پاور کارورزی استارت شنا
اسلاید 1: In the name of allah We upwell with our thoughts and rise from the stile of our imagination that we have from ourselves1
اسلاید 2: 2دیدگاه کلی ارائه کارورزی :این پاور با هدف شناخت دوره کارورزی و تهیه گزارش کارورزی به صورت دیدکلی وجزئی تهیه شده است .در گام اول شامل مقدمه دوره کارورزی است.ودر گام دوم گزارش کار کارورزی شنا تهیه شده است.و در گام سوم به شرح آموزش تکنیک های مد نظر پرداخته شده است.در کارورزی شنا فراگیرنده به یادگیری تکنیک شنای مورد نظر وکارورز به یادگیری تدریس و آموزش واقعی شنا به فراگیرنده می پردازد که یک رابطه متقابل در کارورزی شنا بین فراگیرنده و کارورز بوجود می آید.
اسلاید 3: 3مقدمهکارورزی در گذشته با رویکرد مدرسه بنیاد صورت می گرفته و دانشجویان در مراکز تربیت معلم در طی دو نیمسال بهکارآموزی در مدارس می پرداختند. در این کارورزی پیاده سازی هر آنچه در کلاس آموخته می شد در عمل صورت می گرفت. کارورزی باید به گونه ای اجرا می شده است که دانشجو پس از پایان یافتن تحصیل، مهارت های مربی گری یا معلمی خود را به خوبی فرا گرفته باشد؛ شناخت توانمندی های حرفه ای فردی تشخیص ضعف ها و قوت های تدریس، آشنایی با اصول یادگیری و مهارت در دانش افزایی در رشته مورد تدریس: آشنایی با روش های مختلف تدریس و ... از اهداف مورد توجه در کارورزی قدیم بوده است؛ اما کارورزی جدید با رویکرد معلم بنیاد در حال انجام است که در آن دانشجو معلمان تحت نظر معلم راهنمای دارای صلاحیت حرفه ای کارآزموده می گردد و هدف آن کسب شایستگی های مورد نظر در درس کارورزی از قبیل:« شایستگی های معطوف به دانش موضوعی (شایستگی تخصصی رشته). شایستگی های معطوف به دانش تربیتی و شایستگی های معطوف به عمل تربیتی موضوعی و شایستگی های معطوف به دانش عمومی و در نهایت تربیت معلمی فکوره کنش پژوه و مسلط به مهارت ها و فون تدریس می باشد.
اسلاید 4: اهداف4
اسلاید 5: جلسه 14 آموزش استارتزمان :65 دقه1- حیطه شناختی: توضیح مهارت استارت شنا و استفاده از این مهارت در استارت کرال سینه.استارت پروانه قورباغه .کرال پشت 2- حیطه روانی- حرکتی: كسب مهارت آموزش استارت وانواع آن آمادگی جسمانی: افزایش هماهنگی عصب و عضله ، تعادل، سرعت عمل و عکس العمل 3- حیطه عاطفی: علاقمند نمودن دانش آموز به یادگیری این مهارت، ایجاد روحیه همکاری با سایر بازیکنان،رعایت نوبت، نظم و انظباط، احترام به مربی و همکلاسیها، مسئولیت پذیری
اسلاید 6: زمانفرایند تدریسشرح فعالیتشرح فعالیتشرح فعالیت10دقهاماده سازیاماده سازیسلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، تعویض لباس، بازدید از فضای آموزشی( استخرشنا) و اطمینان پیدا کردن از ایمن بودن امکانات و وسایل مورد استفاده، دادن اطلاعات اولیه درزمینه هدف آموزشی وبحث در مورد آسیب های مهارت جدیدسلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، تعویض لباس، بازدید از فضای آموزشی( استخرشنا) و اطمینان پیدا کردن از ایمن بودن امکانات و وسایل مورد استفاده، دادن اطلاعات اولیه درزمینه هدف آموزشی وبحث در مورد آسیب های مهارت جدید10دقهسازمان دهیسازمان دهیتمرينات عمومي وگرم كردن بدنتمرينات عمومي وگرم كردن بدن10دقهاماده سازیبدنوگرم کردناماده سازیبدنوگرم کردنعمومیشامل راه رفتن، دویدن در سطح کم عمق اب استخر، کشش، گرم کردن تمامی مفاصل و عضلات بدن بویژه عضلات بزرگ-به فرا گيران مي گوييم كه به پشت خوابيده وپاي كرال پشت بزنند .- وهماهنگي كرال سينه را تمرين كنند .10دقهاماده سازیبدنوگرم کردناماده سازیبدنوگرم کردناختصاصیشامل گرم کردن عضلات بازوودست، عضلات قدامی، خلفی بازو، سر وگردندویدن در آب شنای طولی وعرضی در استخر /شیرجه در قسمت عمیق 20دقهمراحل اجرا(آموزش)مراحل اجرا(آموزش)مرور مطالب گذشتهدروس جلسه قبل مرور وانجام آن 20دقهمراحل اجرا(آموزش)مراحل اجرا(آموزش)اموزش مهارت آموزش استارت پس از حصول اطمینان از یادگیری شیرجه مقدماتی و نحوه ورود صحیح بدن به آب، روی سکو یا لبهاستخر قرار بگیرید. پاها به فاصله ۱۰ سانتی متر از یکدیگر و شس تها به لبه چسبیده اند.پس از محکم کردن پاها، از مفاصل ران، سر و سینه را به طرف جلو متمایل کنید. دست ها در کنار بدن آویزان و سر کمی رو به جلو و بالا و چشم ها به جلو نگاه کنند. این مرحله را اصطلاحاً «به جای خود » می نامند.2 به محض شنیدن کلمه «حاضر »، دست ها را به عقب و بالا ببرید تا بدن به سمت جلو و پایین متمایل شود.3 با اعلام کلمه «رو » و زمانی که بدن به نیمه راه سقوط می رسد، با فشار به سکو یا لبه استخر و باز کردن مفاصل ران و زانو خود را به جلو و بالا پرتاب کنید. در همین لحظه دست ها را که در عقب بدن قرار دارندبه طرف جلو طوری پرتاب کنید که سر در بین دست ها و به حالت کاملاً کشیده درآید.4 در استارت، زاویه ورود به آب کمتر از شیرجه مقدماتی می باشد )حدود ۲۰ ۱۵ درجه( بدن صاف و کشیدهو بدون خمیدگی، نیزه وار وارد آب م یشود و با بالا بردن سر و سینه از رفتن بدن به عمق جلوگیری کنید.5 با ورود کامل بدن به آب و شناور شدن، شروع به پا زدن کرده و حرکت کشش دست زیر آب را انجام دهید.اهداف رفتاری
اسلاید 7: زمانفرایند تدریسشرح فعالیت20دقهتمرین استارت شامل دو قسمت است: الف ( زمان پرواز )فاصله جدا شدن از سكو تا اولين تماس با آب ب( زمان سرخوردن )اولین تماس با آب تا اولین حرکت دست و پا(توجه داشته باشید که زمان سرخوردن با ارزش تر از زمان پرواز است2 براي حفظ حالت ايروديناميكي بدن، تا تماس كامل سر با آب، سر را از فاصله بين دست ها خارج نكنيدبهتر از قبل از رفتن به آب به مبتدی بگوییم کنار لبه استخر تمرین حالت استارت رو تمرین کند. و حالت وضعیت بدنی خود را با شیبه سازی بدست آورد . بعد از اینکه حالت خود را بدست آورد کنار لب استخر قسمت عمیق استخر با کمک مربی به انداخته شدن آن در آب کمک می کنیم .دفعات بعدی بدون کمک مربی وباحفظ حالت خود به آب می رود.10دقهبازگشت به حالت اولیهدر این مرحله کاهش ضربان قلب و تعداد تنفس با آرام راه رفتن و انجام حرکات کششی رفتن کرال پشت در عرض استخر بصورت آرام 5دقهخاتمه کلاس جمع بندی نهایی بحث درباره آنچه كه ياد گرفته اند( حيطه شناختي ) فراگيران بايد بتوانند استارت را آموزش دهند واشكال گيري نمايند .ومشکلات خود را حتما به مربی گزارش دهند.تا در جهت رفع ان ایده ای بیابد.شستشو وتعويض لباس
اسلاید 8: بعنوان یک مربیپیشگیری آسیب های ورزشی و ایمنی در رشته ورزشی به عنوان اولین اولویت در آموزش مهارت های ورزشی است. در حیطه روانی - حرکتی آموزش یک مهارت ورزشی در شنا مراحل زیر به ترتیب اتفاق می افتد:نوآموز ابتدا اجرای مربی را مشاهده می کند.سپس نوآموز اجرای مستقل دارد و حرکت را اجرا می کند.نوآموز دقت در اجرا پیدا میکند.نوآموز هماهنگی در اجرا پیدا می کند.حرکت برای نوآموز عادی می شود و به صورت خودکار انجام می دهدنکات مهم در طرح درس
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.