تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 45 اسلاید پاورپوینتی درباره ی منیزیم و کاربردهای آن در صنایع خودروسازی و هواپیمایی

ashoori2006

صفحه 1:
Baw cram) ‏بسع زللى‎ تهیه کننده:امیرمهدی آشوری کاربرد های منیزیم 1

صفحه 2:
میریم منيزيم به اللليسى ( و ‎SE, ay caw!‏ سفیر یا ‎Cee‏ با نشان شیمیایی | ‎MG‏ عرر اتمی ۸۲ وزن اتمی ۲۴۳۰۵۰ و سافتار بلور دن شش لوش يا علزالونال مترالم است. 5 نيزیم از ‎hessaly p Glade Magnesia city afly‏ یا از نام شهر قریمی ۷۵0۳86512 در آسیای صغی رگرفته شره‌است. هشتمین عنسر فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر فراوان و معلول «ر آب ورياست. منيزيم ر ركروه رو (خ11] مرول تناوبی به عنوان فلز قلبایی ‎ai‏ قرار رارد. منيزيم يه عنوان سبک‌ترین فلز صنعتی با ویرّلی‌های منعصر به فرر متالورژیلی. گاربررهای وسیعی در صنایع مفتلف یافته‌است. على رغع وجور مدروريتهاى زاتى رر تولير و استفاره از منيزيم به رليل این ‎j9, ing‏ & )39 ب هکاربرر این فلز در صنایع ‎ti‏ افزوره می‌شور .

صفحه 3:
از ویرّلی ‎ORO MeN Mel‏ ۱ مت بر وانتیمتر تلعب . سبک‌ترین فلز با تولید و ‎(ier‏ و 1 ‎hae‏ ‎ut eee) 8‏ و و تنها ۲۰ ورصر لقان لطن لكر ل شاي ۱ 8 3 0 ا ال ار اي 0 ‎a‏ نقل ايها ركررهاست. اام 0 0 قيل توجهى از ‎Ve‏ ‏نشان می‌رهند. این وی و ل ا 01 37 ا ا پرو ا | "بای از قطعات مفتلف صنايع| 5 eH Kad os hg He ‏ف‎ 0

صفحه 4:
کی های منیز * سراز ويرّلىهاى ريكر آليا ژهای منیزیم می‌توان ¥ قابلیت ‎is‏ ارتعاشات توسط اين فلز اشاره لرر. این ویژلی سب شره‌استفاره از آلیاژهای زیم براى مريريت إرتعاشات مفسوصا رر سنعت 4 بار 0 ‎pw Np esi‏ مقايسه با رآلياز ‎phi gine cups LABS Palen‏ تنش ‎١‏ ملا ‎jut ly Jub‏ 29 منيزيم اين ضريب ۲۵ است. رر تنش ‎i‏ م ياسلال این شریب برای . آلومینیو ۳ ‎“A356‏ و براى منيزيم 4 91 ng Sule 0352 ‏جعبه‎

صفحه 5:
4 ا ‎ee‏ ۱ * ۴علاوه بر قبلیت میرایی ارتعاشات, منیزیم سپری قوی رر برابر امواج اللترو ایس ببز است: «یواه‌ای آهیلی‌متری از منیزیم به رات ‎pres‏ ۱ 8 ويرلى منيزيم برل تولیربرنه تلفن‌های همراه, تبویزات ۳ ‎emer‏ 0 ‎kel Ne ay‏ 0 ‎Roe a eed as aa‏ ‎a ey Lor Tea re ae‏ 00 ‎er ero a oe‏ ثير فواص عرارتى ماشي ن كارى رقيق ‎ie‏ و سرر شرر) سريع زر ” ‎Gia einai ron‏

صفحه 6:
ویژگی های منيزیم ‎aR i‏ ‎ve?‏ منزیم در مقایسه با آلومینیوع؛ سیالیت بالا در ریفته‌گری, ‎ji‏ ز به فشا رلمتر ور رأيلست و عدم والنش با فولار در بوته | 9 قالب است. با در نظ ۲ لرفتن اين هزايا می‌توان برای ‎cally‏ قطع‌ای منیزیمی از رستله‌های رایلست با ظرفیت ‎pal‏ استفاره نموره و تعرار ‎lee‏ پیشتری قطعه در ‏قالب‌های مشابه فولاری تولیر لرر. ‎

صفحه 7:
ee ye rye) ۱ 0 PELE ON ey ao OF ‏۰ب‎ (on eed ‏فُلِرْ قلبابى افالن اعمرتا نهاعَنوَان يل عامل آليامٌ رهنره براى‎ ‏اا ا ا ا - منزیم استفاره می‌شور. این عنم به‎ ‏صورت سه ایژوتوپ بافت می‌شور.ایژوتوپ هایی با عرر برمی‎ ۱ 1 ‏ل ل م ا‎ 4 ۷

صفحه 8:
کانی های منیزیم * آلر چه منیزیم در ۰کانی یافت می‌شور اما این عنصر در زقایربزرگ منیزیت, رولومیت, بروسیت ,کارالیت, اليوين و سیلیلات‌های منیزیم پتانسیل اقتصاری رارنر, یافت می‌شور. دولومیت

صفحه 9:
کاربرد های منیزیم در صنعت 7 ‏ل.دیرگداز.‎ * 3 ESA ie boys 1 9 7 0 le ‏3.توليد فلز منيزيم.‎ ett ob + 0 ‏ا‎ 00 8 > 1210 ‏5.كاربردهاى‎ 5 9 000 A) 1 ‎a‏ ۱ ) ل ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎4 ۷

صفحه 10:
۳ 8 آلیاژهای منیزیم آلیاژهای منیزیم ترکیبات منیزیم با ریلر فلزات آکه آلیاژ نامیره می‌شور) ‎oa ii eo‏ زگ ۶ اس تکه شامل آلومینیوم. _ زینّک ء + سیلیلون , ‎Slopes « Gus‏ 6 کمیاب معروف به 1۳8۳0 ‎3٩۵76‏ زیرکونيم می‌باش. منيزيم سبك ترين فلز سافتاری است و آلیاژهای آن معمول گمترین وزن را بين آليازهاى صنعتى رارنر. آليازهاى هنيزيع يك سافتار شبله شش) ضلعی(رستا هلزالونال)رارر که روی فواص بنیاری این آلیامها ضلعی(رستلاه بلوری هلزالوذال)رارر, له روی فواص بنیاری این آلیا ‎sf bie‏ 4 ۳ 00 د تأثير م ىكزارر. تغيبر شَلل بلاسييك رر شبله شش ضلعى بيويرهتر از فلزات رارای شيلههاى ملعبى مائثر آلومينيوم: مس و فولار است؛ بنابراين, آليازهاى منيزيم معمولاً به عئوان آلياهاى ريفتهكرى استفاره می‌شور همپنین تفقیقات رابع به این آلیاژها از سال ۲۰۰۳۲ وسیع تر شره‌است.

صفحه 11:
کاربرد های آلیاژهای منیزیم ‎ede Mme Loh‏ 1 ا ‎OMS oer ANE RD‏ ا 0 ا ‎er‏ 0000 منيزيم در سافت ا ‎PRL‏ ‏0 0 1 بدنه روربين 11261 5820511120 از لاليازهائ منيز شرهاست. 5 1 9 انا ‎eel,‏ انم ‎٠‏ ‏لاس ود 7

صفحه 12:
کاربرد های آلیاژهای منیزیم در واقع تماع آلیاژهای تباری. منیزی مکه در (یالات متفره آمریکا تولیر می‌شور. شامل آلومینیوع(۳ 7 ۱۳ درصر) و منز (ار. تا ۴و درصر) می‌باشر. بسیاری نیز شامل زین ‎yO)‏ تا ۳ ررصر) هستتر و همپنین بعضی از آن‌ها به وسیله عملبات هرارتی سفتگاری شره‌انر. تمامی آلیاژها برای_پیش از یک_ فرع مصول استفاره می‌شونم ولی آلیاژهای 3 و ۸202 پیشتر برای عملبات_ریفتهگری با ماسهء 21 برای ریفتگری در ‎slg fy AZ92 5 536 (U8‏ ريفتهكرى رر قالبهاى رائمى به كار كرفته هى شور (اليازهاى 8203 و ۵10 نیز بعضي مواقع در موارر یار شره به کار ‎ayy‏ ‏شورابرای آهتلری. ۵,۵1 پیشترین کاربرر را دارد و تلا مى شور)براى آهتلرى, پيشترین لاربرر را دار و آلیاژ برای استما کم و ۸280 براي استلاع‌های بالا مورر ناژ است. با ‎‘ele‏ ل 2 ۳ 5 فراینر الستروژن رنچ لسترره‌ای از شللهاء ميلهها و تيوبها له رر آنها ام لمن ‎cules aly MA jut jh cul ff‏ آلیاژهای ‎AZ61‏ مر ۸۵,۵0 برای زمان‌های ی که استعلام پیشتری مورر نیاز است استفاره می‌شور.

صفحه 13:
ware (Magnox) Pps tt ole ‏آلومتیوع است و در توبه رولش‎ eal 1۳ ‏لوله‌های سوفتی در رالتورها هورر استفاره قرار می‌گیرر.‎

صفحه 14:
کاربرد های آلیاژهای منیزیم براى شُلل رهى به رو شکشش ورق های منیزیع در رماهای پایین بهت تولیر قطعات با عمق لشش لم براى تولير قاب معصولات اللترونيلى مانن موبایل ‏ وکامپیوتر از طریق روش ‎lel RUB‏ پزیر است , اما برای تولیر معصولات ری با عمقرکفش بالا وكلشش عميق بايد از قالب ها یکرع 0 ر استفاره كرر و همينين ايا ركراريان دمايى در سطح ورق جه تلشش هاى عميق تر بسيار هاي زاهميت میباش رکه با ی نکار باعث بالارفتن تنش تسليم به صورت موضعى در نول سمبه ميشويم و باعث شلل رهى هاى موفق ترى هى شور ‎CV cus,»‏ رمتوهه شريم له وماى بالا هت شّلل رهى هنيزيم راراي يك هر نهابى ميباشر و از يك رمایی بالاتر باعث بارلى در ولك سمبه ميشور.

صفحه 15:
0 9 ورق های رولابه ‎Sl peejaie‏ 9 تست ‎me‏ عميق ‎ye‏ 7۳ 1 0 0 ۳۹ ار رقيق 8 بابر رما در قالب 7 سمبه و ورق له در نهایت باعث بالارفتن سرعت در تولیر قطعات میشور. ‎ea‏ قالب های بزرگ تر نظير سقف اتومبيل و اجزًا برئه 0 000 0 ‎MCL py ad Meer’‏ ot

صفحه 16:
کاربرد های آلیاژهای منیزیم آلیاژهای منيزیم به لیل رارا بورن استلام ‎aps‏ بالا جايلزين مناسبى 5 فولار 9 ‎Cadell‏ براى استفاره در قطعات سيك در صنایع اتومبیل و / هستت رکه اين موضوع باعث افزايش تقاضای این آياژ شرداست: البته ورق‌های منیزیمی در دماى بايين تغيير ‎JE‏ سيار" لمی دار .۲ گه باعث مفروریت شریر گاربرر آن‌ها شره‌است. این شْلل‌پزیری ‎ely‏ ناشی از ز غالب بورن سيستم لغزش قاعره‌ای آن) «ر تغییر 2 است که رر قطعات كارشره اين بافت قاعرهاى بسيار شرير است. يزيرى ورق‌های منیزیع بوسیله لاهش شرب بافت قاعره‌ای می‌تواثر بهبور پابر .از این رو تلاش‌های زیاری برا یکاهش این شرت به منظور بهیور پزیری تن ‎PW‏ شره‌است. | فزورن عناصر آلیایٌی مانثر عناصر تارر ‎Rpt 9 fb‏ یل روش موثر برای تضعیف بافت قاعره‌ای است با اين هال اضافه كررن اين عناص مگران‌قیمت, هزینه تما شره قطعه را افزايش می‌رهر,

صفحه 17:
ر رگزشته منیزیم به عنوان لامپ پرنور فلاش ۳ ره ۱ ی ‎en‏ ‎Ree ere ee‏ | oe 5 0 ‏ا‎ ‎Le eed hc CLO ned Cad

صفحه 18:
منیزیم سوختی برای آینده بشر منيزيع ماره‌ای اس تکه می‌توانر به عنوا نگزینه‌ای مناسب برای سوفت بشر قرا رگیرر. همان‌طو رک هگفته ش رکرما ايجار شره از سوفتن ه ركيلو زغال سک پرایر ۲۰ مکاژول بوره و كرماى تولير شره از سوفتن ه ركيلو منیزیح برایر ۲۵ مرول اس تکه ‎SE; jh fail‏ سن كلمتر است. لالالالادائز اهميت آنباس تکه زفیره و انتقال منيزيم بر خلاف هیرروژن بسیار آسان است.

صفحه 19:
منیزیم سوختی برای نیروگاه ها سوفت‌های فسیلی اصلى ترين منبع ‎gne‏ 7 طرفی دم لین تس ‎Nery)‏ رگن رگرنن ریآلسیر در جهان نیز است ‎ia‏ بتانیم متيزیع را به صورت فرلوان ‎dhe‏ بروی این ‎ee Pe OE Ree hts Ce aie‏ کرک 34( ‎Me‏ ل برا یگاهش ر ق‌آلسی مکرین رل ارو 7 سس می‌رانید از واگتش شیمیایی پورر ‎aye‏ م هيدروزن تولير هى شور ‎oe PE ere ero oemne nT ae‏ پورر منیزیم فواهر راشت. با سرع تگرفتن لنش زیل هیرروژن شروع به سوفت كرده به ین انم که هبرروژ) غروبی با السیژن والنش داره و از والنش آن‌ها بفار آبی حاصل می‌شو رکه ا 0 اك ‎ee‏ ۱

صفحه 20:
منيزیم سوختی برای نیروگاه ها نمونه اولیه از یک نیروگاه مرارتی در مقیاس آزمیشگاهی 9 + ۲0 ~MgO + H, ‎Milas (ppb‏ از باترى منيزيم هوا ‏ممصول نهايى اين والنش منيزيم السير جامر و بغار ب اس تكله ‎ae 5 ۳ 1‏ ‏هيوكرام تفريب زيست مديطى فواهر راشت و منيزيم السير توليرى ‏را نیز می‌توان) به وسيله جرفه بازيافت منزيم توسط ليزر خورشيرى ‏ی ‎a eo‏ روباره به منیزیع خالص له به عنوان سوفت ر آلتور است تبریل لرر ‎

صفحه 21:
باترى هاى خودروى منيزيم_هوا در باتری‌های معمولی ‎est)‏ 00 موار عامل تولیر اللتریسیته هستنر) و 0 مثبت از موار فعال ‎Nt 27 |‏ ه آلسیژن ‎١‏ عنوان ۱ ‎Me eae eyed Ca area‏ اللترون «هئره ‎aa iets ew‏ له به رليل اين له ماره خاصى رر اللترور م 77 پلالی اثرژی در این پاتری‌ها نسبت به | به مراتب بالاتر /

صفحه 22:
باتری های خودروی منيزیم_هوا در باتری منیریم- هواء منزیم به عنوان ماره فعال در اگلترور منفی قرار می‌گیرر وقت یکه منیزیم در اگلترور منفی با آلسیژن «ر اللترور هثبت والنش مىرهر فراينر السير شرن رخ هىرهر و ‎sf sl‏ اللتريلى تولير هى شور و هيز ىكه باقى هائر السير منيزيم فواهر بور. ها در اينها به بررسى تفاوتهاى بين موتور اللتريلى و اتومبیل با باثری منیزیم-هوا می‌پررازیع و هر رو طبقه‌بنری را با فرض له قيمت منيزيم به حرى بايين بباي ركه از تن بتوان به عنوان سوفتى با صرفه اقتصارى يا ركرر بيش هى بريم.

صفحه 23:
7 منیزیم_هوا ‎G 99 ۱‏ میلاری مسافت ‎led‏ الع باترى هاى يك دور شارر ‎re ۲‏ فرور 5 ‎Ae‏ اج ‎oon yor?‏ ی 5 ‎Pee mae ten‏ ۱ ‎ae‏ شر و بهطور معلوس) ‎ONO ene mend MO ae‏ ‎Wea,‏ 0 ۳ اس ت که رر آینره باعث افزایش ‎Pee‏ ‏این 0 ‎e Rye pay rae eS‏ 7 ۱۳ ‎Mera nor Dh ON gee‏ ا ‎Ae oN ae‏ و اين به معنی ا 1۱ باتری فا 7 3 از د ولى بریهی | ‎DIN aie‏ سايز نيز به مرا در ۰ ‎ ‎ ‎tot ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
باتری های خودروی منیزیم_هوا از منظری ویگر آلثر فورروها هتا اعتراق و تولیر توا نگاز ر یآلسیر کربن و یل مهکازهای مضر را تولیر می‌گننر ولی باتری‌های منیزیم-هوا از این نظر نیز سرآمر هستتر ولی یلی از مات اساسی این ماشین‌ها سوفت‌گیری و شارژر طاقت فرسا این باتری‌ها است. به يار داري ركه يلى از مشّلل اساسى فورروهاى اللتریکی, زیر سافت‌های ایستگاه سوف تگیری و شارژ این فورروها پور به‌طور که يز بود قا اين ايسكلاهها در فواص لكمى ضبت به هم قرا ركيرئر ا بتوائئر شرايط پیمورن مسیرها طولانی را فراهم سازنر؛ ولی باتری‌ها منیزیم-هوا همانتر فورروهای اکلتریلی نیازمنر زیرسافت‌های وسیعی نمی‌باشنر و منیزیم را می‌توان به راهتی در فروشلاه‌های مفتلف ‎nite‏ منیزیم آلسیر موپور در باتری نمور.

صفحه 25:
باترى هاى خودروى منيزيم_هوا هما نطو ركه هىرائير أزرفعاليت باترى منيزيم-هواء السير منيزيم ی می‌شور ‎ein‏ ۱ کی زر آن بتوان منيزيم اكسير موجور رر باترى. را يس از جايلزين نمورن با پك منیزیمی جرید, در چرفه بازیافت توسط لیزر-پمپ شره- فورشیری قرار رار, 00

صفحه 26:
باتری های خودروی منيزیم_هوا از اي نگزشته باتری‌های یونی لیتیمی, در زمینه مین موار فا اولیه نیز با مشللاتى رو به رو هستنر. به‌طور معمول فورروها برای پیمورن مسافت -0کیلومتری نیازمنر توانی هرور ۰« کیلووات ساعت هستئر. هال به رليل له ظرفیت وه این عنصر برابر 0/-3۸ 3۰6 بوره ولتاژ فرومی این باتری‌ها برابر ۳ ولت است رر نتیهه توانی برابر ۵واا وات ساعت را به ازاى ه ركرم ليتيم تولیر می‌شو رکه برای تمین اثرژی فوق, ‎PIMA‏ ‏لیتیم نیاز فواهر بور (البته با فرض اي که 1۰۰ توان تولیر توسط لیتیع قابل استفاره قراركيرر). در هال هاضر 5 ميليون فوررو در جهان در هال استفاره اس تکه هيزان ليتيم مورر نياز براى تجهيز اين تعرار فوررو برابر ۷/۰۰۰ فواهر بور و با توبه به اي که میزان زفایر در ‎Sl‏ «سترس فعلی ‎pee‏ برابر آمیلیون تن است در نتیبه عتی آل رکل این مقرار در زمینه تولیر فوررو مصرف شور با این حال این میزان از مناب عكفاف تأمین این تعرار فوررو را نفواهر راشت.

صفحه 27:
۳ 5 00 منيزيم_هوا ا ان تولیم ‎eis‏ 5 در جهان برایر : ‎ee‏ است ولى انتظار هرود له 0 ‎OL)‏ ل ا 0 4 آینره به سرعت رش هثم و در عال هاضر نیز رقابتی در این زمینه در 0 الثسوصس 1-7 ۳ مين شروع ‎fee‏ ولی لفت ل اس تکه آلر باتری‌های یونی لیتیمی فرآلیر شوئر رر اين صورت مهمروريت ذقايرى عنصر ليتيم نسبت به نفت + Pl SEN ۳ wun TE

صفحه 28:
باتری های خودروی منيزیم_هوا همپنی نگفته می‌شو رکه برای بازیافت لیتیم از باتری‌های یونی لینیمی مصرف شره پیشتر از هزینه تولیر آن‌ها به صورت معمول فواهر بور. تب رریا ماوی ليتيم است و تعقیقاتی «ر زمینه استفراج لیتیع از تب رريا در رست انهام است ولی در واقع میزان لیتیع موبور در كدو رريا نسبت يه ميزان منيزيم بسیال_اپیز است به صورتی له در هر ئيلولرم تب «ريا ‎9g‏ اج رس هىرشور له اين ميزان براى ليتيم به ‎kes SHB Uy OF PALS pe ,) 00001,‏ از طرفى رر هال هاضر هزينه استفراج لبتیم از لب درا مرور ۰ الی ۲۰۰ رلار خواهر شر و نیاز ز ست 1 له اين هزينه براى ) لا رآمر شرن و مطرح شرن لیتیع به عنوان سوف تگاهش یابر.

صفحه 29:
0 ‎a‏ ار ‎eee‏ ‏نمى شور بلله از فلزاتى همهون الوسنيم ليتيم و سرب نيز رر اين باترى. ا 0 ‎Be‏ ا ‎PE‏ emnre ie ye Tene aye om aera Be PSPC TTR ee TE one eT eRe ern ed teat ee) ‏شر مثلل بود منایع‎ + ‏از به تیم و لیات مقلف ان‎ eae Sse en ae ered OTTO Re cs Sent ate ee ee ae ‏فواهیم‎

صفحه 30:
استفاده شر کت های معتبر خودروسازی از میریم استفاره از ‎EF GH‏ فلز (منیزیع) در صنعت فوررو, سبك تر شرن فورروها و گاهش مصرف سوفت را به رثبال راشته است. در شُلل ابه سورت شماتیک ‎Nts‏ هایی از قطعات منیزیمی مفتلف در برفی غورروسازی معتبر رنیا نشان ‎ool‏ شره اسح برای نمونه شرت ۱۷۷ سالی بیش از ی میلیون بلوک سیلنرر منیزیمی (ملل ۲) تولیر و در برفی فورروها استفاره می نمایر. رر سال هاى افير تقاضاى جهانى براى منيزيم به ویثه در صنایع فورروسازى و صنعت تولير آلیاژهای آلومینیومی رشر قابل توجهى راشته است. همپنین گسترش صنايع تولير فولار و آلومینی و ] در رکشورهای عاشيه خليج فارس و استفاره از منیزیع به ‎Olsie‏ عام لکوگررزا در صنایع فولار افزایش تقاضا برای منیزیم در رلشورهای منطقه را به رثبال راشته است.

صفحه 31:

صفحه 32:
استفاده از منيزیم در صنعت خودروسازی منیزیم افزون بر سبك بورن و استللام بالا از ظرفیت جزب انرژی بالایی برفوررار است و به آسانی با فرآینرهای سل رهی راغ و به یال مفتلف تبریل می شور. این فلز در صنایع فوررو آلیاژساز, هوافضا, رفاعی و تاسیسات پتروشیمی و پالایشلاه یکاربرر بسیاری ‎oly‏ منیزیم به رلیل راشتن فواصی مانتر نسبت استقلام به وزن ‎Ub‏ ‎Cyl‏ میرایی, ارتعاشات عالی, قابلیت ریفت هگری و ماشیلاری فوب یلی ازآلیاژهای مناسب برای صنعت فورروسازی به شمار می رود. از یی های بارز منیزیم قابلیت ریفت هگری با ریواره های ناژکتر نسبت به آلومینیو۴ و پلاستیک می باشر.

صفحه 33:
استفاده از منيزيم در ل خوذرو 3 | كت اسف و 0 سیک وزژن و بهت ۱ ۱ مي باشر, پا توبه به بررسی +8 على 0 | ورص د لاهش م وزن فورروهاء موجهب هروراً 1 کاهش مصرف سوفت می ‎yi‏ 17 رت 1 7 ب هکاربرر | سیک ترین فلز یعطی منزیم در مقاصر تباری و توص در صنعت قوررو بوره است. آلیاژ منیزیع با راشتن . نسبت استطلام به وزن و Ce ee wo ‏ا ا ل ا‎ 0 aa aa 7 ‏ا‎

صفحه 34:
استفاده از منیزیم در صنعت خودروسازی آلیاژ منيزیم رارای فواصی اس تکه سبب بایلزینی تن توسط مق دیق نت ‎dt‏ کم زر ‎٩‏ ‏تولیرلننرلان فوررو, نه تنها ببای آلیاژهای سنلین ماننر قولار و چرن و آلیاژهای پایه مس, بکله متی بهای آلیاژهای آلومینیو۴ ‎boas‏ 6 و۱ 7 8 نیز شره است. منیزیم تاربررهای لونالوئی دارر له می توان به موارری مانثر صنایع فوررو, صنایع نظامى, صنایع هوایی» ‎a“ 7 op 7‏ ‘ اربررهای متالور ژیلی, شیمیایی, اللتروشیمیایی و هسته ای و .. اشاره نمور,

صفحه 35:
تار یخجه استناده از منيزیم 7 59 7 ۰ ۳ 5 تأ يذه مضرف منيزيم رر صنايع خورروتّرين شرح است له رر سال ۰ در ماشین های مسابقه» قضعات منیزیمی ب هکا رگرفته شر, اما استفاره كسترره وأتمارى از قطعات ريشلى منيزيمى رر وسايل نقليه ا لل ا ۱ a A 2 5 Pi CUCL a Oren ey ay eed iMoney won Bea ‏ل‎ OS Ie TaCTy ‏مصرف منیزیم به ۴۲۰۰۰ تن در سال رسیر.‎ اولین ماشین فولکس واگن با منیزیم

صفحه 36:
تاریخچه استفاده از منيزيم وزن سك تن به تنهایی مزیت بسیار مهمی اس تکه در ر تما قطمات ی که ‎lio ay‏ سافت یا استفاره رل تب گرره یا همل می ‎a‏ ار شونر. می توانر ب هکارگرفته شور اینرس یک مکه از ‎oul lle‏ منيزيم ناشى هى شورء ور قطعاتى له با سرعت هرلت م یگننر, مفير است. بعلاوه يه علت بال ىكم م ‎٠‏ می توان مقاطع قطعات را ضفيم قر كرر كه اين امر نيائ به تقوي تلنئره ها را از يبن پر و فرآيند ساقت را فيز راهت تر فى كثر. همهئين ‎js OW ply agile‏ فواص ضر ضربه فوررو نیز بهبور می يابدء هرا له اين آليازها استمطاه به وزن پیشتری شسبت به ويل فلزات رارنر. هع النون معمول ترین آلیاژهای مورر استفاره ررفوررو ‎im» AM60B , AZ91D‏

صفحه 37:
فوررویی با (۸۷]601 فوررويى ‎BY‏ ۰۹

صفحه 38:
تار بخجه استفاده از منيزیم کسترش روزافزون تولیر فورروهای سبّك با مصرف انرژی پایین و تمایل به استفاره از منیژیع در صنایع ‎ai‏ رفاعیء نظامى و هوافشا تقاضای جهانی ‎ola‏ منيزيم را روز به روز افزايش راره است و پیش پینی_می شور تا سال ۲۰۲۵ میزان تقاضای این فلز در ریا به بالای یک میلیون و ۲۰ هزار تن در سال برسر. اسلحه ساخته شده با منیزیم

صفحه 39:
و مسرت a ‎(aye)‏ (کیلوگرم) ‏آلومينا 2 آند پخته ‎0s 0.78 2‏ کریولیت | 14 0.027 فلوراید 0.025 آلومينيم ‎ ‎ ‎ ‏مجموع هزینه مواد(دلار) ‎ ‎ ‎ ‎ow) ‎1.16 ‎0.39 ‎0.0378 ‎0.03125 ‎1.62 ‎ ‎oot oe ‏33۳5 ‏اوکراین بوتنام ‏جين «روسيه جين ايتاليا ‏جينءارويا ‎ ‏خارجی ‏تس ‎ ‎ ‏ندارد. ‏ندارد ‎ ‏العهدی و هرمزال ‎ ‏خارجی ‏سول ‎ ‏ندارد ‏ار ‏ندارد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
ارزش افزوده منیزیم در برابر آلومینیوم با تومه به جرول ‎١‏ براى تولير يك ليلوكرم آلومینیو۴ هرور ۱۶ دلار هزينه موار وارراتى بور هله اين مبلغ 1۵۵ گل هزینه تولیر می باشر. بطور متوسط رر هر سال غرور ٠ه‏ هزار تن آلومينيوم رر لروه صنعتي ايران فوررو و تقریبا همین مقرار در فورروسازهای ريل ر لشور مصرف مى لررد. أكر در نظر بلیریم فرور نف این مقرار شمش اولیه به صورت مستقیع و یا غیرمستقیع استفاره شور پیش از ۶۰ میلیون رلار ارز صرف فریر موار اولیه م یگردر. 12 Mg 5-59 مين |

صفحه 41:
mie ae he! در پرول ۲ لیست ‎an‏ ىك مين ريسك ‎a‏ يلزن با هنيزيم را زارند, أوزده شره است. با توجه به جرول با $ ا 0 Gre ‏ا‎ Taw E Woy Mere lay ‎nae Men MeL oe dae OS eee)‏ ل ‎PEELS TY TC eR Amen CE ‏سا 19 سافت قطعات منيزيمى خواهر بور. ‎۱ ‎

صفحه 42:
02 ۶5 ۶ نوكم ۷ عم ۸ م 40 و ویر 2000 لفقم ةنوكم نا 1۷ 25090 fe 81 2530 0 3512 5600 1 1 11768 290 3 3 1120 100 4870 3120 4690 280 4650 900 6400 10 11 12530 1160 32 0 1320 2150 5700 10 1400 0 2162 2082 1352 7 0 9568 7 257 44 9 9 212 3876 0 11 95000 2000 “Hoon 50000 50000 10 00 3 00

صفحه 43:
a i Py OMe em Wier Vee ius aay ele EME OMT oy ae Pye Fm ase (Lose)) ‏شرح زیر است. به طو رکلی فرآینر به چهار مرعله اصلی زیر تقسیع می‎ ‏شور:‎ 0 eye ‏ا‎ 2 ل 0

صفحه 44:
مراهل. تولير شمش ‎eis‏ Magnesium Smelting CaCOMgCO, se Caleination ‏روا رمع‎ (CaO + MgO + 200. Fluorite (CaF) 0-0 ‏م ا‎ (Sie) Ma Proportioning Briquning ۱ Reduction 2(Mg0 + C20) + Si(Fe) = Natural 2Mgt + 2C:0 SiO, + Fe Gas eee) ao) Mg.

صفحه 45:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان