سایرورزشی

چابکی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۶ اسلاید

minaxxx7400

صفحه 1:

صفحه 2:
نام و نام خانوادگی: موضوع ندریسن مهارت:چایکی 1 ‎Si‏ ‏اموضوع تدریس فاکتور آمادگی جسمانی: چابکی تعداد دانش آموزان: 20 مدت زمان تدریس 65 دقیقه. احترام به خود و دیگران- تقویت حس همکاری فهرست وسایل و تجهیزات مورد نیاز: توپ والیبال 2 عدد,کاور20 عدد در چهار رنگ, کونز 20 عدد, سوت طناب یک عدد؛ استفاده از یوسترهای آموزشی بهبود و توسعه جابكى دائش آموزان آكاهى بيشتر دائش آموزان از فاكتيرهاى دخيل در جابكى هدفهای رفتاری: دانش آموزان بتوانند در پایان این جلسه آموزشی عوامل موثر در چابکی را نام برده و برای هریک مثالی بیورند.

صفحه 3:
1- حیطه شناختی: توضیح مهارت چابکی و استفاده از اين مهارت در موقعیت های مختلف و محاسن ان 2- حيطه روانى- حركتى: كسب مهارت آموزش جابكى ‎١‏ ‏اک ار تا ‎Gos eal bass‏ سر ‎ole ole en‏ پذیری پویا. 3- حیطه عاطفی: علاقمند نمودن ‎seal edb‏ به یادگیری این مهارت, ایجاد روحیه همکاری با ساير بازیکنان,رعایت نوبت, نظم و انظباط, احترام به مربی و همکلاسیها, مسئولیت پذیری

صفحه 4:
سلام و احوالبرسی, حضور و غیاب» تعویض لباس, بازدید از فضای آموزشی( سالن وحباط مدرسه) و اطمینان پیدا کردن از ایمن بودن امکانات و وسایل مورد استفاده, دادن اطلاعات اولیه درزمینه هدف اماده سازی آموزشی تمرینات عمومی وگرم کردن بدن سازمان دهی حضور در ‎bli‏ مدرسه و رآه رفتن دور حیاط جهت آماده شدن برای اجرای برنامه آموزشی. افزایش تدریجی ضربان قلب دانش آموزان با تغییر سرعت راه رفتن و دویدن. دویدن های کوتاه مدت به همراه استب کردن با صدای سوت جهت افزایش حس عكس العمل دائش أموزان. استفاده از لوح های آموزشی در حین راه رفتن و تذکر درباره نحوه صحیح گام برداشتن؛ راه رفتن و دویدن. استفاده از لوح های آموزشی آمادگی چسمانی نصب شده در حیاط در حین انجام حرکات. انجام حرکات کششی توسط یکی از دانش آموزان. . ار انجام بازی آینه بازی به طوری که یک گروه آینه و گروه دیگر تصویر می شوند و باید شکل نفر ‎ind‏ ‏مقابل را مانند آينه انجام دهند. بدن عمومى دويدن انجام دادن برش زيكزاك باصداى سوت. و انجام دو هاى دو نفره در كنار هم و عوض كردن محل قرار كيرى با صداى سوت جهت افزايش كرم كردن سرعت عمل و عكس العمل. 1 انجام دو های دو نفره در کنار هم و بالا کشیدن دست ها با صدای سوت و تلاش برای هماهنگ نمودن حرکات دو نفره جهت افزایش هماهنگی, اختصاص

صفحه 5:
در این مرحله با توجه به اینکه دانش آموزان گرم کرده اند بسیار سربع به مطالب جلس _ رملاژن قبلی اشاره شده و اشکالات رفع میشود ‎eae‏ ‏جهت اجرای این فاکتور از آمادگی چسمانی از دانش آموزان خواسته می شود که در 4 گروه با رنگ های مختلف قرار گیرند و در خطوط مشخص شده بازی شرح داده در ذیل را با دو توب اجرا جين در اين بازى كروه ى بايد يه ترديب و با صرعت وارد تودل توب شده و به سرعت ازآن عبور كتند فردى كه يتواند بدون برخورد توب أز مصير عبور كرده و به محدوده امن برد جایزه دریافت خواهد کرد لازم به ذکر است که تعداد امتیاز های گروه ها محاسبه شده و مراحل اجر ور نهاينا تيم منتخب اعلام خواهد شد . انجام این بازی به سرعت, عکس العمل؛ و هماهنگی , 1 ريادى نیازمند است. ‎ee‏ ‏2 از . مهارت (آموزش) به ترتيب كروه هاى دو تا جهار وارد تونل مى شوند و امتياز كسب مى كنند. بعد از اين بازى شروع به بازى طناب بازى مى كنيم در اين بازى فردى كه از بقيه وارد تر است و مى تواند علناب وا به خوبى بجرخاند در مركز دايره ايستاده و عابقى دانش آموزان باید در محیط یک دایره ایستاده و از روی طناب در حال جرخش بيرند. اين بازى نيز توانایی هماهنگی دانش آموزان و عکس العمل آنان را افزایش می دهد. تیمی که سه نفر از پنج نفر آنان بسوزد از دور مسابقات حذف می شود اين بازی را تا زمانی انجام می

صفحه 6:
شرح فعالیت در بازی بعدی افراد در گروه های خود ایستاده نفرات اول هر گروه رقص پا به پا می کنند و با دویدن مسیری را رفته و باز می گردند. رقص پا وسیله بسیار مناسبی جهت افزایش هماهنگی و چابکی فرد است. ‏ سپس افراد در گروه های خود ایستاده و با صدای سوت نفرات اول با سرعت مسیر مشخص شده را دویده از بین مخروط ها به طور مارپیچ عبور کرده و باز به سمت گروه خود باز می گردند . در اين بازى بين دو تمی برگزار می شود و در طی این مدت دو گروه دیگر استراحت فعال خواهند داشت. به گروه برنده جایزه تعلق خواهد گرفت 4-مرحله بازگشت به حالت اولیه(6 دفیقه): ‎a0‏ ترک بم جمع كردن وسائل ,هر 4 كروه دستان يكديكر را گرفنه و در یک دابره راه می روند و نفس گیری می کنندو حرکات کششی ‎min‏ او انجام می دهند و بعد هر 4 گروه با معلم یک دایره درست کرده و حرکات کششی انجام می دهند, جمع بندی مفاد 5 آموزشی,اشاره به آموزش جلسه بعد و تعیین تکلیف جلسه بعد,توصبه بهداشتی ,شستن دستها و برگشت به کلاس. م أكلاس جمها بحث درباره آنجه كه ياد كرفته اند( حيطه شناختي ). بندی old ‏وتعویض‎ 2

صفحه 7:
ره چایکی چابکیت واناییت غییر سریع سرعنو جهتحرکنب | دقنو بدون‌از دست دادن‌تعادل‌است چابکی از قابلیت های آمادگی جسمانی مرتبط با اجرا است. این قابلیت دربسیاری از رشته های ورزشی کاربرد دارد و در ورزش هایی حتی عامل موفقیت فرد تلقی می خب حالا سرعت چیست و چه فرقی با چایکی دارد؟ 0 تعریف ساده‌ی سرعت: فردی سریع است که زودتر به مقصد برسد. یعنی کل بدنش را باید جابجا کند. gore de shel olan Ged ed pa coal er) ‏خاص است و سرعت مربوط به انتقال بدن فرد در زمین بازی یا استخر یا ... است.‎ | | تعریف چابکی چابکی مجموعه توانایی‌های ورزشکار که هماهنگ با یکدیگر هستند, نیز ۲ توصیف می‌شود. این توانایی‌ها اجزای اصلی مهارت‌های تکنیکی مورد استفاده برای انجام فعالیت‌های پیچیده مشتق شده از جز قدرت تمرینات جنبشی است و شامل توانایی تطبیق دهی, تعادل, توانایی‌های ترکیبی, توانایی تفکیک» جهت یابی, عکس العمل و ریتم حرکت است. توانایی‌های هماهنگ اغلب به راحتی در دوران قبل از بلوغ یعنی سنین کودکی شناسایی می‌شوند که باید به عنوان دوره‌ای بسیار مهم برای گسترش این توانایی‌ها به منظور بهبود عملکرد و سلامت انسان در آینده, در نظر گرفته شود. تمرکز این دوره اغلب با ورود به دوران بلوغ تغییر می‌کند» به طورى كه بايد تمركز ویژه‌ای نسبت به دوران آماد کر این توانایی‌ها گذاشته شود. کلید بهبود و توسعه توانایی چایکی‌تان هنگامی است که تغییرجهت ‎١‏ ی دس و ‎rs ae RR Ge eg a eal‏ اد اوح

صفحه 8:
eal CCYPsy DeLee Tes ge one Seer ae CE mES TL ie eT Cede See Cnt eet ee fe ceri p Teer eters ‏تمامی بخش های مختلف بدن در آن شرکت دارند » مانند بالا کشیدن وزنه به بالای سر در وزنه برداری,چابکی اختصاصی یا ویژه موضعی بوده و‎ ‏متناسب با مهارت های هر یک از رشته های ورزشی» بغشی از بدن را شامل می شود ؛ مانند حرکت سریع دست در یک ورزشکار والیبال که از‎ ‏ور ات‎ tat ۱ عرامل متعددی بر روی چابکی موثرند که مهم ترین آنها عبارتند از: ا ا 0 ا م ل اا ا ا ام ا ۱ ا ما اا ا ا م ا ام م ا ا ل 0 اختلاف بیشتر نمایان است. بل ۱۳ دهد.

صفحه 9:
۳ بهبود خود آگاهی نسبت به اجرای حرکات ورزشی ‎EP eels ee ek‏ BCC STC SS eee ede eS VETo Watt Se BTS) ec SONTee STNCe CORTES fee nee ren eT R EEC a Seen Ceo ed ‏تمرینات چایکی بسیارنزدیک به حرکات آن رشته مختص خود ورزشکار باند. تمرین متابویکی با حرکات متخص به رشته ورزشی ورزشکار؛ او را برایمسابقهآمادهمی‌کند و به همان‎ ‏سطح از شدت مدت و سطح ریکارری زمان فصل استراحت وی بسیار نزدیک می‌کند‎ © 00 ‏ا ااام ااا‎ es Teerr PEE vanes ae Pe Lear Ee tana ere yeie ear ENDURE Rar Denne Bnet ee tre Peron Parry oCe Ie ee eT Snee OotT SOUR UEC I Edin | ‏صحبت مىكنند. اين تمرينات به ورزشكاران مىآموزد تا حتى حركات بسيار بيجيده ريز مفاصل كردن» شانه‌اء پشت» ران‌هاء زانوها و مج‌ها را براى اجراى يك حرکت به صورت روان و‎ Rene int SCC ETE IEE Sled MDa ne rane تقریبا خر ممکن است که بتونیم از وقوح حوادث و آسیب‌های ورزشی جلوگیری کنیم با ان حال با نجام تمرینات چابکی می‌تونید تا حدود وقوع این آسیبها را کاهش دهیم. آسیب‌هاننها ۱ 0 C eee treet aL ei cote te teeter ie Tee Te terete ۱ e erie pears meee Mw nse riter epee DCS toCeeSelere tetera pr topes PION Sven ‏کاهش می‌یاده بدن ورزشکار برای اجرای حرکات مسابقه آمده می‌شود و به میزان زیادی از وقرع حادشه و آسیب دیدگی جلوگیری می شود. وقتی ورزشکار تعرینات مربوط به چابکی را‎ ‏انجام م دهد؛ میزان آگاهی وی نسبت به حرکات و پوزیشن بدنی خود بالا می‌رود در نتیجه نسبت به تمام حرکات بدن خود آگاهی و احاطه دارد.‎ "

صفحه 10:
ا ‎Paar enna eK‏ تمرینات بهبود دهندهی چایکی را اجرا کنید در یک اجر تمرينات را رعايت كنيد و بس از أن د جر بخاطر داشته باشيد كه در تمرية

صفحه 11:
چابکی مجموعه توانایی‌های ورزشکار که هماهنگ با یکدیگر ‎Rest ents sts Se Peet eros ey‏ ۱ ‎Te TES ee‏ 1100000001 ؤز 1[ 1 1 1 531111101 ‎rr‏ ی ار همراه با چابکی در زمین مسابقه یا عرصه‌های ورزشی؛ اهمیت زیادی می‌یبد. تا مىدهد (سرعت»نيرو). هر جقدر ورزشكارى از يك نقطه به نقطه ديكر سريع تر بدود يا حركتى كه به او محول شده است را با سرعت بیشتری به اتمام برساند. توان بیشتری دارد ‎Be er RT aoe wl. tee weve Eten Eee eke Ip eo Dee een eed ۱‏ ۱ 1 توانایی کنترل حرکات عضلات و بکارگیری آن‌ها با یکدیگر برای ایجاد مهارت‌های پیچیده ی ورزشی,

صفحه 12:
7 بردا توانایی حفظ کنترل بر بدن در هنگام حرکت را تعادل پریا می‌نامند. وقتی بدن در حال حرکت است» بسیاری از محرک‌های بیرونی مانند جهت» بخش خود آكاه حركتى و تغيير مداوم مركز ثقل بدن در اثر انحرافات ايجاد شده توسط حركت به مغز هجوم مىآورند و سيستم عصبى مركزى با يردازش آنها و ‎Te)‏ ا ا ااا ا ااا م ااا اا ا ااا بدن مريابد جون مىتواند ورزشكار را در اين شرايط يارى كند و باعث شود تا ورزشكار در برخورد با جنين شرايطى تعادل خود را حفظ كندء حتى اكر محرك های ایجاد کننده ی اختلال در تعادل بسیار شدید و فراوان باشد. Pee ee انعطاف پذیری پویا میزان دامنه حرکتی مفاصل بدن ورزشکار در هنگام حرکت و انجام تمرینات ورزشی است. تمرینات کششی اختصاص یافته‌ای برای گرم ‎DOE CES Pern 3‏ ا ‎NOES‏ 7“ هنكامى كه ورزشكار را براى انجام تمرينات جابكى تمرين مىدهيد بايد توجه داشته باشيد كه اين آموزش بايد بر اساس تكنيك اجراى حركات» انجام شوند. تمرکز حضوری مستقیم» عملکرد بازو ورزشکار؛ تکنیک توقف و کاهش سرعت» ریکاوری همگی نقش اساسی در اجرا تکنیک‌های تمرینات چابکی ایفا 52 مر کز مستترم سر ورزشکار باید در وضعیت طبیعی خود همراه با دید مستقیم به سمت جلو باشد» صرف نظر از الگوی رفتاری و حرکتی که ورزشکار در ‎rer er eel Se et OSE Ih sie ns Posse bad‏ ل اا ااا ل 00 Bete eka See ee eh ae Roe Sete TS Ee Tee ey

صفحه 13:
ea ot eer ee Sete ‏ا‎ ies tert) تمريناتمان همراه با فواصل استراحتى اينتروال و فعال باشد و شامل حركاتى باشد كه ورزشكار براى اجراى بهتر اين حركات در مسابقه تمرين مىكند. يكى از روشهايى كه مىتوان اجرا كرد تمرين كردن با شريك ا ل ا اا اا اا ااا ا اااي 9 ‎oe‏ سر سس سرا

صفحه 14:

صفحه 15:
7 عمل و جابكى الف - روش اندازه كيرى جابكى در تغيير شكل بدن: ب- روشهاى اندازه كيرى جابكى در تفيير متسير عدركت يدنى 4 ‏آزمون‎ -١ ۲- آزمون شش ضلعی ۳- آزمون چایکی ایلی نویز ۴- آزمون دوی رفت و برگشت ۴ در ‎٩‏ متر ۵- آزمون پرش ربع مربع به دو صورت تغوير وشعبت يدن و تقيير ‎ee‏ ‏کت بدن می باشد ۶- آزمون پای پهلوی ادگرن ۷- آزمون بوم رنگ ۸ آزمون ۵۰۵ ‎-٩‏ آزمون زیگزاگ ‏۰ آزمون سه مخروط ‎

صفحه 16:
‎ees Ss eee)‏ ل ‎SE SEE SAS Fe‏ ورور لت ‎Ce tial‏ ۲-وضعیت چمپاته) نشستن روی دوپا ( سپس سنگینی بدن خود را به سمت جلو انداخته و کف دستها را جلوی پاها روی زمین می گذارد. ۳-بلافاصله پاها را به سرعت به عقب پرتاب می کند) به حالت شنا سوندی (در اين وضعیت دست ها کاملاً کشیده و بدن به سمت جلو متمایل است . ۴- سپس آزمون شونده دوباره به وضعیت چمپاته قبلی درمی آید. ‎10100000 cee eteerary ‏امتیاز:تعداد دفعاتی که آزمون شونده بتواند حرکت راکامل و به طور صحیح در مدت ۰ اثانیه انجام دهد شمارش می شود ۰ هر حرکت کامل یک امتیاز دارد ‎

صفحه 17:

صفحه 18:
Choe es) آزمونی که بیشترین استفاده را در ارزیابی چابکی دارد؛ آزمون ۶65۴ ۴ است. این آزمون به خوبی» به عنوان آزمون استاندارد چابکی پذیرفته شده است. اجرای این آزمون ساده بوده و به حداقل ‎stirs ei cers‏ | اين الكوى حركت مناسب براى ورزش هايى مانند: فوتبال و فوتسال؛ واليبال» بسكتبال» هندبال» بدمينتون؛ تئيس خاكى و بينك ينف است. هر شخص طبق شكل زير در هر حال با حركت به سمت جلو و همراه با لمس مخروط ها در هر حركت» ابتدا از نقطه استارت ‎٠١‏ متر بطرف مخروط اول ميدود؛ سبس 2 متر بطرف سمت راست 1 | بهترین زمان از بین ۲ اجرا ترجیحً ترسط زمان سنج الکترونیکی ثبت می شود. طبیمی است که برای این آزمون قبل از آزمون اصلی گرم کردن و چند بار تمرین با رعایت فواصل استراحتی ۳ تا ۵ دقیقهلازم است. پایایی آزمرن-آزمون مجدد در آزمین 7 مقدار ‎/٩۳‏ تا ‎/٩۸‏ است. 5 ا | 00211000 Ce SET eens

صفحه 19:

صفحه 20:
آزمون شش ضلعی ( هارمن؛ گارهارمر و پاندورف ۲۰۰۰) هدف : آزمونی برای سنجش توانایی حرکت سریع بهمراه حفظ تعادل. تجهیزات لازم : متره گچ و یا چسب کاغذی برای علامت گذاری زمین» زمان سنج روش اجرا: برای اجرای این آزمونبیک شش ضلعی منتظم به ضلع۰ ؟سانتی متر روی یک سطح صاف رسم كنيد و به هر یک از اضلاع آن در جهت عقربه هاى ساعت شماره اى بدهيد و از ورزشكاربخواهيد در مركز شش ضلعى قرار كيرد و با فرمان مربى شروع حركت جهش به بيرون از شش ضلعى را آغاز كند |. 5" (محاسبه زمان شروع مى شود). بدين صورت كه نخست به صورت ياى جفت به بيرون ضلع شماره١بريده‏ و دوباره به مركز شش ضلعى (محل اوليه)مى برد و همين عمل را درجهت حركت ۰ عتربه های ساعت (با توجه به شماره های اضلاع شش ضلعی)انجام می دهد تا دوباره به وضعيت شروع آزمون بركردد. ورزشكار بايد اين عمل (يك دور کامل)را سه بار بدون وقفه انجام دهد. 1 هر بار که ورزشکار خطوط را لمس کرد و یا از توالى مناسب منحرف شد١٠. ‎٠‏ ثانيه به زمان اصلى او افزوده مى شود. بس از اجراى سه دور كامل» زمان سنج متوقف و بهترين زمان انجام آزمون از بين دو بار آزمون ثبت ميكردد. as ‏رکورد کمتر از ۱۱.۲ ثانیه برای آقایان و کمتر از ۱۲.۲ ثانیه برای خانم ها امتیاز عالی‎ رکورد بین ۱۱.۲ تا ۱۳.۳ ثأنیه برای آقاین و بین ۱۲.۲ تا ۱۵.۳ثنیه برای خانم ها امتیاز خوب. رکورد بین ۱۳.۴ تا ۱۵.۵ ثانیه برای آقایان و بین ۱۵.۴ تا ۱۸.۵ثانیه برای خانم ها امتیاز متوسط رکورد بيشتر از 17.8 ثانيه براى آقايان و بیشتر از ۲۱.۸ثانیه برای خائم ها امتیاز ضعیف؛

صفحه 21:

صفحه 22:
ت و در نتیجه معیارهای زیادی از ايند ی در دویدن می تواند بهبود در است و عره ر مرکز در فواصل برابراز هم قرا ها قرار داشته باشد زمان ممکن در مسیر مشخص شده در تصویر شروع به دویدن می :

صفحه 23:
ظ( ة ( “سبج ”ا سس | 10m ته لفسير عالى بيشتر متوسط متوسط = مردان ( به ثانیه ) کمتر از ۱۵,۲ بين 18,1 الى ‎18,١‏ ‏بين ۱۶,۱ الی ۱۸,۱ بين 18,7 الى ۱۸,۳ بانوان (به ثانیه) ۱ کمتر از ۱۷ بين ۱۷ الی ۱۷:۹ بین ۱۸ الی ۲۱۰۲ بین ۲۱,۸ الى ۲۳,۰ بالای ۲۳

صفحه 24:
دی رفت و برگشت چابکی ۴ در ‎٩‏ متر هدف : سنجش سرعت و چایکی تجهيزات ميرد نياز : جند قوطى خالى شاتل يا مشابه آنهاء مخروط يا قوطى خالى شائل؛ متر» كرنومتر و زمين صاف و غير لفزنده روش اجرا: در اين تست ورزشكار بايد به عقب و جلو با بيشترين سرعت ممكن بين دي خط موازى بدود. دو رديف از موائع قوطى شائل. يا مخروط به طول ‎٩,۱۴‏ متر ايجاد كنيد يا حتى مى توانيد خط آغاز و يايان تعيين كنيد و در هر كدام از أنها مانعى قرار بدهيد. ورزشكار از خط آغاز با اشاره مربى آغاز به دويدن مى كند و به خط ديكر مى رود يك مانع را بر می دارد و برمی گردد و آن را پشت. خط ابتدايى قرار مى دهد. مجددا براى برداشتن مانع دوم برمى كردد به خط بايان و همراه با تن به خط ابتدايى باز مى كردد. بهترين رکیرد پس از ۲ تلاش براى فرد ثبت مى شود.. جامعه هدف: اين آزمايش بخشى از بروتكل آزمون 81-8148-16 براى بزركسالان است. نیج رکورد کمتر از ‎٩‏ ثانيه براى آقيان و كمتر از ‎٠١‏ ثانيه براى خائم ها امتياز عالى». ركورد بين ؟ تا ‎٠١‏ ثانيه براى آقايان و بين ‎٠١‏ تا ۱اثانیه برای خانم ها امتیاز خوب» | ركورد بين ‎١١‏ تا 1 ثانيه براى آقليان و بين 17 تا ف اثانيه براى خانم ها امتياز متوسط رکورد بيشتر از ‎١‏ ثانيه براى آقايان و بيشتر از 8 اثانيه براى خائم ها امتياز ضعيف»

صفحه 25:
آزمون جابكى برش ريع مربع اين آزمون از نوع سنجش هاى جابكى است كه نياز به دويدن ندارد و براى سنجش توانايى حركتى در يك فضای کوچک با بیشترین سرعت . در حالیکه تعادل و كنترل ( هماهنكى عصب و عضله ) حفظ مى شود. هدف : سنجش جابكى كلى بدن تجهیزات مورد نیاز : متر » گچ و یا نوار چسب کاغذی برای علامت گذاری زمین » زمان سنج روش اجرا : یک چهار ضلعی بر روی زمین به طول هرضلع ۲ پایا حدودا ‎٩۰‏ سانتی مترعلامت گذاری می شود. ( مانند شکل زیر ) .خط شروع علامت گذاری و هر مربع شماره گذاری می شود.بانشاره مربی + وزشکار در طول خطوط پرش می کنند به اولین ربع مربع و سپس ریع ۲ ۲ ۴ و... این الگو در طول زمان ۱۰ ثانیه تا جاییکه ممکن است باید به سرعت تكرار شود.بعد از استراحت کوچکی دوباره این آزمون برگزار می شود.

صفحه 26:
آزمودنی بعد از گرم كردن در حالیکه پاهایش باندازه عرض شانه باز است در وسط طبق " شکل قرار می گیرد. سپس با حرکت پابکس یا پا به پهلو بدون برخورد پاها بهم ابتدا به ۳ سمت راست حرکت کرده تا جایی که پای راست او دورترین خط سمت راست را با پای راست لمس کند و در ادامه آزمودنی به سمت چپ حرکت می کند تا جایی که پای او دورترین خط سمت چپ را با پای چپ لمس کند. کل اين فرآیند در ۳۰ ثانیهالجام می شود و بیشترین تعداد حرکات در ۲ اجرا رکورد آزمودنی به حساب می آید وسایل موردنیاز: زمان سنچ؛ زمین مناسب زمين علام تكذارى شده برلى أزمون

صفحه 27:
آزمودنی ماندد شکل بر طبق فلش ها آزمون را شروع می کند و پس ‏ "" از طی مسیر بصورت مارپیج اجرای آزمون را بهپایان می رساند. ۳ در ۲ بار اجرا بهترین زمان برای آزمودنی ثبت مى كردد. وسایل مورد نیاز: زمان سنج» زمین مناسب و ۵ عدد مخروط

صفحه 28:
آزمون ۵-۱۰-۵ یا آزمون پیش چابکی ورزشکار از خط استارت ۱۰ متر استارت اولیه را می زند که اين ۱۰ متر در زمان محاسبه نمی گردد و فقط برای بالا بردن سرعت است. زمانیکه آزمودنی ۱ از اولین میله یعنی ابتدای شروع ۵ متر گذشت دستيار استارت زمان سنج را ‎١‏ ‏میزند. بعد از رسیدن به مخروط سوم یعنی در انتهای ۵ مترء آزمودنی مخروط را دور می زند و با سرعت بطرف خط استارت مي دود و دقیقا در برگشت نیز بعد از گذشتن از میله, دستیار زمان را متوقف می کند و رکورد وی را ثبت می کند. وسایل مورد نیاز: زمان سنج» دستیار» ساعت» متر اندازه گیری» زمین مناسب و ۶ عدد مخروط

صفحه 29:
SH) and ورزشكار مسير طوسى رنك مشخص ثده را به عرض ‎٠١‏ متر و طول ‎١9‏ ‏م ا ا ال 9 .سس 9 | LS ee One ene SES NESS TS nr) ۵ عدد مخروط

صفحه 30:
۰ آزمزن مه مدروبط آزمودنی پشت خط شروع (مخروط ۸) قرار می گیرد و با سرعت فاصله ۵ متر ‎i—rere iby‏ ا ل ل 5 فاصله را به سمت مخروط 8 برمى كردد و آنرا لمس مى كنددر ادامه دوباره به سرعت به سمت مخروط / می دود اما این بار مخروط را دور می زند و به سمت مخروط ) می دود و آن را دور می زند و سپس به سمت مخروط 8] بر می گردد و آثر دور می زند و نهاتاً به خط شروع بر می گردد. ‎one ١‏ [۱ Bree eye t LS Ter es ie) Serer S he LS eats ‏ا‎ crt) ۳ عدد مخروط

صفحه 31:
andard-agility-te: https://drsportyar.com/standard-agility-tests/ |

صفحه 32:
ارائه برای دانشگاه بطور خلاصه

صفحه 33:

صفحه 34:
سابقه تدریس:. نام و نام 500 خانوادگی: 1 موضوع تدريس مهارت:جابكى أ : ‎See enced ese‏ تعداد دانش آموزان: 20 آموزشگاه: نفر مدت زمان تدریس 65 دقيقه. شی: ‏ احترام به خود و دیگران- تقویت حس همکاری فهرست وسایل و تجهیزات مورد نیاز: توب والیبال 2 عدد,کاور20 عدد در چهار رنگ, کونز 20 عدد, سوت طناب یک عدد؛ بهبود و توسعه چابکی دانش آموزان,آگاهی بیشتر دانش آموزان از فاکتورهای دخیل در چابکی هدفهای رفتاری: دانش آموزان بتوانند در پایان این جلسه آمیزشی عوامل موثر در چابکی را نام برده و برای هریک مثالی بياورند.

صفحه 35:
1- حيطه شناختى: توضيح مهارت جابكى و استفاده از اين مهارت در موقعيت هاى مختلف و محاسن ان 2- حيطه روانى- حركتى: كسب مهارت آموزش جابكى ‎ests les lee eee SL‏ ای را یی ما را شتاب, توقف يا آهسته کردن سرعت., هماهنگی, تعادل و انعطاف پذیری پویا. _ | 3- حيطه عاطفى: علاقمند نمودن داس امور به یادگیری اين مهارت, ایجاد روحیه همکاری با ساير بازیکنان,رعایت نوبت, نظم و انظباط, احترام به مربی و همکلاسیها, مسئولیت پذیری

صفحه 36:
سلام و احوالبرسی, حضور و غیاب» تعویض لباس, بازدید از فضای آموزشی( سالن وحباط مدرسه) و اطمينان بيدا کردن از ایمن بودن امکانات و وسایل مورد استفاده, دادن اطلاعات اولیه درزمینه هدف ‎١‏ اماده سازی آموزشی تعرینات عمومی وگرم کردن ندز ۲ سازمان دهی حضور در حباط مدرسه و راه رفتن دور حیاط جهت آماده شدن برای اجرای برنامه آموزشی. آفرایش ندریجی صربان قلب دانش آموزان با تعییر سرعت راه رفتن و دویدن. دویدن های کوتاه مدت به همراه استب کردن با صدای سوت جهت آفرایش حس عکس الحمل دانش آموزان. + عمومی استفاده از لوح هاى آموزشى در حين راه رفتن و تذكر درباره نحوه صحيح كام برداشتن؛ راه رفتن و دويدن. استفاده از لوح هاى آموزشى آمادكى جسمانى نصب شده در حياط در حين انجام حركات. ۲ انجام حرکات کششی توسط یکی از دانش آموزان. . ‎Pen‏ انجام بازی آینه بازی به طوری که یک گروه آینه و گروه دیگر تصوير مى شوند و بايد شكل نفر ‎ee‏ ‏مقابل را ‎aul aul‏ انجام دهند. بحت دويدن انجام دادن برش ریگزاگ باصدای سوت. و انجام دو هاى دو نفره در كنار هم و عوض كردن محل قرار كيرى با صداى سوت جهت افزايش كرم كردن سرعت عمل و عکس العمل. اختصاص انجام دو های دو نفره در کنار هم و بالا کشیدن دست ها با صدای سوت و تلاش برای هماهنگ ىو نمودن حركات دو نفره جهت افزايش هماهنكى.

صفحه 37:
6 فرایند تدریس در اين مرحله با توجه به اينکه دانش آموزان گرم کرده اند بسیار سریع به مطالب جلسه روت قبلی اشاره شده و اشکالات رفع میشود ۳2 جهت اجرای این فاکتور از آمادگی چسمانی از دانش آموزان خواسته می شود که در 4 گروه با رنگ های مختلف قرار گیرند و در خطوط مشخص شده بازی شرح داده در ذیل را تا دو توب جرا نماین در این باری گروه یک باید به ترتیب و با سرعت وارد توتل توپ شده و به سرعت از آن عیور کنند فردی که بتواند بدوی برخورد دوب از متیر عبور کرده و به محدوده آمن پرسد جایزه دریافت خواهد کرد لازم به ذکر است که تعداد امتیاز های گروه ها محاسبه شده و مراحل اجر ور نهایتا تیم منتخب اعلام خواهد شد . انجام اين بازی به سرعت, عکس العمل؛ و هماهنگی زیادی نیازمند است. به ترتیب گروه های دو تا چهار وارد تونل می شوند و امتیاز کسب می کنند. بعد از اين بازی شروع به بازی طناب بازی می کنیم در این بازی فردی که از بقیه وارد تر است و می تواند طناب را به خوبی بچرخاند در مرکز دایره ایستاده و مابقی دانش آموزان باید در محیط یک دایره ایستاده و از روی طناب در حال چرخش بیرند. اين بازى نيز توانایی هماهنگی دانش آموزان و عکس العمل آنان را افزایش می دهد. تیمی که سه نفر از پنج نفر آنان بسوزد از دور مسابقات حذف می شود این بازی را تا زمانی انجام می اموزش ‏ مهارت (آموزش)

صفحه 38:
در بازی بعدی افراد در گروه های خود ایستاده نفرات اول هر گروه رقص پا به پا می کنند و با دویدن مسیری را رفته و باز می گردند. رقص پا وسیله بسیار مناسبی جهت افزایش هماهنگی و چابکی فرد است. نمرين | سپس افراد در گروه های خود ایستاده و با صدای سوت نفرات اول با سرعت مسیر مشخص شده را دویده ‎min‏ از بین مخروط ها به طور حاربنچ عبور کرده و باز به سمت گروه خود باز می گردند . در این بازی بین دو تمی برگزار می شود و در طی ‎Gul‏ 20 دو گروه دیگر استراحت فعال خواهند داشت. به گروه برنده جایزه تعلق خواهد گرفت 4-مرحله بازگشت به حالت اولیه(6 دقیقه): 10 مد ی ‎Boy‏ جمع کردن وسائل,هر 4 گروه دستان یکدیگر را گرفته و در یک دایره راه می روند و نفس گیری می کنندو حرکات کششی ادلب انجام می دهند و بعد هر 4 گروه با معلم یک دایره درست کرده و حرکات کششی انجام می دهند, جمع بندی مفاد آموزشی,اشاره به آموزش جلسه بعد و تعیین تکلیف جلسه بعد,توصیه بهداشتی ,شستن دستها و برگشت به کلاس. ‏بحث درباره آنچه که یاد گرفته اند( حیطه شناختي ). ‎min ‎ ‏خائمة ‏اکلاس جمع| ‎ ‎ ‏وتعویض لباس

صفحه 39:
للد خب حالا سرعت جيست و جه فرقى با جابكى دارد؟ 0 تعريف ساددى سرعت: فردى سريع است كه زودتر به مقصد برسد. يعنى كل بدنش را بايد جابجا كند. بس فرق اين دو فاكتور در اين است كه جابكى مربوط به اجراى يك يا جند حركت خاص است و سرعت مربوط به انتقال بدن فرد در زمين بازی یا استخر یا ... است.

صفحه 40:

صفحه 41:
۰ افزایش هماهنگی عصبی-عضلانی؛ ۰ بهبود خود آگاهی نسبت به اجرای حرکات ورزشی کاهش آسیب دیدگی و مدت باز توانی وقتی در حال تمرین کردن یا تعلیم تمرینات چابکی هستید و می‌خواهید که تمرینات بهبود دهندهی چایکی را اجرا کنید در درجه اول تکنیک اجرا این تمرینات را رعایت کنید و پس از آن سرعت اجرا تمرینات را بالا ببرید. بخاطر داشته بشید که در تمرینات چایکی تکلیک مهمتر از سرعت است.

صفحه 42:
| چابکی مجموعه توانایی‌های ورزشکار که هماهنگ با یکدیگر هستند؛ نیز توصیف می‌شود.

صفحه 43:
— ‎Ve”‏ لید انرژی » یکی ا مسائل مهمى كه دانستن أن براى هر ورزشكار ضرورى ميباشد

صفحه 44:
چابکی به دو صورت تغییر وضعيت بدن و تغيير مسير حركت بدن مى باشد. 7

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
ظ( ة ( “سبج ”ا سس | 10m ته لفسير عالى بيشتر متوسط متوسط = مردان ( به ثانیه ) کمتر از ۱۵,۲ بين 18,1 الى ‎18,١‏ ‏بين ۱۶,۱ الی ۱۸,۱ بين 18,7 الى ۱۸,۳ بانوان (به ثانیه) ۱ کمتر از ۱۷ بين ۱۷ الی ۱۷:۹ بین ۱۸ الی ۲۱۰۲ بین ۲۱,۸ الى ۲۳,۰ بالای ۲۳

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
‎a gail 4‏ زمين علام تكذارى شده براك ‎Eel‏ ‏(دويدن به طرفين ادكرن) ‎ ‎

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:
&@ Start & Finish

صفحه 55:
Starting line

صفحه 56:
andard-agility-te: https://drsportyar.com/standard-agility-tests/ |

39,000 تومان