karte_gerafik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارت گرافیک”

کارت گرافیک

اسلاید 1: كارت گرافيكتهيه كننده: روح الله ضامنیEmail:roohollah.zameni@gmail.com

اسلاید 2:

اسلاید 3: يك كارت گرافيك پيشرفته يك برد مدار چاپي بهمراه حافظه و يك پردازنده اختصاصي است.پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نياز گرافيكي طراحي شده است.اكثر پردازنده هاي فوق داراي دستورات اختصاصي بوده كه به كمك آنها مي توان عمليات گرافيك را انجام داد.كارت گرافيك داراي اسامي متفاوتي نظير:كارت ويدئو- برد ويدئو – يرد نمايش ويدئوئي – برد گرافيك – آداپتور گرافيك وآداپتور ويدئو است.كارت گرافيك چيست؟

اسلاید 4: استانداردهاي گرافيكاولين كارت كرافيگ در سال 1981 توسط شركت IBM عرضه گرديد. كارت فوق بصورت تك رنگ و با نام MONOCHROME ارائه گرديد.صفحات نمايشگري كه از كارت فوق استفاده ميكردند ,متني بودند. رنگ نوشته سفيد يا سبز وزمينه سياه بود.در ادامه كارتهاي چهار رنگ HGC ارائه گرديدند.سپس كارت هاي هشت رنگ CGA و كارت هاي شانزده رنگ EGA ارائه گرديدند. توليد كنندكاني ديگر نظير كمودور كامپيوترهائي را معرفي كردند كه داراي كارتهاي گرافيك از قبل تعبيه شده و ساخته شده در سيستم بودند.كارتهاي فوق قادر به نمايش تعداد زيادي رنگ بودند.

اسلاید 5: استانداردهاي گرافيكزمانيكه شركتIBM در سال 1987 كارت VGA را معرفي كرد استاندارد جديدي دراين راستا مطرح گرديد. نمايشگرهاي VGA قادر به ارائه 256 رنگ و وضوح تصوير400*720 بودند. يك سال بعد استاندارد SVGA مطرح گرديد. استاندارد فوق قادر به ارائه16/8 ميليون رنگ با وضوح تصوير1024*1280 است.كارتهاي گرافيك از استانداردهاي متفاوتي پيروي مي نمايند.توليد كنندگان كارت گرافيك همواره سعي در افزايش تعداد رنگ و وضوح تصوير با توجه به راهكارهاي اختصاصي خود دارند. كارت هاي گرافيك مي بايست قادر به اتصال به سيستم باشند. كارت هاي گرافيك قديمي اغلب از طريق اسلاتهاي ISA وياPCI به سيستم متصل مي شوند.اغلب كارتهاي گرافيك جديد از پورت AGP براي اتصال به كامپيوتر استفاده مي نمايند.

اسلاید 6: تفاوت VGAبا كارت گرافيكهاي قديمي EGA & CGAدر کارتهاي قبلي از سيگنالهاي قياسي (آنالوگ)براي ارسال اطلاعات از کارت به نمايشگر استفاده مي شود.ولي در خانواده وگا از سيگنالهاي پيوسته رقمي (ديجيتال)براي اين کار استفاده مي شود.

اسلاید 7: انواعکارتهاي سرخود [1]:در برخي از مادر بردها اين امکان وجود دارد که از کارت گرافيکي مستقل استفاده نکرد . دراين صورت مي توان از تراشه گرافيکي روي مادر برد استفاده کرد که مانند يک کارت گرافيکي سر خود عمل مي کنند.بايد توجه داشت معمولا نمي توان دو کارت گرافيکي از خانواده وگا را با هم به کار برد .بنا براين اگر بخواهيد از کارت گرافيکي مستقل وقوي تر استفاده کنيد بايد با استفاده از جامپر پردازنده گرافيکي روي مادربرد را از کا ربيندازيد. 1- Onboard graphic card

اسلاید 8: محل نصببنا براين مي توان گفت کارت هاي گرافيکي به طور اغلب از نظر محل نصب به دو دسته زير تقسيم مي شوند:1- کارت هاي گرافيکي از نوع کارتهاي توسعه قابل نصب در شکاف هاي توسعه external 2- کارت گرافيکي از نوع سرخود قابل نصب بر روي مادر بردonboard

اسلاید 9: اجزاي كارت گرافيكبه طور کلي مي توان گفت که کارتهاي گرافيکي امروزي داراي اجزا زير هستند: 1- رم داک(واگردان رقمي به قياسي )[1]کارتهاي سوپر وي گاي پر رنگ جديد مي توانند هزاران رنگ را در آن واحد نمايش دهند زيرا داراي يک نوع تراشه مخصوص براي تبديل جريان ديجيتالي به جريان آنالوگ هستند که به آن رم داک مي گويند.کيفيت تصوير ها به رم داک بستگي دارد .وظيفه اين قطعه توليد علايم الکتريکي براي نمايشگر از روي مقادير عددي ذخيره شده در حافظه کارت گرافيکي است.يعني اطلاعات ديجيتالي رايانه را به سيگنالهاي آنالوگ تبديل مي کنند.اين تبديل براي ارسال اطلاعات به صفحه نمايش لازم است.همچنين اين وسيله مي تواند تفنگهاي الکتروني وانحراف دهنده هاي پرتو الکتروني نمايشگر را راه اندازي کند. 1-RAM DAC (RAM digital to analog convertor)

اسلاید 10: 3- حافظه کارت گرافيکي:مقدارحافظه کارت گرافيکي تعدادرنگ را مشخص مي کند.در حال حاضر 32مگابايت حافظه SDRAM براي کارت هاي گرافيکي به صورت استاندارد در آمده اســــــــــــت. براي پي بردن به مقدار حافظه کارت گرافيکي مي توانيد تعداد تراشه هاي حافظه روي کارت را شمرده و در مقدار حافظه هر تراشه ضرب کنيد.در کل براي محاسبه مقدار حافظه گرافيکي در يک تفکيک پذيري خاص ويک عمق رنگي از رابطه زير استفاده مي شود: 8÷( تفکيک پذيري عمودي × تفکيک پذيري افقي × تعداد بيت ها(عمق رنگ) )= مقدار حافظه گرافيکيدراين فرمول عمق رنگ (Color Depth) عبارت است از تعداد رنگ هاي مختلفي که نرم افزار يا سخت افزار مي تواند نمايش دهند.عمق رنگ هاي متداول عبارتند از:1-16 رنگ 2- 256 رنگ 3- 65536 رنگ 4-7/16 ميليون رنگ.*عمق رنگ تعداد بيت هاي مورد نياز براي هر پيکسل را تعيين مي کند. اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 11: a)حافظه هاي DRAM :اکثر کارتهاي گرافيکي از حافظه هاي DRAM براي ذخيره تصويرهااستفاده مي کنند بازدهي آن نيز پايين است زيراپيوسته به عمل نوسازي وتجديد اطلاعات نيازمند است.بنابراين نمي تواند عمل خواندن ونوشتن را به طور همزمان انجام دهد. يعني هر بار فقط اجازه انجام يک کار را مي دهد. زيرا داراي يک درگاه است که شتاب دهنده و رم داکAnalog Converter) RAM Digital to)هر دو به طور مشترک از آن استفاده مي کنند.به هرحال موقع خواندن رم داک پردازنده گرافيکي اجازه نوشتن چيزي را ندارد.اين نوع حافظه نيز در سه مدل عرضه شده است:دي رم استاندارد 2- دي رم درايو 3- دي رم همزمانb) حافظه هاي ويدويي(VRAM) :از آنجايي که لازم است سرعت بازسازي وتجديد اطلاعات حافظه کارت گرافيکي افزايش پيدا کند تا نمايش بدون لرزش و موج بدست آيدنوع خاصي از حافظه براي بهبود عمليات گرافيکي طراحي شده است که وي رم يا رم ويدويي نام گذاري شده است .اين نوع حافظه اختصاصا براي امور گرافيکي ساخته شده است.به تراشه هاي وي رم تراشه هاي دو گذرگاهي نيز مي گويند.زيرا دو مسير جداگانه براي عملات نوشتن و خواندن وجود دارد.اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 12: نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک تشريح مشخصات : در زمان تهيه يک کارت گرافيک مي بايست موارد متعددي همچون هسته گرافيکي ، سرعت پردازنده ، ميزان حافظه ، سرعت حافظه ، نوع اينترفيس ها ، تعداد پورت هاي ورودي و خروجي به دقت بررسي و مشخص گردد . قيمت يک کارت گرافيک با ميزان کارائي آن ارتباط مستقيم دارد . کارت هاي گرافيک از تراشه هاي ATI ياNVIDIA استفاده مي نمايند که داراي کارائي مناسب در ارتباط با نمايش تصاوير سه بعدي مي باشند . جايگاه و نقش هسته گرافيکي و Core Clock (سرعت پردازنده) در کارتهاي گرافيک بسيار حائز اهميت بوده و اولويت آنها نسبت به ساير گزينه ها موجود به منظور گزينش يک کارت گرافيک ، بيشتر است . بازيهاي گرافيکي پيچيده و گرافيک بالا ، نيازمند استفاده از کارتهاي گرافيک با هسته هاي گرافيکي و سرعت پردازش بالا مي باشند .

اسلاید 13: ويژگيهاي مهم : هسته گرافيکي(Chipset) : از مهمترين بخشهاي يک کارت گرافيک هسته گرافيکي آن مي باشد که توسط شرکتهاي ATI يا NVIDIA در انواع مختلف مانند : RADEON 9200 , 9600 , 9800 , FX 5200 , 5700 , 5950 . . . توليد مي شود و در واقع عملکرد اصلي کارت گرافيک به اين پردازنده بستگي دارد . اين هسته ها در 3 رده متفاوت توليد مي گردند که شامل1- رده High-end که بالاترين رده اين پردازنده ها مي باشد که کارتهايي همچون Radeon 9700 , 9800 , FX 5950 , ... در اين رده قرار دارند . 2- رده Main stream که رده متوسط پردازنده ها را تشکيل مي دهد و کارتهايي همچون Radeon 9500 , 9600 FX 5500 , 5600 در اين رده قرار دارند . 3- رده Low-end که کارتهاي سطح پائين تر همچون Radeon 7000 , 9000 , 9200 , FX 5200 , … در اين رده قرار دارند . در واقع مشخصه اصلي يک کارت گرافيک را هسته گرافيکي آن تعيين مي کند نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 14: سرعت پردازنده(Core Clock) : سرعت پردازنده گرافيکي بعد از هسته گرافيکي ، مهمترين عامل افزايش کارائي يک کارت گرافيک بوده که بيشترين تاثير را در رابطه با انجام عمليات تصاوير سه بعدي متحرک بطور کامل فراهم شده است . زمانيکه بازيهاي رايانه اي با سرعت 60 فريم در ثانيه و يا بيشتر نمايش داده شوند ، وضعيت مطلوبي فراهم و تصاوير فاقد هرگونه لرزشي خواهند بود . ( و در واقع چشم انسان در چنين سرعتي قادر به تشخيص لرزش تصاوير نخواهد بود) . کارتهايي که قادر به توليد فريم ها با سرعت بيشتري باشند ، امکان مشاهده تصاوير و بازيهاي رايانه اي درResolution بالاتري را فراهم مي سازند . در ضمن چشم انسان در هر ثانیه 25 فریم راتشخیص می دهد.حافظه(Ram) : در موارديکه از رايانه به منظور انجام عمليات حجيم گرافيکي نظير بازي هاي رايانه اي و يا ويرايش تصاوير ويدئويي استفاده مي شود ، اطلاعات مورد نياز به منظور نمايش تصاوير در حافظه کارت گرافيک ذخيره مي گردد . کارتهاي گرافيک به منظور انجام مطلوب و سريع اينگونه فعاليتها به حجم بالايي از حافظه نياز خواهند داشت . به موازات افزايش پيچيدگي بازيهاي رايانه اي يا حجم عمليات گرافيکي به حافظه بيشتري نياز خواهد بود . براي بازيهاي قديمي ، حافظه اي به ميزان 32 MB کافي بوده ولي کيفيت و سرعت انتقال تصاوير در آنان نسبت به بازيهاي جديد خصوصاً در Resolution : 1200 * 1600 مطلوب نخواهد بود . به منظور استفاده از بازيهاي گرافيکي پيشرفته مي بايست از کارتهاي گرافيکي که داراي حداقل 512MB حافظه مي باشند ، استفاده کرد نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 15: Memory BUS : پهناي مسير انترفيس حافظه مي باشد . به عبارت ديگر به عرض مسير حرکت ديتا در حافظه گفته مي شود . اين گزينه نقش مهمي در کيفيت و راندمان کارت گرافيکي بازي مي کند . هر چه اين عرض بيشتر باشد (Bit128 , 64Bit , 32Bit) سرعت جريان ديتا در حافظه بالاتر بوده و به طبع قدرت کارت بالاتر رفته و برنامه ها و بازي ها روانتر اجرا مي شوند . Memory Clock : به فرکانس حافظه کارت گرافيک گفته مي شود . اين گزينه نيز نقش مهمي در کارت گرافيک بازي مي کند AGP : اين درگاه مسئوليت ارسال ديتا به کارت گرافيک را دارد . تقريباً تمامي سيستمهاي جديد داراي يک اسلات AGP به منظور اتصال کارت گرافيکي مي باشند . سيستمهايي که طول عمر آنها بيش از 4 سال بوده و يا بعضي از سيستمهايي که داراي کارت گرافيک به صورت onboard مي باشند ، ممکن است اين اسلات در آنها وجود نداشته باشد . کارتهاي گرافيکي که از اسلات AGP استفاده مي کنند قادر به حمايت از سرعتي بالغ بر 4x تا 8x مي باشند . در صورتيکه سيستمي داراي اسلات AGP با سرعت 2x يا 1x باشد ، امکان استفاده از کارت هاي گرافيکي با سرعت 4x يا 8x وجود نخواهد داشت . نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 16:

اسلاید 17: Thanks for your attentio

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید