معماری و عمرانعلوم مهندسی

موزه هنرهای معاصر تهران

صفحه 1:

صفحه 2:
Tehran Museum 0 Contemporary Art

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
ی ‎orn rene‏ ‎Pomme g es‏ تحجن رويك ل ‎ard‏ ‎os‏ کال لا ‎Pade etd 4‏ ‎

صفحه 6:
کامران دیبا(طباطبایی) - متولد 14 اسفند 1316 تهران دیبا آرشیتکت برنامه ریزی شهری و نقاش ایرلنی در رشته معماری دانشگاه هاروارد واشنگتسن دی سی تحصیل كرد.درسال ‎١7١77‏ در لين رشته فارغ االتحصیل شد وسپس به مدت يكسال تحصيلات تكميلى خود را در رشته جامعه شناسسی را و داد. در سال ۱۳۶۵ به تهران بازگشت و یک سال بعد رئيس و طراح ارشد شرکت مهندسین مشاور «داز» شد. وی جه سنت های بومی و هم چنین نیازهای جامعه شهری مدرن و اثر متقابل انسان علاقه مند بود.

صفحه 7:
موزه هنرهای معاصر یکی از فعال ترین و پرتمرترین مراكز فرهنكى وهنرى تهران واقع در خيابان كاركر قش ماق و در كنار يارك لاله است.

صفحه 8:
اراضی پارک لاله از سالیان گذشته در اختیار ارتش بوده است. زمین مذبور معروف به میدان اسب دولنی جلالبه و و برای ره از لن استفاده می شد. ارتش اراضی مربوطه را درازای مطالبات وزارت دارلیی به تن وزارتخانه انتقال داد وزارت آبادلنی ومسکن حقت ماموریت یلفت برای لین منطقه طرحی تهیه نماید. قسمت شمال پارک برای تاسیسات فرهنگی وعام المنفعه وقسمت جنوبی صرفا برای پارک در نظر گرفته شد. طرح لَن بوسیله طراح معروف فرانسوی «ژوفه» و سایر طراحان پارکسازی وهمکاران ایرلنی تهیه گردید. ادامه عملیات اجرلئی به عهده شهرداری واگذار شد شهرداری اجرای عملیات را طبق طرح ادامه داد تا نهايتا پارک لاله در سال ۱۳۶۵ تاسیس گردید.

صفحه 9:
در اطراف موزه فضای سبز زیبایی موسوم به پارک مجسمه با تندیس هایی از هنرمندان معروف معاصر ایران وجهان وجود دارد. ابن مرکز درمهرماه سال ۱۳۵7 در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع به دست کامران دیبا تاسیس شد.

صفحه 10:
ملع ما انا ‎Le te‏ معمارى سنتى ايران معماری ایران است. وجود نورگیرها ‎Sob‏ » مانند بادگیرهای مناطق کویری(یزد) تداعی میکند.

صفحه 11:
تلفية ارى نتف قفرن ‎on‏ سس اب

صفحه 12:

صفحه 13:
نگین و سنتی نشان می دهند

صفحه 14:

صفحه 15:
چهار نورگیر ‎me‏ مجموعه بر فراز فضای Zs گالری اول ‎Bee‏ قرار گرفته اند.

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
حجم أضلق صلى كالرى ‎٠‏ ها از الحاق احجام جانبی .به یک مکعب

صفحه 21:
be > is ۳ ۲ ۱ در فرم نماز خانه با ترکیب خاص وجوه. حس چرخش ایجاد شده است.

صفحه 22:

صفحه 23:
a ‏قل اسبيرال ميان فجتاى كالري عمسا‎ ‏كننده را به حركت ميان فضاى كالرى ترغيب‎ ‏مى كند‎

صفحه 24:

صفحه 25:
حياط مرکزی توسط سطوح اطرافش کاملا محصور شده است.

صفحه 26:
بازشوهای سقفی.. ت شمال شرقی.. ‎Ail Cee‏ نور غير مستقيم را

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
2 a SS oS SI a =} 3

صفحه 30:

صفحه 31:
تمامی اجزاء بنا بر اساس حياط مركزى ‎our‏ شده و سازمان یافته اند .

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
قرم ثاترى ها از قواعد يخسان وتخرارى تبعیت می کنند, درصورتى كه فضاى 23/08/2014 4

صفحه 38:
درشیبراه مرکزی به هنگام بالا رفتن از آن چنین مراتب ‎Ara‏ oe

صفحه 39:

صفحه 40:
گالری اجزاء عملکردی بنا از نظر ن قرارگي

صفحه 41:
دارای یگر 3 خی بر ‎ales‏ 5 دارای ها ا ونورئي تقارن در فرم 2

صفحه 42:
بخش های عملکردی بنا دارای موازنه ای

صفحه 43:
ی هت واه ( ‎pa eat ta‏ شكال ‎py eee‏ الا لها

صفحه 44:

صفحه 45:
ابعاد انسانی در ایجاد بازشوها در نظر گرفته

صفحه 46:
فرم ورودی نورگیرهای چهارگانه سرسرای ‎j‏ اصلی به مشخص كردن( ورودی مجموعه کمک می کند.

صفحه 47:
ورودی وتعریف یک << ‎ash ob‏ افزايش دعوت گی ند کی بنا شده |< است. ‎“Oo‏ ع ‎۵000 ۰۵۵6 ‎ ‎

صفحه 48:
در دو طرف فضای ورودی در فضای وجود دارد؛ ويس از ورود , به گالری اول : تغيير نور و ارتفاع بصورت محسوس الاك ‎os‏ ‏شود.

صفحه 49:

صفحه 50:
استفاده از حوض در پایین سرسرای ورودی ياداور عناصر معماری_ ‎iat‏ =

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:
عوامل تانیرگذار

صفحه 55:
منابع معماری,1391. ~ مر دا مهدی خاک زند, تجزیه وتحلیل ده اثراز ينجاه سال معمارى معاصرايران. فرهنگ متین,1389.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان