علوم انسانی و علوم اجتماعیپزشکی و سلامتاخلاقتغذیه

نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذایی

صفحه 1:
راهکارهای تولید غذاهای سلامتی بخش نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذایی مهدی کدیور کارگاه آموزشی مشترکك اداره استاندارد. اداره نظارت بر مواد غذایی و انجمن مردم نهاد غذا؛ صنعت. سلامت اردیبهشت. ۱۳۹۲ 14

صفحه 2:

صفحه 3:
نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذایی پرسش اساسی: چرا با وجود عوامل تاثیر گذار فراوان همچنان اخلاق در میان ما (و با برخی از ما) لاغر و نحیف و کم رمق است؟ ايراد کار کجاست؟ در متون اخلاقی در بیان و مسیر ارائه یا دریافت محل تاثیر کجاست؟ جه بايد كرد و یا حداقل چه می توان انجام داد؟

صفحه 4:
نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذابی مورد اول عمدتا تحت تاثیر آموزه های دینی و عقلی پنظر نمی رسد عامل شکست آموزه های اخلاقی باشد مورد دوم دارای تنوع بیشمار برخوردار» و از این منظر عدم تاثیر گردش انگشت اتهام به سوی گیرنده (انسان ها) آیا آنچه بر کشیده از متون معتبر است و بشکلی مناسب هم بیان می گردد بر هدف راستین خود نیز می نشیند؟ با اين مقدمه سوال بعد اين است: هدف و نشیمن آموزه های اخلاقی کجاست؟

صفحه 5:
نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذایی تاثیر پذیری انسانها در مواجهه با پدیده های بیرونی: بر قلب است-عشق بر عقل است-وجدان مسير اول: پر پیچ و خمء دشوار» طولانى اما نهايت لذت بخشی دارد و جویای آنن را از خود بیخود می نماید. ولی البته کار هر کس نیست. قدح و جام راستگویی و درست کرداری را آسان به هر دستی نمی سپارند. در ره متزل لیل ی که خطر هاست... طبیب عشق مسیحا دمست و ... وهبنى صبرت على جر ناركك ... "کاشکی بدل همه خلق» من بمردىء نا خلق را مركك نبايستى دي د“

صفحه 6:
نسبت اخلاق با تولید و مصرف مواد غذایی اگرهمه کس مرد این ره نیست چاره کدام است؟ یافتن پاسخ در ادب فارسی آدب پارسی در مقابل فلسفه پونان سعدی ضمیر آ گاه ایرانی-وجدان تاكيد بر عقل بمثابه چراغی پیش روی تن آدمی شریف است به جان آدمیت.... بنی آدم اعضای یکدیگرند.... "فلینظر الانسان الى طعامه“ جان آدمی امانت خداوند است: در حقیقت مالک اصلی... اين جان عاريت كه به حاذ بد اخلاقى در توليد يا مصرف: تصرف در مال غير و قتل نفس اين عقل مقدمه قانون است كه انسان بدإن شخصيت مى دهد. رابطه بنده و رب است و نظم عالم را حفظ مى نمايد. هر كس بر آن شود كه صمن ماندن در محدوده جهان مخلوق اين رابطه را نخ نماید» در نهايت در نيات و ادعاهاى خود شكست خواهد خورد.

صفحه 7:
۱ FN oe a oleracea eae CU eC Cannel pecs a Perro sy ‏مى كوييم عاشقش هستيم و دركش_مى كنيم» جارى كردد.‎ ‏در هر حال زمان سيار اندكك‎ 21000 2 لس .

نسبت اخالق با تولید و مصرف مواد غذایی مهدی کدیور کارگاه آموزشی مشترک اداره استاندارد ،اداره نظارت بر مواد غذایی و انجمن مردم نهاد غذا ،صنعت ،سالمت اردیبهشت( 1392 جاذبه زمین جذاب تر از آن است که بگذارد انسان آسمانی شود • پرسش اساسی: – چرا با وجود عوامل تاثیر گذار فراوان همچنان اخالق در میان ما (و یا برخی از ما) الغر و نحیف و کم رمق است؟ – ایراد کار کجاست؟ • • • – – در متون اخالقی در بیان و مسیر ارائه یا دریافت محل تاثیر کجاست؟ چه باید کرد و یا حداقل چه می توان انجام داد؟  مورد اول عمدتا تحت تاثیر آموزه های دینی و عقلی ‏ ‏ ‏ مورد دوم دارای تنوع بیشمار برخوردار ،و از این منظر عدم تاثیر گردش انگشت اتهام به سوی گیرنده (انسان ها) ‏ ‏ بنظر نمی رسد عامل شکست آموزه های اخالقی باشد آیا آنچه برکشیده از متون معتبر است و بشکلی مناسب هم بیان می گردد بر هدف راستین خود نیز می نشیند؟ با این مقدمه سوال بعد این است: ‏ هدف و نشیمن آموزه های اخالقی کجاست؟  تاثیر پذیری انسانها در مواجهه با پدیده های بیرونی: ‏ ‏ بر قلب است-عشق بر عقل است-وجدان ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مسQیر اول :پQر پیQچ و خQم ،دشوار ،طوالنQی امQا نهایQت لذت بخشی دارد و جویای آQن را از خود بیخود مQی نماید .ولQی البتQه کار هQر کQس نیست .قدح و جام راستگویی و درست کرداری را آسان به هر دستی نمی سپارند. در ره منزل لیلی که خطر هاست... طبیب عشق مسیحا دمست و ... وهبنی صبرت علی حر نارک ... ”کاشکی بدل همه خلق ،من بمردی ،تا خلق را مرگ نبایستی دید“ • اگر همه کس مرد این ره نیست چاره کدام است؟ – یافتن پاسخ در ادب فارسی • • • ادب پارسی در مقابل فلسفه یونان سعدی ضمیر آگاه ایرانی-وجدان تاکید بر عقل بمثابه چراغی پیش روی – – – – تن آدمی شریف است به جان آدمیت.... بنی آدم اعضای یکدیگرند.... ”فلینظر االنسان الی طعامه“ جان آدمی امانت خداوند Qاست: • • • • در حقیقت مالک اصلی... این جان عاریت که به حافظ ... بد اخالقی در تولید یا مصرف :تصرف در مال غیر و قتل نفس این عقل مقدمه قانون است که انسان بدان شخصیت می دهد .رابطه بنده و رب است و نظم عالم را حفظ می نماید .هر کس بر آن شود که صمن ماندن در محدوده جهان مخلوق این رابطه را نخ نماید ،در نهایت در نیات و ادعاهای خود شکست خواهد خورد. نه غریب است و نه افسانه ،یا عاشق باید بود یا عاقل تا هم گلیم خود از آب برکشیم و هم خیرمان بر خلق خدایی که می گوییم عاشقش هستیم و درکش می کنیم ،جاری گردد. در هر حال زمان بسیار اندک فرصتی نیست که از خم به سبو ریزی می لب من بر لب خم نه که همین یک نفس است

51,000 تومان