صفحه 1:
سا
موضوع تحقیق .
کار آفرینی در, ابران
3
tA i sr ey
1 : گردآورنده
۳
زستان 65
صفحه 2:
Wei
* مفهوم کار آفرپنی
کار, آفریتی در ایران
CCS es
LZ gO كن
a es
SE
خانواده و کار آفرینی ۰
صفحه 3:
مفیوم کار فرش
(eS DS oS) و به مفهوم
واقعي آسن دست يافتايين وازحه معادل بواصيح © در زبان
انكليسي.است و ريشه آن از زبان فرانسوي كرفته شده است. به عبارت
ven Oe SE ers) ا ل ا 0000
ley) ا 0 ل ا ا PS Pee
es ey Hee evs] a Siew area es) ا |
oO" Me
«کارآفريني» از rt eee eee
حضور داشته و مبناي تحولات وپيشرفتهاي بشري بوده
زیاد و متنوعي از آمن شده است. با این همه مفهوم و
کارآفريني هنوزشناخته شده نیست و نمیتوان تعریف استاندار۳۹؟
مانعي از آن به دست داد. پاسخ به پرسشهاي زیر در شناخت بهتر؛
ت ا م
صفحه 4:
سل ۱۳
3 قرون د مطرج بودهكه در طول زمان دجار تحولاتي نيز شده است. به
— 0 اه سرد
ادي) و وكاريه راد به سيود الم ل
ی است. يك کارآفرین به منظور تحقق سور عوامل a .
زمین» نيروي کار مواد مصرفي و سرمایه را فراهم آورده و بااستفاده از ae
تصميم ي مهارتیا و اسستعدادهاي فردي اش در طراحسی. سازماندهي
راهاندازي و مدی ay re) و از اين راه به كسب
کنترل و
۱1۹ فردي است Se سر
اوليه و ساییدار ای رابه ۳۹ ۱
حاصل نسبت به حالت 8
00 ener)
ENR rere rosin een
فرايند شناسايي فرصتهاي جديد. » ليجاد كسب و كارو ازماذ
رشد ال ال ل ل ال 0
تا سين
صفحه 5:
كار الفريتي ,در اليزان
قبل از همه یک تعریف از کارآفرین
بطور ساده كارآفرين به شخص حقيقى يا حقوقى اى كفته مى تنود كه توانايى تحمل
ريسك - اظب مالى ا ا See
Ree ۱ ۰
را اختيار كند تا انجام كارها براى خود و ارباب رجو
بالاتری rn باو د
تولید آز: 7
2000000 لاضع 1
ae
eo)
صفحه 6:
۱
: سکن است باعث از بين رفتن الملخصيول كشاورز شود يا باعث
شود تا کارمند توبیخ یا اخراج شود و يا سرمایه گذاری آن مهندین یا شرکت به
Sh ee Tee eee eee
Rie) ل NUN ۹
ee ee ee Tee TS Der Te See 0
که چرا در کشور ما در میان جوانان کارآفربنی جایگاهوالايي ندارد» فعلا" اجازه
Ze —
صفحه 7:
کارآفرین چه ویژگیهایی دارد ؟
ee Se ees ل er ee sey
PSOE fe ORS SL ا tes by
Se Eee Use Ce ee tee)
- نیاز به انجام دادن و بدست آوردن رورت
اينكونه اشخاص بصورت دائم نياز به أن 15
کنند. از ساده ترین نوع آن مثلا" در فعالیت های
ee ee Re eee Le
صفحه 8:
استفاده از تهایت بهره وری از دیگر ویژگی های یک کارآفرین هست. یک
ee Te Prone wns 1۳۳-006۳
002 ا
5070037 ا ears)
eS See Tee eee ok ele)
زندگی آنها را دارانده باشد.
- آنها شکارچی فرصت ها هستند. کارآفرین بسادگی می تو
خاصیت با دیگری که در دل آن فرصت شکوفایی نهفته است*
و دومی را شکار کند.
صفحه 9:
ال اا
ES -VeS) Diy oe rome ny ny 0 0
که همه روزه به پیشرفت های جدیدی دست پیدا کند.
acai ری دازه,رتحقیقات نشان می دهد که اغلب
دق(« al لي 0 مدریت کنند بر خود
۰ ا 1 رس
ee sre ees res ی
اباشد. دقت كنيد كه تمركز بر هدف براى بسيارى از مردم دشواثا
ل ا ال a
a
صفحه 10:
abate Sci تشخصی اولویت ها را دارد. rc pried
است بر سر آنبا دپگرا rer pF ch
Poe ES Ronee Pew S ET ne) STS)
een eS RD eee nee ا
IE UCUSES Seer cor ee ESS ee peor)
RPE OR ا Ra eee
: ی
آن می آیم"
و مي بردازد, , چیزی که این فرد نیاز دارد صفتي است بنام "شجا
re ار
را داشته باشد.
صفحه 11:
Oo Se eed Sy ote oN eel” bb
شروع شده و يقينا" به مسائلى كه در اجتماع يا خانواده او بدون شك رخ
OEE PEN (0 خواهد داد کشیده خواهد شد.
eee eS Tee eco res Jee)
PSD ne SL See tek nie Si ie Es)
مشغول بکار عادی و بدون جنبیش می شود.
Ze gta eit ris بفردی
es RCP Ra 0 نونباشد
ممكن است كه فرد أن كار رار 2
كارافرين در ست
می دهد. تفاوت ن و خورشید را مقایسه کنیدء
TAR زمين برود خورشيد همجنان كرما
صفحه 12:
جايَكاه كار:آفريني ,در جامعه رما
چگونه ید ایجاد اشتنال کرد چگوته مي توان مشکل بيگازي چرانان که امروز به
gene re enya nan y 0 wo nary yyy ۳
جذب کند و براي آنها آیاداشتنال ل و بخش دولتي از
Oke EC Wo) eB aO Every Mvre eB) ۳0(
سس 7
بيكاري» توسعه و گسترش ل ل 0 eo
علل اصلي رشد نرخ بيكاري در کشور ما؛ توسعه نیاة
کارآفريني در جامعه است و اينکه مردم و حتي تحصیلکرده"
خانواده هاي متمول هم دنبال اين هستند که ازطریق بخش دولتي
.براي خود ايجاد كنند.
صفحه 13:
SES BES Tene Pow bee ton oni
OS 9NSC ey a PS TP Rae A eee Le
كوتاكون,اقتصادي و eee حل نشده است.
00 ا ee ee er ear p yee)
جامعة واررد كرده است, به كفته جامئعه شناسان و.كارشناميان يكي از علل اصلي
1 ie eee Ew)
eee ee Ere) ere tenner) أن را
Te 7 ایجاد اشتغال
و كسب و كارجه كساني مي توانند مشكل"بيكاري#و,كمبو جامعه
حل کنند؟ اقتصاد ما يك اقتصاد سه بخشي است* تي =
See ar none ieee)
اشتغال نماید. و چشم آنها کمتر متوجه سایر بخش هاي
بخش خصوصي و تعاوني است. كمتر جواني را مي توان درك
براي كسب و كار جشمش به دولت و كارهاي دولتي نباشد.
صفحه 14:
9 ey Sider
ys Dapp aules ۱ ۳۳۳۳ هستند» ولي با
> ا اا nee weirs
نيروي جدید ندارديكي ce اك مردم روشن شود
۰ 0
حجم وسيع نيروي انساني بخش
ار oe
ميليون و 0000©
تفر بدون احتساب نيروهاي
اباس
دولت تحمیل کرده است.در سال ها: =
کشور افزایش یافته است» ولي به دا م۳
كوچگي از این در آمدها صرف عمران و آباداني و تو
Fe 2 حول دا
ae MEME TON YS
همه ملث و آحاد جامعه است» کند.
صفحه 15:
Boe re ee Te en eo kon
SESE TE OS See sen eS Teel nee Rome san te
YO ee LOSS Sree ete) WO eis Ooo eel n
"دیزی نذاردی بر اکذر کفورها نه تنها با ee
a
ت. به همین دلیل ان
PERRO
مشکل بيكاري حجم وسیع مردم چین را حل کرده اند بلکه به
ERE See پبپ
صفحه 16:
۱ ESAS ey ep e Dee See Ter to ee
SOND me Teen kee On ا ee
ل Yen eee ا Sy TS
PENNE pe PO mew ENTS 5 ()) استء در كذشتة
— اد تعاوني ae
eS it :
Keer
۳ احمد رن
ايجاد شغل كنند و مشكل بيكاري جوانان را حل
سيت ga
ل tent D) ل ل
Se oe
صفحه 17:
. از طرف دیگر شرکت هاي موجود نیز ظرفیت هاي محدودي دارند و قادر به
تا( ی 3
سه میلیون تومان مي دهد» فایده اي ندارد. چرا که ثشرکت موجود
ee OLE I 9 اس
ee ينابراينَ تنهها.راه حل بيكاري و
Repel erates ne ae 5 ۳ nee
354 ۹ کر دی ل 0
ن است كساني كه ما به آنها
كارشناسان» كارافريني قصه ز:
AM
و کار راه مي اندازند و به
Renee tear etre ener)
درست هر مفهوم یا پدیده» ارائه تعریف روشن از آن است.
صفحه 18:
۱
ن مي باشد كه بتوان تعريف يا تعاريف روشن و مشخصي از لن ارائه نمود.
از أن جا كه امفاهيم علوم الساني در زمره مفاهيم فتلي تطوم فيزيك _ شيمي به
ال ا ل ا ل ا eS
Se ls ا
م بي 0 I ۱
گیرد و از سوي دیگر تشان دهنده پويايي 3
تعريف gare 5) re Ree
000 ا ل rr rere pyty es
يك برداشت اشتباه از كارآفريني است»
صفحه 19:
De ee ee ones eevee ene yey
i SED IPE ene Loew er ieh ree)
PS eee BS fetes eee oN oP
ا وا ريت rete a
alan ل
2 ۳/۳۳۲۱ 0 och
3 Sate
مالي و اجتماعي اسث» با بسيج منابع محصولء +
0 70> ارسج صر رد apes
ا POR ROCPINR MRICS Ce
OT Se ES are er oe Dron
صفحه 20:
ذابراین اگر در جامعه يك کسي بر اي اولین بار دستمال کا
ee آولین بار است. این كارآفريني nie يك کارآفرین است. به عبارت
Tee are
اقتصاد باز مي کنند» کارآفرین هستند.کارآفرین کیست؟ 0
جه ويزكي هايي ات دتشمندان و محققان وم را
رید ی 2 Le” ارائه مي كنند.به ١
are:
نوآاور ست و قدرث خلاقيت بالأبم
۳
شخصي مي per آخرین
10
RE. cr rer Dean eee)
ا لالت Sea ۲
KERMIT د
مطابق كتاب كار مي كنند و در نظام اقتصادي؛ شركت هابي نوأور»؟
با رشدي سريع را ايجاد مي نمايند.
صفحه 21:
01 ere eny ney Mun prac
چرخه عمر کارآفرینی در تمام کسب و کارها در کلیه مقیاسها خودش رانشان
میهد از یک کسب و کار در حال آغاز در یک گاراز کرچک گرفته تا یک
acca ا
Bee) te eed ل ل
پیگیری این فرصت ایجاد میکند» منابع مورد نیاژبا,چسع آوری میکند» یک
ore en) ee erie Ce |
eS) ا ا لت ۱ مرحله
ای که در یک چرخه عمرکارآفرینی وجود در 5
roe eS De rere es ie Lary)
BS 2 ter cman cca tier)
می باشد.
صفحه 22:
. تفریباً در تمامی موارده شخصی که تصمیم میگیرد» با یک ریسک فردی مواجه
است. برترین اتفاقی که برای یک فرد کارمند در این حالت پیش می آید از
yas oer) ا ل De
ESD en IS Pee Ioan y clone ee SITS
نشان می کند که برای شرکتهای بزررگ موجود. در عبارت «مدیریست
ا ا ا ا ل ا 0
دارای ریسک. کلمه مورد تأکید «مدیریت#است. بنا بر این هدف ما در این
مقاله تأکبد برواژه «مدیریت» بعنوان یک اصللبرای کارآفرینان است. ما
ven on I wero Spano) 9
جهت افزایش تأثیر گذاری یک کسب و 00 1
صفحه 23:
we
ewer
نابع مالی)
سید
صفحه 24:
تا ۴
ره
که شا حرش را لفان مرا اربق كس و كر حل از در بت
رف فعالیتهای کار آفرینی در ۰ ۵آشترکت برتر!
بن جرخ بيك كار rik gre ere
۳ ی این فر: د میکند» منابع
صفحه 25:
. تمام فعالیتهای کار آفرینان» از یک فرآیند پیروی نمیکنند اما تحقیقات ما نشان
ل ا ل ا ل ل ا
ا ا ساختار
Tees ا ا ا ل
lone Tem Dra} كل Myo ل 0000
REVUE C RON Umer
CBSE MIE ewe) Wie ever fee seep epee)
FeO le Sb eS ae Re Deny
A
صفحه 26:
مرطله.۱- تشخیص فرصت ندیم ول گیری تحت عنوان« قبل از آغا
شود. این مرحله اغلب زمان قابل
RYOTE Sifoer FN TIYEtT RT cae
موی ۲۳ کار را دارند باید از 7 0 wee.
ain 5
ع 5
ايجاد نمود اما فاز اول در يك شركت بايد دقيقا بر 26
صفحه 27:
مرحله۲-تعهد اغلب کا رآفرینان؛ تشکیل کسب و کار و ترک شغل روزانه خود را
Se ee een) وت
ee BE ee eer ee eT ew ey)
يكطرحج تجارى(طرج كسب و كار) وجود دارد. نوشتن يك طرج موثر
تجازی نازمند سطح جدیدی از درک و مطومات و ee ree
ا ل الات ل ۱
ظیرها و تعطیلات آعر IPCN 9
ماه تقلیل یابد. اشتباهی گنه معمولاً کار آفرینان مرکک,میشوند آلن است که
طرح تجاری را نادیده میگيرند. ls ی ول ون | بی می نمایند؛
ایده مورد نظر را آغاز میکنند و سپس ii i
تمركز فعاليت مورد نظر براى تبديل ايده به
صفحه 28:
۱ are)
Se Eee ees Si eee eee)
ل es mel a Pan Sete ee ا ا
IS. 5 i Spl pw Sg J. cul Sa lad Upon Ca SC
ee ele te ee ewe ier ال ل ا ا eb)
باشد» اهداف معقولی در نظر گرفته شنده,پاشند و کسب و کار در راه کسب
بح
eee eel ol ae eho te See
Ly -
صفحه 29:
ا ا ل ال ال ا BS
خاص با بيشترين ميزان رشد را انتخاب نمايد. معمولاً كارآفرين در اين مرحله
ا ل ا ED
كا 0
ا SERS ees
ae Called
رسد دای ریت Se
الل ا 0 9
RR =
خوب از طریق روشهای حرفهای مدبربتسی خواهد بود لک
مدیریتی استراتژی رشد این ایده را از طریق توسعه در سا
SSE ee Se ee er mn es
نقدینگی افزایش و کمبودها رفع میشود.
صفحه 30:
مرحله۷ - ارزش مرحله آخر مرحله بهره برداری از نتیجه کار است. در این
محر ۱9
ne ew ts) Poe 1
SSD Le ier oe ee eee Te yy een
aie Sak on ae hee ke mel ns
ee Ds 0 ۳ 0
3 2
مواجه ايت اين ايت كه
پاید کرد و در چه مرحله
ان -
ممکن است هزاران مایل از مسیر منحرف شوید. درک گ]
en erro Te bea 1
صفحه 31:
کارآفريني رتوسبعه
این واقعبت عینی » بسیاری از اندیشمندان جامعه را بر آن داشته است تا برپایه يك
رشته دیدگاههای نظری و نیز تجرببه شماری از کشورهای موفق در گذشته
ee Te Loe TEES eases b)-Yo- eS) ۱۳
ee Ree Sur een reece epi E Cy
خودء به عنوان موتور "ي"بتشرانه "حركت جالاكنةعسدوليت بيذيرند و
Bg eS Et
ذهنی مردم موجب اعتلای جامعه شود. ول 1
چه ویژگپهایی برخوردارند؟ آیا امکاناتی در
سرانجام تجربه دیگران چه درسهایی برای ما دارد؟ این
De) ا ا م
صفحه 32:
شماری از اندیشمندان » کارآفرینی را نوعسی رفتار و شیوه زندگی مسی داننده
گروهی دیگر آن را کاری هنری می انگارند. ولی پیتر, براکر کارآفرینی را به
معناى جستجوى دائمى براى تغيير» واكنش دربرابن آن و #هزّه,يردارى از آن
به عنوان يك فرصت بیان می کند. ازسوی دیگر شومپیتر به عنوان کسی که
ae eet en OTe ete) ا
eo De Sere tt ee ety te oe ise ed
eee SE De ee eet a OE err ee
tee veer ee eS ee Se Sy) اك
ا rae SE | pete OO ee
ا ل اك 5
ا ۱
صفحه 33:
bs 0 ا بنرا عمدتا عامل شتاب
دهنده تغییر در عرصه فعالیتهای اقتصادی زيرا وى شجاعت انجام
ew hor re) 0 رويدادها a كارا See
عنصری اقتصادی است که بایه کارگیری عوامل تولید و بهره
فرصتهای بوجود آمده در بازار» در بنگاه خود دست به کار های نوی 3
pe Dee ere ee جون ريتنك يذيزى بالايى.دارد. درمتون
ا ا MOUS TCS DIES IS
ابتكار عمل Pee Te Lee
PA ENS Ee Te Te TOR}
فرصتها را به خوبی تشخیص دادن و به موقع عمل کر Me
با ریسك های حساب شده حرکت کردن :
دقت در کارها داشتن و نگران کیفیتها بودن:
صفحه 34:
نسبت به انجام به موقع قراردادها و توافقها نگران بودن و تعهد داشتن ز
ا ل 0
een) ا ا ۳
ا ا ل لكين
و
ne er ey |
eer ااج 1
ogee می کندز نوآوری می کند: کار و تولید را نظم می بخشدم
yes آينده برنامه ريزى مى كند و سود خود را با سود مى فرلا
صفحه 35:
رل BP
ey by) ا ا ال Pee gem PeveMPe
اين مفهوم كه توليدكنندكان در جه مقياسى فعاليت مى كنند و در جه كروههاييى
ا(احاط اندازه ال چه مناظقی و در چه حوزه هایی از
فعالیتهای اقتصادی متمرکز هستنده و چه رابطه ای با یکدیگر دارند. و دوم چه
فضای سیاستگذار ی بر آنها سایه انداخته اسکونآیاسیاست آزاد اقتصادی حاکم
است و سازوکار بازار حکم می راند يا اقتصاد دستوآی SS 99
نشان می دهد که کارآفرین می تواند درم,محیطی به بهتزین و Per
sa Fg eC Dye te eee Terr
wi} 7
صفحه 36:
Pee ps
کارآفرینان اجتماعي افرادي هستند که از فرصتهاي پیش آمده به خوبي استفاده
دا
جستجوي تغییر است و به آن حساسیت نشان ميدهد و در يك فرصت استثنايي
RCIA PR ONT SE ee BO rns)
عمدهترین تاثیر خود را با ایجاد شغل نشان میدهرکارآفرینان برخي کارها را
ا ال ا م ا ee SL ]
os يي ور فطريق
آفرینش ايدههاي نو برطرف ميکنند. موسسالت؟ اف عي
تربیت کنند تا بتوان با روشهاي جدید به پیشرفت اج یافت:
در
و به صحتههاي کسبوکار و سازمان هنوز وارد نشده است.
صفحه 37:
er ا eye sn )oN
Bye or اطرري كه <وانان ميتوانند خود را به يك قهززمان تجاري تبديل كنند |
رسيا اقتصادي بیشتر اشتباهاً به عنوان ایجاد شیغل به کار برده
SP Te See eye ا BN (() k ورشود
كه اکرء مكکله لند» توماس بگلي و دیوید بوید نظرا متفات.و
CO ب
ا ل 0
و روابط اجتماعي بشري دارد.
صفحه 38:
۳ Coenge sere peg Se eee Bs
5 ۳۹ er | S beeen Lene por kee)
را جهت ایجاد ارزش اجتماعي به کار ميبرند و دا م ير يم
يعني عا ع 00 ب 0
شناسابي و ترغيب فرصتهاي Byer we ee ve pel .جدي بمو
EO + ايقاتراتسد اجماحي منج كرد
Sete hetero ae een Seater)
ROMS an ot cane
ی j oie ری میت ۳
۳ آفرینان را صرفاً عامل تغییر نميداند» بلکه 4 Ge
pomp VE ON م مزيتهاي اجتماعي, ظرة] به خربي
* ere! ییاز 00
کارلفرین همیشه در جستجوي تغییر است و به
cos) 5 و ع teal al
برآي نيل به اين مهم 5-0-5 آمادسازي جامعه بایستی)
که 3
صفحه 39:
ee rer em | زمينههاي رواني كارآفرينان توسط ديويد
Se مك كله لند بيان ميدارد كه
5 ان افرادى هستند كه نيار فراواني يه موفقبت:بارند و مخاطرا
0 إن را به فعاليت مداوم تحريك ميكند.
برد در 0 باشد افراد نیاز
موفقیت دار
۳
res 9
تلاشي بود
0052 سانيم
ROR Rees es Crs eno
NRA gers yee ee)
صفحه 40:
ذار
س0 ۳
= طیق نموم بر
ae 7
پ1۹ا ا ۱ PERS 7
سل
ال ان
تحاط مريذيرتك.
صفحه 41:
سح 0
آشاره دارد و اگر نیاز به انجام چنین کاري باشد» علير غم ايرادهاي دیگران
كارآفرينان آن را انجام ميدهند. موسسان و بنيانكذاران أثتزيكتهاي كوجك
تجاري تمایل به درجه بالايي از نوع رفتار) نسبت به دیگر رفتارها
ee tee Se ree SS or ey mS)!
ESS cr ee eT ae er eee eer
کارآفربنان تصمیم ميگیرند تا به يك سرمایهگذارری جدید اقدام کنند؛ چرا که
Se CMB ES are i ss) oe eee Ce oe) ا ل
تضميني با سود مالي دارند. در مواجهببا اين شرايط ۱
تس 9
A“ 1101101010101
صفحه 42:
. مفهوم و معناي کار آفرینان اجتماعي مفهوم کارآفريني اجتماعي از تعاملات لنساني و کنش و
واكنش بشري نشأت كرفته اسيت. كارافريني اجتماعي منفعت موسسه اجتماعي رليا تصويري
از انضباط دید ORs Aye con) نایم باتوجه به اينکه اکثر موسسات اجتماعي
ee oe سیون سک PRESS recor ene)
Boe وت به در تاد ربب ات سبد 0077
eee شن طرحها
ی تست بلکه أفريني أل زملن
a مطرح شده و کار لفرینان روشهاي
پميکنند. اکذر کار
ا 0 vege انشده توس
صفحه 43:
oo Tes ) ال ا ال
ان SS Tea en
جاح سم Pe
Be eee Oa aren ee en
بازارها داراي نظم معيني نیستند. خيلي از en هدفدار
Se ener ree Pros
صفحه 44:
۱
To ا
انجام میدهند پمیجود میآورند و چشمآندازشانآتهسورانه است و
001 ohn ME 4 5 SS ga ASE ele CES y lve Sol ye ts
أورد Pere eee ندارند.
و قابل قبولي هستند» اگرچه eee كم
52-0 ادا a 0
ل تون سای الم( ل" 2
زمینه آموزش» مك ا ا ا م
WA
صفحه 45:
©- يذيرش ماموريت براي TY زج : این مرکز ثقلي است كه
ا By کارآفرینان اقتصادا زميسازد» حتي از آناني
که بهطور اجتما لا ا ETI براي کارآفرینان
اجتماعي؛ ماموريث اجتماعي اساسي و بنيادي است. نقش كارآافريني اجتماعي
0 بتواند مز الو
NSD ا ا ات ا em Se) Sere)
Ber caer 2 eos
سودآوری معبار ایجاا ات وج ع
ICE 00[ بر گشت
مين آنان هت
Fo ee ee ee an) 4
۳
صفحه 46:
©- شناسايي و ترغيب سرسختانه فرصتهاي که دپگران مسائل و
(ee لا . كارافرينان
اختماحي يه ساي به يبوج درك نيازهاي اجتماعي سوق پیذا نميکنند
nce eee ee ۳
دارند و چشمانداز كاري خود را معین مينازند. آنان مدلهايي را توسعه داده و
REVO Cece mre Tele et Merwe e rec Ee pe ly ۳
ا ل سن ey eee
a ae Euyenitye sie eem ore)
3 بيشتر فعاليت
۳ اه
OTTO! RIE OT
اسان
صفحه 47:
بهكارگيري فرایند مستمر نوآوري» سازگاري و پادگيري: کا رآفرینان مبتکر و
نوآورند» آنان Ne a ee ee ل
000
Pets NE Ie (Cer nono ce
ise ak ccm theres aka ee
جدید» روش جدید و eS Te Speen coger
جزء مخترعان باشند بلکه آنهاربه سادگي نیاز دیگ رآ ررارجهت ابداع. ازطریق
آفرینش ايدههاي جدید برطرف ميکنندننوآوري آنان (fen است. ازطریق
pee emake eer crc را و آنان
روشهاي نوآوري را براي اطمینان از مخاطرا" تند گهاز ۲
ا ا ا عسوي 3 خو 8
تمایل به نوآوري بخشي از روش کار موثر کارآفرینان است۳
۳ ابهام و
RSS wees ee pres Nyy -ar ie yoy)
به عنوان تراژدي (نمایش) شخصي بلکه تجربه يادگيري ميدانند.
صفحه 48:
See eS DSO So ete ern Bye لد
SSeS ee es ee to eet
در انجام دادن كارهايشان با حداقل منابع و جذب حداقل متابع,از ديكران»
eer ES ey tre re ory ee aor)
tee We) Sc Ree eke eye se) SEY Te)
ميکنند. آنها همه منابع را با سرشت بشرآدوببتانه براي كارهاي تجاري خود
۳ ES He hae TC eee ee nS
Le? <n igi lees al no)
A. Te ea
ريسكپذيري سهامدارانشان را درك و شناسايي
صفحه 49:
ار -/ ,از انه پاستگويي به موسسات و پيامدهاي حاصله از آنجا که انضباط بازار
Oe YeS SND ID Sees ee oT ey ۱[
0 از |- پاک آنا (رزش یج ميکند را برميدایند. ان این اطمینان را دارند که
Pisces إشهاي افراد ارزيابي ميشود و قصد دار
a
به چوامع خدمت کنند.
تیش زاب ری ول
انتيجه كك
۷
0 ee
2
ار sree و
پلوچه به خصوصیات؛ عناصر و ا زأ كارافر
ری رن
صفحه 50:
خانواده و کارآفریای
ve eos 9
ادبيات كارافريني نشان ميدهد كه مفهوم كارافريني ياي اولين بار توسط
eae Ae ريتي در
هت
جلوههاي تازهاي از بروز خلاقبت و نوآوري را در ۲۳265
باعث شد. بدنبال اين تغییر نگرش؛ شیوه تولید. سبك زندگی)
eel Seer erate زا
cee SESE FP oS) 3
CES rrr pene on clr
صفحه 51:
POE ie erm ee eer yer yy ie)
eee me aa
SEO TS ee eww Es wrt CSS Dye
31 والدین به ابعاد و ساحتهاي حیات فردي فرزند از ز نكاد
شخصيت اوست. وقتي يدر يا مادر همجون.الكويي تلاثيكر و مؤثر در عرصه
کار و تولید در جامعه ظاهر شوند»كاركردهاي مثبت ناشي از فعالیت آنها فرزند
۱ Te Seka)
براي جنين فردي ee ee er ee ا ا ا
۳ ee ماج اقصادي اك
ميشود. جنين طرز تلقي از دنياي بيراموناذهن فوديرا ن
SES LEM ف ا ل
۱ ل ا ا
پا
er)
صفحه 52:
. اینجاست که معبارها و ارزشهاي خانواده براي فرزند ملاك عمل و چراغ راه او
5 ع نی
we Seer a yr ponec reyes es) 00
ee آغاز توأم با موفقيت را در زاهاندازي كسب و كار به همراه
eer
a RR کر تا
BS: ee eS OOP Seen pita
OST SRO IT ال
ب ب
۳ تغییر در فرآیند تكنولوژي ر
صفحه 53:
«مراحل توسعه كارآفريني توسط خانواده»
9 نشب aes Bs
DIE Vos rele OOS IE mar cy Boren res ۳
مود نش نمربخش خود tlm ليمي مثل: «توفیق طلبي»»
2 » و «خطربذيري» اصله فعاليت اقتضادي و همسازي يا
00000-
ا سلم هموار سازد. مثلا “gi
se Be) ل ا ل
به تصوير کشیده شود نوجوآن در جنين شرايطي ذه
oe لد مارد . در ادامه جنين فرايند ذهني:
دستيابي به جلين موقعيتم است, arrears
WG هي,
ee ل ۱7 ل نی
Peete) 7 0(
inane ياب
صفحه 54:
تعیین مسیر شغلي
۱
آنها ميدهد تا با گسستن از عادات و معتقدات پیشین خود یا سایر افراد خانواده»
رفتار جديدي را مورد کند و کار قراز,داده و خود را با نظم اجتماعي نوین
هماهنگ سازند؛ به شكلي که بتوانند بر فرآژخواستهها و آرزوهاي ذهني خود
ep it se TET) 1
oer) ا ا Jee
درون خانواده معطوف به فرآيندهاي تولید و"خلق آززیش
neS eno b ie) ۱
ا ا e Be ee از
۳
صفحه 55:
© توانمندسازي ( يادكيري فنآوريهاي ]
حمایت و تشویق والدین جهت يادگيري فن آوريهاي جدید از جمله فنآوريهاي
ete ene ere ey rs) ل مك
فرزندان فراهم ميسازد, آنان را علاوه,ير نقشآفريني در درون خانواده.
DEST Se ee nS ei net ee ny
ERE etna PPTs cee rs
Te tee ere SEs ۲
اجتماعي» آنن را افرادي کارآمد و ee
کليشههاي سنتي و تكراري در عرصه کار و BS
۱
مرحله» تاثيرپذيري فرد از تغییرات جدید و پذیرش مسئو
منظور ایجاد کسب و کار جدید و دسترسي به موقعيتهاي بهتر و
فرد يك انسان مستقل و توانمند ميسازد که در عرصههاي گوناگون
ee Ie Stee) ۳
صفحه 56:
TTS BE ار
ا ا Peer EEE Gr Cen errands
SEIDEL ۳ on eS Se
es ene eke Sk ee tae)
٠ ادر حك را مرحلةوَالديْن:ها]ستفاده از تجارّب خود
ميتوانند فرزندشان را جهت اداره كستكإو,كار يار كنند. هر جند ممكن است
لال 0 پا ادامه حمایت خانواده و
ely) ل ال ل ا re Sees)
oS ا ا ا ا م
- ایجاد و توسعه اتغال در بخشهاي اقتصادي 110100000
- دگرگوني در روند تولید با ستفاده از تکنولوژي پیشرفته و بدنبال آن ت
- تنوع شغلي و ایجاد رقابت گسترده در بازارهاي اقتصادي
ده صا رات با اتكاميه متايع موجود در كشور
- كاهفش نرخ بيكاري و تورم و بدنبال آن كاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه
صفحه 57:
نتيجهكيري
3 رمن ا تسیا ere
PRN Rr و يرنه ون
Seer er we Cees
۳ از طريق
5 مزثري در ee
خواهد داشت
صفحه 58:
