صفحه 1:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱
*- حفظ حونسردی
9ب استفاده از آژیر آمبولانس در موقع مناسب
* ۳- کنترل تررافيك جاده
۴ - ارزیابی
۴ - کنتررل تماشاجیان و استفاده از آنان
*- اجرای فرامین مسئول عملیات
صفحه 2:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱
© - سرعت عمل همراه با داشتن دقت عمل
- درخواست نیرروی پشتیبانی در صورت نیاز
۴- تصمیم گیرری صحیح و به موقع
۴- سعی در جلوگیری از پیشررفت حادثه ( آتش سوزی )
-١١ * دارا بودن دانش مربوطه
© ؟1- بياد داشته باشيد كه در تمام طول عمليات نجات؛ از مس و كردن
مصدوم محافظت كامل به عمل آوريد .
صفحه 3:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱
* ۳- قبل از اقدامات اولیه ؛ از جابجایی عجولانه مصدوم
بپسهیزید «
۴ - در صورتیکه در داخل اتومبیل واژگون شده مصدومی وجود
دارد ؛ اپتدا مصدوم را خارج کررده و سپس خودرو را جابجا نمایید .
۴ - برای ایجاد مانع سعی کنید از آتش استفاده ننمایید .
صفحه 4:
9 مراحل عملیات امداد و نجات در OL
* نحوه دریافت اطلاعات
* نحوه استفاده از آمبولانس
* نحوه تثبیت منطقه نط
* نحوه تثبیت خودرو
* دست یابی به مصدوم
* انجام کمکهای اولیه
؟ رها سازی مصدوم
؟ لنتقال به مکنر درمانی
صفحه 5:
نحوه دربافت اطلاعات
* دریافت اطلاعات مورد نیاز در محدوده شهر و جاده
* محل تصادف
* فاصله تصادف
# تعداد مجرروحین
زمان تصادف
۰ نوع تصادف
وضعیت ترافیکی
صفحه 6:
* نكات مهم در هنكام حركت به سمت صبحنه تصبادف
* قوانین مربوط به استفاده از چراغ هشدار دهنده و آژیر
؟ تکنیکهای مخصوص رانندگی در آب و هوای طوفانی
* ترکیدگی یا پنچر شدن لاستیک خودروهنگام رانندگی
* کنترل فرمان را بدست گررفتنیا از دست دادن
© تصادف نتليه امدادى
* نحوه حركت و ورود به صحنه تصادف
* تصادف در مناطق Get
* تصادف در جاده
* تصادف در جاده ودر كنار روستاها
صفحه 7:
* روزهای هفته ( در روزهای تعطیل محورهای منتهی به مناطق ییلاقی
شلوغ می باشند . )
* ساعاتی از روز
© آبوهوا
* بيج وخم
* خطوط راه آهن
© يلها وتونلها
© مدارس و تجمع هاى ble
* انتخاب یک راه و سیر دیگر
صفحه 8:
@ وانین ممبوط به استفاده از
_ دهنده و آ
* در حال انجام یک ماموریت اورژانسی باشد .
* آژیر و چراغ گرردان هر دو همزیمان استفاده گرردد .
نکته : هنگام استفاده از آژیر آمبولانس ۰ بصورت تك آژیر و با فواصل
مناسب و در صورت نیاز به صدا درآید .
© چراغ هشدار دهنده طوری تنظیم شود که بررای سلامتی دیگرران» جاده را
خاموش و روشن نماید .
نکته : هیچگاه تصور نکنید که چراغ هشدار دهنده و آژیر به شما اجازه
مي دهد که در مناطق پر تراکم . بدون توقف و کم کردن سرعت
رانندگی کنید .
صفحه 9:
* رانتدكى در هنكام بارندگی
نكته : از شتاب و ناكهاني ترمز كردن و به كردش در آوردن جرخ فرمان
جدا خوددارى كنيد .
در موقع شروع بارندكي فكرتان را بر روي اينكه تمام جاده لغزنده است
معطوف داريد .
هر چند مدت . آینه ها و چراغهاي جلو ماشين را به منظور ديد بهتر ياك
کنید ۱
* رانندگی در مکانهایی که سراسر آب را گرفته .
