صفحه 1:
S آرايه
دبير آقاى رجبی
Rope Pec epee ene ee
صفحه 2:
ابهام با توريه آوردن واز ۰ |
نزديك به ذهن و ديكرى دور از ذهن باشد. ه
مال ل ا 2
مل ا ا «OUR
0 ا ال it
CIT ee Ite oe
CORP een me es ese me
انتخاب کند. گرچه دربافتن
۱ کر 7
داراى ايهام است. البته در بعضى اشعار هر دو
ال ات رت را تا
00207 See] Pe ele pee er rere meres) ms) bts | Otley
را دريابد كه از معانى مختلف وازهها و عبارا 2 5
Ieee I ار
ها
a)
صفحه 3:
کر
(حافظ)
معنی نزدیک مردم و ۳۱
چشمان ا
معنایی دورتر و عمیقتر,
ire] ee yee eLevmy bea] از ۱
Bev] ove] ORR BVH Ce eB EY
000100 تا ارت و دا
0 ا 1 رةه
UEP) 0
[Caer reves) (erp)
ddim Solpie csilalS 92 .» aS (,ebli yalsi) «nar0» L oS
ار
صفحه 4:
0000
ابهام تناسب
eae Pees Pa ال الوا ل
re] ea rey ل 1 5
با ایهام تتاسب آن است .۱
ایهام تناسب, تما یی ب. ۰ ۱
ديكر يى تناسب (مراعاك CE
ادبيات فارسى در اشعار حاقل
و
Vy cen 53 ام es te
Naisly uli ele! <piwy» L Lol cw! «sgorxaw
بى مهر رخت روز مرا نور نمانده ل ۳
ل ا ا Cee مهر
RS ee ia sierra يد ايجاد
از حافظ:
۱ Oe eae eee رابطة
Roe ary ل ا اا ا ا
برخاست
صفحه 5:
Pn CPL AY رن را
شرح اين قصه مكر شمع برآرد به زبان ور نه
٩
واه پرولنه, «اجازه» ات ال ۱
Tod) lbs (re aS
IS ane eee me eed
ار
ا
در ابن يت شترين يه معنا دس
ا کر 7
شیرین به معنی مزه قابل قبول است.
صفحه 6:
Peete seer ey لغاتی که دا
ا ا 0000 ۱
مفاهيم موجود در بيت را دارد. براى مثال در
خواهم 6 2
0
ا ا
مفردات بیت توجه داشته باشیم در 5
و خطا (ختا و ختن) به سبب داشتن تناسب
۱
و
oe شا آن ناحیه در چین و SE
صفحه 7:
و
0
تصور اولیه خواننده, نوعی تناسب و هممعنایی به سبب معانى
eee ا ere
ل ا ۰
در نظر اوّل تضاد ees و غریب و همین:
9
ici. CEE AGRIC
7 ag " در ادامه 0 Pir Bee Per
او هویدا میشود.
( باید توجه داشت که شاعر براي ایجاد اين آرایه, دامنه محدودی از
بيان ديكر از هر لغتى نمىتوان آرايه ايهام ساخت. بس براى تسلط به ابر
ST Re تشخیص آن در ا الو
001 eee arrears roerear sreat) W irewdneN es
۱ var a is So erea creme Hegre oc mnerry Pincers cones POO
ا ا Cae ar Cr ae OLS Res cee Meee eer mie ae eae
ل ا ل Cage re Scr eny \ SerT
BU ا cle atcye eel Seemed nat
صفحه 8: