صفحه 1:
صفحه 2:
وازه هاي كليدي
لنظام ييشنهادها
”"مشاركت مردم
"تصميم كيزي
"خط مشي گذاري
CORDROGTHO1@YOVOO.C
oo
صفحه 3:
ژابن &
۴ ژاپن اولین كشوري بود که نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها را در سال 1721 و به
گونه اي استراتژيك و بنياني مطرح و پیاده نموده است.
۲ سال 1721 در ژاپن يك جعبه كوچكي قرار داده شده بود تا مردم نظراتشان را در اين
جعبه کوچك بياندازند. این جعبه ها به دستور شوگان هشتم موسوم به یوکوشي
توکوگاوا نهاده شده بود. همه شهروندان اين اجازه را داشتند که پيشنهادها.
درخواستها و حتي شکایتهایشان را به اين جعبه بياندازند.
بنظر شوگان ها این روش بهترین مکانیسم جهت درك نظرات
و ديدگاههاي مردم نسبت به خط مشي هاي حكومتي بود.
CORDROGTHO1@YOVOO.C 9
oo
صفحه 4:
a نه
7 يس از زايني ها ء اين سوئدي ها بودند كه از طريق تشكيل كميته هاي سلطنتي وبه
گونه اي نهادینه شده حرکت نمودند. حركتي قوي و محکم که هنوز پس از گذشت
سالیان مدید. كشوري نتوانسته به این درجه محکم. نظام مند و نهادینه گر عمل
نماید.
۲ در سال 1742 کمیته هاي ساطنتي نظرات مردم را در تصمیم گيريهاي سازماني
دخالت دادند. چون می دانستند که هیچ چیز براي مردم ارزشمند تر از تن
نیست که نظراتشان را در تصمیم گيربهاي خودشان بطور عيني و مشهود
مشاهده نمایند.
Y Gadurk (669)
CORDROGTHO1@YOVOO.C «٠
oo
صفحه 5:
"1 uty
يس از سوئدي هاء اين بار
ايتاليائى ها وارد ميدان مشاركت
شدند و به دستور "دوك ونس"
۵ 18166 از طریق نصب
منشوري در قصر پادشاهي مزاياي
پيشنهادهاي مردم را بسه دیواره
های قصر آويختند.
CORDROGTPHO@YOLOO.C
90
صفحه 6:
۰۳ كا || 0د
انگلستان =
<< وا
۲ در سال 1770 اولین بار برنامه هاي نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها در ناوگان
دريائي انگلیس اجرا گردید.
7 اين امر بيانكر آن بود كه آنها به شنیدن صداي نيروهاي خود در نيروي دريائي
اهميت مي دادند و اين بدون ترس از تنبيه و يا مجازات ناشي از عملكرد بود.
7 استقرار نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها ترس ناشي از حرف زدن و اظهار نظر را از
بين بردء چون تا قبل از اجراي نظام بيشنهادها اينكه نيروئي جرئت حرف
زدن داشته باشد مترادف با به دار آويختن اش بود.
CORDROGTHO1@YOVOO.C 9
oo
صفحه 7:
= ‘a
در روسیه. پطر کبیر براي اولین بار مردم روسیه را به ارائه
پيشنهادها و نظراتشان دعوت نمود و توانست از طریق مشارکت
مردم در ارائه تصمیم های خود پایه های امپراطوری خود را در
روسیه مستحکم سازد.
CORDROGTHO1@YOVOO.C °
oo
صفحه 8:
اسکاتلند
۲ در اسکاتلند براي اولین بار يك اسكاتلندي جوان بنام ويليام دني بط سح به
کارکنان خود دستور داد تا پيشنهادهاي خود را در زمینه کاهش هزینه هاي ساخت
شتي به وي ارائه دهند, این اتفاق در سال 1871 در اسكاتلند افتاده است. ويليام
HR مالك شرككتوليذ كلقنتى موسوم :يد قوسبارژن ناساس il ag
7 انديشه ویلیام دني منجر به پایه گذاري قوانین و مقررات مدوني جهت راهنمائي
كميته هاي نظام ييشنهادها براي يرداخت باداش بوده واز سوي ديكر موجب افزليش
خلاقيت و اختراع و تحول عظيمي در صنعت كشتي سازي كرديد.
لين موضوع اولين تلاش سيستماتيك و مدون اجرائي بوده است كه به منظور افزليش
خلاقیت در يك شرکت اجرا شده است.
CORDROGTHO1@YOVOO.C هو
oo
صفحه 9:
v
آلمان
در کشور آلمان در سال 1872 اولین بار اين شرکت کروپ آلمانی بود
که در اجراي نظام پيشنهادها پیشگام بوده است. وي در این سال حقوق
و مزاياي کارکنان را نیز بطور مفصل تدوین نمود.
7 در اين سال کروپ در خصوص نحوه ارائه پيشنهادهاء ارزشيابي. 3 تأييد يا
رد ييشنهاد و نحوه يويا سازي نظام پيشنهادها مباحث مسبوطي را وضع
نمود.
CORDROGTHO1@YOVOO.C
oo
صفحه 10:
”در كشور امريكا براي اولين بار و در سال 1894 آقاي جان پاترسون
(lobo Paterson) بنيانكذار شركت مالي و يولي ملي آمریکا موسوم به
)0.0.8 نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها را تحت عنوان "نظام صد
مفز" جرا نمود.
”وي اولین فردي بود که در آمریکا توانست نظام پيشنهاد را به صورت
كاملاً عاطفى و احساسى وارد نظام كارخانجات (0.0.8) نمايد.
CORDROGTHO1@YOVOO.C 0
oo
صفحه 11:
” در سال 1898 شرکت کداك با اجراي نظام پذیرش و بررسی پيشنهادها از اشتهار
كافي برخوردار شده و دبیر اجراي نظام پيشنهادها به دلیل موفقیت در اجراي این
نظام به مقام ریاست کداك منصوب گردید. ابتدا در این شرکت براي هر کارگر که
شیشه هاي پنجره هاي محل اشتغال خود را براق تر و تمیزتر نگه دارد معادل 2 دلار
جایزه تعیین نمود.
”” در سال 1915 یك شرکت نساجی موسوم به شرکت کانابوچی بوسکي
(««جه2) «اسماسی1) با توجه به تجارب شرکت 0.0.0 و بازدید از این شرکت
نظام پيشنهادها را اجرا نمود.
CORDROGTHO1@YOVOO.C ad
oo
صفحه 12:
آمریکا در دهه 1940
در دهه 1940 شرکتهاي آمريكائي که موفق به اجراي نظام پيشنهادها شدند بسیار
اندك بودند که به تعدادي از آنها اشاره می گردد:
1 يك کارمند درشرکت مکی "بع()" موفق به دریافت جایزه نظام پيشنهادها در
زمینه طراحي لباس گردید.
2 يك شرکت خدمات عمومي در شهر نيوجرسي به فردي که در زمینه سیم كشي
اتوبوس ها پيشنهاد برتري را داده بود. معادل 10 دلار پاداش ارائه نمود.
3 يك شرکت هواپيماتي به دلیل ارائه پيشنهاد نصب علامت کشیدن سیگار ممنوع در
کنار محل پمپ هاي گاز در فرودگاه برنده دریافت پاداش گردید.
CORDROGTHO1@YOVOO.C ae
oo
صفحه 13:
بهبود وضعیت پیشنهادها پس از دهه 1940
۲ پس از گذشت دهه 1940 آرام آرام تعداد پيشنهاده ا در شركتهاي
v
آمريكائي افزايش يافت.
به كونه اي كه شركت جنرال الكتريك از تعداد 40834 بيشنهاد كه
دریافت نموده بود. تعداد 12453 ييشنهاد را مورد تأييد قرار داد و رقمى
معادل 95000 دلار را جهت ياداش به ييشنهاد دهندكان يرداخت نمود.
CORDROGTHO1@YOVOO.C
oo
صفحه 14:
7 در خلال جنگ جهاني دوم با توجه به وضعیت بحراني
جنك و نياز به اختراع و ابداع جديد تعداد ييشنهادها به
یکباره در آمریکا دو برابر گردید و پیشنهاد دهندگان برتر
را در شوهاي رادیو محلي مورد تشویق قرار مي دادند و
در شركتهاي مختلف آمریکائی به هر پیشنهاد تا 100
دلار پرداخت می نمودند.
” بعد از جنك جهاني دوم ادواردز دمينك نظام
ييشنهادها را در قالب بهبود مستمر در صنايع زاين اجرا
نمود و نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها نقش تعیین
کننده اي در توسعه يافتگي ژاپن بازي نمود.
مج سس ۷
CORDROGTHO1@YOVOO.C ae
oo
صفحه 15:
تجربه شرکت Pockord) سس ٩1۸ در استقرار 7
نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها: oie
available
۲ در این شرکت چهار اداره مجزا براي نظارت بر نظام پيشنهادها قرار داده شد و در زمینه هاي مرتبط با
نظام پيشنهادها اطلاعات زیر اعلام شد:
پاداش هاي شرکت غالباً غیرپولی است و پاداش ها با توجه به تأثیر و نقش پیشنهاد تعیین می گردد و
میزان پاداش با توجه به میزان صرفه جويي ناشي از پیشنهاد تعیین مي گردد. این پاداش ها به شرح
Sele امتیاز به هر پیشنهاد صرفه هاي ناشي از پیشنهاد
لمتیاز 40 <$ x05 31 500
لمتیاز 46 <$ 500L5 66
لمتیاز 66 ۳ تا 000: 6669
لممتياز 0© 10000175 68899
لمتیاز 26 8 تا 15000 66600
لمتیاز 400+ 5 بیشتر از 25000
این شرکت غالباً در کلیه اسناد و مدارك مرتبط با این نظام به گونه اي محرمانه عمل نموده است و حاضر
به ارائه هیچ سند و اطلاعاتي نشده است.
CORDROGTHO1@YOVOO.C as
oo
صفحه 16:
در يك نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها کدام بخش ها مي بایست
مورد پرسش قرار گیرد؟
در يك آئین نامه نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها مي بایست به سوالات زیر پاسخ داده شود:
هدف از نظام پذیرش و بررسي پیشنهادها چیست؟
برنامه هاي اين نظام چگونه اجرائي مي گردد؟
جه كسي يا جه كساني مي توانند در برنامه هاي این نظام مشارکت داشته باشند؟
پيشنهادهاي ملموس چه نوع پيشنهادهايي مي باشد؟
پیشنهاد شامل کدام موارد است؟
UT کارکنان در محیط کارشان مي توانند در مورد پیشنهادهایشان صحبت کنند؟
آیا در پيشنهادها مواردي است که به ارزشيابي کننده کمك نماید؟
آیا پيشنهاد دهنده مي تواند به تنهابي اقدام به ارائه بيشنهاد نمايد؟
آیا پیشنهاد دهنده مي تواند بيشنهاد خود را رسماً ارائه نمايند؟
0. نقش ارزيابي کننده پیشنهاد چیست؟
1 گامهاي ارزی نهاد کدامند؟
CORDROGTHO1@YOVOO.C 06
oo
صفحه 17:
تجارب شر کت عظیم وال مارت در استقرار نظام پيشنهادها
قیيم کمبار Gebouer) 17» مدير بخش انبار
شرکت وال مارت در شهر میسون مي گوید:
Slit, seen Oy jar 8 Saal یم بسیار الب
و بهترین راه حل را مي خواهم غالا کار کناني که با
آن مشکل در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.
بهترین پاسخ ها را به من مي دهند. کاركناني که
بطور مستمر و در طول 362 روز از 365 روز سال
انبار وال مارت را پویا نگه مي دارند.
CORDROGTHO1@YOVOO.C
oo
a
صفحه 18:
v
بنظر وال مارت ابن موضوع يعني کارکنان وال مارت بهترین منابع دانش و
تجربه شرکت مي باشند.
وال مارت صدها و هزاران کامپیوتر و دستگاه هاي فنآوري روز را دارد ولي هیچ کدام
به اندازه و ظرفیت مغز کارکنان وال مارت نیست. وال مارت به این مغزها مي نازد
زیرا منبع کامل و وسیع نوآوري و خلاقیت است.
4 کارکنان وال مارت در طول هر ماه 30 آزمون را مي بایست اجرا نمایند. يعني هر روز
v
” در شرکت وال مارت:هر کارمند یاد
06
يك آزمون تا بتوانند به روز باشند.
در پایان هر ماه مدیران وال مارت در انتظار تولید جديدي هستند که برگرفته از
دانش و پیشنهاد خودشان می باشد.
گرفته است که چگونه با مشکل دست و پنجه
ببینند که بخش عظيمي از فکرشان عملياتي
شفه استو مورد استفاه قرازمی یود
نرم کند و کارکنان لذت مي برند و
CORDROGTPHO@YOLOO.C
90
صفحه 19:
۲ مدير شركت مي كويد وقتي مي بينم كه كاركنان همياي من در حال راه رفتن
هستند احساس خوبي به من دست مي دهد.
۷ وي مي كويد من لذت مي برم وقتي كه مي بينم كه كاركنان خودشان سؤال و
مشکل را مطرح مي کنند و خودشان به آن پاسخ مي دهند.
۲ وي مي گوید من اعتقاد دارم که 20 کارمند من به اندازه 100 کارمند سایر شرکتها
مغز براي فكر كردن دارند.
” كارسدي جدس زده است که تابستان گرمي پیشرو داریم و معتقد بود که نوشابه ها
را در جائي خنك انبار کنیم» همین کار را کردیم و سود سرشاري در تابستان عایدمان
3
۲ مدير شركت مي كويد هر وقت مشكلي بيش آيد كاركنان را فا مي خوانم. مشکل را
برايشان بازكو مي كنم و از آنها مي خواهم ييشنهاد بدهند تا مشكل زودتر حل شود.
2162 2 25 25"
CKORDROGTHO1@YOVOO.C 06
oo
صفحه 20:
تجارب نظام توليدي تویوتا
54 ۲ 5 ۳ و عا 55
نظام پذیرش و بررسي پيشنهادها نقش محوري در نظام توليدي تویوتا دارد و اين نقش
محوري در سایه قفدیریث پا انگیزش» به دست آمده اسث.
۷ در اوایل دهه 1980 شرکت جنرال موتور داراي نرخ 684 سرانه پیشنهاد بوده است
درحالیکه در همین سال شرکت تویوتا داراي نرخ سرانه پيشنهادي برابر 9/17 بوده
است.
۷ جنرال موتور رقمي معادل 023 از اي
يذيرش در تويوتا برابر 0 بوده است.
۲ تویوتا دو میلیون فکر از کارکنان دریافت داشته و معادل 9080 از این دو میلیون را
اجرا نموده است.
پيشنهادها را پذیرفته است. در حالیکه نرخ
CORDROGTHO1@YOVOO.C هه
oo
صفحه 21:
” بهترین نظام پيشنهادها در ژاپن مربوط a گروه صنایع تویوتا بوده است.
” اين شرکت معادل دو میلیون پیشنهاد را ظرف مدت 40 سال در فرايندهاي
توليدي خود اجرائی نموده است. >
” متوسط پیشنهاد ارلئه شده از سوي هر کارمند در سال معادل 50 پیشنهاد و
به عبارت دیگر هر هفته يك پیشنهاد بوده است.
۲ پيشنهادهاي کارکنان بطور فعال و مؤثر مورد تشویق قرار گرفته و مدیریت
شرکت و سرپرستان صف از هر تلاشي براي تشویق کارکنان فروگذار
"دا القن رامع So pas Omen بوتا نهادینه شده است و همین
فرهنگ است که موجب شده است که نظام پيشنهادها در تویوتا نهادینه
a
صفحه 22:
«آموزد هلفیرا که میتسولنيم از نظام تولیدوتسویوتا سه هستآوریم»
<q
درك عمیق نسبت به مفهوم و فلسفه مدیریت نظام پيشنهادها در تویوتا و تفاوتهاي بين اين نظام با
نظام هاي غربي
اجرائي نمودن مدل پيشنهادها در شركتهاي دیگر
کشف عوامل كليدي موفقیت نظام پيشنهادها در تویوتا و شناخت دلایل شکست احتمالي آن
نوع و مدل نظام ييشنهادها در تويوتا
مقایسه بین نظام پيشنهادهاي تویوتا با كشورهاي غربي
شناخت شاخص هائي چون مشارکت, نرخ اجرا و چهارچوبي كيفي پيشنهادها در تويوتا
ا که
CORDROGTHO1@YOVOO.C ee
oo
صفحه 23:
تجارب نظام پيشنهادها در شرکت خدمات (OM) WIS Mall oye
عقاید شما دنبای شما نا عي دازيد
¥ غالبا سته هاي مرتبط با نظام پيشنهادها در پرونده هاي مرتبست که با عبارات
دوستانه و همیارانه نوشته شده است. قرار داده مي شود. در این بسته ها نحوه
کارکرد نظام پيشنهادها: پرسش و پاسخ ها برگه هاي مشارکت: فهرست هدایا و
نحوه شفاف سازي این نظام در سازمان آمده است.
ارزيابي کنندگان نیز پوشه هايي را با عبارات زیر دریافت مي کنند:
نحوه کارکرد. نحوه پاسخ. مشارکت. ارزشيابي, منافع مالي در شرکت
“” هر پیشنهاد دهنده که پيشنهادي را ارائه نماید يك دلار نقره اي جهت ارائه فکر و
نظرش دریافت مي دارد.
CORDROGTHO1@YOVOO.C eo
oo
صفحه 24:
انواع جوایزی که این شرکت به پيشنهاددهندگان ارائه می دهد به
شرح زیر است:
۴ 5 دلار به هر پيشنهادي که به منظور کار بهتر و معرفي بهتر
كارتهاي (0.۳) ارائه شود.
۷ 25 دلار براي پيشنهادهايي که موجب بهبود خدمات شرکت گردد.
۷ 50 دلار به منظور پيشنهادهايي که موجب بهبود خدمات مشتریان
گردد.
۷ 10000 دلار پاداش هاتي كه موجب منافع و سودهاي قابل ملاحظه
براي شرکت گردد.
ارزيابي هاي پيشنهادهاي واصله مبتني بر شاخص هائي چون گروه
انديشي و تفکر گروهي, پژوهش هاي مکتوب. و پژوهش فکر و
آندیشه انت.
CORDROGTHO1@YOVOO.C or
oo
صفحه 25:
نظام پيشنهادها در شر کت 2600 در امارت متحده عربی
7 شرکت توسعه اقتصادي دبي (606860) تلاش فراوان در رلستاي تشویق کار کنان به ارا
| axle
۳ آقاي علي ابراهیم معتقد است که موفقیت شرکت در میان سایر شركتهاي مستقر در دبي مرهون
استفاده از فکره نظر و پيشنهاد کارکتان بوده است.
۲ در این شرکت براي پيشنهادهايي که بین 50 تا 74 امتیا
اخذ نماید رقمي معادل 1000 درهم در نظر گرفته شده است
و براي پيشنهادهاي در حد 100 امتیاز و بالاتر رقمي
معادل 3000 درهم در نظر گرفته شده است.
۱۵۵6۱۵۵۱6۷۵۵0 ee
060
صفحه 26:
شرکت اتوموبیل سازي فورد
” این شرکت نظام پيشنهادهاي خود را در قالب 0008
cual 02305 | 2! Once ‘koprovement Revrxrtion Syste)
% این برنامه در چند مسیر اجرا گردیده است.
۷ شبکه ارتباطات فورد P.O.) 9 نشریات درون سازماني به نشر مقالات متعددي در ان رابطه
پرداخته است.
۷ 01638 همچنینمجله ايمختصه لیرنام نشر ميدهد و از سویدیگر 5
از طریقارسا |[نسشریاتو مقدالتبه مشتریانو کارکننآنها را در جریازآخرین
لخبر روز قرار ميدهد.
۱ 66
060
صفحه 27:
تجارب نظام پیشنهادها در شرکت آلینا (-ظ0)
۷ نظام پيشنهادها در شرکت آلینا در راستاي مشارکت OLS IS كشف SB اندیشه, خلاقیت. نوآوري و
مديريت فكر اجرا مي كردد.
جوايزي كه اين شركت به كاركنان مي دهد در قالب اعطاي سهام به كاركنان و تشويق آنان و اعطاي
پاداش و امكان بيان فكر و نظراتش به شیوه اي باز و شفاف مي باشد.
يك دلار به هر فردي كه نظرش را بیان نماید اعطا مي گردد.
و به این دلیل آن است که در این شرکت پول هدف اصلي از نظام پيشنهادها نیست و در صورت
اجراي هر پيشنهاد رقمي معادل 5 دلار داده مي شود.
در اين نظام تأكيد بيشتر بر برنامه هاي بهیود مي باشد و بیشتر به دنبال توانمندسازي کارکنان خود
می باشند و بیشتر به دنبال کشف استعدادها و توانمندي هاي کارکنان اند.
CORDROGTHO1@YOVOO.C en
oo
صفحه 28:
ee chee نظام سنتي
a ۳
صفحه 29:
جعبه بيشنهادها برداشته شده و بجاي آن ارتباط روشن و شفاف بين
مدبران و کار کنان ایجاد شده است.
کارکنان خودشان پيشنهاد مي دهند و خودشان ارزيابي مي كنند و
بهترین را جهت اجرا انتخاب مي کنند.
کار کنان با تیم كاري خودشان طرح را اجرا مي کنند و سعي مي كنند
تاجائیکه در توان دارند بطور صعیح اجرا کنند.
شوراي بيشنهادها از طريق كسب تكليف از سربرستان خودشان طرح
را اصلاح و سريعاً اجرا مي كنند.
مديران تأكيد مي كنند كه کار کنان پيشنهادها را در فرایند اري شان
مطرح نمايند تا فرايندها بهبود يابد.
مناسب است بيشنهادها در فرايند كايزن ارائه شود و مناسب ترين
بخش از هر بيشتهاد مرتبط با مشتربان و كاركنان و شركت است.
تأكيد بر شنيدن صداي كاركنان و توانمندسازي و مشاركت آنان در
تصمیم گيري است نه برداخت بول
بر شفل و وظايف شان تأكيد داشته باشند و
به آن اهمیت بدهند.
کار کنان مي بایست
شوراي بيشنهادها به دنبال شكار فكرء ارزشا
ety و تعبين باداش
شوراي بيشنهادها فكرها را اجرا مي كند و غالباً حدود 6 ماه بعد از
تصويب يبشنهاد تازه طرح و نظر مي خواهد اجرا شود.
شورا از طريق ارسال نامه به بيشنهاددهندكان اطلاع مي دهند كه
پیشنهادشان قبول با رد شده وب نیز بهاصلاحات دارد.
مديران غالبا به کارکنان اجازه نمي دادند که در محیط کار
نظراتشان را ارائه دهند و پيشنهادها را نوط به تفکر در خارج
از سازمان _مي دانستند.
خلاقیت و نوآوري با تأکید بر نگاه سودمندي و صرفه جويي صورت.
مي كيرد.
بهترین پيشنهادها معادل 9610 از منابع و سود ناشي از صرفه جوبي
بيشنهادها را به خود اختصاص مي دهند.
كاركنان حق ندارند كه بيشنهادها را در زمينه هاي كاري خود انجام
دهنده بلكه بيشتر به دنبال بيشنهادهاي خارج از وظيفه
مي باشند.
صفحه 30:
برنامه نظام پيشنهادها در شر کت بودروم
۷ آقاي مارتین ادلستون (-ط2) 00) بنیانگذار شرکت بودروم مقسسه غيرانتفاعي
آموزشي و پرورشي آمریکا موسوم به گرینویج طي دعوتي از پیتر دراکر دانشمند
معروف مدیریت از وي دعوت نمود تا در خصوص بهبود عملکرد جلسات این شرکت
پيشنهادهایی را ارائه دهد.
بيتر دراكر ييشنهاد نمود كه هر فردي كه به جلسات شركت دعوت مي شود مي
بايست قبلاً در خصوص دو يبشنهاد در مورد کارش, اداره اش يا شركت اش كار كند
تا جلسات بهره وري اش افزايش يابد.
” اين حركت كمك شاياني به مديريت شركت نمود تا بتواند «قدرت فكر» را در سازمان
اش اجرا نمايد. قدرتي كه ابزار مناسبي جهت بهبود مستمر در سازمان است.
” اين همان كايزن است كه در زبان زايني به معني بهبود مستمر است.
CORDROGTHO1@YOVOO.C 9۵
oo
صفحه 31:
۲ امروزه شرکت بودروم از کارکنانش این انتظار را دارد که هر هفته دو پیشنهاد در
راستاي کارشان ارائه دهند.
۲ این پيشنهادها مي تواند هم نقد باشد و هم توصیف وضعیت موجود
”ا در اینچا پول ببانگر ارزفن فکر تسه پلکه فتایي بددسف آنده است که برای SSPE
wil go oda jes
% هر فردي که پيشنهادي را ارائه مي دهد بلافاصله يادداشتي مکتوب دریافت می دارد که
تشویق نامه اي به دلیل ارائه فکر است.
Y قدرت فکر شرکت بودروم را از سرمایه گذاري در سطح 25 میلیون دلار بهيك شرکت
غقلیي یا سرمایه گفازی 125 سیلیون: 3لاري: ميكال الموذه اسكاء
۲ این موفقیت ظرف 5 سال به دست آمده ۱
"۲ قدرت فکر موجب بهبود کیفیت. بهره وري. سودمندي و تأكيد بر حل مشكل در يك
محیط شاداب بوده است.
CORDROGTHO1@YOVOO.C 60
oo