علوم مهندسیمکانیک،هوافضا و مهندسی پزشکی

هیدرولیک آسیاب های فایفر

صفحه 1:
هیدرولیک آسیابهای فایفر منصور یو الفاسمی کارشناس بازرسی فنی سیمان آبیک

صفحه 2:
سیستم هیدرولیک آسیاب غلطکی ‎Fphifer‏ ۰ شفتهای سیلندر در صورتی که نیروی هیدرولیک به سمت پائین اعمال گردد باعث کشیده شدن شفتهای کششی و به تبع آنها سبب کشیده شدن غلطکها بر روی سینی می شوند . بستر مواد روی سینی در حال چرخش باعث بحرکت درآمدن غلطکها می شود و فشاری که جکها بر روی سینی وارد می کنند سبب خرد شدن و سایش مواد می گردد.

صفحه 3:
0 - وضعیت بهره برداری - در این حا لت روغن وارد فضای بالای پیستون شده و باعث می گردد شفت به سمت بايين اعمال نيرو كند . و بدين ترتيب اعمال نيروى هيدروليى باعث آسياب شدن مواد مى كردد.

صفحه 4:
at اب در وضعيت بهره برداری

صفحه 5:
وضعیت تعمیراتی - در این وضعیت ‏ روغن از مجرای پائین وارد فضای زير پیستون شده و در ‎Aas‏ ‏شفت به سمت بالا حركت کند که به اين ترتیب فریم و غلطکها از روی سینی فاصله خواهند گرفت. در اين وضعیت فعالیت های مربوط به تعمیرات تجهیزات داخل آسیاب امکان پذیر می گردد.

صفحه 6:
آسيا ادرو وضعيت تعميرا اتى

صفحه 7:
: Classification of pumps پمپها را به دو دسته " با جابجایی مثبت " و " با جابجایی منفی " تقسیم می کنند که پمپهای هیدرولیک معمولا از نوع اول هستند. ”"non-positive-displacement ” & “Positive displacement“

صفحه 8:
۰ پمپ با جابجایی مثبت پمپی است که تقریباهمان مقدار, سیال را که در هر سیکل چرخش پمپ مکش نموده است منتقل نماید. این برابری در مکش و تحویل . بدلیل آببندی داخلی پمپ و تلرانس بسیار پایین فاصله بین قطعات چرخنده و بدنه پمپ بوجود می آید.مقدار ناچیز روغن که از اين فواصل فرار می کند تاثیر چندانی برکارکرد پمپ ندارد. ولی چنانچه مقدار, آن افزایش یابد پمپ نیاز به تعمیر دارد.

صفحه 9:
جابجایی مثبت می تواند ثابت و پا متغییر باشد. در جابجایی مثبت ثابت » خروجی پمپ» مقدار ثابتی است ولی در نوع متغییر ء با تغییر هندسی محفظه جابجایی » مقدار خروجی نیز تغییر می کند. پمپهای باجابجایی مثبت را پمپهای هیدروستاتیک و با جابجایی منفی را هیدرو دینامیک می نامند.هیدروستاتیک بدین معنی است که اين پمپ انرژی مکانیکی را با مقدار و سرعت نسبتا اندک به انرژی هیدرولیکی تبدیل می سازد.در پمپ های هیدرودینامیکی سرعت و جنیش سیال بسار زیاد است » و فشار خروجی به سرعت سیال بستگی دارد.

صفحه 10:
پمپهای باجابجایی متغیّر معمولا بدلیل دارا بودن تجهیزات و ا ۱9

صفحه 11:

صفحه 12:
SWASH PLATE AND PISTON GROUP FUNCTION Neutral Position Piston Returns ‘Swash Plate leTipped ‏يم‎ Input Shaft Slipper Piston Displaces Oil sm Low pressure /return flow ‏سم‎ High pressure

صفحه 13:
inlet valve plate ff Poa ere. / ye ‏شبن‎ ۶ ۲ / 7

صفحه 14:
Rotating Shaft Cylinders Inlet Port 1 Pistons

صفحه 15:
شکل 9 - پمب پیستونی محوری با محور خمیده

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
Typical volumes for a 46cc pump at 350 bar

صفحه 19:
۰ angle 5

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
A piston pump assembly illustrating the severe scoring visible on the piston slipper faces. Note the mushroomed edges of some of the slipper faces. This is indicative of a lack of sufficient lubricant film between the slipper face and swash plate and suggests that the drilled lubricant passage in the piston was plugged with contaminants.

صفحه 23:
‎seat My‏ صفحا زاوبه كبر ‎ ‎ ‎ ‏مجارى ورودى -خروجي ثيارهاى صفحة شیر دا ‎LL‏ ‎Gp) ‏صفحة شيردار (ثابت ) سكل 11 - برش محورى از بمب ببسئوثى محورى با صفحه زاوبه كير

صفحه 24:
Scored piston pump barrel assembly. The standard clearance between the barrel assembly and valve port plate is .5-5 microns.

صفحه 25:
Parker's Unique Ripple Chamber ' - [| Lowers System Pressure Pulsations

صفحه 26:

صفحه 27:
(oveximum dep toernent Legend Figure 3-19. in-line piston pump (diagram 8)

صفحه 28:
Ouretper Inlet por Drive shat Figure 3-19. In-line piston pump (diagram A)

صفحه 29:

صفحه 30:
Critical Wear Interfaces in a Piston Pump

صفحه 31:
در اين نوع پمپها » پیستونها بصورت شعاعی در بلوک سیلندرها قرار گرفته اند که عمود بر خط مرکزی شفت » حرکت رفت و برگشتی انجام می دهند. این پیستونها از نظر شکل ظاهری دو نوع می باشند: 0 - انتهای استوانه ای - انتهای کروی راندمان پمپهای پیستونی بدلیل آببندی خوب و فرار کم روغن » نسبت به دیگر پمپها بیشتر است.

صفحه 32:
سایز » تعداد » طول و کورس پیستون ها » مشخص کننده مقدار جابجایی پمپ را معين مى سازد که مقدار جابجایی را می توان با تغییر وضعیت مار بج« » یعنی با کم و زياد كردن كورس » كاهش يا افزايش داد.

صفحه 33:
آکومولاتورها

صفحه 34:
:آکومولاتورها 1 ae Ce Nr ‏پتانسیل سیال غیر قابل تراکم (تحت فشار. قرار گرفته توسط‎ Be DESY EST OO nt eel (pS tenes ‏گیرد. به منظور ذخيررسازي انرژي از مكانيزمهاي‎ ۱ ‏ا ل‎

صفحه 35:
‎٠»‏ با توجه به اينكه يك فاصله زمانى بين هر سيكل از كاركريد ل ا ‎Beso ee‏ روغن را در واحد زمان اندازه كيرى نماييم ؛ مشخص مى كريدد ‏خروج روغن از پمپ » غیرخطی بوده و بنا به ساختار پمپ ۰ پ ا ا ا 00 ‎aD Ser eS tee Tee ee De Eis eros ae‏ جریان مستقیم تبدیل کرد ‎

صفحه 36:
اطلاعات مورد نياز براي سايز كردن آكومولاتور حداكثر فشار سيستم حداقل فشار مجاز سيستم حجم روغن مورد نياز دبى موجود در سيستم نوع سيال دماي سيستم عا مه | | حم| © | ‎aA‏

صفحه 37:
۰ کارکرد مداوم پمپ باعث افزایش استهلاک آن ودر نتیجه بعد از مدتی سبب کاهش راندمان پمپ می گردد ۰ بنابر اين با توجه به هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری پمپها ۰ استفاده از آکومولاتور بعنوان منبع ذخیره انرژبی ۰ عاقلانه ومقرون به صرفه خواهد بود. در این حالت وقتی فشار سیستم تا اندازه معینی بالا رفت » یک سوپیچ فشار می تواند پمپ را خاموش کرده وتا زمانی که فشار به حداقل نرسیده است » آکومولاتور روغن مورد نیاز سیستم را تامین نماید.

صفحه 38:
۰ در بعضی سیستم ها ضرباتی که از برگشت جکها و یا نیروهای خلاف جهت سیستم هیدرولیک وارد می گردد » چنانچه کنترل و دفع نشوند باعث وارید امدن صدمه به سیستم می شوند که جهت جلوگیری از این ضربات » از خاصیت الاستیسیته آکومولاتور. که در اثر. قابلیت فشرده شدن گاز ازت یا خاصیت جمع شدن فنر بوجود آمده است استفاده شده و می توان هجوم روخن را کنترل نمود.

صفحه 39:
» لذا آکومولاتور در سیستم های هیدرولیک گاهی برای ‎oe yess COT‏ کاهی جهت ۱ ۲ ۰ ۳ , و گاهی نیز برای ۰ ۳ ‎ .‏ مورد استفاده قرار مى گیرد.مثلا استفاده از آکومولاتور در مسیر گیج های کنترل فشار سیستم.

صفحه 40:
aw وظایف اکومولاتور HYDRAULIC ACCUMULATORS MAINTAIN CONSTANT PRESSURE i 7 — STORE ENERGY BUILD PRESSURE GRADUALLY

صفحه 41:
pO=80 bar

صفحه 42:
i Charging Charging ٠. Valve Charging Valve 1 Valve Gas C Shell 5 Shell Bladder Body Poppe! Piston 1 ۱ Diaphragm Button Pere 7 Hydraulic Hydraulic 95 Fluid Port Cap Port BLADDER DIAPHRAGM PISTON Gas

صفحه 43:
۰ آکومولاتورها ممکن است از نوع هیدروپنوماتیک ويا فنردار, و گاهی نیز از نوع پیستونی باشند. ۰ آکومولاتور نوع هیدروپنوماتیک دارای قسمتهایی بشرح زیر است: ۰ - بدنه فولادی ۰ 6 - سوپاپ ورود و خروج روغن » ©- تيوب ازت ۰ 6 - سوپاپ گاز ازت

صفحه 44:

صفحه 45:
: مراحل ششگانه عملکرد آکومولاتور 3 .لکومولائور خالرلستو گاز شارژنشده لست: .با گاز ازتشارژشده لست // © .گاز ازتشارژ شده و روغن‌وارد آکومولائور شده لست: 0 . فشار سیستم و مقدار روغنبه با لارينحد رسيدم لست © :فشار سيستم كاهشيافته و فشار شارزاوليه » روغنرابه طرف ‎pee‏ ۴.فشار سیستم به حدلقلرسیدم لس

صفحه 46:

صفحه 47:
جت لج-10 رهق - ) ‎Table‏ ام مه وس | دهد ‎ese |‏ 1 98.60 5:۶0 8.9 اود 9 0 0 ‏لحار‎ ‏و‎ | 4,800 | ۵ ae ae oO oo S00 COO) eo 0 ‎pot‏ وت ‎6,000 ‎0,60 ‎oO ‎0,000 ‎Soo ‎ ‎9,000 ‎98,00 ‎98,000 ‎98,00 ‎ ‏أ» ‎06 ‎eo ‎8.0 ‎8.0 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
اد تا وچمه مومس ممجممو() - 9 عططه۳ سا 900 900 900 ی pw a 9,000 psi hacker لم8 90 aso 0 eco 90 ی Preston 00 ۰0 60 20600 eo 00 لل) dq ql 95 ‏اب‎ ‎thor‏ ها ‎CS ot‏ ‎ ‎Prion ‎bore, in. ‎oe? ‎3 ‎5 ® ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 49:
تنظیم و نگهداری آکومولاتور : شارژ اولیه قبل از شارژ اولیه كاز » سطح داخلی آکومولاتور را روغنکاری نمایید. از باز بودن مسير روغن داخل آکومولاتور اطمینان حاصل كنيد . شارژ بیش از, حد ویا کمتر از حد معمول » می تواند باعث صدمه دیدن آکومولاتور و سیستم گردد . تخلیه روخن را نیز بامشکل رویرو خواهد کرد .

صفحه 50:
‎٠‏ باعث خستگی فنر سوپاپ می شود. ‎00 iea ۳ ‏و تم وه‎

صفحه 51:
مدارهای کاربردی آکومولاتور 0 وی 7 0 ملك { : ‏لا‎ / © Standby power source

صفحه 52:
Directional control valves (chad center) displacement pump 2 2 HE te odin Figure 2-8. Fixed-displacement pump and accumulator

صفحه 53:
Be sure Avoid high that your flow rates liquid is that could compatible force the with the bag poppet to glue. cut the bag

صفحه 54:

صفحه 55:
۳

صفحه 56:

صفحه 57:
‎Corres row‏ كت ‎BY-PASS VALVE FILOT OPERATED ONE WAY VALVE (CHECK VALVE) (GPRING LOADED CHECK VALVE) BY-PASS VALVE

صفحه 58:
The diagram shows a simple jack. Write down what happens to NRV1 , NRV 2 and piston 2 when piston 1 is pushed in (the answer is either open or shut in each case). NRV 1 NRV 2. Piston 2. what happens whea piston 1 is pulled out. NRV 1 NRV 2. Piston 2. What is the purpose of the oil release valve ? Oil Release ‘Valve Reservoir Piston 2 NRVL Piston 1

صفحه 59:
005۲۱۱۵ VIEW A VIEW B

صفحه 60:
Directional control valve Cylinder

صفحه 61:

صفحه 62:
۰ موضع شیر: بیانگر. حالت یا وضعیت شیر میباشد » براي مثال موضع باز, یا موضع بسته. ۰ موضع سوئيچي: هر شیر توسط قسمت متحركي مانند فتر میتواند موضع معینی به خود بگیرد» بطور مثال باز يا بسته. ۰ موضع سکون یا نرمال: به موضعي گفته میشود که شیر قبل . از تحریک به خود میگیرد.

صفحه 63:
‎٠‏ هر موضع سوئیچ شده توسط يك مربع نمایش ‏داده میشود. مربعهايي که در کنار هم قرار ‏دارند» نشانگر تعداد موضعهاي سوئيچي شیر ‏مذکور میباشد. به طور مثال دو مربع يعني دو ‏موضع سوئيچي. ‎

صفحه 64:
* نام شیر بستگي به تعداد مواضع سوئيچي و تعداد دهانه هاي آن شیر دارد. به طور مثال شیر راه دهنده 0/0 (خوانده میشود سمدو) يعني شيري که داراي 9 دهانه و دو موضع سوئيچي میباشد,

صفحه 65:
[ [ | A 2-Position valve is shown by two boxes. ‏ا‎ [ | [ 0101100000 eects

صفحه 66:
لعجا ۳۴ Classifications of DEV i 4 ¢ Number of spool positions. 2 — Two Position — Three Position 5 e Number of flow paths in the extreme positions. = 2,3,4,5 | 2

صفحه 67:
Valve Ports A 2-position 2-port valve A 2-position 3-port valve A 3-position 4-port valve

صفحه 68:
2-Way, Open at start of cycle 3-Way, Open at start of cycle Distributor (Diverter) 4-Way. 5-Port Single Inlet Dual Exhausts, Typical Symbols for Valve Actions Iwo- Position Valves 2-Way, Blocked at start of cycle 3-Way, Blocked at start of cycle 2-Inlet Selector 9 4-Way, 4-port Single Inlet 4-Way. 5-port Dual Pressure AZ Common. Exhaust aa 1 8 0

صفحه 69:

صفحه 70:

صفحه 71:
Representation of DEV The following rules apply to the representation of directional control valves (DCV): — Each different switching position is shown by a square. — Flow directions are indicated by arrows. — Blocked ports are shown by horizontal lines. — Ports are shown in the appropriate flow direction with line arrows. — Drain ports are drawn as a broken line and labeled (L) to distinguish them from control ports.

صفحه 72:
Representation of DEV Number of ports Number of switching positions Port designations i A ‏بح‎ ‎4/2 —way valve A pressure port ‏لما‎ 5 mee ۱ 4/3 — way valve L leakage oil 2 3

صفحه 73:
How Valves Are Actuated There are a variety of ways to actuate control valves. These include manually by hand with a lever, manually by foot with a pedal, with an electric solenoid (coil). using extemal pilot pres- sure, using a spring, using internal plot pressure. or using any combination of the above. Al AX dx LEVER CONTROLLED PEDAL CONTROLLED SOLENOID CONTROLLED PILOT PRESSURE INFINITELY VARIABLE (NOT JUST ON AND OFF) CONTROLLED SOLENOID OPERATED WITH SOLENOID OPERATED WITH INTERNAL INTERNAL FILOT PRESSURE PILOT PRESSURE AND SPRING CENTERING

صفحه 74:
Position type ¢ Flow pattern in the center or crossover position. = bre PRESSURE CLOSED: A & B OPEN TO TANK 5 |» He ۹ or r PRESSURE AND CLOSED, A GPENTO TANK ۲ سا 5۳ ۳ هه 2۳8225 > » 55 7 ‏ام‎ ‎Pr ‘CLOSED CENTERALL PORTS CLOSED

صفحه 75:
Rind of Connections Each individual switching position is shownina square Flow paths are indicated by means of arrows within the square Closed position Two flow paths ‘Two ports are connected, two are closed Three ports are connected, one is closed اس لا ‎el‏ 27 Alllports are connected

صفحه 76:
Directional Controé Valves Identification of the component parts of a typical solenoid valve with spring return: (1) Solenoid (15mm) (2) Piston (3) Spool with disc seals (4) Valve body (5) Return spring (6) Alternative ports 2, 4 (7) Pressure indicator (8) Manual override (9) Electric connectors

صفحه 77:
Type of Actuatoin « Method of shifting a spool « Method of providing spool return General ‏لم‎ Puncer ‏لت‎ ‎Pushbutton ‏عقوم الم‎ operated = Lever Operated oy 03200 ‏أي‎ | tend lever operated 9۳ ‏الال موی یل‎ Foot pedal ‏كك حر‎ centred ‏لاله‎ 5 Direct praumate actuation of 0 a ‏د نمسم | الهم مسسسسيييع‎

صفحه 78:
Manual Actuation

صفحه 79:

صفحه 80:
Directional Controe Valves

صفحه 81:

صفحه 82:
‎pee‏ ارد ‎Hydraulics ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎2/2 - way valve ‏مجراى نشت‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 83:
Fem Dace

صفحه 84:
2/2-way valve as final control element

صفحه 85:
2/2-way valve as final control element

صفحه 86:
DeV Applications: 2/2 way e Asa by-pass, e.g. rapid traverse feed circuit, pressurizes pump by-pass; ۲

صفحه 87:
Hydraulics Festa Didactic ۷ = —— ۷ 1 10 2/2-way valve as final control element

صفحه 88:
ا م Hydraulics Festo Didactic 5 لكا اللا 8 a 2/2 - way valve as by-pass valve

صفحه 89:
Dev Applications: 2/2 way Triggering a single acting cylinder

صفحه 90:
DeV Applications: 2/2 way « Switching on or off various flow or pressure valves;(pressure stage circuit)

صفحه 91:
DOV Applications: 2/2 way Triggering a motor in a single direction. م a

صفحه 92:
Pilot-Opevated, three and Four-Way Vatve The pressure port (1) is normally open ۳ _ to the cylinder port (2) and the valve must be operated to turn the pressure ۳ off. This valve is said to be Normally 3 1 ‏تلاط‎ ‎| Open. CN 8 By simply reversing ports (1) and (3) the pressure port is normally closed and the valve is operated to obtain pressure at port (2). This valve is Normally Closed.

صفحه 93:
20۷ Applications: 3/2 way Triggering a single acting cylinder.

صفحه 94:
3/2 way: Use ag Shunt

صفحه 95:
Solenoid ¢ Asolenoid is a coil with an iron plunger inside it. « When current flows in the coil, the plunger becomes magnetized and tries to move out of the coil. If a spring is used to resist the movement, the distance moved is directly proportional to the current in the coil. Coil ool Movement Plunger ae 0 6 Spring

صفحه 96:
Solenoid and pilot operated valve * Xand Y are the pressure and tank connections for the pilot valve which are brought through the main body to the underside. The pilot connections are made via end plates. The pilot valve is most likely to be solenoid operated with solenoid assemblies on one or both ends ۳]

صفحه 97:
هی أل 17

صفحه 98:
MAGNETIC FORCES SPRING ۸۷-7 [۳۹۳ LAND AREAS @ Low pressure / return flow ‏اک‎ High pressure

صفحه 99:
3/2 - way valve

صفحه 100:
: 5۵006160 ۷۶ (1) directional control devices to insure the movement of the hydraulic fluid flow in the proper direction, (2) stop-locks to lock the selector switch in a certain position.

صفحه 101:
RESERVOIR 6 Pans: ‎SELECTOR VALVE IN‏ عست مجعم ‎“DOWN™ POSITION‏ ‎SELECTOR VALVE In | URS POSITION ‎ ‎[am WORKING LINES ‎ACTUATING UNIT

صفحه 102:
DOV Applications: 4/2 way Triggering a double acting cylinder Possible applications of the 4/2-way valve: + Triggering of double-acting cylinders; + Triggering of motors with either clockwise or anti-clockwise rotation; + Triggering of two circuits.

صفحه 103:
20۱ Applications: 4/3 way

صفحه 104:
DeV Applications: 4/3 way Triggering a double acting cylinder Pe att

صفحه 105:
4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 106:
Hydraulics Festo Didactic 4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 107:
4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 108:
Es 4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 109:
4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 110:
4/3 - way valve with tank recirculation

صفحه 111:
Directional Contro€ Valve = Cylinder Cylinder

صفحه 112:
۰ در کلیه نقشه ها » نماد شیرها را در حالت توقف رسم می نمایند که به آن " حالت کار نیفتاده " می گویند. ۰ اگر شیر ۵ حالته باشد مربع سمت چپ و اگر 9 حالته باشد مرب وسط » حالت کار نیفتاده محسوب می گرند.

صفحه 113:
Overrides Extra symbol for override = » Mechanical overrides enable the valve to be operated without electrical switching. This is useful in fault tracing as makes it possible to tell straight away whether the fault is electrical or mechanical. > On direct operating solenoids this may take the form of pushing the plunger with a screw driver.

صفحه 114:
۷۵۶ 5 Directional and other valves are usually designed to be mounted on a separate base. The external pipe work is connected to the base. The advantage of this is standardization of designs and it allows the valve to be removed without disconnecting the pipe work. Hydraulic bases to ISO size 6 and 10 are shown below. aa arate! | mah 4 ‏له‎ ff + 3 8 ? T هي أي

صفحه 115:
CETOP (Comite Des Transmissions Oleohydrauliques et Pneumatiques or European Hydraulic and Pneumatics Committee),

صفحه 116:
مختلف از تغيرى سیستم حجم متغیر ‎ne‏ ‏7 استفاده ختلفه سب 1 ۱ كنترل دب ۱ های در ۲ ۰ چنانچه 0 می باشیم دا غن رو نماييم .

صفحه 117:
3 0 , 2 pai cali (3) Gl ya 5) pial ‏کاهش دبی روغن جهت پرشدن سیلندر جک و‎ افزایش دبی سبب تندی حرکت آن می گردد .

صفحه 118:
۰ گاهی ممکن است مقدار حجم روغن با توجه به دور ثابت پمپ و افت طبیعی فشار » کاهش یابد. ۰ و این درحالی است که برای ادامه کاب » سیستم نیاز به دبی معینی دارد تا در سرعت عملگرها اخلالی بوجود نیاید

صفحه 119:
* با نصب شیر کنترل دبی در قسمت خروجی پمپ می توأن دبی معینی را در تمام شرایط وارد سیستم نمود. اگر عملکرد شیر کنترل دبی که در پمپ دور مقدار روغنی باشد که از سیستم ب کورس پیستونها بتواند دبی حالت" خود تنظیم)

صفحه 120:
* چنانچه در مسير روغن " تنگنا یا اورفیس کنترل سرعت " قابل تنظیمی قرار داده شود می توان دبی روخن جهت پرشدن سیلندررا افزایش یا کاهش داد که به تبع آن » حرکت شفت » تند ويا كند خواهد شد.

صفحه 121:
شیرها ی کنترل جریان (دبی ) Demand-compensated flow control bypasses full که کل جریان پمپ را درزمان بدون بار به تانک برمی گرداند.

صفحه 122:
جیران کننده قابل تنظیم جریان باتغییرات فشار و حرارت که سنسور آن می تواند تغییرات ویسکوزیته روغن را در اثر افزایش یا کاهش دما تشخیص دهد.

صفحه 123:

صفحه 124:

صفحه 125:
؟كاربرد شير كنترل فلو

صفحه 126:

صفحه 127:

صفحه 128:

صفحه 129:
شيرهاى كنترل فشار ‎٠‏ شيرهاي كنترل فشار وسيله أي در سيستم هاي هيدروليك ميباشند كه توسط آنها ميتوان فشار سيستم را تین تسود رايا كاش دان و بطور كل فشار سيستم تحت تاثير آنها قرار ميكيرد ‎

صفحه 130:
PRESSURE RELIEF VALVE | |

صفحه 131:
شیر محدود کننده فشار با ‎٩6۱16۴‏ ‎Valve‏ ‏٠اين‏ شير براي محدود كردن فشار سيستم هاي هيدروليكي بكار گرفته میشود و میتواند سيستم را از افزايش فشارهايي كه در اثر ازدياد بار در سيستم بديد ميايد» حفظ نمايد. حداكثر فشار تنظيم شده در اين شير معمولا بيش از حداكثر فشار كاري مصرف

صفحه 132:
nae SPRING ‘SPRING . PILOT LINE PILOT LINE, ouner| NORMALLY OPEN VALVE NORMALLY CLOSED VALVE

صفحه 133:
PRV used to limit system pressure

صفحه 134:

صفحه 135:
| Pressure Differential Valve Supply enses the DIFFERENCE in Pressure

صفحه 136:
PRV used to limit system pressure

صفحه 137:
‎Relief Valve -‏ از پر کاربردترین لنولع شیرهاي‌کنترلف شار میباشد. از در مقابل لفزلیش فشار لستفادم میشود. ‏همچنین حدلکشر قدرت سیلندر و هیدروموتور توسط لین شیر محدود میگردد. ‎

صفحه 138:

صفحه 139:
Relief Valve Supply Return to Reservoir ۳۹ Pilot supply 139

صفحه 140:
. شیر محدود کننده فشار يك شیر با موضع نرمال بسته است که در هنگام رسیدن فشار به مقدار معین » جریان اضافي را از پمپ به مخزن باز گردانده و سطح فشار را در حد تنظيمي نگه میدارد. ۰ شيرهاي محدود کننده فشار باتوجه به میزان دبي عبوري به دو نوع ساده و پيلوتي تقسیم میشوند. نوع پيلوتي به صورت ترکیب دو شیر عمل نموده و امکان عبور حجم روغن خيلي زياد را دارا ميباشد.

صفحه 141:

صفحه 142:
Circuit diagram: Back pressure valve

صفحه 143:
رليف ولو با ضربه كير Hydraulice Festo Didactic ها ی ‎Hf‏ ‏۳ ۰ TH L ۷ Pressure relief valve, internally controlled, cushioned

صفحه 144:
رلیف ولو پایلوت دار1 0 بو PA) اط ‎Te)‏ ۳ T L Pressure relief valve, externally controlled

صفحه 145:
رلیف ولو پایلوت دار2 ‎Hydraulics Festo Didactic‏ Pa L ۳ Te Ti L Pressure relief valve, externally controlled

صفحه 146:
Pressure Reducing Valve A presoure reducing valve to a normally open valve that senses the outlet: pressure going to an actuator. As the pressure in the outlet increases, pilot pressure increases which gradually closes the reducing valve. As the valve closes, oil from the high pressure side of the valve is directed back to the reservoir which dumps presoure at the outlet. OR Li] | PRESSURE REDUCING VALVE PRESSURE REDUCING VALVE

صفحه 147:
Sequence Valve A sequence valve io a normally closed valve that opens once the inlet pressure reaches a pre~ set point. This type of valve io designed to allow different components to act “sequentially”, meaning one after the other. Once the primary actuator reaches the limit of its travel fluid pressure in the feed line will rise, This rising presoure opens the sequence valve which allows fluid to flow through it to the secondary cylinder. TO. PRIMARY CYLINDER. 0 SECONDARY CYLINDER. SEQUENCE VALVE

صفحه 148:
ee 0 PA) Ty TV] T (6) 0/1 022 Circuit diagram: Sequence valve (1)

صفحه 149:
1 021[ & uw 022 Circuit diagram: Sequence valve (2)

صفحه 150:
هكم مب وه ا رگولاتور فشار 1 ‎At Pw‏ 7 L 2 - way pressure regulator

صفحه 151:
Pt L 2 - way pressure regulator

صفحه 152:
2 - way pressure regulator

صفحه 153:
2 - way pressure regulator

صفحه 154:
2 - way pressure regulator

صفحه 155:
Douglass Pressure Regulator To Reservoir From Power Pump

صفحه 156:
شیرهای کنترل فشار ‎Pressure Control Valves‏ ۳۸ 9 ۳۹ rd

صفحه 157:

صفحه 158:
Fig. 5. Sequence valve is a 2-way valve held closed by an adjustable spring and opened by pressure at the inlet port acting on the left of the spool. Fig. 6. Counterbalance valve stops flow from its inlet port to its outlet port until pressure at the inlet port overcomes adjusting spring force. An integral check valve permits free flow through the valve in the opposite direction.

صفحه 159:
شیر کانتربالانس اين نوع شير بعنوان قفل کننده مدار و یا بعنوان کنترل کننده سیستم کرین های کوچک و یا در مواردی که سیلندر يا موتور موجود در سیستم بار منفی دارد بکار می رود.

صفحه 160:
شیر کانتربالانس : این شیر مقاومت کافي در مقابل عبور جریان در يك جهت را ایجاد نموده اما در جهت دیگر اجازه عبور آزاد را میدهد.اين شیر در حفیقت همان شیر یک طرفه پایلوت دار است اما با اين تفاوت اساسی که فشار اعمال شده توسط بار پشت شیر عامل بازکردن شیر است » درصورتی که فشار لازم جهت بازکردن شیر کانتربالانس بوسیله فنرپشت شیر اعمال می گردد.ولذا عملکرد دینامیکی شیر کانتربالانس به مراتب بهتراز شیر یکطرفه پایلوت دار خواهد بود.

صفحه 161:
COUNTERBALANCE VALVE * counterbalance valve is an improved pilot operated check valve the opening pressure of a pilot operated check valve depends on the pressure (applied by the load) behind the valve the opening pressure of a counterbalance valve depends on the spring pressure behind the valve.

صفحه 162:
Counterbalance Valve * dynamic performance of balance valve is many times better than the performance of a pilot operated check valve * balance valve is applied as a ۱۵۳۵۱6 ۷۵۱۷۵ order to get a positive control on a hydraulic cylinder or motor with a neaatéye load _ pilot - small crane systems — elevator — scissor lifts in pilot

صفحه 163:
Counterbalance A. LOWERING CYLINDER B. RAISING CYLINDER Figure 10-19. Counterbalance valve.

صفحه 164:
Counterbalance valve Left side of DCV is activated, cylinder will make its 'OUT-stroke’, oil flows through integrated check valve. $To lower cylinder, the right side of DCV is activated. From that moment on pressure is built up at the rod side of the cylinder. This pressure opens the balance valve & the oil at the bottom side of the cylinder flows through the balance valve & DCV back to reservoir. ۹ ‎pilot‏ وز ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 165:
Counterbalance valve To lower cylinder, the right side of DCV is activated. From that moment on pressure is built up at the rod side of the cylinder. This pressure opens the balance valve The oil at the bottom side of the cylinder flows through the balance valve & DCV back to reservoir As the load helps lowering the cylinder, the cylinder might go down faster than the oil is applied to the rod side of the cylinder (the cylinder isn't under control at that moment). However, the pressure at the rod side of the cylinder and therefore the pilot pressure on the balance valve will decrease and the spring moves the balance valve to the direction ‘close’ as long as it finds a new ‘balance’. .

صفحه 166:
Counterbalance Circuit #1 A '- COUNTERBALANCE VALVE CIRCUIT 14

صفحه 167:
شيربي بارکننده : لین شیر جریان ارسالي از پمپهاي جابجليي مثبت را در مواقعیکه سیستم هیدروليك زیبر بار نیست. در فشار صفربه مخزن تخلیه نموده و از مصرف توان و اتلاف حرار تي ناشي از تخلیه سیال از طریق شیر اطمینان در فشار بالاء کاسته میشود.

صفحه 168:
These valves are normally used to unload pumps Tosyster Fig. 8. Unloading valve for accumulator circuit opens at a set unloading pressure and closes at a lower pressure. The valve opens when the system reaches a pressure determined by the adjustable spring and pump pressure on the right of the control piston. The valve closes at a lower pressure because force from system pressure on the left of the control spool must only overcome force of the adjusting spring.

صفحه 169:

صفحه 170:
Fig. 7. Unloading valve is spring-loaded to the closed position. When system pressure, transmitted to the valve though the pilot port, is sufficient to overcome force of the adjustable spring, the valve opens. Pump delivery unloads to tank at low pressure. pump L Fig. 9. Piloted unloading valve has piston with pump pressure at both ends. When system pressure on the pilot piston overcomes force of the pilot spring the pilot valve opens. Fluid from behind the main valve piston drains to tank, which opens the valve. When system pressure fails, the pilot valve closes, restoring equal pressure to both ends of main valve spool.

صفحه 171:
شیرکنترل فشار در مدار پمپ ‎Is‏ ی ‎ ‎150 bar ‎ey ‎

صفحه 172:
شیرهای کنترل فشارومنیفولد peers] | 7

صفحه 173:
سثه » سفت" AS ‏و نت ور‎ ty ‏و ل‎ در کار‌هایی که نیا به حرکت رف و بر گشت در Bt PB Ios er ep reve ve eye cere We ke By

صفحه 174:

صفحه 175:
Pressure

صفحه 176:
عمل كار 3 | دو نوع ‎ane‏ 8 د و ؛ ميبذير تت ‎ue‏ ‏بار

صفحه 177:
دس ‎hp ls ple lel‏ مراد ها درك حداكثر فشار كاري سيستم 7 تيررى سبلتدر ‎ee ie Se‏ له طول کورس سيلندر

صفحه 178:
Clevis “pull” port (retracts shaft) نت cylinder head end of cylinder Piston

صفحه 179:

صفحه 180:

صفحه 181:
‎٠ 89 ۹ ١‏ ةب ‎Cross Connected Cylinder ‎ ‎ ‎ ‎ ‎(Qh ‎™~ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 182:

صفحه 183:

صفحه 184:

صفحه 185:

صفحه 186:

صفحه 187:
) ۱ 2 a ۳ 2 ۳ 35 2» 7 WAX ex ١

صفحه 188:
po = ri. - 1

صفحه 189:
رم

صفحه 190:
GLAND NUT ی ‎HOUSING‏ من سو Lower PACKED GLAND, FLuiO SUPPLY FOR RETRACTION ~ PORT B 04 Fuuio supeLY — FOR EXTENDING: Figure 10-2.—Double-acting ram-type actuating cvlinder. Figure 10-3 Telescoping ramype actuating cylinder. ١

صفحه 191:

صفحه 192:

صفحه 193:

صفحه 194:

صفحه 195:

صفحه 196:

صفحه 197:

صفحه 198:

صفحه 199:

صفحه 200:
وا و چرسی یا پادستگی ارات اراس اسان <

صفحه 201:

صفحه 202:

صفحه 203:

صفحه 204:

صفحه 205:

صفحه 206:
آببندی اتصالات هیدرولیک 30° NPTF NPSM

صفحه 207:
JC 37° SAE 45°

صفحه 208:
07 Ring Boss, ات لين “0” Ring Flange Pt ORing Stem fg Greve Fat Fe fr “0” Rng Seal تكسا

صفحه 209:
0 HYDRAULIC SEALS هه ه هه ©

صفحه 210:

صفحه 211:

صفحه 212:

صفحه 213:
USES OF SEALS STATIC SEAL & DYNAMIC SEAL

صفحه 214:
۲ ویو انواع سیلهای هیدرولیک IM cox.06 500111 oa wt

صفحه 215:
= simrit )1( ‏سیلها‎ ‏*_پیچیدگی های فناوری آبندی سیستم های هیدرولیک باعث شده است که نکات ظریف و دقیقی‎ ‏در رابطه با سیلها مورد توجه محققان و کاربران » قرار گیرد.‎ فشارهاى بالا » سایش .و سرعت بالا بعنوان عوامل پدیدآورنده نشتی و یکی از مهمترین دغدغه های فکری صنعتگران شده است. *_ تعامل فکری بین استفاده کنندگان و تولید کنندگان این محصولات نيز كه باعث انتقال تجریه و توسعه دانش این رشته را هرچه بیشتر موجب شده است » سبب رشد ودستیابی به محصولات با کیفیت بهتر گردیده است.

صفحه 216:
مه ] Deckarbay مقاومت دربرابر سايش وکایتاسیون دربرایرفشار؛ حفاظت و آلودگی جنس حجم صرفه اقتصادی نصبنگهداری پایداری شیمیایی و حرارتی ع ۱۲ مطلوبیتهای سیلها برای سیستمهای هیدرولیک

صفحه 217:
مربع جادویی آیبندی eae تعاریف (2) ] Deckarbay 2048.08

صفحه 218:
‎simrit‏ عم تعاریف (3) ‏" بهينه سازى 6 درخواست مشتری در مربع جادوئی امکان پذیر ‏* اغلب اوقات یک سوء تفاهم در مورد " عدم نشتی" وجود دارد که ‏افرا بی تجریه تصور می کنند که هیچ مقدار نشتی روغن در ‏سیلها قابل قبول نیست! اما آببندی مطلق در حد صفر » امکان ‏ندارد. در سیلهای دینامیک ۰ وجود نشتی بسیار کمی برای روانکاری سیستم » الزامی است. ‎] Deckarbay ۵40 ‎

صفحه 219:
simrit متسه نیو مه اس

صفحه 220:
۲ 2500 ی ۴ آگاهی از پیچیدگی های فرایند انتخاب سیل فهم مفاهیم وعلائم مربوط به سیلها * فهم روابط متقابل عوامل مختلف موثر در انتخاب دانش پایه ای در سیستم آببندی * ابزارهای توصیه شده برای راه حلهای استاندارد * پایه های آموزش پیشرفته برای انتخاب سیل 2048.08 ] Deckarbay ‏۵0و‎

صفحه 221:
۲ طبقه بندی سیلها عناصر آببندی سیستمهای هیدرولیک آببندی شفتها آببندی پیستونها جاروکننده ها رینگهای راهنما جنس خواص سیلها هدایت کننده های سیستم هیدرولیک معیارهای انتخاب سیل للد

صفحه 222:
‎simrit‏ ع انواع سیلها (1) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏درزیند گردان درزید تزی | ‎ou.‏ میلهای مکنیکی ‏حلقه های لاستیکی | | درزبندهای غیرفلزی | | _ سیلهای پنوماتیکی | | _ يكينكهاى بافته شدما ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ا هه | سیلهای شفت گردان ‎ ‎ ‎ ‎2048.08 ] Deckarbay ‏مهمه‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 223:
۲ جاروکننده جاروکننده 4 کاره جاروکننده 0 کاره ممه انواع سيلها (2) رينكهاى راهنما نوارهای رزینی مخروطهای راهتما رینگ راهتمای فلزی سیلهای هیدرولیک سیلهای لستاتیک رینگهای لبه دار ‎Revie‏ ‏مهو سیلهای شیرها ] Deckarbay سیلهای دینامیک 2048.08 (

صفحه 224:
come simrit Geds to Wydradic Opicdters ‏لمسس یتست‎ ‏کننده‎ ‎Lal ‏هد سيلندر‎ Se ‏پیستون‎ MV) 20.00.00 ‘twrcoa w Orch Techn oe

صفحه 225:
come simrit Gedg ta Wydrouic Opieders Pactre oP he cleo oP te sedhoy syoiew fra hydra ayo سیل شفت‌جلوگیری از نشت روغن از گلویی شقت به خارج سیلندر سیل پیستون‌جلوگیری از فرار روغن از سمت پر فشار به سمت کم فشار سیلندر جاروکننده هاجلوگیری از ورود ذرات خارجی به مدار هیدرولیک رینگ راهنماحماله بار جانبی شفت بر سیلندر سيل استتیکجلوگیری از نشت قطعات و اتصالات ثابت مدارهیدرولیک MV) 20.00.00 ‘taabwwn » Orbs Packiy ‏موه‎ ‎ven

صفحه 226:
وج انتهای پیستون ول © - و 1 ع ‎iar‏ ] ‏ملسف ما وطس طس‎ Deckarbay راهنماى بيستون 90090 لل MERKEL

صفحه 227:
come simrit محل ماشینکاری شده محل جوش بيستون وشفت | سیل پیستون 0 کاره سیل پیستون 0 کاره موه روا رهق ناملس 0000.08 ‎ay‏

صفحه 228:
۲ ممه سيلندرهاى ديفرانسيل سيل هاى شفت هد سيلندر ] ‏ملسف ما وطس طس‎ Deckarbay 0 2048.08 MERKEL

صفحه 229:
شيار رينك راهنما شيار سيل اوليه شیار سیل ثانویه شیار سیل جاروکننده / Pressure MV) 20.00.00 ‘twrcoa w Orch Techn ‏موه‎

صفحه 230:
2900 سیلها و جاروکننده ها در داخل هوزینگ ] Deckarbay 2048.08 MERKEL

صفحه 231:
۳۲ ۱ سورع فیلم روغن روانکاری هیدرودینامیک بعنوان پیشنیاز بقای سیستم آببندی جهت جلوگیری از سایش 0 جسم صلب که با یکدیگر حرکت مرتبط دارند » وجود فیلمی از روغن در بین سطوح تماس» ضرورت دارد ۰ چسبیدن روغن به سطوح تماس 0 جسم صلب + فیلم روغن * ویسکوزیته روخن تکیه گاه فشار هیدرودینامیک مزع زود مجم صل * طراحی مناسب سیل حرکت 90 0

صفحه 232:
۲ ع مکانیزم فیزیکی سیل شفت -= حرکت پیستون به بیرون پیستون شفت در هنگامی کهبه سمت بیرون حرکت می کند مقداری نشت دارد و روغن نشتی مجددا وارد سیستم مى كردد. ‎L‏ 2048.08 ] Deckarbay ‏موه‎

صفحه 233:
۲ ویو هوز ‎Sy‏ سيل هاى شفت 2048.08 ] Deckarbay ‏موه‎

صفحه 234:
۲ تحت ماکزیمم فشار تحت ماکزیدم فشار و سیلهای شفت سیلهای کامپکت © 1 i¢ آماده برای نصب 2048.08 3 5 3

صفحه 235:
come simrit ‏عوامل موثر بر نشت‎ -عولمل موثر برطراحی: " نوع و شكل 8« ل " جنس سيل هوزينف و آن * گپ ( فاصله ‎-O‏ شرایط بهره برداری: " فشار ‏# سرعت كار * تناوب کار (بستگی به فشار و سرعت رفت وبرگشت شفت در سیلندر دارد.) دما و ويسكوزيته روغنى كه بايد آببندى شود. ‏©-عوامل سايشى موثر بر نشت: ‏" سايش و خوردكى سيل ها و سيلندر ‏" تاثيرات ميكرو ديزل و كاويتاسيون ‏" تنشهاى مكانيكى و حرارتى سيلها ‏"" تغييرات جنس سيل ( تردى » شل شدن » متورم شدن ...) * فساد و کهنگی روغن هیدرولیک ‎0 ‏همه 052521101111 مدمه‎ ‘MERKEL ١ ‎

صفحه 236:
ممه ] ‏ملسف ما وطس طس‎ Deckarbay 7 2048.08 [me

صفحه 237:

صفحه 238:
come simrit طراحی سیلهای پیستون برای پیستونهای ) کاره پیستونهای 4 کاره فقط از یک سمت تحت فشار و بار قرار دارند.كه دراين سيستم » اببندى توسط لبه هاى نامتقارن تامين مى كردد. ۲ ۳ إفنر فشارى بلى ارتان 2 2 2 ] Deckarbay ‏ممه‎

صفحه 239:
see ‏طراحى سیلهای پیستون‎ simrit ‏برای پیستونهای 0 کاره‎ پیستونهای 0 کاره فقط از هردو سمت تحت فشار و بار قرار دارند.که دراین سیستم » اببندی توسط لبه های متقارن امین می گردد.و روغن مجددا به داخل مدار باز می گردد. سس پلی ارتان ‎DEE‏ 066.66 e990

صفحه 240:
see simrit ‏طراحی سیل های پیستون‎ ‏سیل های کامل پیستون‎ سیل های کامل پیستون متشکل از چندین قطعه می باشد که عملکرد مشخصی دارند. این قطعات شامل سیل » رینگهای راهنما و گاهی نیز قطعات پشتیبان می باشند. MOR + Pabric PREC ‏مومسم‎ ۳00 OGR OBR ] Deckarbay 90

صفحه 241:
see simrit ‏طراحی سیلهای پیستون‎ eta Ged L PO بوش زاويه دار [ON a0 eee ato

صفحه 242:
۲ شیار ماشینکاری شده 2048.08 ] Deckarbay ere 3 5 3

صفحه 243:
simrit ‏مانع برای جلوگیری از‎ بیرون افتادن سیل لبه جمع کننده ذرات سمت هوای آزاد آوری ذرات غبار أب و يخ افزايش فشار طراحى جاروكننده ها refers فیلم روغن لبه جمع کنندم باقیمانده فیلم روغن فاصله مجاز برای عبور فیلم روغن 0 فشار به سمت داخل 9 ‎expel the wiper ot‏ ‎oP the wove‏ ۱689 (

صفحه 244:
see simrit QOesiqa oF Opers جداره ورقه لزی برای هوزینگ باز ( محوری) برای هوزینگ بسته M1} coc0.00 ‏م‎ Peck one 0

صفحه 245:
۲ آیبند: رای جاروكننده هاى باجداره ورقه فلزى PO TIP? جارو کننده های هوزینگ ‎a‏ قبلا ‎leis‏ ‏جاررکننه های داخلی جاروکننه های داخلی ‎Oo OKO‏ ومع 3 066.66 ] ‏ملسف ما وطس طس‎ Deckarbay 5 3

صفحه 246:
‎ie‏ 1 بط بسا ‎٩۲‏ كهاى راهنما عاسو ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏گسترده بوش راهنما ‎Dy‏ ۲ شكاف ‎INL‏ ‏سهولت نصب در هوزینگ های بسته احتناب از فشار ناشی از حرکت پیستون به سمت بیرون جبران انبساط ‎mv‏ ‏99 هبملت و لصو 90090 ‎ERE‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 247:
anne simrit ) 1 ( ‏مواد برای تولید سیلها‎ * پیش زمینه تاریخی: * در دهه 1920 از تسمه های چرمی داخل شیارهای "یو" شکل برای آببندی قطعات در شرایط سخت کاری استفاده می شد. * در 1930 بعد از گسترش هیدرولیک » کاربرد لاستیکهای تقویت شده افزایش یافت. * در 1950 از پلی ارتان استفاده شد. * در تولیدات امریکایی از نایلون و رشته های سیلیس برای ساخت سیل استفاده شد. * در 1960 از ۳۵ و78 6استفاده كرديد

صفحه 248:
0۴ توسعه سیلهای پیستون وشفت و جاروکننده ها ‎mi‏ ۷ ] 0 تچ وا سرد ‎Be 6( ۳۷ ۱‏ سه ‎] Deckarbay ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 249:
۲ ero مواد مورد استفاده در سیلها * استفاده از مواد مناسب برای آببندی بهتر مقاومت در برابر حرارت مقاومت در برابر سیال هیدرولیک قابلیت فشردگی مقاومت در برابر بیرون افتادگی از شیار آببندی مقاومت در برابر خوردگی وسایش مقاومت در برابر نفوذ عوامل محیطی مقاومت زیاد در برابر خش و خراشیدگی پایین بودن خواص اصطکاکی ] Deckarbay

صفحه 250:
۳۲ مواد سيل سورع مواد سیلهای هیدرولیک OBR (Wor d- Write - Panter Rebbe ) XDBR (cbt Deke - Rubber ) OBR (ckovcnted Dir Rubber ) PPO (Phorv - Rbber ) BOD ( Porpie - Rubber ) POO ( Ctylewe - Prope - Dew - Rubber ) eo (م_ماسخصة ‎ )‏ هه («ساسصاسة ‎ )‏ 00 ‎Revs )‏ - شاف - تس ) هع توت ها ) - سوه ) هه ‎2048.08 ] Deckarbay ‏وه‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 251:
6 0 ٩۲ ‏مساو‎ Phetor ایا 0 0 MV) 20.00.00 MERKEL ] Deckarbay esa

صفحه 252:
see simrit ‏آببندهای پلی ارتان‎ سیلهای پلی ارتان از مواد مناسبی جهت آببندی بهترساخته شده اند. ‎stably oP te Prashed sbaze oP sharp sed‏ واه با سل چم ‎est srdkey‏ ‎optcoa usptay ePPect.‏ لت پل Lexy server Ie becoee opie qercoeiry oP her sake eck ty crutctatced char ty highs Luvur reper 215 ‏رجات نی لطللی ری لمطلجواه‎ bockrkep: oa be availed due exineiot جوم ‎brand possible bec oP highs weckuuicd sires oP the caters.‏ ۱ ‎ou be conned,‏ مه منطو ‘eerwtive ty desiructa ‏صوص مدصت ررم‎ ‎het wipers.‏ خن میس امن ‎Www WwW WwW WwW ‏موه ‎Deckarbay‏ ملسف ما وطس طس ] 066.66 ‎

صفحه 253:
‎٩۲‏ جنس سیلها (0/۳۳۵) ساوسو پلی تترافلورلتیلن خواص ویژه: ,سطح کاملا صانکه با عشوسبندگی‌سیلبه4 قطعه نمی‌گردد -0. پایداریف_بزیکی‌در حرارتهاوی یش‌از 00 درجه -6 همسانب ودنلصطکاک استاتیکو دینامیک ضریباصط کب سیار پایین) 6۰ © خواص ضد الکتریکی. مقاومتبا-لار دربرلبر عولملشيميايى- © مقاومتر بادلثر در برابر متورم شدن-9 ‏: محدوده دماوک ارکرد بین-2 0 * 000 + وس 0 *600 - ‏9 5 ممصم ١1م‏ با ‎ ‏همه

صفحه 254:
1 1 جنس سیلها: بط بسا ‎٩۲‏ 0 ۱ ‎MBS al‏ Cw wo be orwtdered whos wig PTB: ‎orcas‏ مسا زا سل مادم كلابب دمص تدهم ذا موز ‏راهم بجاو بر مالك اسمجرمن واه سین ‎thot he‏ + اما مس و ‎bok! Plow, beepsrotoy‏ ‎= hot cbrwsia rept b bw ‎Phi ty‏ بها ‎ty UD tee‏ لسن نا مروت وا موی رم بت ‎wart pts‏ نيا سخا لاتيجيد ‎- ‏بوتةسطخصت ممصا بدلا ادا‎ buy. Phy can bead to probhews was ket incxexvission ta beartenpy ud dyer seas. ‎- hat he craterta by oot rubber ekete but harder ose ‏سس نا اه‎ od vikwer plat ‏لجست‎ ‎Owe eee reer deine ‏تمه نوات رت‎ cae ont be chouged over to hokey wth PDC seus wiki ‏سای مایت‎ hea worry by seul ockdivad coca prevoure kee ty be provided by ween oP opie or ‏ارت ان‎ Do wheve speed properties PDP ‏,سا ,ملاع ,سنوی خلت لا نا‎ ‏تلا جات اج تاجن‎ ‎2048.08 ] Deckarbay ۵ ‎

صفحه 255:
۲ eee ] ‏جاه و‎ Cerwesible wid oF yoy vepeadedt va pperdicod pressure > Ors Go eo 0 جوم سوت ] Deckarbay oo © (nd oP ager

صفحه 256:
۲ ] Deckarbay 0 90090 (

صفحه 257:

صفحه 258:
see simrit Cowportevs oP Ikpportact POR acd DOR Pectures ‎[ow | ow [eases poses poaene fpomana‏ سس ‎ ‎ ‎ ‎oe 80 eo 66‏ سای | وه ود 6 ‏وسفن ‎ ‎f 200 | sar‏ مد مه مشاه ‎(Restetoure to ear propagation sor ۲ 6 60 er <00‏ ‎oe ewe |" ‏مص | مم‎ | coo (hook ‏روتسا‎ 98 ww es ee 6 ‎ae 20 6‏ يو | 066 6: (:) هجوت مود تال ‎aoa ‏40 هه 60 وم © | همه و وم سدع ميري ‎2048.08 ] Deckarbay ‏موه‎ ‎ ‎

صفحه 259:
۵0و con | con ‏میم | ممصمو همم همم‎ | exo | oo ۰ ۶ ۰ ‏هو | و‎ | » ‏هه | © | هم‎ | © | © | | 2 | oo ‏مک‎ | x60 | +o | ‏مش | مك | مه | م | مق‎ + fe fe fe fe fe fe | + + fe fe fe fe fe fe | + » fo fo fe fo f* ft ° + fe fe fe fe - [+ |] - + fe fe fe fe fy ft ۳ et fe fe xy | 8 | | + 2 Loted epptotia (cot revue) = Dot erred “harockirton to Orch Pectockra eo ones om ‏سم انه‎ 0۵ موممه سود 85 | سمه ع مهمد ینبم همم ve & 8 | مه ‎Oppted‏ + 066.66 MERKEL)

صفحه 260:
۲ قاومت مكان الاستيسيته ( قابليت ارتجاعى ) سخت شدگی استحکام مکانیکی استحکام کششی معیارهای انتخاب جنس سیل ها 5200 انعطاف يذيرى سرد انعطاف پذیری گرم تغییرات خواص فیزیکی معیوب شدن مواد ] Deckarbay IM) co..00 wt

صفحه 261:
۲ سوه عاسو ‎Dewperdure bits oP Chstowers‏ ‎(@pproxkcation dota Pound to techora wayazices)‏ ‎Opper tewopercher bot (°C)‏ وه با سس ‎٠١‏ 00 ع 0000 ‎revere (°C) Sk‏ ۲« __ مان ‎eo‏ © همه درم ‎R oR‏ ‎oo‏ 0 460 درم 000 ‎(epevid cxepiannt)‏ ‎doo 90‏ 190 20 08 ‎wo 90‏ 600 مم ۵۹۹00۵ ۵ 0 ‎aos‏ همه ممه 40 0 ‎oo «so‏ 660 40 000 ‎deo doo eo‏ وم 0 © ی بو و جر رولیت 0 ‏همه 052521101111 مدمه‎ | ‘MERKEL ١

صفحه 262:
۲ Operatiag, tewperature ۳0 100... 210 0... +00 0... +00 60... +06 Guide Ceweus Gurkave pressure (GO) p [00s] > >09 >66 عصطلىة) ‎pressure (AO)‏ ‎p [OP]‏ > 0 <6 > > 0 )...> 8D @xexoples Por woterids wed thet ‏ات مایت‎ Gidiag speed v [ole] <o >0 0 <4 متسه نیو ۳۰ Plyawide (valled) Plyacorde, (lle) eta be led Rabrie (or specid ‏تست هبوت‎ cai rion ore wvakble out of phases or brome coded whic sxe wore previsel bu ‏اه بوسر مرو تست روط‎ مه لو ‎NY's.‏ ممم ] ‏ملسف ما وطس طس‎ Deckarbay لكل

صفحه 263:
=PO20 PTFE 02 PTFE C102 ~-PTC102 ST 14510 5١ 0 ™M14510 hore ‏سل‎ COB + COG + COO; Mew = Graxtard; OP = Gprand; OC = werds ‏بو امه امه ری‎

صفحه 264:
۲ ویو ‎Qeda Por ydeniic spotews‏ © Owed of Por the cord ‏اون وله‎ © Opctkete Phids wosty Por spevid ‏او‎ ody. Wick ond bu tewperdtures. Tadusites where use oP tePewuble Plutds te oot ‏لاه‎ ‎Orctag cad steel teksty Por excep. © Ooer od woer ewubirds. Over wos wed espevidly ic hewy presses. Doda woter ewublow ure weed berouse of orrosics problews. Outer fydrouics ore oP taterest to ooocevion Wik pohuiod oP te eovircaedt. © Orted wede oe wihout excepios wt weed tt standard uppicaicc. © Grandad Ps ae wrwdly very well tested by oll producers, therePore ww problws should be expevted, © Opputbliy tet to the documectaiod we 0 worktey ool. موه ‎Deckarbay‏ ] ود

صفحه 265:
۲ معیارهای انتخاب سیلها سئوالهایی که باید جواب داده شوند: * استاندارد یا غیر استاندارد بودن سيل عم نوع تجهيزات و عملكرد قطعات سيستم هيدروليك مورد نظر حداقل و حداكثر فشار ( بيك ها و شوك ها ) دماى محيط و سيستقم نوع حرکت ( گردان / رفت و برگشتی ) سرعت و فرکانس حرکت طول کورس هدایت کننده های مورد استفاده در سیستم مورد نظر سطوح مورد استفاده جهت آببندی جنس مواد قطعاتی ‎ub aS‏ آببندی شوند اما بسن نله ‎MERKEL)‏

صفحه 266:
۲ ویو خلاصه © berg suber of oterta ePlusutay he process oP sed selevion except tt wpproxkodely OO % of uppicdiows where stradard schiiows cost be used. © Grado sed uppicuives Por stoodard equipwed oe very well dorncrutted aawadeys. Proper selevivg ts just ‏هط د‎ موه سوه و ‎quesivg & whether or vot tis‏ مرول لور و۲( ۲ ® bewe te wrrstentand to uppicdion eaqkeericry. ] Deckarbay ‏ممه‎

صفحه 267:
انواع روشهای نصب فیلتر ۰ فیلتر خط مکش ‎٠‏ فیلتر خط فشار ‎٠‏ فیلتر باي پس ‎

صفحه 268:
معیارهای طراحی و انتخاب فیلتر میزان حساسیت اجزاء بکار گرفته شده در سیستم هیدرولیک به ذرات خارجی تعیین میزان دبی اختلاف فشار مجان سازگاری مواد فیلتر با روغن مورد استفاده ‎GIS gla‏ ویسکوزیته روغن

صفحه 269:
:در تعیین سایز فیلتر موارد ذیل در نظر گرفته می شوند * میزان آلودگی محیطی که سیستم در آن قراردارد. ۰ میزان مراقبت و سرویس سیستم هیدرولیک ‎٠»‏ دمای کاری روخن سایز فیلتر ورودی روغن به پمپ معمولا © تا *6 برابر دبی پمپ انتخاب میشود.

صفحه 270:
راههای ورود آلودگی و ذرات خارجی به سیستم هیدرولیک ۰ آلودگيهاي خارجي ‎٠»‏ مونتاژ ۰ راه انداززي ۰ ذرات داخلي ‎٠‏ سايش ‎٠‏ تعميرات

صفحه 271:
شیر با ای پس داخل فیلتر ۷۲ (نتخابی)

صفحه 272:
:نكته ‎٠‏ كاهى اوقات ممكن است سايز مواد آلوده موجود در روغن هيدروليك برابر با مقدار لقى بين دوسطح قسمتهاى متحرك بمب باشد و سبب سايش و تخريب شديد سطوح داخلى يمب كردد. ‎

صفحه 273:
ABRASIVE WEAR EFFECTS DIMENSIONAL CHANGES LEAKAGE LOWER EFFICIENCY GENERATED PARTICLES = MORE WEAR INTERACTS WITH SURFACES — CAUSES ABRASIVE WEAR ULTRAFINES 700 SMALL TO INTERACT WITH | ۳ SURFACES | Flow 52 0 و TOO LARGE TO ENTER CLEARANCE SILT (CLEARANCE SIZE) Ultra-fine particles are those particles, usually wear metals, which are most often the result of wear, but not the cause of wear,

صفحه 274:
سس This contaminant was discovered in a sample of new oll after a gravimetric particle analysis was carrled out.

صفحه 275:
‎ol SL‏ مدار : فیلتر خط برگشت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Circuit diagram: Return flow filter ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 276:
فلتر خط مکش | | Circuit diagram: Pump inlet filter

صفحه 277:
فیتر خط فشار Circuit diagram: Pressure line filter

صفحه 278:

صفحه 279:

صفحه 280:

صفحه 281:
Cavitation

صفحه 282:
عاططن8 لؤناتما 0 Bubble ۱۷6۲۵ Source Solid ‏تیان‎

صفحه 283:
Surface Damage Cavity Collapse سب — Cavity Generation

صفحه 284:

صفحه 285:
Cavitations Wear In cavitations wear, micro cracks propagate to the point where the material can no longer withstand the impulse load that the imploding vapor bubbles impose. Therefore, particles finally break off and antar the cvctam __.

صفحه 286:
www.cheresources.com

صفحه 287:
www.cheresources.com

صفحه 288:
Wear plate erosion due to cavitation

صفحه 289:
Wear plate erosion due to cavitation

صفحه 290:
خرابی آببند بدلیل کاوبتاسیون Seal failure due to cavitation

صفحه 291:
عیب پاپی سیستمپای هپدرولیک ly la, pata po ‏کید فا ا- کم‎ 43 | jueyl-t ‏وزاب‎ 0 Uy oui ac ble ‏درکن‎ +

صفحه 292:
ا ا

صفحه 293:
کاویتاسیون صدای اضافی در موتور D A وجود هوا در روغن خرابی کوپلینگ E E B دی تسه c

صفحه 294:

صفحه 295:

صفحه 296:
دراثرداغ شدن روغن دراثرداغ شدن روغن دراثرداغ شدن روخن فشار بیش از حد سیستم به ستون “6 مراجعه شود به ستون 6 مراجعه شود به ستون *6 مراجعه شود به ستون *6 مراجعه شود کاویتاسیون بسته بودن رلیف ولو . تنظیم نبودن رلیف ولو بسته بودن رلیف ولو ‎oO 0 oO 0‏ وجود هوا در روغن باربيش ازحد خرابى ولو كنيف بودن روغن ‎e © c ©‏ 1 : نامناسب بودن یه بسته بودن رليف ولو خرابی موتور ‎ae‏ تيد ‎oO‏ © اشکال در سیستم خنک باربیش ازحد 3 ‎ee‏ ‏0 © خرابی پمپ خرابى عناصر سيستم ©

صفحه 297:
3 و سس ۱ ‎ne rake SE Lo a ate Mee ke ee ES OWE ADE ma keg‏ .. © - يمب يا موتور نياز به تعميراساسى دارد. 7 - روغن هيدروليك سرد است.

صفحه 298:

صفحه 299:

صفحه 300:
روغن به پمپ نمی رسد ‎c‏ ‏موتور محرک پمپ کارنمی کند 6 جهت چرخش موتور غلط است ‎G‏ وضعیت اهرم کنترل مسیر غلط است ۴ روغن از طریق رلیف ولوتخلیه می گردد. D پمپ خراب است = تنظيم غلط کنترل دبی تنظیم غلط شیر کنترل دبی ‎D D‏ تنظيم غلط رليف ولو سايز يمب صحيح نيست ‎H FUE‏ نشتی خارجی در سیستم 0 موتور پمپصحیح 8 نیست ‎H‏ ‏0 موتور پسمپصحیح نیست ‎H‏ خرابی هریک از عناصر سیستم ‎E‏

صفحه 301:

صفحه 302:

صفحه 303:
عدم وجود جریان رلیف ولو باز است وجود هوا در روغن تنظیم رلیف ولو صحیح به چارت 0 ستون 4 به چارت 6 ستون 6 و ‎Shel B‏ مراجعه شود مراجعه شود ‎D‏ ‏فشارشكن تنظيم نيست خرابی رليف ولو رلیف ولوخراب است ‎E D‏ 3 خرابی شیر کاهنده فشار آلودگی روخن ‎A E‏ خرابی عناصرسیستم ‏ آکومولاتور معیوب يا بيش از 3 اندازه شارژشده است 6 خرابى عناصرسيستم 3

صفحه 304:

صفحه 305:

صفحه 306:
حركت وجود ندارد حركت به كندى انجام | حر 5 سرعت بیش از حد است ل سا جريان يا فشار وجود ندارد ابه جارت © ستون 0 مراجعه شود محدود كتنده ها اشكال دارند ‎E‏ ‏محدودیت مکانیکی 8 سیگنال به سروو نمی رسد جریان کم است فشار نامنظم است بهچارت تن ‎HOURS teal‏ ویسکوزیته روغن زیاد وجود هوا در سيستم است به چارت 0 مراجعه شود A ‏کنترل فشار مناسب نیست . روانکاری قطعات‎ ‏به چارت 6 مراجعه شود حرکتی ماشین انجام‎ نشده است روانکاری قطعات حرکتی میگنال های برقی ماشين انجام نشده است نامنظمند 9 جريان كم است ابه جارت © ستون © مراجعه شود ترانسديوسر فيدبك معيوب است 8 سروو تنظيم نيست يا بد كارميكند 6 بار بيش از اندازه است ‎H‏

صفحه 307:
حركت بد كدي اهام يدود سروو تنظيم نيست سروو تنظيم نيست يا بد سروو تنظيم نيست يأ بد 3 کارمیکند كارميكند ‎c‏ ۴ سروو کارنمی ‎BS‏ شیر سروو چسبیده است ترانسدیوسر فیدبک معیوب ‎D c‏ است ‎c‏ ‏موتور یا سیلندر معیوب است موتور یا سیلندر معیوب است شیر سروو چسبیده است ‎D E E‏ موتور یا سیلندر معیوب ‎cud‏

صفحه 308:

صفحه 309:

51,000 تومان