ریاضیعلوم پایه

پاور مجله رشد شماره117 ریاضیات

مناسب جهت ارایه در دانشگاه فرهنگیان کامل و جامع

مهدی

57 صفحه
983 بازدید
10 فروردین 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
0 9 ) 3 رود به هر مقاله روی ان کلیک

صفحه 3:
معنای تحول یافته ((کمک آموزشی)) در عصر فناورى اطلاعات و ارتباطات

صفحه 4:
چکیده ‎re) reas‏ یافته دکمک ایور درعصر فناوى اطلاعات و و اس تکنولوژی مناسبات انسانی را بازتعریف کرده و دست نیافتنی ها را در دسترس * قرار داده و در عوض سهولت و سادگی انتخاب را از بین برده است وقتی بر سر دوراهی سرنوشت سازی که تکنولوژی ایجاد کند قرارگیری مجازی باز چاره ساز است زیرا به ما مهارت‌های استدلال کردن مفایسه نموده و انتخاب گردن می -آموزد

صفحه 5:
ای وان کمک آمورشی بر طول سال ها در حال حاظر تکنولوژی امکانات جدیدی به وجود آورده که اين كار شما را روشنایی خورشید های مختلف برنامه درسی کتاب _درسی محتوای کمک آموزشی و هر آنچه که مربوط به یاد دهی ویادگیری از تغییر داده است عدم توجه به انها آلرژی‌ها ‎SET,‏ سپس کب تسب ۶ اجروه تویسی مجلات رشد درسال + رياضى دان ‎ae‏ ۰ ‎aces‏ ی تست رنه ورود به آموزش ریاضی

صفحه 6:
استدلال و گفتمان در كلاس درس ریاضصی با استفاده از نظریه های بازی

صفحه 7:
7777 eee بازی سس یکی از مهارت ها و توانایی هایی که در ریاضیات مدرسه‌ای مورد تاکند جافعة آموزشی ریاضی است مورد استدلال کردن البته ابتذا يى به استدلالى كه به صورت منظفى و نظام بايش انب محفقان 515 6 كفتهش بود كلاس درس درقالب رياضيات غير رسمى به عنوان يكى از روش هاى موثر براى پرورش مارک استدلالی دانش‌آموزان توصیه می نمایم راستا یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند به صورت فردی و گروهی انجام ‎Gules cach‏ ای رت کار گیرد مدلسازی ریاضی پالتهای چوبی روسیران است در واقع تجربه تدریس محققان نشان می دهد که ورود مبحث نظریه

صفحه 8:
7777 eee بازی متخصصان تعلیم و تربیت بر اين باورم که نظام آموزشی به جای انتقال صرف اطلاعات دانش آموزان باید موقعیت های مناسبی را برای پرورش تفکر و توانایی استدلال منطقی دانش آموزان فراهم آورد لذا آموزش و پرورش و برنامه‌ریزان ریاضی کشور باید در تنظیم برنامه ریزی محتوای کتاب درسی و برنامه های آموزشی به گونه‌ای عمل کند تا شرایط مناسب برای تدریس ایجاد انگیزه مطالب وتوشعه مهارتهای تفکر به اصطلاح دانش آموزان فراهم شود که دانش‌آموزان معلمان پیش از حد بر روی یادگیری غیر تاکید می کند لازم است که معلم در کلاس در شرایطی ‎ae‏ آورد تا دانش آمرران توا در یک قضاى بويا بطرات عود را يبان نمود استدلال های دیگر را مورد نقد و بررسی قرار 0

صفحه 9:
7777 eee بازى (مفاهيم اصلى بازى) * نظریه بازی ها تلاش می کند تا رفتار ریاضی حاكم بر یک موقعیت استراتژیک را ول سارت كدان دوقفيك رماى يديد فل انه كه دوففيت والسفة ‎Slay all‏ پاش كه ديكران انتخاب مر كنتد در واقع در بى بارى اشتراتزيى شب هر ارب تنها در رفتار خود نبوده که متاثر از رفتار یک یا چند بازیکن دیگر نیز هدف نهایی این نظریه یافتن راهبرد بهینه برای بازیکنان است. * مفاهیم اصلی بازی:1)بازیکنان 2)استراتژی 3)تابع مطلوبیت(ترجیهات) 4)ترتیب بازی 5)ساختار اطلاعاتی 6)خروجی های بازی * یک نمونه بازی استراتژیک بازی معمای زندان است.

صفحه 10:
7777 eee S ne گیی ار مار های مه در باه ره كلو دس را ارت امس كردن از البته استدلالی که هدف آموزش ریاضی است استدلال متطقی و نکته ای که ‎cen eee a‏ 7 آن ارزش قائل باشد آگاهانه اين استدلال را هم در خارج ریاضی و هم برای انتخاب کند همانگونه كه اين بيشنهاد می کند معلم تواند در كلاس درس با بيان سوالاتی از ‎ares WIS Ge Gis BO cL‏ میک که وا ری دگر ال تراآتی فكر م كنيد بای درس اس ‎Sig 2 ee‏ ديكر به دائش أموراتكمى كند نا يفهمند كه عمام احكام و كزاره ها باید با شواهد کافی تاييد شود و اين از دانش آموزان خواسته كه ياسخهاى خود را هنكام حل مسثئله تبيين سا ار دایم ورد ری ار داد کی ار ال بای که ‎era oe‏ خوی می بوانه ‎sas Steely Led al‏ و شرایط را برای استلال سای منطقی در ریاضی و حل مسئله البته ابتدا به طور غير رسمی فراهم آورد و تحلیل بازی های استراتژی در قالب نظریه‌های بازی است

صفحه 11:
درباره اصل تمامیت ((کمال))

صفحه 12:
یکی ار اسول مه که موه اعدای حفیشی توسط ان مسنس مشود اسلا ات انیت به مفاه زيادى مربوط فى شود نه هی ام می‌شود که مطرح کردن و آموزش آن در دبیرستان با مشکل روبرو باشد با مفاهیمی چون مجموعه های متناهی و نامتناهی و کراندار ماکسیمم و میتیمم کران بالا و پایین اایتفیمم وسوپریمم مجموعه غیر خالی ‎lass o>‏

صفحه 13:
جهت مشاهده کامل ایت صفحه کلیک شود

صفحه 14:
تماميث )2( جهت مشاهده کامل ایت صفحه کلیک شود

صفحه 15:
تماميثت )3( جهت مشاهده کامل ایت صفحه کلیک شود

صفحه 16:
جهت مشاهده کامل ایت صفحه کلیک شود

صفحه 17:
فرایند برنامه ریزی و

صفحه 18:
فرايند برنامه ريزى و تاليف كتب درسى ‎sal YC ae ١‏ كوه به منظور شكوفا ساختن بارود 7 دند و به ظهور رساندن ‎ae vag ۳‏ وهای وان و درو دا ‎W 5‏ 1 آموزان نیاز به یک برنامه ریزی ‎es os gs a oe fe) Pp ۳۳ CD‏ ‎J /‏ در كشور أست براف نيل به ادن ‏هدف توجه به دو نقطه زير هم ‎١‏ ضرورى به نظر مى رسد ‎Rel ۳۰۱ \ Ane‏ ‏)رفع موانع موجود ‎Lala scales‏ ارم ‎/ ‎0

صفحه 19:
فرايند برنامه ريزى و تاليف كتب درسى کال ورزر ی را ل ا رام ري نضا موجود به نارسايىهاى وجود دارد به معلمان و دانش آموزان نسبت به جه ‎slam‏ إل برامدها و كاتها اراد و در آن مشكل دازد ‎(er‏ | ل ا نطامی کارا ااا ل ا كارشناسان موجه برنامهريزى علمى و منطبق بر موازين بين المللى روز تشكيل شوراى براى اين كار و بلاخره كزينش كروههاى معلمان ازبين همان افراد برنامه ريز است

صفحه 20:
فرايند برنامه ريزى و تاليف كتب درسى (انتخات گا رتاش موجد) * انتخاب كارشناس موجه : كاهى جنين معلوم بود كه افراد به طور تصادفى يا با آشتایی بایی مستول فعطا یه رلیل رت حصیلی أن اقراد دف كرات ريرك 9 تالیف راه می‌افتد ابلاغ کارشناسی می‌گرفتند آن پس از شروع به کار به مرور زمان و با وارد ساختن ضرر و زیان گرانبها به آموزش کشور تجاری کسب می‌کردن و تاسف بارتر آنکه وقتی اين کارشناس صاحب تجربه شد او را تعویض كر د کار اسر کار ای کر ار تا رفت يا بازنشسته می شد امروز با توجه به وجود افراد تحصیلکرده فراوان در سطح کشور لازم است انتخاب کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی و تالیف توجه ودقت بیشتر از فبل معمول گردد

صفحه 21:
فرايند برنامه ريزى و تاليف كتب درسى (شوراى برنامه ريزى) براى كار برنامه ريزى در هر رشته درسی نیاز به یک شورای برنامه‌ریزی است نحوه تشکیل شورای برنامه‌ریزی درسی: - برای برنامه‌ریزی درهر رشته درسی نیاز به تشکیل یک شورای برنامه‌ریزی در دفتر است این وراه درم اس اف ‎Pts Glace‏ بررسی تشکیل گردد - اعضای کانون آموزش و برنامه ریزی فرد یا افراد دفتر آنورش متوسطه و صین حدت ورارتاته به معلمین دبیران سكل ‎٩‏

صفحه 22:
فرايند برنامه ريزى و تاليف كتب درسى (شروع كار تاليف) " تاليف وقتى اغاز مىشود كه مراحل برنامه ريزى به طور تمام و كمال يايان يافته باشد شورای برنامه‌ریزی کار تعلیق را شروع خواهد کرد یعنی اعضا سر کمسیون‌های آن شورا مطالعه کاب درسی به روز که کشورهای مختاف جهان را عهده دار می شوند مثلاً اگر منظور تنظیم چند جمله ای ها اتحادها و کاربردهای آن آنها یا تابع و کاربردش و غبره برای سال ‎Jol‏ دبیرستان باشد باید به ادامه مطالب همراه با مثالهای کاربردی قسمت های خود را بیازمایید تمرینات مختلف مورد مطالعه فرار کیره و از میان آنها از بهترین شیوه که ‎aly:‏ کشورمان به الکو كرفتة يدود سيس روق ان جند جلسة بحف شذة مطالة دوت بحته و روشن گرد آنگاه یک ‎ales cain‏ ريا معرقى و كار تاليف إن كنات را اغار مركدة

صفحه 23:
يارادايم نوين در اموزش ریاضی

صفحه 24:
تئوری هوش‌های چندگانه نظریه‌ای است اموزشی که اولین بار توسط گاردنر تنظیم و ارائه گردیده‌است. بر طبق این نظریه, دیدگاه‌های روان‌سنجی سنتی نسبت به هوش, بسیار محدود و ضعیف است. گاردنر نظریه‌اش را نخستین بار در کتاب «قاب‌های ذهنی: نظریه هوش چندگانه», در سال ۱۹۸۳ ارائه کرد. به عقیده او همه انسان‌ها دارای انواع مختلفی از هوش هستند. او در كتاب خودء هشت نوع مختلف هوش را معرفى نموده و احتمال داده‌است که نوع نهمی نیز به عنوان «هوش هستی‌گرا» وجود داشته باشد. طبق نظریه گاردنر» براى به دست آوردن تمام قابلیت‌ها و استعدادهای نک 135% ‎dabei‏ تقها به بر ری

صفحه 25:
1 ری ی زیر ری میشود)

صفحه 26:
نظريه هوش هاى جندكانه در فرايند یادگیری-یاددهی معمولاً در کلاس‌های سنتی با دانش آموزان به صورت یک گروه هم توان برخورد می‌شود و آنها تمرینات مشابهی داده می‌شود و انتظار ‎clas; Oley oases‏ جوا مشانه تولیه شوواز دانش] موران النظار می رود طی یک زمان محدود یکسان دانش ارائه شده به وسیله ‎es‏ ۱ ین نظریه شیوه‌های جدیدی را ‎gL‏ افراد متفاوت قراهم مى كند نا اینکه آنها فرصت ‎ile‏ را برای یادگیری از طریق شیوه هایی که مناسب آنهاست به دست آورند از نظر گاردتر هوش های چندگانه مات سس رای ماس ری وال اه رازن آگاهی از نظریه هوش های چندگانه معلمان دا برمی‌انگیزد تا روش های متفاوتی برای کمک به هر دانش آموزان کلاسشان بیابند به اعتقاد گارتنر اساس نظریه هوش های چندگانه محترم شمردن تفاوت‌های افراد تنوع فراوان روش های یادگیری شیوه های ارزیابی

صفحه 27:
نظريه هوش هاى جندكانه در فرايند یادگیری-یاددهی بهترين روش ايجاد برنامه درسى مبتنى بر هوش هاى جندكانه انديشيدن به راههاى متنوع ارائه درس ها با استفاده از انواع هوش است برای این منظور به عنوان نمونه می‌توان به شیوه زیر عملکرد نگارنده در کارگاه‌های متعدد متعددی که برای همکاران خود در زمینه آشنایی با هوش های چندگانه برگزار کرده است اغلب با اين سوال مواجه بوده که زمان محدود اختصاص یافته برای هر یک از مفاهیم کتاب چگونه اقتضای ۸ روش یادگیری می‌دهد اما حضور ندارد که هریک از این روش‌ها به طور مجزا به تدریس در نظر گرفته شود بلکه با استفاده از روش های تلفیقی می توان جنبه های گوناگون هوش های پرداخت تا هریک از دانش آموزان بتوانند بیاموزد به تقویت سایر حوزه‌های خود بپردازد به عنوان مثال آموزش مبحث توان با استفاده از هوش های چندگانه

صفحه 28:
خلاصة روش‌های یاددهی-یادگیری مبتنی بر هوش‌های چندگانه een Ares ip | ‏امزش ازطریی سخنرلی فص و‎ | 2% 5 ae aa ‏معماء جل مسئله. تجربيات علمى.‎ عت نت مايه !| صعب يمسي ‎elke‏ سود نقشه ویدنهموضوعات هنری. ۰ ‎eb le‏ تجهیزات ورزشی» ابزارهای تولید. استفاده از مهارت‌های غیر کلامی و بدنی يادكيرى موزون: ضربه ردن استفاده از | ضبط صوت. وهای صوتی. زر ‎a a‏ استقاده از صوت و صورت موزین آموزش داد ‎S.‏ ‏یادگیری مشارکتی بازی‌های گروهی ‎ws cane a‏ ارتباط قعال و مؤثر با قراكيران هونید موز جع خیم 5 ارئیاط دادن آن با زندگی شخصی آموزش فردی مطلمة مستقل ‎a Sigg ome‏ بيان لحساس ان خود را ببنديد و فكر كنيد يه ‎ets‏ جاورا زرهلى كيامشتاسى و نب ‎ad | sence taco‏ نت بسک رن یک ها وه وردن یک كباه با جانور به كلاس جلورشناسی طبیعت طبیعی بحث و مطلعه مذاهب تفای مهی- نی ا ۰ ون ا تشر نمی | خن خزجی‌هنن ونافی فرهنگی مذهبی

صفحه 29:
دو مفهوم کلیدی ریاضی دوره ابتدایی الگوریتم 93 سنجش برای یادگیری

صفحه 30:
الگوریم یک فرایت استاندارد و مرح ب مر اه بای حل ال ات ک ۱ نوع تال اس ابت د كران مال 2ك دفت دنال سورد ‎Jen‏ ‎alin‏ واه بش آها یوم لكا در را فرك ایتدایی شر یک رشته عفلیات استاندارد توش دعق اطلاق منود كه در آنها عند عرد ب كار رفته باشد مانند روش تجزيه براى تفريق يا رويش ضرب طولانی جدیترین نقدی که بر آموزش الگوریتم های رسمی وارد می باشد وقتی بودن آموزش و ار از رن

صفحه 31:
الگوریتم و سنجش 0 یادگیری (نقد ها مهمترين وضعيتى كه در آموزش الكوريتم و وجود دارد اين است كه دانش آموزان حداقل یک روش أماذه براى حل مستلهاى كه بااان روبرو فى شود در اختيار دارد و می‌تواند فوری و بدون در نظر گرفتن نوع داد به کار رفته در مستله از آن کمک یگیرند جدیدترین آموزش الگوریتم های رسمی وارد می باشد وقتی بودن آن آموزش و پیچیدگی اجرای آنها باشد در حالی که می‌توان به کمک یک ماشین حساب ساده و ارزان قیمت با دقت بالاتری به جواب برسید و صرف وقت را به حدافل رسای * دانش آموران در دوره ابتدایی معمولا هنگام استفاده از الگوریتم ها مرتکب خطاهای زیاد می‌کند برخی از اين خطا به دلیل وجود الگوهای عمودی که در ساختار بپشتر الگوریتم مشاهده می شود برای مثال دانش آموزان واقع استفاده از تقریی پم روش تریه به هنگامی که یک ‎BS Wau Done‏ نمی‌تویسند ممکن است دچار خطا های شوند که باشی ار الگوی عمودی این

صفحه 32:
الكوريتم و سنجش براى يادكيرى > تلان كدارس ]ا شكام ]درن رنه یی الگورنم خاص اد 2 كركاف رفتار کنند که باعت ایجاد این تصور در دهن دانش أموزان كرد که فقط آن الكوريتم خاص عن تواند روش منانسب براي جل اين مقادله ها باش که پیش از اتسار و ویر ار موی © روش قاى تهفايه غير رسكن تاكيد تكد زيرا باعت می‌شود که دانش‌آموزان روش های ذهنی غیر رسمى را جايكزين الكوريتم رسم می‌کنند ‎all> ys‏ که پادگیری الگوی رسعی مفید است ۲ گام عملی مهم در آموزش الگوریتم مطرح شده است که یکی برقراری ارتباط و دیگری انتخاب الگوریتم است.اين دو گام مبتنی بر این فرضیه هستند الگوریتم ها را باید درک و فهم کافی از مسئله و در جهت روشن شدن هر چه بیشتر مباحث آموزش داد.

صفحه 33:

صفحه 34:
4 =} =< 3 ‏يده‎ > AS esi = a روابت هایی اد ورن و در ال پاور نمی گنجد و نیاز به 7 جد و نياز به تعر, شفايى دارد 0

صفحه 35:
حل مسله در آموزش ۱ ریاضی :

صفحه 36:
ا ا (مقدمه) * از زمانی که آموزش ریاضی به طور غیرمنتظره به عنوان علمی مجزا مطرح شد تاکنون حل مسئله به یکی از مولفه‌های آموزش ریاضی تبدیل شده است به نظر ‎clase)‏ ی مستله رما فسئله است كه نشها تاه جكونة به جل أن اقدام كلية مستلء كه شما را به شكفتن تدارد و به راحتى توسط روى هاى متهولي يا مشاله حل شود یک تمرین است متسه پیست 3 دهه 1970 آموزش ریاصی به طور غیرمتنظره به عنوان یک افدام مجرا به علم شناختی مطرح ند دهه 1960 توضیم چارچوب فرایند حل مستئله و دلایلی برای موفعیت پا شحست در جل مشئله دهم 1990 ارانه مدل هایی از تبریر کاربره حل مسئله به عنوان مثال تدریسن به ‎GIS Ne coe‏

صفحه 37:
1 در حالی که در آغاز کار حل مسئله اساس آن بر روی توضیح قرايتد عل مسئله تمركر بتشتر مشاهدات اخدر در تا خشرضات جل كد مسئله مرگرس اف اب كاله ها ره چهار عاملی که برای فهم کیفیت و موفقیت در تلاش های ندرم وکا اس اه شو لاد ار ند ازذ)پایه دانش 2)استراتژی های حل مسئله ۳ اکنترل 4) باورها و اعمالی که از آن باورها ناشی می شود

صفحه 38:
ا ا * طبقه بندی ابعاد ترسیم بندی کارلوس از ویژگی های حل مسئله عبارتند از منایع كل روش ها اميا ها كارك *مای دری ل ل 5 ار ا ار ل كاك یک از حقایق تکنیک‌ها استراتژی‌هایی به کار برده شده و كارايى بهترى دارد. * روش ها استرانری های عمومی که هتگام کار با مست استفاده بی‌شود مانند ‎(eaten‏ بابرا ال و ورس این * راهیاب ها:اکثر رویه ها و روش های خاصی که به هنگام کار با مسئله به کار گرفته می‌شود مانته رعایت تناسب استفاده از نموذار و جدول جب جو در متال های معکوس تغییر مسئله داده شده با یک مسئله ساعت ها و غیره * اثرگذاری: نگرش ها باورها احساسات ارزش‌ها واخلاق است.

صفحه 39:
نظريه رفتار هدف-محور براى حل مسله مطابق مشاهدات شونفيلد حوزه ايده آل براى توسعه جنين شيوه نظریه پراید تدریس یک درس ‎wo‏ باشد که فعالیت حل مسئله هدف محور پویاست معلم با دانش و اهداف آشکار وارد کات ی ارات دار ‎er sire‏ | در چه مواقعی معمولی هستند اما گاهی اوقات به دنبال هدف از این اقدام در لحظه توسط این نظریه پرداز می‌تواند بدین صورت توسعه دانش اهداف جریان به تشخیص موقعیت و تصمیم گیری

صفحه 40:

صفحه 41:
حكيده تطاريف. ريو كويها ع #رسول على ريشي نريوسة يه سعيطة و مسبفهت الستكال ععسى متصروف از قميل مخلث. مريع و حايرء را اغلب داق آموزان مىداتند الما کمتر با کاربرتهای شكفتانكيز و مهم اين اشكال در دتياى واقعى. طبيعت و علوم ديكر آشنابيى دارتد در صورت تحقق. اين آتسنابى مى تواتد سرآغاز يك تحركى فقكرى و فعاليت علمى در داتشآموزان ياشد تا دانش رياضى خود را عمق يخشند. آن را يهكونهداى كاريردى فرا بگیرند. در حل مسائل جهان پیراموتشسان از آن اسستفاده کنند و در پایان. از یادگیری ریاضی لذت ببرند. در این مقاله با آوردن متال‌های مناسب و زیبا از متایع مختلف هتدسه. در جست‌وجوی نان دادن ارتباطی ملموس بین هتدسه و صسائل دنیای واقعی هستیم تا از این طریق درک و یاد گیری هتدسه یرای دانش‌آموزان لذت‌یخش و یامعنا شود. این مقاله تمره یک کار گروه دو روزه در سسومین شوارث خاته ریاضیات کرمان است که برای چهار گروه از داتش‌آموزان اول و دوم دبیرسستان در دحة ریاضیات ارائه شسد. حدف کار گاه. معرقی اشکال هندسسی به‌گوته‌ای کاریردی و ملموس. یاقتن کاریردهای آن‌ها در طییعت و زندگی واقعی و بالا یردن مهارت داتش‌آموزان در یه کار گیری هتدسه برای حل مس‌اتل دتیای پیرامونشان بود. روش اتجام کار گاه. بهعصورت گروهی و مشارکت فعال بود. تلاش شد مفاهیم مجرد یا مثال‌های کاریردی از دنیای وآقحی محرقی شوتد. نظرسنجی اتجام شده از شر کت کنندگان. تأثیر مثبت و عمیق استفاده از مساتل دتیای واقعی یرای تدریس آموزش مقاهیم هتدسی اولیه را تشان می‌دهد. کالیه‌واژه‌ها: کاریرد ریاضیات. مثلث. دایره. شش‌خلعی متتظم. متلت رولو

صفحه 42:
امقدمه اهرسفي عضي يعت بر سبي سياه هپیرسستان» کسه یکی لد نستتضای محتمسی تاریخی خر آمسوزشی رباضی اسست وا ‎Sot Ve ca a‏ ریاضی‌داتان جهات رسسیعه است ۰101 دی یاب برنامقا ‎apie et ee‏ امده است: جممرقی مشاهيسسم جد يد بدون دانشستن زا ‎Fs as‏ صوص حقیفت‌های ملسوس. سمرهی سفاهیم مج هن ‎sles spear glare seaman colo‏ با عجله در ممرقی کسردن سفاهیم بدون کاربرت‌های ملصوننسس که پتوالیی ‎alas asthe‏ را یه تصرف قکری ‎ey‏ واضارته بذاتر از بس حاصلی ‎oa cal‏ در داد حورتکرایی زودرس منکن انست اه علیم کرد ياد كير ویاشی منجر شسود. معرفی زودوس انتراغ: عمويوه با مقاوست كم نهاى نقساد و كتجعاد رويمرم می‌شسوده دهن‌هایی که قبل از پذبرض الخواع. شيل ‎ae Se SOS‏ ای ‎ae Rs‏ اسسستوار انسست و چگوده می‌توانت عورد انس تفاده قراز خیرت... : ریاضی ابزار اساسص و زبان عقوم انست. جع كردن رياضيات از علوم ديكر. موجب هاندا و کم شددان مهم‌تریت انکیزه‌هاد زبيانىها و مسر كاحاى ‎Se‏ ‏اعم شوهاك امن قسست از بیانیا مدور: اهسیت موضوع و امتیسفاش مر قبط را مد مهسي يسان کاهدم کسااس که با آموزش ریاضی در دپیرسستان سسر ور کار خارنده عم ‎tpt‏ امت موطنوع رو کلمت ویددارددند ‎repr‏ ‏شسدن, يا دكيسرى و یاشسی در حالشاموزانی که هو آهنده استیساج یاف بدا نکر ریاضی و اس‌تهاده او آت در حل مسسائل زلدکی روزمسره دارند به نتهایس اح نوات محرک ما برای اندیشیدن در زمند اسوزشی امقاصمم ریاهی باشتد. ما هر آمسن سفاند. تلدهی داریم اشستجال حتعسی را با ‎eI‏ نتگاه سمرفی کشیم. برای اب ستطور. از بین اشکال حتدسی ممروقت. مقانت. مره عستی‌شامی متتظلم و وین ‎ee IR‏ حیگری به‌نسام معلت وولو" را بسرای بحت و مالس انتصاب کرجمايم. در هر صورت با رح چنه سسوال از خنیای واقمی بخت را اهاز می‌کنسم و سیسی با استشاهه از خواص و ویوکی شتکل مورد نظلر را پورستی و سپس ‎ae‏ مسوالانت مس مر تاد مب ‎Fo a ise eA‏ سفالسه. تعاریفت آوقیه اشسکال و واه سای ممص ‎a Se aah eT ng‏ قمره باکت ‎EAT‏ 99 روزه هر سسوسین جشنوارد ‎AME‏ ریاشیات. جرمهن اسست که بسرای چهار عسرود از دادش‌آموزان ال و فوم عمموستتان هي ‎Soe AL Shenley Bn‏ ‎ska os igri‏ مس رفست پارضوررد داشعن آصووایت در پایسان کارگاه متست بود. آن‌ها بسان می‌کردفد كله اجر حلان حا رياس لحم يد اين بسكل ارتياسل ‏به مخ بجرامود سان ا عد ها پسسیار رااست‌تر و بهتر ریاشی را درکت می‌کشند و باد. م ‎le ed‏ م ‎aed ens Gund ae So‏ ‎BERT Ete areal 9 lle A ree oa‏ ‎is aly St‏ كه با رياضى مى ‎Si‏ ‎AT el ae a ed ee ed‏ ایست کار گاه. یک مقاقه در قائب پوسست. تحت منوا همستوای هرس و تكوش ماتعىاسوزان» حر كتفر هس ‎ee me PU slicers co‏ ‎ ‎ ‎Sus ‎a ‏قن تغل یکیرید که‎ ‏ومینی به کی (4۱ را محانسبه کید و قلها وسلا‎ ‏انفادهعیری موجوف مترى الست كه ها أن می‌توانید.‎ ‏انداژه اشسلدع آن زسین و همچنین فاصله مین رتوس‎ is She css Lak sees UML canto: ‏چه راه حلی پیشتهاد می‌کنید؟‎ ‎ ‎ia cred Se ‏همه سا با متلست و ومژی‌هسای آن کم و بیش اشتایی خاریم و مي‌دانیم که با سملوم بودن یک ارتفاع. ‎gins Me ge‏ هه مسساست ‎Mngt gh cook‏ موز ‎aS ‏اما أن حبالخسي را ادر الظقر يكير يط‎ Te ‏السيوة حنج عام قد د عقا اص معليف مر دناست امهيف‎ we a ete ea, Se erate Te ‏کاریردی مهندسی و مسماری واقمی این اتفاق‎ ‏می‌افتد و اسستفادد از فرسول الا با منتسکادتی خسراه‎ ‏انست. خر عمل و هر مقساسن بسزرک در مغلت‌هایی‎ ‏لول اشاداع را حاریس یاشتن یای عمود رو‎ Lakh ‎ ‎ ‎

صفحه 43:

صفحه 44:
و قایشی از موات اولیه: لوله‌هایس طراسی شسود کم ‎My‏ شکل دایره متاسسب ترین شکل براف ایس كار ماشه مرا اتتضاب شستکل زسین هس وروی عیسو به‌هسیت خلیل ما ‎SSO ee al‏ ‎de ale gt‏ شستکل تایره را انتصاب كنيي. قضية ‎Dethklok iy‏ شش ضلمی ‎Sane pee we Hog et‏ ‎SR is Sale Ger a eee po Se‏ ام كديم. اکتون با طرح نسسوال دیکری به خاصیت دیگری از حایره می‌برجانزمم فرضی کشید یک رياز كد ‎CEE‏ ‏او جكونه مستوائف صرضى رود خاته را يدون صيور از تب معصورت حوبي فرعيب ‎Jo tase‏ امنيا يا خاصييطة ‎sate aap lal‏ روبه رح تیم مهرد متجمو هل ‎oe‏ عه ان يكب لافطا تابت بد مک فاصم پاشستد. چیکونه از این تصریف می‌توانسم براعی اتقریب ‎on ed‏ رودخاته اسستفاده کتمسم؟ مس‌دانسم هد شماع‌های خایره با هم پرایرند. پنن پا در تظفر گرفتن اسرمان مدعتوان مرکز خامره و ‎Deve‏ رود حاتم بمصنوات ‎re a aa Sd St WS‏ حل اوطعي ‎ag Se Ray A‏ مسويقز سس الايد ترد حالعی که رش قایت است. ‎ea eign UE‏ مر ‎ete as or age‏ ديد ‎Ta‏ ‏نيك ابن شفرف رحد امم سدمسوف ‎Ke SD cal‏ نمی هر همان حال يدون شاری کردن سر از راستایش: جمت حرکت کند و مکانی که اخق دید اه می‌بات شتعل ۳. چکونکی محاسید فاصلة مرضی رود شاي Ree ‏سرمار تا از تفطه یکی‎ A iggy gta Ge ‏از شساع‌های آن دابره فرخی است کم سرباز در سر و‎ ‏ان هرار داشسته حال به راحتی با متر کودن و با قدم‎ ae Cie ‏روشاه با تقریب‎ ae Ra ce شعن صلعى ستحعلم > كر كتنف وعن وسور ‎le wes‏ می, كه وتسور يا جه مهارت قوق اقنادماى كتدوى سبلن ‎DES A ott sla tN op‏ ‎oe‏ هه اس هر مرا دیور ‎ee jhe‏ همه تستل‌های هتخس شش شلمى مدتقكم را براي ساعتن کنو اتتصاب می‌کند؟ بوای پرداشتن یه ات سوال. ابتدا به سرا کاش ی کاری " میرومم. یکی از ‎ie eee‏ كاري ساي علد من سید سای داد ‎Meet Ty Cagle LES ety ent eg‏ ‎A St pe lee‏ سطلح سا بموسيقه يكت فشكل امددسى يماس يوكائدن أن سملت بموسسيقة أن شستکل به‌طوری که تسام سطلم پوشیده شود و کعل‌ها صسیوشای ‎sy ay we‏ لوال طلسیمی که در ایتجه سطرت می‌شسود این اسست که با ‎al Se poe‏ اطند سس تدای يكت مسفسة را جاح ی‌کاری کرد عوه این سؤال سراغار سوالات و بحت‌های جالب و زیبایی خواهد یود ceases EEEF| S88 <eses> at ee ‏با اندکی بررسسی می‌توان فهسی که نشش شلمی‎ حم یعس نشف همین مت دس عبر مت و فد فايليك ‎IE‏ سس کار سفحد را ءارك او طرقی با فونچم بد هکل <هه معسن اسنست که داسره مت توانامی با

صفحه 45:
نع ال هس تاه یدای دامودا از ‎eS BE ae‏ اس حولي هبو ‎Sage atk ee ee‏ موق سس توا مدا مقر ةيب رت ‎sepals eae a‏ افر يش ‎٩‏ فرشی ‎wee OO ee be oe‏ سشخصی. کب ‎Se re DS se ee‏ ‎ay,‏ اهلد این خو خا موازی زا ممتای اش جر چمت. ‎ole eel‏ شاه مومت انه "مت ریش ‎ee tee ete‏ مس روف مانتک حعلت. صریی و دایسره را خر جهت‌های ‎eer) er‏ ویدخی حامر حم وجاك اص هبن كسام ‎Si gS ge lame‏ حرمح 24 ‎ee‏ یکت شک ‎HU ee ee‏ عفصي ‎es MR eras ames tal emg atten‏ ان بل ده ايك ‎oe‏ را مهتای تشک می‌تامیم ‏پراعت سخالل. مهتاعی قامت. ‎arent‏ تساج * برایر انت با ول قطلر ان یمس ۳ و بمتای مرب يه خلت جر واسسستای یکس از فسا وهای کید ‎eS‏ ‎ee‏ باس ‎ ‎ ‎ ‏اس ‎Let Sateen pln tect oe Oe‏ =“ اها يدشر از ‎IRS cept‏ ههنا كقيلت ديعرس وجوت جارح كذ ‎Mgt saute WOE ope al oe ool ete ee‏ به کف نا عماس لايك وسح لما سد عاو امت لوقت ‎Spat‏ ‏ممضیر از حایوهه بی‌تهایت شسکل با یمتا ‎Sore SE‏ جارد 4052 سا کرین ‎ste Ge I‏ که حایرد كمه معفكف روهت ناس حارف ارد اوسن لاحل مراك مسي يمعي كاتا مد معي عنس بر وك خم روه لمعه مم48 رياشيحاان و مهعداس لسعم وه عبت ده اولین کسس نود جه محوجه لد فيك تحق ‎ete‏ عايت ۳ ‎se ‎om ‏با شلوا‎ Ane pier cote. ‎Tain eS A ‏شرك رآسن‎ ee Sig ‏وسق‎ em ne hes Akay Cg 9 ‏که‎ eet BSS eee et ‏خی خای وه مرا رتوسین خییکی‎ ‏حعصل از اتصاال کسارن‌هاد سعفيك روفي عام جارى. شعو‎ ‏براص ده 0ك‎ ae Se ne > A ‏متتطاسم با ده شرج تمن مس موا لجل حاص با مج‎ ‏فرص وس کرد وه‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 46:
Pa RS ‎Pe pe are ae eee |‏ چندشلمی‌های متتتلم تلها روش ترسسیم شکل‌های با ممتای تابت بیسست و روش‌ستای متطاوت. دیگری شيو و جود عازه مجه ابت ليد مس ‎Gee baie‏ أسسث. از حقرف جد يكخر. لشسايت اين حلور يمتفقي يرست كط ‎wy Stags bast SS et‏ مفليف رولو از ‎Pb Sg eat alee ee OS asl‏ او یکت جابره هستند. اما هنین قیسستد! مکل‌های با ممتای کایتی وجود خارتد. که صیم قسستی ‎pete er i‏ ‎ce‏ نکب تعس اد هاي ‎Tare‏ ‏1 ید امسائض حرسي ماييم حنم معفت روقع با یمسا ها و دایره‌ای با بمتای »یه آیت ‎ier‏ جه ‎Naat pe‏ سس مسد صريع و قدا اجو الستعد متا سا وم عمط ما ‏أقضية يارييه [ه] هسة شعلهاى با يمناى افيس ‎vlog oan on‏ ست اعفوفمت ‏یکی از ویوکی‌هاصی جالب مقلت رولسو زو دیگر سعل‌های با ‎TaD a a‏ ‎tae ett‏ اتتها متمالق به شگل‌های مهنا ‎OLA ced Ste Semen mie ee Sod ae‏ امراف طراحين محماس ‎oot‏ جره ‎caput Lalas oF‏ ‎a ee‏ می‌کند) معقنت رولسو کاربرههای ‎CS‏ ‏و تسعفتاتكيز حیعری نیز در صنصست دار که برای ‎alee Ae‏ ها جوج كرت حال ارا مه سوال هاي ايذايس بال ميم يامو خاص أريها روصي 1 امكل خرجاى #قايقسمها و درمو شن ضاي واه آم و فاشللاب. بسراى جلو كبرص از اقتسادن شر يه داق ‎Diag me 9 gle See a Gee eS‏ باشند. با این حال. در کابردهای تایه به خاطتر ميت مشر خايره #ارمرة وسح ترس يخا كرجه اسست ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏عسي ن ‎tas ee‏ یکی بر كل هاى جداب و تسخفت اكير ‎AF cats‏ سوال‌ه و مسماهای سالی بدوجود می‌آورد و سی‌توان چا ‎IE ew NM mth‏ خندسته زا حذاب بر و مفیدتر کترت. از طلرف ‎ee‏ شایان توجه است مفهوم مهنا و فعکال با بهنای قایت هر معد سه د براف ام شیر قابل مخت و پیکیرص سمح ‏نعیجه کیر ی در ‎cel ape en mle Se‏ ‎Pe eg OE ns ey a‏ بكار كمسر ‎eel 9 a NS 28 les‏ مساتل واقعی ترشیت کند. کربزی 2 برقراری ارتباسط بسن زیاضی و دنبای میسرون تداریم. آسوزش سقاهیم متسس يمد ‎tn el‏ والقس ‎ae‏ ‎gS‏ قشایاو خاصیت‌های بدطلاهر مجردء #لریردی و ‎ca ‏قضيه يا‎ oem pS oot ote ee ‏ویر دی و3 أن سل‎ ces oma ges ee ‏هام کنات کر ود ند مرش عير‎ ۳۲ el ae ‎Tes Sie ‏حل مستقهت 1۶1 حارای‎ Se hee Saal og ee ee ‏برای‎ ‎ ‎ ‏موه ا سایق سیر ‎ate‏ ‏> عاسب وخر ب 602007 (يتعارها مسي هر ريا ضيفت حرج ‎ ‎wt fa ye ‏جاب اول‎ eT le ae Ar ae stem I a te © ae i ‏خهرذاری جلب دول فجعاوفت‎ ‏+ باساب تد ۸ 0۱5: فقس ورن رما ماد درجم یاس ما ‎De an ale wane‏ ‏پاسس‌جین جاب تا هنت مرس ‏۶ تیش ‎CITA besten‏ اصوون هدر ‎a Se‏ چهب ایی عرفت چا و تشر عجم مات درس ارات ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 47:

صفحه 48:
انشاره کر اب معاله اکا‌هانی ساحه بزای , ویس لکا يخس كايع خصة ار اکه مس يکتيم. کلیه واژّه‌هاء ائیات یدون کلام. منحنی جادويىء اثبات مقیمه قبل اذ جر حعتسعای. عوجه شمارا یه متس زیر ار حصفحه ۳۶ کاب حساب دیغران یل و سک ال تازه تاليف و ود ]رک ریزو یاس را ی بعاله ات سای میاه حنباله زیر را در نظر م یگیم ع حمق كر به ۰ را ‎Coy 9‏ ری 2 ‎tn‏ 2 146 اين تالم حم بد ساعد كاريردى و عم ار + نطاری. له ت هرود اناد سارت جيرا عایت می‌هود این حنبالد عمگرانت و هرگاه عد آون را ه بعامیم دی ۱ لد نع عفد رد ‎We Sao (olga oe cla ee tara‏ مولفان این کتاب درسی. کاریردی و يا اهميت يوده و اساسى يعضى از يرهانها درهمين خاب لإبراى محال متاق تايع تسايى لييميى كن اصفحه 492290 اسلت. عبات عستم ات اک كان اموزى بيرست ججرا عدار لين جد مرابر عدت نظ © اسك هزه سوانى مر كوان يه او حلت يرخللاف كتاب قبلی حساب دیفرانسیل و اتتگرال دوره متوسطه [۲] که از کنار این مسعله می‌جذشت. این کتاب تازه‌تالیف. در صفحات ۴۷ تا ۵۰ کرده تا یا اکیات صعوحی و از ‎YU‏ ‎pita esr sts‏ تر بدیته‌های. بت اهر مب شود ستن خالی اسست. چرا حدی که یه اقعان ۰۱۰-۳ حمگرایی آن را تتیجه بگیرد و تقریبی برای جوا حد اراته کتد. اما هتوز توجیهی یرای ار حقیی حد تحارت. این خیلی عالی است که صولقان این

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
پر ای ‎ane ge ag ae‏ عقيو سس اینکت ‎wots ewig les‏ 1 Warren Page. (2002). Proof witmost words under 79 5 ‏ل ا ل‎ eee ae cee ‏هو‎ تعر + وج چب رسب ‎BMT AS‏ عفم ‎CRI pare te‏ تا سای رسيي سب دیع رای و تخر ‎DNR nItem Anes sane‏ ‎Cal eee eee‏ ماف عرسي ای سای ‎ ‎

صفحه 52:

صفحه 53:
پروفسور مریم میرزاخانی پروفسور مریم میرزاخانی در مورخ بیست و دوم آردییشت سال 1356 در هران بدبا آمد وی در سال ۴ به خاطر کار بر پنامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برند مدال فیلدز شد, که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی تنها زن و اولین ایرانی برندة مدال فیلدز است. مریم میرزاخانی در سال‌های ۱۳۷۳ و ۴ (سال سوم و چهارم دبیرستان) از دبیرستان فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضین کشبوری شد و بعد از آن در سال ۱۹۹۴ در المپیاد جهانی ریاضی هنگ کنگ با امتیاز ۴۱ از ۴۲ مدال طلای جهانی گرفت. سال عد. در المبياد جهانى رياضى كانادا میرزاخانی با نمرة کامل, رتبة اول طلای جهانی را به دست آورد

صفحه 54:
واكنشها به دريافت جايزه فيلدز * توصیف رسمی کميتة مدال فیلدز: «چیره‌دست در گسترة قابل توجهى از تكنيكها و حوزههاى متفاوت ریاضی, او ترکیبی کمیاب است از توانایی تکنیکی, بلندیروازی جسورانه, وسيع و كنجكاوى ژرف.» * حسن روحانی رئیس جمهور وقت ایران در تاریخ 22 مرداد 1393 در پیامی که در صفحة فیسبوک وی نیز منتشر شد, ضمن تقدیر از میرزاخانی, دریافت مدال فیلدز را به وی تبریک گفت. * رضا فرچی‌دانا. وزیر علوم, تحقیقات و فناوری, علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و محمدرضا غارف رئيس بنباد پشبرد علم و فناوری آنران در پیام‌های جداگانه‌ای موفقیت مریم میرزاخانی رآ در كسب برترین جایزه ریاضیات در چهان را به وی تبریک * جیمز کارلسون از انستیتو ریاضیات کلی (به انگلیسی: ۲6نانا۱۳6 ۱۸۵۲۳۵۳0۵۱05 (6۱۵) می‌گوید : میرزاخانی در یافتن ارتباطات جدید, عالی است. وی می‌تواند به سرعت از یک مثال ساده به دلیل کاملی از یک نظریه زرف و عمق برسد. * رامین تکلو, استاد ریاضی دانشگاه ابلینوی شیکاگو گفت؛ «مریم میرزاخانی حتی بدون گرفتن فیلدز هم در ميان معروف‌ترین ریاضیدانان جهان بوده است.»

صفحه 55:
ا 00 * بهرنگ نوحی, استاد داتشكاه كوبينمرى كفت: ‎ai‏ ‏محض اينكه در هاروارد شروع كرد مشخص بود كه كارش كوب است. مشخص يود كه تز دكترايش يك تز انقلابى * ريجارد داوكينز در حساب توييترش كسب جايزه فيلدز را بود برك كفت * بورك كرامر (رئيس اتحاديه رياضيدانان آلمان) و گونتر سيكلر (استاد رياضى دانشكاه آزاد برلين) به ميرزاخانى تبریک گفتند. همچنین نشریات آلمانی چون اشپیگل, فرانکفوزتر آلگماینه ساینونگ زوددویچه تسایتونگ, تاگس اشپیگل و برخی رسانه‌های دیگر در مطالب جداگانه‌ای به این موضوع پرداختند

صفحه 56:
برندكان جايزه هاى االا0| در شال 2013 پرند حدال فیلیکس کلاین در سال ۲۰۱۳ میشل ارتیگ استاد دانشگاه ریاضی استاد دانشگاه پاریس در فرانسه بود که کنگره بین المللی آموزش ریاضی که در سال ۲۰۱۶ شهر هامبورگ آلمان برگزار شد شد به پاس بیش از ‎ww‏ سال فعالیت های پژوهشی و توسعه ای دستاوردهای تحقیقی برجسته و اثرگذار و خدمات بی نظیرمیشل در سطح بین المللی در حوزه آموزش و توسعه آن به او تعلق گرفت.

صفحه 57:
برندكان جايزه هاى االا0| در شال 2013 سات انين فر ال د سال 2013 فردریک لونگ از دانشگاه هنگ هنگ اعطا شد این نشان به پاس پژوهش‌های مربوط به مطالعات تطییقی در آموزش ریاضی و تاثیرات فرهنگ بر یادگیری و یادگیری ریاضی پروفسور دانشگاه طلاق گر اس موصیع در سم ین الملل انط كرد اسات شامل استفاده از چشم انداز میرات فرهنگ مکتب _ کنفوسیوس در پیشرفت ریاضیات دانش آموزان شرق آسیا آشت که بر مطالعات ین المللی دجون انجمن بين الفللت ارریایی پیشرفت تمحصیلی به رود مطالعات بین اامللی رتاصی علوم ویرنامه سارمان همکاری اقتصادی و بوسیه اه ارات تام لک اند آموران ی ارم ی

39,000 تومان