صفحه 1:
هستی بخش
صفحه 2:
ae] Rr] Gre]
هوشت را به کسانی ده
که راستکار»راستی جو
کمک کار و آبادگر هستند
او
صفحه 3:
کت اند امل
0
( \
صفحه 4:
مروری کوثاه
برنمونه های رایج
صفحه 5:
گزارش صبحگاهی مبتنی بر شواهد
CN an edie aN aan]
aw Neal
صفحه 6:
صفحه 7:
4 قالب استاندارد ؟ با مسئوليت دستيار ارشد
+ روز قبل آماده مّى شود
با تاكيد بر “6 نكته:
ال پرسش دقیق
cere 1
0 کیفیت علمی شواهد
1 ارتباط شواهد با حل مشكل بيمار
صفحه 8:
دستیار گزارش دهنده: vetoes
مشکل بالینی:
pile 0صله باتنگی نفس پیشرونده»پلورال افیوژن
زیاددرسمت راست آسیت وتوده ی قابل لمس در آدنکس می
باشد توراکوسنتز. مایم پلورال اگزوداتیسو با
پروتئین0/0.0.و 90/8۵ LOW
صفحه 9:
ویژگی مایع يلور در سندرم بد جيست؟
پاسخ به جستجو:ممکن است اگزودا یا ترانسودا باشد.آمار قابل اطمینانی
در مورد شیوع هر کدام از اين انواع وجود ندارد.
Dexbovk of wedore (revi (Ot edion 0
Wertsva( IP tedica)-C
Chou ول dsewers ud dsorders-O
(G=* echion)
Ligh pleurd deewes (O~! echon) +P
صفحه 10:
نامطمئن.
به نظر مى رسد كه صاحب نظران با يكديكر اختلاف نظر دارند.
هاريسون و فيشمن ذكر كرده اند كه مايع بلور ترانزودا است در
حالى كه كلى در صفحه ى 490 ولایت در صفحه ی 000
آن را اكزودا بيان نموده اند. بنا براين به نظر مى رسد كه هردونوع
مایع پلورال ترانزودا و اگزودا می توانند در سندرم پبع() دیده
شوند ,
یافته های مایع پلور بیمار با سندرم ببد() تطابق دارد با اين وجود تنها
برداشتن جراحی توده تخمدانی و پایش سیر بالینی بیمار تشخیص [
قطعى را تعيين مى کند.
صفحه 11:
صفحه 12:
#گزارش موارد بستری
پا
+ با آذاره ی ثشتیار ارشد
شامل 6 مشخصه:
a 1
0 جنس
0 شكايت اصلى
تشخيص احتمالى (كاربردى)
صفحه 13:
صفحه 14:
برای اين مرحله
مدت زمان
(CORTES
,پیشنهاد شده است
صفحه 15:
اه ۱7۵
0707
فهرست بسترى هاء كردآورى و وارد بانى اطلاعاتى در
بخش ام گرددو بقیه ی داده ها در هنگام ترخیص
بیماران تکمیل می شود.
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
owen BENS Das A
ROR SW ae ا Cap ERE Cp |
مشخص مَى شود.
با در نظر گرفتن 0 نکته:
٠ سوال كاملا روشن باشد.
٠ همه ی افراد گروه با طرح آن موافق باشند.
ا
صفحه 19:
برای اين مرحله
مدت زمان
,پیشنهاد شده است
صفحه 20:
? @
فواید گزارش صبحگاهی مبتتی بر شواهد
صفحه 21:
9 یادگیری مبتنی بر بیمار
[ یاد گرفتن بیان عبارت من نمی دانم
[ نقد محترمانه نظرات خبرگان
صفحه 22:
این فرمت در ذهن دستیار برای کاردرراند بخش و درمانگاه
هم جایگزین می شود.
[] استدلال بالینی و طبابت مبتنی بر شواهد تمرین می شود.
[] جلسات بیماری مرگ ومیر. و کنفرانس های بالینی بر اساس
دفتر ثبت موارد بستریوگزارش صبحگاهی صورت می
گیرد.
] گراند راندهای ماهیانه به نکات مهم بیماربانم)اختصاص می
یابد.
صفحه 23:
اثر بر اداره برنامه دستیاری
[ثبت تجارب بالینی دستیاران وبرنامه ریزی برحسب نیاز های
آموزشی آنان.
] روزآمد شدن فایل مقالات.
[ افزایش تعامل روزانه.
] آشکار شدن مشکلات سیستم با معرفی بیماران به صورت
تصادفی وبدون آمادگی,
صفحه 24:
[آشکل گرفتن ایده های جدید برای پژوهش.
] ارتقای کیفیت درمان بیماران.
[] حجم نمونه پژوهش.
صفحه 25:
pwns pes Pees eee
صفحه 26:
6سال اول20»
6سال دوم60
ae معرفی یک بیمار
ال سوم 9600ست | تا 40 دقیقه 9
بعد بحث تعاملی
ارزیابی نقادانه
مقالات
یک بار در هفته
ql
صفحه 27:
مهمترین ویژگی استاد در تسهيل يادكير ى
[] میزان دانش عمومی,
][ انعطاف پذیری در روش
] توانایی گسترش دادن فهرست تشخیص افتراقی مطرح شده
دستیاران.
I هوش بالینی.
] مهارت در هدایت بحث با پرسش های خوب ودعوت به
تعامل.
] مهارت در برقراری ارتباط با دستیاران,
صفحه 28:
[] دانش فوق تخصصی.
[] ذکر تجارب شخصی,
[] بحث درباره علوم پایه
صفحه 29:
[] کم بودن زمان,
[] آماده نبودن دستیار برای معرفی خوب بیمار.
]1 بحث یک طرفه از سوی استاد.
[] قطع كردن بحث ها از طرف استاد.
] سخنرانی کردن استاد.
صفحه 30:
کل ی تون
[ دانش پایه
[] مهارت طرح تشخیص افتراقی,
مارت كل مله
صفحه 31:
دو نوع پزشک وجود دارد:
۱ ت می کنند
"oa PB rege See Corey ie eres)
ودسته ای که با زبانشان
rae)
صفحه 32:
دی زیوید
شاد زيويد
تازيويد به كامه زيويد
زندكيتان به كامه
به كامه تن
مینو تان به کامه
به كامه روان
