معماری و عمرانعلوم مهندسی

همه چیز راجع به بتن غلطکی از ابتدا تا طراحی و اجرا

صفحه 1:
WWW.BOOK.ZHOWA\ ‏كلجا‎ ها چز رجا بهابترن ]11 بتط 1111 ملاح و1101 کتابخانه ژوان بتن زاگرس اا الا

صفحه 2:
ازجمله مشكلات اساسى معابر سواره رو خيابانها و شبکه‌های بزرگراهی و محوطه‌های صنعتی در کشور ما تخریب و تعویض‌های متوالی آسفالت می‌باشد که در کنار تحمیل خسارات میلیاردی به اقتصاد ملی. ضویب ایمنی جاده‌ها و خیبنهای کشور را نيز به شدت كاه داده است و لته خسارات فراوانی نحوی که لین وضعیت مورد اعتراض ۱۰۰ درصد صاحبان اتومیلها و رانتدكان می‌باشد!اعتراض که ‎gS‏ فعلی ساخت معابر قادر به پاسخگویی و رفع این معضل نیست و نیزمند تغیر ساختاری و تکنیکی طراحی و ساخت معابر سواره رو و ترافيكى می‌باشد. از طرفى معضل زيست محيطى استفاده از مواد فعلى و هيدروكرينها در ترکیب آسفالت قبری در كنار بانين بودن قابليتها و أسفالت قيرى براى احراز بسيارى از مشخصات فنى مورد لزوم در معابر ترافيكى ات جوی و سیکل‌های يخيئداقة كزينه رویهای بتنی #668راپیش رو قرار داده اسست. به خودروها ورد می‌کند به بالاخص دوام و بايدارى در براير

صفحه 3:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱

صفحه 4:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM اولين نمونه استفاده از روسازى بتن غلتكى در اروبا در سال +141 در جاده هاى با حجم ترافيكى كم در اسبانيا و اولين كاريرد أن در امريكا ساخت موفقيت أميز يك جاده دسترسی به صورت آزمایشی در ایستگاه مطالعلتى ارقش امريكا در ميسيسيبى در سال 1410 بوده است .ليكن اولين كاربرد واقعى و مهم ‎RCCP‏ در امریکا احداث محوطه وسیع پارکینگ برای تلنک ها و وسایل نقلیه نظامی سنگین در پایگاه هود در تگزاس در سال ۱۹۸6 بوده است . اریخچه .بعد از لين كاربرد موفقيت أميز تعداد قلبل توجهى روسازى براى بارهاى ستكين توسط بخش دولتى » نظامى و همجنين بخش خصوصی در مریکا صورت كرفت. لين كاريردها شامل روسازى باركينك وسايل نقليه نظامى سنكين: روسازى بندركاهها و بايلنه هاى مبادله بارهاى كانتينرى بوده استداز اين ميان دو يرود بزرك كه در سال هاى 1984 تا-۱۹۹ اجرا شدند يكى روسازى جاده و محل باركينك وسايل نقليه جرخ ز يايكاه درام نزديك نيويورك و دومى روسازى ياركينك اتومبيل براى شركت جنرال موتور در تنسى به مساحت 6۰8۰۰ متر مربع قلبل ذكراست. رى .به مساحت ++ +775 متر مربع در در سال ۱۹۹۲ نیز شرکت سیف وی براى روسازى محوطه انبار خود در کلیفرنیا ۲۲۹۰۰۰ متر مربع روسازى بتن غلتكى را اجرا نمود. دليل این انتخاب هزينه اوليه بائين و هزينه نكهدارى بائين بود . دراندونزى اولين روسازى بتن غلتكى در سال 1544 ساخته شد و على رغم رضليت بخش بودن اولين تجربه أنها ما سال +143 بيش از ‎00+0٠‏ متر مربع از لين نوع روسازى در أن كشور ساخته شد.در ژلپن اولین روسازى بتن غلتكى در سال ۱۹۸۷ به بهره برداری رسید وتا سال ۱۹۹۷ حدود+۱۸۰۰۰۰ متر میبع روسازى بتن غلتكى در لين كشور ساخته ۰ سرعت ساخت بالاء دوام خوب تحت بارهای در مالزى نيز اولين روسازى بتن غلتكى در سال ۱۹۹۰ برای یسک جاده ایلتی و بطور آزمایشسی ساخته شد.

صفحه 5:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ علاوه بر کشورهای فوق کشورهای فرانسه : نروژ فنلاند : دانمارک : ‎gall‏ استرالا و آژانتین روسازی بتن غلتکی نمودند که استفاده هریک از آنها در حدود ۱۰۰,۰۰ متر مربع است. از بعد از سال ۱۹۸۰ شسروع به ساخت در هفت کشور شیلی, روگونه مکزیک کلم اکوادور :ایند و أفريقاى جنوبى نيز كاربرد بتن غلتكى به ميزان محدود و ی ه صورت آزمایشی صورت كرفته است. تا بايان سال ۱۹۹۰ سطح کل روسازی بتن غلتكى دردنيا از مرز + ‎17.0.٠‏ مترمريع تجاوز نمود که پیش از نصف أن درا نیا ساخته شد. در حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ متر مربع از اين سطلح براى بزركراههها و راههاى اصلى مورد استفاده قرار كرفت . در اين راههها يك لايه آسفالت در بالاى لابه بتن غلتكى جهت ۱۰,۵۰ متر مربع آن در روسازی های با سرعت کم نظیر راههای درجه دو و نواحی صنعتی و نظامى - بدون اينكه برروی روسازی بتن غلتکی پوشش دیگری قرار گیرد - مورداستفاده قرار گرفت.

صفحه 6:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ROLLER-COMPACTED CONCRETE - (RCC) بتن غلطكى (©©18) مخلوطى است از سنكدانه: سيمان: آب و كاهى مواد افزودنى كه خشكتر از يتنهاى متعارف است (بتن كم رطوبت) با اسلامب صفر و معمولا" بس از بتن ريزى و يخش: توسط غلطك ويبره جرخ أهنى متراكم م ىكردد. بتن غلطكى با مخلوط خاك - سيمان متفاوت است و مشخصدهاى أن 1 بویژه پس از سخت شدن شباهت زيادى به بتنهاى متعارف (©ل1©)دارد. 4 ابتن غلتكى ‎٠‏ روشى نوين براى ساخت اقتصادى سازه هاى حجيم از جمله سدهاى وزنى و راهها مى باششد . در اين نوع بتن تركيبى از ويزكى هاى تکنولوژی بتن و خاك به كار كرفته شده و با استفاده از ماشين الات ساخت سدهای خاکی و راهسازی (عملیات خاکی) حمل , يخش و متراكم مى شود . ۱ ریزی سریعتر و هزینه اجرا به شدت كاهش می یبد . از كيرش بايد بتواند وزن غلتك را تحمل كند و بس از سخت اند در برابر نيروهاى وارد شده به آن مقاومت داشته باشد.

صفحه 7:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ دلایل گسترش استفاده از : 66 - هيج وسيله و دستاه خاصی برای ساخت آن لازم نیست و با ماشین متداولبرای سازی آسفالتیقابل اجرا است. روسازى أسفالتى قابل اجرا ‎PCA, Southeast Region‏ موس - باعث افزایش سرعت اجرا و در نتیجه باعث صرفه جویی اقتصادی در مقایسه با سایر = روسازیهاس‌شود. ۲ سر (حدود ۲۰درصد صرفه جویی در مقایسه با روسازی بتنی) = fsoe - معمولاً نيازى به استفاده از داول در درزها و تقويت سازداى با فولاد ندارد. - به خاطر استحكام سازداى بعد از تراكم؛ در أن زودتر از سای روسازهایبتی» نوع روسازی نسبت به |“ او زوس ری توت ۷ ‎“nul‏ - دلیل دیگر استفاده از ب سایر روسازیهای بتنی است.

صفحه 8:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ موارد كاريرد بتن غلتكى : كاربرد ویژة روسازی ( 8 ) در ساخت روسازی های پر تردد می باشد و کاربر این مصالع در مورد اين نوع روسازى ها كيفيت اجرابى مشایهی با روسازی ها بتن معمولى خواهد داشت . - هر مکانی که أمكان حضور يارهاى دائم و بار هائ قوق العادة دار وجوددار بزرگره ها با رفیک عبوری سنگین, عرشه اسكله ها ناد محوطه های صنعتی (شسامل:انبارها و باسکول ها)؛ ايرون فرودكاه هاء بايانه قطار های سنگین و رویهمحل عبور تانک ها و مسیرهای عبوری اتوبوسهای تندرو 8187 - انبارهاى ذغال سنگ ابر دسته بندی اور ناطق بندری؛ ماطق با ترافیک سنگین, بايدار كردن شيب خاكريزهايا سدهاء خشى كردن حوضجدهاى لجنى؛ يا خشك كردن تالابهاى حاوى بساب وسكوهاى قاب حمل دستى استفادة مى شود - برای فعالیت هایی که نیا به اجرای بتن ریزی های حجیم داشته. بدون آرماتوربندی و کارهای فولادی بکار می رود .

صفحه 9:
۱۱ مزایای ویژه استفاده از بتن غلتکی 866 : - رويه اى با دوام براى شرايط محيطى و اقليمى بسيار سخت رويه مقاوم در برابر بارهاى قوق العاده سنكين استفاده حداکثر از سنگدانه ها (7/۸۰ مخلوط مصالح ) سبب صرفه اقتصادی بتن غلتکی میگرده . کاهش ضخامت روسازی آسفالتی اجرای سریع -کاهش هزینه های اجرا تا 17۰ -به دلایل مصرف کمتر سیمان و آب. نیز به حداقل ماشین آلاته سرعت بالا در اجر ثیروی کاری و متخصص محدودتر امکان اجرب مصالح ستگی بازيافتى دوره هاى طولانى مدت تعمير و نگهداری -عدم ايجاد مشكلات زيست محيطى - حذف پدیده شیارشدگی و مشکلات دالهای بتنی ناشی از ضعف بستر WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ™

صفحه 10:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ مزایایاستفده بتنغلتکی 836 در مناطق مختلف : مردوختی : - دوام زياد در شرايط اقليمى نامساعد و مقاوم در برابر جافتادكى و جمع شدگی - مقاومت بيشتر در شرايط نامساعد بستر - محدودیت در سرعت حركت در صورت عدم اجراى روكش كرم ومرطوب: از ه شستشو مصالح در صورت قرارگیری درصدریزدانه در محدوده مجاز و کاهش قابل ملاحظه در مصرف آب. - عدم نياز به آب فراوان در مقايسه با بتن معمولى (اسلامب صفر). - عدم ایجاد مشکلات مربوط به آسفالت قيرى (ازقبيل جا افتادكى جرخ ‎٠‏ قیر زدگی : نشست ناهمسان » ترك خوردكى هاى حررانی و..)

صفحه 11:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ مقایسه بتن غلتکی با بتن متعارف (6۷6) : بن لذي بتى ابت كدر اجرای سازه های حجیم ( سدها ؛ شالوده های بزرگ و..)کاربرد درد و برای اجرای آن از ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی استفاده می شود . جنين روش اجرابى نتايج و تبعات اوليه زير را به دنبال خواهد داشت -انرؤى لازم براى اجرا و جا دادن اين كونه مصالع است كه با لرزاننده هاى ( ويبراتور ) معمولى تاء همین دلیل در صورت استفاده از مصالح و مود بتن لرزاتنده ستتى (©/1©) یا بتن متعارف به کار برده می شوند و با ‎lal‏ لايه هاى متوالى بتن , مى توان به كيفيتى بهت از کیفیت بتن 41 6 6 16 متعارف (©/1©) دست يافت . Normal Concrete Mix (Air Entrained) ‏مس م »اه‎ cA 0 - از سوى ديكر» مانند سدهاى خاكى » نحه ناحيه واقع در درون لايه ها با يكديكر متفاوت دو لابه متوالى و Typical RCC Pavement Mix c WA_ FA cA - روش اجرای بتن غلتکی در مقایسه با بتن متعارف » امکان دستیابی 66م به سرعت زيلاترى را فراهم مى سازد كه مزاباى اقتصادی چون صرفه :153 جوبى در قيمت واحد حجم بتن و كاهشى قابل ملاحظه در زمان' 405 5 16 13 10 و همجنين دوقالب بندى و راأهر بى خواهد دانت ,

صفحه 12:
۱۱ - اسلامپ صفر - درصد كمتر سيمان( عموما 8 تا 14 درصد وزن مخلوط) ودر عين حال مقاومت زهاة فشاری و خمشی مصالح سنكى با كيفيت نازل تر الح ريزتر از ۷۵ میکرون [نمره ۲۰۰) در صورتی که ‎Sie Spt‏ منجر به كاهشس حفرات ميشود . - مصرف أب كمتر - احتمال امكان استفاده از آب دريا درساخت بتن غلتكى | Bayes ke 1 0 are میزان آب مصرفی عيار سیمان

صفحه 13:
WWW.BOOK.ZHOWAN.CC ۱۱ بتن غلتکی همچون تمامی انوا موجود بتن . مخلوطى از مصالح سنگی خنثی.مواد سیمانی و آب است دم ۳ = 0 | 0 ممم امام سمس ۳ +

صفحه 14:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ برترى بتن غلتكى در مقايسه با روسازى آسفالتى : - هوام( عمر) زياد در شرايط اقليمى نامساعد و مقاوم در برابر جافتادكى و جمع شدكى ‎Cl‏ بیشتر در شرایط نامساعد بستردارای مقاومت کم و ترافیک سنگین ‏- محدودیت در سرعت حرکت در صورت عدم اجرای روش ‎itm ep abe ‏- ضخامت کمتر ‏- دید بیشتر در شب برای استفاده کنندگان ‏- تخریب کمتر منابع طبیعی و محیط زیست بدليل صرفه جونی در بكاركيرى مصالح ‎

صفحه 15:
Delian روش طراحی روسازی 86۳ : تاوت اصلى بين 8 © و روسازى بتن معمولى بدون داول عمدت مربوط به فواصل درزها و عملكرد أنها از نظر ال با است. در 8©© #طراحى بر اساس محدود کردن تنشهای خمشی و خرابی ناشى از خستكى در اثر بار انجام مىكيرد. این دو روش : -روش 86۵ - روش گروه مهندسین ارت آمریکا

صفحه 16:
۱۱ روش ۳۵ : بیشتر برای روسازی‌های صنعتی است ولی برایروسازی‌های دیگر مور استفادهقرار میگیرد اطلاعات مورد فهازة داشتن مقاومت سابگرید یا زیراساس و اساس مشخصات وسایل نقلیه شامل: - بار جرخها - فاضله جرخيها - مشخصات تایر - مقدار تكرار بار در دوره عمر روسازى - مقاومت خمشی ‎RCC‏ -مدول الاستیسیته 866

صفحه 17:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱ روش گروه مهندسین ارتش آمریکا: در اين روش بطور محافظه كارانه هاى و بادر نظر كرفتن عدم انتقال بار هر درزه از 5 ‎suas‏ ‏نمیدرها و ضوابط طراحی بتن معمولی استفاده منود" ضخامت لایه 6۳ از نمودر زیر با توجه به نشانه طراحى و تنشهای کششی طراحی با استفاده از معاالات تدش وسترگارد برای لبه آزاد ‏ مقاومت خمشی ‎ECP‏ بدست می آید . محاسیه میشود . در لین روش حداقل ضخامت روسازی بتن غلتکی 4 866۰ اینج و حداکثر آن برای امکان تراکم پذیری ۱۰ اینج است. برای روسازی های ضخیم تر از ۱۰ اینج سه حالت در نظر گرفته میشود : + تمام چسبنده ‎Full Bond‏ هنگمیکه ۲ یه بهفاصله زملنی كمتر از ۱ ساعت از هم ريخته میشوند وبا یک یه نازک دوغاب بين دو لأيه اجراء گردد. در لین حللت کل شخامت بصورت یک دال یکپارچه و از نمودر و معادلاتمربوطه طرح میشود. چسبندگی جزئی 808۵ ‎Partial‏ هنگمیکه ۲ لايه به فاصله زملنى بيثستر از ‎١‏ ساعت از هم ريخته ميشوند در این حللت كل ضخامت به حللت روكش صلب روى اساس صلب با چسبندگی ‎Tab‏ ‏میشود. بدون چسبندگی 5۵۴۵ ۱۵۴ هنگامی که لایه ای بین دو لایه مندد امولوسیون قیر حثل شود در لین حالت ضخامت به مانند حالت روكش صلب بدون چسبندگی طرح ميشود . در لين روش ابتدا كروه ترافيكى مشخص و سيس تائير داهن تكرار بارها ازجدول

صفحه 18:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ روابط مقاومتی در بتن غلتکی 66 : مقاومت در بتن غلتکی از روابط زیر محاسبه میشوند: نشریه ۳۵۶ مقاومت خمشی: > ۸5۲۷ des > مقاومت خمشی برحسب پرند ‎ye Ba‏ ناه کبری شده يه وسيلة تيرم باركقارى #انقطة لى. و ‎Head of Textng‏ 9“ عي ماري سبو يد ويد هه سجن کپ همع مر یجید ها ره مه a ‏كود اك از نينت تمدن نه ريجأتل جود كد یو دود هزم یه رزیت ۸ زوس‎ ee بي هر »اوها م3 Flexural strength = ({force x span] / [width x depth?]) fi, =0.75y fe i SV fe Compressive strength = force / (r x radius’) 1 ‏مقلومت خمشی ۲۸ روزه‎ مقاومت خمشی ۱۲-۲۰ / مقاومت فشاری است .

صفحه 19:
Delian مقاومت کششی: » ۸5۲۲۸ 496 مقاومت کششی 1۸۰-۹۰ مقاومت خمشی است . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM T=2P/Pid where: T Splitting tensile strength, psi (kPa), 'aximum applied load indicated by the testing machine, Ibf (kN), =length, in. (m), and d =diameter, in. (mn). Presented By: Robert R. ‘Thompson, PE Columbus, Ohio

صفحه 20:
Delian تحلیلامکان‌سنجی قنی اقتصادی ساخت روسازی بتنی ۳66 در ایران : كرجه ‎i‏ سالهاست در كثمورهاى مختلف دنيا مورد استفاده قرار م كيرد اا در كشور يران عليرغم مصالح كاف بدليل ‏ ‎amd‏ لكل لتاق یکین ور ‎col‏ ود دش فش - ‎a hn beep on Calas Sheed cong tit‏ * معيارهاى ارزيابى مقایسه‌ای *معیارهای فنی و اجرایی *معیارهای اقتصادی

صفحه 21:
۱۱ برای عیین ضخامت لام روسازی ‎EDIRC‏ زیر مورد نیز است؛ ۱-مقلوت خاک بت ‎il SEL‏ شده با له ی ملوط و لسن ری در طلمدت هه در در مق مخف رم ؟-خصوصيات وسايل نقليه شامل: ]- مقاومت خمشى بامدول كسيختكى روسازى 866 ینوخ ها ل مدول الاستيسيته روسازى - فاصله چرخ ها با تجهب که اهمبت روسازی هایبنی در زمن های با مفرمت گم مشخ - خصوصیات لاستیک می شود در انا سعى شده تاطرح روسزى ای یک زمن با 8025© فرض شود

صفحه 22:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ اسلللاعات مود یک خودرو فرضی با حداکتر وزن ۲۰ تن و تعداد چرخ ۴ عددابار هر جرخ ۵ تن» قخار یاه لاستیک ۷ کیلوکرم بر سانتیمتر هربع. مقاومت خمتی بتن ‏ ۷۵/2 5هح مقاومت يسعر 722 /هما 4حما داك یور و موی و تج ‎BOV* Sag Shee‏ مر روسازي ۷۵ بیال sete lees ‏تمدات كل يا ركقارى هر حلول عسر‎ N=30x365x15=164250 ‏سيت تعش ملراحى از جدول يا‎ SR=0.45 ‏سجاز روسازی:‎ ‎O=f-xSR=45x0.45=20.25=2 1‏ تسبت تتشی مجاز به بار چرح: ‎kel fem? /ton‏ 3ع 7/ اد حملن تسبت یار چرخ یه فشار یاد لاستیک: ‎ ‏سطح تماس ياو ‎a=S5000/7=715‏ ‏باحق قو سوطاو: سین بپپوست. ‎thickness=20em RCC ‎

صفحه 23:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ توجیه اقتصادی ‎wet asl uate‏ ها ‎com lpn BV eta‏ لوحتي مادم یه صرفه نت یا تخیر یاید آن را با روسازی های اآسقالتی سممول مقایسه کنیم‌حال برای ‎a‏ فرهی يا محخصات متکور یک روسازی اسقالتی طراحی می کنیم. ‎ ‎0.1 m?2=1000 crm? + tes ‏سظح‎ ‎‘CBR=5 ——- M.=S00ke/ cm= ‏متطقه کرمسیر‎ ‏رای ‏تتکرار بارکداری خر ‎٩‏ سالء ‎ ‎kg/ cm?‏ 000-55 5000/1« قعار كمانى ‎ules clad‏ جرت م 6.178 ‎ ‏طرااحی عضام استقالتی يل مويه يه تمودار پموست. ‎1x0.178=18cm‏ 1 ‎Wal Ween es ale ap eer ola plas ‏نعمت معادل روسازی‎ Teg= 10+15%(1/3.23)+20x(1/4.2)=19.4> 18 ‎ ‎501135 ‎10cm HMA+15 cm Base+20 cm Sub-base ‎

صفحه 24:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ همان طور كه لز محاسيات برمى آيد قيمت تمل شده روسازی آسفالتی حدود ۰ ریال بیشتر از روسازی بتنی است‌با تفسیم قیمت روسازى أسفالتى بر بتی دایم 375400/180000=2.1 قيمت تمام شده روسازى أسفالتى ‎1/١‏ برابر روسازى بتنى استبايد به اين امر ‎come‏ ‏توجه نمود که هزینه اجرایی هر دو روسازی یکسان است زیر ابزار و ماشين آلات مورد استفاده در آنهاتفوتی با هم ندارند.تنهاتفاوت در هزینه عمل آوری بتن است که آن هم رقم ناچیزی ست و در هزینه تمام شده تاثیر چندانی ندارد. اطلاعات جمع اوری شده از چندین کشور مانن ‎Labs Waal gal‏ امريكا و كانادا نشان ميدهد که امکان صرفه جوبی ۱ در هزینه های ساخت روسازى هاى ©6 © #درمقايسه با روسازيها! تحت ترافیک مشابه وجود

صفحه 25:
طرح اختلاط بتن غلتکی : ‎RCC Mix Design‏ طرح اختلاط ورد استفاده بوای ساخت روسازی بتن غلتکی در مورد بتن غلتکی حجیم نظير تأمين مقاومت خمشى كافى قابليت تراكم و دوام و عدم جيهت جلوكيرى از افزايش حرارت در حين واكنش هاى هيدراتاسيون سيمان مى باشد ن غلتکی روسازی عامل اصلی و مهمی در طراحی حجیم مقدار بیشتری اسث و معمولاً در چون تامینمقاومت کافی درمورد است بنايرلين عيار سیمان مصرفی نسبت به محدودة ۲۸۰الی ۳۵۰ کیلوگرم در واحد متر مکعب ساخته شده می باشد. طرح اختلاط بر ساس مفهوم تراكم خاكها مشابه نجه كه در شرح داد شده نزن تهیه مخلوطهای آزمایشی برای تعیین یک ترکیب مناسب اجرايى مى باشد. #طرح اختلاط بگونه ای باشد که * به ادزه ای خشک باشد که وزن غلنک لرزشی را تحملنماید * به اندازه اى مرطوب باشد كه يخش أن امكان يذير باشد.

صفحه 26:
Delian طرح اختلاط بتن غلتکی در مقایسه با طرح اختلاط يتن نياز به اصلاحاتى معمولى دار : *نداشتن حفرات هوا *اسلامپ صفر *درصد ملات سیمان کمتر *درصد مصالح ريزدانه بيشتر (۲ت ‏ درصدبیشتر) *حداکر ادزه اسمی طرح اخلاط پر اساس مفهوم تراکم خاكهها مشابه أنجه كه در شرح داد تهيه مخلوطهاى ازمايشى براى تعيين يك تركيب مناسب اجرايى مى باشد. طرح اختلاط بگونه ای باشد که * به ندزه ای خشک باشد که وزن غلتک لرزشی را تحمل نماید. * به اندازه اى مرطوب باشد كه يخش أن امكان يذير باشد.

صفحه 27:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ ذو روش كلى برای طرح اختلاط : "آزمون روانی *ترکم خاک طرح به وش آزمون روانی : * بر يايه دو اصل كلى دستيابى به بهينه ترين كارايى و مقاومت و براساس روابط. ارائه شده در 211.38-02 اعم * حداقل مقدار ممكن سيمان و از ستكداته ها حداكثر يهره كيرى صورت * تعيين حجم مصرفى درشت دانه و ريزدانه ‏ سيمان و ديكر افزودنى ها * اصلاح طرح متناسب با شرايط اقليمى براساس توصيد های ۳6۵ طرح به روش تتراكم خاك : 00 تلفيقى از شرايط مانیک خاک و تنوری های تکنولوژی بتن. ‎Be‏ ‏* حجم مصالح سنگی در واحد حجم كل بتن بعد از تعيين مقدار رطوبت ببهينه محاسيه ‎so Satis,‏ می گرد. در این روش با دستگاه و انرژی تراکمی براساس استاندارد 81557 ۸5۲۲۸ Se ‏صورت‎ 6000

صفحه 28:
Delian مصالح مصرفی در 66 : WWW.BOOK.ZHOWAN.COM <مصالم مکی درشت اه ( نتب ۲۵۲) استفاده حداکثر از سنگدانه ها درشتر از 4/۷۵ میلیمتر سبب صرفه اقتصادی بتن غلتکی گردیده 7/0۸۰ مخلوط از مصالح سنگی تشکیل یافته). انتخاب صحیح بزرگترین اندازه دانه ۱18/15۸8 بسیار اهمیت داردچراکه با افزایش آن میزان فضای خالی بین سنگدانه ها کاهش يافته و لذا ميزان مقدار خمير سيمان كمترى مورد نياز خواهد بود . ليكن بمنظور إيجاد يك سطح نسيتا صاف در روسازى راه وجلوكيرى از پدیده جداشدگی مصالح ‎isis Segregtion‏ ۱1315۸ نباید از ۱۹ ميليمتر تجاوز كند . مصالح درشت دانهمعمولا شامل شن شسكسته يا طبيعى ويا تركيبى از أبهاست . < مصالج ستكى ريز داله (نشريه 35 ) و2013 .6م مصالح ريز دانه - در صورت غير بلاستيك بودن - مهمترين تأثير را نسبت به ديكر اجزا داشته و بدليل افزايش دوام (يايدارى ) و نيز كاهش فضاى خالى بين ريز دانه ها توصیه می شود مصالح ریزتراز الک ۲۰۰ (ریز تراز ۷۵ میکرون ) استفاده گردد. معمولا حدود ۲-۸ از ستگدانههایریزتر از ریز تر از ۷۵ میکرون در ساخت بتنغلتکیمتداول است . مصالح ريز دائه معمولا ماسه طبیعی و ماسه شکسته و یا ترکیی از آنهاست .

صفحه 29:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ < افزودنی های معدنی و شیمیایی. بدلیل روانی بسیار کم بتن غلتکی استفاده از مواد حباب ساز مشکل است. متداولترين افزودنى بتن غلتكى دير كيركتنده است( نوع ‎AD‏ ‏فوق روان كننده ها سبب افزايش كارائى »كاهش حرارت زايى» كاهش مصرف سيمان, بيهبود تراكم بذيرى بقن تازه ميكردند . < سیمان(نتبه ۳۵۲) و 325.108 ‎‘ACI‏ ‏همه نع سیمان پرتندبجز سیمان نوع تیپ ۳ ‎٠‏ سيمان با روند سریع سخت شدن ) ‎go‏ درساخت بتن غلتكى بكار روند . 2 آب ‎(oF a)‏ کیفیت و الزامات آب مورد استفاده در بتن غلتکی مشابه آب مصرفی برای بتن است .

صفحه 30:
Delian تركيب مصالح و تعيين فسبت اختلاط : WWW.BOOK.ZHOWAN.COM در صورتی که سطحى صاف و مسطح در روسازى راد مد نظرباشد :مصالع درشت داه و ریز انه ‎a‏ پنحوی با یکدیگرمخلوط شوند که یک دانه بندی ترکیبی مناسب را ایجاد نمایند . نشریه ۳۵5و 38 212 108۵۱ 325 کم Camalative percent passing 100 2 100 72093, sam GF im) 275 mm (No.4) 2.36 mm4(No. 8) Timm Ne ‏ا‎ 3.30) 600 ja 00 jam 8s. 50) [50 pm (No. 100) 75m (e200) مومسم ور 5 5 1 Ss 835 23 23, or Ga OSS et SS ۰ 5 هه ون CUMULATIVE PERCENT FINER

صفحه 31:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM RCC Mix Design Procedure Step One + Fix Cementitious Content + Select Well Graded Aggregate Starting With ACI 325.10R-95 Report As Guideline + Determine-Moisture Density Curve For Mix Using ASTM D 1557 “Modified” + Modify Aggregate To Achieve Optimum Density Step Two + Make 16 Test Cylinders From Initial Mix Design Make 16 Test Cylinders From Initial Mix Design Following ASTM 1435 + Break Two Cylinders For Compressive Strength & Two For Split Tensile Strength @ 3,7,14& 28 Days

صفحه 32:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ مشخصات کلی مشخصات ارائه شده در کشور های مختلف برای ارزیابیپارامرهای بتن غلتكى متفاوت است و بايد با ارائه طرح اختلاط مناسب و مندرج در مشسخصات خصوصى به كارقرما ارائه كرد - + PCA 2013: Thickness : 150 or 200 mm (6 or 8-inch) Compressive Strengths:4,000 - 10,000 psi (28 MPa to 69 MPa) ultimate @ 28 Days Flexural Strengths:500 - 1,000 psi(3.5 MPa to 7.0 MPa)@ 14 Days Splitting Tensile Strength, Cores: 400 psi @ 14 Days Modulus of Elasticity:3,500,000 - 5,500,000 psi Compaction : 98 % MDD - modified Proctor density, However, as the density drops below 96%, significant strength loss occurs Curing time : for 3 -7 days , To keep RCC from drying the surface should be kept moist for 7 days, or until a curing compound is applied + ACI 211 3R: WIC : 0.32 to 0.45

صفحه 33:
كارا استانداردهای کاربردی در 866: در تهیه و اجرای بتن غلطکی کلیع استانداردهای معتبر از جمله استانداردهاى مؤسسه استاندار و تحقیقات صنعتی و آثين نامه بتن ايران و در درجه دوم استانداردهای 57/4 , 150 و | مرعایت خواهد شد . مراجع آزمایشات کلی متداول در ‎ERC‏ 85111 American Concrete Institute (acl) 8571/1 01557 ‏حداكثر تراكم با‎ +207.5R Roller Compacted Mass wu ۲ Contes 85۲۳۸ 61170 ‏دانسیته با میزلرزان طبق‎ +211.3 Standard Practice for 5۲30-639 ‏<مقاومت فشاری‎ Selecting Proportions for No-Slump Concrete 5۲10-6496 ‏خمقاومت کنشی‎ ۳ ‏و‎ ‎use of Hydraulic Cements ۸5۲۲ - 6 ‏<مقاومت خمشی78‎ ‘ACI 325.10R Report on Roller- ۵57۸0 - 9 2216 ‏ختعین رطوبت‎ Compacted Concrete Pavements 5۲۱6-61202 ‏<نفوذپذیری‎ نمونه برداری 075 ‎ASTM‏ ‏خدانسیته سنج اتمی 61040 ۵5700 افت وزنی در مقابل ذوب ویخبندان 6666 -۲۱۸ 5 WWW.BOOK.ZHOWAN.COM

صفحه 34:
کنترل کیفی بتن غلتکی کنترل کیفی سمخ به روشهابى اطلاق مى شود كه به وسيله بتوان از كيفيت محصول نهابى طبق مشخصات فنی خواسته شده در مدارک طراحی اطمینان حاصل نمود به طور كلى مقدارى حائسيه ايمنى در طراحى ملحوظ مى شود تا تغييرات خواص مصالح در نظر كرفته شود. إين حاثسيه نبايد توسط كنترل ساخت ضعية كاهشى يابد. ولى از طرف ديكر به علت أهدك سريع اجراى بتن غلتكى؛ با روش هاى معمول در بتن ريزىهاى متعارف (تيهيه نمونههاى استوائهاى) نمى توان كيفيت بتن غلطكى را به خوبى كنترل نمود. زيرا اكر نتايج ازمايش مقاومت فشارى معيوب قلمداد شود. بعلت حجم عظيم بتن ريزى انجام شده روی بتن مشکوکه کاری نمی‌توان انجام داد. بنابراين فلسفه كنترل كيفيت بتن غلطکی بر كنترلهاى حين ساخت براساس نتايج حاصل از اجرایبسترآزمایشی استورمیباشد. در واقع زمانى اجازه شروع بتن ريزى بدنه اصلى صادر مى شود كه اين اطمينان حاصل ششده باشد که با تجهیزات و روش‌های اجرییامتحان شده در بستر آزمایشی: محصول نهایی صد در صد مطابق خواستة كارفرما خواهد بود و لذا در طول اجراى كار بايد فقط ضوابط و الزامات اجرابى را بدقت كنترل كرد قبل از اجراى بتن 866 و بس از اجراى مقطع ازمايشى. برناماى براساس نتايج قبلى جيهت كنترل كيفى عمليات اجرايى تهبيه وراه می گردد. همچنین فردی با حداقل تحصیلات مهندسی و تجربه افیکارگاهی و أشنا به تكنولوزى بتن و با صلاحيت جهت هدايت أزمايش ها و تيهيه كزارشات كتترل كيفى به كار كمارده و به مهندس مشماور معرقى خواهد شد. كزارش كتترل كيفيت يتن شاملتوليد ستكدانه و كيفيت ستكداندهاء تشريح دستكاه بتن ساز و مواد متشكله بتن جكوذكى حمل ‎WY‏ ‏پاکسازی درزهای ساختمانی عمل‌آوری كنترل دما و كليه أزمايش هاى كاركاهى و أزمايشكاهى لازم خواهد بود ن‌ریزی؛ تراکم.

صفحه 35:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ درصورت عدم تطییق, نموه دوم تهیه خواهد شد و در صورتی که نمونه دوم نيز در محدودهالزامات این مشخصات واقع نشود. پیمانکر بید قدام به اصلاح داتهبتدى تمايد. نمونه‌برداری باید براساس 075 ۸5۲34 انجام شود. باید هفته‌ای یکبار حدود اتربرگ ریزدانه عبوری از الک 6۰ را بدست آورد و با الزامات اين مشخصات به طور مكرر درصد مجاز عبورى از لک ۲۰۰ را ل نمود. آزمایش تعیین رطوبت مصالح بايد به صورت روزانه انجام و از نتايج أن در طرح اختلاط استفاه شود. در صورتى كه دماى محيط بالاى + درجه سانتيكراد باشد بايد دماى بتن در محل ساخت و بتن ریزی را هر ۲ ساعت يكبار ندا دماى محيط ثبت كرد. ميزان رطوبت بتن غلطكى بايد حداقل دو بار در هر نتایج آن در طرح اختلاط استفاده شود. ری و به همراو ت كارى تعيين كرددازمايش تعيين رطوبت مصالح بايد يك باردرهر شيفت كارى انجام و از دانسيته هر نوبت بتن ريزى بعد از تراكم بايدروس مخروط ماسه يا با دستكاه دانسيته سنج اتمى با ميله مضاعف مطابق استاندارد 85710

صفحه 36:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ میانگین تراکم بدست آمده در هر لایه باید بیش از ۹۸ درصد دانسیته حداکثر بدست آمده از آزمایش تراکم اصلاح شده ۵1557 ۸5۲08 با آزمایش تعیین دانسیته بتن غلطکی با استفاده از میزلرزان طبق 61170 158 (هرکدام بیشتر بود) باشد و هیچکدام از نتابج نباید کمتر از ‎٩۵‏ ‏درصد دانسیته حداکثر باشد. درصورتى كه ميانكين دانسيته نوبت بتنريزى معيارهاى بذيرش طرح را برأورده نسازد با عبورهاى اضافى غلطك الزامات مشخصات فنى را برأورده خواهد شد. برای کنترلروانی مخلوط بتن غلطکی و یکنواخ باید حدقل دو بار در هر شیفت کاری انجام شود. درصد هو ی مخلوط بتن غلطکی تازه در صورت لزوم بايد حداقل يك بار در هر نوبت کاری تعبین گردد . انجام مغزه كيرى براى بررسى كيفيت درزهاى نوبتهاى بتن ريزى و وضعيت تراكم لايه ها و أكاهى از برخى خواص بتن غلطكى نظير بارامترهاى مقاومتى و مكانيكى و تعيين حفرات, دنسیته, جذب آب, نفوذيذيرى ويا ساير خواص بتن غلطكى با نظر و صلاحديد مهندس صورت مى كيرد. تحليل و ترسيم آمارى نتايج براى بايش كيفيت مصالح؛ عمليات اختلاط؛ و يكنواختى بتن ريزى كاركاهى به كار مى رود. نمودارهاى كنترل براى برنامه ایج آزمایش به کار می رود تا محدوده های قابل قبول را تعیین نموده و قبل از اينكه مشكلات اتفاق بيفتد يا تمايل به توسعه داشته این روانی در طی فرایندتولید. باید از آزمایش ۷/۵16 اصلاح شده استفاده نمود. این آزمایش ریزی رو باشد. تشخيص دهد. در این خصوص راهتمایی های مندرج در 214 ۸۵6۱ , 207.58 ۸861 بايد مورد نظر و استفاده قرار

صفحه 37:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ برای تنظیم مدارک و اسناد کنتل کیفی بتن سخت شده باید قبل ازهر اقدام اجرائی مغزه‌گیری به قطر حداقل ۱۵۰ ملیمترنمود. نتایج حاصل از آزمون فشاری و دیگر مشخصه‌های بدست آمده از نمونههای مغزهكيرى شده با مقاومت فشاری مشخصه طرح مقایسه خواهد شد. نمونه‌های استوانهای پس از۳. ۸۷ ۲۸ روز بیدتحت آزمایش مقاوم فشاری (طبق 639 ۸05714 )قرار گیرند. مقاومت هر ۲ نمونه به عنوان مقاومت فشارى در سن مقرر تلقى حد نصاب مقاومت غلتكى مقاومت فشاری بتن غلطکی برای هر یک از كه يكى از شرايط لازم در آزمايش فشارى سه نمونه متوالى , مقاومت هيجكدام كمتر از مقاومت بتن وقتی قابل قبول است امين شده با مشخصه نباشد. متوسط مقاومت فشارى سه نمونه متوالى بايد بزركتر يا مساوى مقاومت مشخصه بتن غلطكى باشد وكوجكترين مقاومت نمونه ها از 48 درصد مقاومت مشخصه

صفحه 38:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ ساخت درز در بتن غلتکی 86 : در روسازيهاى بتنى غلتكى جون امكان تعببه ويا اجراى داولها وجود ندارد مكانيزم انتقال بار بين درز يا ترك انقباضى از طريق قفل و بست سنگدانه‌ای است. 2013 868و نشریه ۳۵ بدلیل مشکلات اجرایی و ملاحظات اقتصادی در روسازیهای بتن غلتكى درزهاى انقباضى ايجاد نم ىكردند ويا اينكه فواصل بين أنها طورى است كه اجازه داده مى شود تركها بطور تصادفى ايجاد كردند. نهایتا مشخص شد که نامر موجب ایجاد ترکهای بزرگ شدء بطوريكه ششكستكى هاى لبه هاى اين تركيها هزينه هاى اضافى نگهداری و مرمت را به بروزه تحميل ميكند ؛ لذ امروزه درزهاى انقباضی در روسازی های بتن غلتکی نیز بریده میشوند. تشریه ۳۵6

صفحه 39:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ بررسی توسط ۳16۳0۵0 نشان داد که انتقال بار در تركيباى تصادفى 866۳ از 6 تا ۳۲ درصد متغیر است ( بدلیل متغیر بودن عرض ترک. تابش آفتاب. فواصل ترکها..) روشهای طراحی روسازیهای 1866 عمومًبصورت محافظه كارانه ميزان یت و ‎se cla dat On‏ انتقال بار را در درزها صفر در نظر مى كيرقد. هتكامى كه كارايى از + تا ‎1١+‏ تغيير كند انتقال بر 3 0 تا 0۰ درصد تغيير مىكند و نصف باريا تنش توسط لبة مجاور تحمل می‌شود. = 95 ميتوان سطح را به ابعاد ‎٩0۹‏ متر(۱۲ 1۷ > ) به اندازه یک سوم و یا یک جهارم ضخامت لايه با تيغه 1 ميليمتر برش زد و ميتوان با نثويرن و مواد 2 گرم و سرد ریز آنها را پر کرد . نشریه ۳۵6و 2013 ۴6۸ ( 6۱ * مسرير زمان بریدن درزها باید زمانى باشد که بن مقاومت کافی جهت ایجاد ۲ برش بدون لب پریدگی سنگدانه ها را کسب کودهباشد .این زمان توسط مراجع مختلف از ۲6 - 6 ساعت واز چند ساعت تا 6۸ ساعت ذکر شده است . نشریه ۳۵6 زمان برش درز در 3-2 2013 ‎PCA‏ ساعت بعد از تراکم ذکر شده است.

صفحه 40:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ دو نوع درز در بتن غلتكى ايجاد ميشود : ۳۵6 ‏نشریه‎ ‎meee ney Fresh Joints ‏زد‎ ‎١‏ اس کت له تك شرا مقر ‎Ae‏ ‏بقن باندى كه قرار ست در كنارآن باند ديكرى ريخته و دو بائد با = ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏یکدیگر متراکم شده و درز تزه لقی میشود. ی 7 حداكثر فاصله زمائى بين اجراى دو بائد مجاور بايد برابر با ‎١‏ ساعت "سر ول درز باشد. اد رام ۳ ۲ 1 5 5 ماه 5 ‎sibs‏ ‏سپس بتن بند دوم در همان ترز قسمت متراکم نشده بان اولریخته سس اس میشود و دو باند با يكديكر غلتك زده ميشوند. 0 ‎es‏ ‏ملظ مه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 41:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ Cold Joints ‏درز سرد‎ به این درزها ء درزهای اجرائی 010۴[ 60۳5۴۳۷۵۳۵0 نیز میگویند . درزهای پین دوبان که قابل اجرای توام در فاصله زمائى حداكثر ن بناجار بصورت درز سرد اجرا ‎ou‏ ؟) الال متكا يو ين لبه أخرين با بيد مرش نه طور كام ‎CORN‏ roe ‏درزها‎ de ore ake ۵ دورد اد هد پا حدال باس ای شش مد

صفحه 42:
۱۱ تولید بتن غلتکی ‎RCC‏ معمولا توليد وساخت بتن غلتكى 186 به روشسهاى متداول زيرصورت روش بج خشكا ‎Dry batch‏ ‎plant‏ *کارخان ولد موحله ای( بچی ) با درام چرخشی ‎Rotary drum‏ ‎plant‏ * کارخانهپیوسته ‎Continuous mix pug mill‏ کارخانه توليد متحرى ‎Mobile mixer‏

صفحه 43:
WW.BOOK.ZHOWAI Delian پخش بتن غلتکی 866 : معمولا بتن غلتكى را ميتوان با هر يك از ماثسين آلات راهسازى زير در محل پخش کرد: #فينيشرهاى يخش آسفالت باتوی سنگین و ویبره قوی *#فینیشرهای مخصوص پخش بتن #ماشين الات متداول راهسازی ‎ae‏ پولدوزر» لودر

صفحه 44:
Delian مراحل تولید واجرای 866 : ۱- تهیه و حمل مصالح سنگی خام در پای کار ۲- تهیه و حمل سیمان د رسیلوهای ذخیره ۳- تبهیه نسبتههای اختلاط مصالح در پای کار قبل از ورود به دستگاه

صفحه 45:
- تغذيه مصالح سنگی با نسبتهاى تركيبى اختلاط به دستگاه تولید 866 ۵- تولید بتن غلتکی 866 - حمل بتن غلتکی 866] تولید شده در محل اجراء عملیات پخش

صفحه 46:
Delian ۷- اجرای عملیات پخش با دستگاه فینیشر به ضخامت معين حداقل4 وحداكثرة-١٠‏ در یک مرحله ۸- اجرای عملیات تراکم با غلتک پیشرقته جهت حصول حداقل تراکم 49۸ پروکتور اصلاح شده ‎-٩‏ اجرای عملیات پرداخت سطح وتراکم نهایی ‏جهت بسته شدن هرگونه ترک ويا حفرات سطحى 4 لعمعبدة عملم ‎ ‎

صفحه 47:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ ۰- عمل آوری ‎(Curing)‏ (PIARK Ba/RRRIAES : ‏بمدت ۳-۷ روز با روشهای‎ atl ty op ROC S ‏در صورتى‎ ‏عمل آوری با رطوبت‎ پودرهایمتداول عمل آوري (SS -1, RC-250, MC- 250) ‏مخلوطهای قیری‎ پوشش روی بتن غلتکی :ٍ روسازی های :186؛ بخصوص در راههای کم ترافیک ومناطق صنعتی , اغلب بدون پوشش ‎(PIARK 84/RRRU/184).. sigs cl >!‏ نظلر ۴۸۵ جهت جلوگیری از پدیده 80068/09او نگهداری سطح استفاده از یک رویه آسفالت به ضخامت ۲ اینچ ( ۵۰ میلیمتر ) روی سطح 86] است ۰ 2006 ۳6۵

صفحه 48:
Delian تثبيت لایه زیر سازی وروسازی با آهک : روش اصلاح و تثبيت خاك بوسيله أهك در بين سایر روشهای بيهسازى خاكه ازكاربردى ترين و اقتصادى ترين روششها به حساب ميليد كه از دير باز تاكتون مورد توجه مهندسین طراح و مچری بوده است. با طراحی صحیح و تکنیکهای اح شیمیلیی خاک بوسیله آهک,با بکار گیری ماشین آلات تخصصی نظير2500 # اللا ميتوان خاكهاى نابايدار و ضعيف را بهخاکهایپایدار و قوی تبديل كرد.با عنايت به افزايش مقاومت و باربرى خاك تثبيت شدهد ميتوان أفرا هو فرآيند طراحى روسازى لحاظ كرده و از ضخامت روسازى كاست. از آهك ميتوان بستهيه هدف كار در رده هاى مختاف بيهسازى خاى بهره جستد در بايين ترين. رده اصلاحى» از آفک برای خشک کردن و اصلاح موقتی خاکهااستفاده میشود" ‎Owe‏ اصلاحی برای ایجاد یک بستر مناسب و با کارایی بالا به منظور انجام عملیات ساخت با راههای دسترسی موقتی, صورت ميبذيرد. رده هاى بالاتر اصلاح که به کمک آزمایشهای خاص طراحی وبا تکنیک های خاص, اجرا میشود ابه منظور تثبيت دائمى ساختمان خاكيها بكار ميروند. ‎Sa WS‏ سبب بهبود کیفیت و مشخصات فتی خاک وتسریع در عمیات ‎apg nl‏ ‎Ca Uy UE Gaal oO‏ بزوز جسین راکنهن نيميان بين خاک و آهک شده و باعث میگرددکه مخلوط تولد ‎de fs oa‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏نسبت به خاک طبیعی اوله باشد . آهک مصرفی باید با مشخصات 16 18 مطابقت داشه باشد . ‎ ‎WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ‎ ‎

صفحه 49:
Delian مصالح مخلوط رودخانه اى ( زير اساس موجود ) در كلاس ©6 كه محل نامين أن از بروزه و مناطق اطراف كلا تشههر تيهران بود . Gc (om po es

صفحه 50:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ تبیت خاک تامین یک یا تعدادی از موارد زیر است: ۷- کاهش رطوبت خاک ۸ کاهش دامنه خمیری 4- جلوكيرى از فرسا. ۰_کاهش شخامت لایه های روسازی ايجاد لايه هاى اساس وزير اساس با قابليت باربرى بيشتر ۳- بازسازی روسازی های فرسوده با استفاده از مصالح موجود ۳-آماده سازی محوطه ای برای اجرای آسانتر عملیات ساختمانی - كاه كرد وغبار 9 صرفه جونی در تصرف مسالع -صرفه جوئی در مصرف انوژی ۷- تسریع در عملیت اجرنی نشرية 706

صفحه 51:
WWW.BOOK.ZHOWAN.COM ۱۱ آهک ميتولند باعث تثبيت دائمى مصالح اساس (نغلير شن رسى, شن گرد آلو سنگ آهكه آهک رس دار ‎deg!‏ شامل حد اقل ۵۰ درصد مصالح درشت مانده روی الک نمره ‎E‏ شود © ‎a” seal one‏ بطوركلى خاكهايى كه در طبقه بندی بونيفايد در كرود های ۶ 51۷-5۴ ‎SM ,SC ,SM-SC,GM-GC ,GP - GC ,GW - ۷‏ ‎,CL,CH ,SP - SC‏ یا در طبقه بندی آشتو در گروه های ۵-6,/۸-5,۵-۵,۸-2, ۵-7 قرار ‎eae a ae aa‏ دارند : قابليت تثبيت شدن با أهك را دارا هستند . نشريه 598 مدي مقس انو تثبیت بستر معمولاً به صورت مخلوط درجا و عموماً با اضافه کردن آهک بصورت درصد وزنی خاک خشک. انجام ميشود. 3 در لین پروه لایه زیر بتن غلتکی بعنوان لایه زیر اساس آهکی بعمق ۳۰ ۳۹ سانتیمر با آهک جهت ایجادلایه ای مقاوم و غیر حساس نسبت به رطوبت با آهک ‎ge‏ ‏گردید . : برای احتساب مقاومت خاک تثییت شسده در طرح سازه ای اقدام به تعيين » ‎SK CBR‏ در دو حللت بدون آهک وبا آهک. در سه درصد تراکم مختلف ۷ گردید. ‎tae ante‏ دانسيته 91/6103

صفحه 52:
Delian انمينه اى از يرود هاى اجرا ء شده توسط لين شركت در يزركراه امام على (ع) و کلانشهر تهران اس يرود بزركراه امام على (ع ) شامل ساخت مسير های اتوپوسهای تند رو 81 با از روش مدرن تثییت مصالح زیر اساس با آهک بعمق ۳۰ سانتیمتر در حدود ۰ متر میبع ؛ ساخت و اجراء ۲۷ سانتیمتر بتن غلتکی 6 6 8 در دو لایه پمقدر حدود ۰۰۰۰ تن بر روی آن بود.

صفحه 53:
عراعل اجراى با تب بآ * هه وحل(یو) آهک روی سطع ‎pone‏ «تسطيع ويف آهک يا كريد *تقبيت باماشين تنبيت كننده 2500 :1008

صفحه 54:
تراك با لملطكياى فوق ستكين ‎AMI‏ "ركلا وبوفيله كردن سطع تنبيت شد تراك تكميلى و شروع عمل آورى

صفحه 55:
WWW.BOOK.ZHOWAN.CO! ۱۱ نمونه تصاویری ازعملیات اجرائی در پروژه :

29,000 تومان