سایر تحقیق و پژوهش

پارگی و آسیب تاندون 

taandoon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پارگی و آسیب تاندون ”

پارگی و آسیب تاندون 

اسلاید 1: پارگی و آسیب تاندون ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهالتهاب تاندون کشکک زانو بیماری است که با آسیب دیدگی بافت تاندون کشکک بروز می‌یابد و باعث زانو درد در قسمت جلوی زانو می‌شود. عضله بزرگ جلوی ران عضله چهار سر ران نامیده می‌شود، وظیفه این عضله صاف کردن زانو در هنگام فعالیت مخصوصا دویدن، پریدن و ضربه زدن با پا می­باشد. در طول انقباض عضله چهار سر ران، از طریق کشکک زانو بر تاندون زانو فشار وارد می‌شود. وقتی این فشار به دلیل نیروی یا تکرار زیاد، بیش از حد شود، دچار آسیب تاندون زانو می شود.  التهاب تاندون کشکک زانو بیماری است که با آسیب دیدگی تاندون کشکک همراه با التهاب مشخص می‌شود.

اسلاید 4: علائمالتهاب تاندون پا عموما به صورت تدریجی به وجود می‌آید، و باعث درد جلوی زانو می شود. شایع‌ترین علائم آسیب های تاندون زانو از قرار زیر هستند:احساس درد در زیر کاسه زانو در حین فعالیت‌هایی مثل پریدن، دویدن، چمباتمه زدناحساس درد با وارد شدن هر گونه فشار به تاندون برای مثال لمس کردن، زانو زدندرد و سفتی پس از فعالیتسفتی در هنگام صبحضخیم شدن تاندونتورمبیماری التهاب تاندون کشکک زانو (زانوی جهندگان) اغلب با زانوی دوندگان، ازگود اشلاتر یا نرمی کشکک زانو اشتباه گرفته می‌شود. اما مشخص‌ترین ویژگی بیماری التهاب کشکک زانو التهاب در زیر کاسه زانو در هنگام فشار وارد کردن بر تاندون کشکک زانو است.

اسلاید 5: درجات آسیب دیدگیالتهاب تاندون کشکک زانو را می‌توان به چهار سطح تقسیم کرد:درجه ۱: احساس درد تنها پس از فعالیت که برعمکرد زانو تاثیری ندارد.درجه ۲: احساس درد با فعالیت اولیه که با گرم کردن از بین می‌رود، اما پس از فعالیت باز می‌گردد. در این سطح، عملکرد تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.درجه ۳: درد طولانی مدت در هنگام فعالیت و پس از آن و دشوار شدن عملکرد مطلوب فرددرجه ۴: پارگی تاندون زانو بطور کامل، که در این صورت باید سریعا برای درمان پارگی تاندون زانو اقدام گردد زیرا ممکن است برای درمان پارگی تاندون زانو نیاز به جراحی باشد.اغلب آسیب دیدگی های تاندون زانو در سه سطح اول هستند، که می‌توان آن‌ها را با روش های درمانی محافظه کارانه که در کلینیک امید انجام می‌گیرد، به طور کامل درمان کرد.

اسلاید 6: علتالتهاب تاندون کشکک زانو عموما به دلیل فعالیت‌های طولانی یا پرتکراری به وجود می‌آید که بر تاندون کشکک زانو فشار وارد می‌کند. این مشکل عموما در حین انجام مکرر فعالیت‌هایی مثل دویدن، پریدن، چمباتمه نشستن  یا ضربه زدن با پا به وجود می‌آید. این مشکل همچنین در ورزش‌هایی مثل بسکتبال که به پریدن و فروآمدن مکرر نیاز است، شایع می باشد. گاهی اوقات، بیمار به طور ناگهانی به دلیل نیروی زیاد و فراتز از حد تحملی که به تاندون کشکک زانو وارد می‌شود، به این مشکل مبتلا می‌شوند. این مشکل بیشتر در حین فرو آمدن روی زمین پس از پرش یا در هنگام افزایش سرعت در دویدن به وجود می‌آید.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید