کسب و کار

پاورپوینت نکات مهم در امداد و نجات جاده ای و راه ها

صفحه 1:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱ *- حفظ حونسردی 9ب استفاده از آژیر آمبولانس در موقع مناسب * ۳- کنترل تررافيك جاده ۴ - ارزیابی ۴ - کنتررل تماشاجیان و استفاده از آنان *- اجرای فرامین مسئول عملیات

صفحه 2:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱ © - سرعت عمل همراه با داشتن دقت عمل - درخواست نیرروی پشتیبانی در صورت نیاز ۴- تصمیم گیرری صحیح و به موقع ۴- سعی در جلوگیر‌ی از پیشررفت حادثه ( آتش سوزی ) ‎-١١ *‏ دارا بودن دانش مربوطه ‏© ؟1- بياد داشته باشيد كه در تمام طول عمليات نجات؛ از مس و كردن مصدوم محافظت كامل به عمل آوريد . ‎

صفحه 3:
نکات مهم در امداد و نحات جاده ۱ * ۳- قبل از اقدامات اولیه ؛ از جابجایی عجولانه مصدوم بپس‌هیزید « ۴ - در صورتیکه در داخل اتومبیل واژگون شده مصدومی وجود دارد ؛ اپتدا مصدوم را خارج کررده و سپس خودرو را جابجا نمایید . ۴ - برای ایجاد مانع سعی کنید از آتش استفاده ننمایید .

صفحه 4:
9 مراحل عملیات امداد و نجات در ‎OL‏ * نحوه دریافت اطلاعات * نحوه استفاده از آمبولانس * نحوه تثبیت منطقه نط * نحوه تثبیت خودرو * دست یابی به مصدوم * انجام کمکهای اولیه ؟ رها سازی مصدوم ؟ لنتقال به م‌کنر درمانی

صفحه 5:
نحوه دربافت اطلاعات * دریافت اطلاعات مورد نیاز در محدوده شهر و جاده * محل تصادف * فاصله تصادف # تعداد مجرروحین زمان تصادف ۰ نوع تصادف وضعیت ترافیکی

صفحه 6:
* نكات مهم در هنكام حركت به سمت صبحنه تصبادف * قوانین مربوط به استفاده از چراغ هشدار دهنده و آژیر ؟ تکنیکهای مخصوص رانندگی در آب و هوای طوفانی * ترکیدگی یا پنچر شدن لاستیک خودروهنگام رانندگی * کنترل فرمان را بدست گررفتنیا از دست دادن © تصادف نتليه امدادى * نحوه حركت و ورود به صحنه تصادف * تصادف در مناطق ‎Get‏ * تصادف در جاده * تصادف در جاده ودر كنار روستاها

صفحه 7:
* روزهای هفته ( در روزهای تعطیل محورهای منتهی به مناطق ییلاقی شلوغ می باشند . ) * ساعاتی از روز © آبوهوا * بيج وخم * خطوط راه آهن © يلها وتونلها © مدارس و تجمع هاى ‎ble‏ * انتخاب یک راه و سیر دیگر

صفحه 8:
@ وانین مم‌بوط به استفاده از _ دهنده و آ * در حال انجام یک ماموریت اورژانسی باشد . * آژیر و چراغ گرردان هر دو همزیمان استفاده گرردد . نکته : هنگام استفاده از آژیر آمبولانس ۰ بصورت تك آژیر و با فواصل مناسب و در صورت نیاز به صدا درآید . © چراغ هشدار دهنده طوری تنظیم شود که بررای سلامتی دیگرران» جاده را خاموش و روشن نماید . نکته : هیچگاه تصور نکنید که چراغ هشدار دهنده و آژیر به شما اجازه مي دهد که در مناطق پر تراکم . بدون توقف و کم کردن سرعت رانندگی کنید .

صفحه 9:
* رانتدكى در هنكام بارندگی نكته : از شتاب و ناكهاني ترمز كردن و به كردش در آوردن جرخ فرمان جدا خوددارى كنيد . در موقع شروع بارندكي فكرتان را بر روي اينكه تمام جاده لغزنده است معطوف داريد . هر چند مدت . آینه ها و چراغهاي جلو ماشين را به منظور ديد بهتر ياك کنید ۱ * رانندگی در مکانهایی که سراسر آب را گرفته . نکته : ازمحلهایی که عمق آب:کم انست با سبرعت؛پایین حز کشا کنیه .

صفحه 10:
* رانندگی در نگرگ و بوران و رف نکته : از زنجیر چرخ و لاستيکهاي یخ شکن استفاده نمایید . در صورت نیاز به توقف با عجله ترمز نکنید . از تغيير ناگهانی مسیر اجتناب كنيد در صورت سر خوردن ۰ سعي کنید آنرا در مسیر مستقیم فرار دهید . © رانندگی در زمانیکه میدان دید ضعیف است . bye Gees pleas : ‏کته‎ از چراغهاي نور پایین استفاده کنید . يرف ياكن هاي وسسيله تقليه را بکارباندزید. دوصورة مدان «يد وى يد سقط |رروسافقل لزيد درك كسد

صفحه 11:
وجود حیوانات اهلی یا وحشی نکته : با سرعت زیاد حرکت نکنید . در صورت مشاهده حیوانات چند دفعه آژیر را به صدا در آورید . از بوق خودرو استفاده نکنید . زیرا باعث حرکت حیوان به سمت خودرو خواهد شد .

صفحه 12:
؟ استفاده زیاد از لاستیکهای خودرو و عدم معاینه مناسب آن © حرارت بیش از حد هوا و آسفالت © وجود اجسام خارجی داخل جاده © سرعت زياد نکته : در صورتي که لاستيك خودرو ناگهان بترکد ۰ چرخ فرمان را محکم نگه دارید و به طور آهسته ترمز کنید تا چرخهاي خودرو قفل نشود . در مسیر هاي ترافيكي , در زمان توقف ۰ چراغها ي اعلام خطر را روشن پا فرستنده ۰ وضعیت خود را به مرکز گزارش دهید .

صفحه 13:
*توقف سریع خودرو در حد امکان *روشن کردن چراغهای اعلام خط و كنترل ترافيك * گزارش دهی توسط فررستنده به م‌کنز مد نظر قررار دادن يشت مس حنود هنكام توقن نکته : ممکن است این مشکل ناشي از اشکال فني و مكانيكي در سیستم فرمان باشد . ۱ ۱

صفحه 14:
* تصادف با وسيله نقلیه جلویی ‎gett‏ - < ای که در حال نزدیک شدن است. نشتن از تقاطع است . ع اد < < < 2 2 سقه و گشتن از خودروشاست. - * * * سبقت گرفتن از آن‌هستید . در هنكام عبور وسيله نقليه از تقاطع > > بيج جاده هابا وسيله نقلیه ای که در حال نزدیک شدن است . در این وضعیت . زمان پاسخگويي به حادثه | بلافاصله مراتب به مرکز گزارش شود . ۰ ۰ ۰ e e = e e : ‏نکته‎ ايش مي يابد و نياز است كه

صفحه 15:
پار ك خودرو ( آمبولانس ) #در صورتی که اولین خودرو امدادی به صحنه بر‌سد 3 *در صورتیکه دومین خودرو امدادی به صحنه بر‌سد .

صفحه 16:
@ نحوه پار ك آمبولانس در صورتیکه . اولین خودرو امدادي باشد #قبل از صحنه تصادف باید پارک نمایید .

صفحه 17:
@ نحوه پار ك آمبولانس در صورتیکه . دومین خودرو امدادي باشد *بعد از صحنه تصادف باید پارک نمایید .

صفحه 18:
نحوه پار ك آمبولانس در سر پیچها

صفحه 19:
© تصادف در مناطق شهري و روستايي . ‏آمبولانس استفاده ننمایید‎ wisi #در صورت نیاز به صورت تک آژیر استفاده شود. *هنگام ح کت اطبراف آمبولانس کنترل شود .

صفحه 20:
*انواع تصادف #تثبیت منطبقه خطبر از لحاظ علامت گذاری *ايجاد حرریم تماشاچی

صفحه 21:
*تصادف عادى ‎ols?‏ خودرو در حال سوحتن #تصادف خودرو در حال انقجار *برخورد خودرو با دکل یا سیم بررق

صفحه 22:

صفحه 23:
* فاصله پارک آمبولانس از صحنه حادثه ۳۰ مت می باشد . * نكته : اكى احتمالاتجار یا مواد شیمیایی خطرناک نباشد .

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
ع تصادف هنكام نشت بنزين و ‎OS >‏ آن به سمت آمبولانس

صفحه 27:
@ چند نکته مهم در رابطه با وارد شدن به محل تصادف خودرو با دکل برق يا سیم برق # در صورت احساس مور مور در بدن به حالت لى لى منطقه را ترک کنید . * در زمان ترك منطقه مراقب سیمهای حلقوی اطبراف باشید . * در صورت درخواست کمک مس‌نشینان خودرو» آنها را به آرامش و عدم تركى <ودرو دعوت كنيد . ؟ اطمینان به سرنشینان در خصوص آمدن نیرروهای تخصصی

صفحه 28:
@ با وارد شدن به محل تصادف خودرو با دكل برق يا سيم برق *محل رااز نظ قطع بودن بررق در صورت داشتن تخصص لازم ارزیابی نمایید . به وسایل اطراف دست ننید . *سريعا مورد را به مكدر خود گزارش تا نسبت به قطع برق منطقه اقدام شود . ؟ کنترل اطرراف و مانع ورود اضراد غيى متخصص به منطقه ‎pe‏

صفحه 29:
عوامل موثر در علامت گذاري شب و روز بودن شیب جاده وضعیت آب و هوایی نوع جاده سرعت مجاز در جاده تذكى : به هیچ عنوان از چراعغهای جلوی وسیله تقلیه امدادی بای ایجاد علامت و راهنما استفاده تکنید جهت ایجاد موانع از روشن نمودن آتش خودداری کنید . در صورت نیاز در شب می توان از چراغهای جلو جهت روشن نمودن صحنه حادثه از بیس‌ون جاده عمود بر مسیر رفت و آمد استفاده نمود .

صفحه 30:
نحوه علامت گذاری منطقه خطر ۰ : بستكى به مسرعت مجاز جاده برراى هم ۸۰ کیلومت مسرعت در ساعت باید ‎٩۳‏ متر مانع ایجاد نمود . * نکته : فاصله علامتها ۳ متر

صفحه 31:
۶ تماشاچیان را نگذارید به محل حادثه نردیک شوند .

صفحه 32:
© - بصورت چهار چررخ قبرار گرفته باشد . ۴ - به پهلو قررار گررفته باشد . © - بصورت واژگون قبرار گرفته باشد. ©£ - در حالتهای خاص- در حالت نیمه سقوط به دره یاپل ..۰)

صفحه 33:
@ نحوه تثبیت خودرو در وضعیت چهار چرخ * باد چرخها را در صورت امکان تا جایی که روی رینگها قررار گید خالی نمایید . * جلو و عقب لاستیکها را فیکس نمایید . * در صورت دسترسی ترمز دستی خودرو را بکشید . * دنده اتومبیل را مخالف شیب جاده قرار دهید .

صفحه 34:
@ نحوه تثبیت خودر و در وضعيتي . که به پهلو افتاده باشد * جاهای خالی خودرو را که با سطح زمین در تماس می باشد پر نموده و حرکت را از خودرو بگیررید . * به هيج عنوان سعی نکنید خودرو را به وضعیت اولیه بر كردانيد . ( احتمال شکستگی و ضربه به مهره های گردنی و سر و کم وجود دارد . )

صفحه 35:
نحوه تثبیت خودر و در وضعيتي . که به پهلو افتاده باشد

صفحه 36:
@ نحوه تثبیت خودرو در وضعيتي که واژزگون شده #زیر کاپوت و صندوق عقب خودرو پر شود . ( توسط لاستیک زاپاس ) بطوریکه خودرو هیچ گونه حرکتی نداشته و فیکس شده باشد . *ثابت کرردن خودرو بوسیله جک بالا ببرنده *تذکس : به منظور حرکات نوسانی ؛ سعی نمایید که سطح اتکاء خودرو با زمین را ازدیاد نمایید .

صفحه 37:
# خودرو در حالت سقوط به دره یا پل می باشد . * خودروها روى هم قررار گررفته است . # چرخهای هر دو ماشین را ثابت کررده وبا استفاده از الوار» سنگ يا هر وسیله مناسب در اطراف پین سطح جاده و قسمتی از وسیله نقلیه که وضعیت نامطلوب و ناپایدار دارد ثابت کنیم . * نكته مهم : هيجكاه قبل از ثابت كردن خودرو که به طررف شیب و پایین قرار دارد كار نتماييد 9

صفحه 38:
نحوه تثبیت خودرو در حالتهای خاص خودرو را به اشیایی مانند گارد جاده ویا خودرو سنگین و یا کوه ویا درخت ویا ‎SUIS sis‏ فیکنن نمایید : *سرنشینان خودرو را به آرامش دعوت کنید .

صفحه 39:
* برای مهار کرردن آتش از گرروههای آتش نشانی کمک بخواهید . © پشت به باد بایستید و با خاموش کننده به آتش حمله کنید . * اگر کاپوت خودرو نیمه باز است ؛ پودر را به داخل بفرستید . * سعی در باز کرردن کاپوت نداشته باشید . * استفاده از تماشاچیان در مواقع لزوم و زیر نظر شما باید صورت پذیرد . * نکته : آشنایی کامل با وسایل اطفاء حمریق و طریقه استفاده از آن . نکته : در خصوص استفاده از تماشاچیان؛ در موارد کنترل ازدحام و ترافیک می توان ‎Scalia‏ +

صفحه 40:
؟ لاستیکهای آتش گرفته کامیون ؛ خطر‌ناک بوده» چون ممکن است باعث رگ روگ دود * سعی نکنید تمام مواد خاموش کننده مورد استفاده قررار گیررد .چون ممکن است آتش شعله ور شود و نیاز به اطفاء محدد باشد . * نكته : در صورتیکه آتش سوزی در اطراف خودروهای سوخت رسانی باشد ء از ورود به محدوده خودداری کنید . * قطع کابلهای متصل به باطری مفید بوده » بعد از قطع» وصل دو سیم به یکدیگر بار داخلی آنها را تخلیه می نماید . (روی قطبهای باطرى را بيوشانيد . )

صفحه 41:
دستیابی به مصدوم با وسایل نحات سبك #ورود از شکافهای موجود #بزررگتر کردن شکافهای موجود

صفحه 42:
“a ‏بي به مصدوم از طربة‎ 7 ‏تكافهاى موجوه‎ درها ‎e‏ ‏شیشه‌ها ‏* سقف خود : بدرو صندوق عقب << ب حنود رو

صفحه 43:
@ نکات مهم در دستيابي به مصدوم با شکستن شيشه ها و ابجاد شکاف در روی شیشه ها * انتخاب دورترين شيشه نسبت به مصدوم *محافظت از سر و گردن مصدوم * محافظ نمودن شيشه ها ؟ ایجاد شکاف در روی شيشه ها ؟ از چهار گوش شيشه ضربه وارد شود . ؟وارد نمودن ضربه با شئی نوک تین . * داشتن دستکش مناسب و استفاده از آن .

صفحه 44:
@ باز کردن سقف خودرو که به پهلو افتاده . باشد * اولين برش را به سمت پایین انجام دهید . دستگاه ببرش عمود بر پررش باشد . * فردی را بگذارید تا صحنه را نگاه دارد . * دومین برش رو به پایین را انجام دهید . * کناره های انتهایی را بالا آورده و آذراخم کنید . * قسمتهای درشت را برریده» آشرا برردارید و تکیه گاههای فلنری را بپیچید . * لبه هاى تين را نوار بندى كنيد .

صفحه 45:
@ برداشتن بقاباي تصادف از روي مصدومین جهت رهاسازی و خارج نمودن آنان ۴- برریدن کمربند ایمنی ۶ - آزاد کردن پای راننده که بین پدال گیر افتاده *- مقابله با میله فرمان و صندلی خودرو ‎ee‏ < حرکت دادن داشبورد خودرو

صفحه 46:
* به شيوه نادرست می تواند باعث جراحت شود * ايراد فنى داشتن مى تواند باعث جراحت شود . * قبل از بازكردن مصدوم را فيكس نمائيد . * از كردنبند طيى ( كلار كرردنى ) استفاده نمائيد . © كمريند را يبريد . * نكته 1: به ندرت كمربند ايمنى وسیله ای ببرای گیس افتادن یا زخمی شدن می باشد . * نکته ۲ : دقت داشته باشید به دلیل آسیب های داخل شكم كمربند را از روى شكم عبور ندهید .

صفحه 47:
‎-١ *‏ خارج کرردن پای مصدوم از کنشها ‏© ۲ - کشیدن پدال ‏با طناب یا زنجیس وصل به پدال و وصل به درب خودرو . سعی کنید درب را بکشید ( در طود عملیات از پای مدوم حناظت نید . ) ‏۴ ۳- بریدن پدالها ‏( می توان از اره مخصوص و یا قیچی هیدرولیک استفاده کرد ) ‏* نكته : در زمان بريدن بدالها با لوازم هيدروليك مراقب يرت شدن آنها باشيد .

صفحه 48:
* میله فرمان خودرو و صندلی می تواند مانع اصلی انجام فعالیتهای رهاسازی جهت مصدو باشد . 9 مانع از آزاد کردن راحت پاهای مصدوم شود 0 © اقدامات : 9 ١-ثابت‏ نكه داشتن مصدوم كه از ناحيه ستون مهمه ها ويا جراحت دارد . * ۲- حفاظت از مس مصدوع با يوشش مناسب * ۳- کشیدن صندلی راننده به عقب به وسیله ست نجات هیدرولیک

صفحه 49:
* 4- دادن صندلى به عتب توسط جک خودرو و لوازع کمکی تخته *ه- مهار كردن جررخ فررمان برریدن ضرمان خودرو - ابتدا برداشتن يلاستيك رويه با انبسى و بعد برش

صفحه 50:
- یک زنجیر یا تسمه را از میان هر کدام از را های بالا به پایین رد کنید . ل ب تس ۰ ۲ يك ميله بلند يا تخته را بين زنجير يا تسمه در زيم داشبورد قرار دهيد . ‎ae 9‏ ۳- یک زنجیر از زیر به شاسی وصل کنید » زنجیر را به جرثقيل باز شده وصل کنید .

صفحه 51:
۴ زنجیر‌ها را طوری روی داشبورد تقسیم نمائید كه هنكام کشش تمام داشبورد با هم عمل نماید . © - جرثقیل را از حالت باز به حالت بسته بکار اندازید ( اگس از خودروى ديكرى جهت كشش استفاده مى كنيد به آرامى بكشيد ) * نكته : در تمام مراحل عمليات مراقب مصدوم باشيد .

صفحه 52:
* مشکوک به ضایعه نخاعی و گرردنی * شکستگی لگن « پاها ‎Ks e‏ & دستها ‏؟ پارگی شکم ‏7 5 روانی فوت نموده است . * استرس و فشارهای روحی و

صفحه 53:
9 ‎-١ *‏ در صورت عدم خط براى حنودرو تصادفى »كمكهاى اوليه را قبل از خارج كردن انجام دهيد . ‏© ؟-مصدومين مشكوك به ضايعه نخاعى را قبل از كوجكترين حركت با آتل توسط بك برد و کلار گردنی ثابت كنيد . ‏* ۳- اگر انتقال پا صندلی مقدور باشد» خارج کردن از خودرو با صندلی انجام شود . ‏© 6-در شکستگی دست و پاها قبل از حرکت آتل گذاری نمایید . ‏= ه- در خارج كردن مصدوم از خودرو» از قسمت مس مصدو اقدام نمایید . ‏انتقال مصدومین از خودرو

صفحه 54:
(6) نجات از خودروهایی که در آب غرق . شده اند * بعد از۳۰ تا 1۰ ثانیه پس از ستوط در آب غررق می شود . *- اتومبیلی که شيشه های آن بسته باشد ؛ دیررتر به زیر آب رو می رود . * ۲- اتومبیلی که موتور آن در جلو می باشد ابتدا موتور با شیب تند به عمق آب رو می رود . * ۳- تا هنگامیکه فشار خودرو با بیررون آن بمرابس نشود نمی توان دربهای خودرو را باز نمود . هنگامی که خودرو از آب مملو گرردیده می توان درب آن را باز نمود .

صفحه 55:
@ نجات از خودروهابي كه در آب غرق . شده آند 6 فرار از خودر و قبل از پر شدن داخل از آب از شيشه ها می باشد . ۴ - اگر درب خودرو باز نشده باشد, پا فشار و ضربه به شيشه عقب خارج شوید . * کته : ار خودرو روی سطح آب باشدء ‎Sled‏ میتواند از شيشه عقب وارد شود .

صفحه 56:
امداد و نجات جاده اي * دستگاههای نجات نیمه سنگین : ۱- هیدرولیک ( قیچی - فک - جک ) ۲ - بادی

صفحه 57:
امداد و نجات جاده اي ۶ قبل از شروع به فعالیت نکات ایمنی لازم رعایت گردد. * وسایل ایمنی فردی عبارتند از : دستکش - کلاه - لباس - کفش - عینک * وسایل ایمنی عمومی عبارتند از : نوار هشدار دهنده - مانع -چراغ ‎eyo‏

صفحه 58:
امداد و نجات جاده اي فیچی : کار آن برش ستونها ویا پدال و فرمان خودرو به منظور رها سازی مصدوم می باشد .

صفحه 59:
© طول :۸۰ سانتی متر * قدرت برش تيغه 1 تن طول : ۸۰ سانتی *تیغه وسط ۳۲ تن عرض :۲۹ سانتی متر ‎a‏ عمق برش : ۱۸ سانتی مت ؟وزن :0/10 کیلو گرم

صفحه 60:
* قدرت برش تيخه 14 تن * طول : ۷۹ سانتی مت ‎sh *‏ شدن ۱۲ سانتی مت ‏* عرض :۲۹ سانتی مت * وزن :۱۵ کیلو گرم ‏* عمق برش : ۱۷۸ سانتی مت ‏بدنه از آلومینیوم سخت و نوک و ستون از فولاد کوفته شده

صفحه 61:
امداد و نجات جاده اي *نک: كاربرد : يرس -

صفحه 62:
: LOCO ‏فى‎ * كستردن فك ۸ تن *وزن: ۳۲ کیلو 03° کشیدن ‎٩:‏ تن *؟طول : ۷۵ سانتی مت ؟ فاصله ‎52S 3b‏ ۸۲ سانتی مت عرض :۳۸ سانتی مت

صفحه 63:
۰ گستردن فک ۷ تن *وزن : ‎۲٩‏ کیلو ©3 قدرت كشيدن : لاتن “طول : طول : ۱۲ سانتی مش * فاصله با زکدن : 2۹ سانتی مت ۰ عرض :۳۹ سانتى مت

صفحه 64:
فک رال : *كستردنفك قن ‎١‏ گوزن: ۲ کیلو #قدرت کشیدن :؛ تن طول : ۱۰۰سانتی مت * فاصله با زكرردن : ‎9٩‏ سانتى مت *عرض : ‎١9‏ سانتى مت

صفحه 65:
© كستردن فك "تن ؟ باز شدن تيه : ۱۲ سانتی مت # قدرت کشیدن :۸ تن *وزن : ‎۱٩‏ کیلو * قدره برش :۱۳ طول : ۸۷ سانتی متت ؟ فاصله بازکرردن : ۱) سانتی متر ۴ عرض :۳۰ سانتی مت “كار قیچی را هم می کند .

صفحه 66:
9 * كستردن فك تن فى )رال : * بازشدن تيغه : ‎۱٩‏ سانتی متر * قدرت كشيدن :14 تن *وزن: ‏ كيلو قدزت برش ‎Bit‏ * طول : ‎٩۳‏ سانتی مت ؟ فاصله با زکردن :۱؛ سانتی متر ۴ عرض : ۲۸ سانتی مت * بدنه فک از آلومینیوم گرم شده وتيغه از فولاد کوفته شده است .

صفحه 67:
امداد و نجات جاده ای 1 Se? ‏کاربرد : در نوع آلمانی جک زدن‎ ‏در نوع آمریکایی علاوه بر جک ؛ کار کشیدن‎

صفحه 68:
جک ۵00رال : * قدرت باز شدن : ۷ تن طول باز : ‎٩۲‏ سانتی مت *قدرت بستن : ۳ تن ۴وزن ‎٩:‏ کیلو گرم ؟طول بسته : 40 سانتی مر

صفحه 69:
جک 200رال : * قدرت باز شدن : ۷ تن طول باز : ‎٩۲‏ سانتی مت *قدرت بستن : ۳ تن ۴وزن: ۱۳ کیلو گرم طول بسته : ‎۵٩‏ سانتی مر

صفحه 70:
جک ۵00رال : * قدرت باز شدن : ۷ تن * طول باز : ۱۰۱ سانتی مر * قدرت بستن : " تن ۴وزن :۱۹ کیلو گرم * طول بسسته : 018 سانتى مت

صفحه 71:
لت *وزن :۱۲ کیلو گرم ۴ پمپ برقی قدرت : ۱۲ ول *يمب دستى : ‎1١‏ كيلو كم

صفحه 72:
؟ قدرت بالاببری بار :۲۰/۱ تن * فاصله لازم : ۰/۲ سانتی مت * حداکش بالابر : ۸ سانتی مت *وزن :۷۰ گرم # اندازه : ۱۵*۱۵ سانتی مت

صفحه 73:
fo t55°% سس وزن: » کیلوگرم © حداکش بالابر :۵۱ سانتی متر ؟ از پلاستیک نتوپرمی © اندازه : ۹۱*۹۱ سانتی مت * حداقل فضای لازم ۳ سانت * حداکش کیسه روی هم : ۲ عدد

صفحه 74:
9 مشخصات لوازم هيدروليکي آلماني RL OSO ‏*جى‎ ‎GP 60 ‏*نى‎ ‎6-060 ‏*قيجى‎ * موتور ‎ALS gare‏ #موتور برق

صفحه 75:
* قدرت باز شدن ۱۲ تن * قدرت جمع شدن "تن * طول بسته ۵۳ سانتی مت * طول باز ۸0 سانتی مش *وزن ۵/۱۲ کیلو گرم

صفحه 76:
* قدرت باز شدن نوک فک ۵/۵ :9/۷۱ تن ۴ قدرت باز شدن در حین کار ۱4۱۷ تن *#قدرت کشش ۸/۵ تن * باز شدن دهانه 6/۸۱ سانت *وزن ۸/۲۳ ک

صفحه 77:
؟ دهانه باز شو ۰/۱۸ سانت ۴ ظرفیت بررش در حرکت ۳ سانت *وزن 0/۱۳ کیلو گرم * جنس از آلومینیوم

صفحه 78:
موتور بنزيني چهار زمانه * قدرت۳/۱ 0 )در هر 40۰۰ دور در دقیقه * قدرت فشار ۱۳۰ ‎Ob‏ ‏حجم روغن ۲ لیش ۴ونن ۱۸ کیلو گرم

صفحه 79:
9 موتور پمپ برفي *با ۲۲۰ و ۱۲ ولت کار می کند © قدرت٠/ه‏ () در ۲۸۰۰ بار دور در دقیقه ۶ قدرت فشار 1۳۰ پار حجم روغن ۲ لیش ‎Wary?‏ کیلو گرم

صفحه 80:
* قدرت بینایی انسان در شب یک ششم روز است . © هنگام رانندگی با سرعت *؛ كيلو مت در ساعتا؛ فاصله دید ۱۵۰ متر ۰ هنگام رانندگی با سرعت ۰" کیلو مت در ساعت به ‎٠٠١‏ متى کاهش می یاپد . * نكاه كردن مستقيم به نور خودروی جلویی ۷ ثانیه کوری موقت دست مى دهد . * اگر سرعت ۰" کیلومتر در ساعت باشد ؛ در همین مدت 1/5 متى بدون ديد رانند كى خواهید کرد . * ضريب اصطکاک لاستیکها در ترمن زدن با ۱/۳ محاسبه ميشود . * در سیلایها تتها " اينج آب لازم است خودرو را شناور نماید .

79,000 تومان