صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
(ie ‏نظر اسلام در مورد ورزش کردن‎ ‏ن چیست؟‎ در طب ‎i.‏ است که اگربه د: انجام شود بر اسلامی, تا امی» تاکید اصلی بر اصلاح تغنیه است که 2 برستی انجام شو «صدى» ى» حاصل مى شود كه نود ورزش را ذ را نیز پیش خود دارد.

صفحه 4:
* اميرالمؤمنين. على. (عليه السلام) جنين بيان فرموده ند:< أَبْعَضُ الْحَلْق إلى آللَّ جبقةُ ‎Jct,‏ بَطَّالُ بالتقار مبغوض ترین خلق نزد خدا آّن است که شب چون مرداری به خواب می رود و روزش رابه بیهودگی می گذراند.» (مستدرك الوسائل/340/6) * حضرتشان همچنین بین داشته ن:« ‎LE) SEL‏ 255551 25351 الَْسَلْ و الْعَجْرُ قنیجا تلتهعا اف

صفحه 5:
* امام باقر(علیه السشلام) فرموده لند:« إِنّي ‎goat‏ 3251 $1 أَبْعَضُ ‎Je ju‏ آن کون کسلاناً (کسلان) عن آغر نتاغ و من کسل ‎SE‏ ‏521 1235 هو عن آغر ‎Dus] aise‏ : من مردی که در کار دنیای خودش تنبل است دوست ندارم و هرکه در کار دنیلیش تنبلی کند؛ در امر آخرتش تنبل تر خواهد بود.»(الکافی/85/5)

صفحه 6:
* فعالیت بدنی هدفمند. یعنی کار اقتصادی توام با کذ یمین و عرق جبین به شذت مورد تشویق قرار گرفته شده است: * حضرت ختمی مرتبت(صلّی الله علیه و آله و سلّم) اب

صفحه 7:
* از جناب لبن عباس نقل است عه:« ‎SIS‏ آدغ حتّاناً و کان |ٍذربسن حَبّاطاً و گان وخ تخّاراً و كان هُودُ تاجراً و گان. إِبْرَاهِيمٌ راعِياً و كان داوود رَرَاداً و ان سلنمان خَوّاصاً و کان مُوسى أجيراً و كَانَ ‎olf 5 bia ane‏ $252 سُجاعاً جُعِلَ رزفة تخت ژمجه :

صفحه 8:
* امام صادق (علیه ‎(oe‏ فرمودند:«اَعُوا و اغرشوا قلّا و ال مَا عَمِلَ ‎dsl vise‏

صفحه 9:
** امام صادق (عليه السّلام) فرمودند:« الْكِيِمِيَاءٌ الْأَكْبَرْ الرْرَاع: بزرگترین کیمیاء كشاورزى است.»(الكافى/5/261) ** همجنين امام صادق (عليه السّلام) فرمومند:« الزَّارِعُونَ كُتُورُ الأتام ... ق ‎eats ail Lath soll al satel a‏ در قیاعت ‎otal ct acta‏ مقرب ریي:

صفحه 10:
* ورزش های هدف محور که علی العموم. در جهت آمادگی بدنی مسلمین برای جهاد و مبارزه با دشمن و ارتقای روحیه مبارزه و مجاهده مورد نیاز هستند؛ مثل سوارکاری و تیراندازی, از اقبال اه هدی(علیهم السَلام) برخوردار شده اند:

صفحه 11:
* سرت حل ادتبا (صلی ‎ells All)‏ و آله و سلم). در کلام مطیّب دیگری فرموده لند:« حق الولد علی والده ان بعلمه الکتابة والسباحه والرماية وان لا برزقه الا طيباً وان يزوجه اذا بلغ: حق فرزند [پسرا بر عهده يدرش لين است كه به او نوشتن, شنا كر

صفحه 12:
تسس جه: لا چنان که می بیند. نظام متعللی و دقیق طراحی شده توسط اسلام. جامعه را به سوی نشاط. نبرک نوات مدخمندی سوق هی هنک ان ال رض و تن ها و بلاد است و اين دقيقا vere etre ev ۱ een ‏ا‎

صفحه 13:
نکته: پیامر اعفلم ‎Ls)‏ الله علبه و آله و سلم) فرمونند:ه ان الله بحب الرجل القوی:خداوند متعال انسان نیرومند را دوست دارد.»(بحار الانوا ر/64/184) بدیهی است که قوی بودن» شون مختلفی دارد که قدرت جسمانی از پایین ترین مراتب آن است و این قدرت جسمانی تنها در پرتو قدرت و نزاهت روحانی و درصورتی که در خدمت اهداف متعالی قرار گیرد دارای ارزش خواهد بود وگرنه دیرزوری» به خودی خوده در هیچ مکتب. اخلاقی فضیلت محسوب نمی شود. قدرت آن جایی ارزش دارد که در راه سلوک الی الله و خدمت به خواسته های حضرت حق جلّ و علا فرار گیرد( ققّ علی خدمتک جوارحی) و شجاعت ارزشمند آن است که حاصل آن,» پای گذاشتن بر خواسته های بی ارزش تعسانی باشد؛ چنان که پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمای: 2551 ‎le Ss gull‏ هواه: شجاع ترین مردم آن است که بر هواى نفسش غلبه كند.» (مَنَ لايحضره الفقيه/4/394)

صفحه 14:
نکته: * حضرت امیرالممنین. علی. ‎(Mita! ake)‏ فرموده اند: « ...و سر البردين... : در زمان دو خنکی(بامداد و عصر) راه پیمایی کن.»(وسائل الشبعة/4/238) نکته: ث شریف برگرفته از توصیه های حضرتش(علیه و 52

51,000 تومان