نگاهی به فناوری اطلاعات
اسلاید 1: نگاه به فناوری اطلاعات1Facilator 1- تسهیل کنندهابزار كاهش هزينه و پشتيبان عمليات (عامل كارآمدي)
اسلاید 2: نگاه به فناوری اطلاعات2Change agent 2- عامل تغییر ابزار راهبردي و عامل توانمندسازي (عامل اثربخشي)
اسلاید 3: 3
اسلاید 4: نفوذ فناوری اطلاعات4
اسلاید 5: 5Internetنفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 6: 6Internetبخشهاي دفاعي- استراتژيك- دفاعي- امنيتي- سياسينفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 7: 7Internetبخشهاي زيربنايي- حمل و نقل- انرژي- ارتباطات- آب و خاكنفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 8: 8نفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصههاInternetبخشهاي توليدي- صنايع الكتريكي و فلزي- صنايع ماشين سازي- صنايع غيرفلزي- صنايع معدني- امور زراعت و حفظ نباتات- امور دام، طيور و شيلات- توسعه روستايي- توسعه شهري و مسكن
اسلاید 9: 9Internetبخشهاي اقتصادي و خدمات بازرگاني- شبكه بانكي- شبكه مالياتي- بازار بورس و اوراق بهادار- گمرك- صادرات و واردات- تعاوني ها- شركتها- مشاغل و اصنافنفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 10: 10Internetبخشهاي خدمات فرهنگي- اجتماعي- آموزش- بهداشت و درمان- تامين اجتماعي- اطلاع رساني- تربيت بدني- فرهنگ- خدمات شهرينفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 11: 11Internetبخشهاي قضايي و حقوقي- محاكم و حقوق- جرايم- بازرسي و نظارتنفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 12: 12Internetبخشهاي ستادي و حكومتي- رهبري- قوه مجريه- قوه قضاييه- قوه مقننه- نهادهاي عمومي غيردولتينفوذ فناوري اطلاعات در كليه عرصهها
اسلاید 13: مدیران و فناوری اطلاعات13
اسلاید 14: ابعاد راهبری فناوری اطلاعات14فناوریسازمانمدیریت
اسلاید 15: مديران و آموزش فناوري اطلاعات 15
اسلاید 16: نگرش مديران به فناوري اطلاعات و سرمایه گذاری در آن 16مديراني كه فناوري اطلاعات را به عنوان يك هزينه تلقي مي كنند مديراني كه فناوري اطلاعات را به عنوان يك منبع راهبردي مي دانند
اسلاید 17: شيوه هاي اتخاذ سياست هادر فناوری اطلاعات17خيال بافي(شيفتگي) فنيهرج و مرجخود مختاريتك محوريفدرال
اسلاید 18: 4 زمينه بهره گيري سازمان ها از IT امور پردازشي اطلاعاتامور تصميم گيرياشتراك اطلاعات از طريق محاسبات غير تمركزينوآوري18
اسلاید 19: اشتراک اطلاعات (محاسبات غیرتمرکزی)19اشتراک اطلاعات(داده)
اسلاید 20: امور پردازشي اطلاعات20
اسلاید 21: چالشهای مدیریتی سازمانهای فناوری اطلاعات-محورراهبردهای سازمانفرایند های سازماننیازهای سازماننوع کسب و کارمشتریان کسب و کارروابط با مشتریانشرکای کسب و کارتامین کنندگانموضوعات اخلاقی؟ریسک های بالقوه؟قوانین حاکم؟نتایج بالقوه؟سیستمهای اطلاعات:منابع انسانیتوسعه سیستمهای اطلاعاتزیرساخت فناوری اطلاعاتعملکرد سیستمهاتغییرات تکنولوژیساختار سازمانی فرهنگپزیرش کاربرانرقابت
اسلاید 22: 22کاربردهای فناوري اطلاعاتکسب و کار الکترونیک تجارت الکترونیک دولت الکترونیک بانکداری الکترونیک دانشگاه مجازی سازمان های مجازی کار از دور و..................
اسلاید 23: دولت الکترونیک e.government23
اسلاید 24: تعریف دولت الکترونیک 24دولت الکترونیک : بهره گیری از فناوری اطلاعات وشیوه تجارت الکترونیک جهت انجام تعاملات دولت با سازمانها، ادارات ،نهادها ، و شهروندان و گروههای اجتماعی و..........بمنظور ارائه خدمات دولتی به شهروندان و سایر گروههای مرتبط با بخش عمومی
اسلاید 25: محورهای اصلی دولت الکترونیک25
اسلاید 26: 26شهروندانگروههای اجتماعیکارکنانموسسات تجاریاحزابسازمانهای وابسته به دولتموسسات غیرانتفاعیگروههای خارجی
اسلاید 27: اهداف دولت الکترونیک: 27ارتقاء کارایی و اثربخشی فعالیتهاکوچک سازی دولتتسهیل روابط دولت با شهروندان و گروههاتسهیل پاسخگویی و شفافیت فعالیتها
اسلاید 28: ابزار کوچک سازی دولتتسريع در خدماتافزايش رضايت عمومی شفاف سازی پاسخگويی دولت به مردم مزایای دولت الکترونیک
اسلاید 29: جلو گيری از فساد اداری افزايش ميزان همکاريهای بين سازمانی افزايش مشارکت مردمی در اجرای طرحهاافزايش رفاه جامعه
اسلاید 30: حرکت به سوی دولت الکترونيکايجاد اشتغال و افزايش درآمد مردمرقابت جوِِِِيي سالم در مِِِِِيان کسب وکارها شايسته سالاریمديريت دانش محور و دانايیافزایش هم افزایی میان بخش دولتی وخصوصی
اسلاید 31: 31
اسلاید 32: 32وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
اسلاید 33: وضعیت کنونیدر پایان سال 2005ضریب نفوذ کلی اینترنت در جهان : 15/7 درصدبیش از سی کشور ضریب نفوذ اینترنت بالای 50% درصد را دارا بودند ضریب نفوذ اینترنت در ایران: 10/8 درصد 33
اسلاید 34: وضعیت کنونیدر پایان سال 2005ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه: امارات متحده عربی : 35/8 درصد، کویت : 22/8 درصد، بحرین : 21/1 درصد قطر : 20/7 درصداز سال 2000 تا 2007رشد نفوذ اینترنت در کشورهای عربی بیش از 400% بوده است. 34
اسلاید 35: 35
اسلاید 36: 36
اسلاید 37: 37
اسلاید 38: 38
اسلاید 39: 39
اسلاید 40: 40آماده شدن بسترهاي مشارکت شهروندان در اداره امور عمومی
اسلاید 41: 41
اسلاید 42: 42
اسلاید 43: 43
اسلاید 44: 44
اسلاید 45:
اسلاید 46: شاخص جامعه اطلاعاتی461- زیرساخت کامپیوتر:سرانه PC نصب شدهتعداد PC نصب شده بر حسب خانوارPC های نصب شده تجاری و دولتی بر حسب نیروی کار حرفه ایPC های نصب شده آمورشی بر حسب دانشجو و استاددر صد PC های شبکه شده مخارج نرم افزار و سخت افزار
اسلاید 47: شاخص جامعه اطلاعاتی (ادامه)472- زیرساخت اینترنتی:حجم تجارت الکترونیکیتعداد کاربران خانگی اینترنت تعداد کاربران اینترنت در کسب و کارتعداد کاربران اینترنت در سازمان های آموزشی
اسلاید 48: شاخص جامعه اطلاعاتی (ادامه)483- زیرساخت ارتباطات:تعداد خطوط تلفن / خانوارهزینه تلفن های داخلیسرانه مالکیت گیرنده تلویزیون سرانه مالکیت گیرنده رادیوسرانه مالکیت دستگاه نمابرسرانه مالکیت تلفن سیارمشترکان تلویزیون کابلی
اسلاید 49: شاخص جامعه اطلاعاتی (ادامه)493- زیرساخت اجتماعی:تعداد دانش آموزان متوسطهتعداد دانش آموزان دبیرستان نرخ خواندن روزنامهآزادی مطبوعاتآزادی های مدنی
اسلاید 50: طبقه بندی کشورها از نظر فناوری اطلاعات50اسکیت باز Skaters گام زننده Striders قهرمانان پر سرعت Sprintersقدم زنان و تفریح کنندگان Strollersتازه واردان Starters
اسلاید 51: اجتماعي سازماني فردي 51تاثيرات فناوري اطلاعات
اسلاید 52: اثرات اجتماعيمنابع ارتباطات اجتماعياشتغال و......52
اسلاید 53: اثرات سازمانيسلسله مراتب سازمانيتغيير در سرپرستيقدرت جا بجايي محتواي مشاغلسطوح مهارتي كاركنانفرایند های کاریتاثير سطوح عملياتيتاثير بر مشاغل و نقش هاي مديرانسازمان مجازی53
اسلاید 54: اثر فناوري اطلاعات بر فردکیفیت زندگی کاریاستقلال فردیخود کنترلیکار از دورمشاركت گروه هاي ناتوان جسمينگراني از حذف شغل و بيكارياثرات رواني كاهش جنبه هاي انساني كار54
اسلاید 55: 55مدلی برای سنجش تاثيرات فناوري اطلاعات اثراتسطحفرصت هاتهدید هااجتماعي ارتباطات منابع اشتغال اهداف سطوحسازماني فرایند ها .......... کیفیت زندگی کنترلفردي انتخاب شرایط کار ..........
اسلاید 56: 56نیاز به یکپارچگی سیستم ها
اسلاید 57: تولد فرزنداناطلاعات تولد بخش تولد نوزادان بيمارستانسازمان ثبت احوالتولداطلاعات شناسنامهاياطلاعات تحصيلي اوليهسازمان آموزش و پرورشتحصيل در آموزش و پرورشاطلاعات آزمونشركت در آزمونهاي سراسريسازمان برقراركننده آزمون
اسلاید 58: تولد فرزنداناطلاعات تولد بخش تولد نوزادان بيمارستانازدواجاطلاعات فرديدفاتر ثبت رسميفوتشهردارياطلاعات فوتبستري در بيمارستانوزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكياطلاعات پزشكيافتتاح حساب بانكيبانكهااطلاعات حسابهاي بانكيخروج از كشورادار ه كل گذرنامهاطلاعات گذرنامه و ويزاسازمان ثبت احوالتولداطلاعات شناسنامهاياطلاعات تحصيلي اوليهسازمان آموزش و پرورشتحصيل در آموزش و پرورشاطلاعات تحصيلي دانشگاهيوزارت علوم، تحقيقات و فنآوريتحصيل در دانشگاهاطلاعات آزمونشركت در آزمونهاي سراسريسازمان برقراركننده آزموناطلاعات كارمنديوزارت كار و امور اجتماعياستخداماطلاعات خدمات بيمهاي عضويت در بيمهادارات بيمه
اسلاید 59: انبار دادهشهروندان آمارگيران و تحليلگران كشورگزارش
اسلاید 60:
اسلاید 61: Non-optimum HRIS Situation61DATAApplicantTrackingDATAStaffing Management (Job Description Builder, QuickRec, FastClass)Employee EvaluationDATATrainingMgmt.DATAPayrollDATABudgetingDATA
اسلاید 62: Optimum Situation62CompetencyModelingStaffing Management (Job Description Builder, QuickRec, FastClass)EmployeeEvaluationTrainingMgmt.PayrollApplicantTrackingBudgetingDATAIntegrated Systems and Data
اسلاید 63: 63
اسلاید 64: کابین مدیریت64
اسلاید 65: 65 The Management Cockpit consist of a the following components:Board roomWall Display SystemLogical ViewsVisualsFlight DeckSoftware
اسلاید 66: 66
اسلاید 67: 67
اسلاید 68: 68
اسلاید 69: 69
اسلاید 70: 70=+“ A rich man is not just a poor man with more money ! “Pierre Martineau
اسلاید 71: 71
اسلاید 72: 72
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.