hEalth system

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام بهداشت و درمان”

نظام بهداشت و درمان

اسلاید 1: به نام خالق پیدا و پنهان که پیدا و پنهان داند به یکسان

اسلاید 2: topic: hEalth system of selected European countries نظام بهداشت و درمان در کشورهای منتخب اروپایی

اسلاید 3: مقدمهنظام های سلامت، از دو منظر مهم قابل تحلیل هستند:1:مدل ارائه خدمات، شامل مدل های متکی بر بیمه، مدل های متکی بر طب ملی National healthو مدل های مبتنی بر بخش خصوصی. 2:نحوه ی تأمین منابع مالی: از طریق مالیات ها و عوارض ملی و منطقه ای، از طریق دریافت یا جمع آوری حق بیمه، یا پرداخت مستقیم توسط بیماران.از منظر اول در میان مشهورترین مدل ها، مدل انگلستان که بر اساس طب ملی است و مدل کشورهای اسکاندیناوی که براساس بیمه همگانی شکل گرفته است، قابل ذکر هستند. از منظر نحوه پرداخت نیز هردو مدل ذکر شده از منابع مالیات های عمومی تغذیه می شوند، در حالی که آلمان و بلژیک و برخی دیگر از کشورها منابع مالی مورد نیاز را به طور عمده از طریق حق بیمه ها جمع آوری می کنند.

اسلاید 4: nhs

اسلاید 5: 1.نظام سلامت در کشور انگلستانNHS که بزرگترین سازمان تامین کننده خدمات درمانی در انگلستان و یکی از بزرگترین سیستم های درمانی یکپارچه در سراسر جهان می باشد که سال تاسیس آن نیز ۱۹۸۴ می باشد. از همان سال یکی از موضوعات مطرح در این کشور خدمات بهداشت و درمان در آن بوده است.بخش خدمات درمانی در انگلستان بسیار برای دولت آن با اهمیت است چرا که ۹۰ درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد. افراد مقیم در کشور انگلستان می توانند از خدمات بهداشت و درمان رایگان که از طرف پزشکشان تجویز شده باشد بهره مند گردند. اگر مورد اورژانسی برای شخص پیش بیاید صرف نظر از شرایط اقامتی او فرد به صورت رایگان تحت معالجه قرار می گیرد. پزشکان به صورت داوطلبانه می توانند افراد مقیم و غیر مقیم را ویزیت کنند. خط مستقیم NHS در خارج از ساعات کاری نیز آماده پاسخگویی به مشکلات پزشکی افراد می باشد.خدمات بهداشت و درمان جامعه(community) و بستری، از طریق بیمارستان های عمومی و به وسیله افراد حقوق بگیر، براساس مدل یکپارچه (integratedmodel) ارایه می شود. یک بخش کوچکتر اما در حال رشد مراقبت های بهداشتی و درمانی نیز وجود دارد که تأمین مالی آن، به وسیله پرداخت مستقیم و نیز از طریق بیمه خصوصی در چارچوب مدل میزان خدماتreimbursement model صورت می پذیرد.خدماتی که به وسیله عرضه کنندگان خدمت ارایه می شود شامل موارد زیر است: خدمات داروسازان، خدمات داروفروشان خرده فروش (که پیشه وران مستقلی هستند)، خدمات پزشکان عمومی (که این ها نیز مستقل هستند)، خدمات بهداشتی و درمانی عمومی، خدمات بهداشتی و درمانی جامعه (از قبیل پرستاری در منزل، آمبولانس و معاینات درمانی)، خدمات بیمارستان های عمومی (خدمات سرپایی برای بیماری های مزمن یا حاد)، خدمات بستری خصوصی که در بیمارستان های دولتی ارایه می شوند و بیمارستان های خصوصی و خدمات پرستاری در منزل که به وسیله ارایه دهندگان مستقل عرضه می شود.

اسلاید 6: مهم‌ترین اهداف برنامه NHS در انگلستانکاهش زمان انتظار به ۳ ماه برای بیماران سرپایی و ۶ ماه برای بیماران انتخابی نیازمند به بستری توسعه برنامه غربالگری جهت تشخیص بیماران مبتلا به سرطانبهبود وضعیت اورژانس‌ها و کاهش زمان انتظار در آنها تلاش جهت نظافت بیشتر بیمارستان‌ها و کنترل عفونتتشکیل ۳۳۵ تیم سلامت روان در سطح کشورارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران سالمندی که نیاز به مراقبت طولانی‌مدت دارندافزودن ۷ هزار تخت بیمارستانی تا سال ۲۰۱۰تشویق بخش خصوصی به همکاری بیشتر با NHSاستخدام ۷ هزار و ۵۰۰ متخصص، ۲ هزار پزشک عمومی ‌و ۲ هزار پرستارساماندهی مجدد نظام ارجاع در سه سطح پزشکان عمومی، پزشکان عمومی ‌متبحرSpecialist GP و متخصصینافزایش حقوق تمام پزشکان و پرستاران به سطح مطلوب

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید