پزشکی و سلامت صدمات و آسیب‌دیدگی‌ها

کودک همسری و علل و عوامل آن

kodak-hamsri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودک همسری و علل و عوامل آن”

کودک همسری و علل و عوامل آن

اسلاید 1: کودک همسری و علل و عوامل آن

اسلاید 2: مقدمه سازمان ملل متحد ازدواج کودکان را به هر نوع ازدواج در زیر سن ۱۸سال قبل از اینکه دختر به لحاظ جسمی و روانی آمادگی پذیرش مسئولیت های زناشویی و بچه داری را داشته باشد، اطلاق می کند. بر همین مبنا در مواردی که کودک در زیر این سن ازدواج کند، ازدواج زودهنگام کودکان رخ داده است؛ ازدواجی که توسط پدر یا پدربزرگ کودک از جانب وی شکل گرفته و در آن توجهی به حداقل سن قانونی ازدواج نشده است . ازدواج کودکان شکلی از زناشویی است که در آن حداقل یکی از طرفین کمتر از ۱۸ سال سن دارد. در بیشتر موارد این دختر است که هنوز یک کودک میباشد. همانطور که پیش از این بحث آن رفت، در ایران رسیدن به یک آستانه بیولوژیکی و جسمی بدون در نظر گرفتن سن، ترجمان صلاحیت برای ازدواج است.از منظر جنسی و حقوق بشری عمل ازدواج زودهنگام کودکان پیامد بدیهی سرکوب جنسی و اعمال مخرب سنتی است که به نگهداشت نابرابریهای جنسیتی و سرکوب بیشتر میانجامد. در جهان در حال توسعه مساله ی بغرنج ازدواج زودهنگام کودکان با بالا رفتن جمعیت جوانان رو به افزایش است و عامل اصلی مسئول در این قضیه افزایش سطح فقر، فقدان دانش و تحصیلات و تبعیت از الزامات فرهنگ مردسالارانه و باورهایی است که به اشتباه واداشتن دختران به ازدواج های ناخواسته و زودهنگام را عاملی برای حمایت و محافظت از آنها می دانند . متاسفانه باوجود پیامدهای جسمانی و تبعیض نسبت به دختران جوان، قدمهای اندکی برای خاتمه ی عمل ازدواج زودهنگام کودکان در ایران برداشته شده است.

اسلاید 3: کودک همسری یک مسئله ی جهانی است که می تواند در هر گوشه ی دنیا، از خاورمیانه گرفته تا آمریکای لاتین، آسیای جنوبی و اروپا یافت شود. تحقیقات نشان می دهند این امر نه تنها در بسیاری نواحی دنیا رخ می دهد، بلکه افرادی که آن را اعمال می کنند با روی گشاده و رضایت قلبی انجام می دهند زیرا چنین رسومی جایگاهی اگر روند ازدواج اجتماعأ پذیرفته شده دارند. طبق گزارشی از سازمان دخترونه عروس کودکان کاهش نیابد، آمار جهانی ازدواج کودکان به ۲.۱میلیارد مورد در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید. با این حال به لحاظ نسبت ها و درصد ها، اکثر موارد ازدواج کودکان در جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا متمرکز است . این دو ناحیه به عنوان مرکز و محور ازدواج زود هنگام کودکان شناشایی شده اند. در کشورهای در حال توسعه، روند ازدواج دختران نوجوان رایج و عمیقا رو به فزونی است. هنجارهای اجتماعی و مفاهیم پذیرفته شده از شرایط مطلوب باعث شده است زنان بزرگسال تر برای ازدواج مطلوب و خواستنی نباشند. بر اساس سرشماری سال ۱۳۶۹ در هنده نزدیک به ۵ درصد از دختران بین سنین ۱۰-۱۴ سال و بیش از ۳۵ درصد دختران ۱۵-۱۹ سال ازدواج کرده بودند. به نقل از یافته های صندوق جمعیت سازمان ملل، ۵۱ درصد از زنان در بنگلادش و ۷۴ درصد زنان در نیجر قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی متاهل بوده اند. در بخش های خاصی از غرب آفریقا، شرق آفریقا و آسیای جنوبی ازدواج قبل از بلوغ یک مسئله ی غیر معمول نیست. در شمال آفریقا، خاورمیانه و سایر بخش های آسیا ازدواج بلافاصله پس از بلوغ بخشی از سنت و تا حد زیادی در درون فرهنگ نهفته است. آمریکای لاتین و اروپای شرقی نیز در بکارگیری این رسم استثنا نبوده و در آنها دختران نوجوان اغلب در فاصله سنی ۱۶-۱۸ سال ازدواج می کنند. چنین ازدواج هایی اغلب ازدواج اجباری تلقی می شوند زیرا این نوجوانان بدون داشتن رضایت در انتخاب شریک زندگی شان وادار به وصلت زناشویی شده اند. از این رو، از ازدواج زود هنگام اغلب تحت عنوان ازدواج اجباری و تحمیلی یاد می شود.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید