رایگان

نحوه نگارش پروپوزال

nahve-negaaareshe-proposaaal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه نگارش پروپوزال”

نحوه نگارش پروپوزال

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2نحوه نگارش پروپوزال

اسلاید 3: هدف از دوره آموزشیجستجو در منابع اطلاعاتآشنایی با اجزای یک پروپوزالنوشتن یک پروپوزال پژوهشی3

اسلاید 4: تعریف پژوهشفرآیند منظم بررسی یک مسأله4Problem Subject Title

اسلاید 5: پروپوزال چيست ؟ چرا بايد پروپوزال نوشت ؟ اجزاي يک پروپوزال کدامند؟پروپوزال5

اسلاید 6: 6 تعریف پروپوزالطرح عمل (نقشه) طرح مکتوب مطالعه پیش نیاز یک بررسی پژوهشییک پروپوزال انعکاس سؤالات زیر است:What :Why :significance :How :قصد پژوهش چیست؟چرا این موضوع؟اهمیت این موضوع؟چگونگی اجرای این مطالعه؟

اسلاید 7: دلايل توجيهي تهيه طرح تحقيق:1)تسهيل برنامه‌ريزي اجرايي تحقيق.2)کسب حمايت ديگران.3)آگاه کردن کساني که در تصويب طرح موثرند.7

اسلاید 8: دلايل تسهيل برنامه‫ريزي اجرايي تحقيق1)ترتيب زماني هر فعاليت را مشخص مي‫کند.2)مشخص مي‫کند که چه فعاليتهايي در عرض يکديگر و به موازات هم بايد انجام پذيرد.3)طرح باعث مي‫گردد که محقق تصويري کامل از مجموعه اقدامات و امور مربوط به پژوهش علمي را تهيه کند.4)باعث مي‫شود تا فهرست کاملي از کليه نيازهاي بودجه‫اي، نيروي انساني، وسايل و امکانات که براي تحقيق لازم است فراهم شود.5)از سرگرداني و بلاتکليفي در انجام بعضي از مراحل و امور مربوط به طرح جلوگيري به عمل مي‫آورد.8

اسلاید 9: کسب حمايت ديگرانمحقق در هر نوع تحقيق نيازمند مساعدت و کمک افراد يا موسسات ديگر است. اين کمکها ممکن است مالي و بودجه‌اي يا صدور مجوز و مساعدتهاي گوناگون باشد.9

اسلاید 10: تهيه طرح اوليه يا طرح كلي تحقيقشما ممكن است ايده هاي خوب و روشني در خصوص مفاهيم كليدي، مسائل و زمينه هاي مرتبط با تحقيق تان داشته باشيد. اما آيا تصوير روشني از كل پروژه تحقيق هم داريد؟10

اسلاید 11: انسجام نوشته‌هاصرف نظر از اين كه براي چه كسي مي‌نويسيد، سبك و سازمان نوشته بايد منسجم و يكدست باشد. تغيير سبك در جاها يا فصول مختلف به هر منظوري كه باشد، معمولاً خواننده را گيج مي‌كند و در نتيجه بايد از آن پرهيز كرد. چنانچه گزارش را به‌صورت سوم شخص و به سبكي رسمي نوشته‌ايد، تبديل ناگهاني آن به اول شخص وغير رسمي عاقلانه نخواهد بود. 11

اسلاید 12: اجزای پروپوزالمقدمهبيان مسألهضرورت و اهميت پژوهشاهداف تحقيقپرسش هاي تحقيقفرضيه هاي پژوهشپيشينه پژوهشروش شناسي و متدولوژي تحقيق :(روش تحقيق - جامعه آماري تحقيق- روش يا روشهاي نمونه گيري – متغير – ابزار - نوع آمار بكارگيري و همچنين نرم افزارهاي مورد استفاده)محدوده هاي تحقيقجنبه نوآوري (جديد بودن) پژوهشملاحظات اخلاقیبرنامه زمان بندیفهرست منابع

اسلاید 13: مراحلتحقيق13

اسلاید 14: انتخابموضوعطرح مسئلهبازنگري منابعنياز به 14

اسلاید 15: انتخاب موضوع تحقيق15

اسلاید 16: انتخاب موضوع تحقيقمعیار های انتخاب موضوع:متناسب با علایق و توانمندی مناسبت داشته باشدتکراری نباشدقابلیت اجرا داشته باشدکاربردی و مناسب با زمان و مقرون به صرفه3/21

اسلاید 17: ويژگيهاي عنوان در هنگام نوشتن عنوان بايد خصوصياتی را که برای يک عنوان خوب برشمرده می‌شوند در نظر گرفت. اين موارد عبارتند از:1- كاملاً گويا، ساده و روشن و غیر گيج کننده باشد. از کلمات کوتاه، رسا و در حد امکان از يک زبان استفاده شود.2- با حداقل تعداد كلمات نوشته شود. (15-8كلمه ، پرهیز از کلمات اضافه) 3- از اختصارات که ممکن است مخفف عبارات مختلفی باشند پرهيز شود. 17

اسلاید 18: 4- در عنوان دقيقا آنچه محقق بدنبال تعيين آن است بيان شود.5- سعی شود دامنه تحقيق محدود در نظر گرفته شود.6-از معادلهای مصطلح فارسی به جای کلمات لاتین استفاده شود. 7- به صورت استفهام و نفي استفاده نشود. (بلکه به صورت جمله مثبت و خبري )8- بدون بار و جهت گيري باشد.9- در تحقيقات توصيفی بيان مکان و زمان تحقيق در عنوان ضرورت دارد.10- متناسب با طراحی و روش مطالعه تدوين شود. 18

اسلاید 19: بيان مسئله Problem Statement 19

اسلاید 20: بیان مسالهسئوال هاي وسوسه انگيزی است که مخاطب را بسوي تحقيق جذب میكند و ذهن مخاطب را از امور بديهي و هميشگي دور می سازد وچالشي در ذهن او پديد می آورد.بيـان مسئلـه نوشتـه‌اي است تقـريباً يك صفحـه‌اي (700 – 500) كلمه كه توصيف كننده مشكل است. اولين نوشتـه‌اي كه در موقع تصويب و در موقع انتشار نوشته مي شود. نقطه كوري كه قرار است روشن شود را بيان مسئله بيان مي‌كند توجيه كننده كار است. 9/21

اسلاید 21: هدف از بيان مسئله 1- توجيه خود پژوهشگر از كاري كه مي‌خواهد انجام دهد.2- توجيه ديگران دو سؤال مهم 1- آيا مشكل مطروحه به واقع وجود دارد؟ 2- آيا با انجام اين تحقيق مشكل برطرف يا از شدت آن كم مي‌شود؟21

اسلاید 22: اهميت و ضرورت مسئله 22

اسلاید 23: 23 چرا انجام آن ضرورت دارد ؟ انجام آن داراي چه ارزشي است ؟ نتايج حاصل از آن به چه كار مي‌آيد ؟ اهميت و ضرورت مسئله

اسلاید 24:  LITERATURE REVIEW مرور ادبیات و سوابق مربوطه24

اسلاید 25: مرور ادبیات و سوابق مربوطه جستجو و تحليل نظام‌مند منابع (اعم از مقاله، کتاب، پايان‌نامه و ...) که دريک زمينه موضوعي خاص منتشر شده است.مطالعه کلیه منابعی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم با موضوع مطالعه در ارتباط هستند.مرور منظم و انتقادی منابع مهم منتشر شده در ارتباط با موضوع25

اسلاید 26: جنبه جدید بودن طرح چگونه نوشته شود؟در این بخش مشخص می شود که این طرح تا چه اندازه نوآوری دارد. آیا در پی تایید نتایج دیگران در شرایط جدید است یا ایده ی جدیدی را برای اولین بار مطرح می نماید؟26

اسلاید 27: اهداف مشخص تحقيق27

اسلاید 28: 28اهداف مشخص تحقيقاهداف افقي است که محقق در نهايت مي خواهد به آن برسد . اهداف در چارچوب تحقيق است . هدف ، نتيحه گيري است که مطالعه در نهايت به آن مي خواهد برسد.طريقه نوشتن اهداف:از افعال اقدامي مانند: تعيين کردن ، محاسبه کردن و يا مقايسه کردن استفاده مي شود.ترکيبي نباشد ، عناصر بايد جدا نوشته شوند ، هر چه اهداف مشخص تر باشد ، زودتر به نتيجه مي رسيم .

اسلاید 29: انواع اهدافهدف آرمانی: هدفی است که در مطالعات طولانی که به چند بخش تقسیم شده اند و برای رسیدن به یک هدف بزرگ برنامه ریزی شده اند،دنبال می شود.هدف كلي : هدف کلي در قالب عبارت يا يک جمله رسا و قابل فهم بيان مي‌شود.اهداف ويژه (هدف كلي پژوهش را مي توان به اهداف كوچكتر (ويژه - اختصاصي) تقسيم كرد )هدف كاربردي( هدف كاربردي به ما مي گويد، فايده حاصل از پژوهش براي چيست؟)29

اسلاید 30: متغيرها مشخصه پديده مورد نظراست كه :قابل اندازه گيري بوده و مي تواند مقادير مختلفي بپذيرد متغير:تعريف يک مفهوم بوسيله مفاهيم ديگر است که از مطالعات و نظريه هاي موجود نشات مي گيرد و با بياني علمي ارائه مي شود.30

اسلاید 31: انواع متغییرمتغير کمي: آن متغيري است که با عدد نمايش داده مي شود. متغير کمي پيوسته مقادير کسري را مي پذيرد.متغير کمي گسسته مقادير کسري را نمي پذيرد.متغير کيفي: اين متغيري است که کيفيت صفات با آن معرفي مي شود.31

اسلاید 32: دسته بندی متغییر ها از نظر نقش:متغير مستقل: متغيري است که محقق تاثير آن را بر ساير متغيرها مورد سنجش قرار مي دهد.  متغير وابسته: متغيري است که متغير مستقل بر روي آن اثر مي کنند. متغیر تعدیل کننده: متغییر کیفی یا کمی است که جهت یا میزان رابطه میان متغیرهای مستقل و وابسته را تحت تاثیر قرار می دهد. متغیر کنترل: در یک تحقیق،پژوهشگر نمی تواند تاثیر تمام متغیر ها را بر یکدیگر مطالعه کند لذا باید برخی متغیرها را کنترل کرده و آنها را خنثی نماید.متغیر مداخله گر:متغیری است که محقق برای استنتاج از نحوه تاثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته مورد نظر قرار می دهد .32

اسلاید 33: سئوالات و فرضيات33

اسلاید 34: سئوالات و فرضياتبعنوان يک اصل براي هر هدف توصيفي، يک سؤال پژوهشی و براي هر هدف تحليلي، يک فرضيه پژوهشی باید مطرح کرد.تعداد سؤالات و فرضيات با تعداد اهداف جزئی برابر بايد باشد.34

اسلاید 35: سوال تحقیقعبارت روشن و دقیقی است که به صورت پرسشی مطرح می شود و معمولا یک یا دو متغییر را در برمیگیرد.سوال معمولا در مورد چگونگی وضعیت یک متغییر و یا مقایسه دو متغییر مطرح می شود.35

اسلاید 36: فرضيه عبارت است از: يک بيانيه حدسي و احتمالي درباره چگونگي روابط بين چند متغير حدسي موقتي است که درست بودن يا نبودن آن بايد آزمايش شود. 36

اسلاید 37: فرضيه به صورت جمله خبري مطرح مي شود وبيانگر نتايجي است که محقق انتظار دارد واحتمال مي دهد در ادامه به آن برسد. يک فرضيه هيچ گاه اثبات يا ابطلال نمي شود، بلکه براساس داده هاي بدست آمده فقط تأييد يا ردّ مي شود. 37

اسلاید 38: انواع فرضيهجهت داربدون جهت H فرضيه صفر يا 0 H 1 فرضيه تحقيق يا فرضيه به دو صورت بيان مي شود: فرضيه تحقيق:فرضيه هايي که به احتمال وجود تفاوت، رابطه یا اثر اشاره مي کنند .فرضيه پوچ:فرضيه هايي که به نداشتن تفاوت، رابطه يا اثر اشاره مي کنند. 38

اسلاید 39: در نوشتن فرضيه بايد موارد زير را در نظر گرفت: 1) رابطه بين دو يا چند متغير را حدس بزند.2) با اصول كلي دانش موجود هماهنگ باشد.3) قابل آزمون باشد.39

اسلاید 40: روش شناسی تحقیق40

اسلاید 41: 41انواع روش های تحقيقتوصيفيزمينه يابيهمبستگيتجربينيمه تجربيعلي پس از وقوعتاريخي

اسلاید 42: 42دسته بندي پژوهشها بر مبناي نحوه كنترل آزمايشي Experimental غيرآزمايشي Non-experimentتاريخيتوصيفي پيمايشی Survey همبستگي Co relational پس رويدادي Ex-Post factoموردی پژوهشي Case-Study

اسلاید 43: 43دسته بندي پژوهشها بر مبناي مكان گرد آوري داده ها تحقيق ميداني Field research تحقيق غير ميدانيinfield researchكتابخانه اي library research آزمايشگاهي laboratory research

اسلاید 44: تحقیق میدانی:اگر فرضیه هایی که در ابتدای تحقیق بیان شده،با انجام آزمایشات در حین تحقیق به اثبات برسد،به این مطالعه مطالعه ی میدانی میگویند.تحقیق کتابخانه ای یا ادبیات تحقیق:بررسی اطلاعات و مراجعه به منابع علمی و مرور کارهای گذشتگان در زمینه مورد مطالعه را تحقیق کتابخانه ای میگویند.44

اسلاید 45: جامعه آماری،روش نمونه گیری و حجم نمونه45

اسلاید 46: . 46

اسلاید 47: جامعه آماری،روش نمونه گیری و حجم نمونه جامعه مورد مطالعه،جمعيتي است كه مطالعه بر روي آن انجام مي شود جامعه آماري دقيق بايستي مشخص شود که چه افراد و با چه صفاتي، جزو جامعه آماري تحقيق قرار مي گيرند و درصورت داشتن اطلاعات آماري تعداد آن نيز اشاره شود.47

اسلاید 48: روش نمونه گیری سرشماريچنانچه تعداد افراد مورد مطالعه کم باشد مي توان تمام افراد تحت مطالعه را در نمونه گيري آورد.نمونه گيرياگر جامعه بزرگ است با استفاده از فرمولهاي آماري درصدي از جامعه را انتخاب مي کنيد.48

اسلاید 49: 49نمونه آمارياز چه روشي براي انتخاب نمونه استفاده خواهد شد.نمونه ها چه تعدادي مي باشد.صفات و ويژگي هاي مورد انتخاب نمونه بيان شود.دليل انتخاب برخي از نمونه ها بيان شود.

اسلاید 50: روش های آماریروش هاي آماري توصيفياز چه آماره هايي براي تبيين و تجزيه و تحليل اطلاعات استفاده خواهد شد.روش هاي آماري استنباطيبراي آزمون گذاشتن فرضيه ها از چه آزمون هاي آماري استفاده خواهد شد.دليل استفاده از آزمون ها ذکر شود.

اسلاید 51: جمع‌آوري داده‌ها ابزار تحقيق بر حسب روش وهدف تحقيق مشخص مي شود. نحوه جمع آوري اطلاعاتاز چه ابزارهايي براي جمع آوري اطلاعات استفاده خواهد شد.بررسي هاي کتابخانه ايکتاب، مجلات و مقالاتاينترنت و بانک هاي اطلاعاتيپرسشنامه استفاده از خبرگان و صاحبنظران اندازه گيري و آزمايش ( نوع کيت، ابزار و وسيله خاص )51

اسلاید 52: رايج ترين ابزار گرد آوري داده ها:اسناد: استفاده از مواد مكتوب به عنوان مبناي تحقيق مصاحبه‌ها: پرسش و بحث دربارة موضوعات با افراد مورد نظرمشاهدات: جمع‌آوري داده‌ها از طريق تماشا يا شركت كردن در فعاليتهاپرسشنامه‌ها: جمع‌آوري داده ها از طريق سؤالات مكتوب52

اسلاید 53: قلمرو پژوهش الف- قلمرو موضوعي: در طرح تحقيق حيطه موضوعي موضوع و مساله پژوهش بايد بطور کلي بيان شود . ب- قلمرو مکاني: محيط پژوهش بايستي به دقت معلوم گردد که پژوهش در چه مکاني صورت مي گيرد. بايد دليل انتخاب آن محيط براي انجام پژوهش مورد نظر را توضيح داد و استدلال نمود که چرا محيط انتخابي، محيط مناسبي براي انجام اين پژوهش است. ج- قلمرو زماني: با توجه به انجام پژوهش در دامنه زماني خاصي و اهميت زمان در جمع آوري داده ها،قلمرو زماني به شکلي واضح و روشن مورد توجه و اشاره قرار می گیرد . 53

اسلاید 54: 54جدول زمان بندي تحقيقعنوان فعاليت مطالعه مقدماتيطراحي پرسشنامه يا ساخت وسيله اندازه گيري يا سفارش و خريد وسايلجمع آوري اطلاعاتورود اطلاعات به کامپيوتر تجزيه و تحليل اطلاعاتنگارش گزارش تحقيق تايپ و تکثير گزارشطول مدت دوره (ماه )مدت دوره براي هر کدام از فعاليت هامجموع طول دوره فعاليت توجه به دستورالعمل سازمان مربوطهزمان ارائه گزارش اول طرحزمان ارائه گزارش دوم طرحزمان ارائه گزارش نهايي طرح

اسلاید 55: محدوديت هاي تحقيق محدوديت هاي تحقيق آن دسته از عواملي هستند كه در مسيرجمع آوري اطلاعات و كسب نتايج مطلوب مانع ايجاد مي كند.محدوديت هاي در اختيار محقق محدوديت هاي خارج از اختيار محقق 55

اسلاید 56: خسته نباشيد.خداوند متعال هميشه و در همه حال ياورتان باشد56

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید