علوم پایه فیزیک

نظریه آفرینش ذرات جرم دار

nazariyeye_afarineshe_zarrate_jermdar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه آفرینش ذرات جرم دار”

نظریه آفرینش ذرات جرم دار

اسلاید 1: به نام خدا نظریه سی. پی. اج.نظریه آفرینش ذرات جرم دار از هیگزTheory of CPHCreative Particles of Higgs Theory

اسلاید 2: نظریه های فیزیک

اسلاید 3: نظریه ریسمان ریسمانها شبیه سیمهای گیتارند که تحت کشش های مختلف، نتهای متفاوتی را تولید می کنند.در نظريه ريسمان به جاي اينكه هر ذره را مستقل در نظر بگيرند به صورت رشته ای پيوسته با شكلهای مختلف درنظر ميگيرند.

اسلاید 4: نظریه ریسمان و ام – تئوری نظریه ریسمانها دنباله کارهای کالوتسا و کالین است که در دهه 1920 پایه گذاری شد.در سال 1995 ادوارد ويتن انقلاب دوم ابر ريسمان را تحت عنوان ام – تئوری پايه گذاری كرد.ام – تئوری در حقيقت از تركيب پنج تئوری مختلف ريسمان بوجود امده است. ام – تئوری در راستای تلاش های بی ثمر گذشته در متحد كردن نسبيت عام و مکانیک کوانتوم است. با تمام پشتوانه ریاضی، غیر شهودی است و هنوز با نتیجه مورد انتظار خیلی فاصله دارد.

اسلاید 5: نظریه میدان هیگز بوزون پیتر هیگز؛ 1960ذرات چگونه جرم کسب می کنند؟ مبانى درك نوين ما از جرم بسيار پيچيده تر از تعريف نيوتن و مبتنى بر مدل استاندارد است.فيزيك نظرى جديد مى گويد جرم ذره هاى بنيادى از برهمكنش با ميدان هيگز ناشى مى شود. قدرت ميدان هیگز در سرتاسر جهان غيرصفر است.تابع لاگرانژى نشان دهنده چگونگى برهمكنش ذره هاى گوناگون است . ميدان هيگز قادر است به شيوه متفاوتى نسبت به بقيه ذره ها در لاگرانژى ظاهر شود و باعث جرم دار شدن آنها شود.

اسلاید 6: نظریه سی. پی. اچ. ، هم ارز سازی نیرو و انرژی حسین جوادی 1366؛ 1987مترکیب مکانیک کوانتوم و نسبیت عام بدون در نظر گرفتن مکانیک کلاسیک و نظریه میدان هیگز امکان پذیر نیست!چهار نظریه مکانیک کلاسیک، مکانیک کوانتوم، نسبیت و نظریه هیگز بوزون همزمان مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه نظریه سی. پی. اچ. شد.سی. پی. اچ. یک کوانتوم خیلی کوچک انرژی است که با استفاده از رابطه زیر تعریف می شود و سنگ بنای اولیه جهان است و همه چیز از آن درست شده است:

اسلاید 7: اصل سی. پی. اچ. Principle of CPHسی. پي. اچ. يک ذره بنيادي با جرم ثابت است که همواره با مقدار سرعت ثابت   نسبت به دستگاه لخت حرکت مي کند. اين ذره دارای لختي دوراني است. تحت هر شرایطی در جرم و مقدار سرعت آن تغييري داده نمي شود،(نسبت به دستگاه لخت) بطوريکه: gradVCPH=0 in all inertial frames and any space توجه: در شرایط مختلف فیزیکی تنها قسمتي از سرعت انتقالي آن به سرعت دوراني (يا بالعکس ) تبديل مي شود.

اسلاید 8: ویژگیهای سی. پی. اچ. در نظریه سی. پی. اچ. بجای لاگرانژی از هامیلتونی استفاده شده و انرژی اسپینی جایگزین انرژی پتانسیل شده است.

اسلاید 9: Creative Particles of Higgsانتخاب کلمه ذره به این دلیل است که در فارسی و در انگلیسی کلمه ی دیگری یافت نشد که بتوان جایگزین آن کرد. باید توجه داشت که ذره در اینجا بهیچوجه بیان کننده ی شکل این موجود فیزیکی نیست.

اسلاید 10: نظریه سی. پی. و قانون دوم نیوتننظریه سی. پی. اچ. با توجه به نظریه هیگز، بسادگی جرم نسبیتی را ثابت می کند.

اسلاید 11: نظریه سی. پی. اچ. و نسبیت خاصنسبیت خاص شامل دو اصل موضوع است: 1 - قوانین فیزیک در تمام دستگاه های لخت یکسان است. 2 - سرعت نور در فضای تهی نسبت به همه ی ناظران لخت ثابت و برابر c است.با استفاده از اصل سی. پ. اچ. هر دو اصل قابل اثبات است.

اسلاید 12: زمان و زمان در نسبیت معمایمهمترین سئوالات در مورد زمان: 1 - ماهیت زمان چیست؟ 2 - آغاز و پایان جهان چگونه است؟ 3- آیا می توان حرکت زمان را کندتر یا تندتر کرد؟ 4- آیا می توان گذشته را بازسازی کرد؟ 5 - چرا جهت زمان از گذشته به آینده است؟در نسبیت خاص با افزایش سرعت، ساعت کندتر کار می کند.در نسبیت عام با افزایش پتانسیل گرانشی، ساعت کندتر کار می کند.

اسلاید 13: نظریه سی. پی. اچ. و زمان در نظریه سی. پی. اچ. هر ذره یا جسمی در طبیعت یک ساعت است. زمان تنها یک نام است و موجودیت دیگری ندارد. زمان، تنها نام تیک تاک ساعت است و بس!هستی هیچ آغاز و پایانی ندارد، نه از نظر زمانی و نه از نظر مکانی. اگر به جای کلمه زمان، ساعت بگذاریم، می توان حرکت آن را کندتر یا تندتر کرد. هیچ دلیل منطقی و فیزیکی وجود ندارد که نتوان گذشته را بازسازی کرد. چون ما با ساعت ها سر و کار داریم، و ساعت ها نیز آغازی دارند، چنین تصور می کنیم که زمان تنها یک جهت دارد و آنهم از گذشته به آینده است.

اسلاید 14: تابع زمان t=t(s, v) فاصله تیک تاکهای ساعت، تابع سرعت و اسپین سی. پی. اچ. های تشکیل دهنده آن است. یعنی t=t(s, v) از دو طریق می توان رفتار ساعت را برررسی کرد، یکی سرعت و دیگری انرژی، پس می توان تابع زمان را برای یک ساعت به یکی از دو صورت زیر در نظر گرفت:

اسلاید 15: تابع زمان و قضیه کار - انرژی یک ساعت در موقیعت A قرار دارد، آن را به موقعیت B می بریم، اگر برای انتقال ساعت از موقعیت A به موقعیت B، کار مثبت روی آن انجام شود، حرکت ساعت کندتر خواهد شد و اگر کار لازم برای این تغییر موقعیت منفی باشد، حرکت ساعت تندتر خواهد شد.

اسلاید 16: نظریه سی. پی. اچ. و بیگ بنگبا توجه به نسبيت عام، بيگ بنگ از انفجار يك توده يگانه (يا گاز بسيار داغ و عجيب) با حجم ناچیز و چگالي نامحدود ايجاد شده است. با توجه به نظريه سي. پي. اچ. بيگ بنگ بر اثر انفجار يك سياه چاله مطلق ایجاد شده كه در آن سی. پی. اچ. ها بسیار فشرده شده بودند، اما به یکدیگر متصل نبودند و طبق اصل سی. پی. اچ. در  کنار یکدیگر با حفظ حالت اسپینی خود دوران می کردند. با زیاد شدن جرم سیاه چاله مطلق، سی. پی. اچ. ها با یکدیگر برخورد کرده و در مدت بسیار کوتاهی با برخوردهای زنجیره ای، سیاه چاله مطلق منفجر شد و در کسر بسیار کوچکی از ثانیه، انبساط جهان با سرعتهای بسیار بالاتر از سرعت نور آغاز می شود.

اسلاید 17: جهان قابل مشاهده نیز یک ساعت است!جهان موجود که ناشی از بیگ بنگ است نیز یک ساعت است!

اسلاید 18: سمینارهافراتر از نور:   متن سخنرانی در دانشگاه بابل 23 اسفند هشتادو چهارفراسوی کوانتوم: متن سخنرانی درهمایش فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی- اراکبار رنگ و مغناطیس رنگ: متن سخنرانی در همایش فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیرفیزیک نظری - مشکلات و راه حلها : متن سخنرانی در سمینار پیام فیزیک شیرازماورای کوانتوم: متن سخنرانی در همایش فیزیک دانشگاه لرستانفیزیک نظری و نظریه های نوین: متن سخراني در سمينار فيزيك - دانشگاه پیام نور – تهرانhttp://cph-theory.persiangig.com/1234-Cseminars.htm

اسلاید 19: آدرس برخی از آثار منتشر شده:وبگاه سی. پی. اچ. در وبگاه معاونت پژوهشی- دانشگاه تهرانhttp://www.utrt.ir/Sites/CPH کتاب الکترونیکی فیزیک از آغاز تا امروز، 87 فصل منتشر شدهhttp://www.utrt.ir/Sites/CPH/News/26.htm نشریه الکترونیکی سی. پی. اج. بازدید روزانه 3000 بارhttp://cph-theory.persiangig.comconnected 625,000 numberنشریه انجمن علمی فیزیک – دانشگاه هرمزگانHtt://www.hupaa.comThe general Science Journal, 19 Articles: http://www.wbabin.net/papers.htm

اسلاید 20: برخی از مقالات منتشر شده روی نظریه سی. پی. اچ. LEIBNIZS MONADS AND JAVADIS CPHسام قندچی – آمریکا: پایگاه فلسفه علمی نظریه سی. پی. اچ. http://evans-experientialism.freewebspace.com/ghandchi.htmتحول زمانی و اسپین، حامد پورایمانی: دانشجوی فوق لیسانس فیزیک – دانشگاه پیام نور، تهرانhttp://www.wbabin.net/papers.htm2 Articles

اسلاید 21: کتاب الکترونیکی نظریه سی. پی. اچ. فارسی و انگلیسی http://cph-theory.persiangig.com/C1090-ebookcph.htmYahoo groups:http://groups.yahoo.com/group/cph_theory English, 580 members http://groups.yahoo.com/group/cph_theory Farsi, 1800 members

اسلاید 22: پایان

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید