معماری و عمرانمهندسی شهرسازی

نوسازی بافت فرسوده ده ونک

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش در 63 اسلاید میباشد. فهرست مطالب فایل دانلودی: چکیده مقدمه معرفی محدوده مورد مطالعه طرح مسئله وضرورت نوسازی اهداف طرح نوسازی لزوم مشارکت مردم در فرایند اجرای طرح نوسازی لزوم مشارکت بخش خصوصی (توسعه گران)در نوسازی بافت های فرسوده فرایند اجرای طرح معرفی طرح نوسازی (منظر شهری)بافت فرسوده ده ونک سیاست گذاری اقدامات اجرایی و ارائه پیشنهاد تعریف پروژه و امکان سنجی مقدماتی ارکان تحقیق پذیری طرح نوسازی مراحل اجرای طرح نوسازی ده ونک ساز وکار نوسازی ده ونک تهیه طرح های آماده سازی و جزئیات اجرایی پروژه دفتر نوسازی محلی چگونگی تحصیل زمین آماده سازی و اجرای پروژه فرایند مشارکت نتیجه گیری منابع قسمتی از متن: چکیده بافت های فرسوده شهری صرف نظر از گونه های متفاوت آن محصول برخی کم توجهی های مدیریت شهری است که در طول زمان به صورت پهنه ای از شهر در آمده که فاقد پایداری و استحکام لازم کالبدی بوده دسترسی مناسبی برای خانه های آنها بوجود نیامده و از کمبود شدید خدمات رنج می برد.به همین دلیل با توجه به کیفیت پایین زندگی در بخش هایی از آنها،محل سکونت اقشار محروم و مهاجران روستایی و بعضا غیر ایرانی شده و در نهایت به امکانهایی نا امن و با ناهنجارهای فراوان اجتماعی در پایین ترین سطح کیفیت محیطی تبدیل شده اند.

ppt.ir

63 صفحه
414 بازدید
22 مهر 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
ارزیابی بافت فرسوده ده ونک ۱

صفحه 3:
یافت های فرسوده شهری صرف نظراز "توجهی های مدیریت شهری است که در طول زمان ينه صورت پهنه ای از شهر در آمده که فاقد پایداری و استحکام لازم کالبدی بوده دسترسی مناسبی برای خانه های آنها بوجود نیامده و از کمبودشدید خدمات رنج می برد.به همین دلیل با توجه . ‎al‏ کیفیت پایین زندگی در بخش هایی از آنهاء محل سكونت اقشار محروم و مهاجران ‎١‏ ‏تسلية خصال ع ابراند شجی و تن 2 ۱

صفحه 4:
آنچه در کشورما امر مداخله .بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده را با مشکل © روبرو کرده,فقدان یک استراتژی مشخص متکی به شناسایی گونه های بافت ۴ فرسوده و عزم جدی مدیریت شهری برای نوسازی و بهسازی آنها بوده است. 7 باتوجه به ویژگی بافت فرسوده ده ونک که ترکیبی از گونه های مختلف بافت فرسوده مانند؛بافت فرسوده شهری باپیشینه روستایی,با پیشینه اسکان غیر رسمی و " بافت های شهری را در خود ‎sb‏ ‏۱ داده,رویکرد مداخله و نوسازی نیز بر همین

صفحه 5:
۳۳7 ee آدر این مقاله نخست رویکرد مداخله در محدوده مورد نظر پیشنهاد شده ,سپس ‎Tole‏ ‏نوسازی با هدف تحقیق پذیر نمودن و 3 ۹ وارائه گردیده است.به علاوه تلاش ه باتوجه به راهبردهای طرح فرداست ‎aS‏ ‏وی ایجاد یک محدوده گردشگری در کنار .۰ بزرگراه چمران تاکید نموده , محد وده گردشگری در طرح پيشنهاد شود. رویکر تحقیق پذیری پیشنهادی طرح نوسازی ده ونک برای هر یک از گونه های بافت فرسوده برجلب تو سعه ‎aoe 9‏ مردم موساكيان نتوین

صفحه 6:
واژه کلیدی:بافت فرسوده,تحقیق پذیری ,توسعه شهری,بهسازی و نوسازی شهری,توسعه گر,مشارکت مردم در نوساز امقدمه * ر طرح نوسازی(طرح منظر شهری)ده ونک,تلاش ۲ 5 ‏بوده است تا با برنامه ریزی و طراحی‎ Vl ‏شهری,براساس نتایج مطالعات انجام شده, رویکرد‎ 9 ‏معضل اجتماعى اين محدوده,حفظ هویت کالبدی‎ ‏.نجات هسته هاى أن مى باشد‎

صفحه 7:
اك تقل أن به عنوان یک معله با ملکرد غالب گردشگری,سازماندهی ساخت أو و سازهای جدید,حذف ساخت و سازهای حاشیه ای و ارتقا کیفیت سکونت و سطح 5 فرهنگ گروهی از مردمکه در این محدوده 1 3 إساكن هستند استفاده از نظرات ساكنان إمشاركت مردم در تحقق يذير نمودن طرح,تامین فضاهای خدماتی,عمومی و گذران اوقات فراغت و...مد نظر بوده و در همین راستا چشم اندازها و هدفهایی جهت "طراحی تدوین گردیده و پس از بررسی : شتا کلی محدو:ه اقدام به:طراحی :زا ۱۳ ١ a

صفحه 8:
رویکرد مداخله در این محدوده,حفظ ساکنان قديمى محله ده ونک و مشاركت انه درا | نوسازى مى باشد.به و مين اعتبار لازم براى انجام ا هاى نوسازى از مشاركت ت توسعه كران بهره كرفته خواهد . شد

صفحه 9:
پهنه طرح به چهار محدودتقسیم شده است :1 -محد وده غربی به موازات محور جمرانٍ با رويكرد محور كردشكرى, 2و3- بخش شمالى محدوده و نيز اطراف ميدان ده ونک (بخش قديمى) با رويكرد بهسازئى. 4- بخش میانی با رویکرد نوسازی درجا ‎ae ۱‏ مالكان يلاكت هاي م مسکونی,اقدام محد وده مورد پر 2945هکتار در شمال و شمال شرقی شهر واقع شده است و دارای 6 ناحیه و 11

صفحه 10:
‎a‏ ترتيب مبنای عملکرد واحدهای ارائه خدمات ‏هرى و ممیزی املاک هستند0 ده ونک در 5 ‎1٩ 2‏ متفه 3 و در ناحیه یک این ات ۳ شده م بالغ بر38 هكتار مساحت دارد. اين 2 وده ریکی از هسته ‎Sle‏ روستایی ‎A‏ 2 است که در گذشته مکانی برای توقف بين ژزاثران امامزاده داوود(ع) ومسافران فرحزاد بوده استو به تدریج به هسته ی پیلاقی - ‏و در سال 1359 درمحدوده تقسیمات شهر ‎

صفحه 11:

صفحه 12:
علاوه بر هسته نیمه روستایی- نیمه شهری آن,پهنه های سبز زراعی و باغات : میوه ده ونک از ویژگی های عمومی آن ۴ بوده است. 1 محدوده مورد مطالعه,تنها هسته قديمى باقى مانده 3 " است که نسبت به سایر هسته های كهن منطقه کمترین ميزان دخل و تصرف در آن صورت گرفته و هنوزامکان ‎Lol‏ آن وجود دارد.اين دور ماندن از ترافیک عبوری,مجاورت با پهنه های سبز 8 بو داشتن محورهای میاده و

صفحه 13:
در سال های دهه های 60 و 70 بخشی از باغات و اراضی کشاورزی جنوب ده ونک بتدریج مورد هجوم ساخت و ساز شهری 1 slag ۲ گرفت و به ویژه پس از تخریب خاک | سفیددر منطقه 4 محدوده باغات " رسمی برخی از انان گردید. غير ۱ ازهسته روستایی و قدیمی محدوده .که ساکن بومی دران سکونت دارند

صفحه 14:
ساکنان بخش هاى ديكر اين محدوده ‎L‏ ‏مهاجران تشکیل می دهند. بخش میانی محدوده ,مهاجران شهرهای دیگر و اکنرا ۲ اقشار کم درآمد هستند که مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های رفتاری در میان آنها به چشم می خورد و به دلبل اختلاط " اجتماعی و ترکیب های متفاوتی : قومی,روابط اجتماعی, فعالیتهای وذهبی در " قومیت ها خلاصه شده و هر بخش حسینه یا .مسجد ویژه ی خود را داراست

صفحه 15:
طرح مسئله وضرورت نوسازی رشد شتابان جمعیت در شهر تهران در چند دهه اخیر,رموجب "کلان شهر تهران گردیده و کالبد ارزشمند ارگانیک و فضای سبز,مزارع کشاورزی و باغات آنها بتدریج به زیرساخت و سازمان های بیشتر مسکونی و کمتر خدماتی رفته 2 .است

صفحه 16:
در دوره قاجار و تا اواخر دوران ناصری,ده ذلك جز املاى خالص درباره شاهى بوده كه بخش شرقى ان تحت اجاره زارعان ارمنى تهران كسترش و توسعه يافت و حقوق #زارعان, به عنوان حق اعیانی مطرح شد. بر ۶ .برای زارعان مطرح گردید

صفحه 17:
در همین زمان,با گسترش خرید و فروش عرصه و اعیان به افراد غیر بومی و فراهم شدن زمینه تبدیل اراضی کشاورزی به بافت . نی به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب ربه لایه های اجتماعی جدیدی در این محدوده | ‏اتستكونان اوقلاص نتم‎ stan ante ‏تیکل‎ ‎: ‏رشد نهاد‎ arg, IG Eb ary rR.

صفحه 18:
کسترش آسکان غیر رسمی در این محدوده,زمینه ساز تخریب هر چه بیشتر باغات و اشغال بخشی از اراضی حریم سبز بزرگراه چمران ,ترکیب نامتجاس و آشفته ۲ عوقی و مالکیتی گردید

صفحه 19:
آآتروزه در محدوده ده ونک با سه گونه :بافت فرسوده به شرح زیر مواجه هستیم . اس فید 3 ‎eee‏ شکلو ار آنها ‎A a ae 1‏ لین‌محدودم منتقل

صفحه 20:
درسال های آخیر,پیرامون محدوده ده ونک ساخت و سازهای جدید با ارزش اقتصادی بالا ایجاد شده که وجود آنها تناقض جدی با ساخت و سازهای ده ونک جه به لحاظ " اقتصادی و جه به لحاظ کالبدی ایجاد نموده " است. " در طول سال های گذشته,بلاتکلیف بودن مردم ساکن این محدوده,نا مشخص بودن " برنامه های شهرداری که منجر به اعدم .ارائه پاسخ روشن به مردم گردید

صفحه 21:
تغییر نظرانو دیدگام هایشهردارکو . تناما سمتناقضیکه در زمان‌هاقمحناف " انجام شده و ف قدان‌طرح,مجموعه عوله استکم مردم علاوم بر شرلیط نا ۴ مساعد کالدیمحل‌زند گیشان‌در وضعیت بسيار يد رولنیقرار دادم است از ‎Sow‏ 7 دیگر در پیرامون‌محدوده,ساخنو سازها جدیدیانجام شدم که از تراکم بالاو در نتیجه ارزش[قتصادعزیادیب رخوردار .گردیده و این تضاد را تشدید نموده است 8 مجموح عوامل فوق,بر ضرورت برنامه ریزی نوسازی محدوده.

صفحه 22:
5 محیطی محدوده از طریق اصلاح ساختار دسترسی ها و = ذربندی ,تامین خدمات و بازگرداندن هویت طبیعی و گردشگری ۰ ‎ee 1‏ اسمن كبا كن ‎bia‏ ‏| ساير مرلکز آموزشیو فرهنگیپ یرلمونآنن ‎

صفحه 23:
ae گردشگری و گذران اوقات فراغت در منطقه - لسترلتژیو رویکود نوسازی

صفحه 24:
به طور کلی,استراتژی مداخله در محدوده ده ونک با توجه به اهدافی که بیشتر بدان اشاره شد و نیز با در نظر گرفتن ویژگی های مطلوب مداخله ,اختصاص بخش های شمالی,مرکزی و شرقی اراضی ده ونک جهت سکونت و تامین خدمات مورد نیاز و | 25 ی اراضی غربی بعنوان یک محدوده آگرد ‎Su‏ ی جهت استفاده منطقه ای فرا " .منطقه ای می باشد

صفحه 25:
باتوجه به مطالعات انجم شده در راستای دستیابی به رویکرد نوسازی,ده ونک , به چهار حوزه تقسیم می شود؛ : حوزه نخست ,حوزه تجمیع و نوسازی است که در شمال محدوده © واقع شده و شامل روستای ده ونک می باشد " حد نصاب تفکیک پلاک های مسکونی در طرح پیشنهادی حداقل 0 متر مربع و حداکثر تراکم © ساختمانی در این حوزه معادل 120 درصد و © عمده بناها در 2 و 3 طبقه با سطح اشفغال 60 " و40 درصد قابل احداث خواهد بود.حوزه میانی تحت عنوان حوزه تجمیع و نوسازی مرکزی یا میانی با استفاده از تراکم ساختمانی معادل © 180 درصد و قابل احداث 3 يا 4 طبقه با سطح اشغال 60 و 50 درصد

صفحه 26:
و نهایت در حوزه تجمیع و نوسازی جنوبی نیز با توجه به ویژگی های خاص این محدوده و اختلاف ارتفاع نسبت به قسمت های شمالی پروژه؛ ؛احداث بناهای مسکونی با تراکم ساختمانی 240 درصد به صورت 4 ‎«ab oe‏ با نسملح اشفال 60 و 50 درصد "پیشنهاد شده است. در بخش غربی محدوده "نیز براساس طرح تفصیلی مصوب,یک محور گردشگری به موازات بررگراه چمران پیش بینی شده که با عرض متفاوت و امکان رات فعالیت هاعتی نس با گردشگری,هویت قدیمی ده ونک را تجدید

صفحه 27:
ویژگی های اقدامات مطلوب جهت نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده لصلاح شبکه معابر,لعم از تعرین سلسله مرلتب- | دسترسیلصلاح نفوذ ناپذیریپ بشنهاد عرضو نقش‌مناسب دسترسین لصلاح کاٍد ناپایدار و فرسوده به وسیله ی مقاوم - : سازیو رفع. معضل‌ریزدانگییه کمکتجمیع. و نوسازی . 23( 3 ات برطر فکر 4 5 د د ۰ د ایح ۱ 5 ‎J‏ ‎١‏ اها ناشت درمانی‌آموزشیرف ضاوید یز ۸ ضاهای فرهنگیمذهبی,ورزشی

صفحه 28:
۱ بیخی ,فرسوده و ناکارآمد شهری نشان داده 0 هلى با سياس كدان در ۳ خرید اراضی و رداق قانونی جهت تصرف و تملك ها,امرى ناممكن است.ت تحقق اين طرح ها تنها با مشاركت مرد در فرایند نوسازی و همکاری و کمک انها در اين پروژه متصور ۰ است.بدیهی است تا زمانی که ذهنیت مدیریت اجرایی,حذف مردم ان پروژه باشد

صفحه 29:
9 بیان دیا اسر خارج کردن‌آنها) ا بينىمئيشود پء دلیلااز پروژم بیش : > ومتمردم,اجراعی روژه ناموفق خولهد . ود. در مقابل,هنگامی‌که ساکنان 3 1 ودم خود را دراجراعپ روژه و در بهرم 3 مندیاز ‎hee ee‏ پروژه سهیم بدلنند فه تنها مانع اجراعپروژه نخواهد 3 ود.بلکه خود ,پبشتیبانو حامی‌پبروزم اجواهند بود.أین‌مشارکنب ا ارائه زمین 0 وسط ما كا نمحدودم و ‎PIG‏ شدنآنها در پروژم و دریافتواحد نوسازعبه ازای وش زمیرول؟ ذار تحت لمكانة دين

صفحه 30:
دن طرح هاى ارائه شده توش مشاو 1 فت فرسوده است.در مرحله ى نخست 6 برنامه پروژه مصوب شده و گام : © تدقدق ظرح به کمک مردمو ۱ ۳۲ ساکنان در جلسات بحث گروهی ۰ محقن واه بر یدای اس دب ‎eal 0‏ جود دارند.زیرا ‎ge ee‏

صفحه 31:
شایان ذکر است با درگیر شدن ساکنان در برنامه ریزی,طراحی و اجرای پروزه ,اعتماد مردم به موضوع جلب شده ,قابلیت ,مهارت و توان كار كروهى درآنان افزايش يافته و احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به محيطى كه خود خالق آن بوده اند بيدا | خواهند كرد؛لذا در اداره و نكهدارى بهتر آن ‎١‏ ‏۱ تلاش کرده و در توسعه يايدار محيط خود ".نقش موتری ایفا خواهد نمود

صفحه 32:
على رغم انكه دولت و بخش عمومی (شهرداری ها)مهم ترین ازمان های مستول نوسازی بافت های فرسوده شهری می آشند,لیکن در شرایط کنونی کشور این بافت ها امکان نوسازی را : .جز با کمک بخش خصوصی و توسعه گران نخواهند یاة پدین ترتیب با ساز و کارهای جدید به ویژه قانون سازماندهی و حمایت از. تولید و عرضه مسکن و تصویب آیین نامه اجرایی آن لت تامین کننده تسهیلات و اعتبار مصوب برای نوسازی بافت هام فرسوده بوده و تسهیلات مناسب برای استفاده از فناوری جدید. . ذر نوسازی بافت های فرسوده در قانون مذکور پیش بینی گردیده Cul

صفحه 33:
جنير ‎uae bie‏ کننده امر ‎oe‏ بوده ی تمامی ‎٩‏ اجرایی صرفا توسط توسعه گران و مردم انجام می ‎BS‏ ‏ز طرفی دیگر توسعه گر یک شکل حقوقی مدیریتی -فنی است كه در نقش پیمانکار عمل می کند و هم تأمین کننده منابع مالی مورد از اجرای طرح های شهر‌سازی به طور اعم و نوسازی به طور می باشد.از انجا که ماهیت عمل توسعه گر و هدف وی .برخورداری از. سود مناسب می باشد

صفحه 34:
پس ضروری است انگیزه های لازم برای جذب وی در برنامه های نوسازی ایجاد می شود.برای مردم که قرار است در این محله اکن شوند چه آتها که فنلا در انا 2 داشتند و چه گروهی که د واحدهای مازاداستقرار می بایند ,انگیزه های مالی و .ایجاد نمایند

صفحه 35:
این بخش نخست فرایند مطالعه تهیه طرح منظر شهربی ده ونک اجمال بررسی می گردد.مراحلی از فرایند مطالعه و تهیه طرح ظیر ساکنان,توسعه گربان,دستگاه ها و نهادها ی اجرایی که همگی .از عواملی هستند که در تهیه یک طرح تحقق پذیر موثرند

صفحه 36:
شایان ذکر است اقدامات اساسی جهت تدوین راهکارهای تحقق پذیری و هدایت طرح شامل مراحل برنامه ریزی مشارکتی طرح مشارکت پذیری اجرای,سپاست انگیزش مشارکت نهادها و دستگاه های ذی مدخل,اجرایی کردن و واقع بینانه کردن فرایند تهیه ی طرح,تدقیق ساختار تشکیلات اجرایی ,نظام هماهنگی,تصمیم ‎ .‏ ‏سازیی و برنامه ریزی هدایت طرح همگی در اين مقطع آغاز شده . + .و بتدریج تدقیق و نهایی شده اند

صفحه 37:
| ۲ شناسایی و تحلیل به بررسی موارد زیر می پردازد شناسایی‌و تحلیل‌ویژگی‌هایمحدودم ف رلگیر(محیط خارجیو- نیروهاویپرونی؛ ‎ae‏ تحلیلویژگی‌هایمحدوده مورد مطا اعه(محیط - ‎ee‏ بررسیو تحلیل‌روند تغفییرلتو كرليشه ؛ - بررسیو تحلیل‌طرح هاوفرادست - " بررسیو تحلیل‌دیدگاه لفرادیذینفم و ذینفوذ؛-

صفحه 38:
با مطالعه ویژگی هی کالبدی -اجتماعی -اقتصادی محدوده اگیر ,فرصت ها و تهدیدها و ویژگی های تاثیرگذار محرک یا .مانع نوسازی مشخص می گردد شناسایی تفصیلی محدوده مورد مطالعه ,کلیه عوامل موثر بر گذاری,ویژگی های دسترسی و 1 شهری,ويزگ های جمعیتی-سکونتی فرهنگی -اجتماعی و ویژگی "های اقتصادی به دقت بررسی شد.اين تحلیل ها علاوه بر شناسایی وضع موجود ,جایگاه محدوده و نقش آن را در مقیاس محله ,منطقه . و شهر روشن کرده است

صفحه 39:
با بررسی ریوند تغییرات و گرایش های موجود تمایل جامعه در هر يك از ايتم های مورد بررسی تعیین و در نهایت نقاط قوت و ضعف محدوده مشخص گشت و با اسناد به طرح های فرادست و تحلیل دیدگاه های ساکنان در مورد نوسازیی محدوده ی مورد طالعه دیدگاه سازمان ها ی نهادهای ذی مدخل در نحوه مداخله و اجرا و دیدگاه توسعه گران در مورد تهیه و اجرای طرح,تصمیمات . ..اتخاذ شده را واقعی تر و اجرایی تر کرده است

صفحه 40:
اين مرحله بانوجه به کلیه نتایج بخش شناسایی و تحلیل ,به سیا گذاری در نوع و روش مداخله پرداخته شد.با تدوین بیانیهچشم انداز که تعیین کننده نقش و جایگاه محدوده مورد مطالعه در شهر آست .نوع و مقیاس مداخله مشخص گردیده و به کمک ان به تدقیق هداف قابل حصول پرداخته شد و راهبردها,سیاست ها و برنامه های .مورد نظر ارائه گردید

صفحه 41:
اقدامات اجرایی و ارائه پیشنهاد در این بخش پيشنهادها و اقدامات اجرایی در 9 قسمت برنامه ریزی شهری پیشنهادی,به گونه ای است که علاوه بر پیش بینی جمعیت با نرخ رشد مفروض ,جمعیت محدوده مورید مطالعه ,بر ۲ اساس زیربنای مسکونی و میانگین مساحت واحدهای مسکونی محاسبه شده و بر اساس آن سرانه کاربری های خدمات اساسی .تامین می گردد ; ۲ در طراحی شهری پیشنهادی,سازمان فضایی و شبکه دسترسی ها ارائه شده و خدمات ,بصورتی مکان یابی شده که علاوه بر تأمین حداقل سرانه های مورد نیاز محدوده ,بتواند بیشترین تاثیری ,بصری را بر محیط پیرامون داشته باشد

صفحه 42:
این بخش شامل مراحل زیاد است تعرینپروژم هومداخله در محدوده منتخبتعیین‌مساحتو- — ‎to? se‏ سر ‎

صفحه 43:
پس از برنامه ریزی و طراحی شهری ؛محدوده مداخله جهت نوسازی بصورت پلاکت های دارای شناسنامه انتخاب شده اند. در اين انتخاب در محدوده های مختلف ؛با فرض توجیه اقتصادی قابل " قبول برای پروژه ای که تامین کننده دسترسی مناسب؛خدمات اساسی واحدهای مسکونی و خدمات مناسب باشد بصورت اولویت :۰ " .بندی صورت گرفته است در مقطع بعدی بر اساس طریاحی شهری و برنامه ریزی پیشنهادی " و مطابق برنامه فضایی -عملکردی برای هر پروژه شناسنامه جداگانه تهبه شده و پس از تدقیق پروژه کلیات سیمای حجمی برای ۰ ان ارائه شده است که در نهایت بر اساس برنامه پروژه و تحلیل ۳ هزیینه و فایده ارائه شده در گزارش اقتصادی ,پروژه انتخابی به مرحله اجرا خواهد رسید

صفحه 44:
هزینه های پروژه اعم از تحصیل زمین ,آماده سازی ,عوارضص شهرى,بيمه,اتش نشانی,حق انشعابات ,نقل و التقال .حق فلی و عا یه عنوان سود پروژه قلمدادمی شود ساز و کار تحقیق پذیری و فرایند اجرای طرح

صفحه 45:
ارکان تحقیق پذیری طرح نوسازی نجربه نوسازی در سایر کشور‌ها و در پروژه های مختلف در ایران نموده که تملک در اراضی تنها راه نوسازی نبوده بلکه پروژه می توانند با موفقیت همراه باشند که با مشارکت مردم اجرا ند ؛پس خضور مردم در پروژه در سازه و کار پیشنهادی ,یکی از ايط مهم اجرای پروژه می باشند 2 از انجا که شهر داری بنوان متولی اصلی امر نوسازی فاقد اعتبار .

صفحه 46:
ازایند تحقق پذیری حضور خواهند داشت که عمدتا عبارتند از بازیمان نوسازی شهر تهران و نماینده آن در منطقه (تحت عنوان شرکت عمران منطقه که با حضور شهردار منطقه با عنوان رئیس هیئت مدیره,نماینده سازمان نوسازی شهر تهران و ۱ ماینده شرکت عمران و مسکن سازان ایران) 1 3 مدير طرح (مشاور. طرح نوسازی) + توسعه گر(توسعه گر اصلی و توسعه گرهای خرد)؛ مردم(مالکان و ساکنان) 11

صفحه 47:
۱ ‏مراحل اجرای طرح نوسازی ده ونک‎ ٠ مراحل اجرای طرح های نوسازی بطور کلی فرایند زیر را شامل . می شوند 1 ‎ll‏ تدوین استراتژی مداخله و نوسازی ب- تهیه طرح نوسازی,مرحله بندی اجرا و تبیین چشم انداز اقتصادی پروژه ب- اخذ تایید مراجع ذیربط ت.-فراخوان و جذب توسعه گر اصلی و عقد قرارداد با وی " ث.-عقد قرارداد با مدیر طرح | ج-تحصيل زمين ج-اجراى طرح آماده سازى توسط توسعه كر اصلى } ح-اجراى ساختمان هاى مسكونى و خدماتى در هر يك از ‎Sighs‏ ‏,ها توبط توسعه گر اصلی یا توسعه گرخرد ‎ce‏

صفحه 48:
ساز وکار نوسازی ده ونک نوسازی ده ونک مانند سایر طرح های نوسازری شهری مرحله :هایی را در بريمى كيرد الف- تدوین استراتژی مداخله؛ ب‌تهیه طرح؛ ب-زمينه ساز اجرا؛ 8 ت.-اجرا 4 اثبهره برداربی و واگذاری؛

صفحه 49:
أ مرحله نخست پس از. انجام مطالعات و شناسایی های مقدماتی 4 ۲ ستراتژی مداخله تدوین می یابد.در محدوده ده ونک به طور کلی سه مدلخله غير مستقيم كه در بخشهایی‌از محدودم پسروژه از طریق 3 فضولبط و مقررانقجمیم. و نوسازی‌زمینه را برلی‌لقدلم. خ

صفحه 50:
مدیر طرح در این مرحله منعقد می شود کر با تاسخس دفتر بوسازه: آمحله رتحصیل زمین و تدقیق طرح را انجام می دهددر گام بعدی نیز اجرای طرح آماده ,سازی ساختمان ها در بلوک های تحصیل | a

صفحه 51:
توسعه گر اصلی(مدیریت اجرایی) توسعه گر در فرایندتوسعه گراصلی در فرایند زیرانجام می ۱ غراخوان توسعه گر. (از طریق شرکت نوسازان منطقه صبا همکاری بر طرح) ارزیابی و توان سنجی در زمینه های مدیریتی ,فنی ,مالی توسط . طرح ۱ غاب توسعه كر (توسط شريكت نوسازان منطقه ©) -تعيين محدوده نوسازى براساس توان توسعه كر(طبق شناسنامه ارا؛ ‎aie‏ قرارداد

صفحه 52:
شایان ذکر است توان سنجی انجام متقاضی ,تجربیات گذشته در این زمینه ,پيشنهادها در زمینه ی برخورد با " موضوع ,مکانیزم تحصیل زمین و مشارکت با ساکنان ,مکانیزم اماده سازی و اجرای = پروژه ,منابع مالی,فنی,مدیریتی توسعه " گر شناسایی و ارزیابی و جهت انتخاب به .سازمان نوسازی ارائه می گردد

صفحه 53:
اساس برنامه ی ارائه شده مصوب کمیسیون ماده کهیه خواهند ,در طرح منظر شهری ارائه شده ,مکان یابی خدمات و کلیت ی حجمی و اصولی طرح معماری واحدهای مسکونی بر اساس . اه های توسعه گر اصلی توسعه اصلی و دیدگاه های ساکنان و بر اساس شناسنامه های اراثه شده می توان تدقیقگردد.در این بین ۲ جلساتب حشگ روهی( 0960۲ 6۲۳۵۲۵ ۳۵۲5) . می توان در تدقیق پروژه موثر واقع شده و به طرح های |جرایی .کمک نماید

صفحه 54:
در کنار جزئیات آماده سازی و فاربندی 5 اجراحا هرخص كاه 0 1:50 بعد براساس ل ااا زمين ,آماده | بت و موی طراحی معماری بلوک های حاصله از طرح آماده سازی و تفکیک بلوک ها به پروژه های مقیاس میانی و : خرد و تهیه شناسنامه 0 برای هر یک از آنها گام دیگری است کهدر توضیع بلوک ها ميان توسعه گران خرد ‎plug‏ ‏سازندگان و انبوه سازان ,در سرعت اجراى يروزه اهميت بسزايى خواهد

صفحه 55:

صفحه 56:
سای دتر دزی مطی ‎١‏ ‏ين ‎Le‏ نوسازان منطقه ‎٩‏ در یکی از ساختمان های موجود ‎ae‏ نزو پر وق-8 ‎

صفحه 57:
اچگونگی تحصیل زمین تحصیل زمین بطور معمول به چهارروش انجام می شود تملکدر قالبخرید زمین؛-1 کبا دادن لحد مسکونی‌معوض در زمان‌آزاد سازی-2 1 شارکندادن‌مردم در پروژه و ولگذاریولحدهایمسکنیپس از - تمام پروژه (در اینحا لممکن‌استکه مردم نیازمند ودیعه مسکن #وقتبراع رهزو لجاره یکولحد مسکونیی رلیزمانلجرلیپ روژه

صفحه 58:
توصیه می شود که توسعه گر اصلی یا توسعه گر خرد واحدهای مسکونی یا واحدهای اشتغال و کار و فعالیت پشتیبان اين پروژه را قبل از ورود به پروژه تامین کرده باشند تا امر واگذاری ,تعویض و مشارکت دادن تهسیل شود. در صورتیکه این واحدها قبلا تامین نشده باشد نخست بايد براى احداث اين .واحدها در محدوده طرح يا دذ اراضى ديكرى اقدام كرريدد سیاست کلی در طرح ونوسازی محله ده ونک ,مشارکت خر چه .بیشتر مردم در اجرا پروژه ها می باشد

صفحه 59:
آماده سازی و اجرای پروژه ‎a‏ ‏راحل آماده سازی و اجرای پروژه عبارتست از

صفحه 60:
فرایند مشارکت فرایند مشارکت مردم در پروژه با روش واگذاری زمین مالکان در .قبال واحد معوض پیشنهاد شده است این فذایند مشارکت شامل حضور مردم درپروژهو مشارکت دادن "آنها در بسیاری از تصمیمات می باشد.در طرح منظر شهری ده "ونک قیمت روز زمین ساکنان ارزیابی شده و براساس آن واحد مسکونی ساخته نوساز به آنها واگذار میشود. میزان دقیق آنچه که "واگذار می شود و موفقیت آن در بخش اقتصادی پروژه مشخص میگردد.در صورتیکه مشارکت کنندگان فاقد واحد مسکونی برای اسکان موقت باشند. توسعه گر یا باید واحد معوضی در اختیار انها . قرار دهد و یاهزینه رهن یک واحد ربا برای دوره اسکان موقت .متقبل شود

صفحه 61:
خودداشته و راهکارهایی برای نوسازی هر 6گونه ارائه شده ت,تاکید طرح لر حفظ مردم و شهروندان اصلی ده ونک در پروژه و تشویق آنها به بهسازی قسمتد های قدیمی می باشد.طرح لاش داشته تا جایگاه ده ونک را در مقیاس منطقه و شهر تهران أرتقا دهد و با ايجاد يك محدوده كردشكرى در مجاورت بزركراه | چمران ضمن تامين دسترسى براى فعاليت هاى فرهنكى و تفريحى ۱ طرح تفصيلى نيز وفادار بماند.نكته مهم اين است كه اجراى پروژه با جذب توسعه گر بدون کوچکترین بار مالی برای وندان انجام خواهد شد

صفحه 62:
پاکزاد,جهانشاه,راهنمای طراحی فضای شهری در ایران رشرکت طرح و نشر پیام در سیما 4606 پاکزاده ,جهانشاه,مبانین ظریو فسرلیند طراحی‌شهری‌انتشارلت شهيدي© 096 7 حبيبىمحسنالطلسكلانشهر تهرانشركتهردازشو برنامه- ريزية09©6 لینچ,ک وین‌سیمای‌شهر ,منوچهر مزینی‌انتشاراتدانشگاه تهران 6»20)- | طرح تفصیلی‌نطته 5 تهران‌مهنسین‌شاور شاران0606- طرح سازماندهیمحدوده دنکمهندسین‌شاوره بافتشهر,968- طرح تحقیقاتی طراحی شهری و جایگاه آن در سلسله مراتب طرح های توسعه شهری,فرهاد سلطانی,انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز4960 طرح سازماندهیی افتفرسوده ی شهر لصفهان,مهندسین‌مشاور - شارمند, 4660

صفحه 63:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان