Web_service

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وب سرویس ها”

وب سرویس ها

اسلاید 1: Web Serviceسهیلا کمال زاده دانشجوی کارشناسی نرم افزارپاییز1390

اسلاید 2: یک وب سرویس به معنای ساده نوعی کامپوننت تحت وب است.این کامپوننت به APPLICATIONهایی که از آن استفاده می کنند این امکان را می دهد که بتواند از متدهای این وب سرویس استفاده کنند.

اسلاید 3: وب سرویس ها نرم افزارهایی هستند که از XML برای انتقال اطلاعات بین نرم افزارهای دیگر از طریق پروتکل های معمول اینترنتی استفاده می کنند. به شکل ساده یک وب سرویس از طریق وب اعمالی را انجام می دهد (توابع یا سابروتین ها) و نتایج را به برنامه دیگری می فرستد. این یعنی برنامه ای که در یک کامپیوتر در حال اجراست اطلاعاتی را به کامپیوتردیگری می فرستد و از آن درخواست جواب می کند. برنامه ای که در آن کامپیوتر دوم است کارهای خواسته شده را انجام می دهد و نتیجه را بر روی ساختارهای اینترنتی به برنامه اول برمی گرداند.

اسلاید 4: وب سرويس دارای خواصی است که آن را از ديگر تکنولوژی و مدل های کامپيوتری جدا می سازد.وب سرويس از ديگر تکنولوژی های موجود مجزا شده است و دلیل آن استفاده از XML و بعضی استاندارد های تکنيکی مانند: SOAP ، WSDL و UDDI وب سرویس ها قابل برنامه ریزی هستند.وب سرویس ها برپایهxml بنا شده اند.وب سرویس ها خود توصیف هستند.وب سرویس ها قابل شناسایی هستند.

اسلاید 5: نقش استانداردها در ساختار وبUDDIWEB SEVICEWSDLCLIENTXML ?

اسلاید 6: XML ? یک تکنولوژی است که به شکل گسترده از آن پشتیبانی می شود، همچنین این تکنولوژی OPENاست به این معنی که متعلق به شرکت خاصی نیست. اولین بار در کنسرسیوم WWW در سال ۱۹۹۶ برای ساده کردن انتقال دیتا ایجاد شده است. با گسترده شدن استفاده از وب در دهه ۹۰ کم کم محدودیت های HTML مشخص شد. ضعف HTML در توسعه پذیری (قابلیت اضافه و کم کردن خواص) و ضعف آن در توصیف دیتاهایی که درون خود نگهداری می کند برنامه نویسان را از آن ناامید کرد. extensible Markup Language

اسلاید 7: ویژگی های XMLاستقلال اطلاعاتمتنهای XML فقط یک دیتا را توصیف می کنند.عدم نیاز به سیستم عامل و زبان خاصمتنهای XML حاوی دیتا بدون شکل خاص هستند.نرم افزارها XML را براحتی شناسایی و قابل جهانی شدن می کنند .

اسلاید 8: ویژگی های XMLاستقلال اطلاعات یا جدا بودن محتوا از ظاهر یک مشخصه برای XML به حساب می آید. متنهای XML فقط یک دیتا را توصیف می کنند و برنامه ای که XML برای آن قابل درک است بدون توجه به زبان و سیستم عامل قادر است به اطلاعات درون فایل هر گونه شکلی که مایل است بدهد. متنهای XML حاوی دیتا هستند بدون شکل خاص، بنابراین برنامه ای که از آن می خواهد استفاده کند باید بداند که چگونه می خواهد آن اطلاعات را نمایش دهد. بنابراین نحوه نمایش یک فایل XML در یک PC با PDA و تلفن همراه می تواند متفاوت باشد. وقتی یک برنامه با متن XML مواجه می شود باید مطمئن باشد که آن متن حاوی دیتای مورد نظر خود است. این اطمینان توسط برنامه هایی با نام XML Parser حاصل می شود.SOAP ?

اسلاید 9: SOAP ?SOAP يکی از عمومی ترين استاندارد هايی است که در وب سرويس ها استفاده می شود . طبق شواهد اولين بار توسط شرکت UserLand و مايکروسافت در سال 1998 ساخته و نسخه اول آن در سال 1999 ارايه شده است . آخرين نسخه SOAP ، نسخه 1.2 بود که نسخه 1.2 نشان دهنده کار زياد بر روی آن و نمايانگر اشتياق زياد صنعت IT برای استفاده از SOAP و وب سرويس است . Protocol Simple Object Access

اسلاید 10: EnvelopeBodyHeaderSOAPSOAP برای انتقال ديتا بر روی اينترنت و از طريق پروتکل HTTP طراحی شده است.

اسلاید 11: ویژگی های SOAPپيغام های SOAP معمولا ً کدهای زيادی ندارند و برای فرستادن و گرفتن آن به نرم افزار های پيچيده نياز نيست . SOAP اين امکان را به برنامه نويس می دهد تا بنا به نياز خود آن را تغيير دهد . در آخر بدليل اينکه SOAP از XML استفاده می کند می تواند بوسيله HTTP اطلاعات را انتقال بدهد بدون اينکه زبان برنامه نويسی ، سيستم عامل و سخت افزار برای آن مهم باشد .

اسلاید 12: WSDL ?هر وب سرويسی که بر روی اينترنت قرار می گيرد دارای يک فايل WSDL است که مشخصات ، مکان و نحوه استفاده از وب سرويس را توضيح می دهد . يک فايل WSDL نوع پيغام هايی که وب سرويس می فرستد و می گيرد را توضيح می دهد مانند پارامترهايی که برنامه صدا زننده برای کار با وب سرويس بايد به آن بفرستد . اين مهم است که بدانيم WSDL برای برنامه ها طراحی شده است نه برای خواندن آن توسط انسان ! . شکل فايلهای WSDL پيچيده به نظر می آيد ولی کامپيوترها می توانند آن را بخوانند و نجزيه و تحليل بکند .Web Services Description LanguageUDDI ?

اسلاید 13: UDDI يک متن مبتنی بر XML را تعريف می کند که در آن شرکت ها توضيحاتی درباره چگونگی کار وب سرويس شرکتشان و امکانات خود را می دهند . برای تعريف اين اطلاعات از شکل خاصی که در UDDI توضيح داده شده استفاده می شود . شرکت ها می توانند اين اطلاعات را در UDDI شرکت خود نگهداری کنند و تنها به شرکت های مورد نظرشان اجازه دستيابی به آنها را بدهند يا آنها را در مکان عمومی و در اينترنت قرار دهند . UDDIUniversal Description , Discovery and Integration

اسلاید 14: Yellow Pages حاوی اطلاعات طبقه بندی شده شرکتها و اطلاعات درباره توانايی های الکترونيکی آنها می باشد. White Pages که در آنها اطلاعات تماس شرکت ها و توضيحات متنی آنهاست Green Pages ، حاوی اطلاعات تکنيکی درباره سرويس های آنها و نحوه پردازش اطلاعات شرکت آنها می باشد .ویژگی های UDDIاطلاعات در پایگاه داده بصورت دفترچه تلفن است:

اسلاید 15: WSDL ?

اسلاید 16: Web Services Description Languageوقتی IBM و مایکروسافت تصمیم گرفتند تا استاندارد های خود را یکسان کنند WSDL بوجود آمد. هر وب سرویسی که بر روی اینترنت قرار می گیرد دارای یک فایل WSDL است که مشخصات، مکان و نحوه استفاده از وب سرویس را توضیح می دهد.

اسلاید 17: ویژگی هایWSDLیک فایل WSDL نوع پیغام هایی که وب سرویس می فرستد و می گیرد را توضیح می دهد مانند پارامترهایی که برنامه صدا زننده برای کار با وب سرویس باید به آن بفرستد. در تئوری یک برنامه در وب برای یافتن وب سرویس مورد نظر خود از روی توضیحات WSDL ها جستجو می کند. در WSDL اطلاعات مربوط به چگونگی ارتباط با وب سرویس بر روی HTTP یا هر پروتکل دیگر نیز وجود دارد.

اسلاید 18: ساخت وب سرویس در محیط دات نت.Net Web Services use WSDL files to get a type description of the Web Service which provides the detail needed to the client to create a proxy. The proxy calls the Web Service using the SOAP protocol passing parameters and returning a return value for the remote method call.

اسلاید 19: مرحله يک :  در صفحه شروع ويژوال استوديو دات نت  ، گزينه New Project را انتخاب می نمائيم. در ادامه، جعبه محاوره ای  New Projecr نمايش داده می شود. ويژوال استوديو دات نت ، برنامه های وب را در دايرکتوری مجازی Localhost مستقر می نمايد .

اسلاید 20: مرحله دوم در جعبه محاوره ای New Project ، تمپليت ASP.NET Web Application  را انتخاب و در ادامه نام مورد نظر برای پروژه جديد را در فيلد اطلاعاتی Location مشخص و در نهايت بمنظور تائيد عمليات فوق ، بر روی دکمه OK ، کليک نمائيد.

اسلاید 21: مرحله سوم : زمانيکه پروژه ای جديد وب در ويژوال استوديو دات نت ، ايجاد می گردد محيط برنامه نويسی يک فولدر جديد با نام مشابه پروژه را ايجاد و فولدر فوق را در فولدر ريشه وب سايت پيش فرض ( تحت IIS ) مستقر می نمايد. محل فوق ، در فيلد اطلاعاتی Location مربوط به جعبه محاوره ای NewProject بصورت : http://localhost/SrcoSamples/WebApplication1 نشان داده شده است .

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27: منابع:1.WEB SERVICE ,GORGE ZHENG,USA,20102.CAMELL PETER,NET ARCHITECTUREAL,20033- ماهنامه دانش و کامپیوتر ، شماره 83، سال 1386

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید