صفحه 1:
كليات اخلاق حرفه اى ۱ |
ال ا ال ا ا ل لكت
صفحه 2:
[ لل
ل ل لكت | ۱
|
Se Ree ا ا ا ا اك
و تمدن شرق بود در غرب گسترش داشت.
۱
گرفتند:
۳
LCE Marea crete re pcerm yey Serer re ere eo seary es|
PS ee eer hs ean aere eC et haan aa ir > Ok et nad
پنجم قبل از میلاد پیوند نزدیکی داشته است.
لین متفکران بوثلنی علم اخلاق را در کنار علم پزشکی فرا گرفته بودند ون رابه عنوان
Wee Bond ei ie ic oe Sea رت
Fed ore ae cee Te SL CCST eens a be Cents ae)
سقراط, افلاطون و ارسطو در مباحث فلسفه اخلاق بیان گردیده است.
Cater ert ara] هت
من
صفحه 3:
لمم
ا ل ل 1 ا 0 00
سوگند نامه معروف خود را تنظیم نمود.
بقراط اولین کسی بود که مبلنی اخلاقی را در قلبل قسم نلممبا طبلبت در آمیخت . و
ees Reese ER ens welts Ce eS ie ac ۱
cee Renee Sy ite Seo eee as ۱
Cre Ce a CS) a Bd By ae ED allt UE SS A bd
ers ا pen Ro Dong eM STOR ee Cee Wu) Corgi
البته قبل از بقراط نیز برخی مقررات وجود داشته از جمله قوانین حمورلبی که در
Fae ee ered ROM Eke Ses Cal rae e-yeen eae evra
ننموده است.
سوگند نامه بقراط در حقیقت به منزله یک تعهد نامه اخلاقی برای قبول وبه کار
ل ea ce Saal
Cea ert aan] هت
من
صفحه 4:
یب | |"
CCC Oe mr Ot ROTC ROE ar mr ces INE a Sear Caroer pee REE Es]
Fe creel og erg RC TOM RO Pes ree arcane] rag Pe Pe Car Cee]
انجام را ندارد
اه 3
خود. سابر انسانهاء و محيط داشته باشد. دليل يا توضيح خوبى براى اينكه جه جيزى
i el oe لل ا ما ل ا
۱
و عمیق ترین نفوذ و اثر را در حوزه رفتار آدمی دارند.
ای ۱
بكار مى رود.
در اكثر موارد اخلاق به معناى خاص « رفتار و خصوصيات روحى و معنوى مثبت» مورد
RC ere
Cea ert aan] هت
من
صفحه 5:
الا
PCA yer a ل a مر
ا ee ee er er Cee ee See ا ا
لنسانبکار میرود.
ESV el oe Dee Colom ee ee ee ea
1" اخلاق حرفه ای: اصول کلی اخلاق را در فضای خاص حرفه ای مطرح می کند. اخلاق
حرفه ای شاخه ای است که بر ريشه اخلاق روئیده است و برای درک درست آن اولا
بايد اخلاق را شناخت و ثانيا با توجه به شرايط و فضاى هر حرفه خاص. اخلاق حرفه
ای ویژه آن حرفه مى شود.
Fa ا eal
Freee ا re Renee ReneS Soci neue i hed
بهداشتی (پزشکان و کادر پزشکی) تبیین نماید
Cea ert aan] هت
من
صفحه 6:
0 Ree Cem Nee ( ieee Nea
به بحث بيرامون موضوعات زيست شناسى و علوم سلامت مى بردازد
Fen ni اا ا ا ا a
كنشد يات كته
ا ا ا ا nee cen
2010 el enema el OD coed tae See hee te Soe eed
خلاقىدر صوارد كندو حدلقله ر برخياز يمينه ها تحقيقاتعلمىو دقيقى +
8 Coin 2 em orear
Cea ert aan] هت
من
صفحه 7:
"|
ا 00
أ در بعد نظرى مبانى زيربنايى علم اخلاق؛ توضيح و تشريح فرضيات اخلاقى
eed م ee ae ee en
شود
لا در بعد عملی با تکیه بر مبانی نظری, مسائل مشکلات و مباحث مطرح
oe RC ee ene Da ل
براى تصميم كيرى در مواقع بحرانى ارائه مى كردد (در اين تعريف اخلاق
پزشکی ارعباط 2
قوانين الهى و مقررات مدنى دارد)
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 8:
۲ فلسفه اخلاق مدون در قرن پنجم قبل از میلاد با سقراط آغاز
Re ore)
ليك فرد جكونه بايد باشد؟
حال گفته می شود
ل یک فرد چه باید انجام دهد؟
۳ اخلاق
Cea ert aan] هت
من
صفحه 9:
فلسفه اخلاق پزشکی اه
م ا oS
سوال يك فرد جكونه بايد باشد؟ حال كفته مى شود يك فرد جه بايد انجام
دهد؟
ا ل 0
ات را
ل اخلاق اصولى يا دستورى ععكاك Oa
0 cae
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 10:
| 1
فرا اخلاق یا اه ع() ۱ ||
ال لك
و معانی انها را مشخص می سازد یعنی فرا اخلاق منشا و محتوای مفاهیم
اخلاقی می باشند
MO Rone) BSS ene RUD di لس لك
جيست؟* انجه هست را شرح مى دهد
0
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 11:
A را
0
تعیین استانداردها؛ اصول و قواعد اخلاقی و مشخص نمودن رفتار
عهده دارد
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 12:
۱ 1
اخلاق pS 5°( تا ۱ ۱ ||
1
DN وا
RN ere oe)
۳ سوال "خوب چیست؟" یا onl ST
فیهم. عمل و تصمیم گیری مناسب به نحوی که انسانهای معتقد به
|
De ren aes)
Cea ert aan] هت
من
صفحه 13:
مکاتب فرااخلاق: a
لا الف- مكاتبى كه معتقدند مفاهيم اخلاقى هيج واقعيتى را حكايت نمى
کنتد
ee ae ا ones
انسان می دانند
ج- مکاتبی که واقعیتهای اخلاقی را دارای ريشه های فرا طبیعت
(متافیزیک) می دانند
Cea ert aan] هت
من
صفحه 14:
| لل
5 0
لا مكتب وجدان: بر اساس نظريه روسو كه عقيده دارد انسان طبيعتا خوب
NUR] ا ا ل ل ا Ue
0
وى را در صورت تخلف بازخواست مى كند.
لا کانت هم طرفدار این مکتب است وی تنها کاری را متصف به صفت اخلاقی
بتک اس رب تبوطر ترس زر
انجام وظیفه صورت گیرد. او وظیفه را چیزی می انگارد که هر انسانی آن را
ewe eae RS ant ۱
Cea ert aan] هت
من
صفحه 15:
مکتب انزوا طلبی کلبیون: اله
۱ ل
و
Rome cere RUS YO er eee ree ا ا
اخلاق را در دورى از امور دنيوى و مردم مى دانند
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 16:
| 1
مکتب زهدگرایی رواقیون: ۱ |
4 زنون واضع اين مكتب در ايوان سريوشيده (رواق) تدريس مى كرد.
حوادث جهان را قضای حتمی الهی می دانستند و حوزه خیر و شر را فقط
در درون دات انسان واصل رآ در تقویت اراده در رد و طرد لنات و شهوات
pe pe eee] 9
Cea ert aan] هت
من
صفحه 17:
2
es eee 1۱
[" کمال و سعادت انسان را بعنوان ريشه همه اخلاق فاضله معرفی و برخی
روی کمال و برخی روی سعادت نکیه می کردند
Cea ert aan] هت
من
صفحه 18:
PS Wee اله
eee EO ere ROD Seis kt eee 3
ا ا ا لت a eat ad
| ا
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 19:
۷ Te
eer Pe ea eer eoone cred ciel ye Reena kee sneer eae
Rope ees eect erry Rte mien Rs) epee) es Tome me TOPIC eann Cae pecy
Se ie Set Dy oe oe as ا ate oe rod
|۱۳ ا
احتیاجات وی را مرتفع سازم. پسرانش را مانند بردران خود بدانم و در صورتی که بخواهند به تحصیل پزشکی
00
اصول دستورهای کلی, دروس شفاهی و تمام معلومات پزشکی را جز پسران خود. پسران استادم شاگردانی که "(
[۱ eR ARC [Ca FINE: pO PR Re CC eR SETI Ir
| Ree ae ee See Te eas
ل el te Seca eed cereal DN al ciel eee) ee cd dea cal
وسیله سقط جنین در اختیار هیچ یک از زنان نخواهم گذاشت.
[0 ee ene ne eae ae OR eas See
1 sere one
Cea ert aan] هت
من
صفحه 20:
eS eerie ل ا م
0 ا ا ا الا ل ل Sea
1 a ne een hee
creel a en eae rec ieee g ere ec we Teepe Ree eee
ced
Seer Swen ا 0
0 م اا ل so
ne Sal aaa on Sa م ا ا ا ead
تس
| eae eee ee cae
)14( تهيه كرديد در حقيقت سوكند نامه روزآمد شده بقراط مى باشد. ))00009(
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 21:
0 اله
[" برای بکارگیری تثوری اخلاقی هنجار د ر مسائل هرروزه به اخلاق
[Sra Aen evans
DRT See Ieee ne Its ie 0
رد
5
ca ا اال ا ل ل ين
ert aan] 200 ورهن رمه
من
صفحه 22:
"۱
ace aaa mem acm oe Red ca
One یی
Chee
Chower
صفحه 23:
| ۱"
ارتباطات حرفه Gl در طب: ۱ ||
7 ارتباط بین پزشک يا کادر پزشکی و بیمار
eS eee See Ie ce
o اس
ere er ee See eres sas Sie
Perey ee ee
7 توجه به اعتقادات بیمار
روابط مالی بین پزشک و کادر پزشکی و بیمار
Cea ert aan] هت
من
صفحه 24:
الله
ارتباط يزشك و كادر يزشكى و بيمار
[" صفات اخلاقی در مواجهه با بیمار
[نگرش به بیمار: مشتری
evra ا ۳
Ra Seon cone ie oral TCS MO
SB Fees) Wee aCe a ever sree teal
LP
Cea ert aan] هت
من
صفحه 25:
صلاحيت علمى و عملى يزشك و كادر يزشكى
لع روزآمد بودن اطلاعات يزشك و كادر يزشكى
Sree iial 0
SE eee eee Byes
Cea ert aan] هت
من
صفحه 26:
ae ل
Nee Ber Tole pean SS tce rey cee etre is
در بیمار دچار اختلال تصمیم گیری
BR [oe eer renee Pee ra
معیار اعتبار اخذ رضایت از بیمار:
0 pees ere caren Fos (ee ka
۲ صلاحیت و ظرفیت کافی بیمار برای درک آگاهی و تصمیم گیری و دادن رضایت
Co eed Ce tS oll cone
۱ نحوه اخذ رضا
Cea ert aan] هت
من
صفحه 27:
ل 6 ا
a]
حدود تعهد يزشك و كادر يزشكى به بيمار
ل ل ۱۳
De ES aC te ewe)
مشاوره و میزان دخالت در تصمیم گیری همکاران
eS) 9
Cea ert aan] هت
من
صفحه 28:
| 1
توجه به اعتقادات بیمار ۱ ||
1
است:
۱
كنم كه به احكام مقدس اسلام و حدود الهى با ديده احترام بنكرم واز
۳
1 en ee ee
Cea ert aan] هت
من
صفحه 29:
مثله کردن و تشریح جسد در فرهنگهای مختلف
تهیه جسد برای تشریح
52070000 rela
استفاده از اجساد بیماران روانی یا افراد بدون سرپرست
Cea ert aan]
من
هت
صفحه 30:
اتوپسی
ات ل م
اف 2
نعیین وضعیت بافتها و اعضای جدا شده از جسد
ee eee ete eee te a
Seed Pall a EB) Teen eat LDS Cy oes EO ae te
Ce ede ED ne Lael ene ed eee Rr ded
ed ا ا ا ما ا
تعیین و اثبات غرق شدگی بعنوان علت مرگ. بررسی عوامل خطر انفار کتوس
ميوكارد و عروق كرونرى
0 م SS EE ei
بارداری خوراکی
Cea ert aan] هت
من
صفحه 31:
ey OB ee sy ie See ron
0
2
حقوق جسد در ا 6
ere seas ا ل ا ل
تازه موف
۱ Sy aad
231000000
آمبوبك بر روى راههاى هوايى
ert aan] 200 ورهن رمه
من