ل‎ ‏چه ایده هاي ديگري پیشنهاد مي کنید؟‎ اين به جه جيزي شبيه است؟

صفحه 66:
Modify(magnify) NC CoFe bia ‏واي انالا‎ 002 nee ‏ان‎ ee ee a ae Re dd CPT Sees emit eeraseryr Spy 1g GH) Cor [pyle ‏جرا آن را جند برابر نكنيم؟‎

صفحه 67:
Put toother uses ‏كنيم؟‎ = 30

صفحه 68:
Eliminate کوچک‌سازيو حذف ۳1۱011016 9 ل ل ‎BY nee‏ ا ا 0 جه جيز را مي توان حذف كرد؟ ‎Te Ie eed‏ ان

صفحه 69:
یت ۸:۱2 تغيير ترتيب 1162113106 جه مي شود اكر اين سل تغییر داده شود؟ ‎eemC Les C‏ 5

صفحه 70:
به تصویر کشیدن‌مسئله 16/3 ‎a 0) BN)‏ | ا ‎SUPE tee‏ ‎pie tee‏ ‎oes‏ اه كارهاى مختلف .استفاده كرد

صفحه 71:
كوله بار تجربص174 كوله بار تجربه توسط 56026 1062 ‎eee ey‏ اا ال ‎SPY‏ ‏اين ‎L, alias YlSauS J> pug,‏ ۳ فضایی از تجربه ۱ | راه حل هاى بيشتر و بهترى ارايه

صفحه 72:
نمودار استخوانماهئة /18 دياكرام علت و معلولٍ اا ا ا ۱ ‎me oe‏ ا ‎Pe‏ 00000 می شود * نه یک نمودار علت 7 * مشخص نمودن مساله ‎Tay ey cae‏ 0 ‎Peer ye Pie ia‏ * دسته بندی علل براساس : 0 ne ec ‏رسم نمودار علت و معلول‎ * | Teens perc ad tore ruree ie

صفحه 73:

صفحه 74:
| = 4 الحيات cul Gola peri ۳

صفحه 75:

صفحه 76:
wal 7 yogq: rxi0d9w Vd Ied alice] 5 Leo leak pisses cs ar My salen S32 SI ‏تشویق می‌کند‎ pyre pereran ‏از‎ ‎0000 ‏ا‎ o Seiya ‏سم تمایش رولبط‎ Rav Oe PRS) Evel Gee per ee 702 0 0 alimoylSriiSJ> a+ PP TPR) IK ‏ا‎ PX SK ee, -روشی رابرایک اهش‌حیطه مسئله به دستم‌دهد 6 0 SnotleS lol a ‏ی‎

صفحه 77:
تعریفدوبارم مسئله یا فرصم/20 ‎a duilgi no aS Gull L I, alinne‏ روش های متعدد تعریف کنید.شاید ‎ir ere) Cel‏ ۳ ؟7

صفحه 78:
و لا ‎“9g 2‏ براى اينكه مطمئن شويد واقعا به ‎sloal‏ كل ا .چند روش مختلف بازنویسی کنید

صفحه 79:
فشار و کشش22/9 ‎Pr a ern ee‏ ‎eee‏ ۳ ا تحلیل کنید

صفحه 80:
برای فشردن يك مسئله يك سری از پرسش ها را مطرح کنید که با يك کلمه مثال برسش: جرا اين كار را مى كنم؟ .ياسخ: زيرا مى خواهم يرسش: جرا مى خواهم اين كار را انجام دهم؟ .پاسخ: جون رئیسم از من خواسته است يرسش: جرا رئيسم از من خواسته است اين كار را بكنم؟ ‎ee eee LS Send‏

صفحه 81:
۳ Le yu jl ‏ل‎ برسش: اين مسئله درباره جيست؟ ياسخ: فراكيرى تحليل مالى يرسش: تحليل مالى جيست؟ .ياسخ: حسابدارى و روابط بين حساب ها يرسش: اصلا فراكيرى جيست؟ ... ياسخ: كشف» توسعه و يرسش: حسابدارى جيست؟ .پاسخ: معنا بخشیدن به عملیات يك سازمان

صفحه 82:
> 7 ‎ow‏ از آنکه تشخیص دادید مسئله ای وجود دارد آنچه را که درباره آن ۱ مى دافية روی کاغذ ۱ ويزكي هاي مومقعيت مورد نظر را .نام ببرید

صفحه 83:
> URES Pree eee meee ‎Sle Wb! wa‏ 0567 ۳ الگوها ‎crplins yl jl at L le lula, L‏ ‎aSruS paw yi Sylogoi Fru no‏ ‎0d)S aa aS |, gla> yu lulg,‏ .اید نشان دهد

صفحه 84:
> ا ا ل ‎AuS ul‏ ا ا ا 07 59 ال لل 500 ‎albino 551‏ ا ا 00 و شما علت ان را ببرسيدء ‎als qu‏ احتمالى ‎Pe es eS) eee Se ee eee) ty‏ طراحی محصول 2- تبلیغ نامناسب 3- توزیع غير موثر 4- بالا بودن بيش از حد قیمت 5- ‎nt‏ ا ا ‎Be SL‏

صفحه 85:

صفحه 86:

صفحه 87:

صفحه 88:
: پایان بخش دوم 1 * تشخیص مسئله و شناسایی 9 ۱ 1ص ‎Sai‏ 9۳ و ‎Barer‏ ‏* تمرین عملی طوفان فکری در کارگاه و کار

صفحه 89:
= یه سازری ‎jl‏ ‎auc ,9 Sil ae 26/1‏ همه فرضيه هايى را كه درباره مسئله به ‎Lb teil oss! PV peti Fee Sane ere) ts)‏ معكوس كنيد و سعى كنيةاكسئله را حل ا ‎PG Mes‏ براي رسيدن به انديشه هاى تازه براي حل ا اال ا ا

صفحه 90:
تپ را ریم برای ماندگاری در شرایط محیطی عصر حاضر خلاقیت ا ۱ ۱ ‎eee) ge | PO Fg Peg ererry‏ | ا ‎Poo Cremer‏ دارد.نوآوری رمز بقا است. ل الل ةا

صفحه 91:
‎lbywls‏ اله ‏قیاس و استعاره مي توانند ‎cy‏ عنوان ‎Jibs lvls sly sl aluvy‏ 9 درك بهتر آنها. عمل كنند.اغلب مي ‎bY‏ ا ا 00 قياس به عمل اوريدء يا ان را به .صورت استعاره بیان کنید

صفحه 92:
قیاس ‎roves es Pee I)‏ | ا اا | ‎sab 2529 lgil yr peitlud aS prs iro lis Jot gull Lando.‏ استعارة استعازة توعي كلام ابت كه در آنء دو انديشه)به وسيلة يك نقطه ‎Cr lenin‏ و ا ‎BRP‏ ‎Pa rae Peper Fegan errr ares Preller Pn ar‏ 216 ‎pols Egs alias‏ 51 م ۳ ‎Fer Pape nPEN Peery Peer Sn Pare ier pw ate MS Peer S‏ ‎JI 6391 559 atl yg OL) Sis Gisiw2>161191 «no Sl Sis ol»‏ تشابه همجنين مي توان براي طرح مقايسه هايي كه راه حل ارائه هي كتنده استفاده كرد

صفحه 93:
تحلیل‌رام حل‌هاي‌گ ذشته 282 1 ‎aS‏ داستان هاي مربوط به اينکه دیگران چگونه Feet Been ee rece eal erran Fe ۱ Cae rer نه كاركدرى ‎eg‏ ۳7 ۱۳ pee PEP SOT ETRE Sec Ot Par] | Face ease eel ere mee ieee) eC ee Peer AOS ‏ل‎ ee

صفحه 94:
3 تداعى 24550601211011 تداعي يعني برقراري يك رابطه ذهني بين دو شي ء يا دو انديشهء كه براساس سه قانون اولیه صورت مي گیرد. 1- مجاورت :001211011117) ا الا اكت 3- تباين 001211251

صفحه 95:
CULL WA Sera) Cee pre ary Bere eee eros Yep ye er eee ieeri Ot wo rrucingey | 1 Sr Ser eed Py Ug8LLS arts ualo> cro aS au G09 Jlio Por Sere eee ee) beet) eer mel ret mB) PRO) ee Ser vee ee es) Seer ete eat a glel -ol lial 9 ain jm nS 55 Sy wig cojlal 0 2 eer ee ec see ‏ل‎ .كاهش هزينه آن يا تركيب آن بيا بيد

صفحه 96:
2 Rye ett pen) ‏عبارت است از برشمردن كليه صفات يا‎ ۱ ne re ere ey 9 a IL, wlas 0955 L wlao jl sb ‏تحليل و سعي مي كند به هر جند روش‎ abo past L, Lgl ‏.ممکن؛‎

صفحه 97:
با زگشتبه مشترع/32 مي توانيم با روي بركّرداندن از مسائل مربوط به توليد و روي اوردن به مسائل لل ل بین فعالیت هاي خود و مشتریان را ا ۳

صفحه 98:
با زگشتبه خورشید 337 *" همه جيزهاي فيزيكي را مي توان به معادله هاي انرزي ]2 ا ا ال ‎Beer‏ ‎cee ey ee ede‏ ا | تواتیم وابطه بین ‎er ee‏ مسئله را درك کنیم. مثال & 7 1 لاتكس خامء كارخانه لاستيك: درخت كائوجو

صفحه 99:
جرخه فرصية!34 این فرآيند ۳ ‎Ed‏ تاو ويزكي آوردن موضوعي كه بتوان آن را در جلسه توفان فكري بررسي كرد ‎ee‏ 0 ۳

صفحه 100:
1۳ ‏تعدادي برنامه هاي ۱1 سس‎ bl ‏براي خلق راه كارها و راه حل هاي‎ 0 ‏كوناكون ا ا‎ ‏خلاقیت را به فرایند حل مسئله افزود.‎ ‏م ا كل‎ Re De San) 1062 ۳15۳6۲ ‏به لحاظ محاسبات, برنامه‎ است.

صفحه 101:
نواوري»نواوري»نواوري در هرمن میلر هرمن ميلر دومين فرشنده بزرك مبلمان اداري در آمریکا است. این شركت به عنوان نوارترين ‎rere eee notre eno ge‏ algore sy 90 a: 1, 55592 9 Solel MS ‏و واحد كامل توليد مي كند. يكي از منحصر به‎ ‏فرد ترين جنبه هاي نواوري اين شركتء تلاش‎ 0 ‏ا‎ ‏محيعلي) اتجام‎ oe .مي دهد

صفحه 102:
موعد مقرر 36/10 See rede ED ene Reel al ed ‏تساه سب دیدن قرب‎ ‏لاجل براي خلق راه كارهاي مختلف و‎ ‏برانكيختن كار خلاق» بي نهايت مؤثر است.‎ ‏جج م‎ rege ors a

صفحه 103:
0 POSE) een Fs re eee ee Ferre gee ee Pa ‏مربوط به زمینه اي خاص در زمینه خاص ديگري به‎ ۱ ‏ل ا لا ا‎ كه در صدد ياقتن راهي براي كشت دانهيهاايا ‎ee era a pee ay Fer ed FP‏ 7 ‎iloins oh‏ ريم تجزيه يذير را توليد كرد و بذرها را با فواصل معيني ‎ail‏ ا ‏.(شيار) خواباند

صفحه 104:
2 منابع ایده را مشخص كنيد ‎Wee) eter Cer] it) Bey‏ چا ‎oe oe ere‏ 7 ها را در داخل مربع هاي كوجك نشان مي دهندء ورق مي زنم.خودتان را با منايع اشنا محدود نسازید. مکان هاي جديدي را جست ‎C Meera Src ary‏ 1

صفحه 105:
با حول سينجكنه خو.د مسئله 39/13 ۳ بريسيكنيد ی رسیدن به ایده هايي درباره مسئله تان و چگونگي حل آن استفاده کنید؟ ۳۹ ‎Saylasug— a>‏ -2 3- Goylasubro a>

صفحه 106:
0 1 ۱ محصولات یا خدمات وس ها چگونه مي توانید آنها را در مقابل رقبا قرار دهید این تکنيك به شما کمك خواهد کرد. شبكه شظطرنجي 11013 00 طراحي شد. این شبکه يك ماتریس چهارخانه اي, مشابه با ماتریس ‎Logos aS cowl cule‏ ‎PO ee ee eee oe]‏ Br eee reer] |

صفحه 107:
CUBE yer eens eee po Ova aan [0 7 eee ere ey ‏ويزه‎ | as jla aS cowl Gulic pula curdge sly ۳ pyle ‏نطب بالاي خلاقبت‎ ‏ايده ها براي تبليغ طرح هاي كلي با كبي‎ 01000 ‏لل ا‎ 9 es oe Pes nO ees wo vail Ssace job w alos, gle oul L [۳

صفحه 108:
ا 7 ل 0 از بيرون از سازمان كسي را بياوريد كه جيزي درباره مسئله نمي داند, شاید كسي از زمینه كاري متفاوت و يا از شرکت ديگري. چنین شخصي ممکن است کت ۲۳ | کاهی ب2 مستله بباندازد او هنور آن آندازه بزرگ بح .جه به زبان مي آورد همان راه حل درست باشد

صفحه 109:
0 eee | eee Be ee Pere Moree rel a Serer eerCeT Cec Me BI Ly Poe) Oe Pe Cee et Sere we) Creve fod en od 260 ‏ل ا‎ ee ee eC eT | ai oolaiwl! (nm9)5 9 5259 Sle aul> تصادفي از تابلوي قفسه بندي مخصوص است. ‎ea Pee eres Pr Bers ree ot Pa‏ .بررسي در اين قفسه ها قرار داده مي شود

صفحه 110:
۱ az yids ‎olusl‏ همواره داراي ايده و فکر است. ايده ها ‎a eel ae‏ ی ‏0 .. به سراغ ‎Law‏ ‏مي آيند. هميشه يك دفترجه یادداشت کوچك ‎er aire‏ سوس بم هنكامي كه ‎ees eee ee rer 3 1 ‎fond ۱۳۹‏ آنها 7 ۳ كنيد!إهمين ‎١‏ خالا

صفحه 111:
كوشدادنبه موسيقع46)20 ‎Sore) Oe We Bere en ner Ee iy‏ ‎Urea! Set Steere‏ ل 00 است. موسيقي در سمت راست مغز شنیده ‎rapt ie ey)‏ ۳ شهودي است تا استدلالي ‎ry‏ عقلي » موسيقي عا عن معمولاً ‎ash‏ مي شود .ترتیب» سمت ادراکي مغز فعال تر شود

صفحه 112:
نقشه کشيذهنی 472 نقشه كشي ذهني در ابتدا توسط «توني بوزان» از گروه روش هاي يادگيري در انگلستان ‎oo‏ شد. اين = سس مي دهد مغز در درجه اول با ۳۳۳ ‎as 9g SUIS‏ ال ا ل 0 يكياجه: كار مي كند.نقشه كشي ذهني يك .فرآیند فردي توفان فكري است

صفحه 113:
۱ eli ‏به یافتن راه حل ها براي دسته كاملي از‎ Sees irra en | eetiqe oy en ‏محصول‎ a ‏بافدن كارتردهاي ین مت‎ ‏استفاده نمي شود: كك يك عاد‎ ers ‏شوینده و سفید کننده‎ Ae ‏سردسازء‎ ‎cal re) PES

صفحه 114:
تکنيك ناپلنئون49/23 وانمود كنيد كه شما شخص مشهوريٍ ا ا م ا ‎Po)‏ ‏شخص حل کنید. شخصیت مقروض شما 7ب 1 ‎Sle wap Law w alice yl wa uw‏ ‎ere) eed mere Cie Pe Fre | Fe‏ 2 این مسئله روبرو مي شد, چه مي کرد. ؟

صفحه 115:
جستو جويةصاد في سازمانزيافته 50/24 براي بسياري از افراد. يك روش مطلوب ‎sl»‏ رسیدن ‎oul w‏ هاي جدید این است که صفحه اي از واژه نامه اي را به طور ‎aaa yl sl ojlg jl 9 14S jb .9ob05‏ براي خلق ايده ها به شيوه اي كه از جك ‎Coe et cred eee) noes‏ ۳۳۹

صفحه 116:
1 eet Pe) نوع ‎wb‏ ۳ قياس محدود ۹ قياس شخصي است. ‎wy.‏ 55 روش بسعي مي کنید خودتان 87 در موقعیت مربوط درگیر مشاهده كنيدء شايد از طريق نقش .بازي كردن

صفحه 117:
توفان فكري در شرکت مدیران خودشان را به جاي موي سر انسان تصور ا ا ال ا 0 كردند كه موي سر جه ديدكاهي يه زندكي دارد: ازاينكه هر روز شسته مي شوم وحشت دارم. من ‎glgsiew 5!‏ ااا لا 000000 بي روحي مي کنم.بعضي خواهان شامپوي ملایم براي حفاظت از قسمت انتهاي آسیب دیده موهاي خود شدند.هر کس احساسات متفاوتي داشت در ‎aris‏ این امر شامپوي ۹110806 بود كه با ‎SylS jl aline slag aline slo jlu‏ 1۱

صفحه 118:
۱ Cee ae ‏هدف از تکنيك تحريك تصويرء به وجود‎ 10۳ ee eee ere pore Pepe Rv Ces ee ore sliitwl acuul GbS 9 cond uss ‏.يك 2 به تصويرها 2 5 مي اكنند‎

صفحه 119:
> زا :سعي كنيد آن را | :آن لل ‎x1‏ [ ‎ts‏ نرم و ملایم ببافيد تس آویزان كنيد عمودي از باد خالي كنيد نشكن كازدار كنيد اسه كوش ‎Pees ee eens‏ تلویزیون ‎as‏ ‏مورچه شیار چهار تصل 3 میکروب ولکرو سر لانسلوت قدرت

صفحه 120:
بط 5428 اصطلاح ربط داشتن عملي است که طي آن كليه فعاليت هاي ۳ ‎eee eae‏ فهرست ا ‎ay ey yok were‏ محصولات جدید در شرکت خودتان به

صفحه 121:
> وازه هاير بطر و2 )55 ال ا اا فرآيند رابطه ‎roe) pee re‏ ی ار ‎Pee‏ ‏ا ل ا ال ‎Pere‏ ‏دارند. از تكنيك هاي رابطه اجباري, هنرمندان و نویسندگان و بازاریاب ها که ‎Fier rr aera!‏ | نامكذاري محصول جديدي .هستند مي توانند به خوبي استفاده کنند

صفحه 122:
معکوس عکس معکوس56/3 تكنيك معكوس- عكس معكوس مي تواند شناخت هايي نسبت به راه حل هاي جديد براي يك مسئله به وجود اورد. با استفاده از يك فعل ۱ | به این ترتیب خلق شده, حل كنيد. راه حل هاي این مسئله ممکن است ایده هايي درباره حل اال ال ال

صفحه 123:
> CRG Pe) pC Cope peers last cus 59 aliuc oyb 5. ruilgi ino ‏مطالبي رابه شكلي که به راحتي قابل‎ ‏خواندن باشدء مثل خلاصه مقاله ها و كتاب‎ aS cul onl ‏ل ال‎ > 0 LS, wLlasl 9 al ۳ ‏.اوري کنید‎

صفحه 124:
یافتن‌رام حل‌مسئلم در 59/33 خوابو رویا | oligS lb 099 jl WEI yguusal yulegs ‏براي برورش ايده ها استفاده مي كرد. روي‎ 01 ee re ge Ey ene) ‏ل ل ل‎ ee eee Pe pred Pee Sere Ler) ‏خواب فرو مي رفت.‎ Peer ee) mele etme Sie ree EE Nop) ‏روي كف اتاق مي ريخت. وي مدعي بود كه اين‎ ‏روش ب اد كمك مي كتد نا با استفاده أز فعاليت‎ ‏اا اا ال‎ eraser ery wh ‏ا ال ا ا ال‎ dho5ji.

صفحه 125:
60/3451 dLis_i Peete) | ee) ee eer eer ee 50 ee oe ee eed eee er] Cemetery ‏مسئله محدود كند. با تكنيك دو كلمه يا‎ | oer as) ۳ ‏عبارت‎ ‏و ترات مناك‎ telat از كاهش غعيبت 9 تاكنون نوانسته ايد 2010-00-6 .حل اين مسثئله خلق كنيد

صفحه 126:
2 واژه هاي متنا وب تخفیف ات کسر کردن ‎re‏ ‏کر داخل نیست کم کردن خر یت مختصر كردن كمبود محدود كردن ود

صفحه 127:
ل ا ۳0 ‎Sir)‏ ل 0 ل 10200 ايجاد ‎py eve)‏ . براي مثال ممکن است 01۳ قطاعي به صورت سه بعدي ظاهر شود و در حال حرکت در فضا چرخش نیز داشته باشد.

صفحه 128:
000 Jb obs. Vigiw jl nial de 500 eee ere) Poe Re ‏هاي جديدي به بار آورد‎ Pi eepiee] Peper ast er) eres eet) Per are reenoe ne متداول ترين جك ليست براي خلق ايده هاي اسبورن طراحي شد و آن هنگامي بود که وي .در ‎Sb‏ شرکت بزرگ تبليغاتي شراکت داشت.

صفحه 129:
> تجسم 6337 ان ار ‎Be es re‏ مختلف أست. به ‎Cet) CS i eer ee ee we)‏ ‎OS ee SSO emer Lee‏ 00 هایتان را ببندید و مسئله را در ذهنتان مجسم ا ا ل ل 0 00ت ا 000 بررسي کنید. چه راه حل هايي را مي توانید مشاهده كنيد؟

صفحه 130:
JIRA eeeeY Eee eee ‎Pe serra er) Caen aec i ae eeeerins] Eee |‏ مي شودء جه ييامدهايي خواهد داشت؟» براي مثال چه مي شود اگر سال آینده يك میلیون ‏۱ خود با به فروش برسانید؟ بر ‎Peeper cae See ae cr B)‏ گذارد؟ ‎yl‏ تكنيك مي تواند ابزار قدرتمندي باشد مدیریت ‎Cs ere emer eer) By‏ ل ا ال 7 9 ‎eee etc we bok oa ee oem be ie‏ ‎1۱۳ 7 ieee ray rer rs een MS ‏تكيه مي‎ Srp al, sla yuiSlo.

صفحه 131:
9 Lee od Pow) aT Ps) OPO Bo) a) pees eee] pe mok Ser ‏خارجي و ناتوانايي در دستيابي به محصولات‎ ‏جديدجهت عرضه سريع و به موقع در بازار»‎ تصمیم گرفت عملیات طراحي خود را بازسازي ‎eee awa‏ ی (010 ) رأ باسك ميليارد د 0 کرد.)]) شامل يك کارخانه توليدي است که ‎ro Lb adygl aigas asbs ssleraul,s‏ | همزمان با طراحي يك خودروي جديد توسعه داد ‎Fy‏ ااال ا ال ا الل ال

صفحه 132:
راهنماي سريع تكنيك هاي مطلوب تداعي/ تداعي آزاد Reem eee) gre een SYP By TTB.) ۱۳ ۷ ۳۵ ۳۳۱ ۱۳۹0 ۱ ۱۳ ۳ ‏ک‎ ‎ae TS een rer recy ۱ ۳ TRO ES ETSY CE aes CC OPALOWIS Koc NUNS SOT Br SSt War toC TB) ‏.فرآيندهاي معمولي ایده هاي زيادي به وجود نمي آورند‎

صفحه 133:
See ۱7 9۱ ۳۰ ۱ ۱ ras. Perri py ‏فان فكري‎ ‏.نیاز است‎ ۱ eel - Sk le ELE ۳ ir ral Veep) ‏براي درك موضوعات ذیربط در مسائل پیچیده» و براي‎ 55 spy die da) APO

صفحه 134:
کر رایخ راز

صفحه 135:
كروهي ل ل الل 0 ارائه کند 0000 ‎Ke ۳‏ >29 5052100 ‎Pern ey‏ باشند راحنتر آن‌را میی ذیرند Roe es COW ee ender Mets ‏ا‎ bere) 4 ‏كاركزوهييم تلاش‌گستردم تر در امر جستو‎ ‏.جو و يزوهش كمكموكند‎ 00 ewe) ‏پذیریمتعا‎ ۳ ‎A PR Pon Ry 2‏ م100 7

صفحه 136:
(0 1 252220 Bole re 0 See RE gma ‏ا‎ Oe ۱ Ped Bh ME Cre eee) | 0111 1 1 1 [1 1 mee ‏ا‎ ‎001 ere Ferro گروه: فرآیند توفان فكري با يك گروه 6 تا 12 ل الا ا ااال

صفحه 137:
۱27 0 0 نگارش فكري شكلي از توفان فكري است که اصول اوليه توفن فكري در مورد آن مصداق دارد. شرکت 0000 خود را براي حل مسئله اي معين روي آن مي نويسند و آن را ۱ معيني با بررسي نظرات ديكّران ايده خود را روي كاغذ نوشته و به نفر بعدي مي pen We per ‏ا‎ SG elles as Vauisy ogg: by UL S> ols ‏.ماقبل خود است‎

صفحه 138:
سبد نگاوش ف کر 67/2 ۱ ا ۹ ۳ كروه 6 تا8 نفري دور ميز نشسته اند نظرات ‎eee‏ ا ل ۱ نویسند هرگاه شرکت کننده اي 4 ایده نوشت مي تواند کاغذ ب 00 ‎(no oI,91 Ll‏ 0 ادامه دهند.در نهایت همه افراد باید کاغذ خود را با يكي از كاغذهاي روي ميز مبادله كنند.

صفحه 139:
69/5 9Masjlw eur از اين تكنيك اغلب در برنامه هاي خلاقیت و 0 است: 1- تجسم يك نیاز خاص به تغییر رل 9 ‎Pager pear)‏ ل ا ‎eae eee)‏ ل تك تك افراد انجام داد و تصاویر ذهني حاصله را به گروه ارائه کرد یا تحت سرپرستي يك فرد به اجرا درآورد.

صفحه 140:
> 00 روش قدرتمندي براي توسعه مفاهيم پیشرفت است و هنگامي روي مي دهد كه كروه به راه حل هاي ۳ ااا ۳ برمي كردد تا برنامه اي را براي عملي ‎Peers Cor bere] ropecy‏ .موضوعات مشکل افرین را حل مي کند

صفحه 141:
۳1 دوایر خلاقیت/71 7 Pee TSC Te Se ۳ .n2.8 Silbuc I> sl» oS 298 Qhinr.9> yols sylS sla ano; ‎٠١‏ .هم مي أيند

صفحه 142:
روش‌ت کم کاغذ 72/8 1 در سال 1925 سي .«سي کرافورد روش تکه ‎Peer Pris Pers Per eels‏ 1 است 3۳۳ 067 نام آن ‎a‏ خاطر ۳ ۳1 ‎ey Coe ea rere ae ita‏ ۳ است که شركت كنندكان ‎sb oul‏ خود را روي آنها مي نويسند.اين كروه مي تواند از هر تعداد افراد تشكيل شود.هرجه بيشترباشد بهتراست زيرا زمان اختصاص ‎Le onl gl> sly aish‏ ۹ 11

صفحه 143:
9 تكنيك دلفي در این فرآیند پرسشنامه اي براساس برداشت هايي از يك موقعيت براي ق ا ل ‎[oe‏ يكايك آنها جمع آوري و خلاصه مي شود و خلاصه يباسخ ها همراه با رهنمودهايي به هريك ل 0 فرايند جند بار تكرار مي شودتا يك اتفاق نظر كلي حاصل شود.

صفحه 144:
‎Oe‏ تا ید راز ‏این تكنيك در ابتدا به عنوان بخشي از فرآیند شد.این تکنيك هنگامي مفید است که گروه حتي بعد از استفاده از دیگر فرآيندهاي خلاق مانند 00 فكري پا داستان نويسي ‎۱ 7

صفحه 145:
> روشكاريا75/1 در اين روش به جاي ايده هايي كه تغيير ‎(24D) (no Cundgo‏ آفرینندگان ايده ها ‎oe) OO] PCS] Peer See ore! Peaeere y‏ ‎sul iS‏ از این مسئله بود که هر يك ازاعضاي گروه حوزه كاري 9 نظر مي گیرد و يك گالري ایده خلق مي ‎yopre 52 9 uS‏ 7 0[ ‎By. Sy‏

صفحه 146:
تکنيك گوردرلینتلج76/12 اين تكکنيك توسط ‎ells‏ گوردون ۳ شرکت لت اي آرتور دي ‎woe Lb Ji.‏ خاص ‎Pree ee yee Cer ۳‏ برخورد با متفاهيم انتزاعي پیدا مي کنند, ا ‎Sb w‏ 000 ۱ اي سب .دادن حوزه دید و چشم اندازه تشویق کند

صفحه 147:
۷ ear.) | Serene) سیستم هاي نرم افزاري يا سخت افزاري ا ا ‎Cer‏ ‏را ۱۳ قدرت گروه ها براي انجام كارهاي خلاق ا 2 ۱۳ ار كروهي براي ‎gl aS cuss slesiLs‏ ا ا ال ل ال

صفحه 148:
cA 78/14 & ouks gilli 0 ey pepe me Oe eee etree Fy ‏است كه در ان» مسئله اي روي يك تابلو يا‎ ‏گروه‎ ۱ ea eee el ees Cee مي توانند افکار خود را که قبلاً بر روي كارت هاي ۳ نوشته 00 اضافه کنند.مزیت مهم آن این است که همه 0 uS pro Ja>> L, oll ‏علاقه اختصاصي نسبت به راه حل هايي كه‎ ‎ee Ltn‏ ال ال ا ا

صفحه 149:
محر كهايايدم ها 79/15 حامیان يا محرك هاي ایده بي نهایت براي خلق ‎aS (nolSim Jlic sly» rite 10020 Le ou!‏ استیو کانج مشاور توسعه محصول, براي كمك به حل کنندگان مسئله براي اختراع چاشني هاي ‎G9 ous aid 4S rors a, Life Saver 22>‏ 09[ ‎Pert) Sieber enema er 1 et Cem so] |‏ نمونه هايي از ميوه هاي نااشنا و نمونه هايي لا ا 0 ا ل ‎io] LECTC Se‏ ا ا اللا ‎CC)‏ ‏ل ا ا يم

صفحه 150:
98 ی در اين تكنيك,مديران:نمايندكان فني و ديكر كاركنان هلدز ددر21]5 512 حل مسبائل متشكيلا كلسة ‎net Sine)‏ ال ا 9 اا م ما 9 باشد كارهاي بهتر و بيشتري انجام خواهد شد.شرکت نرم افزاري میکروکامپیوتر 1711 سازنده برنامه 1101:67() که به مصرف کنندگان 7 FN Bn Yer PEN SOON COS ‏جك هاي خود را به وسيله اين برنامه بنويسيد و‎ ‏ا لي‎ PONE DK Ra 22010101 Pe 7 ‏اال‎

صفحه 151:
7 a SUSE Spee) ee eer pany ea ‏در گروه نوآوري درون شركتي, مسئولان‎ ‏اجرايي ارشد از شركت هاي مختلف به‎ ‏رهبري يك مشاور نوآوري» تشکیل جلسه‎ ‏مي دهند تا مسائل شرکت را به روش‎ ‏ابتكاري حل و فصل کنند.چنین گروه‎ sla ‏هايي در اروپا به ویژه نروژ ودانمارك‎ ‏بسیار متداول هستند و در ایالات متحده‎ aul ano ‏.نیز به تدریج رواج‎

صفحه 152:
لاسنه شیر 82/18 ‎oa‏ هاادر مقابل _شيرنها: ‎oo‏ ‎Pa ere eae‏ 0010000 ‎9g (LB op )oouw gus sl alien‏ مناظره خود را با دیگر اعضاي گروه .(شيرها) انجام مي دهد

صفحه 153:
9 تكنيك شكوفه نيلوفرآبيء يا قفا یاسواماتسوموراء رئیس بخش تحقیقات مدیریت ‎Rope reno Wier seer) re ee oe‏ طراحي كرد. كلبرك هاي شكوفه نيلوفر آبي ‎Sen ee Soe ee ay‏ ‎opr sbul L woul Go yupid alas yl‏ ‎p> orlaial r590 sla opau Lb abioc wl‏ برنامه هاي كامييوتري: بخش هايي از يك 7 ا ا بندي كرد كه يك موضوع اصلي براي استخراج ل 1

صفحه 154:
روش‌توفان ف کر 84/20 1- ‏شرکتنندگان ف رصدادم میشود قبل‌از‎ Po] [Espey ee keeny ۱ ‏بر رويكاغذ.ه سر شوق بيايند‎ ‏ل الك لل ال‎ oe) ۳ ‏هر ۳7 افراد‎ 0 ‏داوطلباند ايدم هايخود را با صدايبلند‎ ‏.بخوانند‎ ‎0 0 ‏ساعتيعدوافراد ا‎ Pe ‏خواهند داد‎ cay ‏ور وه‎ i. ‏تجزیم و تخل بیدگاد هایارائه ۳ ۳ لین4‎ a e5-Y arg Ls olpor a2 a+ alad duly sno ‏فرهنگي ادامه‎ ۱۳ ۳ 3 dass.

صفحه 155:
‎Lew Jao‏ از ۳ مدز 5 و ‎eK SE‏ ‎Kp sSi9j 5159? lows VS jlo oo bw Sulos ‏ارائه شد.يك ماتریس که در محور عمودي آن‎ ۳ 199 9513949 wolass 10 j19g WLosuiro ‏شده است. در محور‎ ۳ ۱۳ Jl SS ‏افقي دسته‎ ‏فاعل هاء قيودء افعال و... درج شده‎ ‏قرار دادن دسته اي از ويژگي ها در مقابل‎ 1 gl> 20> sl oul > sl aiwo.

صفحه 156:
2 روش 771112 هيروشي ناكاشي بعد از سال ها اموزش ل ا ل 00 شركت يخش برنامه هاي راديويي 5 ‎or s)‏ ۳ طراحي کرد. يا آنکه این روش بك فرآيند ۱۳۹۳۹۳ بسن اما همانند مي شود ‎oS‏ یب ادغام و جدا شوند و در نتيجه ايده هاي جديد خلق

صفحه 157:
0 2-5-0 5 00 ‏ل‎ CeCe Arte ‏سازمان يافته اي براي خلق ايده ها‎ ‏است. از اين تكنيك مي توان براي از‎ ‏ا اص يسم‎ 1۱۳7 ‏ال ل‎ qulis ‏.کرد‎

صفحه 158:
كت فيلييسر6 6 88/24 0 0 ‏ا ل‎ meee) ‏ا ا ا‎ pet eee ye ea atc ge ene een ‏به كروه هاي‎ SPR NO On eS ۱ cro eami L798 MUS pe sles slell ys axl, 21,51 lz 95 eee) Sc SPEC Ta SE meer) ‏ا لب‎ ote 0

صفحه 159:
89/25 Ls lg i Is F gus 5 ‏عكکسبرداري‎ گشت و گذار توأم با عکس برداري از اصول مشابه با شبیه سازي تصويري استفاده مي كند. دراين روش از شركت كنندكان خواسته مي شود به جاي استفاده ازتصاوی رآماده براي ا ا ا ل ۳ 7 دوربين يولارويد در منطقه اطراف قدم بزنند و از راه حل هاي احتمالي يا استعاره هاي ‎ee)‏ عكسبرداري كنند. ۳۳ كه اعضاي كروه مجدداً تشكيل جلسه مي ‎td! ee) ae et Dy‏ لل ا ال ا

صفحه 160:
> تكنيك كار تّتسنجاقم )90/2 0000 كت نام کارت سنجاقي در موسسه بالت فرانکفورت 5 به وجود ‎Pa a ۹ On|‏ توفان فكري اقتباس كرده ‎aul‏ بر پایه تكنيك خلاقیت ديگري موسوم به ۳۹ انسار اسدوار اس اين مدل توفان فكري سازماندهي سريع ايده اها راافزاهم مي آورد

صفحه 161:
> سناريونويسي91/2 ۱ ‎Sense ee Ree ee‏ 0ت درباره آینده بالقوه شرکت.سناریو نويسي ‎ce,‏ 7 قابل توجهي نياز دارد. فكر كردن درباره احتمالات آینده بسیار حائز اهمیت است. اغلب ‎USS ees eee Ses Leer)‏ مختلف براي شرايط احتمالي مختلف آينده .استفاده مي شود

صفحه 162:
شرح دهنده توسعه اقتصاد جهاني 00 جغرافياي سياسي سناريوي الف: آینده کشور تحت الشعاع لقتصاد نفت و كاز است ۳۳۹ اقتصادي ان فحنا اا بي ثباتي نرخ ارز oe sae ‏کند یا معکوس سازي سیاست‎ ‏ا‎ ee dal تتش بین آمریکا و اروپاي غربي؛ بهره برداري از اين تنش توسط روسیه سناريوي ب: منافع نفت و كاز به جيب 0 اا پیشرفت هايي در جهت تجدید ساختار ۵ نوسانات دوره لي در تورم و نرخ ارز [۱ eres crs DP Og ‏ا‎ ‎9 ‏زارف‎ ‎52200000 ‎0200

صفحه 163:
۳0 ار رشد تقاضا براي نفت 90 رشد تقاضا براي گاز 966 ‎ae‏ دستاوردهایحاصل از برتري اوپك " توسعه درياي شمال و درياي برنت ‏"" عملیات قوي بالاست بعد از 4990 ‎On‏ ملي: نامطمتن » شناور ا تجدید ساختار اقتصادي ‏2 فقیت تعداد اندكي از نوآوریها ا ‎Pre‏ ‏تك ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏" رشد تقاضا براي نفت 960 ‏شد تقاضا براي گاز 968 ‏" افزایش قدرت اوپك ‏" توسعه درياي شمال و درياي برنت " گسترش گاز0006000 ‎9 ‎02000 ‎re ‎Pee ec ee eel nero! ‎ ‎RSE ‏ا‎ oa 096 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 164:
سناريوي ج: كشور در جهاني تحت فشار مبارزه مي كند [۱ ey oy OECD 5/1% ‏رشد‎ بي ثباتي در تورم و نرخ ارز دنياي پر از تتش بي ثبات: رشد حمایت دولتي ملي كرايي تأكيد بر كنترل هاي دولتي تخریب تجارت و روابط بین شرق و غرب Be lS oe er Ere ee) ۱ Tee FS ee PONS ee Rep ene OECD 5/3-3% ‏رشد‎ ‏تورم و نرخ ارز نسبتاً ثابت‎ توافقهاي حاصل از روابط سياسي پایدار بآ کشیده شدن بیشتر 601260۷ به ۱

صفحه 165:
رشد تقاضا براي نفت:960 شد تقاضا براي گاز:960 زه لت براي 0 تأخیر افتادن توسعه درياي برنت انه 52000 PRS St Pete ES Sc eens ‏تحت مالكيت دولت‎ 0 تجدید ساختار اقتصادي ‎nen‏ ۱ ۱ ""رشد تقاضا براي نفت:960 ار تن از دست دادن قدرت و انجام اوبك كند شدن توسعه درياي شمالء و درياي برنت 0000000 ae ‏خصوصي سازي بعضي از عملیات تحت‎ 53000017 عزم ملي قوي و يويا ساختار اقتصادي ۳ اهميت بيشتر كاز نسبت به نفت ۱

صفحه 166:
590150 این تکنيك در موسسه باتل فرانکفورت المان طراحي شد. حروف .511 يك سر دازه زاذر ران الماتي تشكيل مي دهد که ترجمه آن به زبان فارسي 020 | متوالي اجزاي مسئله» اين تكنيك شبيه به ديكر كونه ‎HON,‏ ‏اند.

صفحه 167:
‎eee ey See eret eee) coca)‏ رز ‏داستان نويسي بر روي تابلوي ديواري روش ‎0 5559 Ylogi ys —nitne aid QL jlu Ce od ere oe Roel: Sams. Se ‏راحتي مي توان ان را اصلاح كرد. در همه‎ eS ‏مراحل ا ا ا‎ ‏راه کارها و انتخاب از بين انها موثر واقع‎ ‏.مي شود‎

صفحه 168:
له مطاله فرآيندهاي‌خلاق حل‌مسثله 94/30 ‎asd.‏ ۳[ خلاق شكلي از توفان كر ارو ا يب ‎Pim‏ ‏| م ا ا ‎PRR Cap) PRS oer‏ دارد و از اين تكنيك ها كمك مي كيرد تا ذهن ‎ero rece wie a Sele eed Ieper) ea‏ | ‎See‏ 0 برقرار كند. هدف دوگانه را 0 ا ‎cul‏

صفحه 169:
ea 11 ‏روش‎ 2 pl ‏ا‎ KJ yivgy ‏مبدع ان يعيني جيروكاواكيتا كه در ان موقع‎ ‏اف‎ ‏آوري توکیو بود نامگذاري شد. از روش اولیه‎ ‏كامي كره هو يا روش كاغذ باطله براي خلق‎ 5 ‏ااا لا ا‎ |1050 ‏خام استفاده شد. لل‎ ۱ a Oe ne Od eee a reid oo] Pe Fee ren eros res ‏تسش ات شتاساتي مسئله وزاة حل مسئلة‎

صفحه 170:

صفحه 171:

صفحه 172:
تغییر در کانونهای مورد توجه مدیران

صفحه 173:
‎Pe ates le‏ بررسی ‎ey‏ انجام شده نشان می دهد که ايران ‏-< 0 مواد غذايى ۳ ۳۳ 506 7 2 مواد غذایی که هر شبانه روز در كشور به هدر مى رود ۳۳۳ 1600 ‎sl obs‏ ۱ , در صورتی که ‎PPO re pv pte ee merit se‏ سالهای اخیر, 3900 ‎aes‏ 00000

صفحه 174:
‎eee] |‏ وری ساعت کار طبق آمار ‏رسمى منتشر شده توسط ‎golro‏ ‏-علمی: ساعات 0 00 زاين ا ص نت - اين رقم در كره جنوبى به 54 تا 0ساعت و در آمريكا 36 تا 40 ساعت در هفته است در صورتیکه ‎uae Solely Le wlio » ~‏ ‎wo wtiw12 LF 8 ay Sian‏ ‎ree DW) |‏ آمار | ‎Ps res‏ 051901

صفحه 175:
۳ ‎ae oa‏ در زمینه مصرف" ۱ ۳۱ ارائه شده نرخ دنياست. جنانجه مصرف انرزى در | د ‎Pew‏ ‏مصرف سرانه انرژی در چین 33, .در هند 19 و اندونزی 14 ‎wo‏ باشد

صفحه 176:
اه ۲ اتلاف را می توان به پنچ 1- اتلاف در جریان توا : Fo ere ‏ما‎ ‏و تا‎ 1 1 10 a ‎al (0 A‏ از ‏5- اتلاف ناشى ‏ از ‎ ‎ ‎

صفحه 177:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان