صفحه 1:
صفحه 2:
رک
گروه فرهنكى و تبليغى بروج
صفحه 3:
صفحه 4:
#احميوابسب هاغيل .7 _”
البصری(۱۹68م) معروف به «احمدالحسن
الیمانی» » یکی از جریانهای نوظهور در
یت است
*وی درس ال [ 1999م) مدت کوتاهی در
حوزه حضرت ايت الله محمددصادق
صدرحاضرودرهمان سال بعلت انجام
فعالیتهای ce 5 ear a
. همراه «حیدر
* للیخوا سي | 01
all glaryls روز زهمالعلیشهدند
السلام) دانسته و دارای
اذعاهای بیشماری می باشد
صفحه 5:
اشرف A, بام اين .5 Cine امام
زمان عليه السلام را ديدم كه به من دستور
داد تا به حوزه علميه نجف بروم و وى از
آنجه بدا اتفاق خواهد افتاد خبر داد و
عاز ادعاى مشترى فته بود همان شد
احمدالحسن همزمان با تحصيل در حوزه
علميه صدرء با همراهى حيدر مشتت ادعاى
مشتركى را آغاز كرده و خود را فرزند و
فرستاده حضرت صاحب الامر(عليه السلام)
Se Sie eine ae 1
محمد( صلئى الله عليه و آله) معرفی نمود. ۹
صفحه 6:
حمد الحسن در در اواخر سال(2003م)
* «فاعلموا آیها الناس آنه لایمانی الا کان لی
کیمینی داعی لأمری هادی لصراط الله الذی
آسیر علیه بارشاد آبی gy! المهدی محمد بن
.. الحسن(علیه السلام).. ۱
Soy وجود + ee ای مردم بدانید! شيج *
aa قرار گرفته oe el ere ced)
کننده به امر مااست. امری که هدا مس اف
صفحه 7:
#احمد بصری در تناقضی آشکار ob
توت خود را به صورت توامان وصی
ia: و a موعود معرفی کرده و
8 ی آبین من الشمس فی رابعه النهار
ا المهديين و اليمانى الموعود».
امر من روشن تراز خورشيد در وسط روز
است و من اولين مهدى وهمان يمانى
.ي موعودم
*وی یس ازسقوط صدام, فرصت L براى
طرح ادعاهای خود مناسب دیده و با :
لحتههای مختلف. فرع نود را ساتاندهی و ۰
تشكيلات وسيعى را در شهرهای نف
صفحه 8:
ختار ماهیتی لجنه ها لجنه علمی
لامأموريت اصلی این گروه. تاليف كتب 1
124 و تعداد oe! کتاب توسط ale
احمد All
صفحه 9:
| اتحراقفى ge cs
ds sei 5 احمدالحسن, تعیین پاسخگویان
صفحه 10:
لجنه اطلاع رسانی 72
تامسئولیت این گروه, انتشار بیانیهها و"
سخنرانیهای احمدالحسن بوده و علاوه بر
ww مدیریت cul و فضای مجازی نیز به
عهده این گروه میباشد
صفحه 11:
لااین گروه با هدف جذب و آموزش نظامی
انصارء خرید تسلیحات و فرماندهی
عملیاتهای نظامی تشکیل شده است که 1
wh eben
صفحه 12:
لجنه مالی
لااین گروه, علاوه بر دریافت وجوهات ۶
شرعى و تذورات و Teer pile
صفحه 13:
لامأموریت این گروه. تأمین امنیت جانی
مالی انصار احمدالحسن در شهرها و
sla مناسبتی احمدالحس, مباشد.
صفحه 14:
با سرگرفتن
فعالیتهای اين
جریان 2 منطقه و
اسلامی, عدهای
پس از مواجهه با
ادله احمدالحسن,
So L عععت. کرده و
باور انصار مکتب ار
ot روا bead
داشته وبا هدف آماده سازی els حضرت
ظهورکرده و درحال حاضر ازطریق فیسبوک
om Le SLA 29 در ارتباظ مناد
صفحه 15:
انصار يرجم
لاكروه يرجم (رايات سود)؛ كروهى ازييروان احمد
بصرى هستند كه بر اساس مجموعهاى از روايات,
لااز ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک
عبدالله پادشاه عربستان» احمد الحسن ۱۲ نفر از
اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام
عليه السلا است
ce Siva را ع 0 در كتب
اولیه خود, به خیانت و ارتداد بعضی از انصارهشدار
داده و آنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی
3 ماكب شه غتقرزر؛ كتبى كه بعد از غيبت احمد
الحسن بصری به اسم او منتشر شده است, دارای
اشکالات علمی فراوان بوده و هیچکدام از آنان
نوشته وی نیست
صفحه 16:
لا رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف, قوا
کلمات احمدالحسن و قانون حاکمیت الله 6 i
کرده است. چرا که از دولت و حکومت عراق
درخواست نماینده در مجلس استان بصره عراق
کرده نموده و این مطلب علاوه بر تایید حکومت 7
لا میراقو رب وابانی لس وین عب و الفهرچاقتنو (م سا کی ساللله
پمشماایر احیووالحسن» همان مهدی دوم در حدیث
وصيت شيخ طوسی(ره) است.
رخى از بيروان برجم
علی الغریفی وعبدالله هاشم از جمله پیروان برجم
یبوزه و aa
رخی از پیروان ِ
لگ العفیلی سید وان ic mathe الزجيم ابو
ماد علاء سالم و حسن حمامی به عنوان پیرو مکتب
بوده و آن رابر عهده دارند
صفحه 17:
جریان احمدالحسن, همانند بسیاری از فرق /
es بیش be یک فرقه دینی بوده باشد, if
احمدال حسد
1 ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در
2) تخریب جایگاه علماء
3) ناکارآمد ee دادن علوم دينى
اك تكن
4) تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت 1 a
خا
صفحه 18:
دو احتمال قوی در خصوص این فرقه
چالش جریان احمدالحسن در اسلام
لا از جریانهای خطرناي درون شیعی است چراکه
اين جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش
تعیین شده است که آن را در ردیف جریانهایی
همچون فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقهای قرار .
داده است ts
صفحه 19:
بت قرار دادن مسائل ضروری و مسلم در مذهب تشیع
8
*أآغلب دعوتهای انحرافطی پیشین,؛ ;
مسائلی در مورد صاحبان خود ارائه je
pe peg aan و
مد ت و ضروریات مذهب حقه نشیع
را مورد هدف قرار داده و در صدد
, تغییر و انحراف آنها بر آمده است
“* مانند :
1)إيجاد انحراف در عدد اتمه
معصومين (عليهم السلام)
2)ثغییر مفهوم و دایره عصمت
3)مصادره مهدویت و قائمیت <a
عاء. شا ععت
صفحه 20:
*مهمترین چالشهای پیش روی تشیع در
مواجهه باجريان انحراقكلى
احمدالحسن ,بینش تکفیری درباره تمامی ۲
مسلمانانی است که این دعوت انحرافی را 3
'* اجنمرالتصوننابرا آنادىخالفائاك رتكظيدرى |
خودوهمچنین براساس اعلام قائمیت ۱
خود»بینش خون آلودوانتقام كيرندهاى را به ۱
+بپیوابژجد یرای ات
امه نقد و بررسی احمدالحسن ب
درس اول :جریان شناسی
تاریخچه پیدایش
احم'''''د اس'''''ماعیل ص'''''الح الس'''''لمی
البصری(۱۹68م) معروف به «احمدالحس''ن
الیم''انی» ،یکی از جریانه''ای نوظه''ور در
مسیر مهدویت است
وی درس'''ال (1999م) م'''دت کوت'''اهی در
ح''''وزه حض''''رت آیت الل''''ه محمدص''''ادق
صدرحاض'''رودرهمان س'''ال بعلت انج'''ام
فعالیته''ای سیاس''ی علی''ه دولت ع''راق ب''ه
هم''''راه «حی''''در مش''''تت المنش''''داوی
'انی»ت'با
القحط'فرزند
المحمداویپنجمین
وی خودرا
'ا س''ال(2001م)
زندانیلیه
دوازدهم(ع
درزندان امام
واسطه
شدند
ابوغریب
السالم) دانسته و دارای
ادعاهای بیشماری می باشد
احمدالحسن بصری
ماجرای تحصیل علوم حوزوی
احمدالحسن درسایت رسمی خود
آنچ''ه ب''اعث ش''د ت''ا ب''ه ح''وزه علمي''ه نج''ف
اشرف راه یابم این بود که من در رؤیا ام''ام
زمان علیه السالم را دیدم که ب''ه من دس''تور
داد تا ب''ه ح''وزه علمي''ه نج''ف ب''روم و وی از
آنچ''ه ب''رایم اتف''اق خواه''د افت''اد خ''بر داد و
آغاز ادعای
مشترک گفته بود همان شد
هرآنچه که وی
احمدالحس''ن همزم''ان ب''ا تحص''یل در ح''وزه
علمیه صدر ،با همراهی حیدر مش''تت ادع''ای
مش''ترکی را آغ''از ک''رده و خ''ود را فرزن''د و
فرستاده حضرت صاحب االمر(علیه الس''الم)
و حی'''در مش'''تت را ب'''ا عن'''وان یم'''انی آل
محمد(صلی الله علیه و آله) معرفی نمود.
احمد الحسن در در اواخر سال(2003م)
« ف''اعلموا أیه''ا الن''اس أن''ه الیم''انی إال ک''ان لی
کیمینی داعی ألم''ری ه''ادی لص''راط الل''ه ال''ذی
أسیر علیه بإرشاد أبی اإلمام المه''دی محم''د بن
الحسن(علیه السالم).»...
مش''تت
حیدر
ای م''ردم بدانی''د! هیچ یم''انی وج''ود ن''دارد مگ''ر
اینکه در سمت راست من قرار گرفته واولین
فراخوان
مس'''''''''افرت
کننده به امر مااست .امری که ه''دایت کنن''ده ب''ه
'ه را به
تبلیغیاش
راه خداست و یمانی با ارشاد پدرم مه''دی (علی'
زادگ'''''''''''''اه
السالم) حرکت میکند.
اولین
خ''ود(العم''ارة
س'''فرتبلیغ
در جن'''''''''وب
ی
ع'''راق) آغ'''از
ک''رده و م''ردم
را ب'''ه س'''وی
سفیر و فرزند
حیدر مشتت
ام'''''''''''''''ام
ختالفات عدیدهای بین احمدالحسن و حیدر مشتت
احم'''د بص'''ری در تناقض'''ی آش'''کار ،طی
بیانیهای خ''ود را ب''ه ص''ورت توأم''ان وص''ی
امام و یمانی موعود معرفی کرده و گفت:
« وأمری أبین من الشمس فی رابعه النه''ار
و إنی أول المهدیین و الیمانی الموعود».
ام'ر من روش'ن ت'راز خورش'ید در وس'ط روز
اس'''ت و من اولین مه'''دی وهم'''ان یم'''انی
موعودم
وی پس ازس''قوط ص''دام ،فرص''ت را ب''رای
طرح ادعاهای خود مناسب دیده و با تش''کیل
ُلجنههای مختلف ،فرقه خود را س''اماندهی و
تش'''کیالت وس'''یعی را در ش'''هرهای نج'''ف،
ختار ماهیتی لجنه ها لجنه علمی
م''أموریت اص''لی این گ''روه ،ت''الیف کتب و
تنظیم آثار احمدبصری است که تا کنون 47
جلد کتاب توسط احمدالحسن و تعداد 124
عنوان کتاب از سوی انصار احمدالحسن به
رشته تحریر در آمده است
لجنه دینی
وظایف این گروه،تعیین ائمه جمعه وجماع''ات
در شهرها و اس''تانها ،اداره حوزهه''ای علمی''ه
احمدالحس'''ن ،تع'''یین قاض'''ی ب'''رای ح'''ل
مش'''کالت ،تبلی'''غ و نش'''ر دع'''وت انح'''رافی
احمدالحس''ن ،تع''یین پاس''خگویان و من''اظره
کنندگان رسمی دعوت احمدالحسن
لجنه اطالع رسانی
مس''ئولیت این گ''روه ،انتش''ار بیانیهه''ا و
سخنرانیهای احمدالحس''ن ب''وده و عالوه ب'ر
آن ،مدیریت سایت و فضای مج''ازی ن''یز ب''ه
عهده این گروه میباشد
لجنه نظامی
این گروه با هدف جذب و آم''وزش نظ''امی
انص'''ار ،خری'''د تس'''لیحات و فـرماندهی
عملیاتهـای نظـامی تشـکیل شده است که
با عنوان «سرایاالقائم» فعالیت میکنند
لجنه مالی
این گ''روه ،عالوه ب''ر دری''افت وجوه''ات
شرعی و نذورات و هدایا ،مسئولیت هزینه
این مبالغ را بر عهده دارن''د .این مب''الغ در
مبلغینمی گردد که عبارتند از:
مصرف
شهریهبخش
ف .سه
طالب و
ب .چ''اپ و نش''ر کتب انص''ار و همچ''نین تجه''یز
کتابخانههای انصار و حسینه ها
ج .خری''د تس''لیحات و مهم''ات جنگی و
آموزش های نظامی انصار
لجنه امنیتی
م''أموریت این گ''روه ،ت''أمین ام''نیت ج''انی و
م'''الی انص'''ار احمدالحس'''ن در ش'''هرها و
همچ''نین ت''امین ام''نیت مراس''مات و م''وکب
های مناسبتی احمدالحسن میباشد.
با سرگرفتن
این جریان
فعالیتهای این
توسط انصار
جریان در منطقه و
احمدالحسن
سرایت آن به
دچار انشقاق
ایران اسالمی،
شده و به دو
عدهای پس از
گروه «انصار
مواجهه با ادله
پرچم یا رایات
احمدالحسن ،با وی
سود» و
مکتبو خود
انصارکرده
باوربیعت
«انصار مکتب»
را «انصار امام
احمدکه
به نام
براساس روایات موجود،فردی
شدند
تقسیم
احمدالحسن»
فرزندوفرستاده امام دوازدهم است وجود
نامیدند.
داشته وبا هدف آماده سازی قیام حضرت
ظهورکرده و درحال حاضر ازطریق فیسبوک
وپالتاک با مردم در ارتباط میباشد
باوره''''''''ای
انصار پرچم
گروه پرچم (رایات س''ود)؛ گ''روهی ازپ''یروان احم''د
بصری هستند که بر اس''اس مجموعهای از روای''ات،
مدعی غیبت احمد بصری میباشند.
از ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک
عبدالله پادش''اه عربس''تان ،احم''د الحس''ن ۱۲نف''ر از
اتباع رایات سود را انتخاب کرده و ب''ه دی''دار ب''ا ام''ام
مهدی (علیه السالم ) برده است
رای''ات س''ود ب''راین باورن''د ک''ه احمدالحس''ن در کتب
اولیه خود ،به خیانت و ارتداد بعضی از انصارهش''دار
داده و آنها بخاطر جمع آوری ام''وال ب''ه ک''ذب گ''ویی
شدهاند
معتقدن''د؛ کت''بی ک''ه بع''د از غیبت احم''د
مرتکب س''ود
رای''ات
الحسن بصری ب''ه اس''م او منتش''ر ش''ده اس''ت ،دارای
اش''کاالت علمی ف''راوان ب''وده و هیچک''دام از آن''ان
نوشته وی نیست
رایات سود اذعان دارند ک''ه مکتب نج''ف ،ق''وانین و
کلمات احمدالحسن و قانون ح''اکمیت الل''ه را نقض
ک''رده اس''ت ،چ''را ک''ه از دولت و حک''ومت ع''راق
درخواست نماین''ده در مجلس اس''تان بص''ره ع''راق
ک''رده نم''وده و این مطلب عالوه ب''ر تایی''د حک''ومت
الل''ه،
س''از)
حاکمیت
هاشم(مس''تند
نقض قانون
عبدو الله
خیانت
منزلهسود؛
رایات
باوربه
عراق،
در
احمدالحس''ن ،هم''ان مه''دی دوم در ح''دیث
شمار میرود
پس از
به
وصیت شیخ طوسی(ره) است.
رخی از پیروان پرچم
علی الغریفی وعبدالل''ه هاش''م از جمل''ه پ''یروان پ''رچم
بوده و مخالفت آشکاری با مکتب دارند
رخی از پیروان مکتب
ن''اظم العقیلی ،س''ید واث''ق حس''ینی ،عب''دالرحیم اب''و
معاذ ،عالء سالم و حسن حمامی به عنوان پ''یرو مکتب
بوده و مدیریت علمی و نظامی آن را بر عهده دارند
جریان شناسی
جری'''ان احمدالحس'''ن ،همانن'''د بس'''یاری از ِف رق
انحرافی ،بیش از آنکه یک فرق''ه دی''نی ب''وده باش''د،
یک جنبش سیاسی است
احم''دالحس
ز جمله اهداف آن
در
ن
تخ'''''''ریب
)1ایجاد اختالف و فتنه و انحراف در
جایگ'''''''اه
کشورهای اسالمی
مراج''''''''ع
)2تخریب جایگاه علماء
تقلی''''''د و
)3ناکارآم''د جل''وه دادن عل''وم دی''نی
علم'''''''ای
حوزههای علمیه
شیعه
)4تبدیل نیابت عامه فقیه ب''ه نی''ابت
خاّص ه خود
گری''ه آنه''ا ب''ر ام''ام
زمین'''هپس
ریاکار هستند
حتما
...)5آنها
ب'''رای
نم'''ودن
ف'''راهم
علمیههدف آنها فق''ط تس''لط
حوزههای است،
ونمازشان ریا
حسین
فروپاشی
ب''ر قلب م''ردم ومق''ام ه''ای ن''اچیز دنی''وی اس''ت.
علمای بی عملی هستند.....
آینده شناسی جریان احمدالحسن
دو احتمال قوی در خصوص این فرقه
انجام عملیات
تثبیت جریان
نظامی علیه مراجع
بواسطه رونمایی از
شیعه وکشتار
مهدیهای پس از
مقّلدین آنان ،با
خود وهمچنین
کمک جریانهای
کردن قیام
موکول
اسالم
چالش جریان احمدالحسن در
نظامی فعال
به آنان
از جریانهای خطرناِک درون شیعی است چراکه این
جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین
شده است که آن را در ردیف جریانهایی همچون
فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقهای قرار داده
است
دو نکته اساسی
ف قرار دادن مسائل ضروری و مسّلم در مذهب تشیع
أغلب دعوته''''ای انح''''رافی پیش''''ین،
مس''ائلی در م''ورد ص''احبان خ''ود ارائ''ه
میدادند تا به اهداف وم''ادی خ''ود دس''ت
ام'''ا دع'''وت انح'''رافی احمدالحس'''ن
یابند
مسّلمات و ضروریات مذهب حّق ۀ تشّیع
را م''ورد ه''دف ق''رار داده و در ص''دد
تغییر و انحراف آنها بر آمده است
مانند :
)1ایج'''''اد انح'''''راف در ع'''''دد ائم'''''ه
معصومین(علیهم السالم)
)2تغییر مفهوم و دایره عصمت
)3مصادره مهدویت و قائمیت
)4ادعای شارعیت
ر شیعیانی که با دعوت احمدالحسن مخالفت دارند
مهم'''''ترین چالشهای پیش روی تش'''''یع در
مواجه'''''''ه ب'''''''ا جری'''''''ان انح'''''''رافی
احمدالحس''ن ،بینش تکف''یری درب''اره تم''امی
مسلمانانی است که این دع''وت انح''رافی را
کردهاند
مخالفت
احمدالحسنیا با آن
نپذیرفته و
تکفیری
القائات
براساس
خودوهمچنین براساس اعالم قائمیت
خود،بینش خون آلودوانتقام گیرندهای را به
پیروان خود داده است
مهمترین علل پیدایش این بینش
تمامی بینشهای تکفیری درجهان اس''الم،ریش''ه در نق''ل
گرایی افراطی ودوری از عقل است