کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

کليات و مقدمات مديريت زنجيره عرضه

صفحه 1:
مدیربت زنجیره عرضه کلیات و مقدمات

صفحه 2:

صفحه 3:
* مسائل و مشکلات اساسی سازمان ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی * افزایش رقبا * افزایش ابعاد و پیچیدگی نحوه رقابت * افزايش اهميت اقتصادي بودن و رقابت در قيمت و كيفيت * تلاطم بيش از حد محيط كسب و كار * تنوع موضوعى بيش از اندازه در فعاليت هاى سازمانى * لزوم تمركز بيشتر بر فعاليت هاى اصلى سازمان (توليد محصول يا خدمت) * بالا رفتن ارزش سرمايه و اهميت بازدهى آن * فرصت هاى ممكن براى غلبه بر مشكلات اساسى سازمان ها و بنكاه ها * تنوع موضوعى زياد سازمان ها و بنكاه هاى توليدى و خدماتى * نياز بنكاه ها به محيط كسب و كار آرام و مطمئن * توسعه فناورى اطلاعات (در بنكاه ها) و ارتباطات بين بنكاهى (بخصوص اينترنت)

صفحه 4:
*سئوالات اساسی: * آيا مي توان از ظرفیت سایر سازمان ها و بنگاه ها برای انجام فعالیت های یک سازمان خاص, استفاده نمود؟ چگونه؟ * مفروضات, ضرورت ها و اقتضائات استفاده از ظرفیت دیگر سازمانها چیست؟ * طرح معماری سازمان. با فرض بهره گیری از ظرفیت دیگر سازمان ها چگونه خواهد شد؟ * تصمیم گیری و مدیریت سازمان با فرض بهره گیری از ظرفیت دیگر سازمان ها به چه نحو قابل انجام است؟ * شاخص های کارايي سازمان. پس از بهره گیری از ظرفیت کاری دیگر سازمان ها چقدر بهبود می یابد؟

صفحه 5:
* زنجیره تامین: * رویکردی سازمانی جهت پاسخ به سئوالات مطروحه * مبتنی بر نگرش ایجاد و مدیریت شبکه های از سازمان ها و بنگاه ها * توسعه و بکارگیری در محیط صنعتی امروز به دلیل توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات * دارای اجزاتي با هویت و کارکرد مستقل اما به هم مرتبط * هر جزء متمرکز بر فعالیت های اصلی و سرویس گیرنده در فعالیت های فرعی

صفحه 6:
اهداف درس

صفحه 7:
پاسخ به سئوالات ز قابليتهاي كليدي يك زنجيره غرضة در حمایت از ستراتقي تجاري یک سازمان چیست؟ رابطه بین قبليتهاي مطلوب و ساختار يك زنجیره عرضه چیست؟ تولید و عرضه جه نوع كالا و خدماتي را مي توان در قالب زنجیره تامین مدیریت نمود؟ چه ارتباطي بین معماری یک سازمان و معماری یک زنجیره تامین وجود دارد؟ چه مفروضاتی برای هر زنجیرهتامین وجود دارد؟ انواع زنجیرهتامین بر مبنای مفروضات ممکن کدامست؟ چه مسائل و موضوعات تصمیم گیری در مدیریت زنجیرهتامین مطرح می باشد؟ نقش فناوری اطلاعات در زنجیره تامین چیست؟ (نقش های تسهیل کننده و نقش های قابلیت دهنده) چگونه مي توان تولید و عرضه خدمات الکترونیکی را در قالب زنجیره تامین» مدیریت نمود؟ جه مسائل و موضوعات تصمیم گیری در مدیریت زنجیره نامین خدمات الکترونیکی مطرح می باشد؟ مشخضات متمایزکنندهزنجیره تامین خدمات الکترونیکی نسبت به زتجیره تامین خدمات صنعتی چیست؟

صفحه 8:
سرفصل مباحث

صفحه 9:
Nowe wN ‏دا‎ سرفصل كلي مباحث مقدمه . تعاریف و مفاهیم پایه در زنجيره‌هاي تامین طراحی و مهندسی زنجيره‌هاي تامین صنعتي راهبري و مدیریت زنجيره‌هاي تامین صنعتي ‎٠‏ مديريت الكترونيكي زنجيره های تامین صنعتي . زنجیره های تامین خدمات الکترونیکی ‏۰ مدیریت زنجیره های تامین خدمات الکترونیکی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
منابع و مراجع

صفحه 11:
منابع و مراجع * اسلایدها و مطالب مطروحه در کلاس *آدرس ‎courses.alirezahashemi.net : os‏ * مدیریت و زنجیره تامین و برنامه‌ريزي پیشرفته / هارتموت استدلر- کریستوف گیلکر | ترجمه : دکتر نسرین عسگري - دکتر رضا زنجيراني فراهاني | انتشارات ترمه * Logistics, An Introduction to Supply Chain Management,Donald Waters, Palgrave macmillian, 2003 * Strategic Supply Chain Management, SHOSHANAH COHEN- JOSEPH ROUSSEL, McGraw-Hill, 2005 + Supply Chain Redesign: Transforming Supply Chains into Integrated Value Systems, Robert B. Handfield, Ernest L. Nichols, Financial Times _ Prentice Hall, 2002

صفحه 12:
روش ارزیایی

صفحه 13:
ا روش ارزيابي * امتحان پاب * يروزه كلاسى * كزارش اول: مدل زنجيره تامين براى توليد 5 محصول يا خدمت صنعتي (مكتوب + شفاهى) * كزارش دوم: طرح معمارى براى يك زنجيره تامين صنعتي (مكتوب و شفاهى) * كزارش سوم: مدل هاى تصميم كيرى در يك زنجيره تامين صنعتى (مكتوب و شفاهى) * كزارش جهارم: طرح و معمارى فناورى اطلاعات براي يك زنجيره تامين صنعتى (مکتوب و شفاهی) ار تحقيقى * طرح و معمارى يك زنجيره تامين براى توليد و عرضه خدمات الكترونيكى * مدل هاى تصميم كيرى براى توليد و عرضه خدمات الكترونيكى * يروزه تحقيقى (اختيارى) * ايده جديد در خصوص استفاده از فناورى اطلاعات برای مهندسی و ایجاد ز ترم * ايده جديد در خصوص استفاده از فتاورى اطلاعات براى مديريت زنجيره تامين

صفحه 14:

صفحه 15:
‎OS‏ مهم ‏* کلیه دانشجویان موظفند. تا تاریخ اعلام شده با مراجعه به پرتال درس با آدرس اصه. حول ویس در آن ثبت نام نمایند. * مراحل ثبت نام در پورتال درس: ‏*ثبت نام و تعریف شناسه و رمز عبور (برای افرادی که برای اولین بار مراجعه می ‏نمایند) ‏*ورود به پرتال با شناسه کاربری ‏*انتخاب و ایجاد دسترسی به درس (رمز دسترسی: 0966)ج۱) * در صورت عدم مراجعه و ثبت نام در پورتال تا تاریخ مقرر, امکان ثبت نام از بین رفته و صرفا با مراجعه به استاد امکان پذیر خواهد بود. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
‎OS‏ مهم ‏*سایر نکات: ؟ در صورت عدم مراجعه و ثبت نام تا موعد مقرر. دانشجو منصرف از درس شناخته شده و به عنوان غایب به آموزش معرفی خواهد شد. *کلیه تمارین و پروژه های درس و سایر موارد خواسته شده فقط و فقط از طریق پرتال از دانشجو اخذ خواهد شد. * کلیه دانشجویانی که به هر دلیل در برخی کلاسها حضور نمی یابند, موظفند مطالب,تکالیف و سایر موارد مطروحه در کلاس را دنبال نموده و انجام دهند. * عدم حضور دانشجو در سر کلاس, به هیچ عنوان دلیل موجهی برای انجام ندادن تکالیف و وظایف خواسته شده نخواهد بود. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
نکات مهم *سایر نکات: * آمار حضور و غیاب دانشجویان در طول ترم تاثیر مستقیم در نمره آنان خواهد داشت.

صفحه 18:
ساعات مشاوره و رفع اشکال

صفحه 19:
ساعات مشاوره و رفع اشکال * روزهاي شنبه بعد از ساعت 16:30 * روزهاي دوشنبه بعد از ساعت 16:30 * روزهای چهارشنبه بعد از ساعت 14 * توجه: رفع اشکال و مشاوره صرفا با گرفتن وقت قبلی ممکن خواهد بود * آدرس پست الكترونيي ‎Sa.hashemi@aut.ac.ir‏

30,000 تومان