علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرده های علم نانو در خودرو

karborde_teknologhi_nano_dar_khodro

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۷ اسلاید فناوری نانو به سه سطح قابل تقسیم است: مواد، ابزارها و سیستم ها. موادی که در سطح نانو در این فناوری به کار می رود، را نانو مواد می گویند. ماده ی نانو ساختار، به هر ماده ای که حداقل یکی از ابعاد آن در مقیاس نانومتری (زیر ۱۰۰ نانومتر) باشد اطلاق می شود. این تعریف به وضوح انواع بسیار زیادی از ساختارها، اعم از ساخته دست بشر یا طبیعت را شامل می شود. منظور از یک ماده ی نانو ساختار، جامدی است که در سراسر بدنه آن انتظام اتمی، کریستال های تشکیل دهنده و ترکیب شیمیایی در مقیاس چند نانومتری گسترده شده باشند. در حقیقت این مواد متشکل از کریستال ها یا دانه های نانومتری هستند که هر کدام از آنها ممکن است از لحاظ ساختار اتمی، جهات کریستالوگرافی یا ترکیب شیمیایی با یکدیگر متفاوت باشند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1482 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرده های علم نانو در خودرو”

کاربرده های علم نانو در خودرو

اسلاید 1: کاربرد تکنولوژی نانو در خودرو

اسلاید 2: فناوری نانو چیست؟فناوري نانو به سه سطح قابل تقسيم است: مواد، ابزارها و سيستم ها. موادي که در سطح نانو در اين فناوري به کار مي رود، را نانو مواد مي گويند. ماده ي نانو ساختار، به هر ماده اي که حداقل يکي از ابعاد آن در مقياس نانومتري (زير 100 نانومتر) باشد اطلاق مي شود. اين تعريف به وضوح انواع بسيار زيادي از ساختارها، اعم از ساخته دست بشر يا طبيعت را شامل مي شود. منظور از يک ماده ي نانو ساختار، جامدي است که در سراسر بدنه آن انتظام اتمي، کريستال هاي تشکيل دهنده و ترکيب شيميايي در مقياس چند نانومتري گسترده شده باشند. در حقيقت اين مواد متشکل از کريستال ها يا دانه هاي نانومتري هستند که هر کدام از آنها ممکن است از لحاظ ساختار اتمي، جهات کريستالوگرافي يا ترکيب شيميايي با يکديگر متفاوت باشند.

اسلاید 3: اهمیت استفاده از مواد نانو در صنعت:یکی از اصلی ترین موضوعات فناوری نانو، ساخت مواد با خواص جدید است. این مواد ارزش افزوده وکارایی بسیار بالاتری در تمام صنایع خواهد داشت که صنعت خودرو نیز از آن مستثنی نمی باشد.فناوری نانو، توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم های جدید با دردست گرفتن کنترل در سطح مولکولی و اتمی و استفاده از خواصی است که در آن سطوح ظاهر می شود.گستردگی علوم و فناوری نانو موجب تعریف کاربردهای بسیار زیادی در عرصه های مختلف علمی و صنعتی شده است. کاربردهای فناوری نانو در همه جا همراه با هزینه کمتر، دوام عمر بیشتر، مصرف انرژی پایین تر، هزینه نگهداری کمتر و خواص بهتر است

اسلاید 4: اهمیت استفاده از مواد نانو در خودرو:ساخت بدنه های سبک تر و مقاوم تر برای خودرو، ساخت لاستیک هایی با مقاومت سایشی بهتر، ساخت قطعات موتور با عمر چند برابر، کاهش مصرف سوخت خودرو، ساخت باتری هایی با انرژی بالا و دوام بیشتر، نانوساختارهایی مبتنی بر کربن به عنوان سوپر اسفنج هیدروژنی در خودروهای پیل سوختی، ساخت حسگرهای چند منظوره برای کنترل فرایند مختلف در خودرو، ساخت کاتالیزورهای اگزوز خودرو برای کاهش آلودگی هوا، ساخت لایه های خیلی محکم با خصوصیات ویژه ای مثل الکتروکرومیک (رنگ پذیری الکتریکی) یا خودپاک کنندگی برای استفاده در شیشه ها و آینه های خودرو و سازگار کردن خودرو با محیط زیست و بسیاری موارد دیگر از جمله کاربردهایی هستند که فناوری نانو در صنعت خودرو خواهد داشت. جایگزینی کربن سیاه ( Black Carbon) -یکی از اثرات مثبت فناوری نانو، بالا بردن بازده موتورهای احتراق داخلی فعلی است

اسلاید 5: تاريخچه كاربرد نانوكامپوزيتها در خودروشركت تويوتا موتور، پوشش تسمه تايم را برای ماشينهای تويوتا كمری از نانوكامپوزيت نايلون -6رس ( )۱99۱با همكاری صنايع ،Ubeتهيه كرد . فيات به سمت توليد تك لايه های خود آرا سوق داده شد و جنرال موتورز و تويوتا كاربرد كامپوزيتهای مبتنی بر نانولوله های كربنی را تجاری كرده اند [ .]4شركت يونی تيكای 4ژاپن-نانوكامپوزيت نايلون-6رس را برای پوششهای موتور درموتورهای ميتسوبيشــی مورد اســتفاده قرار داده اســت

اسلاید 6: کاربرد های نانو در خودرو

اسلاید 7: کاربرد در بدنه خودرو

اسلاید 8: کاربرد نانوفناوری در پوشش رنگ اتومبیلسطوح، در واقع اجزایی هستند که از نظر شیمیایی فعال بوده و به منظور تقویت ویژگی های سطحی خاص می توان به وسیلة سایر عوامل مانند عوامل شیمیایی و پلیمرهای طراحی شده آنها را بهبود بخشید . روش های بهبود دهی می تواند سطوح بی اثر را به آسانی از نظر شیمیایی فعال نماید و این در واقع هنر فناوری نانو می باشد . روکش های ضد خراش ، ضد خوردگی برای خودروها :ساخت روکش های ضدخراش یا بادوام زیاد در مقابل تابش فرابنفش برای خودروها از جمله زمینه هایی است که کاربرد فناوری نانو در آن افزایش قابل توجه عملکرد محصول را به دنبال خواهد داشت و در همین زمینه تلاشهای مستمری به منظور شناخت راه های جلوگیری از صدمات ناشی از عوامل طبیعی نظیر برف و باران، رسوبات اسیدی و نمکی، تابش ماوراء بنفش خورشید، رطوبت و همچنین لب پریدگی ، رنگ رفتگی و خراش در صنعت خودرو صورت میگیرد.

اسلاید 9: استفاده از نانو تكنولوژي در رنگ باعث افزايش كيفيت رنگ و كاهش مصرف آن مي گردد . نانوتكنولوژي به دو صورت به اين بخش كمك مي كند ، يكي در انتخاب مواد مناسب در رنگ و ديگري در روش هاي بهينه رنگ كردن . نانو ذرات با اندازه هاي مختلف ، نورهايي با فركانس هاي متفاوت ساطع مي كند كه مي تواند براي توليد رنگ هاي گوناگون مورد استفاده واقع شوند .از جمله ويژگيهاي اين محصولات مي توان به موارد ذيل اشاره نمود :داراي خواص مكانيكي ويژه اي هستند .  داراي خواص ضد خوردگي ويژه اي هستند . استفاده از نانو پيگمنت ها باعث افزايش نفوذ اين نوع پوششها به درون شكافها و منافذ بسيارريز موجود در سطح فلز ميگردد . 

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید