صفحه 1:
مدیربت زنجیره عرضه
کلیات و مقدمات
صفحه 2:
صفحه 3:
* مسائل و مشکلات اساسی سازمان ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی
* افزایش رقبا
* افزایش ابعاد و پیچیدگی نحوه رقابت
* افزايش اهميت اقتصادي بودن و رقابت در قيمت و كيفيت
* تلاطم بيش از حد محيط كسب و كار
* تنوع موضوعى بيش از اندازه در فعاليت هاى سازمانى
* لزوم تمركز بيشتر بر فعاليت هاى اصلى سازمان (توليد محصول يا خدمت)
* بالا رفتن ارزش سرمايه و اهميت بازدهى آن
* فرصت هاى ممكن براى غلبه بر مشكلات اساسى سازمان ها و بنكاه ها
* تنوع موضوعى زياد سازمان ها و بنكاه هاى توليدى و خدماتى
* نياز بنكاه ها به محيط كسب و كار آرام و مطمئن
* توسعه فناورى اطلاعات (در بنكاه ها) و ارتباطات بين بنكاهى (بخصوص اينترنت)
صفحه 4:
*سئوالات اساسی:
* آيا مي توان از ظرفیت سایر سازمان ها و بنگاه ها برای انجام فعالیت های یک
سازمان خاص, استفاده نمود؟ چگونه؟
* مفروضات, ضرورت ها و اقتضائات استفاده از ظرفیت دیگر سازمانها چیست؟
* طرح معماری سازمان. با فرض بهره گیری از ظرفیت دیگر سازمان ها چگونه
خواهد شد؟
* تصمیم گیری و مدیریت سازمان با فرض بهره گیری از ظرفیت دیگر سازمان ها به
چه نحو قابل انجام است؟
* شاخص های کارايي سازمان. پس از بهره گیری از ظرفیت کاری دیگر سازمان ها
چقدر بهبود می یابد؟
صفحه 5:
* زنجیره تامین:
* رویکردی سازمانی جهت پاسخ به سئوالات مطروحه
* مبتنی بر نگرش ایجاد و مدیریت شبکه های از سازمان ها و بنگاه ها
* توسعه و بکارگیری در محیط صنعتی امروز به دلیل توسعه فناوری اطلاعات و
ارتباطات
* دارای اجزاتي با هویت و کارکرد مستقل اما به هم مرتبط
* هر جزء متمرکز بر فعالیت های اصلی و سرویس گیرنده در فعالیت های فرعی
صفحه 6:
اهداف درس
صفحه 7:
پاسخ به سئوالات ز
قابليتهاي كليدي يك زنجيره غرضة در حمایت از ستراتقي تجاري یک سازمان چیست؟
رابطه بین قبليتهاي مطلوب و ساختار يك زنجیره عرضه چیست؟
تولید و عرضه جه نوع كالا و خدماتي را مي توان در قالب زنجیره تامین مدیریت نمود؟
چه ارتباطي بین معماری یک سازمان و معماری یک زنجیره تامین وجود دارد؟
چه مفروضاتی برای هر زنجیرهتامین وجود دارد؟ انواع زنجیرهتامین بر مبنای مفروضات ممکن کدامست؟
چه مسائل و موضوعات تصمیم گیری در مدیریت زنجیرهتامین مطرح می باشد؟
نقش فناوری اطلاعات در زنجیره تامین چیست؟ (نقش های تسهیل کننده و نقش های قابلیت دهنده)
چگونه مي توان تولید و عرضه خدمات الکترونیکی را در قالب زنجیره تامین» مدیریت نمود؟
جه مسائل و موضوعات تصمیم گیری در مدیریت زنجیره نامین خدمات الکترونیکی مطرح می باشد؟
مشخضات متمایزکنندهزنجیره تامین خدمات الکترونیکی نسبت به زتجیره تامین خدمات صنعتی چیست؟
صفحه 8:
سرفصل مباحث
صفحه 9:
Nowe wN دا
سرفصل كلي مباحث
مقدمه
. تعاریف و مفاهیم پایه در زنجيرههاي تامین
طراحی و مهندسی زنجيرههاي تامین صنعتي
راهبري و مدیریت زنجيرههاي تامین صنعتي
٠ مديريت الكترونيكي زنجيره های تامین صنعتي
. زنجیره های تامین خدمات الکترونیکی
۰ مدیریت زنجیره های تامین خدمات الکترونیکی
صفحه 10:
منابع و مراجع
صفحه 11:
منابع و مراجع
* اسلایدها و مطالب مطروحه در کلاس
*آدرس courses.alirezahashemi.net : os
* مدیریت و زنجیره تامین و برنامهريزي پیشرفته / هارتموت استدلر- کریستوف گیلکر |
ترجمه : دکتر نسرین عسگري - دکتر رضا زنجيراني فراهاني | انتشارات ترمه
* Logistics, An Introduction to Supply Chain
Management,Donald Waters, Palgrave macmillian, 2003
* Strategic Supply Chain Management, SHOSHANAH
COHEN- JOSEPH ROUSSEL, McGraw-Hill, 2005
+ Supply Chain Redesign: Transforming Supply Chains into
Integrated Value Systems, Robert B. Handfield, Ernest L.
Nichols, Financial Times _ Prentice Hall, 2002
صفحه 12:
روش ارزیایی
صفحه 13:
ا
روش ارزيابي
* امتحان پاب
* يروزه كلاسى
* كزارش اول: مدل زنجيره تامين براى توليد 5 محصول يا خدمت صنعتي (مكتوب + شفاهى)
* كزارش دوم: طرح معمارى براى يك زنجيره تامين صنعتي (مكتوب و شفاهى)
* كزارش سوم: مدل هاى تصميم كيرى در يك زنجيره تامين صنعتى (مكتوب و شفاهى)
* كزارش جهارم: طرح و معمارى فناورى اطلاعات براي يك زنجيره تامين صنعتى (مکتوب و شفاهی)
ار تحقيقى
* طرح و معمارى يك زنجيره تامين براى توليد و عرضه خدمات الكترونيكى
* مدل هاى تصميم كيرى براى توليد و عرضه خدمات الكترونيكى
* يروزه تحقيقى (اختيارى)
* ايده جديد در خصوص استفاده از فناورى اطلاعات برای مهندسی و ایجاد ز
ترم
* ايده جديد در خصوص استفاده از فتاورى اطلاعات براى مديريت زنجيره تامين
صفحه 14:
صفحه 15:
OS مهم
* کلیه دانشجویان موظفند. تا تاریخ اعلام شده با مراجعه به پرتال
درس با آدرس اصه. حول ویس در آن ثبت نام نمایند.
* مراحل ثبت نام در پورتال درس:
*ثبت نام و تعریف شناسه و رمز عبور (برای افرادی که برای اولین بار مراجعه می
نمایند)
*ورود به پرتال با شناسه کاربری
*انتخاب و ایجاد دسترسی به درس (رمز دسترسی: 0966)ج۱)
* در صورت عدم مراجعه و ثبت نام در پورتال تا تاریخ مقرر, امکان
ثبت نام از بین رفته و صرفا با مراجعه به استاد امکان پذیر خواهد
بود.
صفحه 16:
OS مهم
*سایر نکات:
؟ در صورت عدم مراجعه و ثبت نام تا موعد مقرر. دانشجو منصرف از
درس شناخته شده و به عنوان غایب به آموزش معرفی خواهد شد.
*کلیه تمارین و پروژه های درس و سایر موارد خواسته شده فقط و فقط
از طریق پرتال از دانشجو اخذ خواهد شد.
* کلیه دانشجویانی که به هر دلیل در برخی کلاسها حضور نمی یابند,
موظفند مطالب,تکالیف و سایر موارد مطروحه در کلاس را دنبال نموده و
انجام دهند.
* عدم حضور دانشجو در سر کلاس, به هیچ عنوان دلیل موجهی برای
انجام ندادن تکالیف و وظایف خواسته شده نخواهد بود.
صفحه 17:
نکات مهم
*سایر نکات:
* آمار حضور و غیاب دانشجویان در طول ترم تاثیر مستقیم در نمره
آنان خواهد داشت.
صفحه 18:
ساعات مشاوره و رفع اشکال
صفحه 19:
ساعات مشاوره و رفع اشکال
* روزهاي شنبه بعد از ساعت 16:30
* روزهاي دوشنبه بعد از ساعت 16:30
* روزهای چهارشنبه بعد از ساعت 14
* توجه: رفع اشکال و مشاوره صرفا با گرفتن وقت قبلی ممکن خواهد بود
* آدرس پست الكترونيي
Sa.hashemi@aut.ac.ir