صفحه 1:
ee ie ا C ceded
آثارباارزش هتری تکیهداری میشد(به عنوان موزه سلطتنی) پس از انقلاب کبیر, در سال
errs re RAO ee rerbey oor rer eles aN)
rene
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
آن چه امروز با عنوان موزه ی لوور شناخته می شود. کاخ پادشاهان فرانسه در قرن های
۴ و ۱۵ میلادی است. از اين رو ساخت و ساز در حریم این موزه همچون سایر آثار
or per ene reared eon en ۱
le aN a ad ol ec cee ele ee BS RCO a
ا ا ل Fee cer ne ye
نورگیری موزه مشکلی به وجود نیاورد
صفحه 5:
طراحی شد. (1۷].۳16.) هرم شیشه ای ورودی موزه ی لوور پاریس که توسط آیام.پی *
Sie Teed SETS ok Seneca |
د 3
ا 0
ام آی تی و هاروارد چین را ترک کرد. در سال ۱۹۶۰ شرکت آیام.پی و همکاران را تأسیس
كرد. او عموما به طراحى ساختمان هاى با يوشش شفاف و شيشه اى مى بردازد و شهرتش
معمولا به طراحى هاى دقيق؛ هندسى و منطقى اش بر ميكردد
صفحه 6:
هو(
صفحه 7:
تا ل ۲۱.۵ و *
طولى بر 3 0 متر داشته و توسط
موزه احاطه شدع
Per aaa Snes 0
ea
۳
ae eee
ام
0
یال ها قرار گرفته اند. اعضای فشاری
خرباها که شامل اجزای وقانی و
مر
ern ۱[
تحتالی و مورت ميله ها و كل ها
se ce ae
اك alee he
ل eet eng ee
ترتیب در عین پیوستگی از سیستم
0
صفحه 8:
۸] ا ee ee
۱۱ ١2 دارتد: در اين حالت سازة به جوبى مكش وارده به شيشة ها را تخمل مى كند.
کششی اتصالات را در طول اجزای تحتانی خرباها به هم متصل کرده و باعث یکپارچگی
۱
دقيق و ماهرانه اى تضاد موجود بين اجزاى كششى و فشارى را در معرض ديد قرار مى
دهد. اين سازه كه در كروه طرح هاى مينيمال قرار مى كيرد. اساسا جهت مقابله با كشش
OWE Spy) Ce yl (CuPc Len epee cn IS) gee CC OPE
با بهره گرفتن از کابل های کششی استفاده شده است
صفحه 9:
ee ee ee
ee ens ae ل ل
دست يابد. در جریان تکامل این فکر او توانست اين فضا رأ از طريق سه راهروی زیرزمیتی به سه
جناح لور مربوط نماید. این مسیرها دسترسی مستفیم بازدیدکتندگان را به قسمت های مختلف موزه
ee ee tae Set eC ES. he rere
م Ce ee eS eS sie
الس