17 صفحه
525 بازدید
26 آذر 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
موزه های اصفهان

صفحه 3:
موزه چهلستون نمای ساختمان مربوط به دوران صفویه بوده و ساخت و ساز کاخ درسال ۱۰۵۷هجری به اتمام رسیده است. در مهر ماه ۱۳۲۷ هجری شمسی با حضور عالیترین مقامات مملکتی و اساتید و هنرمندان و علاقمندان این مرز و بوم به موزه تبدیل گردید که اسامی آنها در دفتر یادبود به جا مانده و ثبت وضبط گردیده است. در سال ۰۱۳۴۳. ش به منظور تعمیرات اساسی کاخ چهلستون اشیء و اموال فرهنگی موقتاً به تالار اشرف (واقع در ضلع جنوب شرقی کاخ چهلستون) منتقل کشت و حدوداً ينج سال از این تالار به عنوان (موزه تالار اشرف) استفاده شد. در اين موزه نسخ خطی. نگارگری و ظروف کاربردی و تزئینی متعلق به دوران اسلامی خصوصا" ‎ay gino‏ به نمایش گذارده شده و نمایشگاههای ادواری به مناسبتهای مختلف برگزار می‌گردد. این موزه از لحاظ قدمت بعد از کاخ گلستان دومین موزه ایران می باشد.

صفحه 4:

صفحه 5:
سحي ب موزه هنرهاى تزيينى (ركيب خانه) در دوران يهلوى لين ساختمان به اداره آمار و ثبت احوال اختصاص يلفت و بار ديكر خصوصا در جبهه غربى آن صورت كرفت.در سالهاى .يس از ييروزى انقلاب اسلامى . بيرو مصوبات شوراى عللى شهرسازى و معمارى ايران. سازمان ميراث فرهنكى كشور درصدد برآمد تا عمارت تاريخى «ركيب خلنه » را مرمت و بازسازی نملید و از آن‌به عنوانییک مجموعه فرهنگی استفاده کند. لذالبا صرف بیش از دو سال وقت و هزینه قرریب به بیک میلیارد ریال و با انتقال حدود چهار هزار لثر فرهنگی- هنری از موزه هنرهلیی 7 تاییدات خداهند « موزه هنرهای تزیینی ایران » در ۲۹ مردادماه ۱۳۷۵ شمسی گشلیش یافت و وت تما ‎led‏ خود را آغاز كرف سابق تهران و سایر موزه های سازمان با موزه هنرهای تزئینی ایران با فضلیی به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و حدود ۱۲۰۰ متر فضای مفید نمایشگاه‌با در برگرفتن هفت بخش دایمی وبا نگارخلنه جلنبی, هم اکنون صدها لثر نفیس هنری را جهت بازدید عموم علاقمندان عرضه نموده است.

صفحه 6:

صفحه 7:
موزه هنرهای معاصر بنایی است زیبا مربوط به دوره صفویه که در نزدیکی چهلستون و مرکز شهر اصفهان قرار دارد. این ساختمان در زمان حکومت فاجار تجدید بنا گردیده و مسعود میرزا حاکم وقت اصفهان آنجا را محل سکونت خود قرار داد. در زمان رژیم گذشته نیز به عنوان ساختمان استانداری مورد استفاده قرار می گرفت. انتقال استانداری اصفهان به محل جدید اين عمارت که تقریباً مخروبه شده بود به همت شهرداری اصفهان مرمت و در بعضی موارد بازسازی کامل گردید و به موزه هنرهای معاصر اصفیهان تبدیل شد. و در اسفند ماه ۱۳۷۳ رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت. این عمارت زیبا در دو طبقه بنا شده و دارای ۶ سالن نمایشگاهی. کتابخانه. امور اداری و سالن اجتماعات می باشد.

صفحه 8:

صفحه 9:
* سس موزه کلیسای وانک کلیسای وانک یا آمنا پرکیج نام کلیسایی است در محله جلفای اصفهان. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان می‌باشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌است. وانک در زبان ارمنی به معنی کلیسای جامع است.ارامنه بعد از کوج بزرگ یعنی در سال ۱۶۰۵ به دستور شاه عباس دوم به اصفهان آورده شدند. آنها از بدو ورود شروع به ساختن محل زندگی کردند و در وهلة اول کلیساها را بنا کردند.بزرگترین و زیباترین کلیسای جلفای اصفهان است از نظر طلاکاری سقف و سطح داخل گنبد و نقاشی های تاریخی از زیباترین کلیساهای جلفای اصفهان است داخل کلیسا و تمام دیوارهای اطراف و جوانب آن ا اشی رنگ و روغن و آب طلا به سبک ایرانی و تصاویری از زندگی حضرت مسیح (ع) متاثر از نقاشی ایتالیایی تزئین شده است .برج اقوس روبروی در اصلی کلیس به سبک ایرانی است و در زمان شاه سلطان حسین ساخته شده است

صفحه 10:

صفحه 11:
موزه آموزش و پرورش اصفهان شهر هنر و انديشه و جایگاه تمدن و فرهنگ ایران است دانشمندان و هنرمندان این دیار در بلندای تاریخ با آفرینش آثاری بی نظیر خدمات ارزنده ای را به فرهنگ و تعدن بشری عرضه داشته اند جایگاهی چنین رفیع می طلبد تا وارثان آن دوره پر افتخار ضمن حراست از مفاخر گذشته راه تکامل و مسیر پویایی فرهنگ در آن این سرزمین را ادامه دهند.در اين راستا ایجاد موزه ای برای حفظ میراث آموزش و پرورش به عنوان کانون فرهنگ و هنر جامعه در سرلوحه ای اهداف اين سازمان قرار گرفت.محل این موزه منزل مسکونی شادروان عطاءالملک دهش از شخصیت های اجتماعی اواخر دوره قاجار می باشد که دارای مجموعه ای از هنر ایرانی و اروپایی است این ساختمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدرسه تبدیل شد که پس از باز سازی در سال ۱۳۷۸ به عنوان جایگاه موزه آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گرفت.این موزه با ایجاد زمینه های مناسب برای استفاده از تجارب گذشتگان فراهم آوردن شرایطی برای مقایسه وضعیت آموزشی گذشته و حال, تجلیل از پیش کسوتان و طلایه داران نظام تعلیم و تربیت. حفظ یاد و نام شان همت گماشته

صفحه 12:

صفحه 13:
cab Goh موزه های تاریخ طبیعی بازگو کننده تاريخ طبیعت و جهان آفرینش می باشند . لذا در این قبیل موزه ها نمونه های جالب و ارزنده کلیه آثار خلقت اعم از بی جان و جان دار به روشهای معمول علمی نگهداری و در معرض دید عموم قرار می گیرد . موزه تاریخ طبیعی اصفهان در ۱۵ اسفند ۱۳۶۷ در تالار تیموری ( یکی از بناهای باستانی عصر تیموریان ) که از طرف شهرداری اصفهان در اختیار قرار داده شده تاسیس و راه اندازی گردیده است . تمامی آثار طبیعی و مجموعه های ارزنده این موزه در زمینه های علوم گیاهی - جانوری زمین شناسی و جغرافیایی به همت و سرمایه شخصی دکتر جعفربان استاد دانشگاه اصفهان در مدت ۳۷ سال تلاش مستمر از نقاط مختلف ایران و خارج از کشور گرد آوری . خریداری . مبادله یا تهیه گردیده و پس از تنظیم و رده بندی و بررسیهای علمی به وضع کنونی در آمده و ر اختیار عموم قرار داده شده است . هدف اساسی از تاسیس موزه تاریخ طبیعی اصفهان ضمن بالا بردن سطح دانش و اطلاعات عمومی جامعه درباره عالم حیات و عظمت جهان آفرینش و قدرتمندی خالق یکتا . حفظ میراث ارزنده طبیعی کشور از غارت و تخری کمبود وسایل کمک آموزشی . حفظ سلامت جامعه از طریق ایجاد محیطی سالم و تفریحی . فراهم آوردن زمینه های تحقیق در علوم طبیعی و کمک به افزایش جاذبه های توریستی کشور و شهر اصفهان می باشد . اين موزه از نظر جامعیت و تنوع نمونه ها در زمینه های علوم طبیعی . توجه خاص به جنبه های آموزشی و علمی آن در سطوح گوناگون آموزشی و دارا بودن مجموعه کم نظیر در پاره ای از بخشهای علوم زیستی بخصوص مجموعه اسفنجهای نواحی استرالیا صدف های اقیانوس کبیر و اطلس و سنگواره های ادوار گذ: باشد . .جبران در ایران منحصر و ویژگی خاصی را دار می

صفحه 14:

صفحه 15:
موزه مردم شناسی نایین موزه مردم شناسی کویرنائین در سال ۱۳۷۳ در خانه تاریخی پیرنیا واقع دریافت تاریخی نائین جنب مسجد جامع تاثین تأسیس گردید. این خانه تاریخی زیبا متعلق به دوران صفویه بوده و فضای دلپذیر و منحصر بغردی را به موزه ب است.این موزه دارای ۱۰ فضای نمایش اشیاء با موضوع مردم شناسی است:بخش ورودی شامل نمونه هایی از پوشش گیاهی و گیاهان دارویی .. هشتی ورودی (محل بلیت فروشی) شامل وسایل مربوط به اسب و کشاورزی . انواع کلید و نمونه هابی از کلون در و انواع قاشق و ملاقه .. راهروی بزرگ ورودی با نام سالن روشنایی و سفال لعابدار. شامل انواع وسایل روشنایی . کاسه و کاشی لعابدار. هشتی ورودی به حیاط موزه شامل انواع ظروف آبخوری سالن اسلحه و ادوات جنگی سالن ظروف فلزی سالن پوشاک شامل پوشاک زنانه قاجار و پوشاک مردانه قاجار راهروی ورودی به عبابافی مربوط به ابزار كليم بافى و عبا بافى و ظروف سقال لعابدار اتاق کرسی با چهار مجسمه مومی شامل یک مرد . دو زن و يك يسربجه كه با بوشاك زمان قاجار و لوازم روزمره زندكى نت يافته است 5 سالن عبا بافی که با یک مجسمه مومی پشت دستگاه عبا بافی و یک دستگاه که عملاًبافت عبا را به نمایش می گذارد

صفحه 16:

صفحه 17:
کف

39,000 تومان