نکته : ازمحلهایی که عمق آب:کم انست با سبرعت؛پایین حز کشا کنیه .
صفحه 10:
* رانندگی در نگرگ و بوران و رف
نکته : از زنجیر چرخ و لاستيکهاي یخ شکن استفاده نمایید .
در صورت نیاز به توقف با عجله ترمز نکنید .
از تغيير ناگهانی مسیر اجتناب كنيد
در صورت سر خوردن ۰ سعي کنید آنرا در مسیر مستقیم فرار دهید .
© رانندگی در زمانیکه میدان دید ضعیف است .
bye Gees pleas : کته
از چراغهاي نور پایین استفاده کنید .
يرف ياكن هاي وسسيله تقليه را بکارباندزید.
دوصورة مدان «يد وى يد سقط |رروسافقل لزيد درك كسد
صفحه 11:
وجود حیوانات اهلی یا وحشی
نکته : با سرعت زیاد حرکت نکنید .
در صورت مشاهده حیوانات چند دفعه آژیر را به صدا در
آورید .
از بوق خودرو استفاده نکنید . زیرا باعث حرکت حیوان به
سمت خودرو خواهد شد .
صفحه 12:
؟ استفاده زیاد از لاستیکهای خودرو و عدم معاینه مناسب آن
© حرارت بیش از حد هوا و آسفالت
© وجود اجسام خارجی داخل جاده
© سرعت زياد
نکته : در صورتي که لاستيك خودرو ناگهان بترکد ۰ چرخ فرمان را محکم
نگه دارید و به طور آهسته ترمز کنید تا چرخهاي خودرو قفل نشود .
در مسیر هاي ترافيكي , در زمان توقف ۰ چراغها ي اعلام خطر را روشن
پا فرستنده ۰ وضعیت خود را به مرکز گزارش دهید .
صفحه 13:
*توقف سریع خودرو در حد امکان
*روشن کردن چراغهای اعلام خط و كنترل ترافيك
* گزارش دهی توسط فررستنده به مکنز
مد نظر قررار دادن يشت مس حنود هنكام توقن
نکته : ممکن است این مشکل ناشي از اشکال فني و مكانيكي در
سیستم فرمان باشد . ۱ ۱
صفحه 14:
* تصادف با وسيله نقلیه جلویی
gett
- < ای که در حال نزدیک شدن است.
نشتن از تقاطع است .
ع اد < < < 2 2 سقه و گشتن از خودروشاست.
- * * * سبقت گرفتن از آنهستید .
در هنكام عبور وسيله نقليه از تقاطع
> > بيج جاده هابا وسيله نقلیه ای که در حال نزدیک شدن است .
در این وضعیت . زمان پاسخگويي به حادثه |
بلافاصله مراتب به مرکز گزارش شود .
۰
۰
۰
e
e
= e
e
: نکته
ايش مي يابد و نياز است كه
صفحه 15:
پار ك خودرو ( آمبولانس )
#در صورتی که اولین خودرو امدادی به صحنه برسد 3
*در صورتیکه دومین خودرو امدادی به صحنه برسد .
صفحه 16:
@ نحوه پار ك آمبولانس در صورتیکه
. اولین خودرو امدادي باشد
#قبل از صحنه تصادف باید پارک نمایید .
صفحه 17:
@ نحوه پار ك آمبولانس در صورتیکه
. دومین خودرو امدادي باشد
*بعد از صحنه تصادف باید پارک نمایید .
صفحه 18:
نحوه پار ك آمبولانس در سر پیچها
صفحه 19:
© تصادف در مناطق شهري و روستايي
. آمبولانس استفاده ننمایید wisi
#در صورت نیاز به صورت تک آژیر استفاده شود.
*هنگام ح کت اطبراف آمبولانس کنترل شود .
صفحه 20:
*انواع تصادف
#تثبیت منطبقه خطبر از لحاظ علامت گذاری
*ايجاد حرریم تماشاچی
صفحه 21:
*تصادف عادى
ols? خودرو در حال سوحتن
#تصادف خودرو در حال انقجار
*برخورد خودرو با دکل یا سیم بررق
صفحه 22:
صفحه 23:
* فاصله پارک آمبولانس از صحنه حادثه ۳۰ مت می باشد .
* نكته : اكى احتمالاتجار یا مواد شیمیایی خطرناک نباشد .
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
ع تصادف هنكام نشت بنزين و
OS > آن به سمت آمبولانس
صفحه 27:
@ چند نکته مهم در رابطه با وارد شدن به
محل تصادف خودرو با دکل برق يا سیم برق
# در صورت احساس مور مور در بدن به حالت لى لى منطقه را ترک
کنید .
* در زمان ترك منطقه مراقب سیمهای حلقوی اطبراف باشید .
* در صورت درخواست کمک مسنشینان خودرو» آنها را به آرامش و
عدم تركى <ودرو دعوت كنيد .
؟ اطمینان به سرنشینان در خصوص آمدن نیرروهای تخصصی
صفحه 28:
@ با وارد شدن به
محل تصادف خودرو با دكل برق يا سيم برق
*محل رااز نظ قطع بودن بررق در صورت داشتن تخصص
لازم ارزیابی نمایید .
به وسایل اطراف دست ننید .
*سريعا مورد را به مكدر خود گزارش تا نسبت به قطع برق
منطقه اقدام شود .
؟ کنترل اطرراف و مانع ورود اضراد غيى متخصص به منطقه
pe
صفحه 29:
عوامل موثر در علامت گذاري
شب و روز بودن
شیب جاده
وضعیت آب و هوایی
نوع جاده
سرعت مجاز در جاده
تذكى : به هیچ عنوان از چراعغهای جلوی وسیله تقلیه امدادی بای ایجاد علامت و راهنما
استفاده تکنید
جهت ایجاد موانع از روشن نمودن آتش خودداری کنید .
در صورت نیاز در شب می توان از چراغهای جلو جهت روشن نمودن صحنه حادثه از بیسون
جاده عمود بر مسیر رفت و آمد استفاده نمود .
صفحه 30:
نحوه علامت گذاری منطقه خطر
۰ :
بستكى به مسرعت مجاز جاده برراى هم ۸۰ کیلومت مسرعت در ساعت باید ٩۳ متر مانع ایجاد نمود .
* نکته : فاصله علامتها ۳ متر
صفحه 31:
۶ تماشاچیان را نگذارید به محل حادثه نردیک شوند .
صفحه 32:
© - بصورت چهار چررخ قبرار گرفته باشد .
۴ - به پهلو قررار گررفته باشد .
© - بصورت واژگون قبرار گرفته باشد.
©£ - در حالتهای خاص- در حالت نیمه سقوط به دره
یاپل ..۰)
صفحه 33:
@ نحوه تثبیت خودرو
در وضعیت چهار چرخ
* باد چرخها را در صورت امکان تا جایی که روی رینگها قررار گید خالی
نمایید .
* جلو و عقب لاستیکها را فیکس نمایید .
* در صورت دسترسی ترمز دستی خودرو را بکشید .
* دنده اتومبیل را مخالف شیب جاده قرار دهید .
صفحه 34:
@ نحوه تثبیت خودر و در وضعيتي
. که به پهلو افتاده باشد
* جاهای خالی خودرو را که با سطح زمین در تماس می باشد پر
نموده و حرکت را از خودرو بگیررید .
* به هيج عنوان سعی نکنید خودرو را به وضعیت اولیه بر
كردانيد . ( احتمال شکستگی و ضربه به مهره های گردنی و سر
و کم وجود دارد . )
صفحه 35:
نحوه تثبیت خودر و در وضعيتي
. که به پهلو افتاده باشد
صفحه 36:
@ نحوه تثبیت خودرو در وضعيتي
که واژزگون شده
#زیر کاپوت و صندوق عقب خودرو پر شود . ( توسط
لاستیک زاپاس ) بطوریکه خودرو هیچ گونه حرکتی
نداشته و فیکس شده باشد .
*ثابت کرردن خودرو بوسیله جک بالا ببرنده
*تذکس : به منظور حرکات نوسانی ؛ سعی نمایید که سطح
اتکاء خودرو با زمین را ازدیاد نمایید .
صفحه 37:
# خودرو در حالت سقوط به دره یا پل می باشد .
* خودروها روى هم قررار گررفته است .
# چرخهای هر دو ماشین را ثابت کررده وبا استفاده از الوار» سنگ يا
هر وسیله مناسب در اطراف پین سطح جاده و قسمتی از وسیله
نقلیه که وضعیت نامطلوب و ناپایدار دارد ثابت کنیم .
* نكته مهم : هيجكاه قبل از ثابت كردن خودرو که به طررف شیب و
پایین قرار دارد كار نتماييد 9
صفحه 38:
نحوه تثبیت خودرو
در حالتهای خاص
خودرو را به اشیایی مانند گارد جاده ویا خودرو سنگین و
یا کوه ویا درخت ویا SUIS sis فیکنن نمایید :
*سرنشینان خودرو را به آرامش دعوت کنید .
صفحه 39:
* برای مهار کرردن آتش از گرروههای آتش نشانی کمک بخواهید .
© پشت به باد بایستید و با خاموش کننده به آتش حمله کنید .
* اگر کاپوت خودرو نیمه باز است ؛ پودر را به داخل بفرستید .
* سعی در باز کرردن کاپوت نداشته باشید .
* استفاده از تماشاچیان در مواقع لزوم و زیر نظر شما باید صورت پذیرد .
* نکته : آشنایی کامل با وسایل اطفاء حمریق و طریقه استفاده از آن .
نکته : در خصوص استفاده از تماشاچیان؛ در موارد کنترل ازدحام و ترافیک می توان
Scalia +
صفحه 40:
؟ لاستیکهای آتش گرفته کامیون ؛ خطرناک بوده» چون ممکن است باعث
رگ روگ دود
* سعی نکنید تمام مواد خاموش کننده مورد استفاده قررار گیررد .چون ممکن
است آتش شعله ور شود و نیاز به اطفاء محدد باشد .
* نكته : در صورتیکه آتش سوزی در اطراف خودروهای سوخت رسانی باشد
ء از ورود به محدوده خودداری کنید .
* قطع کابلهای متصل به باطری مفید بوده » بعد از قطع» وصل دو سیم به
یکدیگر بار داخلی آنها را تخلیه می نماید . (روی قطبهای باطرى را
بيوشانيد . )
صفحه 41:
دستیابی به مصدوم با وسایل
نحات سبك
#ورود از شکافهای موجود
#بزررگتر کردن شکافهای موجود
صفحه 42:
“a
بي به مصدوم از طربة
7 تكافهاى موجوه
درها
e
شیشهها
* سقف خود
: بدرو
صندوق عقب <<
ب حنود
رو
صفحه 43:
@ نکات مهم در دستيابي به مصدوم با شکستن
شيشه ها و ابجاد شکاف در روی شیشه ها
* انتخاب دورترين شيشه نسبت به مصدوم
*محافظت از سر و گردن مصدوم
* محافظ نمودن شيشه ها
؟ ایجاد شکاف در روی شيشه ها
؟ از چهار گوش شيشه ضربه وارد شود .
؟وارد نمودن ضربه با شئی نوک تین .
* داشتن دستکش مناسب و استفاده از آن .
صفحه 44:
@ باز کردن سقف خودرو که به پهلو افتاده
. باشد
* اولين برش را به سمت پایین انجام دهید .
دستگاه ببرش عمود بر پررش باشد .
* فردی را بگذارید تا صحنه را نگاه دارد .
* دومین برش رو به پایین را انجام دهید .
* کناره های انتهایی را بالا آورده و آذراخم کنید .
* قسمتهای درشت را برریده» آشرا برردارید و تکیه گاههای فلنری را بپیچید .
* لبه هاى تين را نوار بندى كنيد .
صفحه 45:
@ برداشتن بقاباي تصادف از روي مصدومین
جهت رهاسازی و خارج نمودن آنان
۴- برریدن کمربند ایمنی
۶ - آزاد کردن پای راننده که بین پدال گیر افتاده
*- مقابله با میله فرمان و صندلی خودرو
ee < حرکت دادن داشبورد خودرو
صفحه 46:
* به شيوه نادرست می تواند باعث جراحت شود
* ايراد فنى داشتن مى تواند باعث جراحت شود .
* قبل از بازكردن مصدوم را فيكس نمائيد .
* از كردنبند طيى ( كلار كرردنى ) استفاده نمائيد .
© كمريند را يبريد .
* نكته 1: به ندرت كمربند ايمنى وسیله ای ببرای گیس افتادن یا زخمی شدن می باشد .
* نکته ۲ : دقت داشته باشید به دلیل آسیب های داخل شكم كمربند را از روى شكم عبور
ندهید .
صفحه 47:
-١ * خارج کرردن پای مصدوم از کنشها
© ۲ - کشیدن پدال
با طناب یا زنجیس وصل به پدال و وصل به درب خودرو . سعی کنید درب را بکشید ( در طود
عملیات از پای مدوم حناظت نید . )
۴ ۳- بریدن پدالها
( می توان از اره مخصوص و یا قیچی هیدرولیک استفاده کرد )
* نكته : در زمان بريدن بدالها با لوازم هيدروليك مراقب يرت شدن آنها باشيد .
صفحه 48:
* میله فرمان خودرو و صندلی می تواند مانع اصلی انجام فعالیتهای رهاسازی
جهت مصدو باشد .
9 مانع از آزاد کردن راحت پاهای مصدوم شود 0
© اقدامات :
9 ١-ثابت نكه داشتن مصدوم كه از ناحيه ستون مهمه ها ويا جراحت دارد .
* ۲- حفاظت از مس مصدوع با يوشش مناسب
* ۳- کشیدن صندلی راننده به عقب به وسیله ست نجات هیدرولیک
صفحه 49:
* 4- دادن صندلى به عتب توسط جک خودرو و لوازع کمکی تخته
*ه- مهار كردن جررخ فررمان
برریدن ضرمان خودرو - ابتدا برداشتن يلاستيك رويه با انبسى
و بعد برش
صفحه 50:
- یک زنجیر یا تسمه را از میان هر کدام از را های بالا به
پایین رد کنید .
ل ب تس ۰
۲ يك ميله بلند يا تخته را بين زنجير يا تسمه در زيم داشبورد
قرار دهيد .
ae 9
۳- یک زنجیر از زیر به شاسی وصل کنید » زنجیر را به
جرثقيل باز شده وصل کنید .
صفحه 51:
۴ زنجیرها را طوری روی داشبورد تقسیم نمائید كه هنكام
کشش تمام داشبورد با هم عمل نماید .
© - جرثقیل را از حالت باز به حالت بسته بکار اندازید ( اگس از
خودروى ديكرى جهت كشش استفاده مى كنيد به آرامى
بكشيد )
* نكته : در تمام مراحل عمليات مراقب مصدوم باشيد .
صفحه 52:
* مشکوک به ضایعه نخاعی و گرردنی
* شکستگی لگن
« پاها
Ks e & دستها
؟ پارگی شکم
7 5 روانی فوت نموده است .
* استرس و فشارهای روحی و
صفحه 53:
9
-١ * در صورت عدم خط براى حنودرو تصادفى »كمكهاى اوليه را قبل از خارج كردن
انجام دهيد .
© ؟-مصدومين مشكوك به ضايعه نخاعى را قبل از كوجكترين حركت با آتل توسط بك
برد و کلار گردنی ثابت كنيد .
* ۳- اگر انتقال پا صندلی مقدور باشد» خارج کردن از خودرو با صندلی انجام شود .
© 6-در شکستگی دست و پاها قبل از حرکت آتل گذاری نمایید .
= ه- در خارج كردن مصدوم از خودرو» از قسمت مس مصدو اقدام نمایید .
انتقال مصدومین از خودرو
صفحه 54:
(6) نجات از خودروهایی که در آب غرق
. شده اند
* بعد از۳۰ تا 1۰ ثانیه پس از ستوط در آب غررق می شود .
*- اتومبیلی که شيشه های آن بسته باشد ؛ دیررتر به زیر آب رو می رود .
* ۲- اتومبیلی که موتور آن در جلو می باشد ابتدا موتور با شیب تند به عمق
آب رو می رود .
* ۳- تا هنگامیکه فشار خودرو با بیررون آن بمرابس نشود نمی توان دربهای
خودرو را باز نمود . هنگامی که خودرو از آب مملو گرردیده می توان درب
آن را باز نمود .
صفحه 55:
@ نجات از خودروهابي كه در آب غرق
. شده آند
6 فرار از خودر و قبل از پر شدن داخل از آب از شيشه ها می
باشد .
۴ - اگر درب خودرو باز نشده باشد, پا فشار و ضربه به شيشه
عقب خارج شوید .
* کته : ار خودرو روی سطح آب باشدء Sled میتواند از
شيشه عقب وارد شود .
صفحه 56:
امداد و نجات جاده اي
* دستگاههای نجات نیمه سنگین :
۱- هیدرولیک ( قیچی - فک - جک )
۲ - بادی
صفحه 57:
امداد و نجات جاده اي
۶ قبل از شروع به فعالیت نکات ایمنی لازم رعایت گردد.
* وسایل ایمنی فردی عبارتند از :
دستکش - کلاه - لباس - کفش - عینک
* وسایل ایمنی عمومی عبارتند از :
نوار هشدار دهنده - مانع -چراغ eyo
صفحه 58:
امداد و نجات جاده اي
فیچی :
کار آن برش ستونها ویا پدال و فرمان خودرو به منظور
رها سازی مصدوم می باشد .
صفحه 59:
© طول :۸۰ سانتی متر
* قدرت برش تيغه 1 تن طول : ۸۰ سانتی
*تیغه وسط ۳۲ تن عرض :۲۹ سانتی متر
a عمق برش : ۱۸ سانتی مت
؟وزن :0/10 کیلو گرم
صفحه 60:
* قدرت برش تيخه 14 تن * طول : ۷۹ سانتی مت
sh * شدن ۱۲ سانتی مت
* عرض :۲۹ سانتی مت
* وزن :۱۵ کیلو گرم
* عمق برش : ۱۷۸ سانتی مت
بدنه از آلومینیوم سخت و نوک و ستون از فولاد کوفته شده
صفحه 61:
امداد و نجات جاده اي
*نک:
كاربرد : يرس -
صفحه 62:
: LOCO فى
* كستردن فك ۸ تن *وزن: ۳۲ کیلو
03° کشیدن ٩: تن *؟طول : ۷۵ سانتی مت
؟ فاصله 52S 3b ۸۲ سانتی مت عرض :۳۸ سانتی مت
صفحه 63:
۰
گستردن فک ۷ تن *وزن : ۲٩ کیلو
©3
قدرت كشيدن : لاتن “طول :
طول : ۱۲ سانتی مش
* فاصله با زکدن : 2۹ سانتی مت ۰
عرض :۳۹ سانتى مت
صفحه 64:
فک رال :
*كستردنفك قن ١ گوزن: ۲ کیلو
#قدرت کشیدن :؛ تن طول : ۱۰۰سانتی مت
* فاصله با زكرردن : 9٩ سانتى مت *عرض : ١9 سانتى مت
صفحه 65:
© كستردن فك "تن ؟ باز شدن تيه : ۱۲ سانتی مت
# قدرت کشیدن :۸ تن *وزن : ۱٩ کیلو
* قدره برش :۱۳ طول : ۸۷ سانتی متت
؟ فاصله بازکرردن : ۱) سانتی متر ۴ عرض :۳۰ سانتی مت
“كار قیچی را هم می کند .
صفحه 66:
9
* كستردن فك تن
فى )رال :
* بازشدن تيغه : ۱٩ سانتی متر
* قدرت كشيدن :14 تن *وزن: كيلو
قدزت برش Bit * طول : ٩۳ سانتی مت
؟ فاصله با زکردن :۱؛ سانتی متر ۴ عرض : ۲۸ سانتی مت
* بدنه فک از آلومینیوم گرم شده وتيغه از فولاد کوفته شده است .
صفحه 67:
امداد و نجات جاده ای
1 Se?
کاربرد : در نوع آلمانی جک زدن
در نوع آمریکایی علاوه بر جک ؛ کار کشیدن
صفحه 68:
جک ۵00رال :
* قدرت باز شدن : ۷ تن طول باز : ٩۲ سانتی مت
*قدرت بستن : ۳ تن ۴وزن ٩: کیلو گرم
؟طول بسته : 40 سانتی مر
صفحه 69:
جک 200رال :
* قدرت باز شدن : ۷ تن طول باز : ٩۲ سانتی مت
*قدرت بستن : ۳ تن ۴وزن: ۱۳ کیلو گرم
طول بسته : ۵٩ سانتی مر
صفحه 70:
جک ۵00رال :
* قدرت باز شدن : ۷ تن * طول باز : ۱۰۱ سانتی مر
* قدرت بستن : " تن ۴وزن :۱۹ کیلو گرم
* طول بسسته : 018 سانتى مت
صفحه 71:
لت *وزن :۱۲ کیلو گرم
۴ پمپ برقی قدرت : ۱۲ ول
*يمب دستى : 1١ كيلو كم
صفحه 72:
؟ قدرت بالاببری بار :۲۰/۱ تن * فاصله لازم : ۰/۲ سانتی مت
* حداکش بالابر : ۸ سانتی مت *وزن :۷۰ گرم
# اندازه : ۱۵*۱۵ سانتی مت
صفحه 73:
fo t55°%
سس وزن: » کیلوگرم
© حداکش بالابر :۵۱ سانتی متر ؟ از پلاستیک نتوپرمی
© اندازه : ۹۱*۹۱ سانتی مت * حداقل فضای لازم ۳ سانت
* حداکش کیسه روی هم : ۲ عدد
صفحه 74:
9 مشخصات لوازم هيدروليکي آلماني
RL OSO *جى
GP 60 *نى
6-060 *قيجى
* موتور ALS gare
#موتور برق
صفحه 75:
* قدرت باز شدن ۱۲ تن
* قدرت جمع شدن "تن
* طول بسته ۵۳ سانتی مت
* طول باز ۸0 سانتی مش
*وزن ۵/۱۲ کیلو گرم
صفحه 76:
* قدرت باز شدن نوک فک ۵/۵ :9/۷۱ تن
۴ قدرت باز شدن در حین کار ۱4۱۷ تن
*#قدرت کشش ۸/۵ تن
* باز شدن دهانه 6/۸۱ سانت
*وزن ۸/۲۳ ک
صفحه 77:
؟ دهانه باز شو ۰/۱۸ سانت
۴ ظرفیت بررش در حرکت ۳ سانت
*وزن 0/۱۳ کیلو گرم
* جنس از آلومینیوم
صفحه 78:
موتور بنزيني چهار زمانه
* قدرت۳/۱ 0 )در هر 40۰۰ دور در دقیقه
* قدرت فشار ۱۳۰ Ob
حجم روغن ۲ لیش
۴ونن ۱۸ کیلو گرم
صفحه 79:
9
موتور پمپ برفي
*با ۲۲۰ و ۱۲ ولت کار می کند
© قدرت٠/ه () در ۲۸۰۰ بار دور در دقیقه
۶ قدرت فشار 1۳۰ پار
حجم روغن ۲ لیش
Wary? کیلو گرم
صفحه 80:
* قدرت بینایی انسان در شب یک ششم روز است .
© هنگام رانندگی با سرعت *؛ كيلو مت در ساعتا؛ فاصله دید ۱۵۰ متر
۰ هنگام رانندگی با سرعت ۰" کیلو مت در ساعت به ٠٠١ متى کاهش می یاپد .
* نكاه كردن مستقيم به نور خودروی جلویی ۷ ثانیه کوری موقت دست مى دهد .
* اگر سرعت ۰" کیلومتر در ساعت باشد ؛ در همین مدت 1/5 متى بدون ديد رانند كى
خواهید کرد .
* ضريب اصطکاک لاستیکها در ترمن زدن با ۱/۳ محاسبه ميشود .
* در سیلایها تتها " اينج آب لازم است خودرو را شناور نماید .