کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

موانع آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها

صفحه 1:
موانع آموزش کار آفر ین + وم ها ea, ‏وسلره كارائي در دانشكاه هذ‎ 7 دکتر سعید جعفري مقر 0 عضو هيات علمى دانشكده كارا" یداه ‎Dg‏ با تشكر از همكارى و اظهار نظر استادان: دکتر محمود احمدپور داریانی» دکتر سیدمصطفی رضو دکتر جهانگیر یداللهی فارسی» دکتر مصطفی دکتر محمدرضا زالی ّ

صفحه 2:
‎as 3‏ 5 نگاهی به روند آموزش کار آفربنی در جهان مطالعه و شناسایی افراد جسور نوآور و باانگیزه دارای محدودیت های مالی ‎kth‏ ‏در سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۵ در آلمان و حمایت از آنان (تاسیس اولین آموزشکده برای تربیت اين افراد) این آموزشکده ها بین ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۰ در انگلیس و بین ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳ در آمریکا دایر شد. افراد در این دانشکده ها طی دوره های کوتاه مدت؛ ضمن بیان مسائل خود از روانشناس, رفتارشناس جامعه شناس و استاد ۶ دورد هی گرفتند. ‎ ‎ ‎ ‏اولین موسسه در توکیو در سال ۱۹۵۲ میلادی آغاز به کار کرد. در 1۹0۸ آموزش و پرورش ژلپن با پیاده کردن یک طرح توانست در حین تحصیل‌به + دانش آموزان خود آموزش دهد که چگونه در پی کسب سود باشند. سپس آموزش کارآفرینی در دانشگاه های زلپن آغاز شد و در دهه های بعد به شدت گسترش یافت. ‏۰ تا 1۹۷۸ ۱۳۰ دانشکده کارآفرینی در امریکا ايجاد شور تراد ‏این دانشکده ها در ۱۹۸۵ به ۲۵۲ رسید (در دو گرایش بازرگانی و مهندسی) ‎

صفحه 3:
y 4

صفحه 4:
طرح کاراد * شروع: ۱۳۷۹ آغاز برنامةٌ سوم توسعه * پیگیری و اجرا: در سطح وزارت صنایع و معادن» وزارت جهاد علوم. تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی * واگذاری مسوولیت پیگیری اجرا و امور ستادى كن از سوى وزارت علوم در اواخر ۱۳۷۹ به سازمان سنجش آموزش کشور * توزیع و ابلاغ اعتبار بین ۱۳ دانشگاه مجری طرح * برگزاری کارگاه ها و سمینارهای کارآفرینی * تههیه فیلم. نوار و نرم‌افزار کارآفرینی * ايجاد سايت ‎(Home Page)‏ 1,5 * خرید کتب مقالات و منابع مرجع کارآفرینی | * گنجاندن درس اختیاری کارآفرینی(۲ واحد) در دانشگاه ها

صفحه 5:
موانع اساسی آموزش کا رآفرینی در دانشگاه ها * ناشناخته بوذن مفيهوم؛ اهميت و منافع 2 مختلسسف ۰ 9 ت ی 3 * ساختار و مقررات موجود آموزش عالی * برنامه درسی و تدریس * مدیران دانشگاه * استادان * دانشجویان * محیط کسب و کار کشور 2 ‎MY) 12/24/24 00‏ * سایر موانع فرهنگی و محیطی ‎yee‏

صفحه 6:
ناشناخته بودن مفهوم اهميت و منافع کارآفرینی برای طبقات مختلف جامعه ‎Availability ©,‏ ی ‎Entreprene ip‏ 7۳ * جند درصد از اعضاى هيات علمى دانشكاه هابا معناى واقعى 1 كارآفرينى آشنا هستند؟ / ‏* جند نفراز معلمان کشور؟ چند نفر از تحصیل کرده های کشور؟ ‏اختصاص دارد؟ * جه حجمى از برنامه های صدا و سیما به این موضوع اختصاص دارد؟ 7 * صاحبان کسب و کارهای ما تا چه اندازه‌با کارآفرینی آشمنا هستند ۳ و مبانی آن را در کسب و کار روزانه خویش به کار می گیرند؟ * کارآفرینان کشور تا چه اندازه مورد تقدیر قرار می گیرند؟ * پدران و مادران چقدر با مفهوم کارآفرینی آشنا هستند و 72 . فرزندان خود را به تلاش در این مسیر تشویق و هدایت می,کنن؟ پر

صفحه 7:
ساختار و مقررات موجود * ساختارهای درینی دانشگاه برای تبدیل دانش آموزجه کارآفرین ‎ay‏ ‏طراحی نشده است (رویکرد دانشگاه حل مسائل جامعه نیست» ‏ فقدان محیط یادگیری واقعی). * نهادینه نشدن کارآفرینی در وزارت علوم و جدی گرفته نشدن شورای مرکزی کارآفرینی (ناکارامدی شورای سیاستگذاری» دوره گنونی و سابق * نامناسب بودن نظام های مدیریتی مانند استخدام و ارتقاء که مشوق اساتید برای نوآوری و تلاش در مسیر کارآفرینی نیست. * وابستگی دبیرخلنه طرح کارادبه افراد (سازمان سنجش؟ سازمان ۷ يزوهشس هاى علمى» ‎wes‏ ,5( 12/24/24

صفحه 8:
برنامه درسی و تدریس * فقدان رویکرد بین رشته ای و کاربردی در ساختار برنامه های درسی موجود * دشواری نوآوری (در محتوای دروس؛ روش های تدریس؛ محیط آموزش و ..) با وجود مقررات و ضوابط صلب و انعطاف ناپذیر موجود * جهت تدریس دروس دیگر خلاف توسعه خلاقیت هاست. * دشواری ها و پیچیدگی های ماهوی نهفته در کاربردی کردن دروس ‎Wa)‏ طراحی کیس های بومی و تدریس آن) * برنامه ریزی آموزش کارآفرینی توسط افرادی که خود تحصیل کرده و متخصص این رشته نمی باشند. * در سایر دروس انگیزه نزدیکی به بازار فراهم نمي شود (منند آموزش شنا است که نیاز آن در یک جا ایجاد می شود و آموزش آن در جایی دیگیا ۱ Ces 12/24/24

صفحه 9:
مدیران & هرفن * عدم اعتقاد مدیران به نقش کلیدی دانشگاه در توسعه 1 کشور * نگرش غیرکاربردی مدیران دانشگاه * توجیه نبودن گروه ها و شوراهای آموزشی نسبت به 6۳ اهمیت آموزش کارآفرینی (حداقل در حد ۲ واحد موجود) * عدم اعتقاد به آموشتنی بودن کارآفرینی ' * عدم استفاده مدیران دانشگاه از مشاوران خارجه ۳

صفحه 10:
استادان © * ناآشنایی استادان با مفهوم کارآفرینی ‎(bs‏ ‏* فقدان نگرش کارآفرینانه (نوآورانه» فرصت جویانه. مخاطره جویانه و .) ؟ نگاه محدود و ر شته محور " فقدان انگیزه (برای ارتباط با صنعت» دعوت از استاد مدعو و کارآفرین؛ بازديد» جایزه و نوآوری های دیگر) * فقدان مهارت های لازم (مهارت ارتباط موثر با بازاه مهارت کار بین رشته ای» مهارت تیم سازی, مهارت تدریس با استفاده مطالعات موردی و پروژه های عملی) " تعداد بسیار اندک استادان +۳۳۵6۲۵6۵۱ د ۳۳26۵06 ‎(academic‏ " برج عاج نشینی استادان (لیا در محیط مقدس علم آموزی بلید بردانژیجو تکوس حگوند تول جمعکند؟)

صفحه 11:
دانشجو * هدف ؟ * آینده؟ * نیازهای آموزشی و پژوهشی ؟ * اجتناب از آموزش های غیر اجباری * اجتناب از مباحث مبهم و ناشناخته * اامیدی از توانایی کارآفرینی در محیط کسب و کار کنونی * عدم اعتماد به نفس کافی (به دلیل فقدان دانش. نگرش» تجربه و مهارت ایجاد کسب وکار) 12/24/24 Gikues

صفحه 12:
محیط کسب و کار کشور * پرای کشت گیاه: محیطی با دماء نور. رطوبت. خاک غنی» آب و مراقبت های ویژه لازم است. برای کسب وکار: * سازگاری فرهنگ موجود کشور با فرهنگ کارآفرینی * سیاستگذاری بلند مدت دولت در سطح کلان برای: (راه حل ها) * فرهنگ سازی و آموزش کارآفرینی از خانواده تا دانشگاه * ایجاد زیرساخت های قانونی (شفافیت. کارآمدی و انعطاف پذیری) * تسهیل مراحل قانونی راه اندازی کسب و کار و کاهش بوروکراسی * توسعه نهادهای مالی و بیمه در مسیر توسعه کارآفرینی در کشور * کمک به بهبود فضای رقابتی در اقتصاد کشور ‎oe 7‏ تعامل موثربا اقتصاد جهانى (ورود تدريجى به عرصم يرقابت جهانی)

صفحه 13:
سایر عوامل فرهنگی و محیطی * برخی تفسیرهای اعنقادی نادرست مبنی بر عدم نلاش برای بهبود وضعیت مالی و تشویق قناعت كرايى * تفکر نادرست تقابل علم و ثروت * ريشه دار شدن فرهنگ حقوق بگیر بودن به دلایل 4 مختلف در جامعه * ضعف خانواده و مدرسه در پرورش خلاقیت و نوآوری» توفیق طلبی» جسارت و مخاطره پذیری» کار تیمی و ... ٠ 12/24/24

صفحه 14:
انقلاب نوبن آموزشی عباس عدالت/ بنیاد دانش و هنر/ امپریال کالج لندن ‎٩‏ سهریور ۱۳۸۳ -محور آموزش - دانش آموز با استفاده از رایانه و شبکه - مهمترین روش های آموزشی ‎.١‏ پژوهش مسئولانه» مستقل و گروهی دانش آموز ۲. همکاری های گروه های پژوهشی بین مدارس شهر روستاء در سطح کشوری و بین المللی با استفاده از شبکه ۳ گفتگوی تمدن ها در میان دانش آموزان در سطح بين المللى

صفحه 15:
‎as =e ‘ . 5‏ مهمترین روندهای انقلاب آموزشی . شکسته شدن مرز میان آموزش و پژوهش ۲. شکسته شدن مرز میان رشته های مختلف علوم و فرهنگ ۳ شکسته شدن مرز میان آموزش ابتدلیی راهنملیی متوسطه و عالی ‏> نیاز مبرم به آموزش مادام العمر ‎

صفحه 16:
خلاقیت و نظام سنتی آموزشی - نظام امتحان گرا؛ کنکورگر؛ نمره ۲۰ گرا و شاگرد اول گرا مانعی اساسی در يرورس و ) شکوفایی خلاقیت جوانان - ضرورت جایگزین نمودن لین نظام با روشهای 1 نوین آموزشی بر پایه مطالعه و پژوهش گروهی و * استفاده از شبكه ا - در شرليط کنینی. آموزشهای ضمنی با استفاده از رایلنه و اینترنت حلقه انتقال در راه تغییر نظام آموزشی است.

صفحه 17:
موانع ريشه ای در خلاقیت پروری جوانان - بخش اساسی نیروی کودکان و نوجوانان ما درنتیجه تنش ها و تضادهای روحی, خانوادگی و اجتماعی از میان می رود. - فرهنگ قللب بر جامحه: دز سررئقن ديكرانمحكيرى وعدم مسئولیت پذیری ملنع ایجاد محیط امن و آرام جهت تفکر و تمرکز ذهن است که برای خلاقیت پروری حیاتی است. - این ناهنجاریها ريشه در آسیب دیدگیهای کودکان در خانواده دارد: * میزان کودک آزاری طبق آمار وزارت بهداشت (سال ۸۲: ۵۰7 * میزان زن آزاری بنا به آمار وزارت کشور (سال 0۸۳: 1۰1 * میزان مجادلات و منازعات خانوادگی ؟

صفحه 18:
نتایج آسیب دیدگی کودکان - اختلال در ترشحات غدد کلیوی (آدرنالین و کورتیزول): آماده ۱ باش دائمی - افت ترشحات سروتونین (سازمانده واکنشهای احساسی): زود رنجی ‘ - اعتیاد به ترشحات مواد مخدر درونی بدن: میل به تکرار فاجعه - توقف رشد عاطفی کودکان - ترس و ناامنی درونی, ناهنجاری های احساسی و رفتاری - ضربه ريشه ای به خردگرایی و خلاقیت - کلیه شواهد و دلایل تاریخی بر آن گواه اند که اين آسیب دیدگی میراث حملات و حکومتهای ۲۰۰ ساله مغول و تیموری در ایران و انتقال نسل به نسل ‎co‏ از طریق خشونت در خانواده و جامعه و ريشه دوانیدن آن در تاریخ کشور ماست.

صفحه 19:
راهكارهاى رشد خلاقيت - جهاد ملى با آسيب ديدكى كودكان: کودک آزاری» زن آزاری» منازعات خانوادگی - آموزش عمومی, آموزش معلمین, مدیران» کودکان و ‎Wal‏ در زمینه آسیب دید گی - تشهیق پژوهشهای علوم اجتماعی-سیاسی, روانشناسی» آسيب شناسی, مردم شناسی و تعلیم و تربيت - تبدیل آسیب دیدگی به خلاقیت: بالا رفتن آگاهی آسیب دیده از جراحات روهی- رولنی و سعی در خویشتن داری, مسئولیت پذیری: و شناخت و درک لین جراحات بجای پرخاشجویی یا مظلوم گرایی! امکان ترمیم زخمهای درونی را از طریتق خلاقیتهای علمی» فنی» فرهنکی هنری تولیدی يا اجتماعی به وجود می آورد. - استفاده از ظرفیت شبکه و رسانه های چندگونه در آموزش های جنبی در زمینه آسیب دیدگی در جهت حل بزرگترین ملنع توسعه | اجتماعی و خلاقیت پروری در تاریخ بعد از مغول در ایران

صفحه 20:

موانع آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها دكتر سعيد جعفري مقدم عضو هيات علمي دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با تشکر از همکاری و اظهار نظر استادان: دکتر محمود احمدپور داریانی ،دکتر سیدمصطفی رضوی، دکتر جهانگیر یداللهی فارسی ،دکتر مصطفی علیمیری، دکتر محمدرضا زالی 1 03/16/25 نگاهی به روند آموزش کارآفرینی در جهان ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 2 مطالعه و شناسایی افراد جسور ،نوآور و باانگیزه دارای محدودیت های مالی در س ال های 1933ت ا 1935در آلمان و حمای ت از آنان (تاس یس اولین آموزشکده برای تربیت این افراد) ای ن آموزشکده ه ا بی ن 1937ت ا 1940در انگلی س و بی ن 1942ت ا 1943 در آمریک ا دای ر شد .افراد در ای ن دانشکده ه ا ط ی دوره های کوتاه مدت، ضم ن بیان مس ائل خود از روانشناس ،رفتارشناس ،جامع ه شناس و اس تاد مدیریت مشاوره می گرفتند. ترویج منظم فرهنگ کارآفرینی در اواخر دهه 50در ژاپن (از دبیرستان ها) اولی ن موس سه در توکی و در س ال 1956میالدی آغاز ب ه کار کرد .در 1958 آموزش و پرورش ژاپن با پیاده کردن یک طرح توانست در حین تحصیل به دانش آموزان خود آموزش دهد که چگونه در پی کسب سود باشند. سپس آموزش کارآفرینی در دانشگاه های ژاپن آغاز شد و در دهه های بعد به شدت گسترش یافت. تعداد از 1960ت ا 130 ،1978دانشکده کارآفرین ی در امریکا ایجاد شد. 03/16/25 این دانشکده ها در 1985به 253رسید (در دو گرایش بازرگانی و مهندسی) آموزش کارآفرینی در دانشگاه های ایران ‌ هاي كارآفريني در دانشگاه ‌ طرح کاراد (طرح توسعة‌ كشور) تاس=یس گروه های آموزش=ی کارآفرینی در دانشگاه های کشور 3 03/16/25 طرح کاراد ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 4 ‏ شروع ،1379 :آغاز برنامة‌ سوم‌ توسع ‌ه ت جهاد ت صنايع‌ و معادن ،وزار ‌ ي و اجرا :در سطح‌ وزار ‌ پيگير ‌ ت بهداشت‌ درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ ،وزارت‌ كشاورزي‌ ،وزار ‌ ي ي و جهاد دانشگاه ‌ ت و فناور ‌ علوم‌ ،تحقيقا ‌ واگذاری مس وولیت پیگیری ،اجرا و امور س تادی آ ن از سوی وزارت علوم در اواخر 1379به سازمان سنجش آموزش كشور ع و ابالغ‌ اعتبار بين‌ 13دانشگاه‌ مجري‌ طرح‌ توزي ‌ ي ي كارآفرين ‌ ي كارگاه ها و سمينارها ‌ برگزار ‌ تهيه‌ فيلم‌ ،نوار و نرم‌افزار كارآفريني ي ايجاد سايت‌ ( )Home Pageكارآفرين ‌ ع كارآفريني ع مرج ‌ خريد كتب‌ ،مقاالت‌ و مناب ‌ 03/16/25 ی‌کارآفرینی( 2واحد) در دانشگاه ها گنجاندن درس اختیار ‌ موانع اساسی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها ناشناخته بودن مفهوم ،اهمیت و منافع کارآفرینی برای طبقات ‏Availability ضرورت جامعه، مختل ف ‏Entrepreneurship ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ساختار و مقررات موجود آموزش عالی برنامه درسی و تدریس مدیران دانشگاه استادان دانشجویان محیط کسب و کار کشور 5 ‏ سایر موانع فرهنگی و محیطی 03/16/25 ناشناخته بودن مفهوم ،اهمیت و منافع کارآفرینی برای طبقات مختلف جامعه ضرورت Availability ‏Entrepreneurship چند درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها با معنای واقعی کارآفرینی آشنا هستند؟ چند نفر از معلمان کشور؟ چند نفر از تحصیل کرده های کشور؟ چ ه حجم ی از مطال ب نشریات کشور ب ه موضوع کارآفرینی اختصاص دارد؟ چه حجمی از برنامه های صدا و سیما به این موضوع اختصاص دارد؟ صاحبان کسب و کارهای ما تا چه اندازه با کارآفرینی آشنا هستند و مبانی آن را در کسب و کار روزانه خویش به کار می گیرند؟ کارآفرینان کشور تا چه اندازه مورد تقدیر قرار می گیرند؟ پدران و مادران چقدر ب ا مفهوم کارآفرین ی آشن ا هستند و 03/16/25 6فرزندان خود را به تالش در این مسیر تشویق و هدایت می کنند؟ ساختار و مقررات موجود ساختارهای درونی دانشگاه برای تبدیل دانش آموز به کارآفرین طراحی نشده است (رویکرد دانشگاه حل مسائل جامعه نیست، فقدان محیط یادگیری واقعی). نهادینه نشدن کارآفرینی در وزارت علوم و جدی گرفته نشدن شورای مرکزی کارآفرین ی (ناکارامدی شورای سیاستگذاری، هدایت و نظارت کاراد) مقایسه تشکیل جلسه کمیته کاراد در دوره کنونی و سابق نامناسب بودن نظام های مدیریتی مانند استخدام و ارتقاء که مشوق اساتید برای نوآوری و تالش در مسیر کارآفرینی نیست. وابستگی دبیرخانه طرح کاراد به افراد (سازمان سنجش؟ سازمان 7 پژوهش های علمی ،صنعتی؟) 03/16/25 برنامه درسی و تدریس فقدان رویکرد بین رشته ای و کاربردی در ساختار برنامه های درسی موجود دشواری نوآوری (در محتوای دروس ،روش های تدری س ،محیط آموزش و )...با وجود مقررات و ضوابط صلب و انعطاف ناپذیر موجود جهت تدریس دروس دیگر خالف توسعه خالقیت هاست. دشواری ها و پیچیدگی های ماهوی نهفته در کاربردی کردن دروس (مثال طراحی کیس های بومی و تدریس آن) برنامه ریزی آموزش کارآفرینی توسط افرادی که خود تحصیل کرده و متخصص این رشته نمی باشند. در سایر دروس انگیزه نزدیکی به بازار فراهم نمی شود (مانند آموزش شنا است که نیاز آن در یک جا ایجاد می شود و آموزش آن در جایی دیگر) پارادوکس تاخیر زمانی علم و تجربه (تجربه گذشته گرا و علم آینده گراست) 8 03/16/25 مدیران عدم اعتقاد مدیران به نقش کلیدی دانشگاه در توسعه کشور نگرش غیرکاربردی مدیران دانشگاه توجیه نبودن گروه ها و شوراهای آموزشی نسبت به اهمیت آموزش کارآفرینی (حداقل در حد 2واحد موجود) عدم اعتقاد به آموختنی بودن کارآفرینی 03/16/25 9 ‏ عدم استفاده مدیران دانشگاه از مشاوران خارجی استادان ناآشنایی استادان با مفهوم کارآفرینی فقدان نگرش کارآفرینان ه (نوآوران ه ،فرص ت جویانه، مخاطره جویانه و )... نگاه محدود و رشته محور فقدان انگیزه (برای ارتباط با صنعت ،دعوت از استاد مدعو و کارآفرین، بازدید ،جایزه و نوآوری های دیگر) فقدان مهارت های الزم (مهارت ارتباط موث ر با بازار ،مهارت کار بین رشته ای ،مهارت تیم سازی ،مهارت تدریس با استفاده از مطالعات موردی و پروژه های عملی) تعداد بس یار اندک استادانpracademic ) Practical+ )academic دانشجو 10برج عاج نشینی استادان (آیا در محیط مقدس علم آموزی باید به 03/16/25 بگوییم چگونه پول جمع کند؟) دانشجو ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 11 هدف ؟ آینده ؟ نیازهای آموزشی و پژوهشی ؟ اجتناب از آموزش های غیر اجباری اجتناب از مباحث مبهم و ناشناخته ناامیدی از توانایی کارآفرینی در محیط کسب و کار کنونی عدم اعتماد ب ه نف س کاف ی (ب ه دلی ل فقدان دانش ،نگرش، تجربه و مهارت ایجاد کسب وکار) 03/16/25 محیط کسب و کار کشور برای کشت گیاه :محیطی با دما ،نور ،رطوبت ،خاک غنی ،آب و مراقبت های ویژه الزم است. برای کسب وکار: سازگاری فرهنگ موجود کشور با فرهنگ کارآفرینی (راه حل ها) سیاستگذاری بلند مدت دولت در سطح کالن برای: فرهنگ سازی و آموزش کارآفرینی از خانواده تا دانشگاه ایجاد زیرساخت های قانونی (شفافیت ،کارآمدی و انعطاف پذیری) تسهیل مراحل قانونی راه اندازی کسب و کار و کاهش بوروکراسی توسعه نهادهای مالی و بیمه در مسیر توسعه کارآفرینی درکشور کمک به بهبود فضای رقابتی در اقتصاد کشور رقابت 12کمک به تعامل موثر با اقتصاد جهانی (ورود تدریجی به عرصه 03/16/25 جهانی) =گی و محیطی سایر عوامل فرهن برخی تفسیرهای اعتقادی نادرست مبنی بر عدم تالش برای بهبود وضعیت مالی و تشویق قناعت گرایی تفکر نادرست تقابل علم و ثروت ریش ه دار شدن فرهن گ حقوق بگی ر بودن ب ه دالیل مختلف در جامعه ضع ف خانواده و مدرس ه در پرورش خالقیت و نوآوری، توفیق طلبی ،جسارت و مخاطره پذیری ،کار تیمی و ... ...  13 03/16/25 انقالب نوین آموزشی عباس عدالت /بنیاد دانش و هنر /امپریال کالج لندن ۲۹شهریور ۱۳۸۳ محور آموزش = دانش آموز با استفاده از رایانه و شبکه مهمترین روش های آموزشی . ۱پژوهش مسئوالنه ،مستقل و گروهی دانش آموز .۲همکاری های گروه های پژوهشی بین مدارس شهر ،روستا ،در سطح کشوری و بین المللی با استفاده از شبکه .3گفتگوی تمدن ها در میان دانش آموزان در سطح بین المللی مهمترین روندهای انقالب آموزشی .۱شکسته شدن مرز میان آموزش و پژوهش .۲شکسته شدن مرز میان رشته های مختلف علوم و فرهنگ .۳شکسته شدن مرز میان آموزش ابتدایی ،راهنمایی ،متوسطه و عالی . ۴نیاز مبرم به آموزش مادام العمر خالقیت و نظام سنتی آموزشی نظام امتحان گرا ،کنکورگرا ،نمره ۲۰گرا وشاگرد اول گرا مانع ی اساسی در پرورش و شکوفایی خالقیت جوانان ضرورت جایگزین نمودن این نظام با روشهاینوین آموزشی بر پایه مطالعه و پژوهش گروهی و استفاده از شبکه در شرایط کنونی ،آموزشهای ضمنی با استفاده ازرایانه و اینترنت حلق ه انتقال در راه تغییر نظام آموزشی است. موانع ریشه ای در خالقیت پروری جوانان بخش اساسی نیروی کودکان و نوجوانان ما درنتیجه تنش ها وتضادهای روحی ،خانوادگی و اجتماعی از میان می رود. فرهنگ غالب بر جامعه در سرزنش دیگران ،مچگیری و عدممسئولیت پذیری مانع ایجاد محیط امن و آرام جهت تفکر و تمرکز ذهن است که برای خالقیت پروری حیاتی است. این ناهنجاریها ریشه در آسیب دیدگیهای کودکان در خانوادهدارد: میزان کودک آزاری طبق آمار وزارت بهداشت (سال ۵۰٪ :)۸۲ میزان زن آزاری بنا به آمار وزارت کشور (سال ۶۰٪ :)۸۳ میزان مجادالت و منازعات خانوادگی ؟ نتایج آسیب دیدگی کودکان اختالل در ترشحات غدد کلیوی (آدرنالین و کورتیزول) :آمادهباش دائمی افت ترشحات سروتونین (سازمانده واکنشهای احساسی) :زودرنجی اعتیاد به ترشحات مواد مخدر درونی بدن :میل به تکرار فاجعه توقف رشد عاطفی کودکان ترس و ناامنی درونی ،ناهنجاری های احساسی و رفتاری ضربه ریشه ای به خردگرایی و خالقیت کلیه شواهد و دالیل تاریخی بر آن گواه اند که این آسیب دیدگیمیراث حمالت و حکومتهای ۲۰۰ساله مغول و تیموری در ایران و انتقال نسل به نسل آن از طریق خشونت در خانواده و جامعه و ریشه دوانیدن آن در تاریخ کشور ماست. راهکارهای رشد خالقیت جهاد ملی با آسیب دیدگی کودکان:کودک آزاری ،زن آزاری ،منازعات خانوادگی آموزش عمومی ،آموزش معلمین ،مدیران ،کودکان و اولیا در زمینهآسیب دیدگی تشویق پژوهشهای علوم اجتماعی-سیاسی ،روانشناسی ،آسیبشناسی ،مردم شناسی و تعلیم و تربیت تبدیل آسیب دیدگی به خالقیت :باال رفتن آگاهی آسیب دیده ازجراحات روحی -روانی و سعی در خویشتن داری ،مسئولیت پذیری و شناخت و درک این جراحات بجای پرخاشجویی یا مظلوم گرایی، امکان ترمی م زخمهای درونی را از طریق خالقیتهای علمی ،فنی، فرهنگی ،هنری ،تولیدی یا اجتماعی به وجود می آورد. استفاده از ظرفیت شبکه و رسانه های چندگونه در آموزش هایجنبی در زمینه آسیب دیدگی در جهت حل بزرگترین مانع توسعه اجتماعی و خالقیت پروری در تاریخ بعد از مغول در ایران به اميد ديدار 20 03/16/25

51,000 تومان