علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل دهم: مدیریت دانش)

karborde_computer_dar_mohandesiye_sanaye9

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل دهم: مدیریت دانش)”

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل دهم: مدیریت دانش)

اسلاید 1: 1بنام خداکاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(نيمسال دوم تحصيلي 1386-1385يكشنبه ها و سه شنبه ها 9:00-10:30 Lecture 9Chapter 10Knowledge Management

اسلاید 2: 2کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(فصل دهم: Knowledge Management(مدیریت دانش)

اسلاید 3: 3کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنسشرکتی با سابقه طولانی و کاملا موفق (156 سال)تولید محصولاتی متنوع و متفاوت (از تولید لامپ تا تجهیزات اشعه X)مشهور به داشتن مهندسین فوق العاده

اسلاید 4: 4کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)شرکت نیازمند افزایش سهم بازار در مورد هر محصول بر اساس فشار های بازار (فصل اول)اطلاعات موجود در شرکت تنها در اختیار بخش محدودی از کارکنان 460000 نفری شرکت است.شرکت علاقمند است تا این دانش و اطلاعات را به کلیه کارکنان منتقل کند.

اسلاید 5: 5کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه) راه حل:آغاز کارمدیریت دانش در شرکت زیمنس از سال 1996هنگامی که تعدادی از کارکنان علاقمند به مدیریت دانش تشکل های مختلفی را بر اساس علاقمندی های مختلف افراد ایجاد نمودند (Community of Interest).این گروه ها بر اساس موضوع، فعالیت مختلفی را که توسط سایر موسسه ها انجام شده بود مطالعه و راه هایی را که مدیریت دانش در این زمینه می توانست برای زیمنس مفید باشد را بررسی نمودند.

اسلاید 6: 6کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)کارمندان میانی شرکت بصورت داوطلبانه آغاز به تشکیل گروه هایی در زمینه های مورد علاقه نموده و به تبادل اطلاعات بصورت غیر رسمی نمودند. در سال 1999 مدیریت شرکت با تایید اهمیت مدیریت دانش و حمایت از آن دستور به ایجاد تشکیلات رسمی در شرکت برای پیاده سازی آن در کل موسسه نمود.

اسلاید 7: 7کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)اساس مدیریت دانش در زیمنس وب سایتی به نام ShareNet می باشد که قسمت های مختلف a databasea chat rooma search engine را به هم متصل می کند. فرم های online وجود دارد که به کمک آن هر عضو شرکت می تواند اطلاعاتی را که ممکن است برای سایرهمکاران سود مند باشد به این بانک اطلاعاتی ارسال کند.

اسلاید 8: 8کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)اعضای شرکت می توانند بر حسب موضوع به جستجوی وب سایت پرداخته و اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنند و بر حسب نیاز با نویسنده مطلب تماس حاصل نمایند.اگر چه پیاده سازی مدیریت دانش شامل ایجاد یک بانک اطلاعاتی به منظور جمع آوری، طبقه بندی، و تشریک اطلاعات میان افراد استفاده کننده از بانک اطلاعاتی و سیستم اینترانت شرکت است اما مشخص است که این سیستم تنها به کمک ابزار تکنولوژی اطلاعات قابل پیاده سازی بوده است.

اسلاید 9: 9کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)پیاده سازی این سیستم در زمینس همانند سایر سیستم ها دارای مشکلات متعددی بود. اهم این مشکلات عبارتند از:مشکلات فرهنگیمشکلات با کارکنان جهت ارسال اطلاعاتقسمت های مختلفی از مزایای این روش استفاده نمودند نظیرواحد های فروش (استفاده از تکنیک های همکاران در سایر کشورها)واحد تحقیق و توسعهواحد بازاریابی

اسلاید 10: 10کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)سیستم ایجاد شده در زیمنس در وضعیت کنونی بسیار رشد نموده و کنترل و هدایت آن هزینه های جدیدی را برای شرکت ایجاد نموده است.در حال حاضر در این زمینه مسایلی نظیر کنترل آن در جهت های مورد نیاز شرکت مطرح شده است.همچنین حذف اطلاعات غیر ضروری و Duplicate مطرح است.

اسلاید 11: 11کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردی: شرکت زیمنس (ادامه)نتایج وب سایت در حال حاضر تبدیل به مکانی برای ارایه آخرین نتایج مطالعات (state of the art) در زمینه های مختلف مورد نیاز کارمندان تبدیل شده که برای کلیه افراد شرکت قابل دسترس می باشد.وب سایت فوق به شهرت جهانی دست یافته و تحسین سایر موسسه ها را برانگیخته است.

اسلاید 12: 12کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهم10.1 مقدمه ای بر مدیریت دانشمدیریت دانش مفهومی جدید نیست و اساس آن بر پایه سیستم های خبره، آموزش سازمانی، و خلاقیت بنا شده است. مدیران موفق همواره از عقل خود برای حل مشکلات استفاده می کنند. اما روش حل مساله انها هیچگاه بصورت سیستماتیک فرموله نشده است تا در سایر قسمت های موسسه نیز بکار گرفته شود و بهره وری موسسه افزایش یابد.

اسلاید 13: 13کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمبر اساس یک نظریه 85% دانش یک موسسه در email ها، فایل های Microsoft Office و یا کامپیوتر های شخصی کارکنان می باشد در حالی که بایستی در بانک اطلاعاتی مرتبطی ذخیره شده باشد. استفاده ازابزارهای تکنولوژی اطلاعات برای سهولت در ایجاد، ذخیره سازی و انتقال دانش غیر محرمانه یک موسسه یک ابزار خلاقانه جدید برای ارتقای بهره وری یک موسسه می باشد.

اسلاید 14: 14کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمتعریف: مدیریت دانش یا Knowledge Management (KM) فرایندی است که به موسسه ها در تشخیص، انتخاب، سازماندهی، انتشار و انتقال اطلاعات و تجارب مهم که قسمتی از سابقه موسسه هستند کمک می کند.

اسلاید 15: 15کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهم ساختار مدیریت دانش به حل سریع ترو موثرترمسایل موسسه با کارایی بالاتر کمک می کند.یک موسسه موفق در زمینه مدیریت دانش که از حمایت کامل مدیریت نیز برخوردار است، می تواند تمامی اطلاعات خود را از واحد های مختلف در تمامی دنیا به این زمینه منتقل کند. دانش همانند سایر سرمایه های یک موسسه برای افزایش موفقیت بایستی میان کلیه نفرات موسسه ردوبدل شده و افزایش یابد.

اسلاید 16: 16کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمدر مفاهیم تکنولوژی اطلاعات تفاوت اساسی میان داده، اطلاعات و دانش وجود دارد.داده مجموعه ای از fact ها، اندازه گیری ها و آمارهااطلاعات به معنی داده های پردازش شده یا مرتب شدهدانش مجموعه از اطلاعات مرتبط وعملی می باشد. DATAInformationKnowledge

اسلاید 17: 17کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممثال: نقشه یک راه داده های ما می باشد.اطلاعات ترافیکی که هنگام سفر در مسیر در اختیار رانندگان قرار می گیرد اطلاعات می باشد.امکان وجود یک مسیر فرعی که ما را به مقصد برساند می تواند دانش باشد.

اسلاید 18: 18کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمداشتن دانش منجر به حل مساله می گردد نه داشتن اطلاعات و داده.داشتن دانش منجر به واکنش های یکسانی نمی شود.دو فرد با داشتن دانش یکسان بازدهی یکسانی در مورد یک فعالیت ندارند. این تفاوت می تواند به علت تفاوت شخصیتی، نحوه آموزش، تجربه های متفاوت و ... باشد.

اسلاید 19: 19کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمدانش دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را از سایر دارایی های یک موسسه مجزا می کند. این مشخصات عبارتند از:هنگام استفاده مصرف نمی شود بلکه به آن افزوده می شود.نیازمند به روز رسانی مداوم است.میزان سرمایه گذاری در مورد آن و میزان بازدهی آن نامشخص است.میزان سود آن در اثر مشارکت غیر قابل محاسبه است. همچنین مشخص نیست که چه کسی بالاترین استفاده را می برد.ارزش آن شدیدا وابسته به زمان است. با گذشت زمان ارزش آن تغییر می کند (راندن اتومبیل در 100 سال گذشته).

اسلاید 20: 20کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمتعاریف متفاوتی از دانش در کتاب های متفاوت وجود دارد ولی حتی یک تعریف در مورد مدیریت دانش وجود ندارد.اطلاعات به خودی خود همواره سودمند نیست. دانش هنگامی مفید است که واضح، مرتبط و با اهمیت در یک فرایند باشد.دانش در واقع درکی را در مورد فرایندی ایجاد می کند که تفاوت آشکاری را در مورد انجام و عدم انجام فعالیتی را مشخص کند.Intellectual capital نام دیگر مدیریت دانش است.

اسلاید 21: 21کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمTacit and Explicit Knowledge Explicit Knowledge: The more objective, rational, and technical types of knowledge (job description).Tacit knowledge: The cumulative store of subjective or experiential learning; it is highly personal and hard to formalize (how to ride a bike).Knowledge management systems (KMSs): Information technologies used to systematize, enhance, and expedite intra- and interfirm knowledge management.

اسلاید 22: 22کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمThe Knowledge Management System CycleCreate knowledge: Knowledge is created as people determine new ways of doing thing or develop know-how. Sometimes external knowledge is brought in.Capture knowledge: New knowledge must be identified as valuable and be represented in a reasonable way.Refine knowledge: New knowledge must be placed in context so that it is actionable . This is where human insight (tacit qualities) must be captured along with explicit facts.

اسلاید 23: 23کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمThe Knowledge Management System Cycle (continued)Store knowledge. Useful knowledge must then be stored in a repository so that others in the organization can access it. Manage knowledge. Like a library, the knowledge must be kept current. It must be reviewed to verify that it is relevant and accurate.Disseminate knowledge. Knowledge must be made available in a useful format to anyone in the organization who needs it, anywhere and any time.

اسلاید 24: 24کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهممطالعه موردیشرکت تلفن همراه Cingularچگونه می توان از صحت کار تمامی کارکنان 22 شعبه مرکز پاسخگویی تلفن که روزانه 22 میلیون مراجعه تلفنی دارد مطمئن شد؟مطالعه بر عهده خودتان

اسلاید 25: 25کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهم10.2مراحل آغازین مدیریت دانش علت ایجاد مدیریت دانش، کمک به کارکنان شرکت برای حل مسایل و انجام بهتر وظایف با استفاده از سیستم اینترانت می باشد.از مزایای مدیریت دانش کاهش وابستگی موسسه ها به افراد می باشد.

اسلاید 26: 26کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهماهداف قابل دستیابی به کمک مدیریت دانش قابل دستیابی و قابل لمس نمودن دانش با کمک ابزار جانبی نظیر نقشه ها، راهنما ها و .... فرهنگ سازی ایجاد ساختار دانش این اهداف می توانند همگی یا بصورت مجزا در یک موسسه محقق شوند.

اسلاید 27: 27کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهمفعالیت های متفاوتی در مسیر راه اندازی مدیریت دانش بایستی انجام شود. اهم این فعالیت ها در هر یک از بخش های پیاده سازی مدیریت دانش عبارتند از:Knowledge CreationKnowledge SharingKnowledge Seeking

اسلاید 28: 28کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل دهم10.4 نقش IT در مدیریت دانشCommunication technologies: allow users to access needed knowledge, and to communicate with each other- especially with experts .E-mail, the Internet, corporate intranets, and other web based tools provide communication capabilities.Collaboration technologies: provide the means to perform group work. Collaborative computing capabilities such as electronic brainstorming enhance group work especially for knowledge contribution .

اسلاید 29: 29کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- مدیریت دانش10.4 نقش IT در مدیریت دانش (ادامه)Storage and retrieval technologies: originally meant using a database management system to store and manage explicit knowledge . Electronic document management system and specialized storage system that are part of collaborative computing system are the tools used to capture, store, and manage tacit knowledge .

اسلاید 30: 30Technologies Supporting Knowledge Management Artificial intelligence. The study of human thought processes and the representation of those processes in machines.Intelligent Agents. Work and provide assistance in their daily tasks.Knowledge Discovery in Databases. A process used to search for and extract useful information from volumes of documents and data.

اسلاید 31: 31IT in Knowledge Management Communication technologies: allow users to access needed knowledge, and to communicate with each other- especially with experts .E-mail, the Internet, corporate intranets, and other web based tools provide communication capabilities.Collaboration technologies: provide the means to perform group work. Collaborative computing capabilities such as electronic brainstorming enhance group work especially for knowledge contribution .Storage and retrieval technologies: originally meant using a database management system to store and manage explicit knowledge . Electronic document management system and specialized storage system that are part of collaborative computing system are the tools used to capture, store, and manage tacit knowledge .

اسلاید 32: 32Technologies Supporting Knowledge Management Artificial intelligence. The study of human thought processes and the representation of those processes in machines.Intelligent Agents. Work and provide assistance in their daily tasks.Knowledge Discovery in Databases. A process used to search for and extract useful information from volumes of documents and data.

اسلاید 33: 33Seven Knowledge Management Tool

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید