parvareshe-shotormorgh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پرورش شترمرغ”

پرورش شترمرغ

اسلاید 1: موضوع ارائه: پرورش شتر مرغ به نام خدا

اسلاید 2: تاریخچه   اقلیمشترمرغ ، به شکل و شمایل امروزی حدود 2 میلیون سال قدمت دارد. نشانه هایی از این پرنده در مصر قدیم مشاهده شده است.از سال 1890میلادی در استان Cap آفریقای جنوبی اقدام به پرورش شترمرغ گردیده است.در اوایل قرن بیستم در خاورمیانه هم مزارع پرورشی شترمرغ برای تولید پر بوجود آمده است.پس از گذشت زمانی صنایع پرورش شترمرغ در آمریکای شمالی ، اروپا ، جنوب و شرق آفریقا ، چین ، استرالیا و زلاندنو ایجاد شد و به سرعت توسعه یافت.شترمرغ ها در کلیه اقلیم ها قابل زیست و نگهداری اند، از اقلیم های بسیار سرد تا گرم و خشک اما هرچه به سمت اقلیم گرم و خشک پیش برویم کیفیت و کمیت محصولات تولیدی بهتر خواهد شد. تنها اقلیمی که برای پرورش شترمرغ توصیه نمی شود اقلیم گرم و مرطوب ( مناطق شرجی ) است زیرا تاثیر منفی بر تولید آن می گذارد.

اسلاید 3: شترمرغ (struthio camelus) بزرگترین پرنده زنده است که متعلق به خانواده ratite ها به معنای سینه پهنان می باشد. اعضای این خانواده بوسیله عدم قدرت پرواز‍،توانایی دویدن و فقدان جناق در استخوان سینه شان شناخته می شوند شترمرغ آفریقای جنوبی (struthio camelus australis)-گردن آبی شتر مرغ آفریقای شمالی (struthio camelus camelus)-گردن قرمز شترمرغ آفریقای شرقی (struthio camelus massaicus)-گردن قرمز شترمرغ سومالی (struthio camelus molibdophanes)-گردن آبی شترمرغ آفریقایی اهلی شده (struthio camelus domesticus)-گردن سیاه گردن آبی:جوجه ها مقاوم تر با درصد قدرت زنده مانی بیشتر اما تولید تخم کمتر گردن قرمز:قد بلندتر،تولید گوشت بیشتر،بلوغ دیرتر و تولید تخم کمتر گردن سیاه(شترمرغ اهلی):مطیع تر،تولید تخم بالا اما جوجه ها ضعیف تر،جثه کوچکتر و تولید گوشت کمتر نژاد

اسلاید 4: شترمرغ بزرگترین پرنده زنده است.متوسط ارتفاع آنها 2/5-2/1متر و وزن آنها 160-90 کیلوگرم می باشد. بدن تخم مرغ شکل آنها از پرهای نرم پوشیده شده است. جوجه ها پرهای قهوه ای دارند. به تدریج نرها که بالغ می شوند،پرهای بدنشان سیاه و پرهای بالشان ،سفید می شود. پرهای بدن ماده ها،خاکستری-قهوه ای و نوک پرهای بال آنها،قهوه ای یا سیاه می شود. شترمرغ ها گردنی بلند و بسیار انعطاف پذیر دارند شترمرغها در طبیعت 30-20سال عمرمی کنند درحالیکه عمرشترمرغهای اهلی و مولد حدود 50 سال می باشد.مشخصات ظاهری شترمرغ

اسلاید 5: شترمرغ وحشی در 4 تا 5 سالگی از نظرجنسی بالغ شده در حاليکه شترمرغ اهلی در2 تا 3 سالگی بالغ می‌شود فصل جفت‌گيري براي شترمرغ ازابتداي فروردين‌ماه شروع شده و تا پايان آبان نيز ادامه خواهد داشت. در فصل جفتگیری شترمرغ های نر و ماده با علائم خاصی تمایل خود را به جفتگیری نشان می دهند که در نرها این علائم شامل قرمزی نوک و ساق پا و در ماده ها بروز رفتارهایی خاص مانند بال زدن با بالهایی افتاده، نوک زدن و افتادگی سر می باشدتولید مثلجايگاه‌هاي توليد مثلي : شترمرغ‌ها جايگاه‌هاي بزگتر را ترجيح مي‌دهند بنابراين سايز يك حصار خوب براي يك گروه توليد تولید مثلی حدود1500متراست كه بايد با فنسهاي به ارتفاع 1/8 متر محصور شود جفت‌گيري تا حدود زيادي به شرايط غذايي و محيط زيست پرنده بستگي دارد.

اسلاید 6: تخمگذاری: ماده مدت کوتاهی پس از جفتگيری تخمگذاری را شروع می‌کند. اولين تخم بارور تقريباً 10 تا 14 روز پس از اولين جفت گيری گذاشته می‌شود. از آن پس و تقريباً بدون استثناء تخمها يک روز در ميان بصورت کلاچ‌های 20 تا 24 تايی توليد می‌شوند. بين دو کلاچ يک وقفه 7 تا 10 روزه وجود دارد. ماده‌های پرتوليد، در طول فصل توليد مثل بين 80 تا 100 تخم می‌گذارند. نسبت نر به ماده: 1)1نر 1ماده 2)1نر 2ماده 3)1نر3ماده 4)1نر4ماده 5)2نر3ماده جوجه کشی: تخمهای جوجه کشی اغلب برای مدتی قبل از جوجه کشی جمع آوری و نگهداری می‌شوند به طور متوسط تخم شترمرغ 19-17 سانتیمتر پهنا و تا 1900 گرم وزن دارد. طول مدت جوجه کشی تخم 42 روز است.

اسلاید 7: جوجه کشی به دو روش طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد: در جوجه کشی طبیعی: شترمرغ تخم هایش را در یک گودال کم عمق گذاشته و روی 18-12 تخم می نشیند.پس از گذشت 45-42 روز از زمان اولین تخمگذاری ما شاهد بیرون آمدن جوجه ها از تخم خواهیم بود. در جوجه کشی مصنوعی: جهت بدست آوردن حداکثر جوجه از هر شترمرغ ماده اقدام به جوجه کشی مصنوعی می گردد که میزان جوجه های استحصالی به ازاء هر پرنده ماده تقریباً 3-2 برابر حالت طبیعی خواهد بود. پس از گذشت حداکثر 10-8 روز از ورود تخمها به انبار باید آنها را جهت شروع مرحله جوجه کشی به دستگاههای ستر وارد نمود.مدت زمان ذخيره سازی تخمها (زمان ذخيره سازی (روز(سانتيگراد) درجه حرارت (درصد)رطوبت نسبی3-11880-757-41680-75بیش از 71580-75

اسلاید 8: درجه حرارت: در دستگاههای جوجه کشی ، درجه حرارت بهینه بوضوح نزدیک مرکز دستگاه بین 35/9 -36/5 درجه سانتیگراد می باشد. هنگامی که جنین شروع به تولید گرما می نماید درجه حرارت را می توان 0/7درجه سانتیگراد کاهش داد ( تقریباً 4 روز قبل از تفریخ ).رطوبت در طول جوجه کشی: آب تخم به میزان معین باید تبخیر شود( 13 تا 15 درصد وزن تخم تا روز 38 جوجه کشی ) . برای کنترل نسبی تبخیر از تخم مقدار رطوبت در هوای پیرامون تخم باید کنترل شود معمولاً درصد تفریخ بالا در شترمرغ با رطوبت نسبی25-15 درصد در 36 درجه سانتیگراد به دست می آید.تهویه: تهویه و جابجایی ضعیف هوا در داخل ماشین جوجه کشی ممکن است منجر به توزیع نابرابر حرارت ، رطوبت و یک سطح کُشنده دی اکسید کربن و میزان ناکافی اکسیژن همراه با جوجه درآوری پایین شود. نمو جنین با سطح اکسیژن تا 18 درصد سازگار است. وضعیت تخم و چرخش آن: در شرایط جوجه کشی مصنوعی باید طوری نگهداری شوند که انتهای بزرگ به سمت بالا باشد. و هر یک تا دو ساعت یکبار چرخانده شود. چرخش تخم باید در روز 38 جوجه کشی متوقف شود سپس تخم ها به سینی های تفریخ منتقل می شوند.

اسلاید 9: تفریخ: جوجه طی 24 ساعت آخر جوجه کشی کیسه زرده را جذب می کند هنگام تفریق رطوبت باید 3 تا 5 درصد افزایش یابد تا اینکه جوجه بتواند به سادگی داخل تخم بچرخد. جوجه های تفریخ شده باید قبل از خروج از دستگاه تفریخ تا خشک شدن کامل داخل آن باقی بمانند که برای این منظور معمولاً 24 ساعت کافی خواهد بود. پرورش شتر مرغ3 روش برای پرورش شترمرغ متداول است: 1:روش باز 2:روش بسته 3:روش نیمه باز

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید