صفحه 1:
Pees Peres PN Pere
eo ST ere ea
صفحه 2:
برنامه
موزه oe
موزه چیست؟
= موزه ها اماکنی هستند که آثار مهمی در
زمینه های متفاوتی همچون تاریخی, قرهنگی:
ظبیغی و ... را برای عموم به نمایش می [
گذارند. اين اماکن وظیفه ی نگهداری کامل از
اين آثار را بر عهده دارد تا اين مجموعه های
مهم برای نسل های آینده باقی بماند.
در اصل موزه. موزیم یا آثارخانه به مکان
خاصی که در آن مجموعهای از آثار باستانی و
صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش
میگذارند, گفته میشود.
Fel preg Hear
بروزه موزه
صفحه 3:
3207
Se
۱۳۴ موزه |
aw, = کلمه موزه:
ریشه
ريشه این کلمه یونانی ۵56۱۳
است كه نام تيه اي تاريخى در |
آتن مى باشد كه در آن عبادتگاهی ١|
براى موزه ها كه نه الهه هنر و
صنعت بودهاند. ساخته شده بود.
اين كلمه به كشور ها و زبان هاى |
كوناكون نفوذ كرد.
در ols انگلیسی به شكل
"موزیم" و در فرانسوی "موزه"
no bab شود که در کشور
ايران تلفظ فرانسوی آن رایج
است.
ات
موزه
on
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 4:
۹
موردی
موزه
انواع موزه
برنامه
3236
موزه ها محدوديتى در ns pid OUT Gules طبيعى, فرهنكى, تاريخى و . . . ندارند و انواع
كوناكونى را تشكيل مى دهند از جمله موارد زير:
اث
موزههای تاریخی
موزههای علمی
موزههای تخصصی
موزه های هنر زیبا
موزه i> Sl
موزه های فناوری
موزه های گیاه شناسی
و بسیاری گونه متفاوت که گاهی ترکیبی از موزه ها را در خود جای می دهة
جلیل پیران
4 ]
جا چ جا جع ع ا
صفحه 5:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 6:
الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی آن ۳
تندیسهایی زیبا و با ارزش از هنرمندان معاصر همچون هنری مور, آلبرتو جیاکومتی و پرویز تناولی فضای
سبز اطراف را به پارک مجسمه بدل ساخته است.
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 7:
امه
۳۹۹
۰ سینمانک يكي از بخش هاي مستقل موزه هنرهاي معاصرتهران است
۰ هدف از بریایی سینماتک تجلیل از هنر هفتم , نمایش آثار آرزشمند سینمای ایران وجهان » ارتقای سطح
کیفی نگاه مخاطبان وتقویت سطح بصری علاقه مندان سینما:
تمونه
oer)
تمونه
موردی
صفحه 8:
موزه هنرهاي معاصرء مجموعه اي است متشکل و نظام یافته از بخش هاي:
آمور هنري
امور اداري
روابط عمومي
سايت و رايانة
سينما تك
سمعي و بصري
خدمان مانشگاهن
راهنمایان هنري
مراقبي
جراست
آرشیو آثار هنري
دبیرخانه هنري
روابط بين الملل موزه
پروژه موزه
صفحه 9:
celles
BBE
۰ موزه هنرهاي معاصر, نمایشگاه هاي خود را در 9 گالري بزرگ و کوچك بریا مي سازد.
° گالري ها يك به يك در مسیر حرکت بازدید کنندگان قرار دارند. 7
* این ترتیب, امکان برقراري بیشترین و بهترین ارتباط میان تماشاگر و آثار هنري را فراهم مي سازد.
۳7
موردى
صفحه 10:
۰ در کتابخانه تخصصي موزه که در مجاورت شیب منتهي به بخش هاي امور اداري و امور هنري قرار دارد.
نزديك به پنج هزار عنوان کتاب فارسي و غیر فارسي در زمینه هاي معماري - نقاشي - طراحي - ارتباط
تصويزي - عكاسي - سینما و سایر زمینه هاي هنري گرد آمده است.
* در فروشگاه کتاب که در سمت چپ سالن ورودي به گالري ها قرار گرفته, نشریات هنري ايراني, آثار
منتشره توظ مؤششنته هنزهاق تجسمى, بزوشورها و نمونة هاي آثار و تأليفات هنزمتدان و نويستدكان
ايراني و انواع گاهشمار و کارت پستال هنري, به دوستداران عرضه مي شود
آمنه جلیل پیران
10 بروزه موزه
صفحه 11:
برنامه
=
موزه داراي رستوران نسبتاً بزرگي است که در طبقه همکف ورودي قرار دارد.
a مواری شيشه اي و دوجداره. رستوران را از فضاي سبز بیرون و پارك مجسمه جدا ساخته و چشم
مور اندازي زیبا در پیش روي مراجعان قرار مي دهد.
* چهار مجسمه زیباي پشت دام شيشه اي ذهن دوستداران هنر معاصر را به هنگام صرف غذا به بازي
Spe لشا
asa)
موردى
ais
eee
پروژه موزه
صفحه 12:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 13:
آمنه جلیل پیران
زه موزه
13
صفحه 14:
14
آمنه جلیل پیران
بروزه موزه
صفحه 15:
پروژه موزه
آمنه جلیل پیران
13
Al
34
11
1
3
2
cy
1
4
1
صفحه 16:
نام پروژه:موزه آقاخان
٠ معمار:فومیحیکو مکی
۶ مکان:کانادا-تورنتو
٠ زمان ساخت:2014
آمنه جلیل پیران
16 پروژه موزه
صفحه 17:
در زمینی به مساحت 4000 متر مریع به اجرا رسیده است.
موزه آقاخان شامل دو ساختمان با رویکرد مذهبی و فرهنگی می باشد.
از ساختمان "مرکز اسماعیلی" چارلز کوریرا و "باغ های فرمال اسلامی" ولادیمیر جورویج تشکیل شده
است.
ساختمان ها بر روی یک ته کوچک درون پارک دره دون واقع شده و مجموعه ها نسبت به شهر برجسته
شده اند.
از درون سایت موزه تواند منظره پانورامایی
را نسبت به شهر تور
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 18:
طراحی یک باغ اسلامی اطراف ساختمان ها
یکی از اضلاع اين باغ بیش از 100 متر می باشد که با تفسیر طراحی چهارباغ و الهام پذیری از این شیوه
محوطه سازی به اجرا رسیده است.
مرکز اسماعیلی یک ساختمان با کاربری مذهبی, اجتماعی و معنوی برای جامعه و فرقه اسماعیلیه می
wal) که گزایس انا میرم باون
ساختمان موزه یک مرکز فرهنگی در مقر باغ محوطه است تا به ترویج ویژگی های تاریخی و فرهنگی این
قوم بپردازد.
دوساختمان مقدس و سکولار مجموعه با دستیابی به یک حس هماهنگ به هم طراحی شده و لین ویژگی را
در سراسر پارک به چشم می آید.
18 بروزه موزه
صفحه 19:
رت
33
موزه آقاخان اولين مجموعه فرهنكى در آمريكاى شمالى است که به ترویج فرهنگ و هنر اسلامی
اختصاص يافته
با هدف تقويت علم و دانش در بين جوامع مسلمانان و ساير قشرهاى فرهنكى بين المللى
طراحى شده است.
ساختمان موزه به صورتى است كه نور به همه ى بخش هايش آن طور كه نياز است برسد
با تغيير فصل و تغيير ساعات روز نور از زواياى مختلفى به داخل نفوذ ميكند.
طراح اين ساختمان از نور در طراحى سازه اش به خوبى الهام كرفته است.
* از دیگر نکات شاخصی که درباره ی ساختمان موزه ی آقاخان می توانیم به آن اشاره نمایم
آمنه حلیل پیران
سقف گنبدی و شيشه ای خاص و 5 استخر و حوضچه ی زیبا در محوطه است.
پروژه موزه
صفحه 20:
شامل فضاهایی همچون:
٠ گالری
۶ کلاس های آموزشی
٠ سالن نمایش
۶ رستوران
۰ فضای کنفرانس دسته جممن
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 21:
آمنه جلیل پیران
21 بروزه موزه
صفحه 22:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 23:
33 42 44
۳
3
58
4
E
31
صفحه 24:
دوم
24
0-سمایشگاه همکف
11 کلاس درس
2 کارگاه
13-دقاتر
14سالن
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 25:
Z إنامه RES 5
كانسيت sees ات rere) مقدمه
556
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
25
صفحه 26:
آمنه جلیل پیران
زه موزه
صفحه 27:
Po eb So eb o eB Bb © 2
: ۴: 5 EES &
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 28:
نام پروژه: موزه هنر های عالی
آتلانتا
٠ معمار: ريجارد مير
. مکان: آتلانتاجورجیا
. زمان ساخت: 1983
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 29:
ss
این موزه در سال 1905 به عنوان انجمن هنر آتلانتا تاسیس شد. 9۳۹
در سال 1962 هواپیمایی که مسافرانش توسط شهرداری آتلانتا دعوت شده بودند در پاریس سقوط کرده
و 130تن از اين اقراد کشته شدند.
sly * ادای احترام به این کشته شدگاه مسابقه ای برای طراحی موزه برگزار شد که در نهایت طرح
ریچارد مایر انتخاب شد.
سب بنا ١
۱ نامه
۳ 7 77
صفحه 30:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 31:
تموته
a ۹ __
آمنه جلیل پیران
31 بروزه موزه
صفحه 32:
32
صفحه 33:
33
صفحه 34:
صفحه 35:
35
re
317
re
1
تك
317
3 3
27
4
q?
5
13
2 7
4
0
2
صفحه 36:
آمنه جلیل پیران
i as 36 بروزه موزه
صفحه 37:
جلیل پیران
37 بروزه موزه
صفحه 38:
نام پروژه: موزه 036009
۶ معمار: گروه معماری .0.8
٠ مكان: جين
2014 زمان ساخت: ٠
آمنه جلیل پیران
38 بروزه موزه
صفحه 39:
طراحی ساختمان اين موزه نشانگر فرهنگ تاریخی این شهر است.
قرم ساختمان از توتم مشهور در فرهنگ چینی, اژدها, الهام گرفته است.
دو قوس در ساختار اين موزه, باعث ایجاد پوبایی در آن و همچنین کمک به انتشار جریان نور در فضای
داخلی نمایشگاه می شود.
بخش مهم در اين موزه, فضای داخلی نمایشگاه است که فرمی غیر خطی دارد و گوی که بیننده را به
ورود به یک غار دعوت می کند و فرم قدرتمند اين فضا تا انتهای فضای داخلی ادامه دارد.
سطح سه بعدی ساختمان نیز با oS سنگ های گرانیتی پوشیده شده است که با توجه به نحوه قرار گیری
متریال روی نما, تنالیته رنگ خاکستری, به نظر از بالا به پایین تغییر می کند که این کار به قدرت فرم
معماری آن بسیار کمک می کند.
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 40:
پروژه موزه
صفحه 41:
پروژه موزه
صفحه 42:
صفحه 43:
43
digas
موردی
موزه
لیر
bisa
ll IL-5,
6سالی تلر کناری
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 44:
آمنه جلیل پیران
44 بروزه موزه
صفحه 45:
1-استخر كم عمق 9سالن
: لكا شاب
bio 0
كسان تمايشكاه تاريع TER
دای 3سالن جند منطورة
ع سد سه TRY
as Ss es
5-سایشگاه حکاکی سنگی ۰ 16-ناق ذفیره سار eh
45 ۳1 پروژه موزه
صفحه 46:
نام پروژه:موزه کیاسما
معمار: استیون هال
مکان:هلسينكي فنلاند واقع در جنوب
خلیج تولو
زمان ساخت:1998
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 47:
caus J oboe 55
<< Porc) سایت
دالان بین دو قسمت ساختمان که به صورت سرپوشیده داراي بیرون زدگي از ساختمان مي باشد ورودي
را تعریف کرده است.
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 48:
5
* سايباني از شيشه در قاب فولادي از شكاف عمودي بين نوارهاي بنارو به بيرون امتداذ مي يابد تا باز
۳ دیدکننندگان را به داخل بنا دعوت کند:
تس
48 پروژه موزه
صفحه 49:
انتهاي باز قسمت خمیده به فرم غالب بدل شده است که به سمت چشم انداز طبيعي قرار گرفته است.
انتهاي خميده :.شمالي با انتهاي.صاق جنوبي در تضّاد مي باشد.
تضاد نمای شمالی و جنوبی ۱7۳
پروژه موزه
49
صفحه 50:
رت
۰ تراز همکف به تجهیزات عمومي رایگان اختصاص یافته.
+ دفاتر و رختکن ها و تالار گردهمايي با 230 صندلي در قسمت شرقي بنا قرار دارد.
* در سمت غرب میز اطلاعات وفروش بلیط و فروشگاه موزه وکافه قرار گرفته که به تراسي عمومي و
aul slau! اي باز مي شود.
کارگاه هاي موزه و
Fel preg Hear
بروزه موزه
صفحه 51:
هر گالري دو منبع نور مصنوعي دارد لامپ هاي فلورسنت که در تاقچه هاي چراغ ها پنهان شده است و
ra
موردی نور هاي متمرکز قابل تغییرو برداشتن.
خم بيجيده دیوار شرقي حفره داخلي بین دو حجم بنا صرفا یک حرکت عامدانه براي ایجاد فرم نیست. ٠ ee
در این حرکت مقاصدي عملي نهفته است تا نور افقي گریز پا را در اين عرض جفيافيا.. Mie +
0
پروژه موزه
51
صفحه 52:
2 ورودي
دارختکن
کتاک فروشي piles J
کافه آلالار گردهمايي تا راه
© بار هلشتي تالار گردهمايي آمجسمه مانرهایم
52
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 53:
[دفاتر
الالار گردهمايي
قشتي تالار گردهمايي گالري هاي
ز اتاق گل و گیاه ot دائيي
53
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 54:
G
i
0
204
3
01
x
0
1
Oe
كنا
Ge
31
ه اناق التتركايعب
آمنه جلیل پیران
54
پروژه موزه
صفحه 55:
گالري هاي
م SBS IT
كاركاه كو كت
آمنه جلیل پیران
55 بروزه موزه
صفحه 56:
307
ase
33
5 3
پرکولاسیون نقش طبته سم
56
صفحه 57:
برش از قسمت شمالی برش از قسمت جنوبی
آمنه جلیل پیران
Sian 57
صفحه 58:
نام پروژه: موزه بهود
برا
. معمار: دانیل لیبسکند
. مکان: آلمان_برلین
٠ زمان ساخت: ۲۴ ژانوبه
vary
صفحه 59:
52076
5
cet
8 ۰ موزه بهود برلین اولین موزه یهود برای یادمانی از یهودیان کشته شده درجنگ جهانی دوم در برلین با طراحی
۹ دانیل لییسکند ساخته شدهاست. ۱
این موزه شش روز قبل از به قدرت رسیدن نازیها در ۲۴ ژانویه ۱۹۳۳, در برلین تأسیس شد.
MM موزه فعلی بهود برلین در سال ۲۰۰۱ بازگشایی شد و بزر؟
طراح و معمار موزه بهود برلین, داتيل
1
59 پروژه موزه
صفحه 60:
007 woe
فیزیکی 0
8 | * اين نوشته ترجمه بخشهايي از بادداشت دانیل لییسکیند در مورد طرح گسترش موزه بهود
1 برلین
7
موردی
صحبت کردن در مورد موزه بهود برلین طي 25سال در جریان بود.
8 طي اين مدت بسياري از کارشناسان خبره و بازماندگان هالوکاست در مورد مفهوم و نتیجه ساختمان موزه بهود
© برلين بحث كردند نتيجه اين بحثها مسابقه موزه يهود بود كه در سال1989_1988بركزار شد.
5 وقني كه من براي شركت در اين مسابقه دعوت شدم حس ميكردم كه اين يروزه براي من يك برنامه نيست از اين
۳ | جهت که لازم نبود من براي فهم پروژه تحقیق کنم یا چيزي ابداع کنم بلكه من از كودكي با اين مفاهيم زندكي كرده
بودم بیشتر خانواده ام را هولوکاست از من گرفته بود و خودم هم فقط چند صد کیلومتر دورتر از اینجا در لودز
لهستان بدنیا آمده بودم .
1 | سه ایده اصلي در ذهن داشتم که پروژه بر اساس آنها شکل گرفت:
موردی
اول) عدم امکان درک تاریخ برلین بدون درک سهم بزرگ قرهنگي ,اقتصادي ,معنوي,شهروندان بهودي برلین.
دوم) ضرورت بیان اثر جسمي و روحي هالوکاست در خاطره شهر.
آمنه جلیل پیران
سوم) از ميان به رسميت شناختن هالوکاست و سهم بهودیان در برلین تاریخ اروپا و برلین استخراح 3
60 پروژه موزه
صفحه 61:
61
00
بروزه موزه
صفحه 62:
نام رسمي این پروژه موزه بهود است اما من اسم آنرا "بین خطوط "نامیدم .
اين كار را براي اين كردم كه اين بروزه بين ذو نوع خط يعني مفهوم اثر و سازماندهي و ارتباط در چریان است .
يقي از aglaw gd رن عط ضاف است.
أماايه كه رهاق زیازی هنتتتم من .
ديگري یک خط شکسته است اما به طور عجيبي ادامه پیدا کرد.
در آن زمان درسایت واقعي پروژه من همواره یک رابطه نامرئي را احساس میکردم یک رابطه خويشاوندي بین
آلماني ها و بهودیان در برلین حتي اگر مسابقه قبل از فروریختن دیوار برلین برگزار شده بود من حس کردم
یک المان ربط دهنده که از شرق به غرب حرکت کرده است و اين رابطه را به وجودآورده بود.
انسانهاي متشخص ,کارگران ,نویسندگان ,اهنگسازان ,هنرمندان و دانشمندان و شاعران,بین سنتهاي بهودي و
فرهنگ ژرمن ها رابطه اي را به وجود آوردند.
من اين رابطه را پیداکردم وآنرا به صورت ستاره اي مبهم و تغییر شکل یافته کشیدم ستارهاي که در خود فشرده
میشد یا پرشي در فرمش اتفاق میافتاد ستاره ي زرد و مبهمي که سایت را پوشانده بود اين اولین
آمنه جلیل پیران
بود.
62 بروزه موزه
صفحه 63:
)| طراح ستاره داوود را به صورت درهم ریخته به عنوان فرم اصلی ساختمان انتخاب کردهاست.
۴ ایدههای اصلی طراح شکستن معنای نشانهها و رسیدن به بیمعنایی و خلق معنایی جدید و چندگانه بوده است و با
ase 5
ایجاد یک وید یا فضای خالی در پلان جای خالی بهودیهای کشته
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 64:
64
ستاره داوود یا همان مهر سلیمان؛ ستاره ای که جنبه هاي
مکمل مختلفي را نشان مي دهد.
مثلث سر بالا نماد آتش و در عین حال نماد انساني است که در
جهت کائنات فعال و در جهت زمین منفعل است.
مثلث سرپایین را انساني مي دانند که در جهث زمین فعال و در
eae آزیمان مفعل استةة
فرم ساختمان همچون ستاره داوودی است که در هم ريخته
شده است.
ایده شکستن نشان بهود, ایده ای است که قبل از هر چیز به
هویتی فاقد تفکر ارزشمند اشاره داشته و نشان از نگرشی چند
بعدی دارد.
نگرشی که از دید آن, چه ظالمی که کورکورانه ظلم می کند و
az مظلومی که کورکورانه دفاع می کند هر دو متعلق به چرخه
Se Ae we hk oh
پروژه موزه
صفحه 65:
صفحه 66:
موردی فرم: .
۴ ساختمان, شخصیتی زخم خورده و آرام دارد.
088 لییسکیند در طراحی پنا سعی کرده است کانسپت های زیادی را پیاده
8 کند اما یکی از جالبترین آنها, کانسپت نما است. نمای ساختمان پر است
از خطوط عمودی, اققی و مورب تو خالی که در نگاه اول بیننده فکر
مت کند که این خطوط بدون ian طراحین شده است؛ اما این گونه
ليسسه الييسكيتد براي طراسیی ای فیط از آبزان "موسي ودفازون"
اثر آرنولد شونبرگ الهام گرفته است. شونبرگ از سال 1930 تا 1932
به نگارش اپرای سه پرده ای "موسی و هارون" پرداخت ولی هیچگاه
نتوانست پرده سوم را به پایان برساند و اپرا ناتمام ماند و اين ناتمامی
در فرم کلی بنا دیده می شود. (انگار فرم زیگزاگ بنا قرار است تا بی
نهایت ادامه یلید اما در یک نقطه قطع شده است) و البته در نقل قولی
دیگر آمده است که؛ این خطوط روی بنا الهام گرفته از نقشه برلین و جلیل پیران
66 نشان دهنده محلات يهودى نشين است و خيابان هايى است كه در آنها بروزه موزه
صفحه 67:
=
لیبسکیند در طراحي سیرکولاسیون اين موزه ۳ مسیر در نظر گرفته است.
اين مسیرها از ۳ مفهوم ويراني , سرگرداني و وجود , سرچشمه مي گیرند که در زندگي بهودیان آلمان
لا همواره موجود بود.
مسیر ویرانی به برجخ هولوکاست منتهی می شود که از دیگز اجزای ساختمان جدانست. کف این قسمت پر است از
صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان
مان "وجود" به گالري ها مي رسد.
آمنه جلیل پیران
67 پروژه موزه
صفحه 68:
نموت
موردی
تموله
موردی
تمونه
موردی
تموله
موردی
تموله
موردیٍ
68
celles
مسیر سرگردانی امل فضاهایی است که پنجره های
متعددی در آن ها تعبیه شده, این پنجره ها دید به فضای
خاصی را ممکن نمی سازند و هدف از طراحی آنها
صرفا القای مفهوم سرگردانی است. این مسیر به
فضای سبز پروژه منتهی می شود: یعنی همان EL
تبعید. در این فضا 48 ستون بتنی طراحی شده که از
راس هر ستون یک درخت زیتون سربرآورده است. در
واقع ستون ها حایلی میان درختان و زمین هستند که به
مقهوم از ریشه جداماندن- تبعید - اشاره دارد.
تنها راه خلاصی از این باغ, بازگشت به درون موزه
است و راه خروج دیگری وجود ندارد و به بیان دیگر
تبعید همان زندان است. نکته مهم دیگر در راستاي
موفقیت این موزه در حوزه معماري را مي توان به
دا هر عدو ی ی ین ی
0
بروزه موزه
صفحه 69:
فرم پس از تولد در مسیر خود و در جهت الحاق به نشانههای
تاریخی سایت, ناآرام و سرکش قطعیتها را از بین برده و به
نوعی از خود ویرانگی دست میزند.
مخاطبی که به درون این فرم راه مییابد. واقعه هولوکاست را
در قالب کیفیات فضایی, سیرکولاسیون ها و مکثها تجربه
505
gasses cl (asd اياف lll ullsesarcand alll s
دهد. فرم موزه نشانهای است که از هر مدول قطعی برقآسا
میگریزد. پیج و تابهای این نشانه در هیچ مختصات دکارتی
قابل پیشبینی نیستند.
شکافها در متن فرم موزه به شدت تاویلپذیرند و به سبب
ناآشنا و متعارف بودنشان هراس,انگيزند. گویی مخاطبان
نباید از روزنههای آشنا و متعارف به جهان بیرون بنگرند که اين
صفحه 70:
low dale ail
پروژه موزه
صفحه 71:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 72:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 73:
آمنه جلیل پیران
73 بروزه موزه
صفحه 74:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 75:
صفحه 76:
صفحه 77:
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 78:
زیربنای عرصه نمایشگاهی و
همایش :1100 مترمربع
Ee
ادارى
شامل:
1 گالری دائم 600 مترمریع
2 گالری موقت _200 مترمریع
3 آمفى تثاتر _300مترمريع
78
200101
بروزه موزه
صفحه 79:
زیربنای کل :3000مترمربع
زیربنای عرصه خدماتی_رفاهی :300 مترمربع
شامل:
1 کافیشاپ _150 مترمریع
2 فروشگاه محصولات فرهنگی _50 مترمریع
3. نمازخانه_50 مترمریع
4 سرویس بهداشتی _ 50 مترمریع
79 پروژه موزه
صفحه 80:
۶( 1. کتابخانه_150 مترمریع
5
2. كلاس تئورى _50 مترمريع
3. کارگاه(کلاس عملی) _100 مترمریع
80
پروژه موزه
صفحه 81:
era
81
ie ae
Ea
ل زیربنای کل :3000مترمریع
زیربنای عرصه اداری :150 مترمربع
شامل:
1. کارکنان _30 مترمریع
2 مدیریت و جلسات _40 مترمریع
3. منشی و انتظار _20 مترمریع
4 مانیتورینگ _30 مترمریع
5 بایگانی_10 مترمریع
6 آبدارخانه .10 مترمریع
7
. سرویس بهداشتی _10 مترمریع
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 82:
era
82
= ape
Ea
& 0103000: زیربنای کل ere
زیربنای عرصه پشتیبانی :550 مترمربع
شامل:
. انبار دائم 200 مترمریع
. انبار موقت _90 مترمریع
. تهیه اسناد و مرمت 100 مترمربع
1
2
3 انباردار .10 مترمریع
4
5 تاسیسات 150 مترمریع
آمنه جلیل پیران
پروژه موزه
صفحه 83:
5
ا
EE
زیربنای کل :3000مترمریع
زیربنای عرصه فضاهای ارتباطی :600 مترمربع
شامل:
1 ورودی
2 سرسرا(لابی)
3 فضاهای تقسیم
4 نگهبانی
5 تهیه بلیط
6 راهروهای ارتباطی
7 پلکان و آسانسور
آمنه جلیل پیران
83 پروژه موزه
صفحه 84:
۱
پروژه موزه
صفحه 85:
صفحه 86:
۱
پروژه موزه