kabede_charb_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کبد چرب ۲”

کبد چرب ۲

اسلاید 1: www.tabye.ir

اسلاید 2: « کبد چرب »

اسلاید 3: تعریف کبد چرب از دیگاه طبّ سنّتی:کبد چرب یک اصطلاح طبی جدید است که در منابع طب سنتی، واژه دقیقی معادل آن وجود ندارد.می توان آن را منطبق با غلبه سردی و رطوبت در دستگاه گوارش دانست.کبد، بزرگترین پالایشگاه بدن و به طور طبیعی دارای مزاج گرم و تر است.سرد شدن کبد می تواند توانایی کبد برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها را کم کند و موجب انباشتگی چربی در بافت کبد و پیدایش کبد چرب شود.

اسلاید 4: علائم و نشانه های کبد چرب:این علائم و نشانه ها، عمومیت ندارند یعنی لزوما هر فرد دچار کبد چرب، این علائم را ندارد.عموم مبتلایان کبد چرب، از درد بی دردی و بی علامتی رنج می برند!!!ضعف، بی حالی و خستگی بدون دلیل.احساس فشار، پُری یا درد مبهم روی کبد( ناحیه فوقانی و راست شکم).احساس سوزش یا داغی کبد.احساس سستی، ضعف و احساسات ناخوشایند در سمت راست بدن (به ویژه دست و پا)احساس درد مبهم با فشار دادن روی کبد.

اسلاید 5: تدابیر درمانی:1- اصلاح تغذیه:بیشتر کردن مصرف غذاهای خام و گیاهی.سبزی‌های تازه، سیر و پیاز خام، انواع آش‌ها و شورباهای مناسب، ادویه مناسب (زردچوبه، هل، دارچین، زیره، زعفران، تخم گشنیز و ..)مصرف سبوس گندم یا برنج.پرهیز از مواد غذایی دارای طبع سرد ازجمله ترشی ها، ماست، دوغ، خیار، کدو... و مصرف مصلحاتی مثل پونه، آویشن، زیره، گل سرخ و ...

اسلاید 6: پرهیز از:بستنی و سایر خوراکی های خیلی سرد.سرخ کردنی ها و غذاهای چرب و پرکالری.غذای با طبع خیلی گرم و تند و پرادویه.فست فودها، سس‌ها، نوشابه‌ها، کنسروها، تنقلات شور و ...نان‌ها و آردهای بدون سبوس مثل نان های ماشینی و لواش، ماکارونی.غذاهای غلیظ مانند گوشت گاو و گوساله، کله پاچه، سالاد الویه، گوشت های مانده و فریزری، کباب، برنج سفید، ته دیگ، قارچ، کلم خام، تخم مرغ نیمرو و آب پز سفت، سیب زمینی آب پز و سرخ کرده، چای و قهوه.مواد نشاسته ای و قندی و شیرینی ها به ویژه شیرینی‌های قنادی.

اسلاید 7: آداب میوه خوردن:در خوردن میوه به خصوص میوه های سرد و رطوبی، افراط نکنید.در هروعده یک جور میوه میل کنید.همراه یا بلافاصله بعد از غذا (حداقل تا دو ساعت) میوه نخورید.همراه میوه های آبدار، آب نخورید.میوه را در فصلش بخورید.میوه نوبرانه- و نه میوه نرسیده و کال- بخورید اما سراغ میوه آخر فصل نروید.تا می شود از میوه های طبیعی و غیرگلخانه ای استفاده کنید.حتی المقدور از میوه های منطقه زندگی خودتان میل کنید.

اسلاید 8: آداب غذاخوردن:- تا گرسنه نشده اید شروع به خوردن نکنید.- غذا را با نام خدا آغاز کنید و حتی المقدور بین غذا خوردن نیز خدا را یاد کنید.- قبل و بعد از غذا کمی نمک مزّه کنید.- غذا را زیاد بجوید.- لقمه ها را کوچک بگیرید.- یک جور غذا بخورید.- ناهار را زیاد جدّی نگیرید اما شام سرشب را هرگز فراموش نکنید.- سالاد، ماست، مایعات(آب، نوشابه، دوغ و ...) و سس ها را از سر سفره جمع اما سبزی را بر سر آن حاضر کنید.- خام و پخته را با هم نخورید.- سر سفره، حواستان جمع باشد. در حال تماشای تلویزیون، صحبت با تلفن و ... غذا نخورید.- بعد از غذا چند دقیقه قدم بزنید تا غذا در معده جاگیر شود.- بعد از غذا تا دو سه ساعت این کارها را نکنید: فعالیت سنگین، خوردن یا نوشیدن، خوابیدن، رابطه زناشویی و...

اسلاید 9: آداب نوشیدن آب:آب خیلی سرد نخورید. آب را با یخ سرد نکنید.آب را جرعه جرعه و آرام بنوشید.هنگام تشنگی شدید، ابتدا آب را کمی مزه مزه کنید و بعد از چند دقیقه به آرامی بنوشید.در این حالت ها آب نخورید: بین یا بلافاصله بعد از ورزش، بلافاصه بعد از زناشویی، بین یا بلافاصله بعد از خواب، در حمام و سونا و جکوزی یا بلافاصله بعد از آنها.به یاد خدا بنوشید و به یاد لبان تشنه اباعبدالله علیه السلام به پایان ببرید.آب بخورید و نه نوشابه و نوشیدنی های مشابه.برای نگهداری آب از بطری های پلاستیکی استفاده نکنید.

اسلاید 10: 2- ورزش: با یک پیاده روی سبک شروع کنید و تدریجا خود را به حداقل هفته ای سه بار پیاده روی عادت دهید. 3- خواب و بیداری:خواب زود هنگام شبانه برای سلامت کبد بسیار مفید است.سعی کنید به هنگام اذان صبح- یا لااقل قبل از طلوع آفتاب- از خواب برخیزید.خواب در طول روز بسیار برای کبد مضر است.4- مهم تر از همه:با توکل به خدا، انجام فرائض دینی، پرهیز از گناه و در پیش گرفتن یک زندگی ساده و بی تجمل، استرس ها و غصه ها را از خود دور کنید.

اسلاید 11: برای درمان کبد چرب، این کارها را نکنید:مصرف داروهایی مانند متفورمین و کاهنده چربی خون مانند جم فیبروزیل.جایگزینی گوشت با سویا.جایگزینی شام با سالاد.

اسلاید 12: دستورات دارویی و سایر درمان ها:مصرف روزانه دو- سه استکان از مخلوط مساوی عرق های کاسنی و شاهتره.مصرف روزانه یکی دو استکان سکنجبین ساده مخلوط با مقدار مساوی آب.حجامت یا فصد به تشخیص و تجویز پزشک مجرّب.ماساژ روغن‌های مناسب مانند روغن زیتون روی کبد.بادکش کبد و کیسه صفرا به تشخیص و تجویز پزشک مجرّب.استفاده از ملین‌های مناسب برای رفع یبوست احتمالی.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید