kaaaaniiha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کانی ها”

کانی ها

اسلاید 1: کانی تنظیم: محمد سامان توانا راددبیرستان هاشمی نژاد 2 سال تحصیلی 1398

اسلاید 2: کانی:به موادی گفته می شود که طبیعی، جامد و غیر آلی بوده و دارای ساختمان مشخص داخلی و خواص شیمیایی مخصوص به خود باشد.- کانی از کلمه کان به معنی معدن گرفته شده است.- برخی زمین شناسان زغال سنگ را جزء کانی ها می دانند.در حدود 3000 کانی در طبیعت یافت و شناسایی شده اند.( علت تنوع وجود شرایط محیطی متفاوت در طبیعت برای تشکیل کانی ها می باشد).مکان های تشکیل کانی : برخی در سطح زمین به طور مثال بر اثر تبخیرآب یک دریاچه کم عمق. برخی در عمق زمین به طور مثال از ماگما یا نزدیک یک توده آذرین بوجود می آیند وبرخی در محل آتشفشان های دریایی تشکیل می شوند.درصد کانی هایی که بیشترسنگ های زمین را می سازند کمتر از 1 درصد است.برای مطالعه کانی ها از روش های مختلفی مانند استفاده از میکروسکوپ پلاریزان و روش پراش پرتو ایکس XRD استفاده می شود.

اسلاید 3: کانی ها از عناصر ساخته شده اند.تعداد کانی های فراوان که قسمت اعظم سنگ های پوسته زمین را تشکیل می دهند کمتر از 24 می باشد( کانی های سنگ ساز) که ترکیب اصلی این کانی ها از 8 عنصر ساخته شده است. و این 8 عنصر 98 درصدوزنی پوسته قاره ای را تشکیل می دهند.در بین این عناصر دو عنصر اکسیژن و سیلیسیم از بقیه فراوان ترند.

اسلاید 4: طبقه بندی کانی ها بر اساس ترکیب شیمیایی:کانی های سیلیکاتی 2) کانی های غیر سیلیکاتیکانی های سلیکاتی:در ترکیب آنها دو عنصر اکسیژن و سیلیسیم وجود دارد(در ترکیب شیمیایی آنها بنیان سیلیکاتی SiO44-وجود دارد.بیش از 90 درصد پوسته زمین را تشکیل می دهند.این کانی ها 25 درصد کانی های شناخته شده و حدود 40 درصد کانی های رایج در سراسر زمین را تشکیل می دهند. همچنین بخش اصلی تشکیل دهنده سنگ های آذرین می باشند. در سنگ های آذرین، رسوبی و دگرگونی یافت می شوند. فراوان ترین گروه کانی های سیلیکاتی فلدسپات ها هستند(بیش از 50 درصد پوسته زمین را تشکیل می دهند) و دومین کانی سیلیکاتی فراوان در پوسته قاره ای کوارتز می باشد.اکثر فلدسپات ها از سرد شدن ماگما بوجود می آیند.نکته: محیط تبلور یا ترکیب شیمیایی ماده مذاب تا حدود زیادی نوع کانی های حاصل از آن را تعیین می کند. به طور مثال اولیوین در دمای بالا متبلور می شود ولی کوارتزدر حرارت بسیار پایین تری متبلور می شود.

اسلاید 5: کانی های سیلیکاتی را بر اساس ترکیب شیمیایی به دو گروه تقسیم می شوند: سیلیکات های آهن و منیزیم دار مانند: اولیوین – پیروکسن – هورنبلند( عضو گروه آمفیبول ها) بیوتیت( کانی تیره رنگ و غنی از آهن و از گروه میکا)- گروناعموما کانی های آهن و منیزیم دار رنگ تیره و دارای وزن مخصوص بین 3/2 و 3/6 هستند.2) سیلیکات های بدون آهن و منیزیم: مانند مسکویت( جزء گروه میکا)، فلدسپاتها، کوارتز- این کانی ها رنگ روشن و میانگین وزن مخصوص آنها 2/7 می باشد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید