علوم مهندسی معماری و عمران

پروژه روش های اجرای ساختمان انواع مقاوم سازی سازه های فولادی

sazeh-foladi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
امروزه با توجه به نیاز گسترده و روز افزون جامعه به مسکن، ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید جهت افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم سازی سازه­های بتنی و فولادی در برابر زلزله بیش از پیش مطرح شده است، چرا که تخریب های ناشی از زلزله های شدید، تهدیدی برای جان انسان ها به شمار می رود. این امر موجب شده است که تعداد زیادی از شرکت های مقاوم سازی سازه در امر بهسازی لرزه ای سازه ها و تقویت سازه ها در برابر زلزله فعالیت ‌کنند. مقاوم سازی سازه در علم مهندسی عمران به مفهوم بالا بردن مقاومت سازه در برابر نیروهای وارده است. امروزه از این اصطلاح بیشتر در مورد نیروی زلزله استفاده می‌شود. از دیدگاه علمی، مقاوم‌سازی واژه کاملاً درستی برای این منظور نیست، چرا که منظور از اصطلاح «مقاومت‌سازی» به‌طور قطع بالا بردن مقاومت در برابر نیروی زلزله نیست بلکه منظور بهبود عملکرد اجزای سازه (ساختمان) در برابر نیروی زلزله است. پس به همین دلیل اصطلاح «بهسازی» و «بهسازی لرزه‌ای» اصطلاح درست‌تری است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
265 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروژه روش های اجرای ساختمان انواع مقاوم سازی سازه های فولادی”

پروژه روش های اجرای ساختمان انواع مقاوم سازی سازه های فولادی

اسلاید 1: پروژه روش های اجرای ساختمان انواع مقاوم سازی سازه های فولادی0

اسلاید 2: چکیدهمقدمهسازه هامقاوم سازینتیجه گیری کلیامروزه با توجه به نیاز گسترده و روز افزون جامعه به مسکن، ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید جهت افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم سازی سازه­های بتنی و فولادی در برابر زلزله بیش از پیش مطرح شده است، چرا که تخریب های ناشی از زلزله های شدید، تهدیدی برای جان انسان ها به شمار می رود. این امر موجب شده است که تعداد زیادی از شرکت های مقاوم سازی سازه در امر بهسازی لرزه ای سازه ها و تقویت سازه ها در برابر زلزله فعالیت ‌کنند. مقاوم سازی سازه در علم مهندسی عمران به مفهوم بالا بردن مقاومت سازه در برابر نیروهای وارده است. امروزه از این اصطلاح بیشتر در مورد نیروی زلزله استفاده می‌شود. از دیدگاه علمی، مقاوم‌سازی واژه کاملاً درستی برای این منظور نیست، چرا که منظور از اصطلاح «مقاومت‌سازی» به‌طور قطع بالا بردن مقاومت در برابر نیروی زلزله نیست بلکه منظور بهبود عملکرد اجزای سازه (ساختمان) در برابر نیروی زلزله است. پس به همین دلیل اصطلاح «بهسازی» و «بهسازی لرزه‌ای» اصطلاح درست‌تری است.از آن جایی که تخریب سازه­های موجود و جایگزین کردن آن‌ها با سازه­های جدید امری زمان‌بر و غیر‌ اقتصادی بوده و در مورد سازه‌ها و ساختمان‌های حیاتی خدمت رسانی آن‌ها را با مشکل رو به رو می‌کند، و نیز ایجاد خرابی در بلایای طبیعی مثل زلزله امری اجتناب ناپذیر است، علم مقاوم سازی در کشورهای لرزه خیز روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد. وجود شیوه‌ها و گزینه‌های مختلف برای مقاوم‌سازی ساختمان و سازه که هرکدام دارای معایب و مزایای خاص خود هستند باعث آزادی عمل در ارائه طرح مقاوم‌سازی ساختمان و سازه می‌شود. البته لازم است ذکر شود انتخاب روش مناسب برای انجام مقاوم سازی ساختمان نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد و یک طرح مقاوم سازی نادرست و غلط می‌تواند خسارت‌ها و زیان‌های جبران ناپذیر زیادی به همراه داشته باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی انواع روش­های مقاومسازی سازه بتنی و فولادی پرداخته شده است. همچنین مصالح مورد نیاز و معایب و مزایا هر کدام از روش­ها ارائه خواهد گردید.کلیدواژه: مقاومسازی سازه، زلزله، بهسازی لرزه­ای، سازه­های بتنی و فولادی

اسلاید 3: چکیدهمقدمهسازه هامقاوم سازینتیجه گیری کلیدر این روزها مبحث مقاوم سازی سازه ها از اهم مسائل روز می باشد و قطعاً واژه مقاوم سازی را به کرات شنیده‌اید. مبحث مقاوم سازی بعد از فاجعه غم انگیز زلزله بم و به خصوص زلزله سر پل ذهاب بسیار در کشور عزیز ما ایران مورد توجه قرار گرفته است. محققین بسیاری از دانشگاه های مختلف در سرتاسر دنیا به بحث و بررسی اثرات انواع مقاوم سازی بر روی سازه ها با استفاده از نرم افزارهای اجزاء محدود و همچنین به صورت آزمایشگاهی پرداخته اند. هدف از مقاوم سازی سازه، افزایش مقاومت سازه ای و بهبود عملکرد آن در برابر نیروهای بزرگی چون زلزله می باشد که می توان فرآیند مقاوم سازی را به صورت موضعی یا کلی بر روی سازه اجرا نمود.تمایل به حفظ برخی از سازه ها به دلایل مختلف از جمله اهمیت اقتصادی، فرهنگی و …تمایل به مقاوم سازی و ترمیم آن ها را به وجود آورده است. از طرفی به وجود آمدن قوانین سختگیرانه لرزه ای و از طرف دیگر پیدایش محصولات و مصالح مرغوب و کم هزینه تر منجر به توجه بیش تر به امر مقاوم سازی شده است. با توجه به درجه اهمیت و کاربری سازه، راهکارهای مقاوم سازی متناسب با آن ارائه می شود. لازمه ی ارائه راهکارهای مقاوم سازی درک و شناخت کلی از رفتار انواع سازه ها و مصالح مورد استفاده در آن ها میباشد. به طور كلي در بهسازی و مقاوم سازي موضعی و کلی قاب های بتن آرمه به دنبال پارامترهاي پاسخ طراحي، شامل مواردي همچون افزايش مقاومت، افزايش سختي، كاهش تغيير مكان، افزايش شكل‌پذيري و افزايش جذب و استهلاك انرژي در سازه هستيم. روش‌هاي متعددي جهت مقاوم‌سازي ساختمان مطرح مي‌باشند. به طور خلاصه اين روش‌ها شامل: مهاربندهاي هم محور يا برون محور فولادي، كابل‌هاي پس تنيده، ديوار برشي، ميانقاب با مصالح بنايي، جداسازهاي لرزه‌اي، ژاكت‌هاي فولادي، ورق‌هاي پوششي الیاف پلیمری مسلح FRP و ميراگرها مي‌باشند.

9,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید