ارتباط تنها وسيله انتقال اطلاعات به ديگران است. ارتباط تنها وسيله دريافت اطلاعات از ديگران است. از طريق برقراري ارتباط است كه عاطفه به ديگران منتقل مي‌شود. تصحيح سوءبرداشت ها و سوءتفاهم ها فقط از طريق برقراري ارتباط ميسر مي‌باشد. مهار هيجان‌هاي منفي نظير خشم تنها از طريق برقراري ارتباط سالم ميسر است. بلوغ يك اجتماع منوط به سيالي ارتباط های بين فردي است. ارتباط دستمايه هر نوع رشد فردي و اجتماعي است. تمامي آسيب‌هاي فردي و اجتماعي ريشه در ارتباط ناسالم دارند.

NASIMAMOUSAVI

43 صفحه
1071 بازدید
31 مرداد 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
کار گاه روش‌هاي برقراري ‎eS aed‏

صفحه 2:
2 ی آشنا كردن و توانمندسازي دانشجويان در زمينهي برقراري ارتباط مؤثر اهداف ویژه ‎٠‏ آشنا كردن دانشجويان با مفاهيم يايه در برقراري ارتباط ‎oon‏ ‎٠‏ توانمندسازي دانشجويان در زمينه مهارتهاي برقراري ارتباط مؤثر

صفحه 3:
ارتباط چیست؟

صفحه 4:
ON era CPA Se CTO AD FP FCD)| ‏كه شامل انتقال ييام باشد.‎

صفحه 5:
اهمیت ارتباط ۱ UTA SYS rer PURPLE DN Da Rm eR AS AT em TAR Dd از طرریق برقراری ارتباط است که عاطفه به دیگران منتقل می‌شود. 1۱ cen) Tan aie cor ie oe 00 Len eee Cw ‏است.‎ 2 بلوغ یک اجتماع منوط به سیالی ارتباط های بین فردی است. | Leet ed) > FCO FY Cm ‏ا‎ Pn Coven Pc

صفحه 6:
آیا ارتباط مي‌تواند يك‌سویه باشد؟

صفحه 7:
عناصر اصلى ارتباط ما رفاظ “عناصر غير كلامي ارتباط

صفحه 8:
اجزاي ارتباط مصوري تلم * تن صدا ‎٠ 0‏ آهنك صدا حرف كرتم 0 چگونگي شروع صحبت ‎en‏ ‏ا 06 ‎Satis 5 ES Seen oily‏ چگوتگي جمع بندي و ختم ‎bbs yl‏

صفحه 9:
7 شنیدن در مقابل گوش دادن فعال

صفحه 10:
اهداف گوش دادن "راهنمايي گرفتن رات مرن ۲"فهمیدن احساسات دیحران ما كن ”كسب اطلاعات

صفحه 11:
خصوصیات گوش دادن فعال ” اختصاص زمان بيشتر به كوش دادن بجاى صحبت كردن ۷ عدم تکمیل جمالات دیگیران سس ار آگاه بودن از سوگیری های شخصی ” نيمرداختن به تخيل يا عدم اشتخال ذهنى با مسائل ديك ۷ عدم سلططه جویی در مکالمه 1۱ SCE eS Tone ‏دادن بازخورد‎ v رز

صفحه 12:
گوش دادن فعال به اندازه حرف زدن و یا حتي بیشتر از ان انرزي مصرف مي كند

صفحه 13:
توصیه هايي براي کارآمدتر ار ارتباط كلامي

صفحه 14:
هنگام صحبت کردن : شوید که شنونده فرصت سوال يا اظهار نظر کردن دا ۳ اک | در نظر بكيريد. ا 0 ی [۳ Retard etry rere Cre LE CRU ye ng va ‏شما هماهنگي دارد.‎ RTE Sa Keane CCL Ree ES ee ‏ا‎ از دیدن علائم آشفتگي در شنونده غفلت نکنید.

صفحه 15:
توصیه هايي براي کارآمد تر کردن ارتباط غي ركلامي

صفحه 16:
استفاده 3 عناص غيسكلامى ‎GPA‏ ‏گوش دادن جيره خود را به سمت كوينده بجرخانيد. از سایر گيرنده‌هاي بدني غیر از گوش‌ها نیز استفاده کنید . و ازچشمیای خود به عنوان يكي 2ك 20 06 استفاده کنید. 20 ‏م ا‎ aeerant vag 5 ‏حل ترك اكور‎

صفحه 17:
شض دادن ا ۳3 هاى : مرس تن 00 فرد مقابل ۶ توجه کردن به فرد ‎Ren ee‏ ۶ باز خورد دادن ۳ : ده ديكر بازكوكر ين 2

صفحه 18:
3 Ss

صفحه 19:
توجه کردن به فرد مقابل | نگاه کنید. در عين حالى كه ساير افراد حاضر را نيز مد نظر دارید و به واكنش‌هاي آنها توجه مي‌کنید. ‎aes nee ea!‏ و مي‌گوید برقرار کنید.

صفحه 20:
توجه كردن به فرد مقابل نشان دهيد كه به حرفهاي كوينده علاقمند هستيد. از واژه‌ها و اصواتی که نشانه توجه هستند استفاده کنید. واژه‌ها و اصواتی نظیر بله.آهان. متوجه ام. تکان دادن سر لبخند زدن.كره در ابرو انداختن از نشانه‌هاي ‎ene‏ و غي ركلامي توجه کردن ۳۹

صفحه 21:
توجه كردن به فرد مقابل بيشتر اوقات كمى به كوينده متمايل شويد. حالت بدنى آسوده و راحتى به خود بكيريد. حركت و ‎CRON CIDR OCaR Str rn‏ ۳۹(

صفحه 22:
توجه کردن به فرد مقابل نشانههاي غير كلامى كوينده را به شيوهاي ظريف تکرار کنید. با تکرار كلماتي از آنچه که وي گفته است او رابه صحبت بيشتر در مورد موضوع تشویق کنید. به عبارت دیگر واکنش‌هاي شما باید منطبق با موضوع صحبت باشد و این هماهنگي و ۱ ‎yer‏

صفحه 23:
توجه کردن به فرد مقابل ۹ RUrTINS) 0 ‏ب-پب‎ ‏بیشتر برایم بگو.‎ مترصد شنيدن جيزهايى كه كفته نشدهاند, باشید. از خود بپرسید چه چيزهايي باید گفته مى شد و يا شما انتظار داشتيد بشنويد ولي كفته نشدنك؟

صفحه 24:
توجه كردن به فرد مقابل 0 si ‏از كلمات به زبان آورده شده توجه كنيد. به ياد‎ 0 ‏ا ل اك ل‎

صفحه 25:
توجه كردن به فرد مقابل

صفحه 26:
توجه کردن به فرد مقابل به گوینده نشان بدهید که گوش مي كنيد و به ‎IRC MEET TE Care i‏ 0 را باپرسیدن سوّال. بازخورد دادن. تکرار صحبت‌هاي اوبا استفاده از عباراتى متفاوت. و خلاصه کردن حرف هایش انجام دهید. البته به خاطر داشته باشید که در اوایل صحبت فرد مقابل. کلام او را قطع نکنید.

صفحه 27:
سوّال کنید

صفحه 28:
اهداف سوال کردن سوّال کردن به فرد راوي نشان مي‌دهد که شما به ‎ea ete‏ 0 2 سوّال کردن وسیله خوبي براي جمع آوري و سازمان بندي اطلاعات است. v Ue A Ire ‏ا‎ en | wana حالت سوّال مطرح مي‌کردید. جنبه موعظه و یا درس كلاسي و نصيحت بيدا م يكرد.

صفحه 29:
سوال‌هاي باز و سوال‌هاي =

صفحه 30:
باز خورد بدهيد. با عباراتي ديكر بازكو كنيد.

صفحه 31:
اله بازخورد دادن راهي براي بررسي اين ۱ برداشت شما درست است يا خير. زمانى كه كوينده مکث مي کند. فرصت مناسبي براي شما فراهم مي کند تا در يابيد آيا آنجه را كه شنيده يا ديدهايد به درستى فيميدهايد يا خير. اين كار با استفاده از بازخورد انجام مي شود. بازخورد دادن از يك سو وسيلهاي است برايه محك زدن شنيدهها وديدههاي شما و از سوي ديكر وسيله‌اي است براي كمك به فرد مقابل تا در یابد که ‎BOON repre REC A|‏ مى كند به درستى منتقل كرده است يا خير.

صفحه 32:
باز خورد بدهيد براي بازخورد دادن, آنجه را كه كوينده كفته است تكرار نموده يا با عباراتي ديكر بازكو نماييد مي توان عين همين كار رادر مورد احساسات نيفته در يشت كلام راوي نیز انجام داد. بعد از بازخورد دادن مكث کنید و به گوینده فرصت دهید تا واکنشي نسبت به باز خورد شما نشان دهد. نشانه اينکه شما به درستی باز خورد داده اید این است. که فرد مقابل سرش را به ا ا ‎ee ae ee‏ ل | طور است. درست است. 7

صفحه 33:
با عباراتي دیگر بازگو کنید كاهى تكرار جند كلمه آخر كوينده او را به ادامه كفتار تشويق مى كند. بيترين راه اين است كه ذ 3252 ا ا ا ا ا 3 باشيد و همانها را با عبارتي ديكرتكرار كنيد.

صفحه 34:
با عباراتي دیگر باز گو کنید. يك صورت بندي تازه از محتواي صحبت ارائه دهيد. صورت بندي مجدد سبك خاصي از بازخورد ‎RNS Pe TD bloc ee le ren‏ باز كو كردن آانحجه كه كوينده بيان كرده است باعث دي شوك كه امال موك وق ‎eA BESS) pel‏ صحبت. برداشته شود. و ارتباط تداوم يابد. باز كو کردن و صورت بندي مجدد همچنین وسیله اي است جبت ترجمه جملات موقعيتي به جملات مربوط به علايق و نيازها. 7

صفحه 35:
خلاصه کردن. بخشي از بیشتر انواع بازخوردها است. اما زمان هايى هست. كه خلاصه كردن اهميت خاص و ویژه خود را دارد. مثلاً وقتی يك قسمت از صحبت تمام شده. مي خواهیم آن را ببندیم و به قسمت دیگر صحبت برویم. براي خلاصه کردن. هسته اصلي صحبت تکرار شده و نکات میم مورد تاکید قرار مي گیرند تا شنونده بفیمد که آیا همه چیز را درست 6 کرده است پا خیر.

صفحه 36:
Fey | FA ‏فرایند ارتباط را‎

صفحه 37:
فرايند ارتباط را مديريت كنيد. مرتبط با موضوع صحبت يبش برويد. ممكن است بخواهيد جيز ديكري بكوييد ولي بتر است اول اجازه بدهيد كه صحبت گوینده تمام شود.

صفحه 38:
فرايند ارتباط را مديريت كنيد. ‎ery‏ ل ل ل ا كن صحبت مي كند. سكوت را به عنوان يك سرنخج ‎Lane CE‏ ل 1 ‏فراواني مي كك

صفحه 39:
‎re ae)‏ افزايش کیفیت گوش دادن فعال ‏آنجه را كه مى خواهيد بيان كنيد به * توصينى بازخورد بدهيد, نه قضاوتى ‎ ‏وضوح ابرراز کنید. ‎۱ 0 3 ‏مشخص و متمر‌کنر اظهار نظر کنید. از واثه هاى كلى مبهم نظيس اين و آن كم اناده كتير ل 20 ‎orice‏ ‏به رفتارهایی بپرردازید که قابل تخییس دادن هستند. ‏وارزشيابانه. ‏بااول شخص مفرد و ضميس من بازخورد بدهيد. ‏کمتر از واژه هایی نظیس هميشه و ۳ ۳ ۱ رت ‎ee ek cord‏ ۱ جایگاه خودش در آن بررسد.

صفحه 40:
Po ee ee eel es ۲ قضاوت کردن ارجاع به خود بي توجهي به احساسات فرد مقابل قطع کردن صحبت فرد مقابل ۹4 ۲ مسخره کردن ۷ تهدید کردن ۲ برچسب زدن

صفحه 41:
کودك انسان ظرف دو سال صحبت كردن را ۰ اما كاهىي شصت سال طول مي کشد تا كسي گوش کردن را پیاموزد.

صفحه 42:
بر ی را ارتباط

صفحه 43:
0 در اين نوع ارتباط فرد از تيديد كردن؛ جح ‎perl)‏ 62 | ENE Sia ‏كوجك انكاري خود تمامي افكار. احساس ها و حقوق‎ 30 ‏شخصي خود را به تفع طرف مقابل نادیده مي‎ #جرأت مندانه: ارتباط جرأت مندانه كونه اي از ارتباط ‎tere)‏ ا 0 ‎Caw pais‏ اا وررتاع شخصي است بدون آنكه حق ديكران ضايع كردد.

39,000 تومان