صفحه 1:
هیدرولیک آسیابهای فایفر
منصور یو الفاسمی
کارشناس بازرسی فنی سیمان آبیک
صفحه 2:
سیستم هیدرولیک آسیاب غلطکی
Fphifer
۰ شفتهای سیلندر در صورتی که نیروی هیدرولیک به سمت
پائین اعمال گردد باعث کشیده شدن شفتهای کششی و به تبع
آنها سبب کشیده شدن غلطکها بر روی سینی می شوند . بستر
مواد روی سینی در حال چرخش باعث بحرکت درآمدن
غلطکها می شود و فشاری که جکها بر روی سینی وارد می
کنند سبب خرد شدن و سایش مواد می گردد.
صفحه 3:
0 - وضعیت بهره برداری - در این حا لت روغن
وارد فضای بالای پیستون شده و باعث می گردد شفت
به سمت بايين اعمال نيرو كند . و بدين ترتيب اعمال
نيروى هيدروليى باعث آسياب شدن مواد مى كردد.
صفحه 4:
at
اب در وضعيت
بهره برداری
صفحه 5:
وضعیت تعمیراتی - در این وضعیت روغن از
مجرای پائین وارد فضای زير پیستون شده و در Aas
شفت به سمت بالا حركت کند که به اين ترتیب فریم و
غلطکها از روی سینی فاصله خواهند گرفت. در اين
وضعیت فعالیت های مربوط به تعمیرات تجهیزات
داخل آسیاب امکان پذیر می گردد.
صفحه 6:
آسيا
ادرو
وضعيت تعميرا
اتى
صفحه 7:
: Classification of pumps
پمپها را به دو دسته " با جابجایی مثبت " و " با جابجایی منفی " تقسیم می
کنند که پمپهای هیدرولیک معمولا از نوع اول هستند.
”"non-positive-displacement ”
&
“Positive displacement“
صفحه 8:
۰ پمپ با جابجایی مثبت پمپی است که تقریباهمان مقدار, سیال
را که در هر سیکل چرخش پمپ مکش نموده است منتقل
نماید. این برابری در مکش و تحویل . بدلیل آببندی داخلی
پمپ و تلرانس بسیار پایین فاصله بین قطعات چرخنده و
بدنه پمپ بوجود می آید.مقدار ناچیز روغن که از اين
فواصل فرار می کند تاثیر چندانی برکارکرد پمپ ندارد.
ولی چنانچه مقدار, آن افزایش یابد پمپ نیاز به تعمیر دارد.
صفحه 9:
جابجایی مثبت می تواند ثابت و پا متغییر باشد. در جابجایی مثبت ثابت »
خروجی پمپ» مقدار ثابتی است ولی در نوع متغییر ء با تغییر هندسی محفظه
جابجایی » مقدار خروجی نیز تغییر می کند. پمپهای باجابجایی مثبت را پمپهای
هیدروستاتیک و با جابجایی منفی را هیدرو دینامیک می نامند.هیدروستاتیک
بدین معنی است که اين پمپ انرژی مکانیکی را با مقدار و سرعت نسبتا اندک
به انرژی هیدرولیکی تبدیل می سازد.در پمپ های هیدرودینامیکی سرعت و
جنیش سیال بسار زیاد است » و فشار خروجی به سرعت سیال بستگی دارد.
صفحه 10:
پمپهای باجابجایی متغیّر معمولا بدلیل دارا بودن تجهیزات و
ا ۱9
صفحه 11:
صفحه 12:
SWASH PLATE AND PISTON GROUP FUNCTION
Neutral Position Piston Returns
‘Swash Plate
leTipped يم
Input Shaft
Slipper Piston Displaces Oil
sm Low pressure /return flow سم High pressure
صفحه 13:
inlet valve plate
ff Poa ere.
/ ye شبن ۶ ۲
/ 7
صفحه 14:
Rotating
Shaft
Cylinders
Inlet Port 1
Pistons
صفحه 15:
شکل 9 - پمب پیستونی محوری با محور خمیده
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
Typical volumes for a 46cc
pump at 350 bar
صفحه 19:
۰
angle 5
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
A piston pump assembly illustrating the severe
scoring visible on the piston slipper faces. Note the
mushroomed edges of some of the slipper faces. This is
indicative of a lack of sufficient lubricant film between the
slipper face and swash plate and suggests that the drilled
lubricant passage in the piston was plugged with contaminants.
صفحه 23:
seat My صفحا زاوبه كبر
مجارى ورودى -خروجي
ثيارهاى صفحة
شیر دا LL
Gp)
صفحة شيردار (ثابت )
سكل 11 - برش محورى از بمب ببسئوثى محورى با صفحه زاوبه كير
صفحه 24:
Scored piston pump barrel assembly. The standard
clearance between the barrel assembly and valve
port plate is .5-5 microns.
صفحه 25:
Parker's Unique Ripple Chamber
' - [| Lowers System Pressure Pulsations
صفحه 26:
صفحه 27:
(oveximum dep toernent
Legend
Figure 3-19. in-line piston pump (diagram 8)
صفحه 28:
Ouretper
Inlet por Drive shat
Figure 3-19. In-line piston pump (diagram A)
صفحه 29:
صفحه 30:
Critical Wear Interfaces in a Piston Pump
صفحه 31:
در اين نوع پمپها » پیستونها بصورت شعاعی در بلوک سیلندرها
قرار گرفته اند که عمود بر خط مرکزی شفت » حرکت رفت و
برگشتی انجام می دهند.
این پیستونها از نظر شکل ظاهری دو نوع می باشند:
0 - انتهای استوانه ای - انتهای کروی
راندمان پمپهای پیستونی بدلیل آببندی خوب و فرار کم روغن »
نسبت به دیگر پمپها بیشتر است.
صفحه 32:
سایز » تعداد » طول و کورس پیستون ها » مشخص کننده مقدار جابجایی پمپ
را معين مى سازد که مقدار جابجایی را می توان با تغییر وضعیت مار
بج« » یعنی با کم و زياد كردن كورس » كاهش يا افزايش داد.
صفحه 33:
آکومولاتورها
صفحه 34:
:آکومولاتورها
1 ae Ce Nr
پتانسیل سیال غیر قابل تراکم (تحت فشار. قرار گرفته توسط
Be DESY EST OO nt eel (pS tenes
گیرد. به منظور ذخيررسازي انرژي از مكانيزمهاي
۱ ا ل
صفحه 35:
٠» با توجه به اينكه يك فاصله زمانى بين هر سيكل از كاركريد
ل ا Beso ee
روغن را در واحد زمان اندازه كيرى نماييم ؛ مشخص مى كريدد
خروج روغن از پمپ » غیرخطی بوده و بنا به ساختار پمپ ۰
پ ا ا ا 00
aD Ser eS tee Tee ee De Eis eros ae
جریان مستقیم تبدیل کرد
صفحه 36:
اطلاعات مورد نياز براي سايز كردن
آكومولاتور
حداكثر فشار سيستم
حداقل فشار مجاز سيستم
حجم روغن مورد نياز
دبى موجود در سيستم
نوع سيال
دماي سيستم
عا مه | | حم| © | aA
صفحه 37:
۰ کارکرد مداوم پمپ باعث افزایش استهلاک آن ودر نتیجه بعد از مدتی سبب
کاهش راندمان پمپ می گردد ۰ بنابر اين با توجه به هزینه های سنگین
تعمیرات و نگهداری پمپها ۰ استفاده از آکومولاتور بعنوان منبع ذخیره
انرژبی ۰ عاقلانه ومقرون به صرفه خواهد بود. در این حالت وقتی فشار
سیستم تا اندازه معینی بالا رفت » یک سوپیچ فشار می تواند پمپ را خاموش
کرده وتا زمانی که فشار به حداقل نرسیده است » آکومولاتور روغن مورد
نیاز سیستم را تامین نماید.
صفحه 38:
۰ در بعضی سیستم ها ضرباتی که از برگشت جکها و یا
نیروهای خلاف جهت سیستم هیدرولیک وارد می گردد »
چنانچه کنترل و دفع نشوند باعث وارید امدن صدمه به
سیستم می شوند که جهت جلوگیری از این ضربات » از
خاصیت الاستیسیته آکومولاتور. که در اثر. قابلیت فشرده
شدن گاز ازت یا خاصیت جمع شدن فنر بوجود آمده است
استفاده شده و می توان هجوم روخن را کنترل نمود.
صفحه 39:
» لذا آکومولاتور در سیستم های هیدرولیک گاهی برای
oe yess COT کاهی جهت ۱
۲ ۰ ۳ , و گاهی نیز برای ۰ ۳
. مورد استفاده قرار مى گیرد.مثلا استفاده از
آکومولاتور در مسیر گیج های کنترل فشار سیستم.
صفحه 40:
aw
وظایف اکومولاتور
HYDRAULIC ACCUMULATORS
MAINTAIN CONSTANT PRESSURE
i 7
—
STORE ENERGY
BUILD PRESSURE GRADUALLY
صفحه 41:
pO=80 bar
صفحه 42:
i Charging
Charging ٠.
Valve Charging Valve
1 Valve
Gas C
Shell 5
Shell
Bladder Body
Poppe! Piston
1
۱ Diaphragm Button
Pere 7 Hydraulic
Hydraulic 95 Fluid Port Cap
Port
BLADDER DIAPHRAGM PISTON Gas
صفحه 43:
۰ آکومولاتورها ممکن است از نوع هیدروپنوماتیک ويا
فنردار, و گاهی نیز از نوع پیستونی باشند.
۰ آکومولاتور نوع هیدروپنوماتیک دارای قسمتهایی بشرح
زیر است:
۰ - بدنه فولادی ۰ 6 - سوپاپ ورود و خروج روغن »
©- تيوب ازت ۰ 6 - سوپاپ گاز ازت
صفحه 44:
صفحه 45:
: مراحل ششگانه عملکرد آکومولاتور
3 .لکومولائور خالرلستو گاز شارژنشده لست:
.با گاز ازتشارژشده لست //
© .گاز ازتشارژ شده و روغنوارد آکومولائور شده لست:
0 . فشار سیستم و مقدار روغنبه با لارينحد رسيدم لست
© :فشار سيستم كاهشيافته و فشار شارزاوليه » روغنرابه طرف
pee
۴.فشار سیستم به حدلقلرسیدم لس
صفحه 46:
صفحه 47:
جت لج-10 رهق - ) Table
ام مه
وس | دهد
ese |
1 98.60
5:۶0
8.9 اود
9
0
0
لحار
و |
4,800 | ۵
ae ae
oO oo
S00
COO) eo
0
pot وت
6,000
0,60
oO
0,000
Soo
9,000
98,00
98,000
98,00
أ»
06
eo
8.0
8.0
صفحه 48:
اد تا وچمه مومس ممجممو() - 9 عططه۳
سا
900
900
900
ی
pw a 9,000 psi
hacker
لم8
90
aso
0
eco
90
ی
Preston
00
۰0
60
20600
eo
00
لل)
dq
ql
95 اب
thor ها
CS ot
Prion
bore, in.
oe?
3
5 ®
صفحه 49:
تنظیم و نگهداری آکومولاتور : شارژ اولیه
قبل از شارژ اولیه كاز » سطح داخلی آکومولاتور را
روغنکاری نمایید.
از باز بودن مسير روغن داخل آکومولاتور اطمینان حاصل
كنيد .
شارژ بیش از, حد ویا کمتر از حد معمول » می تواند باعث
صدمه دیدن آکومولاتور و سیستم گردد .
تخلیه روخن را نیز بامشکل رویرو خواهد کرد .
صفحه 50:
٠ باعث خستگی فنر سوپاپ می شود.
00 iea
۳ و تم وه
صفحه 51:
مدارهای کاربردی آکومولاتور
0
وی
7 0
ملك
{ :
لا / © Standby power
source
صفحه 52:
Directional control valves
(chad center)
displacement
pump
2 2
HE te odin
Figure 2-8. Fixed-displacement pump and accumulator
صفحه 53:
Be sure Avoid high
that your flow rates
liquid is that could
compatible force the
with the bag poppet to
glue. cut the bag
صفحه 54:
صفحه 55:
۳
صفحه 56:
صفحه 57:
Corres row كت
BY-PASS VALVE
FILOT OPERATED
ONE WAY VALVE (CHECK VALVE) (GPRING LOADED CHECK VALVE) BY-PASS VALVE
صفحه 58:
The diagram shows a simple jack. Write down what happens to NRV1 , NRV 2 and
piston 2 when piston 1 is pushed in (the answer is either open or shut in each case).
NRV 1 NRV 2. Piston 2.
what happens whea piston 1 is pulled out.
NRV 1 NRV 2. Piston 2.
What is the purpose of the oil release valve ?
Oil Release
‘Valve
Reservoir
Piston 2
NRVL Piston 1
صفحه 59:
005۲۱۱۵
VIEW A VIEW B
صفحه 60:
Directional
control valve
Cylinder
صفحه 61:
صفحه 62:
۰ موضع شیر: بیانگر. حالت یا وضعیت شیر میباشد » براي
مثال موضع باز, یا موضع بسته.
۰ موضع سوئيچي: هر شیر توسط قسمت متحركي مانند فتر
میتواند موضع معینی به خود بگیرد» بطور مثال باز يا
بسته.
۰ موضع سکون یا نرمال: به موضعي گفته میشود که شیر قبل .
از تحریک به خود میگیرد.
صفحه 63:
٠ هر موضع سوئیچ شده توسط يك مربع نمایش
داده میشود. مربعهايي که در کنار هم قرار
دارند» نشانگر تعداد موضعهاي سوئيچي شیر
مذکور میباشد. به طور مثال دو مربع يعني دو
موضع سوئيچي.
صفحه 64:
* نام شیر بستگي به تعداد مواضع سوئيچي و
تعداد دهانه هاي آن شیر دارد. به طور مثال
شیر راه دهنده 0/0 (خوانده میشود سمدو)
يعني شيري که داراي 9 دهانه و دو موضع
سوئيچي میباشد,
صفحه 65:
[ [ | A 2-Position valve is shown by two boxes.
ا [ | [ 0101100000 eects
صفحه 66:
لعجا
۳۴
Classifications of DEV
i
4
¢ Number of spool positions.
2
— Two Position
— Three Position 5
e Number of flow paths in the extreme positions.
= 2,3,4,5
|
2
صفحه 67:
Valve Ports
A 2-position 2-port valve
A 2-position 3-port valve
A 3-position 4-port valve
صفحه 68:
2-Way, Open at
start of cycle
3-Way, Open at
start of cycle
Distributor
(Diverter)
4-Way. 5-Port
Single Inlet Dual
Exhausts,
Typical Symbols for Valve Actions
Iwo- Position Valves
2-Way, Blocked
at start of cycle
3-Way, Blocked
at start of cycle
2-Inlet Selector 9
4-Way, 4-port
Single Inlet
4-Way. 5-port
Dual Pressure AZ
Common.
Exhaust
aa
1 8 0
صفحه 69:
صفحه 70:
صفحه 71:
Representation of DEV
The following rules apply to the representation of directional
control valves (DCV):
— Each different switching position is shown by a square.
— Flow directions are indicated by arrows.
— Blocked ports are shown by horizontal lines.
— Ports are shown in the appropriate flow direction with line
arrows.
— Drain ports are drawn as a broken line and labeled (L) to
distinguish them from control ports.
صفحه 72:
Representation of DEV
Number of ports
Number of switching positions
Port designations
i
A
بح
4/2 —way valve A pressure port
لما 5 mee
۱
4/3 — way valve L leakage oil
2
3
صفحه 73:
How Valves Are Actuated
There are a variety of ways to actuate control valves. These include manually by hand with a
lever, manually by foot with a pedal, with an electric solenoid (coil). using extemal pilot pres-
sure, using a spring, using internal plot pressure. or using any combination of the above.
Al AX dx
LEVER CONTROLLED PEDAL CONTROLLED SOLENOID CONTROLLED
PILOT PRESSURE
INFINITELY VARIABLE
(NOT JUST ON AND OFF) CONTROLLED
SOLENOID OPERATED WITH SOLENOID OPERATED WITH INTERNAL
INTERNAL FILOT PRESSURE PILOT PRESSURE AND SPRING CENTERING
صفحه 74:
Position type
¢ Flow pattern in the center or crossover position.
=
bre
PRESSURE CLOSED: A & B OPEN TO TANK
5
|»
He
۹
or
r PRESSURE AND CLOSED, A GPENTO TANK
۲
سا
5۳ ۳ هه 2۳8225
>
»
55
7 ام
Pr ‘CLOSED CENTERALL PORTS CLOSED
صفحه 75:
Rind of Connections
Each individual switching position is shownina square
Flow paths are indicated by means of arrows within the square
Closed position
Two flow paths
‘Two ports are connected, two are closed
Three ports are connected, one is closed
اس
لا el 27
Alllports are connected
صفحه 76:
Directional Controé Valves
Identification of the component
parts of a typical solenoid valve
with spring return:
(1) Solenoid (15mm)
(2) Piston
(3) Spool with disc seals
(4) Valve body
(5) Return spring
(6) Alternative ports 2, 4
(7) Pressure indicator
(8) Manual override
(9) Electric connectors
صفحه 77:
Type of Actuatoin
« Method of shifting a spool
« Method of providing spool return
General لم Puncer لت
Pushbutton عقوم الم operated =
Lever Operated oy 03200 أي
| tend lever operated 9۳ الال موی یل
Foot pedal كك حر centred لاله 5
Direct praumate actuation of 0 a
د نمسم | الهم مسسسسيييع
صفحه 78:
Manual Actuation
صفحه 79:
صفحه 80:
Directional Controe Valves
صفحه 81:
صفحه 82:
pee ارد
Hydraulics
2/2 - way valve مجراى نشت
صفحه 83:
Fem Dace
صفحه 84:
2/2-way valve as final control element
صفحه 85:
2/2-way valve as final control element
صفحه 86:
DeV Applications: 2/2 way
e Asa by-pass, e.g. rapid traverse
feed circuit, pressurizes pump
by-pass;
۲
صفحه 87:
Hydraulics Festa Didactic
۷
=
——
۷
1 10
2/2-way valve as final control element
صفحه 88:
ا م
Hydraulics Festo Didactic
5 لكا
اللا
8
a
2/2 - way valve as by-pass valve
صفحه 89:
Dev Applications: 2/2 way
Triggering a single acting cylinder
صفحه 90:
DeV Applications: 2/2 way
« Switching on or off various flow or
pressure valves;(pressure stage
circuit)
صفحه 91:
DOV Applications: 2/2 way
Triggering a motor in a single direction.
م
a
صفحه 92:
Pilot-Opevated, three and Four-Way Vatve
The pressure port (1) is normally open ۳
_ to the cylinder port (2) and the valve
must be operated to turn the pressure ۳
off. This valve is said to be Normally 3 1 تلاط
|
Open.
CN
8
By simply reversing ports (1) and (3)
the pressure port is normally closed
and the valve is operated to obtain
pressure at port (2). This valve is
Normally Closed.
صفحه 93:
20۷ Applications: 3/2 way
Triggering a single acting cylinder.
صفحه 94:
3/2 way: Use ag Shunt
صفحه 95:
Solenoid
¢ Asolenoid is a coil with an iron plunger inside it.
« When current flows in the coil, the plunger becomes
magnetized and tries to move out of the coil. If a spring is
used to resist the movement, the distance moved is directly
proportional to the current in the coil.
Coil
ool
Movement
Plunger ae
0 6
Spring
صفحه 96:
Solenoid and pilot operated valve
* Xand Y are the pressure and tank connections for the pilot valve which
are brought through the main body to the underside. The pilot
connections are made via end plates. The pilot valve is most likely to be
solenoid operated with solenoid assemblies on one or both ends
۳]
صفحه 97:
هی
أل
17
صفحه 98:
MAGNETIC FORCES
SPRING
۸۷-7
[۳۹۳
LAND AREAS
@ Low pressure / return flow اک High pressure
صفحه 99:
3/2 - way valve
صفحه 100:
: 5۵006160 ۷۶
(1) directional control devices
to insure the movement of
the hydraulic fluid flow in
the proper direction,
(2) stop-locks to lock the
selector switch in a certain
position.
صفحه 101:
RESERVOIR
6
Pans:
SELECTOR VALVE IN عست مجعم
“DOWN™ POSITION
SELECTOR VALVE In
| URS POSITION
[am WORKING LINES
ACTUATING UNIT
صفحه 102:
DOV Applications: 4/2 way
Triggering a double acting cylinder
Possible applications of the 4/2-way
valve:
+ Triggering of double-acting cylinders;
+ Triggering of motors with either
clockwise or anti-clockwise rotation;
+ Triggering of two circuits.
صفحه 103:
20۱ Applications: 4/3 way
صفحه 104:
DeV Applications: 4/3 way
Triggering a double acting cylinder
Pe att
صفحه 105:
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 106:
Hydraulics Festo Didactic
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 107:
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 108:
Es
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 109:
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 110:
4/3 - way valve with tank recirculation
صفحه 111:
Directional Contro€ Valve
=
Cylinder Cylinder
صفحه 112:
۰ در کلیه نقشه ها » نماد شیرها را در حالت
توقف رسم می نمایند که به آن " حالت کار
نیفتاده " می گویند.
۰ اگر شیر ۵ حالته باشد مربع سمت چپ و اگر
9 حالته باشد مرب وسط » حالت کار نیفتاده
محسوب می گرند.
صفحه 113:
Overrides
Extra symbol
for override
=
» Mechanical overrides enable the valve to be operated
without electrical switching. This is useful in fault tracing
as makes it possible to tell straight away whether the
fault is electrical or mechanical.
> On direct operating solenoids this may take the form of
pushing the plunger with a screw driver.
صفحه 114:
۷۵۶ 5
Directional and other valves are usually designed to be
mounted on a separate base. The external pipe work is
connected to the base. The advantage of this is
standardization of designs and it allows the valve to be
removed without disconnecting the pipe work. Hydraulic bases
to ISO size 6 and 10 are shown below.
aa
arate! | mah
4 له ff +
3
8
? T
هي أي
صفحه 115:
CETOP (Comite Des Transmissions
Oleohydrauliques et Pneumatiques or European
Hydraulic and Pneumatics Committee),
صفحه 116:
مختلف از
تغيرى
سیستم حجم متغیر
ne
7 استفاده
ختلفه سب 1
۱ كنترل دب
۱ های
در ۲
۰ چنانچه 0
می
باشیم
دا
غن
رو
نماييم .
صفحه 117:
3 0 , 2 pai cali (3) Gl ya 5) pial
کاهش دبی روغن جهت پرشدن سیلندر جک و
افزایش دبی سبب تندی حرکت آن می گردد .
صفحه 118:
۰ گاهی ممکن است مقدار حجم روغن با توجه به دور ثابت
پمپ و افت طبیعی فشار » کاهش یابد.
۰ و این درحالی است که برای ادامه کاب » سیستم نیاز به
دبی معینی دارد تا در سرعت عملگرها اخلالی بوجود نیاید
صفحه 119:
* با نصب شیر کنترل دبی در قسمت خروجی پمپ می توأن
دبی معینی را در تمام شرایط وارد سیستم نمود.
اگر عملکرد شیر کنترل دبی که در پمپ دور
مقدار روغنی باشد که از سیستم ب
کورس پیستونها بتواند دبی
حالت" خود تنظیم)
صفحه 120:
* چنانچه در مسير روغن " تنگنا یا اورفیس
کنترل سرعت " قابل تنظیمی قرار داده شود
می توان دبی روخن جهت پرشدن سیلندررا
افزایش یا کاهش داد که به تبع آن » حرکت
شفت » تند ويا كند خواهد شد.
صفحه 121:
شیرها ی کنترل جریان (دبی )
Demand-compensated flow control bypasses full
که کل جریان پمپ را درزمان
بدون بار به تانک برمی گرداند.
صفحه 122:
جیران کننده قابل تنظیم جریان باتغییرات فشار و حرارت که سنسور
آن می تواند تغییرات ویسکوزیته روغن را در اثر افزایش یا کاهش
دما تشخیص دهد.
صفحه 123:
صفحه 124:
صفحه 125:
؟كاربرد شير كنترل فلو
صفحه 126:
صفحه 127:
صفحه 128:
صفحه 129:
شيرهاى كنترل فشار
٠ شيرهاي كنترل فشار وسيله أي
در سيستم هاي هيدروليك ميباشند
كه توسط آنها ميتوان فشار سيستم
را تین تسود رايا كاش دان
و بطور كل فشار سيستم تحت
تاثير آنها قرار ميكيرد
صفحه 130:
PRESSURE RELIEF VALVE | |
صفحه 131:
شیر محدود کننده فشار با ٩6۱16۴
Valve
٠اين شير براي محدود كردن فشار سيستم هاي
هيدروليكي بكار گرفته میشود و میتواند سيستم را از
افزايش فشارهايي كه در اثر ازدياد بار در سيستم
بديد ميايد» حفظ نمايد. حداكثر فشار تنظيم شده در اين
شير معمولا بيش از حداكثر فشار كاري مصرف
صفحه 132:
nae
SPRING ‘SPRING .
PILOT LINE PILOT LINE,
ouner|
NORMALLY OPEN VALVE NORMALLY CLOSED VALVE
صفحه 133:
PRV used to limit system pressure
صفحه 134:
صفحه 135:
| Pressure Differential
Valve
Supply
enses the DIFFERENCE in Pressure
صفحه 136:
PRV used to limit system pressure
صفحه 137:
Relief Valve - از پر کاربردترین
لنولع شیرهايکنترلف شار میباشد. از
در مقابل لفزلیش فشار لستفادم میشود.
همچنین حدلکشر قدرت سیلندر و
هیدروموتور توسط لین شیر محدود
میگردد.
صفحه 138:
صفحه 139:
Relief Valve
Supply Return to
Reservoir
۳۹
Pilot supply
139
صفحه 140:
. شیر محدود کننده فشار يك شیر با موضع
نرمال بسته است که در هنگام رسیدن فشار به
مقدار معین » جریان اضافي را از پمپ به
مخزن باز گردانده و سطح فشار را در حد
تنظيمي نگه میدارد.
۰ شيرهاي محدود کننده فشار باتوجه به میزان
دبي عبوري به دو نوع ساده و پيلوتي تقسیم
میشوند. نوع پيلوتي به صورت ترکیب دو
شیر عمل نموده و امکان عبور حجم روغن
خيلي زياد را دارا ميباشد.
صفحه 141:
صفحه 142:
Circuit diagram: Back pressure valve
صفحه 143:
رليف ولو با ضربه كير
Hydraulice Festo Didactic
ها ی
Hf
۳ ۰
TH L
۷
Pressure relief valve, internally controlled, cushioned
صفحه 144:
رلیف ولو پایلوت دار1
0 بو
PA)
اط
Te) ۳
T L
Pressure relief valve, externally controlled
صفحه 145:
رلیف ولو پایلوت دار2
Hydraulics Festo Didactic
Pa
L
۳ Te
Ti L
Pressure relief valve, externally controlled
صفحه 146:
Pressure Reducing Valve
A presoure reducing valve to a normally open valve that senses the outlet: pressure going to an
actuator. As the pressure in the outlet increases, pilot pressure increases which gradually
closes the reducing valve. As the valve closes, oil from the high pressure side of the valve is
directed back to the reservoir which dumps presoure at the outlet.
OR Li] |
PRESSURE REDUCING VALVE PRESSURE REDUCING VALVE
صفحه 147:
Sequence Valve
A sequence valve io a normally closed valve that opens once the inlet pressure reaches a pre~
set point. This type of valve io designed to allow different components to act “sequentially”,
meaning one after the other. Once the primary actuator reaches the limit of its travel fluid
pressure in the feed line will rise, This rising presoure opens the sequence valve which allows
fluid to flow through it to the secondary cylinder.
TO. PRIMARY CYLINDER.
0 SECONDARY CYLINDER.
SEQUENCE VALVE
صفحه 148:
ee 0
PA)
Ty
TV] T (6)
0/1
022
Circuit diagram: Sequence valve (1)
صفحه 149:
1 021[ & uw 022
Circuit diagram: Sequence valve (2)
صفحه 150:
هكم مب وه
ا رگولاتور فشار 1
At Pw
7 L
2 - way pressure regulator
صفحه 151:
Pt L
2 - way pressure regulator
صفحه 152:
2 - way pressure regulator
صفحه 153:
2 - way pressure regulator
صفحه 154:
2 - way pressure regulator
صفحه 155:
Douglass Pressure Regulator
To Reservoir
From Power Pump
صفحه 156:
شیرهای کنترل فشار
Pressure Control Valves
۳۸
9
۳۹ rd
صفحه 157:
صفحه 158:
Fig. 5. Sequence valve is a
2-way valve held closed by
an adjustable spring and
opened by pressure at the
inlet port acting on the left
of the spool.
Fig. 6. Counterbalance valve
stops flow from its inlet port to
its outlet port until pressure at
the inlet port overcomes
adjusting spring force. An
integral check valve permits free
flow through the valve in the
opposite direction.
صفحه 159:
شیر کانتربالانس
اين نوع شير بعنوان قفل کننده مدار و یا بعنوان کنترل
کننده سیستم کرین های کوچک و یا در مواردی که
سیلندر يا موتور موجود در سیستم بار منفی دارد بکار می
رود.
صفحه 160:
شیر کانتربالانس : این شیر مقاومت کافي در مقابل عبور جریان در
يك جهت را ایجاد نموده اما در جهت دیگر اجازه عبور آزاد را
میدهد.اين شیر در حفیقت همان شیر یک طرفه پایلوت دار است اما با
اين تفاوت اساسی که فشار اعمال شده توسط بار پشت شیر عامل
بازکردن شیر است » درصورتی که فشار لازم جهت بازکردن شیر
کانتربالانس بوسیله فنرپشت شیر اعمال می گردد.ولذا عملکرد
دینامیکی شیر کانتربالانس به مراتب بهتراز شیر یکطرفه پایلوت دار
خواهد بود.
صفحه 161:
COUNTERBALANCE VALVE
* counterbalance valve is an improved
pilot operated check valve
the opening pressure of a pilot operated
check valve depends on the pressure
(applied by the load) behind the valve
the opening pressure of a
counterbalance valve depends on the
spring pressure behind the valve.
صفحه 162:
Counterbalance Valve
* dynamic performance of balance valve is
many times better than the performance of a
pilot operated check valve
* balance valve is applied as a ۱۵۳۵۱6 ۷۵۱۷۵
order to get a positive control on a hydraulic
cylinder or motor with a neaatéye load _ pilot
- small crane systems
— elevator
— scissor lifts
in pilot
صفحه 163:
Counterbalance
A. LOWERING CYLINDER B. RAISING CYLINDER
Figure 10-19. Counterbalance valve.
صفحه 164:
Counterbalance valve
Left side of DCV is activated, cylinder
will make its 'OUT-stroke’, oil flows
through integrated check valve.
$To lower cylinder, the right side of DCV
is activated. From that moment on
pressure is built up at the rod side of the
cylinder. This pressure opens the
balance valve & the oil at the bottom
side of the cylinder flows through the
balance valve & DCV back to reservoir.
۹
pilot وز
صفحه 165:
Counterbalance valve
To lower cylinder, the right side of DCV
is activated. From that moment on
pressure is built up at the rod side of the
cylinder. This pressure opens the
balance valve
The oil at the bottom side of the
cylinder flows through the balance valve
& DCV back to reservoir
As the load helps lowering the
cylinder, the cylinder might go down
faster than the oil is applied to the rod
side of the cylinder (the cylinder isn't
under control at that moment).
However, the pressure at the rod side
of the cylinder and therefore the pilot
pressure on the balance valve will
decrease and the spring moves the
balance valve to the direction ‘close’ as
long as it finds a new ‘balance’. .
صفحه 166:
Counterbalance Circuit #1
A
'- COUNTERBALANCE
VALVE CIRCUIT
14
صفحه 167:
شيربي بارکننده : لین شیر جریان ارسالي از پمپهاي جابجليي مثبت را در مواقعیکه سیستم
هیدروليك زیبر بار نیست. در فشار صفربه مخزن تخلیه نموده و از مصرف توان و اتلاف حرار تي
ناشي از تخلیه سیال از طریق شیر اطمینان در فشار بالاء کاسته میشود.
صفحه 168:
These valves are normally used to
unload pumps
Tosyster
Fig. 8. Unloading valve for accumulator
circuit opens at a set unloading pressure
and closes at a lower pressure. The valve
opens when the system reaches a
pressure determined by the adjustable
spring and pump pressure on the right of
the control piston. The valve closes at a
lower pressure because force from
system pressure on the left of the control
spool must only overcome force of the
adjusting spring.
صفحه 169:
صفحه 170:
Fig. 7. Unloading valve is
spring-loaded to the closed
position. When system
pressure, transmitted to
the valve though the pilot
port, is sufficient to
overcome force of the
adjustable spring, the
valve opens. Pump delivery
unloads to tank at low
pressure.
pump L
Fig. 9. Piloted unloading valve has
piston with pump pressure at both
ends. When system pressure on the
pilot piston overcomes force of the
pilot spring the pilot valve opens.
Fluid from behind the main valve
piston drains to tank, which opens
the valve. When system pressure
fails, the pilot valve closes, restoring
equal pressure to both ends of main
valve spool.
صفحه 171:
شیرکنترل فشار در مدار پمپ
Is ی
150 bar
ey
صفحه 172:
شیرهای کنترل فشارومنیفولد
peers] | 7
صفحه 173:
سثه » سفت"
AS و نت ور ty
و ل
در کارهایی که نیا به حرکت رف و بر گشت در
Bt PB Ios er ep reve ve eye cere We ke By
صفحه 174:
صفحه 175:
Pressure
صفحه 176:
عمل
كار 3
| دو
نوع
ane 8
د و
؛ ميبذير
تت
ue
بار
صفحه 177:
دس hp ls ple lel مراد ها
درك
حداكثر فشار كاري سيستم 7
تيررى سبلتدر
ee ie Se له
طول کورس سيلندر
صفحه 178:
Clevis
“pull” port
(retracts shaft)
نت
cylinder
head end of
cylinder Piston
صفحه 179:
صفحه 180:
صفحه 181:
٠ 89 ۹ ١ ةب
Cross Connected Cylinder
(Qh
™~
صفحه 182:
صفحه 183:
صفحه 184:
صفحه 185:
صفحه 186:
صفحه 187:
)
۱ 2 a
۳ 2
۳ 35 2»
7 WAX
ex ١
صفحه 188:
po
= ri.
- 1
صفحه 189:
رم
صفحه 190:
GLAND NUT
ی
HOUSING
من سو
Lower
PACKED
GLAND,
FLuiO SUPPLY
FOR RETRACTION ~
PORT B
04
Fuuio supeLY —
FOR EXTENDING:
Figure 10-2.—Double-acting ram-type actuating cvlinder. Figure 10-3 Telescoping ramype actuating cylinder.
١
صفحه 191:
صفحه 192:
صفحه 193:
صفحه 194:
صفحه 195:
صفحه 196:
صفحه 197:
صفحه 198:
صفحه 199:
صفحه 200:
وا و چرسی یا پادستگی
ارات اراس اسان <
صفحه 201:
صفحه 202:
صفحه 203:
صفحه 204:
صفحه 205:
صفحه 206:
آببندی اتصالات هیدرولیک
30°
NPTF NPSM
صفحه 207:
JC 37° SAE 45°
صفحه 208:
07 Ring Boss,
ات لين
“0” Ring Flange
Pt ORing
Stem
fg Greve
Fat Fe fr “0” Rng Seal
تكسا
صفحه 209:
0
HYDRAULIC SEALS
هه ه هه ©
صفحه 210:
صفحه 211:
صفحه 212:
صفحه 213:
USES OF SEALS
STATIC SEAL
& DYNAMIC SEAL
صفحه 214:
۲ ویو
انواع سیلهای هیدرولیک
IM cox.06 500111 oa
wt
صفحه 215:
= simrit
)1( سیلها
*_پیچیدگی های فناوری آبندی سیستم های هیدرولیک باعث شده است که نکات ظریف و دقیقی
در رابطه با سیلها مورد توجه محققان و کاربران » قرار گیرد.
فشارهاى بالا » سایش .و سرعت بالا بعنوان عوامل پدیدآورنده نشتی و یکی از مهمترین
دغدغه های فکری صنعتگران شده است.
*_ تعامل فکری بین استفاده کنندگان و تولید کنندگان این محصولات نيز كه باعث انتقال تجریه و
توسعه دانش این رشته را هرچه بیشتر موجب شده است » سبب رشد ودستیابی به محصولات
با کیفیت بهتر گردیده است.
صفحه 216:
مه
] Deckarbay
مقاومت
دربرابر سايش
وکایتاسیون
دربرایرفشار؛
حفاظت
و آلودگی
جنس حجم
صرفه اقتصادی
نصبنگهداری
پایداری
شیمیایی و حرارتی
ع
۱۲
مطلوبیتهای سیلها برای سیستمهای هیدرولیک
صفحه 217:
مربع جادویی آیبندی
eae
تعاریف (2)
] Deckarbay
2048.08
صفحه 218:
simrit عم
تعاریف (3)
" بهينه سازى 6 درخواست مشتری در مربع جادوئی امکان پذیر
* اغلب اوقات یک سوء تفاهم در مورد " عدم نشتی" وجود دارد که
افرا بی تجریه تصور می کنند که هیچ مقدار نشتی روغن در
سیلها قابل قبول نیست! اما آببندی مطلق در حد صفر » امکان
ندارد. در سیلهای دینامیک ۰ وجود نشتی بسیار کمی برای
روانکاری سیستم » الزامی است.
] Deckarbay ۵40
صفحه 219:
simrit
متسه نیو
مه
اس
صفحه 220:
۲ 2500 ی
۴ آگاهی از پیچیدگی های فرایند انتخاب سیل
فهم مفاهیم وعلائم مربوط به سیلها
* فهم روابط متقابل عوامل مختلف موثر در انتخاب
دانش پایه ای در سیستم آببندی
* ابزارهای توصیه شده برای راه حلهای استاندارد
* پایه های آموزش پیشرفته برای انتخاب سیل
2048.08 ] Deckarbay ۵0و
صفحه 221:
۲
طبقه بندی سیلها
عناصر آببندی سیستمهای هیدرولیک
آببندی شفتها
آببندی پیستونها
جاروکننده ها
رینگهای راهنما
جنس خواص سیلها
هدایت کننده های سیستم هیدرولیک
معیارهای انتخاب سیل
للد
صفحه 222:
simrit ع
انواع سیلها (1)
درزیند گردان
درزید تزی | ou. میلهای مکنیکی
حلقه های لاستیکی | | درزبندهای غیرفلزی | | _ سیلهای پنوماتیکی | | _ يكينكهاى بافته شدما
ا هه | سیلهای شفت گردان
2048.08 ] Deckarbay مهمه
صفحه 223:
۲
جاروکننده
جاروکننده 4 کاره
جاروکننده 0 کاره
ممه
انواع سيلها (2)
رينكهاى راهنما
نوارهای رزینی
مخروطهای راهتما
رینگ راهتمای فلزی
سیلهای هیدرولیک
سیلهای لستاتیک
رینگهای لبه دار
Revie
مهو
سیلهای شیرها
] Deckarbay
سیلهای دینامیک
2048.08
(
صفحه 224:
come simrit
Geds to Wydradic Opicdters
لمسس یتست
کننده
Lal
هد سيلندر
Se پیستون
MV) 20.00.00 ‘twrcoa w Orch Techn oe
صفحه 225:
come simrit
Gedg ta Wydrouic Opieders
Pactre oP he cleo oP te
sedhoy syoiew fra hydra ayo
سیل شفتجلوگیری از نشت روغن از گلویی شقت به خارج سیلندر
سیل پیستونجلوگیری از فرار روغن از سمت پر فشار به سمت کم فشار سیلندر
جاروکننده هاجلوگیری از ورود ذرات خارجی به مدار هیدرولیک
رینگ راهنماحماله بار جانبی شفت بر سیلندر
سيل استتیکجلوگیری از نشت قطعات و اتصالات ثابت مدارهیدرولیک
MV) 20.00.00 ‘taabwwn » Orbs Packiy موه
ven
صفحه 226:
وج
انتهای پیستون
ول © - و
1 ع iar
] ملسف ما وطس طس Deckarbay
راهنماى بيستون
90090 لل
MERKEL
صفحه 227:
come simrit
محل ماشینکاری شده محل جوش بيستون وشفت |
سیل پیستون 0 کاره سیل پیستون 0 کاره
موه روا رهق ناملس 0000.08 ay
صفحه 228:
۲
ممه
سيلندرهاى ديفرانسيل
سيل هاى شفت
هد سيلندر
] ملسف ما وطس طس Deckarbay
0 2048.08
MERKEL
صفحه 229:
شيار رينك راهنما شيار سيل اوليه شیار سیل ثانویه شیار سیل جاروکننده
/ Pressure
MV) 20.00.00 ‘twrcoa w Orch Techn موه
صفحه 230:
2900
سیلها و جاروکننده ها در داخل هوزینگ
] Deckarbay
2048.08
MERKEL
صفحه 231:
۳۲ ۱ سورع
فیلم روغن روانکاری هیدرودینامیک
بعنوان پیشنیاز بقای سیستم آببندی
جهت جلوگیری از سایش 0 جسم صلب که با یکدیگر حرکت مرتبط دارند » وجود فیلمی از روغن
در بین سطوح تماس» ضرورت دارد
۰ چسبیدن روغن به سطوح تماس 0 جسم صلب
+ فیلم روغن * ویسکوزیته روخن
تکیه گاه فشار هیدرودینامیک مزع زود مجم صل
* طراحی مناسب سیل
حرکت
90 0
صفحه 232:
۲ ع
مکانیزم فیزیکی سیل شفت
-=
حرکت پیستون به بیرون
پیستون شفت در هنگامی کهبه سمت بیرون حرکت می کند
مقداری نشت دارد و روغن نشتی مجددا وارد سیستم مى كردد. L
2048.08 ] Deckarbay موه
صفحه 233:
۲ ویو
هوز Sy سيل هاى شفت
2048.08 ] Deckarbay موه
صفحه 234:
۲
تحت ماکزیمم فشار
تحت ماکزیدم فشار
و
سیلهای شفت
سیلهای کامپکت
©
1
i¢
آماده برای نصب
2048.08
3
5
3
صفحه 235:
come simrit
عوامل موثر بر نشت
-عولمل موثر برطراحی:
" نوع و شكل
8« ل
" جنس سيل
هوزينف و آن
* گپ ( فاصله
-O شرایط بهره برداری:
" فشار
# سرعت كار
* تناوب کار (بستگی به فشار و سرعت رفت وبرگشت شفت در سیلندر دارد.)
دما و ويسكوزيته روغنى كه بايد آببندى شود.
©-عوامل سايشى موثر بر نشت:
" سايش و خوردكى سيل ها و سيلندر
" تاثيرات ميكرو ديزل و كاويتاسيون
" تنشهاى مكانيكى و حرارتى سيلها
"" تغييرات جنس سيل ( تردى » شل شدن » متورم شدن ...)
* فساد و کهنگی روغن هیدرولیک
0 همه 052521101111 مدمه
‘MERKEL ١
صفحه 236:
ممه
] ملسف ما وطس طس Deckarbay
7
2048.08
[me
صفحه 237:
صفحه 238:
come simrit
طراحی سیلهای پیستون
برای پیستونهای ) کاره
پیستونهای 4 کاره فقط از یک سمت تحت فشار و بار قرار دارند.كه دراين سيستم » اببندى توسط لبه هاى
نامتقارن تامين مى كردد.
۲
۳
إفنر فشارى
بلى ارتان
2 2 2
] Deckarbay ممه
صفحه 239:
see طراحى سیلهای پیستون simrit
برای پیستونهای 0 کاره
پیستونهای 0 کاره فقط از هردو سمت تحت فشار و بار قرار دارند.که دراین سیستم » اببندی توسط لبه های
متقارن امین می گردد.و روغن مجددا به داخل مدار باز می گردد.
سس
پلی ارتان
DEE
066.66
e990
صفحه 240:
see simrit
طراحی سیل های پیستون
سیل های کامل پیستون
سیل های کامل پیستون متشکل از چندین قطعه می باشد که عملکرد مشخصی دارند.
این قطعات شامل سیل » رینگهای راهنما و گاهی نیز قطعات پشتیبان می باشند.
MOR + Pabric
PREC مومسم
۳00
OGR
OBR
] Deckarbay 90
صفحه 241:
see simrit
طراحی سیلهای پیستون
eta Ged L PO
بوش زاويه دار
[ON a0 eee ato
صفحه 242:
۲
شیار ماشینکاری شده
2048.08 ] Deckarbay ere
3
5
3
صفحه 243:
simrit
مانع برای جلوگیری از
بیرون افتادن سیل
لبه جمع کننده
ذرات
سمت هوای آزاد
آوری ذرات غبار
أب و يخ
افزايش فشار
طراحى جاروكننده ها
refers
فیلم روغن
لبه جمع کنندم
باقیمانده فیلم روغن
فاصله مجاز برای
عبور فیلم روغن
0
فشار به سمت داخل
9
expel the wiper ot
oP the wove
۱689
(
صفحه 244:
see simrit
QOesiqa oF Opers
جداره ورقه لزی
برای هوزینگ باز ( محوری)
برای هوزینگ بسته
M1} coc0.00 م Peck one
0
صفحه 245:
۲
آیبند:
رای جاروكننده هاى باجداره ورقه فلزى
PO TIP?
جارو کننده های هوزینگ
a قبلا leis
جاررکننه های داخلی جاروکننه های داخلی
Oo OKO ومع
3
066.66 ] ملسف ما وطس طس Deckarbay
5
3
صفحه 246:
ie 1 بط بسا
٩۲ كهاى راهنما عاسو
گسترده بوش راهنما
Dy ۲ شكاف INL
سهولت نصب در هوزینگ های بسته احتناب از فشار ناشی از حرکت
پیستون به سمت بیرون
جبران انبساط mv
99 هبملت و لصو 90090 ERE
صفحه 247:
anne simrit
) 1 ( مواد برای تولید سیلها
* پیش زمینه تاریخی:
* در دهه 1920 از تسمه های چرمی داخل شیارهای "یو" شکل
برای آببندی قطعات در شرایط سخت کاری استفاده می شد.
* در 1930 بعد از گسترش هیدرولیک » کاربرد لاستیکهای
تقویت شده افزایش یافت.
* در 1950 از پلی ارتان استفاده شد.
* در تولیدات امریکایی از نایلون و رشته های سیلیس برای
ساخت سیل استفاده شد.
* در 1960 از ۳۵ و78 6استفاده كرديد
صفحه 248:
0۴ توسعه سیلهای پیستون
وشفت و جاروکننده ها
mi ۷ ] 0 تچ وا سرد
Be 6( ۳۷ ۱ سه
] Deckarbay
صفحه 249:
۲
ero
مواد مورد استفاده در سیلها
* استفاده از مواد مناسب برای آببندی بهتر
مقاومت در برابر حرارت
مقاومت در برابر سیال هیدرولیک
قابلیت فشردگی
مقاومت در برابر بیرون افتادگی از شیار آببندی
مقاومت در برابر خوردگی وسایش
مقاومت در برابر نفوذ عوامل محیطی
مقاومت زیاد در برابر خش و خراشیدگی
پایین بودن خواص اصطکاکی
] Deckarbay
صفحه 250:
۳۲ مواد سيل سورع
مواد سیلهای هیدرولیک
OBR (Wor d- Write - Panter Rebbe )
XDBR (cbt Deke - Rubber )
OBR (ckovcnted Dir Rubber )
PPO (Phorv - Rbber )
BOD ( Porpie - Rubber )
POO ( Ctylewe - Prope - Dew - Rubber )
eo
(م_ماسخصة ) هه
(«ساسصاسة ) 00
Revs ) - شاف - تس ) هع توت ها
) - سوه ) هه
2048.08 ] Deckarbay وه
صفحه 251:
6 0 ٩۲
مساو Phetor
ایا
0
0
MV) 20.00.00
MERKEL
] Deckarbay esa
صفحه 252:
see simrit
آببندهای پلی ارتان
سیلهای پلی ارتان از مواد مناسبی جهت آببندی بهترساخته شده اند.
stably oP te Prashed sbaze oP sharp sed واه با سل چم est srdkey
optcoa usptay ePPect. لت پل
Lexy server Ie becoee opie qercoeiry oP her sake eck ty crutctatced char ty highs
Luvur reper
215 رجات نی لطللی ری لمطلجواه bockrkep: oa be availed due exineiot
جوم
brand possible bec oP highs weckuuicd sires oP the caters. ۱
ou be conned, مه منطو
‘eerwtive ty desiructa صوص مدصت ررم
het wipers. خن میس امن
Www WwW WwW WwW
موه Deckarbay ملسف ما وطس طس ] 066.66
صفحه 253:
٩۲ جنس سیلها
(0/۳۳۵) ساوسو
پلی تترافلورلتیلن
خواص ویژه:
,سطح کاملا صانکه با عشوسبندگیسیلبه4 قطعه نمیگردد -0.
پایداریف_بزیکیدر حرارتهاوی یشاز 00 درجه -6
همسانب ودنلصطکاک استاتیکو دینامیک ضریباصط کب سیار پایین) 6۰
© خواص ضد الکتریکی.
مقاومتبا-لار دربرلبر عولملشيميايى- ©
مقاومتر بادلثر در برابر متورم شدن-9
: محدوده دماوک ارکرد بین-2 0 * 000 + وس 0 *600 -
9 5 ممصم ١1م
با
همه
صفحه 254:
1 1 جنس سیلها: بط بسا
٩۲ 0 ۱
MBS al
Cw wo be orwtdered whos wig PTB:
orcas مسا زا سل مادم كلابب دمص تدهم ذا موز
راهم بجاو بر مالك اسمجرمن واه سین thot he +
اما مس و bok! Plow, beepsrotoy
= hot cbrwsia rept b bw
Phi ty بها ty UD tee لسن نا مروت وا موی رم بت
wart pts نيا سخا لاتيجيد
- بوتةسطخصت ممصا بدلا ادا buy. Phy can bead to probhews was ket
incxexvission ta beartenpy ud dyer seas.
- hat he craterta by oot rubber ekete but harder ose سس نا اه od
vikwer plat لجست
Owe eee reer deine تمه نوات رت cae ont be chouged over
to hokey wth PDC seus wiki سای مایت
hea worry by seul ockdivad coca prevoure kee ty be provided by ween
oP opie or ارت ان
Do wheve speed properties PDP ,سا ,ملاع ,سنوی خلت لا نا
تلا جات اج تاجن
2048.08 ] Deckarbay ۵
صفحه 255:
۲
eee
] جاه و
Cerwesible wid oF yoy
vepeadedt va pperdicod pressure
> Ors Go
eo 0
جوم سوت
] Deckarbay
oo
©
(nd oP ager
صفحه 256:
۲
] Deckarbay
0 90090
(
صفحه 257:
صفحه 258:
see simrit
Cowportevs oP Ikpportact
POR acd DOR Pectures
[ow | ow [eases poses poaene fpomana سس
oe 80 eo 66 سای | وه ود
6
وسفن
f 200 | sar مد مه مشاه
(Restetoure to ear propagation sor ۲ 6 60 er <00
oe ewe |" مص | مم | coo
(hook روتسا 98 ww es ee 6
ae 20 6 يو | 066 6: (:) هجوت مود تال
aoa
40 هه 60 وم © | همه و وم سدع ميري
2048.08 ] Deckarbay موه
صفحه 259:
۵0و
con | con میم | ممصمو همم همم | exo | oo
۰ ۶ ۰ هو | و | »
هه | © | هم | © | © | | 2 | oo
مک | x60 | +o | مش | مك | مه | م | مق
+ fe fe fe fe fe fe | +
+ fe fe fe fe fe fe | +
» fo fo fe fo f* ft °
+ fe fe fe fe - [+ |] -
+ fe fe fe fe fy ft ۳
et fe fe xy | 8 | |
+
2 Loted epptotia (cot revue) = Dot erred
“harockirton to Orch Pectockra
eo
ones
om
سم انه
0۵ موممه
سود
85 | سمه
ع مهمد
ینبم همم
ve &
8 | مه
Oppted +
066.66
MERKEL)
صفحه 260:
۲
قاومت مكان
الاستيسيته ( قابليت ارتجاعى )
سخت شدگی
استحکام مکانیکی
استحکام کششی
معیارهای انتخاب جنس سیل ها
5200
انعطاف يذيرى سرد
انعطاف پذیری گرم
تغییرات خواص فیزیکی
معیوب شدن مواد
] Deckarbay
IM) co..00
wt
صفحه 261:
۲ سوه
عاسو
Dewperdure bits oP Chstowers
(@pproxkcation dota Pound to techora wayazices)
Opper tewopercher bot (°C) وه با سس
٠١ 00 ع 0000 revere (°C) Sk ۲« __ مان
eo © همه درم R oR
oo 0 460 درم 000
(epevid cxepiannt)
doo 90 190 20 08
wo 90 600 مم ۵۹۹00۵ ۵ 0
aos همه ممه 40 0
oo «so 660 40 000
deo doo eo وم 0 ©
ی بو و جر رولیت
0 همه 052521101111 مدمه
| ‘MERKEL ١
صفحه 262:
۲
Operatiag,
tewperature
۳0
100... 210
0... +00
0... +00
60... +06
Guide Ceweus
Gurkave
pressure (GO)
p [00s]
>
>09
>66
عصطلىة)
pressure (AO)
p [OP]
> 0
<6
>
> 0
)...> 8D
@xexoples Por woterids wed thet ات مایت
Gidiag
speed
v [ole]
<o
>0
0
<4
متسه نیو
۳۰
Plyawide
(valled)
Plyacorde,
(lle)
eta be
led
Rabrie
(or specid تست هبوت cai rion ore wvakble out of phases or brome
coded whic sxe wore previsel bu اه بوسر مرو تست روط
مه لو
NY's.
ممم
] ملسف ما وطس طس Deckarbay
لكل
صفحه 263:
=PO20
PTFE 02 PTFE C102 ~-PTC102
ST 14510 5١ 0 ™M14510
hore سل COB
+ COG + COO; Mew =
Graxtard; OP = Gprand; OC = werds
بو امه امه ری
صفحه 264:
۲ ویو
Qeda Por ydeniic spotews
© Owed of Por the cord اون وله
© Opctkete Phids wosty Por spevid او ody. Wick ond bu
tewperdtures. Tadusites where use oP tePewuble Plutds te oot لاه
Orctag cad steel teksty Por excep.
© Ooer od woer ewubirds. Over wos wed espevidly ic hewy presses.
Doda woter ewublow ure weed berouse of orrosics problews. Outer
fydrouics ore oP taterest to ooocevion Wik pohuiod oP te eovircaedt.
© Orted wede oe wihout excepios wt weed tt standard uppicaicc.
© Grandad Ps ae wrwdly very well tested by oll producers, therePore
ww problws should be expevted,
© Opputbliy tet to the documectaiod we 0 worktey ool.
موه Deckarbay ] ود
صفحه 265:
۲
معیارهای انتخاب سیلها
سئوالهایی که باید جواب داده شوند:
* استاندارد یا غیر استاندارد بودن سيل
عم
نوع تجهيزات و عملكرد قطعات سيستم هيدروليك مورد نظر
حداقل و حداكثر فشار ( بيك ها و شوك ها )
دماى محيط و سيستقم
نوع حرکت ( گردان / رفت و برگشتی )
سرعت و فرکانس حرکت
طول کورس
هدایت کننده های مورد استفاده در سیستم مورد نظر
سطوح مورد استفاده جهت آببندی
جنس مواد قطعاتی ub aS آببندی شوند
اما بسن نله
MERKEL)
صفحه 266:
۲ ویو
خلاصه
© berg suber of oterta ePlusutay he process oP sed selevion except tt
wpproxkodely OO % of uppicdiows where stradard schiiows cost be used.
© Grado sed uppicuives Por stoodard equipwed oe very well
dorncrutted aawadeys. Proper selevivg ts just هط د
موه سوه و quesivg & whether or vot tis مرول لور و۲( ۲
® bewe te wrrstentand to uppicdion eaqkeericry.
] Deckarbay ممه
صفحه 267:
انواع روشهای نصب فیلتر
۰ فیلتر خط مکش
٠ فیلتر خط فشار
٠ فیلتر باي پس
صفحه 268:
معیارهای طراحی و انتخاب فیلتر
میزان حساسیت اجزاء بکار گرفته شده در سیستم
هیدرولیک به ذرات خارجی
تعیین میزان دبی
اختلاف فشار مجان
سازگاری مواد فیلتر با روغن مورد استفاده
GIS gla
ویسکوزیته روغن
صفحه 269:
:در تعیین سایز فیلتر موارد ذیل در نظر گرفته می شوند
* میزان آلودگی محیطی که سیستم در آن قراردارد.
۰ میزان مراقبت و سرویس سیستم هیدرولیک
٠» دمای کاری روخن
سایز فیلتر ورودی روغن به پمپ معمولا © تا *6 برابر دبی
پمپ انتخاب میشود.
صفحه 270:
راههای ورود آلودگی و ذرات خارجی به سیستم هیدرولیک
۰ آلودگيهاي خارجي
٠» مونتاژ
۰ راه انداززي
۰ ذرات داخلي
٠ سايش
٠ تعميرات
صفحه 271:
شیر با
ای پس
داخل فیلتر
۷۲ (نتخابی)
صفحه 272:
:نكته
٠ كاهى اوقات ممكن است سايز مواد آلوده موجود در روغن
هيدروليك برابر با مقدار لقى بين دوسطح قسمتهاى متحرك بمب
باشد و سبب سايش و تخريب شديد سطوح داخلى يمب كردد.
صفحه 273:
ABRASIVE WEAR EFFECTS
DIMENSIONAL CHANGES
LEAKAGE
LOWER EFFICIENCY
GENERATED PARTICLES = MORE WEAR
INTERACTS WITH SURFACES —
CAUSES ABRASIVE WEAR
ULTRAFINES
700 SMALL TO
INTERACT WITH |
۳ SURFACES |
Flow
52 0
و
TOO LARGE TO ENTER
CLEARANCE
SILT (CLEARANCE SIZE)
Ultra-fine particles are those particles, usually wear metals,
which are most often the result of wear, but not the cause of wear,
صفحه 274:
سس
This contaminant was discovered in a sample of new
oll after a gravimetric particle analysis was carrled out.
صفحه 275:
ol SL مدار : فیلتر خط برگشت
Circuit diagram: Return flow filter
صفحه 276:
فلتر خط مکش
| |
Circuit diagram: Pump inlet filter
صفحه 277:
فیتر خط فشار
Circuit diagram: Pressure line filter
صفحه 278:
صفحه 279:
صفحه 280:
صفحه 281:
Cavitation
صفحه 282:
عاططن8 لؤناتما
0
Bubble
۱۷6۲۵
Source
Solid
تیان
صفحه 283:
Surface
Damage
Cavity
Collapse
سب —
Cavity
Generation
صفحه 284:
صفحه 285:
Cavitations Wear
In cavitations wear, micro
cracks propagate to the
point where the material
can no longer withstand
the impulse load that the
imploding vapor bubbles
impose. Therefore,
particles finally break off
and antar the cvctam __.
صفحه 286:
www.cheresources.com
صفحه 287:
www.cheresources.com
صفحه 288:
Wear plate erosion due to cavitation
صفحه 289:
Wear plate erosion due to cavitation
صفحه 290:
خرابی آببند بدلیل کاوبتاسیون
Seal failure due to cavitation
صفحه 291:
عیب پاپی سیستمپای هپدرولیک
ly la, pata
po کید فا ا- کم
43 | jueyl-t وزاب
0 Uy oui ac ble درکن +
صفحه 292:
ا ا
صفحه 293:
کاویتاسیون صدای اضافی در موتور
D A
وجود هوا در روغن خرابی کوپلینگ
E E B
دی تسه
c
صفحه 294:
صفحه 295:
صفحه 296:
دراثرداغ شدن روغن دراثرداغ شدن روغن دراثرداغ شدن روخن فشار بیش از حد سیستم
به ستون “6 مراجعه شود به ستون 6 مراجعه شود به ستون *6 مراجعه شود به ستون *6 مراجعه شود
کاویتاسیون بسته بودن رلیف ولو . تنظیم نبودن رلیف ولو بسته بودن رلیف ولو
oO 0 oO 0
وجود هوا در روغن باربيش ازحد خرابى ولو كنيف بودن روغن
e © c ©
1 : نامناسب بودن یه
بسته بودن رليف ولو خرابی موتور ae تيد
oO ©
اشکال در سیستم خنک
باربیش ازحد 3 ee
0 ©
خرابی پمپ خرابى عناصر سيستم
©
صفحه 297:
3
و سس
۱
ne rake SE Lo a ate Mee ke ee ES OWE ADE ma keg
.. © - يمب يا موتور نياز به تعميراساسى دارد. 7 - روغن هيدروليك سرد است.
صفحه 298:
صفحه 299:
صفحه 300:
روغن به پمپ نمی رسد
c
موتور محرک پمپ کارنمی کند
6
جهت چرخش موتور غلط است
G
وضعیت اهرم کنترل مسیر غلط است
۴
روغن از طریق رلیف ولوتخلیه می گردد.
D
پمپ خراب است
=
تنظيم غلط کنترل دبی تنظیم غلط شیر کنترل دبی
D D
تنظيم غلط رليف ولو سايز يمب صحيح نيست
H FUE
نشتی خارجی در سیستم 0 موتور پمپصحیح
8 نیست
H
0 موتور پسمپصحیح نیست
H
خرابی هریک از عناصر سیستم
E
صفحه 301:
صفحه 302:
صفحه 303:
عدم وجود جریان رلیف ولو باز است وجود هوا در روغن تنظیم رلیف ولو صحیح
به چارت 0 ستون 4 به چارت 6 ستون 6 و Shel B
مراجعه شود مراجعه شود D
فشارشكن تنظيم نيست خرابی رليف ولو رلیف ولوخراب است
E D 3
خرابی شیر کاهنده فشار آلودگی روخن
A E
خرابی عناصرسیستم آکومولاتور معیوب يا بيش از
3 اندازه شارژشده است
6
خرابى عناصرسيستم
3
صفحه 304:
صفحه 305:
صفحه 306:
حركت وجود ندارد حركت به كندى انجام | حر 5 سرعت بیش از حد است
ل سا
جريان يا فشار وجود
ندارد
ابه جارت © ستون 0 مراجعه شود
محدود كتنده ها اشكال
دارند
E
محدودیت مکانیکی
8
سیگنال به سروو نمی
رسد
جریان کم است فشار نامنظم است
بهچارت تن HOURS teal
ویسکوزیته روغن زیاد وجود هوا در سيستم
است به چارت 0 مراجعه شود
A
کنترل فشار مناسب نیست . روانکاری قطعات
به چارت 6 مراجعه شود حرکتی ماشین انجام
نشده است
روانکاری قطعات حرکتی میگنال های برقی
ماشين انجام نشده است نامنظمند
9
جريان كم است
ابه جارت © ستون © مراجعه شود
ترانسديوسر فيدبك معيوب است
8
سروو تنظيم نيست يا بد كارميكند
6
بار بيش از اندازه است
H
صفحه 307:
حركت بد كدي اهام يدود
سروو تنظيم نيست سروو تنظيم نيست يا بد سروو تنظيم نيست يأ بد
3 کارمیکند كارميكند
c ۴
سروو کارنمی BS شیر سروو چسبیده است ترانسدیوسر فیدبک معیوب
D c است
c
موتور یا سیلندر معیوب است موتور یا سیلندر معیوب است شیر سروو چسبیده است
D E E
موتور یا سیلندر معیوب
cud
صفحه 308:
صفحه 309:
